כיכר השבת

טור דעה

מה לנו ולהפגנות הימין?! // חנני ברייטקופף עם המסקנות מהלילה הדרמטי

החרדים, הפכו לימניים ברבות השנים - ומפסידים מכך פעם אחר פעם. הלילה ההיסטורי שחוותה מדינת ישראל מלמד אותנו כלל ברזל למאבקים הבאים, שלנו. שלנו - ולא של הימין, שהם יצאו להפגין על מה שחשוב להם, ואנו - נשאר עם מה שחשוב לנו (טור דעה)

110
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ה' בניסן | 27.03.23
האנרכיה ברחובות, הלילה
האנרכיה ברחובות, הלילה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפני שנגיע למסקנות מהלילה הדרמטי שחוותה מדינת ישראל, בוא ניגש ישר לסוף. הציבור החרדי נהפך ברובו בשנים האחרונות ל'ימין', הוא מרגיש הזדהות עם מפלגות הימין וניכור לאחיו משמאל. למה? נעסוק בכך בהמשך, אך לפני הכל - זה לא אומר שאנו צריכים לקחת בהפגנות הימין!

אמנם, סוף סוף הימין מתעורר ויוצא הערב להפגין כנגד הדיקטטורה שהשמאל מנסה להשליט על המדינה - לאחר שהפסידו את הבחירות, אבל איך זה בדיוק קשור לציבור החרדי? למה הציבור החרדי צריך לבזבז את התמיכה ואת האהדה שקיבל בשבוע האחרון, בשביל הימין?

הרי בסופו של יום, כמו שלמדנו מההיסטוריה הארוכה שלנו עם הימין - הוא לא יעמוד לצידנו ברגע האמת. כאשר התקשורת תחפש קרבן, וכמובן תמצא כמה נערי שוליים - האש תופנה אל המגזר שלנו, ואנו, בני הציבור החרדי, נואשם בכאוס ובאנרכיה.

ומשכך, מכאן תצא הקריאה - הניחו לימין להפגין בעד הרפורמה החשובה וההכרחית, הישארו בביתכם (ולא לנסות לחמוק מעזרה בניקיונות הפסח) ואל תיטלו חלק במחאה, גם אם אתם מאוד בעדה - ובצדק גמור. נשמור את כוחנו למאבקים על מה שבאמת חשוב לנו - כציבור חרדי אמוני, ולא על מה שחשוב להם. (לנוכח התגובות הרבות - עדכון: אינני טוען מאומה לגבי הרפורמה, האם היא נחוצה או לא. אני מדבר רק על ההפגנה הערב של הימין, שאינה נתמכת על ידי גדולי הדור ואורגנה בחופזה וללא חשיבה. במידה וגדולי הדור יחליטו להיכנס למאבק {כמו ב-99' נגד הבג"ץ}, השאלה כמובן מתייתרת לחלוטין)

• • •

כעת, ניגש לעניין שלשמו התכנסנו. אחרי שנה וחצי שגוש הימין היה מחוץ לשלטון - הוא חזר ובגדול עם 64 מנדטים, יחד עם המפלגות החרדיות. אך נדמה שמאז הבחירות - נעשתה כל טעות אפשרית מצד כלל המפלגות החברות בקואליציה.

מאז קום המדינה, הציבור החרדי אמנם הריץ מפלגות שיתמודדו לכנסת, אך גדולי הדור הורו שזה בדיעבד - כי אין ברירה, כי אין מי שידאג לנו ולעולם התורה. בשל כך הוחלט לא להצטרף למנעמי השלטון, לא להתמנות לשרים ולקחת כיבודים מיותרים - אלא לעשות את המינימום הנצרך, כדי שהציבור החרדי יקבל את המגיע לו, בדין ולא בחסד.

במשך השנים הגישה מעט השתנתה, בפרט לאחר שתנועת ש"ס נכנסה לקלחת הפוליטית ורבניה החליטו כן להתחבר לשלטון, וכן ליטול תפקידי שררה, אך עד השנים האחרונות - המפלגות החרדיות לא התערבו יתר על המידה בנעשה בתוך הממשלה, והשתדלו שלא לקחת חלק בהחלטות הרות גורל.

משנת 2015, נתניהו שתקע סכין בגב למפלגות החרדיות - בפעם השנייה, החליט לקשור את גורלו עם המפלגות החרדיות, ואנו נהפכנו לחלק מגוש הימין, "הגוש האמוני".

כן טוב, לא טוב, אין זה מתפקידי לדון בכך, אך הלכה למעשה, גם ראשי המפלגות (גפני שנחשב לגדול השמאלנים ודרעי שעד היום מזכירים לו בצדק או שלא, את התמיכה באוסלו) וגם הציבור החרדי נהפכו לחלק מהימין - על כל המשמעויות הנלוות לכך.

מה הן המשמעויות? לפתע החרדים נהפכו ללאומניים יותר, התחילו להעריץ את "ביבי המלך" ואת "בן גביר שיראה להם מה זה", וכן עוד דמויות שאין בינן לבין הציבור החרדי מאומה.

אמנם, כבר לפני למעלה משלושים שנים, מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל, הסביר כי תמיד אנחנו מעדיפים ללכת עם הימין, משום שמדובר באנשים פשוטים, מאנשים מהפריפריה - אנשים שיש להם אמונה חזקה והם שומרים על מסורת ישראל - ולכן הם עדיפים על השמאל, יחד עם זאת אינני בטוח, וזאת בלשון המעטה, שהוא התכוון שנהיה ממש חלק מהנהגת המדינה ובמקום להשפיע - נהיה מושפעים מדעות לאומניות קיצוניות.

כך או כך, אינני איש השקפה שבא להטיף או לדבר כאחד שיודע טוב יותר מכולם, אך באתי להציג את הלקח שאני חושב שהציבור החרדי צריך ללמוד ממה שמתרחש כאן בחודשים האחרונים בכלל ובלילה האחרון בפרט - והוא לקח גדול וחשוב.

הרי כל זמן שהדעה השולטת במוקדי הכוח - בבתי המשפט, בתקשורת, במשרדי הממשלה, בדירקטוריונים הממשלתיים, בחברות החזקות המשק ועוד - הייתה של אנשי השמאל והרוח הפרוגרסיבית שלטה - הרוחות במדינה היו רגועות.

אפילו שהמדינה עשתה מעשים שלא יעשו ללא תמיכה ציבורית רחבה - כמו גירוש יהודים, הסכמים אפלים עם טרוריסטים, כפייה חילונית מובהקת, הכל היה בסדר, כי כולם ידעו שציבור הימין, שהוא ציבור ענק, לא ילך אף פעם עד הסוף, הוא לא יהרוס את המודל הציוני - שבו כזכור שולטות האליטות מהצד השמאלי.

אך הפעם קרה משהו שונה. זו הפעם הראשונה שבאמת שלטון הימין מנסה לגעת במוקדי הכוח החזקים ולנסות לייצר שוויון, ולפתע מה קרה? השמאל פשוט הוכיח לנו כמה הוא שולט במדינה, והמציאות הוכיחה זאת מעל לכל ספק. הנה תראו מה קורה היום, שכל ראשי המשק - כולל אלו שהם חברי ליכוד ואולי בסתר ליבם מאמינים או תומכים ברפורמה, הודיעו על שביתות - בקניונים, בבתי חולים, בחברות ההייטק ועוד, שהמדינה תישרף - מה אכפת להם? ברגע שיהיה גיוון או שתהיה דעה שמרנית שולטת - לא אכפת להם מהמדינה והאנרכיה תוכיח.

אז נכון, שחלק מהחששות שלהם אולי מוצדקים - בתור חששות - שכן הקואליציה התנהלה בשיכרון כוח בלתי מוגבל, אבל איזו הצדקה יש לאותם יהודים לפגוע בכל מוסדות המדינה ש"הם הקימו"? למה ללכת לכל העולם ולהוציא את דיבת הארץ רעה? לאיפה זה יקדם אותם שהכלכלה תקרוס, שכספי הפנסיה שלהם ילכו לאבדון, שתהיה פה מלחמת אחים עקובה מדם? כמובן זה לא יקדם אותם לשום מקום, אבל לפחות הם יצליחו לנקום במי שמנסה להזיז אותם מעמדות הכוח.

זאת ועוד, הפעם, יותר מתמיד, כולם שמים לב כמה נתניהו צודק בטענותיו החוזרות ונשנות נגד התקשורת, על היותה מגויסת לטובת השמאל. רואים את זה היטב בכל סיפור המחאה נגד הרפורמה המשפטית, כיצד התקשורת מקדמת את המחאה ומתגייסת להעצים את ההפגנות ולנפח את מספר המשתתפים. אם בהתנתקות, למשל, הם 'זרמו' עם הממשלה וקראו לתכנית לגירוש היהודים בשמה - הפעם, הם לא קוראים לרפורמה המשפטית "רפורמה", כמו שהיא מכונה בממשלה, אלא הם מחדירים שוב ושוב שמדובר ב"הפיכה", כי הם כבר לא מסקרים את מה שמתרחש, אלא ממש הפכו להיות חלק מהמחאה. ההפגנות למעשה מתרחשות לא רק בצמתים ובכבישים אלא גם באולפנים, שם תפסו צד ברור.

וכאן אנו חוזרים לנקודת ההתחלה. למה מלכתחילה המפלגות החרדיות נכנסו לתוך הקלחת הזו? הרי כידוע לכל בר בי רב דחד יומא, שמקדמת דנא, כל פעם שיש בעיה בכל מקום - תמיד מאשימים את היהודים - ולצערנו בארץ, החרדים הם היהודים שהיו ב'שטייטעל' - הם שק החבטות התמידי. רק אתמול פורסם על אחד מראשי 'קהלת', שבחר להאשים את החרדים בתקיעת הרפורמה - ללמדך שגם מצד ימין, לא ממש אוהבים את החרדים, ולא יאהבו אותם, גם אם הם יעשו צבא וילכו כולם לעבוד. זו מציאות היסטורית כואבת שאני חושב שאין עליה ויכוח.

לכן, היה טוב לשמוע את גפני אומר, שהוא משתדל לא לדבר כלל על הרפורמה. ובצדק. אך מה לעשות, אולי בגלל שחיפשו קרבן, הציבור החרדי נקלע לעין הסערה ובחשיבה אסטרטגית ואנטישמית (כן, גם בקרב יהודים יש אנטישמיות, כשיהודי זורק על בחורי ישיבות כסף, הוא מבצע למעשה אקסיומות אנטישמיות למהדרין), החליטו ראשי המחאה להפוך את הציבור החרדי לנושא הדגל של המחאה.

אלא שכידוע - "רבות מחשבות בלב איש ועצת השם היא תקום", ומהרגע שהחלו הניסיונות לערב את הציבור החרדי - הם נחלו מפלה.

זה התחיל בהגעת מפגינים אלימים וקיצוניים לשכונת בית וגן בירושלים - כדי להפגין מול ביתו של דרעי. היה זה בדיוק ביום בו בני ישיבת 'וולפסון' יצאו ל'בין-הזמנים', וראו זה פלא, במקום שיווצר עימות, קרה בדיוק להיפך. בחורי הישיבה העדינים והמסולאים מפז, פצחו בריקודים חינניים - והצליחו לכבוש את ליבותיהם של אזרחי המדינה. מה גם שהמעשה הנפסד של זריקת כסף - הצליח להרוס את כל המחאה והאנטי שהם ניסו לייצר כנגד החרדים.

גם החיבוק, האוכל המנחם, השירים והריקודים, שהמפגינים קיבלו בצעדת הפרובוקציה לבני ברק - הרס להם את המחאה. רוב הציבור בישראל - והתקשורת חויבה ליישר קו, וזה הרגיש חיבור בלתי אמצעי עם אחיו החרדים, כך שגם הניסיון להפיל על החרדים את המשבר הנוכחי לא צלח במיוחד.

אם נסכם, על חלב שנשפך אין לנו מה להתחרט, אבל לפחות נצא עם כלל חשוב מאוד להבא.

בחודשים האחרונים ראינו את כוחות המשטרה שתמיד הסתערו באלימות תוקפנית כנגד החרדים, מתנהגים בכפפות של משי מול המפגינים בתל-אביב - אם זה לא נקרא "אכיפה בררנית", אינני יודע מה כן. אין כתבי אישום, אין כמעט מעצרים והמפגינים מצליחים במשך שעות לחסום צירים מרכזיים ובקושי מופעלת עליהם מכת"זית, שגם כשהיא מופעלת זה עם סילון מים דקיק שלא באמת משפיע.

עכשיו תנסו לדמיין איך זה בהפגנות של החרדים, ותבינו את גודל האבסורד והחוצפה. אך מכאן אנחנו למדים, שמעתה ואילך, כל פעם שינסו לפגוע בנו בכל דרך שהיא, אנחנו צריכים לתפוס את אסטרטגיית השמאל בידינו. כללי המדינה השתנו בלילה הדרמטי שעברנו. מעכשיו והלאה, אם נדע להיאבק בעוצמה הנדרשת - על פי דעת תורה כמובן, ללא שום אלימות חלילה, אפילו עם מחצית ממה שהשמאל עשה כאן בחודשים האחרונים - לא יפגעו בנו יותר בשום צורה.

מתוך החושך שאנחנו נמצאים היום, אולי תצא בשורה חשובה יותר לציבור החרדי, שעדיין במלאות 75 שנים למדינה - נאבק על זכות קיומו, למרות היותנו אזרחים שווי זכויות.

• • •

וכעת נחזור לקריאה בה פתחנו - חבל לנו, כציבור חרדי, להיסחף אחר ההפגנה הערב. אמנם אנחנו מרגישים קרבה גדולה אל המפגינים שצפויים ליטול בה חלק - ובצדק, אחים אנחנו, אבל בסופו של יום כולם יודעים, שהחרדים הם אלו שיחטפו על הראש את כל התסכול והזעם. לכן מפה תצא הקריאה מלב חרדי אל לב חרדי: חרדים - אל תשתתפו בהפגנה הערב. נשמור את הכוח שלנו, למאבקים החשובים לנו באמת!

תוכן שאסור לפספס
110 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
86
חובה לתמוך
זה חשוב גם לנו27.03.23
מה לנו ולהפגנות, תשאלו את גפני שכמה חדשים מאיים על פירוק הממשלה אם יעצרו את תהליך החקיקה ברפורמה המשפטית
גפנונים27.03.23
85
בשם איזה רב את מדברת???
בשם איזה רב את מדברת???27.03.23
מעניין באמת בשם איזה רב???? מחכה לתשובה
משהי מראש העין27.03.23
84
כתבה מיותרת לחלוטין!! בג"ץ אחד ממתנגדי ורודפי החרדים, המלחמה כאן נגד דיקטטורת בג"ץ! לא יודע מה אתכם אבל אני בדרך להפגנה הערב!!!
שמולץ27.03.23
גם ראינו שהשמאל מפגינים בכלל נגד הציבור החרדי (ההפגנה בבני ברק) וזה בעיקר מה שמפריע להם לכן הציבור החרדי הכי צריך לבוא להפגנה.
אנונימי27.03.23
אף בנאדם לא תומך בפרזיטים.
דוד27.03.23
פרזיטים הם השמאלנים שבמקום ללכת לעבוד יושבים והמפגינים. ד"א היום הבטתי באחד הצמתים כולם שם יצורים ואנשים מוזרים. חבל שאי אפשר להעלות תמונה.
חי27.03.23
פרזיט אתה ששורץ פה ולא עושה כלום בחיים מלבד להסית, שריר רפאל וכו'
צבי27.03.23
נכון
אילן חכים27.03.23
כל הכבוד. מעניין מה תהיה התגובה של הממשלה על ההפגנה הזו...
לא להתרפס ולהתקפל27.03.23

הצגת כל התגובות

83
גם בש״ס הפגינו נגד מערכת המשפט, אנחנו רוצים לשמוע את קולם של הרבנים בצורה מפורשת חייב לצאת להפגין
מי לה׳ אלי27.03.23
נראה לי שהרב יוסף אמר להפגין אבל לא בטוח במקור
מיכאל 27.03.23
82
בזה אנחנו לא ימנים אנחנו אזרחים סוג ב׳
אנחנו נגד מערכת המשפט27.03.23
81
הפכתם את ביבי למנהיג עולם התורה, אמרתם במפורש שאתם חלק מהגוש, אז ברור שהערב ישתתפו חרדים בהפגנה. אביב ליטאי.
במשך עשור27.03.23
80
החרדים חייבים לצאת להפגין
משהי מראש העין27.03.23
79
אני מסכים עם המסקנה. מה לחרדים ולזה? תנו לימין להתנגח כמה שירצה בשמאל. זו לא דרכנו. בהצלחה לשני הצדדים. אנחנו נדע לעבוד עם כולם.
חנן27.03.23
מקווה שביום שתבין שהם לא מעוניינים לעבוד איתך אלה למחוק ממך את הזהות היהודית תתעורר לפני שיהיה מאוחר מידי
יוסף27.03.23
זה לא אפשרי. אין לכם כמו שלא היה למפלגות הערביות את הפריווילגיה ליצור גוש חדש שלא קשור לא לימין ולא לשמאל,ומה עכשיו לחרדים לשבת באופוזיציה,עם מפלגות שהמצע שלהן שונה כל כך מהמצע של המפלגות החרדיות,הרי יש יותר קרבה בין החרדים לבין הדתיים והמסורתיים מאשר החילונים
יואל27.03.23
בדבריך "אנחנו נדע לעבוד עם כולם" (לשמור על עצמינו) ועם ישראל "גוי אחד" שימשיכו להתבולל, העיקר אני את נפשי הצלתי, תודה רבה על ה"תובנה" העמוקה, בעברית פשוטה " א צדיק מיט א פעלץ".
אליעזר27.03.23
78
אם מדינת ישראל תשתפר אז חיי החרדים יישתפרו
יוסף27.03.23
77
זו הפגנה על הזהות היהודית של עם ישראל, על התורה... רואים שאתה לא מבין כלום בגץ שולט התורה מבוזה
טיפש מטופש27.03.23
76
אין דבר שחשוב לציבור החרדי יותר מהרפורמה אתה מיצג פרזיטיות "תנו להם להלחם בשבילינו"
כולם היום בהפגנה27.03.23
75
מסכים עם כך מילה
שלמה27.03.23
74
תתבייש לך
בושה27.03.23
73
הכניעב מסוכנת עכשיו מתמיד!
אדוני אתה טועה מאוד!!27.03.23
72
מי שבאמת מזדהה עם ערכים דתיים ולאומיים יבוא. לך כנראה זה לא חשוב. הכל בסדר. אבל יש מספיק חרדים אחרים שהרגשות האלה חשובים להם, והם ילחמו בשבילך. כדי שאתה תוכל להמשיך לכתוב את הגיגיך. דבר אחד זה בטוח, התנהגות חרדית קלאסית, זה יש לך.
נתי27.03.23
71
מי זה הימין שאתה מדבר!!! הימין זה אנחנו החרדים לדבר ה' !!!!!!! בית המשפט רע לעם ישראל תורת ישראל וארץ ישראל
אאח27.03.23
70
דברי הבל כאלו, לא כתבו באתר מיום הקמתו. 1. הרפורמה תעזור מאד גם חציבור החרדי 2. המאבק הוא על זהותה של המדינה! אם הכתב הנכבד לא הבין זאת. ואם התכוון שלחרדים לא אכפת ממצבה הרוחני של המדינה, עפרא לפומיה
שמשון כהן27.03.23
69
אם אתה חושב שאתם לא חלק מהמשחק תבדוק לגבי חוק דרעי 2. מחר שיחוקקו חוק להתיר חמץ בפסח לא מזיז לך כחרדי ?? שלא יתנו תקציבים לבתי כנסת שיפלו מגדרית ויעשו נפרדה מה תגיד ???
חרדים לא ימין ???27.03.23
68
רוב ממשלת הימין מבוססת על הזהות היהודית של המדינה ואליה הם חותרים, לכן החרדים תומכים בימין ולכן הם גם חלק בלתי נפרד מהימין ועליהם לתמוך ולעזור למען הזהות של המדינה ולא למען השם הטוב שלהם, שנכון שזה קידוש ה' אבל ברגע שהולכים עם מטרה של להגדיל שם ה' בעולם (הזהות היהודית של המדינה)... המשך בתגובה הבאה
אנונימי27.03.23
67
המשך... אז לא אמור לעניין אותנו מה הציבור הכללי חושב עלינו, כי אנחנו באים במטרה נכונה ואמיתית שהיא לשם שמיים ומחלוקת שהיא לשם שמיים סופה להתקיים, ומחלוקת שהיא על כבוד ויחסי ציבור אין סופה להתקיים.
אנונימי27.03.23
66
בושה החרדים חייבים להתייצב הציבור הימני הוא זה ששומר על תורת ישראל לא רק החרדים השמאל רוצה לעקור את התורה יוצר מטיטוס ונבוכדנצר החרדים חייבים להשתתף
הראשון לציון חייב להתערב27.03.23
65
רק מזכיר את הפגנת הענק של הציבור החרדי נגד בג"ץ ב99... מה יהיה כאשר בג"ץ יפסול הסדר לגבי הגיוס בטענה שזה לא שיוויוני?
בג"ץ27.03.23
64
אם מישהו חושב שהחרדים ימנים הוא פשוט טועה!!! כי אין שום היתר לסכן אנשים בשביל ,המדינה" זה נגד כל השקפת היהדות ואם מישהו שיברר את הדברים קצת.
המייבין27.03.23
אתה חושב שצה"ל מסכנים את חייהם למדינה זה להציל את החיים שלנו ממחבלים וכו' דרך אגב אני חרדי שלא מתגייס לצבא כי אני יודע שהתפקיד שלי זה לימוד תורה וכך אני מגן על עם ישראל אבל עדיין אני מעריך את מי שכן מתגייס מהחילונים שמגנים עלינו פיזית
קיר27.03.23
צודק, אין היתר לסכן אנשים בשביל "המדינה", אבל מה נעשה ב"מדינה" שאתה מדבר עליה, חיים כ8 מיליון יהודים, אולי להציל יהודים כן יש היתר?
אליעזר27.03.23
63
אתה מדבר שטויות . בג״צ יורד לחיים של החרדים והמזרחיים הכי הרבה . אני חרדו ומזרחי - זה לא קשור אליי ??!
Israel27.03.23
62
סליחה!!! אתה חושב שהיינו מגיעים למצב הזה אילולא שס ויהדות התורה שמקדמים בעצמם את הרפורמה??? אתה חלק אם תרצה ואם לא!!! חוצפה
נופית 27.03.23
61
עקרונית אולי אתה צודק אבל עכשיו במצב היום אתה מזכיר את היהודונים שרקדו מה יפית לכבוד הפריץ
יונתן 27.03.23
60
לא קראתי הכל, ממש בקושי, אבל כנראה כמו שאני לא קראתי את המאמר שלך כך להבדיל אתה לא קראתי את התנ''ך ולכן אתה מדבר ככה. אגב אני חרדי ולא דתי לאומי, יש כאלה משובשים שחושבים שמי שלומד תנ''ך הוא דתי/חרדי לאומי.
לא קראתי הכל 27.03.23
59
מי זה "אנחנו" לכל חרדי דעה משלו והרגשה משלו
איציק27.03.23
58
חרדים בואו להפגנה היום ! ומי שלא בא היום לעולם לא יוכל לטעון יותר לקיפוח!!
חרדי תמיד27.03.23
57
הכי חשוב לנו לצאת ולהפגין נגד הבג"צ שרומס את היהדות !
ינקלה27.03.23
56
הפוך לגמרי. חייבים לצאת להפגין !!! הרפורמה המשפטית תיטיב עם החרדים ממש, הרבה ייתר מפסקת התגברות או כל צעד אחר של העסקנים החרדים. בית משפט מאוזן לפחות יכבד גם את הצד שלנו בדיונים ולא יטה אוטומטית לצד השמאלי
אני27.03.23
טיפש כמה שיראו יותר חרדים בהפגנה, אז יווצר הרושם שזה מלחמה של הדתיים לכפות על השמאל הליברלי, ומימלא נתניהו יכנע יותר ללחץ, כדי לא להיראות כחרדי או דתי, אם היה לך קורטוב שכל, היית יושב בבית ונותן לתשקורת להראות שכל המתנגדים לבג"ץ לא קשור דווקא לחרדים, אלא זה דווקא חילונים שמתנגדים
AS27.03.23
55
כל הרבנים חושבים אחרת
משה דוד27.03.23
54
אבל החרדים לא מגויסים לצבא בכפייה. בזה הם אזרחים למעלה סוג א׳. יש שווים חילונים ששולחים את הבנים שלהם לבית הקברות ויש שווים יותר חרדים שיכולים לבחור. איפה ההתייחסות?
שם27.03.23
53
מי שחרדי אמיתי- אכפת לו מה שכתוב בתורה!! ובוודאי דעות הימין הן ביטוי של חוקי התורה. השאלה היא איך "חרדי" יכול להיות שמאלני..
חרדי אתה?27.03.23
איזה קישקוש. להפגין בעד המפלגה של אוחנה?
מגיב אחד27.03.23
52
כל הכבוד לחנני ברייטקופף הוא נותן לי חשק לצאת להפגנה
לא להתרפס ולהתקפל27.03.23
51
אתה שמאל דוחה אנחנו ימין קיצוני מקרבת
חרדי ימני ש''ס27.03.23
50
אוי לאוזניים שכך שומעות
יוסי זוננפלד27.03.23
49
תגיד התחלת לקבל מעטפות מהקרן החדשה לישראל? או שהושפעת מאיזה סיור וכנס שלהם, אתה בקושי מייצג את עצמך!!!
יוני27.03.23
48
כתבה טפשית ומנותקת אתה מוזמן לנסוע לגליציה ותחזור לקבל רשות מהפריץ על כל צעד ושעל
דוד27.03.23
47
בל נשכח מה עברנו בשנתיים שלטון שמאל
איציק פרטוביץ'27.03.23
46
כל המאבק התחיל בשבילנו החרדים, אוי לנו אם נשכח זאת
לוי יצחק27.03.23
45
אני חרדי 'מיינסטרים' והיום בל"נ אשתתף במחאה החשובה, ומקווה שבעז"ה יהיה איזור נפרד גברים. אם לא נצטרך לארגן את המחאות בעצמנו.
אבי27.03.23
44
פושע, האחיכם יצאו למלחמה??
צל27.03.23
43
בל נשכח: לא נלחמים בחרדים מחמת הימין, נלחמים בימין מחמת שהולך עם החרדים.
שמואל27.03.23
42
מספיק עם הזחיחות של לא לעצבן את הפריץ, היום עם ישראל נמצא במצב של מי לה' אליי!! לא תהיה הזדמנות שנייה, חובה עלינו להצהיר מי לה' ? אליי!! ובוודאי שהיום מנהיגי השמאל ולא רוב הציבור הם שונאי ה' אנשטישמיים מוצהרים
יהודי חרדי27.03.23
41
נאיביות. לא קיבלנו שום האדה מהם נהפוך הוא הציבור החרדי צריך לצאת בהמוניו כדי שיפנימו שהכוח לא רק אצלם .
דניאל 27.03.23
40
ישר כח! טעם זקנים יש לכותב.
אלעזר27.03.23
39
חייבים להתאפס ולהראות לשמאל שהם לא השולטים!!! היהודים שולטים והשמאל האנארכיסטי מיעוט להפגיןןןןןןןן עכשיו!!!!!!!!😠😠😠
אין אופציה אחרת !!!!!!!!!!!!!!!!!27.03.23
38
מהההההההההה?? ? אנחנו בגן??? מה זה קשור לסוג ב?? ככה נהפטך לדוג ר בערך באים להרוס את היהודות, את נזכויות האנושיות שלנו וכל דבר חשוב אחר, ובגלל שאנחנו סוג ב אז נוותר על הכל??,? ממש לא!!!! הפדנה הערב ב18!!!
הדס27.03.23
37
המאבק היום הינו מאבק על ערך לימוד תורה במקום גיוס לצבא על הזכות להפרדה בין נשים לגברים על שמירת כרם בית ישראל מממזרים ופסטלי חיתון וגויים וכו׳ וכו׳ תחשוב על זה
נטע27.03.23
36
יפה.... סוף סוף דעה נורמלית....
אבי27.03.23
35
גם אם אנחנו לא ימינים זה שאנחנו אזרחים סוג ב' וזה שהכוח אינו בכנסת וממילא אין לחרדים איך להשפיע כי אין פקידים חרדים זה סיבה למחאה ולמחאה עד הסוף
שלומי27.03.23
34
כמה שיראו יותר חרדים בהפגנה, אז יווצר הרושם שזה מלחמה של הדתיים לכפות על השמאל הליברלי, ומימלא נתניהו יכנע יותר ללחץ, כדי לא להיראות כחרדי או דתי, אם היה לכם קורטוב שכל, אז שבו בבית ותנו לתשקורת להראות שכל המתנגדים לבג"ץ לא קשור דווקא לחרדים, אלא דווקא החילונים מתנגדים.
יעקב27.03.23
ואם אתה מתבייש למה לך לחבור לממשלה שאתה חלק מהשיתוק שבה כי כחרדי אסור לך למחות עפ"ל די! אם לא נבין את זה אנחנו לעולם הם לא יבינו
אסור להתנצל ולהתבייש שאנו חרדים נקודה. 27.03.23
אנו כלל לא מתנצלים שאנו חרדים, אבל זה לא סוד שהחילונים השמאל הקימו המדינה, וזה לא סוד שהחרדים הרדודים כמוך לא רוצים באמת (בסתר בלב) מדינת הלכה.. אז תנו לחילונים הימניים להראות שהם המתנגדים, ושזה לא מלחמה חרדית, הבנת?
תתפלל לקצת שכל..27.03.23
התגובה שלך מופיע כמה פעמים, מה קרה? אולי שמת לב שאתה בדעת מיעוט זניחה? לא נורא, מותר לך לטעות, אבל חשוב יותר שתודה בטעותך.
אליעזר27.03.23
שוטה החכמים תמיד בדעת מיעוט.. זה עובדה, אני לא מתרברב, אבל כתבתי דברי טעם, ואין לי כוח לחזור ולהסביר הטעות הגדולה אם יווצר הרושם שהחרדים זה =ימין, וביבי נתניהו, שאז השמאלנים לא ינוחו עד שינצחו, והם ינצחו, תזכור מה שאמרתי!!
יעקב27.03.23
33
על הציבור החרדי להשתתף בהמוניו כי גם הוא סובל מבגצ! בנוסף אם ניתן לשמאל הקיצון להתפרע ולשלוט מחר הם יעצרו את המדינה בדרישה לגיוס חרדים ומחרתיים יעצרו את המדינה בעצירת תקציבים למוסדות דת! אין לתת להם את האפשרות לרמוס את ציבור הימין! היום רומסים את הימין מחר יחליטו לרמוס את החרדים!
יעל 27.03.23
32
הימין המסורתי הוא השכפץ של החרדים. ברגע שהוא יפול החרדים יהיו ברווזים במטווח. החרדים חייבים להבין שהמאבק כאן זה על הדת לא בין ימין לשמאל
משה27.03.23
איזה בלוף, הממשלה ימנית מנוהל ע"י אוחנה, ואתם שותקים ומכבדים אותו כי הוא "ימני", זה דת, וזה תורה? אתם חתיכת צבועים, בעז"ה השמאל החילוני ינצח את החרדים והימין הצבוע, ורק אז נתחיל לשמוע את קול היהדות, וההלכה האמיתית!
דוד27.03.23
31
כי הציבור החרדי בוגדני לא מעניין אותו כלום חוץ מהאינטרסים הצרים שלו
...27.03.23
30
נאיביות. אם החרדים מפגינים ככה, אז שוברים להם את העצמות.
יהודי27.03.23
29
דתי/חרדי===ימין
דוד27.03.23
28
זה כבר לא קשור לימין ושמאל, בג''ץ מכניס פרוגרסיביות ומנהל את המדינה בצורה שנוגדת את ההלכה ודרך התורה. כמה שטויות בכתבה אחת.
נו באמת27.03.23
27
ומה עם הערכים של השמאל שרוצים להנחיל כאן זה לא קשור לחרדים ? הגיוס בכפיה של החרדים זה לא נוגע לחרדים??
אילן חכים27.03.23
26
לא יעזור ההפגנה כתוב שהמשיח יבןא שלא יהיה ממשלה תבאו לכותל תארגנו תפילת.רבים.
בני צוובנר 27.03.23
25
כולם יוצאים! מה השאלה בכלל?!!!
יהודי27.03.23
24
את ההחלטה להפגין או לא תשאירי לגדו"י
חיים27.03.23
23
חלאס עם ההתייפיפות הזאת זה זמן להלחם לא לשחק אותה חכם
מאיר27.03.23
22
פשוט צודק
צבי27.03.23
21
מה שמעניין אותך זה כסף לאברכים לא שלמות הארץ לא טהרה וכו
ירחמיאל27.03.23
זה שאברכים יוכלו ללמוד, ולגדל צאצאים שומרי מצוות, זה חשוב פי 100, מאיסור לא ימרדו באומות, ואיסור כיבוש א"י לפני משיח, ועוד בלי סנהדרין, וחבל לך על הזמן, כל זמן ששלטון הציוני קיים לא יכול לבוא משיח בן דוד, סנהדרין צח, א, רש"י ד"ה עד שתכלה מלכות הזלה.
גדיאל27.03.23
20
צא מהחשיבה הגלותית שידיקלמו לך כל השנים. חצץ חשיבה עצמאית!!!
פני הדור..27.03.23
מה שאתה קורא "החשיבה הגלותית" זה מה שהורו לנו חז"ל (גיטין נו) והרמבם באיגרת תימן, ורבינו בחיי בראשית לב, והרשב"ש סי ב, וכפתור ופרח פ"י שאסור לכבוש א"י עד משיח, ועוד, בנתיים המקום שנהרגו בו הכי הרבה יהודים ב70 שנה האחרונות, זה אצל המדינה האומללה שלך!
דור אבוד שמנוהל ע"י בריוני בית שני27.03.23
19
מדוע גדולי הדור האשכנזים נקראים 'גדולי הדור', ואילו גדולי הדור הספרדים נקראים 'רבניה של תנועת שס'? האם זה לא גזענות??
משה27.03.23
לא, כי זה המציאות והאמת, צא לרחוב ותברר, האם יש איזה רב ספרדי מתנועת שס, שנחשב כיום "גדול הדור"? אין!!! ואם יש גדולי הדור לספרדים, זה רק אלו שלא בתנועת שס, כגון "הינוקא" שנחשב גדול הדור (גם אצלי ואני אשכנזי), וכן הרב משה צדקה ועוד
תשובה לוגית27.03.23
18
מנותק, עוד חזר לארץ הקודש, יושב בחדר שלו, תמשיך... בסוף יש אמת במה ששמאלניים אומרים אתם באמת מנותקים
ברוך27.03.23
17
בתקופה האחרונה קורים לנו אירועים מאוד מתלתלים וחובה עלינו לקום ולדרוש צדק!! יש לנו מצוות עשה מהתורה "לא תעמוד על דם רעך"!! וכל עוד הממשלה לא מסוגלת לטפל כמו שצריך באויב דם אחינו הפקר ח"ו.. וחובה עלינו לכל הפחות למחות על העוול הנורא הזה. למען עם ישראל כולו, הימין והשמאל.
עם ישראל חי ורוצה גאולה27.03.23
16
זהירות: יש כאן אלפי בוטים מטעם השמאל האנטי יהודי המתחזים ל'חרדים נגד הימין' (ע"ע ההצגה של הפגנות דגלי ישראל כהסוואה לדגלי בלסטין) אל תפלו בפח.
================27.03.23
15
חבל על התבוסתנות של המאמר למי שלא הבין הנושא הוא לא רפורמת מערכת המשפט אלא צביונה היהודי של מדינת ישראל וכאן הציבור החרדי חייב להביע את תמיכתו כפי שפסק הרב יצחק יוסף
אורן27.03.23
14
התרגלת שעושים את העבודה בשבילך?
הימין לא פראייר שלך27.03.23
13
או קיי, מנת הבכי והנהי החדשה: אנחנו בגלות, מה לנו ולימין החילוני, תנו לנו את ליטרת הבשר הכשר שלנו, ונשב בשקט. תלמדו מאחיכם בברית המועצות: מי שלא יוצא למחות נגד השמאל, נמחק על ידו.
דדי27.03.23
12
החרדים צריכים ללכת להפגנה: בקפלן! נגד דיקטטורה שמנסה להקים יאיר נתניהו שהלך להונגריה לייעוץ מקיף, ובינתיים נוחל מפלה קשה למזלנו. אין אזרח פשוט שלא חלק מהשלטון, בין אם הוא חרדי או חילוני שיהיה לו טוב תחת שלטון הברזל של יאיר נתניהו. כחרדים נתגעגע לבג"ץ.
מרדכי27.03.23
11
די עם ההסתתרות כל פעם מסביב לטיעון הישן "מה לנו ו.." אולי פעם אחת ניקח אחריות? אולי נבין שלא תמיד הציבור הכללי צריךללחום את מלחמותינו וכרגע שזה מלחמה מול בג"ץ שרוצה לשלוט ולהשליט את דעותיו הכפרניות
דיייייי27.03.23
10
הלקח הגדול ביותר, שאנשי 'עץ' צדקו. תראו, שגם מי שהפסיד פוליטית, יצא ועמד על שלו, השלטון לא יכול לו. רק נחשוב, שכל הציבור החרדי לא מתייצב בלשכות הגיוס, כל הצמתים נחסמים על כל מעצר, אבל כשכולם באמת משתתפים, נגמר הסיפור. הם לא יכולים. ואפילו פיסקת התגברות לא נצטרך.
אני27.03.23
9
אבל אל תכתוב אותם ברבים. מאמר מטופש.........ברמה גבוהה
תחשוב שטויות.27.03.23
8
צריכים לא להכנע וגם להפגין ולא לותר לשמאל
רחל27.03.23
7
הפתרון לכל הכאוס והבאלגן, זה 3 מדינות ל3 עמים עד ביאת משיח, תל אביב יהיה תחת מדינת השמאל, ירושלים ובית שמש תחת הימין, שכם ויריחו והשטחים תחת אבו מאזן, ושלום על ישראל, 3 דרכונים שונים עם מעברי גבול לכל דבר. מדינה לדתיים, מדינה לחילונים, ומדינה לערבים.
הרגעה27.03.23
6
מה שייך לומר לשמור את כוחינו לדברים חשובים? נפגין על כל מה שחשוב !!!!
יהודי של אמת27.03.23
5
שאלו את הרב קוק מטבריה ואמר שכן לצאת להפגנת הימין...חוץ מזה בג"ץ הוא גם אנטי יהדות ואנטי חרדי מובהק ולכן חשוב לחרדים להשתתף בהפגנות כדי לגרום לרפורמה לעבור לחזק את יריב לוין ורוטמן כי הרפורמה גם תביא סוף סוף את חוק הגיוס ועוד דברים..
לחרדים חשוב מאוד להחליש את בגץ27.03.23
4
כמה הנביאים מדברים על משפט מוסרי על הליכה בדרכי יושר וצדק, מערכת המשפט בישראל צריכה זאת יותר מתמיד, חרדים, צאו להפגין! לממש את חזון הנביאים בארצנו!
ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה27.03.23
3
השמאל יצר תקדים מטורף, בפעם הבאה שיהיה פה משהו לא לרוחנו - הרב אדלשטיין צריך רק להגיד מילה ושורפים את המדינה, לא צריך תקשורת שמאל שתדחוף אנשים להפגין, נגיע ביומיים למה שהם הגיעו בחצי שנה. וככה מדינת ישראל בדרך לאבדון, אודות לשמאל ולשיטת שריפת האסמים.
כמה עוד זמן המדינה תחזיק27.03.23
2
מה לנו ולכתבים בעיתון של בוגר תכנית מנדל הרדיקלית שמנסה לשנות ולחלן את הציבור החרדי מבפנים, וזאת בתורת השלבים הידועה שלכל לראש מנתקים את החרדים מהימין והמסורתיים..
עיתון משפחה27.03.23
1
לכו לשמאל ותקבלו 0000000000000000. , אין שכל אין דאגות
יוסי19.04.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לקראת הכרעה | ש"ס מקימה 'ועדת רבנים' לנושא חוק הגיוס

ישי כהן | 15.05.24

המשטרה חוקרת

הפועל הפלסטיני צנח מגובה רב באתר הבנייה במאה שערים

מישאל לוי | 15.05.24
ש

בכל רגע נתון

נסו את זה בבית: כמה כסף צברנו בתכניות החיסכון הפנסיוניות?

כיכר בשיתוף מנורה | מקודם

טור דעה

הוועדה למינוי דיינים עדתיים // עו"ד יוסף ויצמן

יוסף ויצמן, עו"ד | 15.05.24

היסטוריה ואקטואליה

דרמה: חיבר קונטרס נגד ברסלב - חטף ייסורים קשים ומתנצל

ישראל שפירא | 15.05.24
ש

לא תכנסו?

פרפומריה רק ב- 10₪ • מהמותג הנמכר ביותר בארץ >>

כיכר בשיתוף סנו | מקודם

העברת החוק הקודם | התגובות

גנץ מגיב לתרגיל: "חוק הגיוס שעבר, היה בשביל גישור זמני"

קובי אטינגר | 15.05.24

"אתם תעופו לכל הרוחות" | צפו

צריך לעשות קריעה; כך הגיב גפני על חוק הגיוס הקודם שעבר

חנני ברייטקופף | 15.05.24

מחשק את גנץ וגלנט

פיתרון או התחמקות? רה"מ הודיע: "החלטתי לקדם את חוק הגיוס שעבר בכנסת הקודמת"

חנני ברייטקופף | 15.05.24

מסורת למעלה מיובל שנים 

בעיר העברית הראשונה: יום שכולו תורה ב"תפארת רפאל" | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 15.05.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

שידור חוזר

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

פרסום ראשון | "הרב קוק ביקש"

לראשונה בהיסטוריה: הילולה בטבריה בראשות הגר"ד קוק

איצלה כץ | 14.05.24
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

ותנו כבוד לתורה | צפו

פרס ישראל הוענק לראש"ל הגר״י יוסף על ספריו ׳ילקוט יוסף׳

ישי כהן | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 14.05.24

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

'בר בי רב' המרכזי ליום העצמאות

"יום שכולו תורה" ב"תפארת רפאל" | צפו בשידור חוזר

כיכר השבת | 14.05.24