כיכר השבת

הפילוג בגור

לראשונה: אחי הגר"ש אלתר מתייצבים לצד קהילתו

הגר"ד אלתר חשף במכתבו : "הטרידוני בהבליהם צרי מוחין ביום חופתי" • הגרי"מ אלתר שאל: "האם לא הגיע הזמן להפסיק את המחלוקת? נפטרו אנשים חשובים מאנ"ש" (חסידים)

301
שאול כהנא | כיכר השבת | כ"ו באייר | 20.05.20
הגר"ש, עם אחיו
הגר"ש, עם אחיו (צילום: באדיבות המצלם)

הדי הפילוג בחסידות גור, שהגיעו לשיא בחג שמחת תורה אז הקים הגר"ש אלתר רשמית את קהילתו, שככו מעט - אך כעת התפרץ מחדש, לקראת חג השבועות הקרב.

בעיר אשדוד הקימו קהילה חדשה, בעוד הקהילה בעיר בית שמש מתפתחת וכעת עומדים להקים במקום תלמוד תורה, בברכת הגר"ש אלתר.

הקמת הקהילה בעיר אשדוד, לא עברה בשקט מצידם של מספר חסידים בעיר, שהטרידו את הרב ישראל שפירא, שערק מחסידות גור לקהילת הגר"ש.

הרקע שהוביל לפילוג בחסידות (מנהל אולפן: יוחנן בלייך)

בתגובה, הוציאו אחיו של ראש הישיבה הגר"ש אלתר מכתבי תמיכה בו. האח הבכור, הגאון רבי יעקב מאיר, רב בעיר בני ברק כתב: "אני מוחה נמרצות. מאוד כואב לי לשמוע איך פוגעים בו, מציקים לו, ושופכים את דמו בשעה שכל "חטאו" בזה שפתח שטיבל של אנ"ש".

הגרי"מ הוסיף בכאב: "האם לא הגיע הזמן להפסיק את המחלוקת? האם לא מספיק סבלנו? נפטרו אנשים חשובים מאנ"ש. לא הגיע הזמן להפסיק?".בהמשך מכתבו כתב בשם זקנו, הרה"מ ר משה בצלאל שאמר כי בזמן השואה, בית המדרש של גור הפך לאורוות סוסים, בגלל שהרביצו ליהודים.

הגרד"ח אלתר כתב מכתב אל הרב שפירא כי "המסלה העולה בית אלוקינו זרועה במכשולים. אך האיש בר לבב לא ירא ולא יחת בבואו לקנות ולבנות את עולמו הפנימי, לו ולבניו אחריו, והולך בתום ילך בטח".

האדמו"ר מגור והגר"ש אלתר בציון הפני מנחם (צילום: באדיבות מערכת דבר אמת)

בהמשך חשף: "וגם אנכי בעת שהטרידוני בהבליהם צרי מוחין ביום חופתי, האירו לנגד עיני דברי נעים זמירות ישראל לא אירא מרבבות עם אשר סביב שתו עלי".

כזכור, נישואיו בזיוו"ש של ר' דניאל היה לאחר הפילוג, כאשר בשמחת תורה השתתף עם אחיו אך לאחר מכן חזר לחסידות גור. בחתונה, ישבו יחד האדמו"ר מגור והגר"ש אלתר, וכעת הוא חושף שהטרידו אותו ביום נישואיו.

הגרמ"מ שפרן פסק: מותר להתלונן במשטרה

הדיין הרב שפרן, פסק במכתב אל הרב שפירא ששאל אודות האלימות המופנית כלפיו, כי "מותר להתלונן במשטרה ולכל רשות אחרת שתוכל לתת או לקדם הגנה למשפחתך ורכושך. [אגב: המשטרה במדינה זו איננה יעילה ומתחמקת מלטפל בלי שתפנה לרשויות נוספות].

ב. ולהוסיף אף מצוה להתלונן כדי למגר תופעה פסולה ואסורה זו ולעזור בזה לאחרים החווים פשעי אלימות.

ג. מותר גם להגיש תלונות על יחידים ושמותיהם ועל מי שעומד מאחורי המבצעים בפועל, במעגלים שונים, כולל קובלנות פליליות ותביעות משפטיות.

ד. מותר ואף מצוה להעביר לרשויות הקלטות, תמונות ועדויות ולפרסמן ברבים, כולל משרד החינוך אם מדובר בעובדי הוראה".

תוכן שאסור לפספס
301 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
64
לכל הרבניות כמו רונה ורונית והחסידים השפויים וגם אלה שלא ואפילו ליוסי ששואלים באמת ובתמים ומנסים להבין את הצד השני תכתבו היכן ניתן לתקשר אתכם כי פה לא מעוניינים בדו שיח מכבד ולא מעלים תשובות ענייניות, הכל פה זה לפי הקפריזה של הבחור הזעצער, הרבה תגובות שלי מהיום ואתמול לא עלו משום מה,
יאצק21.05.20
אז אולי תותר ותפסיק לכתוב??
משה22.05.20
אני מעוניין לעשות שלום בפמליא שלמטה.
קורח22.05.20
63
ב"ה אוכן נודע הדבר... בלי מספרים כולם יודעים כמה בתורה וכמה בעבודה אבל המגיבים פה זה ניראה שהם גם לומדים בעיון בכל האתרים עם כל סוגי הקובצים ה ה חילך לתורה אז איזה תורה הם בדיוק ????
קרונה 21.05.20
איזה תורה שאתה, נגיף גוראי שלא רואה את דבשת עצמו.
קוביד21.05.20
חחחח.קצת הומור אף פעם לא מזיק..
ברוך21.05.20
62
המבחן האמיתי האם כשמישהו בקהילה החדשה יקום ויתחיל להנהיג או משהו כזה מה הם יגיבו? האם ירשו לו או יזרקו אותו????
יעקב21.05.20
אין צורך בשום מבחן ברור שמדובר בקהילת תורנית מובהקת, תורה על מנת לקנטר את האדמור ובניו בכל אתר ופוסט, תורה על מנת להתייהר על רבני גור,המכתב על ברלינר, תורה כקרדום לחפור בה אדמורות כפי שרואים ושומעים מכל טקסט של החסידים. עליה בדיוק אומרים חז"ל נוח לו שנהפכה שליתו על פניו.
יוספה 21.05.20
הבנתי. ואתם מוחים בכל אחד שלומד תורה על מנת לקנטר. האלוקים התגלה אליכם או לוועדה שלכם ומינה אתכם למחות במי שלטעמכם לומד תורה על מנת לקנטר. וכל אלו התלמידי חכמים, שרבות בשנים יושבים ולומדים, כבר לפני 40 שנה החליטו שהם רוצים לקנטר את הרבי מגור, ורק בשביל זה הם למדו. כל הבנים של הפני מנחם למדו תורה רק
יוסי21.05.20

הצגת כל התגובות

61
אם אכן הגורים כאלו אכזרייים כפי שיש כאן כאלו שמתארים, אני לא מבין איך ייתכן שהם באלפיהם לא פרצו לשטח של אלקנא ורמסו אותם? קרוב ל3/4 שנה ושם היזק? אין הרוגים? משהו מוזר כאן. אני מפסיקה להאמין לאלו מאלקנא. ממש נראה שהקנאה והתאווה והכבוד הוציאו אותם מן ה"עולם".
יוסי ברנשטין21.05.20
אני מפסיקה להאמין כותבת יוסי..חחח.. את באמת מחכה להרוגים ח"ו? על זה חונכת? יש מעשי ונדליזם! אכן גור ראויה להערצה על שלא פרצו ורמסו את אלקנה,כל הכבוד! כשיהיה שם תורה ויר"ש יפסקו מעשי הזועה בע"ה.
יעקב21.05.20
כי מכות רק היה מגדיל את כוחו של אלקנה
יצחק לוי21.05.20
חביבי זה לא שנת תשן', זה תשפ', יש בעולם אינטרנט יש מצלמות, והאיום הכי גדול שגור מפחדת זה שכולם יראו את פניהם האמיתיות והטרור שלהם ויעסקו בהם, ולכן בלי ברירה אין ידיים, הידיים של גור כבולות בזכות האינטרנט והמצלמות
ג21.05.20
ולצערנו,עדין לא מספיק.יש את הטרוריסטים המתנדבים הכסילים שבטוחים שיאהבו אותם שם בצמרת וה' יתן להם שכר בעוה"ב
אלישע21.05.20
אין שום טרור בלהפריע לאנשים להזיק ואם יש בשביל זה הוא נועד
דוד21.05.20
60
גור עברה הרבה טלטלות יעברו גם את זה בעז"ה
דיל ויעבור 24.05.20
59
עדיין לא נכנסה התגובה הארוכה והמושקעת למספר 40, שלא לדבר על המושקעות של אתמול, למה לרדד את השיח, ולא לתת לדיאלוג לפרוח?
עודד21.05.20
58
אני ממש לא מצליח להבין את גור, לשיטתם החידושי הרי״ם זצוק״ל היה רשע מרושע, מורד ברבו, עמלק שקירר אמונת חכמים, כשעזב את רבו מקוזניץ׳, אבקש שמישהו יסביר לי באמת מה החילוק בין המקרים, אני בפירוש לא משונאי גור, ובאמת רציתי להבין מה קורה כשמישהו מרגיש שהוא יתעלה בעבודת ה׳ אצל מישהו אחר. אבקש להסביר בצורה
מישהו מהצד21.05.20
אני לא יודע אם יש לי זכות להגיב ולהסביר קדושי עליון אלו. אך ודאי שמרן החידוה"ר לא הלך ופתח קהילה ושכנע אנשים למה דרכם לא טובה ופתח את פה קדשו על הגה"ק מקוזניץ בצורה שאפילו ההסטוריה תתבייש שיכתבו זאת בקשר אליה
בני21.05.20
הגר"ש לא שכנע כלום. אתם אלה ששלחתם אברך להתקשר אליו ולהקליט אותו, הנ"ל הטרידו במשך שעה וחצי בקושיות נודניקיות ואז הצליח להוציא כמה שניות ערוכות, בהן משתמע שהגר"ש אינו מסכים עם הרבי. ואז יצאתם בתופים ובמחולות לטלוויזיה, ליקי אדמקר, עם ההקלטות האלה... כדי שכל עם ישראל ישמע שלא מסכימים עם הרבי שלכם...
לבני21.05.20
אתה רוצה 13 ילדים נפטרים כדי להבין כמה זה זהה או שאולי תסתפק "בהתעללות" של שירת מחה תמחה?? אתה באמת חושב שיש מישהו שמאמין בבולמוס שלכם לרוחניות?כמה חוסר מודעות יכול להיות לבן אדם?כפי שכתב חבריך בתגובה למעלה, בלי לשים לב, מדובר בפריקת עול!!!! השימוש הוא בגר"ש כדי לפרוק עול!!!!
סטרא אחרא21.05.20
הסיפור על 13 הילדים חסר מקור מבוסס. מה שברור זה שכל החסידות נבנתה על קבוצות שהלכו אחרי מנהיג שהתאים להם. פשיסחא, קוזניץ, איזביצא, ואלו לא הדוגמאות היחידות.
סטרא דקדושא21.05.20
הזוי "הסיפור על 13 הילדים שנפטרו" לחידושי הרי"מ לא מבוסס, הרי בזה החידושי הרי"מ השתבח מסירות נפש לחסידות, יש משהו מבוסס אצלכם או כל מה שלא מתאים לצרכים המופקרים שלכם לא מבוסס? אכן נודע הדבר עד עכשיו זלזלתם בב"י ובל"ש והכחשתם סיפורים על הב"י והל"ש לצרככם, עכשיו גם סיפורים על החידושי הרימ, ממש
מושקה21.05.20
יש הרבה דברים מבוססים אצלנו. אבל ההמצאות והמעשיות שמספרים בגור בשנים האחרונות כדי לשטוף את מוחות האנשים, אינם מבוססים, בין אם מספרים אותם על הב"י ובין אם מספרים אותם על משה רבינו. איננו מהרהרים אחרי הקדמונים אלא אחרי השקרים שאתם מספרים עליהם, שקרים חסרי מקור והגיון. ושאל כל היסטוריון חרדי או חוקר
פרשתי21.05.20
קצת היסטוריה בפשיסחא וקוזניץ עזבו בשעת פטירת הרבי ולא הלכו ופתחו פיהם נגד גדו"י אחרים ובאיזבצא אכן נעשה המעשה(בשנות הסגירה בקאצק,ואכן לא הזכירו שמם ולא קיימו איתם קשרי חיתון וכו' רבות בשנים מה גם שבשנים אלו היו נהוג בכל תפוצות ישראל ללכת אחרי התלמיד המובחר ולא אחרי משפחה(כי א"כ מה טענתו של ר' שאול?
בני21.05.20
החידושי הרים עזב בחיי רבו, היהודי הקדוש עזב בחיי רבו. החוזה מלובלין פתח רביסטווע בחיי רבו ר' אלימלך מליז'נסק. המסך מסמיק מהשקרים שלכם. חבל שאתם לא.
לבני21.05.20
המודה החדשה של הפרוסטערס מירמיהו להציג את הרבי רמ"י מאיזביצא כמו מי שמתנגדים אלו והוא פסול, היא טירוף ממש. רק נקודה אחת אציין, הרבי האמרי אמת, רבי אברהם מרדכי, הסבא של הגר"ש ושל ר' יעקב אריה, קרוי מרדכי על שמו של הרבי מאיזביצא, ועד אחרית ימיו היה נוהג לציין בדרכו את היא"צ שלו עם מספר חסידים.
יוסי17.07.20
57
ר' יעקב מאיר הביא במכתבו שזקינו ר' משה בצלאל אמר שבתי מדרש של גור נהפכו לאורוות סוסים בגלל שהרביצו ליהודים הרי מפורש דבכל הדורות היה אלימות שם, אבל אף אחד לא מרד במרן האמרי אמת בשביל זה, כמובן
מבין20.05.20
כי האמרי אמת היה נגד אלימות, ובעד לימוד תורה כל אחד לפי יכולותיו, ובעד דין תורה. ולא נתן כדורים לילדים בישיבות. ומה השטות הזו של 'למרוד ברבי'? וכי הוא מלך, או אנחנו עבדיו, מקנת כספו? כבימי האמרי אמת, כך היום, מי שלא מתאים לו, הולך לרבי אחר. האמרי אמת ציווה שלא יתקוטטו עם מי שהולך. חבל שהיום אין ציו
לא מבין כלום21.05.20
ר' יעקב מאיר אמר לי במפורש שאחיו לא מתכווין לפגוע ברבי אבל הבנים של הפני מנחם ידעו ליהנות מהכבוד שהקהילה נתנה להם אבל כשהגיע הזמן שיחזירו לקהילה טובה ויכבדו אותה הם אכזבו ובענק מבחינתם אני העניין אם זה לא אני אז אין כלום ולזה הם קוראים דמוקרטיה הרי כשאנחנו רקדנו ופיזזנו והערצנו[ועד עכשיו אנחנו מעריצ
דוד21.05.20
56
מה שנכון נכון, מילותיו של הדיין הרב שפרן, "אגב: המשטרה במדינה זו איננה יעילה ומתחמקת מלטפל בלי שתפנה לרשויות נוספות"
גור20.05.20
אכן חוצפה של משטרה לא יעילה היא לא קופצת דום להגנת כבודו של שר התורה הגר"ש, מזמינים אותה והיא לא מוכנה להיות הגננת ולבוא כל פעם שהילדים שרים תמחה את זכר עמלק, חוצפה שכזאת...
בוזגלו20.05.20
שפרן לא שמע ולא ראה שום אלימות סתם מאמין לשקרים האלימות נמצאת באנשי שאול שמשקרים ושפירא מטריד אנשים כמו מסיונר שיעזבו
א 20.05.20
עוד גערר שבטוח שהכל שקרים..צא מהבועה.. "שפרן" "שאול",יענקל'ה..
אלישע20.05.20
היום בבוקר התנפלו על בנו בר המצווה, כשעמד לשאת ידיו בברכת כהנים. העיפו את כובעו והשתוללו בצווחות 'מחה תמחה את זכר עמלק'. תהיו גברים, לפחות. לא נמושות. תגידו: הרבצנו כי אנחנו חיות רעות.
שכנה מלוין 2520.05.20
55
אך היום היכה אחיינו של השר ליצמן את הר"י שפירא שליט"א ואת בנו בעת ברכת כהנים במניין בחצר בעיר אשדוד. תלונה הוגשה למשטרה והוא צפוי להיות מוזמן לחקירה
חס"ג20.05.20
54
ר׳ שואל איש ענק בתורה ותזהרו למי שנוגע בו
גור נדלן עושים בושות לעצמם20.05.20
חבל שהוא עושה מחלוקת בשביל כבוד ושררה
שירה20.05.20
שירה החצופה! עפרא לפומך! מיד תשימי סבון ומים ותשטפי את הפה חזק חזק חזק! יש לך תגובה שהמילים "גועל נפש" הם מחמאה ליד הטינופת שהגבת! אני לא חסיד, אך לכל ילד בגן (שהוא לא נמצא בקהילת גור של רבי יעקב אריה) ברור שיש פה מחלוקת לשם שמים, מחלוקת איך לומדים, מחלוקת למען שיהיו גדולי ישראל למדנים וענקי רוח בגו
יהודי20.05.20
ברור שמדובר במחלוקת שלא לשם שמיים עליו בדיוק אמר החידושי הרי"מ שהחסידות קמה בגלל שהלמדנים בימינו צריכים 6 טליתות כדי להתכסות בהם בעוד על דורו של ר"י בר עלאי נאמר ש6 בני אדם התכסו בטלית דרבנן אחת וד"ל גם הא"א אמר לאחד מנכדיו שהדרך של גור היא והצנע לכת, להתנהג בדיוק ההפך, רעש, צילצולים, מצב, ענ
קאצק21.05.20
אין שום רעש אצל ר' שאול. אני הייתי גם אצל ר' שאול וגם אצל בירמיהו. הרעש זה בירמיהו. עובדה, איך מתנהגים לק"ק פני מנחם. אם היית אצל ר' שאול והיית מקבל חנוכה געלט עם החיוך הנפלא, מבט אחד שמראה המון אהבה בין רבי לבין איזה ליטוואק שהגיע לראות מה זה החסידות של ר' שאול. לא רבי שיושב במקומו וכל צאנו עומדים
יהודי31.05.20
הוא לא עושה שום מחלוקת. מותר לו ולאנשיו ללכת. לא קניתם אותם והם אינם שלכם. אף אחד לא חולק עליכם. רוצים רק ללכת מפה. ובוודאי שלא בשביל 'כבוד ושררה', כבוד מדומה היה לו די והותר בטיש'ן בגור (במקביל לרדיפות מתחת לפני השטח). הולכים כדי לחיות כיהודים על פי תורה, ללמוד ולחנך הילדים כמו שרוצים.
חגית20.05.20
אי אפשר להכחיש את החי הם מוצאים כתב חרם שמי שהולך אליו לא יוכל לחזור לגור ואת טוענת שלא רוצים שיעזבו? למה באמת אתם לא עזבתם עד עכשיו? למה לא כל ממורמר עוזב בנפרד?התשובה היא פשוטה לא רע לכם ואף אחד לא מפריע לו שתעזבו מפריע ניסיון הפוטש הבזוי הניסיון לפטר את הרבי ולשנות את הדי אנ אי הגוראי שלא צלח ב"ה
יפעת21.05.20
אנחנו עזבנו כבר לפני חצי שנה, ומאושרים מאד ב"ה. אחת השמחות הגדולות היא שהילדים לא ילמדו בחינוך ההוא, שאיננו מתאים לנו. למה כל אחד עוזב בנפרד? כי זה תהליך פנימי שצריך לעבור, ולהתגבר על כל הפחד הנורא ואיומי המשפחה. לא קוראים לך יפעת, כן? את גערער שכיר חרב. איני עונה לך אלא לקוראים האחרים. מפריעים מא
חגית21.05.20
חי חי חי. לפטר את הרבי... בדיחת השנה. הרי אי אפשר לגערער לעזוב את החסידות שלו כשהוא רוצה להתעלות בעבודת השם. כי יש לו דרך חיים מסורה מדור לדור איך עולים וזה הדרך לפי מה שהוא. כשאין משהו שהוא גור אבל העיקר שם זה לעלות מעל הנדלן לא להיות בנדלן אז אי אפשר לעזוב. כשיש משהו כזה אז אפשר. חשבון פשוט ביותר.
יהודי31.05.20
53
שאלה קטנה: יש אולי למשהוא הסבר מדוע הועדה אינה מחרימה את הרוקדים על שתי החתונות? כלומר אותם מכובדים ונגידים שהם חסידי ר' שאול אבל נח להם לקבל כבוד גם בירמיהו.מרגלית אושר עד,מאיר מלניק,אחי הגר"ש שישבו איתו....נא לעמוד מאחורי האיום בלי איפה ואיפה.מסתבר שירמיהו מתבישים ורוצים את הכסף והיוקרה שלהם.צבוע
ללי22.05.20
נכון !!!!! חוצפה !!!! בגלל הטענה הזאת עכשיו פורשים מגור עוד חמישים לטובת הקהילה החדשה ברשות הגרי"מ ומהיום מתחביים לעמוד באיום בלי איפה ואיפה היית , ומבקשים ממרגלית שיפסיק לחנוף לבבציק
הנורמלי האחרון22.05.20
יותר מזה כשהגר"ש יתעשת ויחזור בו ויעשה שלום המיוחסים יחזרו והפראיירים יזרקו לכלבים, אין תקנה לטיפשים שמעברים על ריב לא להם.
ניסן 22.05.20
לעולם לא נחזור. אתם חיים באשליות ולא מתחילים להבין את המציאות. מי שעוזב את צפון קוריאה, לא מתכונן לחזור אליה כל עוד הוא בחיים, או כל עוד הדיקטטורה בחיים.
אדר23.05.20
הגר"ש מעושת היטב. לא עומד לחזור לגור. מוכן לחיות בשלום עם כל מי שחפץ בשלום. כבר עכשיו חי בשלום עם כל עשרות ומאות הקהילות בעמ"י, פרט לקהילה אחת שלא מוכנה להכיר בקיומו. אף אחד לא נזרק ולא ייזרק לכלבים, בקהילה החדשה. כאן לא זורקים אנשים, לא לכלבים ולא לשום מקום אחר. תיזכר לטוב ההקלטה המדהימה של הגר"
אייר22.05.20
תיקון קטן הם לא רוצים כסף אלא הם צריכים והרבה כסף כן, [גם בשביל הרוקדים על שתי החתונות]
ללללי22.05.20
52
רבותיי יש לי שאלה למדנית "כתוב כל מהרהר אחר רבו כמהרהר אחר השכינה רח"ל " אבל איך אפשר להגיע למצב כזה של מהרהר אחר רבו ברגע שיש לי השגות ודעות רחבות עליו [על הרבי רח"ל ] אז הוא כבר לא רבי שלי אז איך אפשר להרהר אחר רבי הזה אין לו עלי בחינת רבי אני כבר לא שייך ..... ועוד קשה באם יש לי רב
מעיין בעיון 21.05.20
1 - המושג רב לא קשור בשום סיטואציה לאדמו"ר, "רב" ע"פ שו"ע זה מי שלימדו תורה (עי' הל' ת"ת מח' אחרונים האם צריך רוב תורתו). 2- המושג צדיק שאינו רב בהלכה ( כגון האר"י , הבעש"ט, ) הוא ערך נעלה שקדוש ברוב קהילות ישראל כדבר קדוש, אבל ע"ז אין שום ציטוט של " כל המהרהר". ( עי' ברמב"ם שמסביר יפה את הגדרה צדי
יצחק לוי21.05.20
ליצחק לוי כנראה אתה לא חסיד, אצל החסידים כל המהרהר אחר רבו כו' זה היה מושג וערך עליון ולא היה ענין הלכתי בכלל. למעשה זה שהגר"ש פתח שטיבל ולא נותן שם אחר מגור, זוהי הכרזת מלחמה נגד הרבי מגור בפרט אך בכלל נגד כל המוסד חסידות בדור האחרון [מאחרי השואה] שיכול חסיד מאותו חסידות לפתוח שטיבל לעצמו בתוך קרי
אלכסנדר22.05.20
אז לא הבנת את התגובה שלי השואל שאל מה זה המאמר חז"ל , עניתי שזה לא קשור. אבל אין ספק שלצאת נגד גדול בישראל ובטח אם לימדו יר"ש זה דבר ניבזי , אבל לצאת מחסידות ,מה קשר?
יצחק לוי22.05.20
נכון לכל אדם נורמלי יש יציאות
הנורמלי האחרון22.05.20
השם הוא רק תירוץ. גם אם יתנו שם אחר, אתם תציקו. אנחנו מכירים אתכם 24 שנים.
לאלכסנדר22.05.20
מותר לכל אחד לפתוח שטיבל לעצמו ולעשות מה שרוצה. לא לקח ממכם שום דבר. מחר תחליטו שעצם העובדה שפלוני נושם, זו הכרזת מלחמה עליכם. אתם פשוט חיים בפסיכוזה.
לאלכסנדר22.05.20
בוא נצא ונבדוק בהסטוריה החסידית אם דבריך היה נר לרגלם או שאתה גם רוצה לחנך את המתים?!
לולו22.05.20
כן כן. בואו ונבדוק בהיסטוריה החסידית, רעיון טוב. האם האם החוזה מלובלין הקים חצר בחיי ר' אלימלך? כן! האם היהודי הקדוש מפשיסחא הקים חצר בחיי החוזה? כן! האם החידושי הרים עבר לקוצק בחיי רבו הקוזניצר? כן! האם האיזביצ'ער פרש מקוצק בחיי רבו? כן! אז מה לולו, אולי תלך באמת לחנך את המתים. תסביר להם שאסור לעז
ללולו22.05.20
אפשר לעבור קהילה וגם רצוי אך למה להעתיק את אותו לבוש ואותו שם הרי זה שייך להתארגנות הקהילתית סביב האדם הקדוש באם אתם באמת לא רוצים לעשות מחלוקת רק ללכת בתום תלכו תחליפו את הלבוש הייחודי תנו שם לקהילה שלכם כמו למשל פיצסנה ושלום על ישראל למה הוא כ"כ מתעקש לקרוא לעצמו ראש ישבת גור ?
הנורמלי האחרון21.05.20
לאחרון הלא נורמאלי שכתב עע"צ הנורמאלי האחרון ר' שאול לא קורא לעצמו ראש ישיבת גור, איך קוראים לקהילה? "פני מנחם". תודה. ומכיוון שתפקידו הוא ראש ישיבה, גם מאז תשנ"ב בהוראת הפנ"מ בישפ"א וגם עכשיו בישיבות פנ"מ, לגור נדלן אין ישיבה יש מתיבתא, לכן ר' שאול נקרא בעולם הראש ישיבה מגור. ועוד סיבה, הראש ישיבה
לאחרון הלא נור'06.08.20
בזה אתה צודק אולי גור 45 / גאר / פיאסצנה גור אבל אם נסכם , יש פה עמלק וקורח שרוצה ח"ו לקרוא לעצמו גור וללכת עם הויזען זוקען OK טוב לדעת
יצחק לוי22.05.20
כי המכנסיים שלי מיסטר נורמלי, לא שייכות לך ולא לרבך, ואני אתחוב אותן בגרביים שלי, אם יתחשק לי.
הויז איןדי זוקן22.05.20
ואחנו נמשיך לשיר מחה תמחה עד שתפסיקו לזייף את המותג גור.QQQQ
ראש במכנסים22.05.20
תשירו מחה תמחה עד שתצטרדו. למי אכפת. תשחיתו את נפש ילדיכם, תחנכו אותם לשנאה אלימות וניוול. אתם לא מאיימים עלינו. הרי איננו מזרע עמלק, כך שהשיר אינו מכוון אלינו. (למי כן? מי יודע). המותג 'גור' נמצא כיום בקנטים. הציבור החרדי לא סובל אתכם. אף אדם לא מוכן לתת את בתו לבחור שחונך במוסדות שלכם. אף אחד לא
הויז איןדי זוקן22.05.20
ואם באמשינוב או אלכסנדר יחליטו ביום בהיר ללכת עם לבוש כמו בגור תצאו נגדם בחרב או בחנית?? צרי מוחין שכמותכם..
לדעת22.05.20
פרקי אבות פרק ששי משנה ה' הלומד מחברו פרק אחד וכו' צריך לנהוג בו כבוד .............
אבג21.05.20
לך ולמד מה הגדרת 'רבו'. רבו שאמרו, רבו שלימדו חכמה, ולא רבו שלימדו מקרא ומשנה, דברי רבי מאיר (ברייתא בבא מציעא לג א). רבי יהודה אומר כל שרוב חכמתו - של תורה (רמב"ם גזלה ואבדה יב ב; טוש"ע חו"מ רסד ב) - הימנו (ברייתא שם). ממילא אם יש אנשים שלא למדו מהרבי, הוא אינו מוגדר הלכתית ל'רבם'.
למעיין21.05.20
מהמפרשים על הרמב"ם (על השולחן ערוך אין מפרשים) נראה שחולק הכוונה קטטה, ומהרהר הכוונה דיבור כלשון של רש"י, והכוונה לשון הרע שרבו עושה לו עוול,והדברים האלה אסור לעשות לכל יהודי, ורק שזה יותר חמור אם זה רבו, (ולא מחדשים איסורים שאין כלפי אדם אחר). רבו הכוונה רבו מובהק שלמד רוב חכמתו ממנו, שרוב התורה ש
חסיד גור בארה"ב21.05.20
אז זאת אומרת שאף פעם הוא לא היה רבו ולכן מותר לו להרהר אחריו ולהתקוטט איתו אין בעיה זכותו הוא מספיק גוגל אבל חסידים שרוצים כן רבי וכנועים להנהגת הבורא ב"ה ורוצים כן להיות מושפעים וממושמעים איך נוכל לקבל דעת תורה מכזה ראש ישיבה מנוגד לדעותיהם עכשיו תוציא את ראשך מהעוברנייט קיגל והבמה פלייש ות
מעיין בעיון 21.05.20
מה ענין רוצים רבי וכנועים לעבודת הבורא?! יש לעבוד את הבורא נכון.לא להכנע לקפריזות של ב"ו שהחליט על שלטון ריק ללא מיצרים.אם הרבי אכן גורם לך לעבוד את ה' בשמחה וביראה,אכן מצאת!
אהרון22.05.20
אבא שלך מסכים עם מה שכתבת ?
הנורמלי האחרון22.05.20
וצ"ע ...................
הנורמלי האחרון21.05.20
51
אדם אומלל שנקלע לסיטואציה שגדולה עליו באלף מידות איזהו חכם המכיר את מקומו
דוד21.05.20
אדם תמים כפי שאביו אמר עליו באנדרסטיימנט, שלא ידע לחתוך מחבורת העבריינים שסובבת אותו בזמן,חבל שהאחים לא הצליחו לעזור לו.
שולה21.05.20
אין לו תלמידים, מלבד הבחורים ששמעו שיעוריו בהיותם בישיבה. אין לא אף תלמיד מובהק שחכמתו הימנו! אלא אם הכוונה לשואלי עצות ומייעצי תשובות ומבקשי הכוונות ומקבלי אבחנות, מחפשי היתר ומתירי חופש, בעלי דעה ובעלי גאה וכו' וכו'. אלו רבים הם, רבים. מניינם הוא כפי מספר קבוצת הפורשים.. שוב ואמר, אין לו תלמידים
yr21.05.20
אתם כל כך לבלברי מערכת טיפוסיים, יכולתם להתמנות לכותבי פמפלטים באוקיאניה של 1984. "האיש לא גדול, לא חשוב, לא חכם, בטעות באים אליו, בטעות מזמינים אותו שוב ושוב לתת שיעורים בכל רחבי הציבור החרדי, אה, בעצם לא באים אליו בכלל, אין לו תלמידים". זה כל כך פתטי. השקרים שלכם איבדו מזמן כל בושה. והכי קטע? לר
ברנט21.05.20
מזמינים אותו בכל רחבי תבל, אולי תספר מתי פעם אחרונה הוא נתן שיעור בב"ב או באלעד או במודיעין עילית לפחות תפרסמו ביתד, בעצם אולי יגיעו כמה לקנטר את הרבי מגור...
אלכסנדר22.05.20
הוא לרוב לא נענה להזמנות מחוץ לעיר. נותן שיעורים במקומות ליטאיים בירושלים. ולאחרונה גם דרך מערכת קול הלשון, ב"ה יש אלפי צפיות. ולפעמים עשרות אלפים. וכן, מפרסמים ביתד.
לאלכסנדר22.05.20
50
לא הצלחתי לישון כל הלילה בשקט לא היה ברור לי האם רק האחים מצטרפים לעסק המשפחתי או שגם הרבנית? ומה בעצם אומרים הבנים של האחים והנכדים? הינקושים?
יענטא21.05.20
49
מה שמרתק כאן, שאם מישהו כותב נגד אלקנא מיד יש כאן מי שקופץ ומתקיף בצורה מלוכלכת ואגרסיבית. מעניין מה כ"כ מקפיץ אותם. אם הם 'רק' רוצים שקט ועבודת ה' שיקומו ויעזבו לעיר באזל בשווייץ ויקימו שם מוסדות לתפארת ה'שיטה' שלהם. 24 שעות עיון וכו' עצוב לחשוב מה היה אומר ע"כ האבא כבוד קדושת האדמו"ר הפני מנחם זיע
יוסי מאלעד21.05.20
איזה גערער... כל מי שלא טוב לך בעין, שיעבור לבאזל, אה? תפנים: יש עוד אנשים בעולם חוץ ממך. חלקם חושבים אחרת ממך. הם יגורו בבתיהם, ילכו ברחובותיהם, ירושלים אינה קנויה לכם וזכותו של כל אחד לחיות בה. והפני מנחם ממקום שבתו בגן עדן גאה בבנו שהיה היחיד מתוך רבבה להכריז: אנחנו בעד דין תורה. גם רבי כפוף לד
ל'יוסי' מ'אלעד'21.05.20
לגערר מ"אלעד",עצוב שאתה חושב שיש לשלוח קבוצת אנשים לבאזל שבשויץ...אתה באמת יצירתי,זה הכיוון של מי שלא הולך עם הראש שלך? זאת תוצרת החינוך שלכם.בושה אם לא נעבור לשויץ לא יהיה מכם שקט?
אהרון21.05.20
שוב פעם למדני העיון של דף ב לא מסוגלים להבין שבזל זה מטאפורה
שוויץ22.05.20
אתה זה שלא הבנת שבזל זו מטפורה. ענינו למטפורה. לא נלך לבזל ולא לשום מקום אחר. נגור איפה שאנחנו גרים ונחיה איך שמתאים לנו.
לשווייץ22.05.20
הסיבה היא פשוטה מאוד,האנשים האלה נלחמים נגד מה שהם סובלים,וגור לא היו עוזבים אותם גם אם הם היו נוסעים לבאזל בשווייץ,קיצור זה מלחמה על על זכות הקיום שלהם
ייהודלה21.05.20
48
הלב יוצא מרחמים על פלג בחסידות שהצליחו במשך למעלה ממאה שנה להשאיר את הבוץ בפנים, ופתאום עכשיו איזה כמות של זבל יוצא לרחוב נעבעך. הכי נבזי זה הדרך שבו כ"א מהצדדים עושה מצב שמדובר במלחמת עמלק ,אוי באמת.
יצחק לוי20.05.20
שום בוץ ושום זבל ילד מסכן שלא יודע להתמודד כי יום אחד אבא לא קם בבוקר משהו שאכן מאוד כואב והילד הצליח לקחת את הבעיה האישית שלו ובעזרת מניפולציות להפוך אותה לנושא לאומי ולא מהזווית הרוחנית למרות שזה העטיפה אל תטעו
משה קמפינסקי21.05.20
צבוע על מה אתה מדבר? על הזבל של "היושבים" בבעלזא שהשפריצו קפה לרגליים של יהודים שלא היו "חניוקים" מספיק? ותמשיך עם מכניווקא, ובילגורייא שהתנגדו לצדיק רבי מרדכי זצל וכו' ומה עם צאנז נתניה, וצאנז קלוינבורג? ואני יכול להמשיך בהרבה זבל על כל חסידות וקהלה, כל אחד יש לו מחלוקת ומריבות, (שחלקם של המחלוקו
א20.05.20
תמשיך להשלות עצמך שיש אלימות בעוד חסידויות.גם אם זה נח לך זה שקר! יש עוד חסידות שהורו לא לדבר עם משפחה ולא להשתתף בשמחות?? אשמח לדעת..לשאר החסידויות יש מינימום יר"ש ו...תורה.
משה20.05.20
אתה שוב מדבר לעניין אבל לא שלנו. נכון שאתה אוהב להגיב לי אבל תחשוב פעמיים. מי לא יודע את כל המחלוקות שיש בכל מקום. אבל בגור היה סוג של טאבו שלא מוציאים את הזבל החוצה , היו בגור כמויות של מחלוקות אבל אף פעם לא עירבו את הרחוב , כעת כל כלל ישראל יודעת כל פיפס וכל שטינק. ולעניין מכות- כבר כעשר שנים שאי
יצחק לוי20.05.20
לחשוב פעמיים אתה צריך לפני שאתה כותב בגסות כל כך גדולה על החסידות הכי גדולה בישראל קהלה קדושה, מצאת לך הזדמנות לקפוץ על טראמפ לא שלך, ולהתנגח בגור ולכתוב מילים לא יפות, אם הייתי כותב את זה על בעלזא לא היית שותק, תלמד כלל בחיים שלך (אתה בסביבות ה סוף ה20 לחייך) מה ששנאוי עליך על תכתוב על אחרים!!
יצחק אייזיק20.05.20
דוקא אני מאד מזדהה עם הנאמר "כמויות של זבל",לפי החינוך שלך למדו אותך לטיח ולהתיפיף בחוץ..הריח נפוץ לכל עבר.מה קשור ה"חסידות הכי גדולה"? אתה יודע שזה מחיב את החסידות להראות דוגמא אישית? יר"ש ותורה? מה הואילו מעל 10 אלף כשאין יראת ה' רק ונדליזם?? במה "קדושה" החסידות כלשונך? בקידוש הממון והנדל"ן! ותודה
משה21.05.20
מתבייש לענות לך אם אתה לא מבין לבד.
יצחק לוי21.05.20
אכן היטבת להגדיר את עצמיך שאתה מתבייש לענות, (כי אין לך מה לענות) כי האמת היא שכל התגובה המטופשת וההתערבות שלך בריב לא שלך, מוכיחה איזה דמות ויצור אתה, שמתחפש "ללא קנאי" בחוץ וכאדם נאור שמכבד אחרים, כמו את הציונים, והחילונים, והדתי לאומי, אבל חלילה רק לא חרדים מתוך המחנה שהם חסידות יותר גדולה משל
יצחק אייזיק21.05.20
47
תמיד ידעתי שרק מישהו מתוך החסידות יצליח להרוס אותה, רק לא האמנתי שאני אזכה לראות זאת בחיי, איך שהם הורסים אחד את השני, בהצלחה לכולם הרווח הוא של כלל הציבור החרדי והחילוני.
יאצק20.05.20
אוי כמה אתה צודק רואים שהשטן מרקד ביניהם היה לי הזדמנות להכיר מקרוב את הבחורים שלהם דרך המרפסות איזה יראת שמים איזה הקפדה על זמני התפילה באיזה רצינות התפילה והלימוד שלהם חבל חבל כואב הלב
אשדוד20.05.20
אף אחד לא רצה להרוס. בסך הכל אנשים רצו ללכת בשקט ולעזוב את המקום. החסידות הורסת את עצמה ואת חינוך ילדיה, בכך שהיא מעודדת טרור חוצפה אלימות חרמות נגד מי שמנסה לעזוב.
אולג20.05.20
נכון!!
יהודה20.05.20
46
האדמו"ר מגור הוא קודש הקדשים ואו לו למי שיזלזל במלאך ה' אשר כל כולו לשם שמים
תושב חו"ל20.05.20
איש מדון!!!!!!! רשע מרושע
גערר20.05.20
לגרר החמוד מאיפה אתה מכיר את ר שאול ? איש מדון זה רודף מחלוקת ומדון וזה ממש לא ר שאול ואחיו החכמים !!!!
שאולניק20.05.20
"הזהרו בגחלתן שלא תכוו- עקיצתן עקיצת עקרב נשיכתם נשיכת נחש" ר' שאול אלתר ידוע כגדול תלמידי החכמים בציבור החסידי!!!!!! כל מי ששומע את ה"תורות" שלו יוצא מכיליו מהתפעלות.
דוד20.05.20
רק שהקנאים ניסו לחבל בשידור בקול הלשון ולשבש את המערכת..כמו ילדים בגן,כשמקנאים מרביצים והורסים.נדל"ן גם יכולים להכניסלקול הלשון דברי תורה,מי מפריע? אהה אין כ"כ את מי.
יעקב20.05.20
ידוע? ספרים נפוצים??? תלמידים ידועים??? למדן עם ידע וכשרון. כן. השאר 'לא ידוע'.
ידוע? ספרים?20.05.20
מי דיבר על ספרים או על תלמידים ידועים? כתבו שהוא ידוע כתלמיד חכם גדול בציבור החסידי. אבל אתם הגערערס שטופי השכל טוענים גם שהרב מנדל שפרן 'לא ידוע'. אף אחד 'לא ידוע', רק רבכם, לדעתכם, ידוע כמשה רבינו וכל עם ישראל הולך לאורו. נו שוין. עם כזה עיוות מציאות אין מה להתווכח.
ידוע20.05.20
לא לשכוח שמדובר ב"צרי מוחין"
מכיר ויודע20.05.20
גם הרב בלסבלג הצדיק ויר"ש "אינו ידוע", גם הרב מוזסון מרמות...למה? כי הקנאה וחוסר הפרגון לא עמדו להם עד שזרקום.כשהכלי ריק ואין מה למכור מגמדים את השני ומקטינים אותו בתקוה שאולי הנבער יבלוט.ב"ה האמת יוצאת לאור,כמה שנים אפשר לחיות בשקר??
ברוך20.05.20
קשקשן! בכל בית מדרש שמכבד את עצמו יש את ה"ילקוט שיעורים" שלו
חושף שקרנים20.05.20
ב'כל'! הבא בבקשה דוגמא לבתי מדרש בהם יש את הספר? (רק אל תרוץ לפזרם...), כמעט ולא קיים, וודאי שלא מוכר גם לא לת"ח למדנים בקיאים. (אגב, הספר נחמד, כמוהו ישנם לרוב ממגידי שיעורים בישיבות, אם כיסגנונו פחות נוטה ללמדנות ויותר לסיכום פירושים וכו').
מי מהקוראים יש?20.05.20
אוקיי, אף אחד לא דיבר על האדמו"ר מגור. מדברים על ההטרדות שעובר משפחת הגר"ש שליט"א שהוא פועל לא פחות לשם שמים.
מרדכ'ע20.05.20
45
אשריך אד"ש מגור ,אשריך בעולם הזה וטוב לך בעוה"ב אתה כנראה לא יודע,אבל יש אתר בשם"כיכר השבת" ובו פורסם כתבה על גור.. ע"פ הסטטיסטיקה היה אמור להיות כל כל תגובה נגד גור כ50 תגובות בעד אולם באורח פלא על כל תגובה בעד יש 10 תגובות נגד.. כל זה בזכותך אני גורי גאה!!!
בני21.05.20
מידיעה אישית. הוא קורא בשקיקה כל מה שכתוב עליו. וגם חוטף עצבים.
חסיד22.05.20
איזה סטטיסטיקה? אולי אתה מתכוון לומר ש 98 % מהציבור החרדי משוגע על הרבי מגור רק אין לםהם אינטרנט ? אולי , לא יודע. נ.ב. מקווה שאתה כתבת את זה ממחשב כף יד ללא אפשרות טילפון ולא עם אייפון לדיבור.
יצחק לוי22.05.20
שיהיה לך ברור! כרגע אוחזים ב272 תגובות כולם מחסידי גור (בהווה ולשעבר)
בני22.05.20
גור הם 2-3 אחוזים מהציבור החרדי. רוב ה-97% לא אוהדים אותם ובצדק. ממילא, ריבוי תגובות נגד אינו מוכיח על כלום. אבל בפועל מה שקורה פה זה אינסוף תגובות שיסוי דווקא נגד הקהילה. הלבלרים המנוזלים עובדים קשה.
ברנד22.05.20
44
נא ונא לא לרדת מהנושא של האלימות האלימות של גור חייבת להפסיק !
יענקל אלתר21.05.20
אכן לא לרדת מבעלי המחלוקת, צוברכען, לא להשאיר מהם שריד ופליט, לגבות תג מחיר כבד מנשוא, לא הספיק להם לרשעים בעלי המחלוקת רודפי השררה והכבוד גל המחלוקת הראשונה עם החזורים בשאלה הם רוצים עוד גל כזה.
שלסר21.05.20
43
מה נמחק במכתבו של הגרד"ח שליט"א
זלמן ליב21.05.20
42
"תתביישו לכם" "עפרא לפומיה" "תשטפי את הפה שלך בסבון ו..." וכל המשפטים האלו. מישהו יכול להסביר. האם רחוב אלקנא הוא חד צדדי? האם על צדיק וקדוש עליון כמו האדמו"ר מגור שליט"א זה לא קיים? כחסיד בויאן, אצלינו ידוע את הכבוד המיוחד שהרבי שלנו נוהג באדמו"ר מגור שליט"א. כולם יודעים על ההצעה שהרבי שלנו רצה להע
לוי יצחק כהן21.05.20
למרות הכבוד הוא מחה בפני הרבי מגור בשיחה אישית על ביזוי הגר"ש בידי חסידיו.
הפוך21.05.20
יפה מאד, טוב מאד. מורד ברבו
יצחק21.05.20
כמי שמעריץ מאוד את הגרש אלתר, איני מוכן לדבר נגד הרבי הקדוש מגור ח"ו. ר' שאול מזהיר על זה וואו! רחוב ירמיהו הוא החד צדדי שמשם יש ביזיונות, מצד ק"ק פנ"מ שאינם מגיבים פה.. מידיעה.. אין כלום של ביזיון בכבוד הרבי.
ללוי יצחק06.08.20
ידוע שאצל החסידים כשרוצים לדעת מי הרבי הגדול מכולם שואלים מיהו השני כיון שכל חסיד יאמר שהרבי שלו הוא גדול אבל את השני הוא יפרגן לגדול האמיתי, אני לא חושב שיש חסיד אחד בעולם שיאמר על הרבי מגור שהוא השני.... לעומת זאת על הגר"ש- לו היו זוכים, לא רק שהוא היה השני אלא בשיחות שלא לציטוט הוא גם היה הראשון
עוד בויאנער21.05.20
סימן שליצר הרע לא מפריע שיאמינו בו
דוד21.05.20
בעצם אולי אתה צודק כי אצל חלק מהחסידים האחרים יגידו על האדמו"ר מגור שהוא ראשון מאידך על הגר"ש שעוד לא מכירים אותו, מקסימום יגידו עליו שהוא ראש ישיבה ליטאי מושלם
שלום21.05.20
טעות חמורה! אולי כשישאלו מי הת"ח הגדול מכולם וגם זה בגלל יח"צ עצמי ידוע
בני21.05.20
41
שלום וברכה רציתי לעורר כאן נקודה אם לשיטת גור אסור לר שאול לתןח חסידות איך אתם העיתון המודיע יכולים למחוק ולרדוף ולעזור לקהילת זוויעהל בית ישראל למחוק את האדמו"ר הרה"ק רבי גדלי משה מזוויעהל שליט"א ממשיך השלשלת בעוז ותעצומות........אם אתם לוקחים צד שם תקבלו בחזרה ........אז בבקשה תעשו
יצחק20.05.20
צודק, כל הזבל והפוליטקה החרדית יוצאת, ויש לנו במה להתבייש, אגב המודיע גם מוחק את האדמור מסלאנים בני ברק בגלל שסלונים ירושלים אמרו להם, וככה זה כל דאלים גבר, אין צדק ויושר ואנושיות והתחשבות באחר ובמיעוט
ע20.05.20
40
אני מבין שהקיץ הולך להיות חם מאד ומעניין,אפילו יותר חם מהחמסין של השבוע, אני כבר מכין בירה ופיצוחים, יכה גערער את הגערער ובא לציון גואל לטובת כל שאר הציבור החרדי!!!
חיימקה20.05.20
מזה אתה נהנה? תתבייש לכתוב את השטויות שלך אפילו בצחוק. מתי קראת לאחרונה קריאת שמע בזמנה? מתי התיישבת ללמוד שעה הלכה בריכוז בלי לגכת בסמארטפון שלך?
אבא של חיימקה21.05.20
39
'הבעיה' של ר' שאול היא שהוא גם תלמיד חכם וגם חכם.
פישל22.05.20
38
אני רואה כל התגובות פה ואני מתבייש!!! זה מה שלימדוני רבותינו לבית גור? זה הדרך וזה העיר???? הראש ישיבה ידוע כבר בזמנים של הפני מנחם, וגם אחר כך בתחילת ההנהגה כמו גאון בקנה מדה שלא היה בעולם, וגם מלא יראת שמים!!! מי שלא זוכר את הדרשה של השלשים להפני מנחם הידוע, יודע מה אני מתכוון!!! "הוא (הפני מ
חסיד גור בארה"ב21.05.20
מאמריקה אתה שולח את דברי השטות שלך?! שום כבוד לא מספק את חבורת העבריינים שמריצה אותו מבחינתם כל עוד הרבי לא מרכיב אותו על הסוס ומעביר אותו ברחבי העיר וצועק ככה יעשה לגאון אשר אנחנו חפצים ביקרו מדובר ברדיפה בהשפלה ובהתעללות בילד המפונק.
טיפש21.05.20
אני מנסה לחשוב מה היו עושים היום בגור, אם החסיד הרב גד'ל אייזנר (שלא היה מרשה שיקראו לו הרב) היה עמנו היום??? תשאל את כל מי שהיה תלמידו באמת, מה הוא חסידות שהרב גד'ל למד אותנו??? באמת אני לא יכול לחשוב איזה טרור היו עושים לו!!! פעם בחור שאל את הרב גד'ל אייזנר למה הוא לובש הויזן זאקן (הגרביים בתוך
חסיד גור בארה"ב21.05.20
אז בוא אני יספר לך שעשעו לו באמת טרור ............ וכל פעם שקיבל ביקורת מהבית ישראל אחרי הלשנות שסיפרו עליו, הגיב לבית ישראל בשיא הדרך ארץ, כאילו הוא לא גדל איתו ביחד בפולין , ואמר בלשון קודשו: הריני מקבל על עצמי מהיום להיות טוב ואני עושה תשובה הבנת אמריקקר
הנורמלי האחרון21.05.20
טוב, אם אתה בז למי שהלב שמחה והפני מנחם כיבדו אפילו לפי שיטתך, בלוויה שלו ידוע ההספד של הלב שמחה, והפני מנחם. אז אין לי יותר מילים!!!! מעניין, שהאדמו"ר הנוכחי מגור אתה עדיין מכבד, אולי בגלל שיש לך איזה תפקיד שאתה מקבל משכורת שמן על חשבון של הציבור.
חסיד גור בארה"ב21.05.20
37
המחלוקת בחצי שנה האחרונה,עושה צד אחד בלבד. הוא זה שמפלג משפחות. הוא זה שמלהיט את האויר לזריקת אנשים משטיבלך מסטנציות מהבימ"ד {עוד מאלול ותשרי) הוא זה שמשלח מדנים בין אחים. הוא זה שחושב כל הזמן איך להציק יותר ל"חשודים" אינהו בדידהו ואנן בדידן. תלמידי הגר"ש מתכנסים אצלם, ועובדים את ה' באהבה וביר
חסיד גור21.05.20
הגרש כולו אהבה כולו אחווה אוהב שלום משהו בסגנון של פרס איננו רוצה שום תפקיד רק שלום
דוד21.05.20
36
התירו למסור אותכם מידה כנגד מידה על שהעזתם למסור למשטרה את מי שהעז להתפלל במנין
לשקר אין רגליים21.05.20
35
"והאלוקים יבקש את נרדף" (קהלת ג,טו)
איינער20.05.20
נכון ובגלל שהאלוקים יבקש את הנרדף, אז אייכמן שמדינת ישראל חיפשו אותו ורדפו אחריו עד דרום אמריקה וביזו אותו לעיני כל העולם כנראה שאלוקים יבקש אותו?
אין לך שכל20.05.20
לשלוח טישו? או שמספיק שער בעיתון?
אייגר 20.05.20
34
האם יש איזשהי משרה להגרי"מ אלתר? על גדלותו בתורה אני לא שואל כי שמעתי כבר דברי תורה מכל הבנים של ה"פני מנחם" חוץ מזה שנהרג רח"ל בתאונה במא"ש, וכולם ת"ח עצומים בלי יוצא מן הכלל.
חסיד שפוי20.05.20
היה לו משרת ר"י שפת אמת, הישה"ג המרכזית של גור, עד שנסגרה. ואכן כל בני הפנ"מ הם ת"ח מופלגים, ומרן הגר"ש הוא המופלג שבכולם.
מוישה20.05.20
לא היה למורינו יעקב מאיר שום משרה הוא איננו גאון כאחיו
רון21.05.20
ר' יעקב מאיר הוא גאון עילוי ושקט, שנהנה כל השנים מיגיע כפיו ביושר ובאמונה.
לרון21.05.20
תלמיד חכם שאין בו דעת וכו'
משה קמפינסקי21.05.20
לגר"ש יש דעת רבה, והמפורסמות אינן צריכות ראיה. השאלה היא מה עם מי שגם אינו ת"ח, וגם אין בו דעת?
חוי שארר21.05.20
לא יודע אם היה לו משרה אבל בטוח שעכשיו יהיה לו פותחים כת וחסידות חדשה לסדר גובים לכל המשפחה.
פיני20.05.20
33
לצד גור נדל"ן בע"מ יש מקום לעוד כמה גורים .
אריה20.05.20
32
רבי, צדיק הדור, קדוש וטהור, לא עובר בירושה. יראת שמים היא עבודה תמיד לירא ולפחד מהשי"ת באמת, ולא מהחברה הסובבת. לזכור שכל החברה הסובבת תיכנס לקבר במשך הזמן, והדין וחשבון יהיה לפני השי"ת בלבד. כל מעשיך לשם שמים והכל ברא לכבודו, מעביר על מידותיו, דביקות אמיתית בהשי"ת, יגיעה בתורה הקדושה בעיון וב
עובד ה'22.05.20
אף אחד לא שואל אותך מה הקרטיריונים לצדיק, העינים המגושמות שלך לא מעניינות אותו הבנה הילדותית שלך שכולה תלוית חצוניות מעניינת את הסבתא, אחד מהצדיקים אמר אוי ואבוי לנו אם הגדלות שלנו זה מה שהציבור רואה בנו,,העיקר זה הפנימיות ויש להאריך בזה טובא, מי שרוצה מוחצנות וורבליות ורגשנות שילך לציבור הליט
פרחח22.05.20
מי שרוצה שילך לגר"ש? כן? אז למה אתם מציקים לשפירא שרוצה והלך?
אריסטורקט... חה24.05.20
לפרחח, כנראה פשיסחא וקאצק,החידושי הרי"ם השפת אמת והאמרי אמת, שכל עם ישראל חרד מגאונותם העצומה, עשו רעש וצילצולים, המציאות היא, שהגר"ש ביגיעתו העצומה בתורה 18 שעות ביממה ללא הגזמה, שכל רז לא אניס ליה, ויודע בע"פ את כל ספרי החידושי הרים והשפת אמת, על הש"ס, השו"ת, ועל התורה, ובדרשותיו מלהיב לבות בנ
חסיד24.05.20
אז עכשיו זה הטענה מתי שנח אומרים שזה לא מרד רק רצינו ללכת פתאום שמרגישים טיפה גובה אומרים אנחנו גור והוא הרבי שלנו לא מסתדר אז הוא רק ראש ישיבה ודווקא הוא כן חסיד עדוק לא גם זה לא טוב : הוא ראש ישיבה ליטאי בעצם, זה שהוא כיבד את אביו, לא בטור רבי לחסיד, אלה בגלל כיבוד אב נטו מזכיר לי את אב
מעיין בעיון 22.05.20
אתה קצת מבולבל. תחזור אלינו כשתפוג השפעת החומר שלקחת, ונוכל לדבר בהגיון.
למעיין המדמיין24.05.20
31
די לטרור של גור
יענקוש21.05.20
30
במקום הקדמה:רוב הדברים שיאמרו כנראה יעצבנו פה כמה,אז תכינו כוס שתיה. אני לא גומר לצחוק, נכון,הגר"ש אלתר הוא ת"ח עם כושר רטורי עצום,ותו לא. בגור ובעוד מקומות יש עשרות כמוהו שלא הולכים עם פראק ולא מחתימים לוועד הרבנים רק יושבים והוגים ויודעים את כל התורה כולה. אף פעם לאורך ההיסטוריה חסידות לא נמדדה ר
בני21.05.20
כיסאולוגיה ???? אתה רוצה להכריח מישהו לחשוף הקלטות מביכות ???? מהמשא ומתן ... הכל היו מוכנים לתת לגר"ש חוץ משינוי אמיתי בצורת הטרור והרשעות והדברים ידועים !!!!
יענקל21.05.20
גם אני לא גומר לצחוק...חסידות בעבר לא היתה צריכה להמדד כי היה מי שהנהיג והוא היה מלא תוכן.לצערנו היום פני הדור כפני הכלב...תן לי ולאחי משולי המחנה להמשיך להנות מהצדיק ר' שאול ותחזור לירמיהו בלי להשאיר טור ארוך כ"כ של טקבוק...
אהרון21.05.20
ולי נותר רק לרחם.. אתה ייודע מה ההבדל בינינו? שהדברים שאמרתי יאמרו על ידי גם בלי בושה פנים מול פנים משא"כ אתה,תתבייש להגיד את זה(אני מקווה)
בני21.05.20
אני לא מתבייש להגיד כלום. אני פשוט מפחד פחד מוות ממך ומחבריך האלימים.
יוסי21.05.20
בינתיים מרפרוף קל בתגובות פה קל להבחין מי האלים
בני21.05.20
כן, כי אתה לא תתבייש להגיד על גאון גדול כמו הרב שפורן "מנחם מנדל" ו"שפורן", ואפילו לא מוכן לכבד אותו בתואר "הרב", והכל בגלל שעזב את ה"צדיק הקדוש מגור" שמעולם לא רדף אף אחד שלא הסכים איתו. ואתה לא תתבייש להגיד שיש בגור עשרות כמו "הגר"ש אלתר", כי אצלכם בגור באמת אין בינו לבין חסידי גור כלום כיון שתורה
חסיד שפוי21.05.20
שלום לחסיד השפוי הרב שפורן הוא כנראה גאון גדול וצדיק יסוד עולם ולכאורה אבק אני תחת כפות רגליו אני דיברתי על מישהו אחר לגמרי(מ"מ שפרן), אם היית מכיר אותו היית מבין. מתנצל שהוטעת..😂😂
בני21.05.20
אדון בני היקר את כל התובנות הנפלאות שלך תגיד לעצמך. יש לך את מלוא הזכות להאמין במה שאתה רוצה, לחשוב מה שאתה רוצה, לפרסם זאת מעל כל במה אפשרית. אבל כל תובנות אלו כוחם יפה רק כשהם נאמרים על עצמך, אינך יכול להחיל אותם על אחרים, אין לך לפי שום דין את הזכות הזאת. כל מה שכתבת אני יגיד הפוך וזו זכותי על פי
יוסי21.05.20
אם כל הכבוד,ויש כבוד אתה באמת אוחז בלהגיד את דעותיך בלי לשמוע את הצד השני? להגיד על כל מי שאומר את הצד השני שהוא עושה לחץ פסיכולוגי,זה טרור! ולגבי הדבר היחיד שכתבת לענין,על שפרן-אני מדבר על פסקי הדין היומיומיים ולא על נושאים מסוימים.יש לו איזה סלידה כנראה לגרביים שחורות האמת תנצח!
בני21.05.20
לאדון בני 'מי שאומר את הצד השני' הוא לא מפעיל לחץ פסיכולוגי, זה שיח לגיטימי מפרה וראוי. מי שצועק את זה בחמת זעם מתחת לחלון ביתו של פלוני, ומוסיף לדעותיו 'מחה תמחה', בצירוף חרמות ונידויים, השלכת אבנים על ידי ילדים [סרטון מבית שמש], וכו', זה נקרא 'טרור', ורק בנימה מעודנת כתבתי 'לחץ פסיכלוגי'. בקשר לרב
יוסי21.05.20
אוי וויי בני. אתה מקשקש את המוח. נכון שבחסידות שייצר הבעש"ט היה העיקר להעלות את פשוטי העם להתקרב לה'. אבל את מי הבעש"ט שם להיות תלמידים מנהיגים? את המגיד שהיה גאון עצום ואת התולדות שהיו ליטוואק'ס חזקים מאוד וגדולים עצומים לפני שנהפכו לחסידים וכן כל תלמידיו הגדולים של הבעשט היו עצומים בתורה. וגם בלי
נורמאלי31.05.20
אמרת העולם "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה-פרס יוענק לחסיד גור שבדין תורה אצל מ"מ שפרן מול מישהו שאינו כזה ונפסק לטובתו. ואלי בגלל שואתם חסידי גור שאתה מתכוון עליהם שיכים למחלקה האלימה??? חשבתם על זה?
אלפר21.05.20
מענין שאצל כל הרבנים חוץ ממנו הדין שונה חשבתם על זה?
בני21.05.20
אתה סותר את עצמיך קודם אתה מנסה לעשות רושם כאילו האדמור מגור מקיים את מה שכתבת שהחסידות נמדדת: "בדרך לאסוף את "פשוטי העם" ולהעלות אותם בדרך ישראל סבא" ואחרי זה אתה כותב שהפורשים זה שולי המחנה, נו בדיוק בשביל אותם פשוטי עם אמרת שנתיסד החסידות, והרבי שלך במקום להעלות אותם על דרך המלך, ולהוכיח שהו
האמת בפרצוף21.05.20
משום מה אתה קורא לעצמך"האמת בפרצוף"-המקסימום שאתה יכול להגיע אליו זה "האמת מאחורי המקלדת" וד"ל זה ששכלך הזעיר לא מצליח להבין את הדברים לא הופך את דברי לסתירה, החסידות עבור האנשים התמימים יושבי הכפרים ופשוטי העם,אך רק ע"מ להעלות אותם למעלה וח"ו לא ע"מ להוריד את כולם לדרגת פשוטי עם. אין חולק שבגור שמ
בני21.05.20
29
ברוך שפטרני
רון21.05.20
28
ממתי בניית קהילה היא מחלוקת ? הטעות של גור, שהם לא נתנו לר' שאול מקום לפי כבודו בחסידות, וחיפשו להצר צעדיו, ועכשיו הם בוכים על מה שהם עשו לעצמם. וגם עם נניח שיהיה מחלוקת, אז מה ? רוב מנין ובנין של היהדות בנוי מחלוקות, רק כך נבנתה היהדות במשך מאות ואלפי שנים, מתוך מחלוקות, מה רע בכך, כל התלמוד מלא ב
כץ20.05.20
מה זה המשפט המטופש הזה כל היהדות בנויה ממחלוקות נאמר בגמרא אע"פ שנחלקו בית שמאי ובית הלל לא נמנעו לישא נשים אלו מאלו ובטוח שלא הכוונה שהיה בין בית שמאי ובית הלל מחלוקות כמו המחלוקות שיש בין החסידים שמכים אחד את השני ומתנהגים באכזריות אחד לשני ולאו דווקא בחסידות גור אלא בעוד חסידויות שהתפלגו בלי
יוני20.05.20
27
לא משנה התגובות מודה להקב״ה על הבלגן בגור ומקווה מאד שימשיך, להם מותר להציק למי שלא מוצא חן בעיניהם אז הקב״ה סידר להם בלגן בתוך הבית
יענק׳ל17.06.20
26
מענין למה מתשנ"ד הם לא התייצבו
א לב 21.05.20
25
מי יתן לי ת"ח ואנשכהו כחמור
גוק נדלן21.05.20
תלמידיו משיעורים בישיבה, אף לא אחד 'תלמיד מובהק' שקנה חכמתו אצלו (וודאי לא מה'למדנים' המעטים בקבוצת הפורשים). 'בהתחשב בייחוסו', אהבתי! לכן קנה המידה להגדרתו לגאון הינו פחות, ומשכך אף מג"ש ממוצע בעל כושר רטורי עם ייחוס אבות ל'שר התורה' ו'גאון הדור' ייחשב...
yr21.05.20
אתה עונה פה על דברים שאף אחד לא כתב, שים לב, זה מעורר גיחוך. מי כתב 'בהתחשב בייחוסו'? כיוון שלנו יש סבלנות, יותר ממה שלאיחוד יש כסף, אנחנו נענה פה לשקרים שלכם עד שהשרת של כיכר השבת יקרוס, או עד שינעלו את הכתבה לתגובות, מה שיקרה קודם. 1. אתה משקר. רבים רואים אותו כרבם המובהק. 2. אתה משקר. בקבוצת ה
לרוסט21.05.20
24
מסכנים, לא היה להם כותרת כבר חודשיים... נו, אז מצאתם משהו?
אלקנה20.05.20
בשונה מכל הבום בום בום והדרמות שגור מקשקשים כל היום בכיכר השבת; עלה על הרמפה ירד מהרמפה אמר כך עשה כך ועוד חפירות ראש מהסוג הזה .
שלמה20.05.20
אהבתי את הליצנות הקבועה על האדמור אל תוותרו על אף מנהג של קורח בקהילה החדשה שאתם פותחים, תוודאו שהדרך לגיהנום תהיה חלקה שהארץ תפתח את פיה ותבלע אתכם בשלוק אחד. אה וכמעט שכחתי אחרי זה תגלגלו עינים מה רוצים מכם בסך הכל רציתם לפתוח קהילה חדשה,,,,,
קוק21.05.20
כמה קלאסי: גערער כוחני מקלל את מי שהוא כועס עליו. איזה אושר שילדינו לא ילמדו בחינוך המשחית שלכם.
יחיעם21.05.20
מה אתה רוצה ... אין להם שום חומר רציני שאפשר למכור תחפש הקלטה אחת של הנדל"ן בקול הלשון וכדומה . לא תמצא!
חיים 21.05.20
...
שלמה21.05.20
23
הרביצו לאנשי מאה שערים. הגיע יומם.
גור 20.05.20
22
הגרש הוא מלאך אלוקים ואוי למי שייצא נגדו.מרחם על נשמתו.
שי יצחקוב20.05.20
לא נראה לך קצת הגזמה מלאך אלוקים? שום צד לא מלאך לא זה מירמיהו ולא זה מאלקנה, מה שבטוח מלאכים לא נראים יותר דקים ורזים...
520.05.20
תרגיע הוא התכוון מלאך חבלה שנועד להרוס את גור מבפנים.
מומו20.05.20
21
מסורת עתיקה בידנו להרביץ וכיון שלגוים איננו יכולים אז אנו מרביצים ליהודים כמו סוסים
גוראי22.05.20
מסורת היא בידינו שהמחלוקת ששאול ודוד יחזור על עצמו ואם יזכו לתקנו יבא בן דוד
מסורת24.05.20
20
ועוד קש שטייט מי יתן לי ת"ח ואנשכנו כחמור אז לכאורה אסור לרדוף את הגר"ש רק לתלמידיו מותר לדוף את הרבי כי לא כתוב מי יתן לי רבי ובפרט רבי שלא מראה בכח שהוא יודע ללמוד
מעיין בעיון 21.05.20
איפה בקהילה קדושה "פני מנחם" רודפים את הרבי???!!! הרי בכל תמונה שיש למערכת דבר אמת של חסידי רבינו הגר"ש אלתר שנמצא בה הרבי מגור ומפורסמת כתוב עליו - לדוגמא - "רבינו הל"ש... רבינו הפנ"מ.. מהצד משמאל נראה כ"ק אדמו"ר מגור שליט"א", לא מזלזלים, ח"ו, ואפילו לא מתעלמים מהרבי. זהו החינוך של גור אמת - רבינו
למעיין בעיוורון06.08.20
19
אל תרפו חלילה מנושא זה של אלימות נגד אנשים שמענוינים בשינוי בחייהם הפרטיים . אין שום סיבה שאדם שרוצה חצר אחרת מכל סיבה בעולם יאלץ לעבור טרור מהסוג הנמוך ביותר !!!
יענקל21.05.20
אתם לא מצליחים לשכנע את המשטרה באלימות אז תצליחו לשכנע אותנו?[אמאלה שרו למישהו מחה תמחה איזו בריונות] בציבור החרדי אפשר אולי ללכת לדיין מקורב ונוגע בעניין [חסיד הגר"ש]כדי להוציא את הפאשקוויל הרצוי ואת הפסק דין שאתה רוצה, בלי בושה והדיין אפילו לא יבין מה הבעיה? אבל זה לא עובד אצל המשטרה ושאר הצי
שאולי21.05.20
ב"ה הצלחנו לשכנע את השופט באלימות. ודי בקלות. יש צו הרחקה לשניים מראשי הפורעים באשדוד. רצית עוד משהו?
שלוימה צבי22.05.20
18
אתה קורא את כל התגובות מצד ירמיהו, ואתה פשוט לא מאמין למראה עיניך, אפשר לנהל ויכוח עם אדם הגיוני, אי אפשר לנהל עם אדם שאין לו את זה, פשוט אין. הם טוענים כל הזמן שאנשי גור תורה הם בעלי מחלוקת. תסבירו לי למה זה נקרא מחלוקת אם אני לא רוצה להיות כפוף לכם יותר, מה מחייב אותי להישאר אצלכם. הם טוענים שהם ל
יוסי21.05.20
לא היה לי כח לקרוא את תשובתך המלומדת אז נתייחס רק להתחלה,למה אתה חושב שקורח הוא בעל מחלוקת? מה חייב אותו להישאר אצל משה ואהרן? ועפר אני תחת כפות רגליהם
בני21.05.20
משה רבינו היה מנהיג יחיד שהוסמך מפי הגבורה. אין מה להשוות בינו ובין אדמור של ימינו. הקשקוש שלכם על 'קורח', אווילי עד טמטום, היות ובשביל שיהיה קורח צריך משה רבינו. ומעמדו ההלכתי והתורני של שום אדמור בן ימינו אינו שווה או דומה למעמדו של משה רבינו. לגבי הגדרת 'רבו', עיינו בפוסקים. רבו שלימדו רוב חכמת
די כבר21.05.20
נקווה שיהיה לך כח לקרוא רמב'ם משה רבינו לא האמינו בו ישראל מפני האותות שעשה, שהמאמין על פי האותות יש בליבו דופי.... ובמה האמינו בו, במעמד הר סיני, שעינינו ראו ולא זר ואזנינו שמעו ולא אחר האש והקולות והלפידים והוא ניגש אל הערפל והקול מדבר אליו, ואנו שומעים, משה לך אמור להם כך וכך. עד כאן דבריו, עיין
לבני21.05.20
אתה או תמים או מיתמם ואני מהמר על השני
דוד21.05.20
ואתה או רשע או רשע יותר גדול ואני בוחר בשני
יעקב 21.05.20
ואני מהמר שאתה גור ירמיהו
יוסי21.05.20
ואני שם כסף שאתה גם..
בני21.05.20
17
כל אחד רשאי לפתוח חצר ובית כנסת , זה לא הופך אותו ל"חולק" , גם אם הוא חסיד גור מלידה , גם לו התורה נתנה בחירה חופשית מי יהיה רבו ואל מי יהיה כפוף . מספיק עם כפייה בלי דעת תורה , תהיו עסוקים בללמוד תורה אז לא יעניין אתכם מי פתח עוד בית כנסת או קהילה.
חסיד גור 21.05.20
אתה יכול להמשיך לגלגל עיניים "רק רצינו לפתוח שטיבל" היינו בסרט הזה עם מורדים בויזניץ מורדים בבלז, ונחש מה אנחנו יודעים איך זה יגמר ואתה יכול ללמוד מהם איך זה כשהולכים עם ראש בקיר,מרמור אין סופי של שוליים בקצה המחנה הזכורים לדראון עולם כממשיכי קורח שבכל דור ודור.
שעפסל21.05.20
מה מציק לך קצת שוליים במחנה? באף חסידות לא הטיפו בשם הרבנים לנתק קשרי משפחה ולא להשתתף בשמחות.אם נח לך לחשוב שההתנהגות האלימה היתה בעוד חצרות,אתה משקר לעצמך.
משה21.05.20
כשמך כן תהלתך-שעפסל גם בבלז וגם בויזניץ לאף אחד לא יה איכפת מי יוצא רק לא רצו שהמרידה ישאר בפנים ולכן סילקו אותם. פה יש עוד מאות ויש יגידו אלפים שלא כ"כ אוחזים מהרבי והגעררס חושבים שהם נכסי צצאן ברזל של הרבי מירמיהו...
יצחק לוי21.05.20
מה זה מעניין מי אוחז מהרבי רבי לא נבחר בשיטת נפוליון רבי נבחר כי הצדיקים הקודמים [שגם את סמכותם הינך מתכווין לערער] הורו לנו ללכת אחריו הוא לא צריך למצוא חן בעיני הנגיעס שלך אדרבה
דוד21.05.20
אף אחד לא הורה ללכת אחריו. המקסימום אמרו שהוא יהיה רבי. הוא אכן נהיה. אנחנו איננו רכוש שעובר בירושה. זכותנו ללכת לאן שנרצה. מימשנו את הזכות הזאת. זה הכל.
לדוד21.05.20
נו אז בא נראה איך זה נגמר!! בויז'ניץ יש כמה ויזניץ ומי שיודע קצת הסטוריה ויזניץ מונסי נבנתה הרבה מהמורדים בבעלז הם היו צריכים להיכנע והיום למכנובקא נוסף השם בעלז בהסכמת האדמור מבעלז וכל המורדים מוצאים שם את מקומם והאלימות של שנים ע"ג שנים לא עזרה להם ובמקרה הזה קהילת הגר"ש לא רוצה שקל ממכם אפי' את ה
בעלזער21.05.20
16
הגאון רבי ישראל שפירא מאשדוד הינו תלמיד חכם ומתמיד נדיר. איש טוב ומיטיב מחנך בחסד עליון שאלפי תלמידי מחצי יובל שנים אוהבים אותו אהבת נפש. מעולם לא פגע בילד או באדם בעולם. איך הם לא פוחדים להציק לו?????????????
מוטי20.05.20
15
לראשונה? הגרי"מ כבר מזמן הגיע, רואה עצמו שייך לקהילה, אף ספג הטרדות מצרי מוח בשל כך. בנו הגדול והת"ח עבר מזמן, חתנו הת"ח בדרך... הגרד"ח היה בשמחת תורה, ואז אילצוהו באיומים שאין כאן המקום לפורטם, להשאר בגור ולא לעבור. עדיין, הוא בא לשמחות בחצר אלקנה, עודד ותמך בכל דרך, כל מי שדיבר איתו שמע את דעתו המ
תמיכה מהרגע ה120.05.20
ברור שתומכים בעסק המשפחתי החדש, איך חלוקת התפקידים מתנהלת יודעים כבר מי מקבל מה? או שכמו ביבי הוא מותח אותם עד לרגע האחרון,וזה שלוחץ הכי חזק מקבל את התפקיד הכי טוב בעסק?
יאצק20.05.20
נכון שהורגלת לזה בשיטה הגוראית-הב הב וחלוקת שלל במשפחה.אבל מסתבר שיש יראי שמים אחרים שלא הכל אצלם מעמד,אלא אמת.האחים מכירים את ר' שאול אחיהם וגם...את בני הדודים.
אלישע20.05.20
הגרי"ד לא יעבור כי הוא מתעב את אחיו, וכרגע כבוד הוא מקבל בגור, אגב חבורת שפרן ובניו עם ימ"פ עומדים מאחורי כל התגובות כאן בשמות מפוצצים ומומצאים, בשביל לא להשאיר את הנייר חלק קהילת גור תורא שהוקמה נגד רצון ומהלך שושלת בית גור כמוהה כפורשים מחבד קאפוסט ועוד שלא נשאר מהם כלום להבדיל ממקומות אחרים שהיו
רון21.05.20
הגרי"ד ממש לא מתעב את אחיו,מנין לך שטות זו? הוא פשוט הקטן והחכם מכל אחיו כפי שהתבטא עליו אביו הפ"מ זצ"ל.הוא מנהל את צעדיו לאט ובטוח.חכה,עוד נראה....
יעקב21.05.20
14
בגור היה "עבודה" של שבירת המידות,ו בעיקר של השני... רבי מנחם זעמבא הי"ד ( שהיה יותר גאון מרבי שאול) היה פעם בשבועות בגור, ואיזה בחור פיצפוץ ניגש אליו באמצע הפסקה ושאל אותו " מנחם יש לך אשר יצר פאפיער? ענה לו רבי מנחם שלא, אז הבחור הפיצפון אמר לו " איז וואס ביסטו ווערט" (אז מה אתה שוה?...)
דוד21.05.20
היה רצוי שקצת עבודה של "שבירת המידות" יעשה אד"ש. אולי אז יהיה לו מידות טובות באמת.
חסיד22.05.20
יפה שהתחלת לספר על גור, אולי ספר לנו גם על קהילות אחרות קדושות כמו אצל הלוטווקס או חסידויות אחרות או אצל הספרדים אחרי זה תתפלפל להגיד חילוקים על דרך העיון בהצלחה
שלום22.05.20
בגור אין עיון, ככה שאין לי מה לפלפל...
דוד22.05.20
תתכונן להתקפה... אין מישהו יותר גאון מרבי שאול!😉
בני22.05.20
13
למה לא הכנסתם את התגובה המושקעת ל40 יוסי?
999921.05.20
מי יודע מדוע עד עתה לא יצאו שיעוריו של רא"ש הקבוצה לאור, שום חידושים בש"ס או שו"ע רק כמה ספרי אגדתות והערות על פירוש ליונה וכדו', הלא דבר הוא, אתמהה! האם ניתן להסיק מכאן שגאונותו כי רבה היתה בעיקר בישיבישע מסכתות, אודותיהן היה משתעשע עם רד"ל או רא"ג. ותא לא מידי? ספריו אינם מצויים כלל בישיבות. חיד
yryr21.05.20
כאשר הגר"ש ביקר בנתניה לפני כמה חדשים ובא לטיש של האדמו"ר מצאנז שליט"א, אשר ידוע לכולם כגאון בתורה, האדמו"ר התעקש כמה פעמים שהגר"ש ידבר עד שהוא הסכים ודרש חצי שעה לפני כל הציבור. וזה למרות שהאדמו"ר יושב עם האדמו"ר מגור במועצת ובטח ידע כמה זה ירגיז אותו, ובכל זאת כיון שהיה לו לכבוד גדול שהוא בא לשבת
חסיד שפוי21.05.20
לחסיד שפוי אינני בא לזלזל ברבי מצאנז, אבל להגיד עליהם שהם מעיינים, אני לא חושב שבצאנז יאהבו את זה, אם כבר תוכיח שהגר"ש הוא גאון בבקיאות, ועכ"פ בשביל זה כיבדו אותו [גם בלי היחוס שלו]
יחיאל21.05.20
לא יודע אם בצאנז יאהבו את זה לומר שהם מעיינים, אבל תכל'ס הגאון ר' ברוך מרדכי אזרחי שידוע בגדלותו ולמדנותו (ידוע, למי שלומד..) יושב שעות (!!) לפעמים ג' שעות ומשוחח בלימוד עם הרבי מצאנז. בטח שהרבי מצאנז יכבד מישהו שממש כמותו בלומדע'ס וידענות בתורה וחסידות כר' שאול.
א06.08.20
יש להוסיף את חיבתו לנקוב בהגדרות שונות 'להראות העמים והשרים את יופיו' כמו לדוג': 'בספר פלוני לא מזכיר את אלמוני יותר מX פעמים' 'מופיע 4 פעמים בחידושי פלוני' וכו' וכו' מילא היה מדייק. הבעיה היא שבבדיקה פעם אחר פעם התברר כי האיש נוטה להגזמה אודות כישרונו, וסומך יותר על ציבור השומעים שלא יבדקוהו...
o3246y21.05.20
אוי גערערס שקרנים. באיזו 'בדיקה פעם אחר פעם', התברר כי 'האיש נוטה להגזמה'? נא ציין דבר שנאמר בשיעור (כתוב/מוקלט, בלי להמציא שיעור שלא היה), והתברר כלא נכון ולא הובא לו תיקון.
נמאסתם21.05.20
12
למנהלי האתר למה אתם מעלים רק שליש מהתגובת? אנשים משקיעים מזמנם לדון בכובד ראש בנושאים העומדים על הפרק ובסוף עם החלטה שרירותית התגובות נמחקות,[אני כמובן לא מדבר על תגובות שהם הפך דעת תורה או טוקביקסטיות זולות ולא ראויות]
יוסף21.05.20
אכן צריך לזרוק את המסנן הארור שיושב ומחליט לפי בעיותיו הנפשיות מה להעלות ולאיזה צד הוא נוטה וכו' וזה לא רק פה, בכל כתבה ונושא שיש שני צדדים כדרכה של תורה וכדרכה של יהודים שמאז ומעולם היו חלוקים בדעות, אז המסנן השפל ההוא מתערב ומחליט לפי הנגיעות והצד שלו בפוליטיקה, פשוט נמאס ממנו!
חיים21.05.20
והכי גרוע הוא שבאותו זמן שמסננים תגובות שנכתבו בלשון מכובד ובלי לשה"ר אלא בביקורת הגונה, מאשרים תגובות שהן ממש מלא בזיון ת"ח וכל דבר שבקדושה (כמו כל אלו של "שריר" הכופר).
חסיד שפוי21.05.20
11
היו הרבה פעמים שצדיקים הלכו נגד רבם בגלל שחשבו שהולכים בשיטה אחרת מרבם הקודם לדוגמא כמו הרב'ה מאיזביצא שהיה צדיק קדוש וכד'
עעע20.05.20
10
גור כיום זה מקום של רדידות ורשעות!!!! כת מסוכנת עם שר בממשלה. בסוף האמת תצא לאור!! אשריך ר' שאול שנתפסת על דברי תורה. יש לך בגור אלפי תומכים שלא מעיזים לצאת בגלוי כמוך, כנגד המושחתים והרשעים. גור כיום זה ארגון טרור לכל דבר ועניין. גם חאמס באים בשם הדת.
משה20.05.20
כל מילה פנינה! חשבתי לתומי שהקורונה תתן מעט שקט מהטרור,שיפחדו מה' ויסורו מדרכם הרעה כפי המצופה.אבל לא...כבר השבוע שברו דלתות מכונית לאשדודי שפרש.עד מתי רשעים יעלוזו?
ברוך20.05.20
הזהר על נפשך. אני לא חסיד. זה לא מענייני. אני בסה"כ נהג טנדר ליטאי. שלא תעיז לדבר על האדמו"ר מגור. הראש ישיבה שלי אומר בכל שבוע בליל שבת אחרי התפילה 20 דקות תורה מהאדמור מגור שליטא. אתה צריך לראות את ההתלהבות של הבחורים. יש לנו 125 בחורים בישיבה. חוץ מ5 פרחחים כולם מקשיבים ומתעמקים בדבריו. ואתה ברב
משה משה21.05.20
ל"נהג הליטאי",זה יפה שאתה מגן על החסידות שלך גערר,רק אל תחשוב שהנהג הליטאי יטרח לטקבק פה,כי זה מענין אותו כמו השלג דאשתקד...ודרך הגב,לא מקובל כ"כ אצל הליטאים להיות נהג הסעות. תרגיש נח,גם אני גערר ולא מתביש לשפוך את הזבל,הגיע הזמן. כתבת שזה לא מענינך ואתה ממש בענין...גם אם לא תכתוב "ליטאי" עדין יקראו
משה21.05.20
תשמע, נהג טנדר ליטאי שהראש ישיבה שלו אומר בכל יום דרשה של 20 דקות מדברי הרבי מגור וכולם מתמוגגים - *יש לך את זה!*
זה טובבבבבב21.05.20
חחחח. נהג טנדר ליטאי... אוי זה טוב. הראש ישיבה שלו אומר 20 דקות מדברי הרבי... חחחחח. לקחתם חומר טוב היום, לבלרים מנוזלים, תמשיכו עם כזה בדיוק, אתם משעשעים אותנו. חחחחחחח
ג'וינט21.05.20
9
היה ברור מההתחלה באיזה צד האחים הצדיקים נמצאים- בצד של הצדיק רבי שאול ולא בצד השני
חיים20.05.20
לי זה לא היה ברור חשבתי שמדובר בויכוח ענייני , מתברר שצדקת מדובר בויכוח משפחתי שבו כל אחד מצדד בעמדת משפחתו, בויכוח על שוק הבשר הגוראי מי יזכה לקבל נתח יותר גדול של חסידים בהמות ושאר ירקות.
מושקה20.05.20
ממש לא, אתה טועה ומטעה, תעיין בתגובה 6 - הוא מסביר בטוב טעם ודעת ממליץ!!
סתם20.05.20
לגר"ש אין צורך בעדר בן 10,000 ראשים. הוא רוצה ללכת. לעזוב את גור. בשקט. בשקט ללכת, הבנתם את זה? שלא יציקו למאות או לאלף שרוצים לעזוב. כל הערדים ורוב האשדודים יכולים להשאר בשלווה בעריהם ובחסידותם ולהמשיך לדמיין שהם הכי טובים וכוווווולם מקנאים בהם. אף אחד באלקנה לא רוצה או צריך את אלפי המשפחות שטופו
אחת מאלקנה20.05.20
"אף אחד לא רוצה שטופי מוח" אומרים הפסיכוטים של הגר"ש "אף אחד לא רוצה אלפי חסידים" ולא מפסיקים לפמפם את הגר"ש בכל אתר,קניית כתבות, יחצנות, פרסום שיעורי תורה, פרובקציות, אין דבר שאתם לא עושים כדי לקנות עוד חסידים לאדמור,אבל יש לגר"ש סייעתא דשמיא בזכות אבותיו והוא אפילו לא מצליח להתחרות עם מיי
אטיאס 21.05.20
איך רואים שאתה גערר אמיתי? "לא מצליח להתחרות עם.." זה גור=תחרות,.הקנאה,התאוה והכבוד.. ב"ה אנחנו לא שם!! יצאנו מעבדות לחירות!
יהודה21.05.20
חחח, אטיאס הגערער, וכי פרסום שיעורי תורה הוא פמפום למען קניית חסידים? בעולם שמחוץ לגור, אנשים נוהגים לפרסם את שיעוריהם, למען השומעים שנהנים לשמוע. (לגערערס הרי אין בכלל מחשבים, לטענתכם. כך שבוודאי זה לא פונה אליהם.) ופסיכוטים זה לא אנחנו. ב"ה, יציבים ובריאים בנפשנו. כן יעזור ה' הלאה.
אחת מאלקנה21.05.20
פסיכופטית? הנורמלית האחרונה... תיקון קטן (בכל זאת מתיימרים להמשיך את קוצק): אנשים נוהגים לפרסם את שיעוריהם, לא למען השומעים שנהנים, אלא כי הם עצמם נהנים מכך. אין בזה שום רע, זה טבעי, רק צריך להכיר בזה בלי רמייה.
הצופה מהצד21.05.20
גם השומעים נהנים, גם המפרסם נהנה, ווין-ווין.
אחת מאלקנה22.05.20
בארה"ב הכניסו כתבות על ר' שאול,אוהבים אותו שם!! קשה להפנים? אהוב למעלה ולמטה. נכתוב אלו כתבות שנרצה והיכן שנרצה.חסל לשליטת גור!!
יעקב21.05.20
8
כש מ. מלניק ישלם לי אני יכתוב כמה מכתבים שאת רוצים בעד ...
ב"ב21.05.20
7
אז בואו נניח שהמחנה הגדול נפלא והשני לא שווה גרוש. שבמחנה הראשון נמצאים כל הצדיקים ובשני כל הריקים והפוחזים. ובואו נניח שהפורשים טעו טעות מרה והעומד בראשם הוא לא אישיות דגולה. אז מה. אז מותר להתעלל במי שפרש? לדחוף, להרביץ, להכות, לקלל, להתעלם, לירוק, להשפיל ולפטר, להחרים ולבייש את מי שפרש? לגרום ל
רונה21.05.20
למה לשקר, הרי הנציגים שלכם טוענים שהנדלניסטים לא מכים ולא מרביצים כי יש היום אינטרנט, וזה לא משתלם פוליטית, לפחות תהיו עקביים עם השקרים.אז עם מה נשארת מה הטענה?שאנחנו לא מעוניינים בחברתכם?בחברת סוציומטים? שאנחנו מתעלמים מכם. מחרימים אתכם? יש כנראה מחיר לטיפשות ולרשעות ועכשיו אתם מגלים אותה. בכל
יוטי21.05.20
קיבלתי,בסדר,בע"ה נהיה עקביים עם השקרים.
מירי22.05.20
עם שקרים אפשר לרמות את עצמך או את מי שלא מכיר את הנושא,לאף אחד לא מפריע שעוזבים,מדובר בניסיון שיטתי להפריע להנהגה לחבל להזיק ואין שום סיבה שיגישו את הלחי השניה או לתת לחוטא לצאת נשכר, שיפרקו את את הקהילה שקמה להלחם בגור שילכו לאן שבא להם אף אחד לא מחזיק אותם בכוח שילכו לאמשינוב לפנוביז הם הרי רו
רונית 21.05.20
חלום רטוב ..... לא יהיה .... ניפגש עוד עשר שנים ... תרגיעו ... ותפנו את האנרגיות לדברים תועלתיים יותר
שלום 21.05.20
לרונית הגוראית הנכבדה, איך בדיוק הפורשים 'הפריעו להנהגה, חיבלו והזיקו'? הם הרי יוצאים! פורשים! הולכים! לא מגיעים לשטיבלאך שלכם, לא מגיעים לבימ"ד שלכם, מצידם תוכלו לחיות עד 120 באושר עם רבבות חסידים, רק תנו לאחרים לחיות.
שיננית21.05.20
חס ושלום לומר עלינו כאלו דברים אנחנו רק רוצים לנקום שלא נתנו לנו את נאום המיקרופנים
הנורמלי האחרון21.05.20
מסכימה עם כל מילה.כמה נכון ככה עצוב.עצוב שישנה חסידות כ"כ גדולה שמכנה עצמה "קדושה" ומתנהגת כמו...
חני21.05.20
שוב פעם גילגול עיניים?אף אחד לא מתעסק במי יותר גדול רק אתם!!! אתם הכנסתם את התחרות ואת סרגל המדידה מי גדול יותר רק לכם יש את יכולת ההבחנה מי צדיק ומי לא, אצלנו מי שקבע זה האדמורים הקודמים!!!! אתם אחראים להכנסת הקנאה השנאה והתחרות והתוצאות שלה מחלקת נוראית [מישהו עסק פעם בשאלה מי יותר גדול הב"י
שושקה21.05.20
אותי לא מטריד כלל שידוכים,פשוט התחנכתי שה' עוזר להולך בדרך הישר. יותר תמוהה לי כיצד המשחיתים והמכים אינם פוחדים בעוה"ז ובבא?? להזיק לשני,כולל הטרדה של הגרי"ד ביום חופתו,כפי שכתב במכתב.בכ"ז אנו יהודים,מפחיד!! ההסטוריה הוכיחה על היזקים ל"ע."רק אין יראת אלוקים"...
שאוליסט22.05.20
אז נעשה עסק, אתה תדאג לרוחניות שלך ואני לשלי קאפיש.
שרולוליסט22.05.20
דברוני, עברת המרה ל'שושקה'? הסגנון שלך מזוהה מקילומטרים...
לשושקה21.05.20
אנחנו מתעסקים ב'מי יותר גדול'? חה, איזו האשמה מפגרת, הרי אנחנו יודעים שאנחנו 2.5% ממכם בגודל. גם לו היינו רוצים, לא היה טעם שנעסוק בזה. ואנחנו לא רוצים. אצלכם מי שקבע זה האדמורים הקודמים? אז הנה, הפני מנחם מינה את בנו לראשות ישיבה. לא הכנסנו שום קנאה שנאה או תחרות, פשוט יצאנו, הלכנו, עזבנו, תקלטו.
לשושקה - דברוני22.05.20
6
הוא היורש הקדוש ביותר
דוד אלתר21.05.20
5
למה אתם מציפים את הנושא הכאוב הזה שוב ושוב ? לצערינו יהודי חשוב, ת"ח גדול מאד, נחלש באמונת חכמים, והצליח לסחוף אחריו עוד כמה משפחות משולי המחנה. מה המטרה בפרסום הזה ? לקרר עוד יהודים באמונת צדיקים ? להראות שגם יהודי ת"ח יכול חלילה להיכשל ?
אשר20.05.20
אנחנו מציפים את זה כדי לעשות סוף לברבריות.לא עוד!
יעקב21.05.20
גם ר' דניאל אלתר שולי המחנה לטעמך?! מכיר את השיכור שאמר שהחדר מסתובב?
יהודה20.05.20
אוי, 'שולי המחנה', אתם גדולים עם הפטתיות שלכם. המחנכים הכי טובים שלכם עברו. גלברג, שפירא, בלעך, שמחה, שלאס. עוד ועוד דיינים מ'הישר והטוב' עוברים. אברכים מתמידים מהמשפחות המיוחסות בגור. ואתם עדיין עם המנטרה: 'כולם אייפוניסטים, שולי המחנה'...
אשר ברא21.05.20
אייפוניסט "לומד עיון" שלא מצליח להבין למה קהילתו נקראת כך, ברגע שהחוזרים בשאלה גרינהויז ושילוח ודומיהם מזהים את המנהיג החרדי האולטמטיבי בגר "ש, ברגע שבכל אתרי האינטרנט הזולים והריקים מוכתר הגר"ש כרשכבה"ג כולם מבינים שהוא הרבי של הריקים והפוחזים השוליים הסההריים של הציבור החרדי, עובדה הם מעידים על
ששון ושמחה21.05.20
במקביל למאות בני הקהילה, ולעשרות אלפי תומכים ואוהדים מחוצה לה, יש גם אנשים שנשרו (חלקם בשל התנהלות המערכת. ולא כאן המקום לפרטם), ומוצאים עכשיו את הנקודה היהודית שבתוכם, את הקשר מחדש לתורה ולחסידות. מנהיג אמיתי כולל את כל נשמות ישראל, ואינו דוחה גם כאלה שנחשבים לדלים וריקים. זו הוכחה למנהיגות יהודית
אשר ברא22.05.20
תיזהר שאתה מדבר על צדיק קדוש .עפר לפומך
עעע20.05.20
כל החסידות נבנתה שכל אחד הלך לרבי שהוא יקבל ממנו יותר ע"ע פשיסחא, קוצק ואלכסנדר וסוכטשוב פתאום נהיה אסור וזה בעיה באמונת חכמים בפרט שחוץ מזה שהרבי מגור בהיר בפנים ולכן חושבים שכך נראה מלאך, בכל פרמטר הגר"ש ענק שבענקים
דוד 21.05.20
חוצפן וטפש
דוד21.05.20
למה אתם מציפים את הנושא הזה שוב ושוב - שאל התם, או שמא הרשע - תנו לרשעים להתעלל ביהודים יראי שמים, מדוע לחשוף את העוולות שאנו עושים לאור השמש המחטא ומטהר, נוח לנו יותר במחשכים. אין כאן שום שאלה של אמונת חכמים ושום עניין של יידישקייט, יש כאן מאבק מלוכלך על כבוד ושליטה, יש כאן חמיסת ועשיקת זכויות הפרט
שלום21.05.20
למרות שאין הוכחות "להתעללות" שאתם עוברים, למרות שכבר היינו בסרט הזה שהרודפים מציגים את עצמם כנרדפים, אצל הציבור הליטאי[פלג גרוסמן הפלס]אני אכן מקווה שמתעללים בכם כהוגן שרודפים אתכם כראוי למי שרוצה להחריב קהילה מפוארת כזאת,מקווה שלא נותנים לחוטא לצאת נשכר, אני מקווה מאד בשבילם שתג המחיר שהם יגבו מהר
יוקיל21.05.20
אין הוכחות להתעללות? נו באמת. אינספור תמונות והסרטות מוכיחות את ההתעללות. גם להפגנה מול ביתו של שפירא, שבחר לעזוב את גור, אין הסרטות? וגם עכשיו חורף ומחר יום שני, נכון?
ליוקיל21.05.20
4
מבין את המתפרעים חודשים ארוכים שהם מוסתים בכל מקום,בה הם נמצאים. הילדים הת"ת הבחורים בישיבות האברכים בכוללים הבנות בסמינרים מחדירים בהם שנאה יוקדת אש נגד רבי שאול אלתר. במקום להטיף להם רק עשה טוב וכן לתת להם מוסר חסידות. בדרכו של רבם הרבי מגור. אך לא לדבר סרה באדם שהוא ללא ויכוח איש גאון בכלי מי
יחזקאל שרגא 20.05.20
אני דווקא מבין את חסידי הגר"ש מדובר בפנומן מאז הרבי מלך המשיח והרב שך גדול האחרונים אין לנו עוד אישיות כזאת,, שלא נעשה רעש וצילצולים? שלא נעשה "מצב" ועניין סביבו? היכן כבוד התורה? הוא חייב לקבל את הכבוד שלו אם ילך בטוב סבבה ואם לא זה ילך בכוח כמו שרק חסידי גור יודעים,הוא יקבל את הכבוד שמגיע לו וא
זלמן20.05.20
הם לא מעל 12 אלף. באלפון הכי מעודכן מתש"פ, הם 11.5, כולל כל הפורשים שמשום מה נותרו רשומים (כולל הגר"ש...) והרבה תורמים לשעבר או בנים של מקורבים לב"י שאינם קשורים כיום.
הדייקן20.05.20
דווקא ספרתי את כל השמות באלפון ויש 17000 משפחות
משועמם20.05.20
כנראה התבלבלת באמצע. לך על ספירה אוטומטית באקסל. כ-11,500. כולל הזקנים מגבעתיים שסבתא שלהם תרמה לישיבת שפת אמת בעת הקמתה ומאז נרשמה כל המשפחה באלפון. יש אנשים שממש משועשעים לשמוע שהם רשומים ב'אלפון גור'.
עסוק21.05.20
איזה צחוק! אנחנו חסידי ר שאול ועדין רשומה באלפון החדש..כמוני עוד רבים. איך אומרים שם "החסידות הכי גדולה",צריך דפים באלפון..וגם...מתקשרים שאתרום כסף לצדקה.חחח
חני21.05.20
3
בהמשך לתגובה הקודמת - גם בחנוכה, אף שהוועדה בגור אסרה לקיים כינוסים משפחתיים עם הפורשים, ישבו אחיו וגיסו של הגר"ש איתו באחוות אחים כרגיל. (אחת התמונות בכתבה היא מאותו מעמד)
תמיכה מהרגע ה120.05.20
התמונה אינה מחנוכה אלא ממפגש אחר בבית הגרד"ח
תיקון20.05.20
2
מה שהרב שפרן פסק הוא לא פחות ממהפכה וכל הכבוד על כך! בכל מקרה של הטרדה או פגיעה שהם אלימות לכל דבר ועניין!! יש לפנות למשטרה ולהתלונן בלי חשש ובבקשה בלי ללכת ולשאול אנשים נוספים ואחרים שיניעו אתכם מהצעד...
מדהים20.05.20
למה שופטים ודיינים חרדים לא פוסלים את עצמם במקרים של ניגוד עניינים הרי הרב שפרן הוא חסיד של הגר"ש, למה המערכת המשפטית החרדית מפגרת אחרי החילונית מבחינה מוסרית ולא חוששת ממשוא פנים?
וואזנר20.05.20
כלומר, הדיינים והרבנים של גור שהם חסידים של הנדלן, מזמן פסלו את עצמם, כל ה'דעת תורה' במיליון מרכאות שעליה מבוסס החרם והתקנות - זה הכל על פי דעת תורה חיצונית אובייקטיבית.... שקרן, תם זמנכם. רבי מנדל שפרן שווה הרבה יותר מכל הרבנים מטעם, חותמות הגומי, המפארים אוטומטית כל הודעה שיוצאת מטעם שלטון הנדלן.
אברהם21.05.20
למה שיפסול את עצמו? אין כאן שום בעיה הלכתית או מוסרית. הוא עבר לקהילה של הגר"ש, וממילא הוא אחד הפוסקים החשובים שלהם, ועכשיו עוד רב מקהילתם שואל אותו האם מותר ע"פ דין ללכת למשטרה אם רודפים אותו באלימות על שהצטרף להגר"ש? אז למה לא לפסוק לו? נגיעה היא בעיה רק כאשר הרב דן בדין תורה בין שני צדדים ואחד מה
חסיד שפוי20.05.20
אתה מדבר בהגיון. למשוגעים פה אין את הצ'יפ הזה במוח. הם לא מסוגלים לקשר סיבה לתוצאה, לדמות מילתא למילתא. ובכלל אסרו עליהם לחשוב. נסיון לדבר אליהם בהגיון, הוא כמו ללמד דג לרכוב על אופניים.
לחסיד השפוי21.05.20
קשה לי להאמין שהיית אומר כך על כל חסידות אחרת, שלא נוגעת אליך הרב שפרן הוא שונא את אדמור"י גור לדורותיהם [אינני ודע מאיזה דור ואילך] ואת הרבי מגור של עכשיו הוא חושב שהוא הכי פחות גרוע מקודמיו לך תברר בכל זאת זה צורם שהוא אפי' לא כותב שהוא צד בענין האמת אני לא יודע למה ר' שאול בעצמו לא מוציא את הפס
יחיאל22.05.20
אתה משקר ביודעין לגבי הרב שפרן ודעתו על אדמורי גור. וכמו שאמרו, זה לא דיון בין שניים. אין פה 'צד בעניין'. הוא כותב גילוי דעת הלכתי שמותר למסור למשטרה. הלכה פשוטה.
אתי זילברשטיין22.05.20
חחחח,נכון! השיטה הגוראית מתבססת על עורון מוחלט.אל תחשוב,תציתתת
ברוך21.05.20
תתביישו לכם
היזהרו בגחלתן20.05.20
לוואזנר אתה כל כך צודק, אני כשלעצמי קיבלתי על עצמי לא ללכת יותר לכאלו דיינים
יחיאל20.05.20
עפרא לפומייכו
היזהרו בגחלתן20.05.20
1
לשים סוף לאלימות הטרוריסטית של גור!!!!!! גועל נפש של התנהגות. "חיות" הקודש!!!!
יהודי20.05.20
בדיוק ההפך לתת להם להרוג אחד את השני שיציקו לעצמם במקום לשאר הציבור.
קורח20.05.20
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24

עוגות מצה

האש במאקווא בערה במעמד אפיית המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24

אילנות טובות

בין עצי הפרי הרבי פצח בריקוד לאחר ברכת האילנות

חיים רוזנבוים | 26.04.24

יט ניסן

מאמר לרגל היארצייט: 'קה אכסוף' – איך הניגון 'נוגע' בך?

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

צפו בתיעוד

מראות הוד מערב החג בצל האדמו"ר מב"פ

חיים רוזנבוים | 26.04.24

לב אלמנה ארנין

המשפיע והגאב"ד אפו מצות לאלמנות 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

ביקור הוד

האדמו"ר העניק טנא מלא פירות לחסידים 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

עליה לרגל

ושם נעלה ונראה: באישון ליל, האדמו"ר העתיר על יד הכותל

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

בכל דור ודור

האדמו"ר שתה את המים שלנו - ואפה את המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24

בהיכל הישיבה הגדולה

הרבי לבש את הקפטן הישן של הרבי מבעלזא זי"ע, ואפה מצות

חיים רוזנבוים | 25.04.24

כל נטיעות שנוטעים ממך 

המשפיע 'רבי מיילך' בירך על האילנות בחג הפסח | גלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

ושמרתם את המצות

עם השטריימל של זקינו בעל ההילולא | אפיית המצות בשבט הלוי 

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

מצות יאכל שבעת ימים

הרבנים נפגשו יחדיו במאפיית המצות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

שלא חסר בעולמו כלום

בשירה ובזימרה: כך בירך האדמו"ר את האילנות | גלריה 

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הגוי הוותיק

בפעם ה-31: זה הגוי שקנה את החמץ מהרבי מסערדאהעלי

חיים רוזנבוים | 25.04.24

גלריה מאשדוד 

בית המדרש נהפך למאפיית מצות | צפו בתיעוד

חיים רוזנבוים | 24.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם