כיכר השבת

פרופיל

מיוחד: הגרי"ב וואזנר, ה'ממשיך' בהנהגת קהילת שבט הלוי

ביום שאחרי פטירתו מקורונה של הגרח"מ וואזנר זצ"ל, מגיש 'כיכר השבת' פרופיל מיוחד על אישיותו של בנו רבי יוסף בנימין, הרב - המומחה ב'שלום בית' - שהוכתר כממשיך דרכו בהנהגת הקהילה (אנ"ש)

50
שימי שפר | כיכר השבת | עודכן ב-כ"ו בשבט תשפ"א | 08.02.21
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בשבט תשפ"א | 08.02.21
מיוחד: הגרי"ב וואזנר, ה'ממשיך' בהנהגת קהילת שבט הלוי
(צילום: קהילת שבט הלוי)

יום לאחר פטירת הגאון רבי חיים מאיר וואזנר זצ"ל, והכתרת ממלא מקומו וממשיך דרכו הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר, 'כיכר השבת' בפרופיל מיוחד על הנכד החזק של 'פוסק הדור' שעמד לימין אביו בשנים האחרונות ומנהיג מעתה את קהילת 'שבט הלוי'.

הגאון רבי בנימין וואזנר נולד להוריו בבני ברק, ונקרא יוסף על שמו של זקנו, אביו של מרן בעל 'שבט הלוי', ובנימין על שם זקנו לבית משפחת מייזעס, מרבני ירושלים המפורסמים.

בצעירותו הוא למד בישיבת חכמי לובלין תחת הנהגת סבו הגר"ש וואזנר זצוק"ל, ושל אביו ששימש כמגיד שיעור בישיבה באותם ימים.

לאחר מכן למד רבי יוסף בנימין במשך כשנה וחצי בישיבת סלונים בירושלים, בראשה עמד אז האדמו"ר בעל ה'ברכת אברהם', זאת בשל רצונו של אביו להקנות לו דרכי לימוד נוספים בשיטת העיון.

מכריו מספרים, כי כבר בהיותו בגיל 17, הוא נקרא מדי שבת ל'קלויז' של חסידי טשורטקוב בירושלים כדי לשאת את דרשת 'רעווא דרעווין' - צעד שנחשב ליוצא דופן.

בהגיעו לפרקו, נישא רבי יוסף בנימין לבתו של הגה"צ רבי מנחם מנדל הורביץ זצ"ל, שנפטר לפני כשנה וחצי, וכשנתיים לאחר מכן כבר מונה למגיד שיעור בישיבת חכמי לובלין.

בהמשך הוא אף קיבל 'סמיכה' להוראה מגדולי הרבנים, בהם זקנו הגר"ש וואזנר, אביו הגרח"מ, הרב אלחנן היילפרין מלונדון, הרב מטענקא, הגאון רבי שלמה זלמן פרידמן זצ"ל והאדמו"ר מסאטמר (מהר"א), שכיהן אז כרב בקרית יואל שבמונורו.

בשנת תשנ"א, בעת שהגרח"מ זצ"ל נסע ללונדון כדי לכהן כרב חסידי סאטמר, מונה בנו למנהל רוחני בישיבת חכמי לובלין, בנוסף על היותו מגיד שיעור בישיבה.

האב זצ"ל, באפיית מצות (צילום: ארכיון כיכר השבת / שמואל גליק)

17 שנים לאחר מכן, בשנת תשס"ח, עבר הגרי"ב להתגורר בעיר אלעד, בה הוכתר לרב קהילות החסידים, ומיד עם הגיעו למקום פתח עבור התושבים 'בית הוראה' מיוחד, שהפך תוך זמן קצר למוקד לפסיקות הלכתיות לכלל החוגים.

לאחר מכן, בשנת תש"ע, כשאביו נקרא לשוב לארץ ישראל, נקרא רבי יוסף בנימין ללונדון, שם מונה לכהן במקומו כאב"ד סאטמר, וכך הפך לאחד מהרבנים המפורסמים באירופה בכלל ובאנגליה בפרט.

בשנת תשע"ז נקרא שוב על ידי אביו זצ"ל, הפעם לחזור לישראל, כדי לסייע לו בהנהגת הקהילה, ומיד עם הגעתו הוכתר לראש ישיבת חכמי לובלין, וכדיין ומורה צדק בבית ההוראה 'זכרון מאיר', תקופה בה חיבר ספרי הלכה רבים.

תלמידיו של הגרי"ב מספרים, כי הוא מומחה גדול בענייני שלום בית וחינוך, ובמסגרת הבנתו אף חיבר את ספרו 'ידות הבית', המיועד לאברכים צעירים שבונים את ביתם.

בהלווית אביו, אמש (צילום: שיא לייב)

"בשנים האחרונות גדולי הרבנים והאדמו"רים נוהגים להפנות אליו מקרים סבוכים, שכוללים בין היתר שלל בעיות הלכתיות", מוסיף אחד מתלמידיו.

התלמידים מזכירים את המערכות הציבוריות בהן הוא נטל חלק בשנים האחרונות, בהן חברותו בוועדת הרבנים לענייני תקשורת, דרשותיו נגד 'פאה נכרית', השותפות בהקמתו של ארגון 'חיים של תורה' בעולם הישיבות והעזרה לאביו הגר"ש וואזנר במאבק לאינטרנט כשר וחברות סינון.

יצוין, כי בתקופה האחרונה היו מי שראו ברב כדמות המתנגדת לקבלת חיסונים לקורונה, ואף הפיצו דברים שאמר בנושא בשיעור פנימי שמסר לתלמידיו, אך גורם המקורב למשפחה מנסה להעמיד את הדברים על דיוקם, בשיחה ל'כיכר השבת'.

לדבריו, דעתו של הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר, המנהיג החדש של קהילת 'שבט הלוי', "היא לא נגד החיסונים, אלא רק שבינתיים אין למהר וליטול אותם, בשל מספר תמיהות אותן העלה...".

תוכן שאסור לפספס
50 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
ישם שם ה' בתמונת הכותרת
שם השם08.02.21
31
מתנגד לחיסונים וקנאי הכירו את ה'ממשיך' לבית הרב וואזנער
חסיד כעלז08.02.21
אם בעל שבט הלוי היה חי המצב פה היה נראה אחרת
גמליאל 09.02.21
30
דעתו כדעת האדמו"ר הקדוש מבעלזא לא לעטות מסכות ונגד החיסונים תורה מגנא ומצ לא מתו כאלף חרדים??? זה גזירה משמים! אחד מכל מאה חרדים מעל גיל ששים מת מקורונה ואילו במגזר החילוני אחד מתוך שלש מאות חמישים! הכל משמים לא יעזרו מסכות ולא חיסונים
אפשטיין חרדק08.02.21
"קדוש" קראת למי שמסכן את חייהם של רבים?
רפאל09.02.21

הצגת כל התגובות

29
ועשית ככל אשר יורוך .. גם אם יאמרו על שמאל שהוא ימין. זה המבחן. לא רק כשנוח
חרדי אמיתי08.02.21
רחמי עליך, אחי. טמטמו לך את השכל לגמרי.
רפאל09.02.21
28
ברכה והצלחה לגאון החסיד שליט"א מראשי הלוחמים נגד החיסונים והמסכות
אברום איצקוביץ08.02.21
לצערינו היגענו לתקופה כזאת שמי שנלחם בחיסונים ובמסיכות אינו מאריך חיים.
משה08.02.21
27
התגבות זה בנוסח אנטישמי עיין ערך מיין קאופ ....מחבר היאלר ימ”ש שר”י
השם הוא האלוקים08.02.21
26
ואף מילה על החיסונים?
איש יהודי08.02.21
25
2 דרכים לפני הרב החשוב שליט"א שאנו מכירים אותו היטב: או לשמור על איזון ולהתעקש על בריחה מכל סיקריקיות נפוצה, כמו שנפל לצערנו בחיסונים. ואז יהיה גדול כמו סביו, או שייהפך לקוריוז מגוחך וימלא את שורות הסיקריקים... שממש מחכים לו בסיבוב כדי לעשות עימו כפרות כמנהג ירושלים. הבחירה בידך ר' יוסף בנימין שלי
פרשת דרכים08.02.21
24
לא להאמין לאן הגענו. ככה לדבר על תלמיד חכם. מי שמכיר אותו רק קצת יודע על מידותיו האמיתיות והאציליות ואל גאונותו בתורה . מורה דרך כבר כמה שנים טובות לכמה מאות אנשים. כל אחד צריך לעשות מה שרבותיו מצווים. אבל למה לשנוא את מי שלא יודע רתמה שאתה יודע.בושה וחרפה.
הוי זהיר בגחלתן08.02.21
אף אחד לא מדבר עליו אישית אם הוא חכם או טיפש. הנושא הוא הוראה הזויה שכל בר דעת מבין שהמציית לה שופך דמים.
רפאל09.02.21
23
מחילה מכבוד תורתו אבל קראתי את החיבור של הרב ואין בו אפילו סיבה הגיונית אחת למה לא להתחסן ולשאלתו מדוע יש להזדרז ולהתחסן אולי בגלל שיש פה מגפה שממיתה ומשאירה יתומים ואלמנות
שי 08.02.21
לא קראת כלום אני קראת ומצאתי הרבה סיבות שמעת על אגנדה 21 של האו"ם?
עעע27.02.21
22
אותי מעניין דבר אחד: איך לדעתו יש להתנהג בתקופת מגיפת הקורונה והאם הוא חוזר בתשובה בנושא זה? חיי אדם יותר חשובים מכתיבת ספר כזה או אחר.
ונשמרתם מאד ..08.02.21
21
בס''ד מבלי להיכנס לעניין של כן חיסונים או לא, בהכירי את הרב יוסף בנימין שליט''א מדובר באיש ענק, ת''ח מולפא ויר''ש אמיתי. אשרי העדה שתצעד לאורו.
רובי08.02.21
20
"אלא שרק בינתים אין לקחת..." עד מתי? כיום 1 ל100 חרדים מעל גיל 60 מת מקורונה, זה מעט מאד, כאשר אחד מעשרה ימות, אז יתיר לקחת חיסון.
רבינו08.02.21
החיסון עוד לא הוכיח את עצמו. המצב לא פשוט. אני אישית מכיר כמה אנשים שחולים עכשיו אחר החיסון
זה עוד לא מוכח09.02.21
19
לא לתת חיסון בינתיים לאבא שלו?? וכן לקחת יהודי חלוש בן 83 לחתונה איפה שלא שומרים על כללים כמו מרחק, מסכה, לא לתת יד???? איזה רב חכם!! ממש....
ללא שם08.02.21
18
איני מכיר אישית את הרב י"ב וואזנר. יתכן אפילו שהוא המתאים ביותר לשררה זו. המציאות ששררה עוברת בירושה מאב לבן גורמת ללא מעט אנשים בינוניים לזכות לשררה, אפילו שיש טובים מהם,ואילו דרך ההתקדמות של האנשים היותר ראויים נחסמת. זהו מרשם בדוק לכישלונה של חברה.
רפאל 08.02.21
לצערי, אמת ויציב!
יהודי09.02.21
17
אפשר להוסיף לרזומה שלו את פסק ההלכה המפוקפק נגד החיסונים . אולי זאת היתה דרך לזרז את הכתרתו????
יוסי08.02.21
16
אם הוא הוא מתנגד לחיסונים יש לו דין של רודף
יוסף08.02.21
כמובן
ג'פרי 09.02.21
15
איך נותנים במה למכחיש קורנה, ונלחם בחיסונים. אם האיש היה זהיר אביו היה בחיים!!!
מכחיש קורנה08.02.21
14
ב
אהרן08.02.21
13
הגאון הגדול הצדיק רבי יוסף בנימין וואזנר שליט"א הוא הממשיך דרכם האמיתי של אביו ושל סבו עניו ושפל ברך, חכם עצום, גדול בתורה, ומכבד כל אדם באשר הוא איש צדיק ירא שמיים קדוש וטהור אשרי הדור שזכה לכזה רב אדמור מורה דרך מנהיג משה רבנו של הדור יהי רצון שיאריך ימים על ממלכתו ויזכה להמשיך הלאה את השלשלת
ללא שם08.02.21
בלי הגזמות בבקשה, כל המוסיף גורע, ומתוך שבחו וכו'
יואל09.02.21
12
פסק ראשון: להקפיד על שמירת הנפש!!!!
יוסלה08.02.21
11
השתלטו על התפקיד בושה
גדי08.02.21
10
אולי אם היה ממליץ כבר להתחסן, אביו היה מספיק לקבל 2 מנות חיסון...והיה המצב נראה אחרת..ולך תדע אם לא הורה עוד לכמה זקנים לא למהר להתחסן.. והיום כבר איננם איתנו...לפחות עכשיו אחרי פטירת אביו אם הוא אחראי ואמיתי יקום ויפרסם תזדרזו ורוצו להתחסן קומו והצילו נפשותיכם..
יוסי דרומי08.02.21
ישנם הרבה זקנים שלקחו ומיד נפטרו. אף אחד לא יודע את האמת. בינתיים זה כדעת הרבי שב ואל תעשה עדיף. זה הסתכלות של גדול אמיתי הממשיך דרך הרב וואזנר זצ''ל
יש גם הפוך09.02.21
9
יאריך ימים על ממלכתו הוא ובניו בקרב ישראל
בעל ידות הלוי08.02.21
8
יהפך להיות חסידות. טישים וכל השטיק. כנראה גם צעיף לבן. הוא חלילה לא נאשם בצניעות יתרה ושנאת בצע.
אני08.02.21
7
בושה שכך כותבים יהודים חרדים על מנהיג בישראל גאון עולם שבכל מקום שהיה גם באלעד וגם בלונדון היו משוגעים עליו ומאות ואלפים היו ועכשיו גם כן כפופים עליו וכל מה שאומר הרבה שליט”א זה קדוש מי אתם בכלל שתיפתחו תפה הדוחה שלכם נגד מנהיג כו גדול בושה וחרפה שכך כותבים אנשים שחושבים את עצמם לחרדים אוי לאותה בוש
השם הוא האלוקים08.02.21
למה אין לן מנין בחורים בישיבה?!
מעניין 22.02.21
1לנחמיה אני מדבר על התגובות שאנשים כתבו פה,2ליואל סתם שתידע שהוא היה רב דקהל חסידים באלעד לפני שעבר ללונדון ,ואחר כך בתור ראש ישיבת יח”ל, ואיפה שהוא רק היה בכל המקומות הנ”ל ,מאות ואלפים היו משוגעים עליו ,ועדיין מעריצים אותו אז לסיכום גם מנהיג וגם אלפים נוהרים לאורו וחוסים תחתיו וחסים למרותו תעשו שיע
השם הוא האלוקים 09.02.21
מה אתה רוצה?! כתבו עליו כאן מאוד בכבוד ובצורה מאוזנת!
נחמיה09.02.21
אל תתלהב כל כך, הוא עדיין לא מנהיג בישראל, וגם לא גאון עולם, ואין אלפים שקשורים אליו, בלי הגזמות בבקשה
יואל09.02.21
6
המיינסטרים של העם היהודי.
קהילה יהודית קדושה ואותנטית 08.02.21
5
ימשיך בדרך אבותיו הקדושים להגדיל תורה ולאדירה
הצלחה לכבוד הרב08.02.21
4
מטורלל גמור שאחראי לרצח של עשרות יהודים חרדים שמתו מקורונה לאחרונה.
אפרים23.02.21
3
מלכים א פרק כא פסוק יט. הפסוק מעולם לא היה אקטואלי יותר.
עצוב08.02.21
התגובה הכי מדוייקת והכי חזקה ולצערינו הכי נכונה
אחד שמכיר09.02.21
מזעזע, אבל מדויק!
יוסף10.02.21
2
אז ככה: החל מאתמול, קהילת ''שבט הלוי'' הצטרפה רשמית למכחישי הקורונה ומתנגדי החיסונים. הרב החדש הוציא לפני כמה שבועות קונטרס מדהים באורכו, בו הוא יוצא נגד החיסונים וקורא שלא ללכת להתחסן
מישהו08.02.21
1
איש קיצוני. רחוק מאוד מהסבא והאבא. אף הוציא קונטרס נגד החיסונים נגד כל גדולי ישראל
יוכי08.02.21
הוא לא רחוק מהסבא הוא ת"ח עצום ושפל ברך יש לו מדות שקשה למצוא היום אל תדבר אם אתה לא יודע הוא לא כמו אחרים בלי היחוס הוא נחשב לחידוש
ש09.02.21
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

המונים חגגו בשמחת בר המצווה לבנו של האדמו"ר

חיים רוזנבוים | 16:54

כוס ישועות אשא

כוס של ברכה מגביעו של בעל ההילולא | גלריה

חיים רוזנבוים | 10:39

התרגשות בחסידות

האדמו"ר הופיע לראשונה אחרי האשפוז | גלריה

חיים רוזנבוים | 10:11

זכות אבות יגן 

האדמו"ר ערך טיש לזכר ה'דברי חיים' - אבי שושלת באבוב

חיים רוזנבוים | 06.05.24

שולחן מלכים

גלריה מרהיבה - פסח בצל הקודש: סיכום מחסידות סאטמר

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

שערי ירושלים

על אף חולשתו - האדמו"ר מסטראפקוב ערך 'טיש' הילולא

חיים רוזנבוים | 06.05.24

גלריה מרהיבה

בשיכון ג' ציינו הילולת ה'דברי חיים' מצאנז - "אבי השושלת"

חיים רוזנבוים | 06.05.24

גלריה נוסטלגית 

במלאת כ"ג שנים להסתלקותו - הצצה לחייו של האדמו"ר מפינסק קרלין זצוק"ל 

חיים רוזנבוים | 06.05.24

זכות אבות יגן 

בקרית צאנז בירושלים ציינו את ה'הילולא רבא' 

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

וזאת לתעודה 

הילדים בקרית הבעל שם טוב הגו וקיבלו תעודות מהרבנים

חיים רוזנבוים | 06.05.24

גלריית תמונות

עם סיום ש"ס וסעודת מצווה: טיש ה'יארצייט' בגארליץ

חיים רוזנבוים | 06.05.24

תיעוד ענק

מאות דפי גמרא בעל פה: הילולא וחלוקת פרסים בצאנז

חיים רוזנבוים | 05.05.24

גלריית תמונות

5 שנים להסתלקות: המונים השתתפו בהילולא בקאליב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

שיר חנוכת הבית

האדמו"ר קבע מזוזות וערך טיש בבית שמש | גלריה

חיים רוזנבוים | 05.05.24