כיכר השבת

היסטוריה ואקטואליה

ההסבר המבהיל של ה'שפע חיים' על מכתב הגאון מוילנה

חס אדמור"י צאנז לגר"א הוא לא פחות מ"קדושה עילאית", ובאידיש הוא מכונה "דער הייליגער ווילנער גאון", אך עדיין רחוק מהבעש"ט; סקירה מיוחדת (היסטוריה)

81
ישראל שפירא | כיכר השבת | י"ח בתשרי | 13.10.22
השפע חיים מצאנז זי"ע
השפע חיים מצאנז זי"ע (מאת Yael Simon מוויקיפדיה האנגלית, CC BY-SA 3.0)

פרק י"ד: יחס אדמור"י צאנז לגר"א הוא לא פחות מ"קדושה עילאית", ובאידיש הוא מכונה "דער הייליגער ווילנער גאון", אך עדיין רחוק מהבעש"ט.

הפרקים האחרונים >>

אחד מזקני חסידי צאנז נאות לשתף אותי בסיפור בעניין על אדמו"ר "דברי חיים" זי"ע מייסד חסידות צאנז, שבדרך כלל מספרים רק את חציה, מפאת כבודו של הגר"א.

החצי הראשון הוא מוכר מאד:

ה"דברי חיים" שכידוע היה למדן גדול וכל רגע היה מדוקדק אצלו, ניצב פעם משך לילה שלם, רגלו האחת על הרצפה ורגלו האחת על הספסל, ודיבר ארוכות בגדולתו של הגר"א.

החצי השני שלא מסופר:

"בדרך כלל השפע חיים ובניו עוצרים פה", סיפר לי אותו חסיד, והמשיך מיד: "אבל שמעתי פעם אחת ויחידה מאחד אדמו"רי צאנז, שאחרי כל הלילה עתיר השבחים, הפטיר הדברי חיים: "ועדיין, איך הוא מגיע לדרגתם של תלמידי הבעש"ט".

אמר הכותב: זה מזכיר את מה שמספרים על הגאון רבי יוסף רוזין - הרוגוצ'ובר שפעם אחת האריך כ-3 שעות בשבחו של הגר"א, ואז סיים ואמר: "אבל ללמוד ידעו רק הרב׳ה (כך היה מכנה את הרמב"ם) והרב (הגרש"ז מלאדי בעל התניא)".

מבהילים וחריפים דבריו של אדמו"ר ה'שפע חיים' הגה"ק רבי יקותיאל יהודה הלברשטאם מצאנז זי"ע שהסביר ונימק את הסיבה למחלוקת הנוראה שיזם הגר"א כנגד רבותינו הקדושים הבעש"ט ותלמידיו, וכך דבריו:

"ברור כשמש אצלי שמזה הטעם היה הגר"א זי"ע מתנגד לדרך החסידות. דלכאורה יפלא איך הניחו מן השמים לגדול כמותו לכתוב את מכתבו הידוע, שכתב בשנת תקל"ב נגד החבריא קדישא, ועוד לכתוב זאת בערב יום כיפור, בשעה שכל יהודי זוכה להשגת רוח הקודש ורוח קדושה?!".

ממשיך ה'שפע חיים' מצאנז:

"... ואפשר דכן הראו מן השמים להגר"א מה שיהיה מאות שנים אחרי כן, שירד מצב החסידות עשר מעלות אחורנית, ויהיו עמי הארצות, שיכנו עצמם כחסידים, ובורים שיקראו עצמם יראי חטא, ויכסו את על מעשי רשעותם ואת שבע התועבות אשר בלבם באדרת של חסידות, ועל כן התנגד לדרך זה, ולאמיתו של דבר אלו ואלו דברי אלקים חיים".

עוד הובא בשם הרבי מצאנז: "ושמעתי מכ"ק אאמו"ר זי"ע ששמע פעם מזקה"ק מצאנז זי"ע שאמר, שהגר"א היה יחיד בדורו בנגלה ובנסתר. והגם שלפעמים נשמע איזה התייחסות אחרת מפיו לפי דרכו בקודש על גדולת הגר"א לעומת תלמידי הבעש"ט, והדברים עמיקין וטמירין בגבהי מרומים ולא כל מוחא סביל דא".

(דרשות חורש"י תשמ"א עמוד רי, ראה גם ב'שפע חיים' מכתבי תודה, מהדו"ב, חלק ב מכתב שלג)

הערה לגולשי 'כיכר השבת' מאת כותב המדור ישראל שפירא:

ידוע שבכל הדורות היו מחלוקות לשם שמים, כולל כמובן המחלוקת בין החסידים והליטאים, שגרמה להשביח ולהפרות את תורתם של שני הצדדים עד דורנו. ברור לן שכשיבוא מלך המשיח, יתאחדו הזרמים השונים לעדה אחת קדושה.

"אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ תִּירָא" דרשו רבותינו לרבות תלמידי חכמים, ודי בזה, ומשום מראית עין, נוסיף הדגשה לאלו שאינם מבינים זאת מעצמם:

את ההיסטוריה לא ניתן לשנות, וחקר ההיסטוריה התורנית מחייב להביא את העובדות כהווייתן, וידוע שבכל הדורות היו מחלוקות לשם שמים, כמחלוקת הלל ושמאי, וכך גם המחלוקת בין החסידים והליטאים. אין בדברים המובאים במאמר מלהוריד אף לא במעט מהמעט מכבוד צדיקי הדורות הקודמים, תורתם או קדושתם, ובעתיד עוד נראה, שדעת שתי הצדדים הם דברי אלוקים חיים.

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com
תוכן שאסור לפספס
81 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
מלאה על כבודו של רבינו הגר"א
אחד14.10.22
26
תאלמנה שפתי שקר הדובבות בצדיק בגאווה ובוז
חסיד13.10.22
25
עם כל הכבוד לאדמורי צאנז אין הם ברי סמכא להכריע ולידע את קדושת אדונינו הגר"א שאין הם מגיעים לקרסוליו
שמעון13.10.22

הצגת כל התגובות

24
גדולי ישראל ובראשם הנודע ביהודה והגר"א הכירו את מייסד החסידות והורו לנו שתנועת החסידות היא מינות! אין לחסיד חלק לעולם הבא!! זוהי סגידה לבשר ודם ולימוד הגיגים של בשר ודם הנוגדים את יסודות תורתנו הקדושה!! אין שום הבדל בין רפורמים לחסידים. אלא שאלה מתחפשים לדתיים ואלה מודים שאינם דתיים.
משה14.10.22
אם תביא מקום אחד, שהנודע ביהודה או הגר"א כתבו בספריהם או אגרותיהם, שחסידות זה "מינות",  (לא מה שסופרים מתנגדים כתבו בתולדות שלהם, אלא מה שהם בעצמם כתבו), אתה מקבל אלף.
העמלקי המתוסכל מכת יוסף קאפח! חסימת פיות14.10.22
שו"ת נודע ביהודה יו"ד צ"ג
משה14.10.22
שיקרת והמצאת שהנודע ביהודה כותב שהחסידות זה "מינות"? האם עכשיו אתה מעביר נושא ומציין את דעת הנודע ביהודה, לגבי אמירת לשם יחוד??... ושם לא כתוב מילה אחת על הבעש"ט, וגם לא כתוב "גדול מחריבי הדור" כפי שאתה משקר, שנית עיין מה שכתב הראב"ד על הרמב"ם לשונות חריפים, ועיין מה שכתב היעב"ץ על מהר"י אייבשיץ, ל
מה מחפש מוסלמי כמוך (שממציא על כל דבר שז14.10.22
לדבריך שכוונת הנודע ביהודה (באותו סי' צ"ג) נגד החסידות, א"כ מוכח שרק הלשם יחוד הפריע לו, ואילו היה אוחז שחסידות זה עבודה זרה או מינות, אז הנודע ביהודה לא היה מתעסק בזוטות נגד אמירת לשם יחוד, אלא היה זועק שעל פי הלכה הם מינים, ועובדי ע"ז, ואסור להתפלל איתם במניין וכו', (כפי הכלל "קם ליה בדרבה מיניה"
אין ספק שאתה עמלקי מוסלמי18.10.22
שקרן לא כתוב שם מילה אחת ש"חסידות בגדר מינות", ואדרבא משם ראיה שכל מה שהוא טען נגד החסידים זה על לשם יחוד, אבל לא שהם עע"ז או מינים כפי השקר שלך, (אגב לומר לשם יחוד לפני כל מצוה, זה לא המצאת החסידות, השל"ה כבר כותב בענין זה), כמו כן הגר"א לא כתב מילה אחת שיש לחסידות דין מינות, מסקנא: אתה שקרן, רמאי
שפירא תפסיק לסנן תגובות!14.10.22
עיין בדברי הרבנים כהנא סילבר שפירסמו לראשונה את דברי הנודע ביהודה כי החסידים והחסידות הם מינים
בני ברק19.10.22
23
על אף כל התנצלויותיך הדבר אינו נכון להיעשות וזאת משום אחרי מות קדושים אמור, וחרם הקדמונים על המדבר על המתים. ובעיקר שדורנו דור שאינו יכול להכיל נכון את הדברים הללו
א.ב.צ ל13.10.22
בושה!! כך כתב רבינו הקדוש מצאנז ואין לצנזרו!!
צאנזר דאבל13.10.22
איפה בדיוק הוא "כתב" זאת??? אולי הוא אמר אבל "כתב"??? איפה?
הרבי מצאנז "כתב" בנושא הגר"א?? היכן??14.10.22
עוד הובא בשם הרבי מצאנז: "ושמעתי מכ"ק אאמו"ר זי"ע ששמע פעם מזקה"ק מצאנז זי"ע שאמר, שהגר"א היה יחיד בדורו בנגלה ובנסתר. והגם שלפעמים נשמע איזה התייחסות אחרת מפיו לפי דרכו בקודש על גדולת הגר"א לעומת תלמידי הבעש"ט, והדברים עמיקין וטמירין בגבהי מרומים ולא כל מוחא סביל דא". (דרשות חורש"י תשמ"א עמוד רי,
צאנזר חוסיד 14.10.22
"השפע חיים" כתב ולא "הדברי חיים" מצאנז, ואתה כתבת ש"כך כתב רבינו הקדוש מצאנז", ורבינו הקדוש מצאנז, הכוונה לבעל דברי חיים זי"ע, אבל השפע חיים כלל לא "הרבי מצאנז", וגם הוא עצמו דרש שיכנו אותו "הרבי מקלוינזוברג", וגם הוא לא התקבל כרבי על כל חסידי צאנז המקוריים, שלא רצו לשנות משיטת הדברי חיים אפי' כקו
האמת על השינויים של השפע חיים, משיטת זקי14.10.22
22
חיפשתי באוצר החכמה 'שפע חיים', ולא מצאתי שם חלק ב' מכתב של"ג, מצאתי רק חלק א', הצאנזער שכתב פה, אתה יכול לעזור לי? היכן אוכל לראות מה שהשפע חיים כתב?
דחוף14.10.22
21
באמת לא מבין כוונת הכותב ?? זה נראה בעיני קטנוני ביותר מה התועלת ?
לוי 13.10.22
בוש והיכלם!! ככה לזלזל ברבינו הקדוש שכתב זאת בספרו?!
צאנזר13.10.22
20
הרה"ק מרוזין זי"ע אמר: "תדעו שקודם ביאת המשיח, יהיו גדולים וצדיקים שיביאו ראיות מהתורה נביאים כתובים וש"ס וכו', בשביל להוכיח נגד האמונה, והגאולה, וההלכה, וכדרך הרשעים, ותדעו להישמר מהם עד מאד. ושאלו אותו: אם כן, איך נוכל להכיר אותם מי הם הגדולים מצד הקדושה ומי מצד הטומאה?, והשיב: שהמבחן הזה יהיה ביד
האמת על חלק מאדמורי וגדולי הזמן13.10.22
19
אין ענין להתעסק בנושאים האלו הזהרו בגחלתן - זה משחק באש
אבריימי14.10.22
נו נו
בני ברק18.10.22
18
זה לא חכמה להגיד שאתה לא מתערב במחלוקת של גדולי הדורות שאין לנו השגה בקדושתם ומצד שני להביא כל מיני סיפורים הזויים בלי מקורות מוסמכים שלט היו ולא נבראו כל עוד אין מקור אמין לסיפוריך אז זה נחשב להכנס למחלוקת שאין לך דריסת רגל שם כלל וכלל
חכם בלילה 13.10.22
17
הנה ציטוטים מדוייקים של גאון ישראל וקדושו הנודע ביהודה על הבעשט ותלמידיו משו"ת נודע ביהודה יו"ד סימן צ"ג "כי עזבו את תורת ה' ומקור מים חיים, שני התלמודים בבלי וירושלמי, לחצוב להם בורות נשברים!! ומתנשאים ברום לבב (בעלי גאווה סרוחה!), כל אחד אומר אני הרואה ולי נפתחו שערי שמים, ובעבורי העולם מתקיים (שג
בני ברק14.10.22
הוא לא כותב מילה אחת שדבריו זה על הבעש"ט (וגם השל"ה כותב לומר לשם יחוד), ולדבריך שכוונת הנודע ביהודה נגד החסידות, א"כ מוכח שרק הלשם יחוד הפריע לו, ואילו היה אוחז שחסידות זה עבודה זרה או מינות, אז הנודע ביהודה לא היה מתעסק בזוטות נגד אמירת לשם יחוד, אלא היה זועק שע"פ הלכה החסידים הם מינים, ועובדי ע"ז
אתה עמלקי מוסלמי מתוסכל18.10.22
כתב ועוד איך. הוא אמנם נשאל על הלשם יחוד אבל הוא הרחיב וגלש לעסוק בתופעה הנוראה שצצה בזמנו. תנועת החסידות של מחריבי הדור. חוץ מזה הוא כתב שבכוונותיהם האליליות הם מינים ועובדי אלילים בשיתוף. הדברים יצאו לאור לפני כעשרים שנה לאחר שהיו בצינזור. הוציאו זאת הרבנים כהנא וסילבר
בני ברק18.10.22
כפי שכבר כתבתי ,לא כתוב שם בנודע ביהודה מילה אחת שחסידות זה ע"ז או מינות, "לפני 20 שנה" אני גם יכול לשכתב הסטוריה, ולמצוא לפני 20 שנה אגרות שהגר"א ונודע ביהודה כתבו נגד אותם התימנים שכופרים בזוהר!
צא טמא יא חולה18.10.22
הרבנים כהנא וסילבר פרסמו זאת באומץ. כל הכבוד להם. הם מגדילים תורת אמת ומאדירים אותה. הנודע ביהודה שמח בשמיים אחרי שנרדף על ידי החסידים המינים
בני ברק18.10.22
לפני 20 שנה יצאו לאור (אחר שמצאו בבית כנסת העתיק בוילנא), מגילה עתיקה מהגר"א שכותב, שהוא שמע שבתימן עתיד לקום כת שיכפור בזוהר הקדוש, ולכן הוא מזהיר כבר מעכשיו שלא לחמול ולא לחוס עליהם, יינם יין נסך, ודינם ככופרים בתורה שבע"פ שזה מינות, ומצוה לקיים מה שפסק הרמב"ם על המינים!
מה למוסלמי כמוך ולאתר יהודי???18.10.22
בעוד עשרים שנה הגר"א כתב לאור מגילה עתיקה נגד הבית כנסת לצעירים בווילנא שכופר ביין התימני הקדוש.
הגירסא הנכונה03.11.22
בעל התניא כתב הגיגים שאין להם בסיס? רשע!
רשע מרושע!23.10.22
16
איך יתכן לזלזל כל כך בגאון ולהחשיבו כע"ה כמו הבעש"ט?
אברהם13.10.22
הגהינם לא מספיק עמוק בשבילך
Jacob13.10.22
תכלס הוא אומר את האמת. כולם יודעים שהבעשט לא היה ת"ח. והנודע ביהודה ראה בו גרוע מכך.
אלעזר14.10.22
הרב המגיד היה חברותא של הפני יהושע ובכל זאת הפך לחסיד של קדוש הדורות הבעש"ט. וידוע שהבבא סאלי עבר ממקום שזלזלו שם בבעש"ט עוד באותו יום ואמר שלא מוכן להישאר בו לילה אחד.
ל.מ.04.11.22
כאן שפירא סינן תגובה שכתבתי והשבתי לך, לגבי דעת הנודע ביהודה על חסידות, בהתחלה הוא התנגד, וגם אז הוא מעולם לא אמר שהבשע"ט אינו ת"ח, כפי שאתה ממציא, כי הוא לא פגש בכלל את הבעש"ט, ואי אפשר לדון ולדעת על אדם כמה הלכות או בקיאות בתורה יש לו, בלי לפגוש אותו, אבל אחרי זה בעקבות מעשה שהיה, הוא התרכך וכבר ל
העמלקי מכתב קאפח14.10.22
למה אתה משקר? למה אתה מחפה על האמת יא חסיד שוטה מין בן מין? הנודע ביהודה כתב במפורש על הבעשט בשו"ת שלו שהוא ממחריבי הדת!!!!
אלעזר14.10.22
הוא כותב שם בלשון רבים, ואתה כותב שהוא כותב נגד הבעש"ט הרי שאתה שקרן, שנית הוא לא מזכיר מילה אחת נגד אדם בשם רבי ישראל בעל שם טוב, שלישית לדבריך שכוונת הנודע ביהודה נגד החסידות, א"כ מוכח שרק הלשם יחוד הפריע לו, ואילו היה אוחז שחסידות זה עבודה זרה או מינות, אז הנודע ביהודה לא היה מתעסק בזוטות נגד א
אתה עמלקי מוסלמי (בדת) מכת קאפח18.10.22
הנודע ביהודה כינה את הבעשט "גדול מחריבי הדור" שות נודע ביהודה יורה דעה סימן צג. נו? האם יש תואר גרוע מזה?
אלעזר14.10.22
שיקרת והמצאת שהנודע ביהודה כותב שהחסידות זה "מינות"? האם עכשיו אתה מעביר נושא??... ושם לא כתוב מילה אחת על הבעש"ט, וגם לא כתוב "גדול מחריבי הדור" כפי שאתה משקר, שנית עיין מה שכתב הראב"ד על הרמב"ם לשונות חריפים, ועיין מה שכתב היעב"ץ על מהר"י אייבשיץ, לשונות גרועים פי 10 ממה שכתב הנודע ביהודה.
אתה עמלק במלא מוכן המילה!14.10.22
שיקרת והמצאת שהנודע ביהודה כותב שהחסידות זה "מינות"? האם עכשיו אתה מעביר נושא??... ושם לא כתוב מילה אחת על הבעש"ט, וגם לא כתוב "גדול מחריבי הדור" כפי שאתה משקר, שנית עיין מה שכתב הראב"ד על הרמב"ם לשונות חריפים, ועיין מה שכתב היעב"ץ על מהר"י אייבשיץ, לשונות גרועים פי 10 ממה שכתב הנודע ביהודה.
שפירא למה אתה מסנן? אתה רוצה שנחתים 100 14.10.22
שיקרת והמצאת שהנודע ביהודה כותב שהחסידות זה "מינות"? האם עכשיו אתה מעביר נושא??... ושם לא כתוב מילה אחת על הבעש"ט, שנית עיין מה שכתב הראב"ד על הרמב"ם לשונות חריפים, ועיין מה שכתב היעב"ץ על מהר"י אייבשיץ, לשונות גרועים פי 10 ממה שכתב הנודע ביהודה.
אתה עמלקי!!14.10.22
הראבד לא כתב על הרמבם שהוא עזב את התורה ולא כתב עליו שהוא מחריב הדור וכו'. אבל הנודע ביהודה כתב זאת מפורשות על הבעשט. ולכן אתה חסיד שוטה שעזב את התורה ומח
אלעזר14.10.22
אם לא ידעת היעב"ץ כתב על רבי יונתן אייבשיץ הרבה יותר מ"מחריב הדור" ו"עזב התורה", כמו כן היו גדולי דור ששרפו בהתחלה את ספרי הרמב"ם, ואתה כתבת והמצאת שנודע ביהודה פסק על חסידות שזה מינות, ומתברר שנשארת עם הלשון בחוץ, ושכתבת בשם הנודע ביהודה דברים שהוא מעולם לא כתב, ועכשיו בצר לך אתה משנה את הנושא, ומ
עמלקי מכת קאפח18.10.22
היום ידוע שהרב אייבשיץ אכן האמין בשבתאי צבי. אתה לא מעודכן
אלעזר18.10.22
חחח אתה חושב שגוי מוסלמי כמוך, יבוא להתערב אצלינו היהודים, ולדבר על גדולי עולם?? תחזור למסגד היכן שאתה שייך!
מוסלמי טמא צא מהאתר היהודי הזה!18.10.22
ברוך השם היום מתגלה יותר ויותר טומאתה וכפירתה של החסידות. עם ישראל חי!!!
בני ברק18.10.22
תיקון קטן: אתה לא חלק מעם ישראל חי!!!
כמה שתתחפש ליהודי משלנו זה לא יילך לך, ג19.10.22
אין לך מענה. כי אתה יודע שאני צודק. אני מגלה אצלך סימני חרטה על דרך המינות שעליה גדלת?
בני ברק19.10.22
אתה מגלה את מה שחלמת בשעמום, באלפי השעות שאתה נמצא בתסכול המתמשך מול המחשב...
אימל'ה איזה חולה אתה, חי בסרט, אתה נראה 20.10.22
אתה הרבה יותר שעות במחשב יותר מכל המגיבים גם יחד מר חסיד שוטה חובב מינות חחח
משה20.10.22
אני לא עסוק לכתוב יומם ולילה תגובות נגד החסידים, או מתנגדים, או ספרדים, משא"כ אתה עסוק עד למעלה מהראש להקיא את הטינוף העצמי (שינקת מהאיסלאם, שאצלם כל דבר נחשב ע"ז), ואתה מקיא לא רק בכל כתבה, אלא על כל תגובה אפי' שלא מדברת כלל על נושא של תורת החסידות.. שזה מראה על דרגה מיוחדת בחולי הנפשי, ובתסכול העצ
ברצינות תטפל בעצמיך, ותתגייר, ואולי נפשי20.10.22
אני חסיד לשעבר שזכה לצאת מהמינות הנוראה הזו כאשר חקרתי ולמדתי את הש"ס עם פירושי הגאונים והרמבם. אבל אתה שבוי בהגות החסידית המאוחרת והמומצאת וחסרת המסורת ולכן אינך יכול לצאת מהמינות. האמת שאני מתפלל עליך שיערה ממרום עליך רוח טהרה, רוח של דעת ותחזור בתשובה שלמה עם כל החסידים השבויים בדמיונות ובסיפורי
משה20.10.22
'הגות החסידית המאוחרת' הגיהנום לא יספיק בשבילך
רשע מרושע!23.10.22
חולה נפש
ל.מ.04.11.22
בשואה הושמדו למעלה ממיליון חסידים כמוך שבחרו במינות והעריצו את הבעשט ובכך העלו חרון אף ה' בהם. אם זה לא מספיק בשבילך כדי להבין עד כמה אתה חופר לעצמך גיהינם, אז כנראה שלעולם לא תתעורר ולא תוכל לחזור בתשובה. תמשיך לחיות עם סיפורי המופת הדמיוניים שלך וצפה תגובה הולמת בעולם האמת!!!
אברהם14.10.22
איך אפשר לזלזל באיש אלוקים בעל השגות שנשמעו כמוהו רק אצל רשבי ותלמידיו ולהחשיבו סתם תלמיד חכם... אמנם צריך לכבד את כל אחד מגדולי ישראל אבל ברור איפה המקום של כל אחד ואחד
לטאי מיואש 13.10.22
אתה פתי. אין להאמין כלל לסיפורי חסידים. סיפורי סבתא יותר אמינים מהם. עושים מעכבר פיל
אריה14.10.22
האם גם מה שכתב גאון עוזינו החיד"א זי"ע, שכלל לא היה חסיד, בספרו "שם הגדולים", בכמה מקומות על הבעש"ט הקדוש, כגון בכתבו על ספר "אור החיים", וכן בכתבו על ספר "צפנת פענח" לבעל התולדות יעקב יוסף תלמיד הבעש"ט, האם גם דברי החיד"א, זה סיפורי סבתא חסידיים? אתה שוטה שבשוטים, בור וע"ה!
תטפל בעצמיך יא אומלל שבאומללים!14.10.22
ידוע שאין להאמין לסיפורי חסידים. כי כולם הגזמות ושקרים. אבל החיד"א היה צדיק, הוא לא ידע שהחסידים ממציאים סיפורים ומגזימים ומשקרים.
אברהם14.10.22
15
הגר"א בפירושו על מגילת אסתר, בפסוק "בחצר גינת ביתן המלך", כותב שבעקבתא דמשיחא חוצפה יסגי "אף בגדולי הדור", ויעמידו פרנסים שאינם מהוגנים, (על עם ישראל), ומביא את החז"ל (סוטה מא) "בשעה שהחניפו לאגריפס המלך נתחייבו שונאים של ישראל כליה", ודברי הגר"א זה ממש רמז על גדולי זמננו, שמחניפים למחטיאי הרבים ה
גדולי הדור המורים להשתתף במרד הגדול נגד 13.10.22
14
שמעתי מהרה"ק רבינו יחזקאל משינאווע זי"ע בשם רבינו הקדוש החוזה מלובלין זי"ע, כי פעם אחת הגיד בשמחה שרואה ברוח קדשו הגאולה קרובה מאוד, וכבר החלו הבני משה להתעורר לילך להלחם בעדנו, כי כן הוא העת רצון מן השמים, וזמן קצר אחר זה בכה (הרבי מלובלין) מאוד, ואמר כי רואה ברוח קדשו שיצא כרוז מן השמים שיחזרו מהל
האמת על חלק מאדמורי זמננו13.10.22
13
הרגאטשאבער עצמו היה חסיד חב"ד קאפוסט - באברויסק - ליובאוויטש. או עכ"פ קרוב לכך.
ל.מ.04.11.22
12
מי שלמד יום אחד שולחן ערוך רואה את הגאונות המפחידה של הגאון מוילנא גדול הגאונים של הדורות האחרונים וחלילה לדרג את גדולי ישראל ולהביא כל מיני רכילות שלא היו ולא נבראו וחוץ מזה למה זה רלונטי הדירוגים האלה
משה 13.10.22
11
פעם אחת נסע הבעש"ט הק' בדרכים, ונכנס אל היער להתפלל תפילת מנחה. ראו התלמידים את הבעש"ט שהוא מכה את ראשו בעץ, וצועק בקולות ובוכה בכי רב. נבהלו התלמידים ושאלו אותו מה זה ועל מה זה. אמר להם הבעש"ט: "ראיתי ברוח הקודש את הדורות שיבואו לפני בוא המשיח. וראיתי שיהיו אז אדמו"רים ורבנים כארבה לרוב, והם יעכבו
רבנים מזוייפים המורים להיות שותף במרד הג13.10.22
10
מה הסיפור עם הכתבות האלה לאחרונה כאילו מישהו במערכת רוצה שחסידים וליטאים יריבו על כל כתבה
משה13.10.22
להיפך, הוא מרבה שלום בעולם! כי זו הפעם הראשונה שהחסידים נחשפים לזוועות שהם המיטו על עם ישראל כתוצאה מעיוות המסורת ומעיוות האמונה היהודית. זו פעם ראשונה שהם מגלים שאבותיהם היו עמי ארצות ובריונים כמו ברלנד וחבורתו למשל
אלעזר14.10.22
משה, יהודה, אברהם, ועכשיו אלעזר???... חחח איזה דפוק אתה! ומה הקשר פה ברלנד, שהוא בכלל בעל תשובה בעצמו, וגדל בבית דתי לאומי? מה לברלנד ולעולם החסידות? ובכלל ידוע שבעולם החסידות עצמו, ברסלב זה לא הכי מקובל, אז מה אתה משווה הודו וכוש?
אתה עמלקי מתוסכל!14.10.22
לך תלמד מר חסר שם ואחר כך תגיב. מלבד השמצות אין במוחך החלול דבר. לך תלמד תחקור ותבין שחינכו אותך על שקר.
אלעזר15.10.22
9
משמים הראו לו "חסידים שהם בורים" ולא הראו לו זריקת סטנדרים של המחבלים על השונאים ולהיפך? לגבי הגאון הרגוצ׳ובער, זה ידוע שכל בוקר אמר לרמב"ם בוקר טוב רב'ה, וכל ערב אמר לו ערב טוב רב'ה.
אחד העם 13.10.22
פשוט מאוד על הליטאים של היום, אין הוו"א שיש להם איזה שהיא קשר לגר"א, ולכן לא היה צריך הגר"א להלחם נגד מה שיצא בדורות מאוחרים מישיבות ליטא, משא"כ החסידויות של היום, יש שמדמיינים שיש להם כביכול קשר לבעש"ט, ולכן היה צריך הגר"א מלחמה מיוחדת בנושא, שלא לטשטש האמת!
נשתכחה דרך הגר"א וגם דרך הבעש"ט!13.10.22
8
ווואו. איזה מחלוקת'דיק הכותב.
מישהו13.10.22
7
ראש הממשלה והרבי. - פיליפ מ פישמן. תמצית, מתורגמת מאנגלית: "לאחר הקמת מדינת ישראל ב-1948, רבנים חסידיים מובילים שמרו על העמדה האנטי-ציונית החריפה שאפיינה את תנועתם בתקופה שלפני מלחמת העולם השנייה. הם זילזלו במיוחד בבן-גוריון, ורואה בו את הסמל והמאפשר של מדינה ישראלית חילונית. גישה אנטי-ציונית זו -
J. Brachfeld14.10.22
6
שוב לחיות את המחלוקות של פעם כדי לקיים את מפלת המנגדים לדעתו ושיהיה דידן נצח לדעת כ"ק אדמו"ר מה"מ חזק חזק .....
מגיבן13.10.22
5
ל"מין" שמכנה עצמו יהודה, עיין מה שכתב תלמידו של הגר"א בנפש החיים שער ד' אות י"א, ש"הקב"ה וישראל זה הכל אחד", וז"ל: כי "קב״ה ואורייתא וישראל כולא חד", שכ״א מישראל שרש נשמתו העליונה מדובק ונאחז באות א' מהתורה והיו לאחדים ממש. עכ"ל. רגע אז לפי הנפש החיים, אנחנו הבורא בעצמו חלילה? כי הרי כתב "ישראל והק
למתוסכל מכת קאפח14.10.22
ידוע שלקראת הגאולה כל הלכלוך של החסידות מתגלה ויוצא החוצה. עם ישראל נטהר
בני ברק18.10.22
זה לא זהר?
ל.מ.03.11.22
4
מעולם לא קראתי בלבולי שכל כאלו.
משה13.10.22
3
הרה"ק מראפשיץ זי"ע אמר, אשר לפני ביאת המשיח יסע הבעל דבר על קרון (עגלה), וכל האדמורי"ם יסעו עמו על הקרון. ואמר הרה"ק לבניו הק', הלא גם אתם תהיו רבי'ס, לכן אני מבקש מכם, לכל הפחות אל תדחפו העגלה של הסמ', אמר מורי הקדוש רבינו נפתלי (מראפשיטץ) אל הצדיק ר' מרדכי ליפא בעיר ראווע, דע ידידי שקודם ביאת מש
האמת על אדמורי זמננו, המורים להצביע, ולש13.10.22
2
ולפי שיטת השפע חיים מצאנז, שמצא את "הסיבה" להתנגדות הגר"א לחסידות, מה יענה על הסיבה שהיעב"ץ כ"כ לחם וזלזל נגד רבי יונתן אייבשיץ? והיעב"ץ אף כתב הרבה פעמים בספריו נגד מהר"י אייבשיץ, מה הסיבה לזה??? איך הכשילו משמיים את היעב"ץ להלחם כל ימיו כ"כ חריף, נגד צדיק גמור כהרב אייבשיץ?? וכי מישהו יכול להבין
לפעמים יש עניין שמימי במחלוקת שכאלו13.10.22
1
הרב מצאנז היה חצי מתנגד בעצמו עם שטריימל חסידי ולכן כ"כ רדף את בני הרבי מרוזין ז"ל ועוד כמה מגדולי החסידות כמו הרבי מקאמרנא זצ"ל ובנוסף, מה זה מוסיף מה הרבי הזה אמר או חשב, וכי הוא הכיר את הבעל שם טוב ותלמידיו או את האגר"א מווילנא אולי לחסיד צאנז זה חשוב מה הרבי שלו אמר אבל לכלל מה זה מוסיף בכלל
אריק13.10.22
זה מוסיף, בדיוק כמו שאם הגרי"ז מבריסק היה מתבטא משהו בנושא הגר"א והבעש"ט, זה היה מעניין, אותו דבר לגבי הד"ח מצאנז, אגב השטריימיל לא קשור לחסידות, לפני שהליטאים התקלקלו (לחקות בגדי הגויים, חליפה קצרה, בלורית וכו'), גם הם הלכו שטריימלים וספודקים, תסתכל בתמונות בעל ערוך השולחן עם ספודיק, אותו דבר רבי
הד"ח נלחם שלא להפוך את האדמורות לע"ז, שה13.10.22
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

רבי נחמן מברסלב מסביר: סוד הכהן כסוד הצדיק - והוא?

ורד שאלתיאל | 07:43

והגדת לבנך

האדמו"ר מדושנסקיא הוזמן אישית על ידי האדמו"ר מבאיאן

חיים רוזנבוים | 15.05.24

צפו בגלריה

בספינקא רמת אהרן ציינו הילולת האדמו"ר זצ"ל

חיים רוזנבוים | 15.05.24

בנוכחות האדמו"ר

זקני החסידים לצד פרחי החסידים נבחנו על מסכת בבא קמא

חיים רוזנבוים | 15.05.24

במלאת 115 שנים להסתלקותו

האדמו"ר מספינקא בית שמש ערך טיש הילולא לזכר אבי השולשלת 

חיים רוזנבוים | 15.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

זכרו קדוש

האדמו"ר ערך טיש הילולא לזכר דודו שכל ילדיו נרצחו בשואה רח"ל

חיים רוזנבוים | 15.05.24

הזכירו לפניו

זכותו יגן | האדמו"ר מסאטמר ערך לחיים טיש בהילולת זקנו

חיים רוזנבוים | 15.05.24

פרי צדיק עץ חיים

ברחובה של עיר בירך האדמו"ר על האילנות עם ה'הויז בחור'

חיים רוזנבוים | 14.05.24

קל ארך אפיים

האם אומרים תחנון אחר ברית מילה? כך נהג ה'ישועות משה'

חיים רוזנבוים | 14.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תורה וחסידות

האדמו"ר פתח את זמן הקיץ בישיבה - ומסר שיחה לבחורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

תיעוד מלא

המוני החסידים התכנסו באתר הבניה - שהפך לאולם יוקרה

חיים רוזנבוים | 14.05.24

קול חתן וקול כלה

יותר מ-100 שידוכין בשנה: האב"ד חנך משרדים לשדכנים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

הצוואה המלאה

"ממנה אני את בני מוהר"ר יצחק יוסף דוב" | הצוואה בביאלה

חיים רוזנבוים | 14.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

יפרח בימיו צדיק

"ימים על ימי מלך" | החסידים יסיימו את כל התהילים לזכות האדמו"ר

חיים רוזנבוים | 14.05.24

תיעוד מסכם

מעטיפת טלית ועד 'ויתן לך' | האדמו"ר שבת עם הנגידים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

מחלפות ראשו

עטוף בטלית | כך ליווה האדמו"ר מצאנז את נכדו לתלמוד תורה

חיים רוזנבוים | 13.05.24

באהלי צדיקים

שמחת בית פינסק קארלין - מישקולץ | האדמו"ר לא השתתף בשל חולשתו

חיים רוזנבוים | 13.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם