כיכר השבת

בגלל חוק הגיוס

האדמו"ר מסאטמר תוקף את ראשי הישיבות ומנהיגי הדור

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר תקף את הנציגים החרדים ואת ראשי הישיבות ומנהיגי הדור על תמיכתם בתיקון חוק הגיוס וטען כי כל הגזירות והפשרות הן בגלל קבלת התקציבים מהמדינה. תיעוד (חרדים)

33
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ד בשבט | 03.02.16
האדמו"ר בעת המשא
האדמו"ר בעת המשא (צילומים: שוקי לרר - צלם המסע)

שיאו של ביקור הבזק של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר בישראל היה אמש (שלישי) במעמד חלוקת 'שקל הטהור' למוסדות שאינם מקבלים כסף מהמדינה בו נשא האדמו"ר נאום חריף כנגד אותם התומכים בחוק הגיוס.

המעמד נערך בראשות ראשי הבד"ץ הגאב"ד הגרי"ט וייס והראב"ד הגר"מ שטרנבוך האדמו"רים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק וכן כל אדמו"רי העדה החרדית והגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר.

בתחילת הדרשה שיבח האדמו"ר את המנהלים שמוסרים נפשם להחזיק את המוסדות, חרף כל הניסיונות שהממשלה זורם כספים רבים למוסדות התורה. הם שומרי העיר של ירושלים עיר הקודש.

האדמו"ר זעק מקירות ליבו והביע את כאבו על גל הטרור המשתולל ברחובות: "ובפרט בזמן האחרון שרבו צרות רבות בקרב אחינו בית ישראל תושבי ארץ הקודש - הטרור הנורא המשתולל ברחובות, כמה משפחות אומללות, כמה יתומים ואלמנות רח"ל, רואים שאין למדינה הזו שם עצה ותבונה נגד זה משום שאין עצה ואין תבונה לנגד ה', ולא יכולים לזרוק את עול הגלות מעצמנו, רק צריכים לחכות לביאת המשיח".

במהלך משאו התייחס האדמו"ר לחוק הגיוס שחוקק ותוקן לאחרונה ואמר כי "בעיקר צריכים שמירה ברוחניות נגד אותם פורצי גדר שרוצים להרוס את כל הגדרים מבית ומבחוץ. יש את אותם מחבלים בכרמים הנציגים החרדים שפרצו את כל הגבולות, ואפילו את הגבולות שהם הציבו לעצמם בשנים הקודמות, הם נעשו לעצם מבשרה של ממשלת שמד ומינות שכל מטרתם היא לעקור את התורה והמצוות. ובפרט חוק הגיוס העודד אלפי בחורי ישראל בכל שנה להתייצב לצבא".

האדמו"ר הסביר כי "בתחילה אמרו שכל חוק הגיוס הוא הלכה ולא למעשה וזה לא יחייב את אף אחד, זה לא יהיה בכפיה, אבל העובדות מדברות בעד עצמם, הממשלה הזו משקיעה הרבה כסף כדי לעודד את ההתייצבות לצבא של בחורי ישראל, והם אומרים שהחרדים עומדים ביעדים שהציבו להם. ומי שאינו מתייצב הם לוקחים אותו למאסר".

בשלב זה תקף האדמו"ר ישירות את ראשי הישיבות שתמכו בחוק ואמר כי "זה באמת תביעה גדולה נגד כל אותם ראשי הישיבות והמנהיגים שהריבונו של עולם נתן להם חיוב שמירה על תלמידיהם, ויש להם חלק גדול בחוקים של הגיוס ונגד החינוך החרדי. איך הם יכולים לומר 'ידינו לא שפכו את הדם הזה' שהזקנים אמרו אצל פרשת עגלה ערופה, האם יש מיתה גדולה מזו שהולכים לצבא וכל באיה לא ישובו, כמו שאמרו חז"ל גדול המחטיאו יותר מן ההורגו האם לא רואים כמה חורבן הצבא כבר גרם ואין אפילו אפשרות להישאר יהודי חרדי שם.

"כל ראשי הישיבות והמנהיגים שיש להם חלק בחוק הזה, על ידי שמעודדים את נציגיהם שחתמו על החוק החמור הזה לא יכולים לומר עינינו לא ראו - אחרי שרואים בחוש את ההרס הגדול הזה. הבריסקער רב אמר בשנת תש"ח בנוגע ללקיחת כספים מהמדינה שהתורה אינו קנין הרמי"ם, כל שכן שנשמות ישראל אינו קנין הרמי"ם.

"זה לא ענין של ביטול תורה שמבטלים מלימוד התורה, זה ביטול תורה כמשמעו: מבטלים את כל התורה ע"י ההליכה לצבא".

"כולם יודעים שיש ציבורים גדולים מהחרדים לדבר ה' שבמסתרים תבכה נפשם, הם יודעים את ההרס של הצבא רק מפחדים להשמיע קול מחאה ושותקים על ידי זריקת ילדיהם מתלמודי תורה, ישיבות וכוללים כי הם משמיעים קול מחאה. צריכים לדעת שזו מלחמה על עצם הקיום שלנו, לא יכולים לשתוק", הוסיף האדמו"ר.

"זה ברור כשמש", חזר האדמו"ר, "שכל אותם הפשרות שהנציגים החרדים עושים עם הממשלה הוא רק בכדי שיכלו לקבל כספים ותקציבים שונים, ואם לא היו לוקחים כסף מהמדינה בוודאי שלא היו גוזרים גזירות כאילו נגד הציבור החרדי".

"זה גם כן כלפי הגזירות נגד החינוך, כשהתחילו לקבל כספים מהמדינה אף אחד לא חשב שיגיע זמן שהמדינה תחייב את המוסדות בלימודים כמו ליב"ה וימשיכו לקבל את התקציבים", הוסיף האדמו"ר, "למעשה מלפני כמה שנים כבר נגזר שכל המוסדות מחויבים ללמוד ליב"ה, אז הנציגים אמרו שלא יאכפו את זה באמת, אבל היום יש כבר מחוז חרדי שמטרתו לוודא שכל המוסדות החרדים ילמדו ליב"ה, אפילו אותם אלה שאומרים שיחרימו את המחוז ויעמדו נגד זה במסירות נפש, אבל החילונים יודעים שאצל החרדים יכולים לפעול הכול על ידי הכסף שמקבלים מהממשלה ולבסוף הם יעשו פשרה גם בזה".

האדמו"ר סיפר שהיה אצלו בשבוע שעבר מנהל מוסד מירושלים שלקח כל השנים כספים מהממשלה, וסיפר לו שמשרד החינוך הפסיק לתקצב את המוסד משום שלא רצה להחזיק ילדים שיש להורים שלהם אינטרנט פרוץ בבית, ההורים הלכו לבית המשפט נגד ההנהלה ובית משפט חייב את המוסד לקחת אותם בחזרה ואם לא על משרד החינוך להפסיק את התקציבים. "וזה רק דוגמא קטנה איך שהמדינה היא בפועל בעל הבית בכל מה שקשור למוסדות החינוך", אמר.

בסיום המעמד נתן האדמו"ר ברכה מיוחדת לאלו שלוחמים והולכים למעצר בשביל כבוד שמים, "הם שלוחי הציבור של כלל ישראל במלחמה לה' בעמלק נגד המדינה", אמר הרבי.

לאחר משאו עברו ראשי המוסדות לקבלת המעטפות של חלוקת שקל הטהור מידי האדמו"ר ובנו הרה"צ רבי יעקב בער טייטלבוים אב"ד סיגוט, האדמו"ר בירך כל אחד והתעניין אצל כל מנהל ומנהל על המוסד עליו הוא מופקד.

תוכן שאסור לפספס
33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
הפלג הירושלמי בדיוק כמו שוברים שתיקה. מחרפים ומשמיצים בשביל הספונסרים מחו"ל. חבל על אובדן הדרך כשעסקנים מנהיגים ציבור יקר
טוב למות בעד עצמנו04.02.16
20
בקרוב בע"ה יתגלה משיח, וקודם לכן כל אחד צריך להחליט אם הוא כולו חייב או כולו זכאי בלי שום פשרות! בהצלחה.
יצחק03.02.16
19
האנשים בתמונות האלה עם עם הקיצוניות הראוותנות והפאר הם יהודים? לא נראה לי שאברהם אבינו יחתום על כך... הוא גם לא יבין אותם בכלל... ובטח שלא משה רעיא מהימנא שבא בכלל ממצרים המזרח תיכונית, ואני לא חושב שגם יצחק ויעקב ירגישו איזו הזדהות עם היצורים הללו. בקיצור יותר הגיוני שזו חבורת ערב רב.. אני חושב שגם
סליחה על הבורות03.02.16

הצגת כל התגובות

18
לא יהיו גזרות
RAFI03.02.16
17
זה רק הורס את העם. תתחילו ללמד אחד את השני אהבת חינם. מה היה קורה אם אף אחד לא היה כועס על השני בעם ישראל? רק תחשבו לרגע. מה היה קורה? .......
שלמה03.02.16
16
אני כחייל ציוני משרת בקרבי עם עתיד קצונה אין לי כלום נגד הרבה .אנחנו נמלים קטנים מול עמודי ענק כאלה !!! גדולי עולם נמצאים בפני החלטות קשות בותר אנחנו הציבור נשאר לנו רק להתפלל!!!! בבניין בית המקדש וביאת גואל צדק אמן .
אריק03.02.16
חייל ציוני משרת בקרבי עם עתיד קצונה...
טוב למות בעד עצמנו04.02.16
15
כולם צריכים צומי בשלב כלשהו. מסכן.
יהודי03.02.16
14
יש לי מילים חריפות לומר על מי שמלעיז על עם ישראל ויוצא בגלוי נגד אלה שבנו לו פה תשתיות כבישים שדה תעופה מסודר ושומרים על ביטחון שלא ירצחו אותו נפש ברדתו מהמטוס . אבל לא אומר אותם ....הקבה ישמור אותנו מיהודים כאלה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
zukerberg you are a dirty Jew yourslf03.02.16
13
של החסידים שלו המליארדרים ואז לא נצתרך שקל מהציונים בנתיים הם יונקים מהדוד סאם את הזבת חלב ודבש שלו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי03.02.16
12
לא יעשו סאטמר 1% תורה מהרב שטינמן
חזור הבייתה03.02.16
11
מי שמך לדבר נגד גדולי הדור בלכלוך ציפורניהם יש יותר מה שלך צא מארצנו הקדושה והמשך לקבל תקציבי הגויים שם מקומך שומר נפשו ירחק מחיות אלה
יצחק03.02.16
10
יש לנו את מנהיג הדור הרב שטיינמן ועל פיו ישק דבר ואין להרהר אחריו.
יוסי05.02.16
9
כמות שנאת ישראל שהיתה שם מספיקה למדינה ערבית ממוצעת
סנטמריה03.02.16
8
יתכן שהצדק איתם.
אני מקנא03.02.16
7
זאת יהדות? זאת אידישקייט? גועל נפש אמיתי. אירוע משפיל.
דוד23.02.16
6
הגם לכבוש המלכה עמי בבית!
יואל משה03.02.16
5
ימח שמם של אויבי ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליטאי03.02.16
4
מי הוא בכלל ומי היה אבא שלו? מי הוא שידבר נגד גדולי ישראל שקטנם עבה ממתניו האם בגלל שעשו אותו "סטמר רבי" הוא יכול כבר לדבר מה שהוא רוצה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה 04.02.16
3
הוא לוקח מלירדים כל שנה מהממשלה בארה"ב ע"י שהוא לומד בישיבות כל מיני לימודים יותר גרוע מתוכנית הליבה , מה לו לדבר בכלל ? הרבי מסטמר זי" ע היה ג"כ נגד לקיחת כסף מהמשלה בארה"ב "טול קורה מבין עיניך" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה03.02.16
2
למכתו, ומאחר וסתם אדמו"ר אינו מוחזק בתלמיד חכם עד שיוכיח אץת עצמו, וכפי שפסק לנו מורינו הרה"ג יעקב יוסף זצוק"ל, כאשר אדמו"ר זה מבזה את חברי מועצות חכמי וגדולי התורה, את מאות ראשי הישיבות והדיינים, אשר בתוכם יש גם יש תלמידי חכמים רבים, הרי הוא בבחינת מבזה תלמידי חכמים והרי הוא אפיקורוס שאין לו חלק לע
אברהם 03.02.16
1
רואים שאתה עם הארץ לפי התגובה שלך .אזה יראת שמים יש לך שאתה מדבר על רב קדוש.אני חושב שאבותנו הקדושים היו גאים בממשייך דרכם עם מסירות נפש כמו האבא אברהם שזרק את עצמו לאש אז תבדוק את עצמך נראה לי אתה נגוע בטומאת הצינות והחנפנות שלהם.בגלל שזה מערער את השקפת עולמך אתה אנטי כזה .אז שמע לי תעשה תשובה כי
יהודי03.02.16
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

בסעודה שלישית: בקאמרנא ציינו את הילולת ה'היכל הברכה'

חיים רוזנבוים | 19.05.24

גלריית תמונות

עם כל החסידים: האדמו"ר ערך טיש לרגל הילולת דודו | תיעוד

חיים רוזנבוים | 19.05.24

רמי מעלה

האדמו"ר וגיסו האב"ד הופיעו לפתיחת הזמן בישיבה 

חיים רוזנבוים | 19.05.24

מעל 200 אלמנות 

בראשות הרבנית מסאטמר: שבת מיוחדת לאלמנות מאירופה

חיים רוזנבוים | 19.05.24

עם התחלת הזמן

אברכי ובחורי ערלוי התכנסו לוועידה של תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 19.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

סיפור למוצאי שבת

הדוב החל להשתולל כמו משוגע | זה מה שעשה העל שם טוב

ורד שאלתיאל | 18.05.24

הסגולה למוצ"ש

כשהבעל שם טוב הקדוש ניצל ממוות בזכות התפילין | צפו

כיכר השבת | 18.05.24

פרסום ראשון

האדמו"ר מויז'ניץ ימריא לביקור בזק בארה"ב, לשבת סגורה עם נגידים

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בקודש פנימה

האדמו"ר מזוויעהיל ממשיך בסבב ביקורים אצל ראשי הישיבות

חיים רוזנבוים | 17.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ביקור הוד

בן האדמו"ר מגור חיזק את החסידים בלונדון

חיים רוזנבוים | 17.05.24

שלב אחר שלב

ככלות השבעה על האדמו"ר: כך נראה יום ההכתרה בביאלה

חיים רוזנבוים | 16.05.24

תיעוד ענק ומסכם

סיכומו של שבוע | אלפים בניחום אבלים בביאלה

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יום ההצלה" שלא נחגג

שמונים שנה להצלת האדמו"ר ה'ישועות משה' מויז'ניץ | יומן הצלה מסעיר

חיים רוזנבוים | 16.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

פרסום ראשון

כשהאדמו"ר מביאלה זעק: "דם ישראל נשפך כמים" | צפו

חיים רוזנבוים | 16.05.24

בית צדיקים יעמוד

האח הבכור הכתיר את אחיו הצעיר; החסידים צעקו 'מזל טוב' 

חיים רוזנבוים | 16.05.24