כיכר השבת

יו"ר 'להבה' הוקלט

"בנצי, צריך לשרוף כנסיות"; "יש לך ספק שלא?"

בכינוס סגור לבחורי ישיבות, נשאל יו"ר 'להבה' בנצי גופשטיין אם צריך לשרוף כנסיות, והשיב: "מה השאלה? יש לך ספק שלא?". "כיכר השבת" חושף את ההקלטה המלאה מהדיון הסוער (חדשות)

60
צביקה גרוניך | כיכר השבת | כ' באב | 05.08.15
האזינו להקלטה (תמונה ראשית: בנצי גופשטיין. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

האם יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, בעד הצתת כנסיות בארץ ישראל? הבוקר (רביעי) פרסמנו על סערה שפרצה במהלך סימפוזיון בקעמפ של ישיבת וולפסון, בעקבות דברים שאמר בנצי גופשטיין על הצתת כנסיות

כפי שדווח, העיתונאי בני רבינוביץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי גופשטיין קרא במהלך הסימפוזיון לשרוף כנסיות בארץ ישראל. "אני בהלם ומזועזע. יושב בפאנל ברגע זה עם בנצי גופשטיין שאומר בגלוי ובפה מלא: מצווה וצריך לשרוף כנסיות, והוא מוכן גם לשבת על כך 50 שנה בכלא", כתב רבינוביץ. גופשטיין הכחיש את הדברים וטען כי דבריו היו כחלק מדיון הלכתי ותו לא.

בעקבות דבריו, אחד מבני הישיבה שלח ל"כיכר השבת" את הקלטת הדברים מהסימפוזיון, בה נשמע לכאורה גופשטיין כשהוא אכן מצדד בשריפת כנסיות בארץ ישראל.

חברי הפאנל היו: הרב משה קליין, רב המרכזים הרפואיים הדסה; צוריאל קריספל, סגן ראש העיר אלעד; בנצי גופשטיין יו"ר ארגון להב"ה ובני רבינוביץ' כתב "יתד נאמן". המנחה: הרב אבא טורצקי.

מההקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת" ניתן להבין בבירור כי הנוכחים כולם, הן משתתפי הסימפוזיון והן הבחורים שהקשיבו, הבינו את דבריו של גופשטיין כדברים למעשה כיום ולא כדיון הלכתי גרידא.

בתחילה נשמעים חברי הפנאל דנים האם מצווה לבער כיום עבודה זרה, גופשטיין טוען שכן, ואחד המשתתפים, הרב קליין, השיב כי אכן זו מצווה לפי הרמב"ם אך "בזמננו התשובה היא לא. אם כן, אז בבקשה, צא למסגד הקרוב שרוף ותחזור".

רבינוביץ: האם אתה בעד שריפת כנסיות בארץ ישראל, כן או לא?

גופשטיין: הרמב"ם ... צריך לשרוף, האם אתה נגד הרמב"ם או בעד הרמב"ם?

רבינוביץ: אל תגיד לי רמב"ם, שאלתי אותך מה אתה אומר.

גופשטיין: בוודאי שכן.

הרב קליין: מה זה מרכז הליכוד? אתה בעד הרמב"ם אתה נגד הרמב"ם? של נעלך מעל רגלך. עם כל הרצון והכבוד, פוסקי הלכה פוסקים מה כן ומה לא, לא עמי-ארצים צעירים.

גופשטיין: הרמב"ם פסק שצריך לבער או לא? עבודה זרה צריך לבער.

אבא טורצקי: בנצי, אתה בעד לשרוף או לא?

גופשטיין: בוודאי שכן. בוודאי, זה הרמב"ם. פשוט שכן, מה השאלה בכלל?

טורצקי: זה לא יאומן. רבותי, למי יש מצית?

הרב קליין: בנצי, אני אומר לך עכשיו כעורך דין - זה (הדברים שאמרת. צ"ג) עילה לעצור אותך.

טורצקי: בנצי ברגע זה, קום מהכיסא, קדימה צעד אחורה, קפוץ. מה זה הדברים האלה?

הסימפוזיון, אמש (צילום: באדיבות המצלם)

גופשטיין המשיך לומר את דעתו ולנסות להבהירה: "רגע, לפני שנייה אמרנו שזו עבודה זרה". טורצקי עצר אותו ואמר, "אבל זאת הבעיה שלכם, הלמדנות הפסולה הזאת".

הרב קליין: בנצי, אתה תוציא היום מחלל שבת להורג בעדים והתראה כשיטתו של הרמב"ם?

לאחר ויכוח קצר, טורצקי אמר: אומר לי עכשיו ראש הישיבה מלמעלה: 'אנחנו רק עם האש בונים, אנחנו לא עם האש שורפים', אומר לי מורנו ורבנו ראש הישיבה, 'אנחנו עם האש בונים ואתם עם האש שורפים' באש אתה עתיד לבנותה.

רבינוביץ: בנצי, אני רוצה לומר לך שאני באמת בהלם ממה שאתה אומר פה. אתה בעצם אומר שצריך לצאת ולשרוף כנסיות. אתה אומר פה דבר מטורף.

גופשטיין: מה השאלה? יש לך ספק שלא?

הרב קליין: בנצי, ברגע זה צילמו אותך והקליטו אותך וזה מגיע למשטרה אתה נעצר.

גופשטיין: זה הדבר האחרון שמטריד אותי. אם זו האמת אני מוכן לשבת בכלא 50 שנה בשביל זה.

בתגובה לחשיפת ההקלטה, אומר בנצי גופשטיין ל"כיכר השבת": "ההלכה פשוטה, שיטת הרמב"ם שצריך לבער עבודה זרה. אין אף רב שחולק על כך .אני מצפה מממשלת ישראל לבצע את הדבר.

"אמרתי שעל אמירת האמת אני מוכן לשבת בכלא. והדגשתי שאני לא שורף ולא הולך לשרוף כנסיות. חבל שבני רבינוביץ מוציא דיונים הלכתיים שנערכים בישיבות לטוויטר".

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
מובן שאסור לשרוף - שום דבר. יש מדינה והיא הריבון. ואם ואם היא אינה מתאימה למישהו - שיקום ויסע מכאן.
מיכל מירושלים06.08.15
40
על התורה הקדושה. בושה ובוז לכם "דתיים"
יוסי05.08.15
39
כתוב מפורש בתורה ונפסק ברמב"ם. זה שאני לא אעשה כזה דבר זה עניין אחר אבל מה בכלל הדיון?! לקרוא לאדם כזה מטורף?! זה טירוף!!!
חיים05.08.15

הצגת כל התגובות

38
מה גם שלרוב הפוסקים, לגויים אין איסור על עבודה זרה בשיתוף. כך שאין שום חובה לזה ואפילו בזמן שידינו תקיפה. קל וחומר שהיום דבר כזה שיכול ח"ו לסכן יהודים בכל העולם - אסור בתכלית האיסור! זה טירוף וסכנה!
מאיר05.08.15
37
רמב"ם מפורש, לא קשר לסנהדרין. גם בנצי אמר שזה לא למעשה ולא חלק על גדולי הדור.
החרדי12.08.15
36
מנהיגות שקולה, אחראית ובעיקר אנושית.
ניצן צבי כהן05.08.15
35
בדיוק ככה אומרים בדעש.
מירה06.08.15
34
מובא במדרש תנחומא: אין פורענות באה לעולם אלא בגלל ישראל..אוי לכם אנשי הפנל שהדלפתם בכוונה את הקלטת בכדי להפיל את בנצי גופשטיין ושהשלטונות יסגרו את ארגון להבה לא חשבתם לרגע מי יציל את בנות ישראל מליפול בידי הערבים.מאות בנות ניצלו בזכות בנצי וארגון להבה.ודעו מדה כנגד מדה לא בטלה. כותב מתוך כאב עמוק.
בני05.08.15
33
היהודית ואם זה לא מעניין אותכם אפילו שאתם חרדים תעשו חשבון נפש דחוף!!!!!!!!!!!
דני05.08.15
32
אולי זאת לא ההלכה שנפסקה בפועל אבל מי שמוציא דיון הלכתי לתקשורת כאילו זאת היתה התארגנות למעשים הוא לא אחר מאשר מחלל שם ה'. ושומעים גם את בנצי חוזר ואומר שמדובר לפי דעת הרמב"ם והם רצו להוציא שזה ממנו כדי לנקות עצמם מהרוצח לבוש בגדי החרדים ולהדביק אשמה בו ובדתיים הלאומיים. לא אתפלא אם ישיבה זו תחרב ב
דוד07.08.15
31
זה הלאום של החבורה הזאת כך הם מבדילים בין לאום לדת לפי הדת צריך לשמור שמיטה ולפי הלאום מותר לשרוף כתוב מפורש מצוות שמיטה בתורה שזה דאורייתא זה לא צריך לשמור כי זה דת אנחנו לאומיים מותר לשרוף למען המדינה ארץ ישראל שמישהו דתי ישמור אנחנו לאומיים זה הפשע ומה שבתורה זה רק לדת ולא לאום כל אלה לעצור במ
צבי05.08.15
אתה לוקח ענין הלכתי והופך אותו ללאומיות? לצערנו המדינה לא מתנהגת לפי ההלכה ואינה עושה זאת, אבל כך ציוה ה'!
הר הבית06.08.15
30
לפתוח בחקירה מיד
עידו05.08.15
מניעת טרור יהודי זה לא באג'נדה של המאה הזו.
משטרה06.08.15
זאת השיטה כאן כבר עשרות שנים.
הר הבית06.08.15
29
לא יודע למה אבל יש לי הרגשה שתקפו את בנצי רק בגלל הכיפה שאר חברי הפאנל הם פליטיקורקט בלבד אנשים לא ישרים וסליחה אם זו הגדרה בוטה מדי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי טוב05.08.15
28
מסית ילדים לעשות דברים כאלה צריך לישלוח אותו והילדים שמסית לעזה שישרפו כניסיות ושם יטפלו בהם אין ברירה אחרת
בנצי 07.09.15
27
מר רבינוביץ להרוס בתי כנסיות ומסגדים זה מצווה גדולה. תפסיק להיות צבוע. תבין מי האוויב. אל תתן יד לטרור הערבי. צריך תמיכה גלויה בארץ ישראל השלמה. אתה די מאכזב אותי.
עמיר לוין07.08.15
26
לא מבין את בנצי, איך הוא יורד לרמה של שלושה משוגעים נטולי השכלה, איכססס מגעילים את כולם! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל06.08.15
25
לא ח"ו שריפה שתגרום לתבערת אלילות רבה יותר
יהודי06.08.15
24
כול הכבוד אולי תתחילו לפרסם ביגדי ים לנשים ? מוסרים זה מה שאתם.
מיכאל05.08.15
23
למערכת כיכר השבת עם פרסום כתבה זו אתם יכולים לגרום למעצרו של בנצי וכן להפסקת אירגון הקודש להבה שמונע ימים ולילות התבוללות בארץ הקודש וכת זה יהיה על הכתפיים שלכם ואפילו דין רודף במקרה והוא יהיה במעצר סוף צעשה במחשב. תחילה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אא05.08.15
22
את זה
מישהי10.08.15
21
אבל אין מה לעשות זו הלכה מפורשת, להתמודד עם זה הם לא הצליחו (גם אני) לא ענו לו עניינית. אם מישהו יוכל לענות אשמח - מי אמר שפסק הרמב"ם הזה לא נוהג בימינו? שאלה קשה הלוואי ואמצא תשובה
משה בלאנגה06.08.15
20
מתי תבינו שבנצי שתול של השב"כ.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בטי06.08.15
19
אנשים משקרים לעצמם בלי סוף .מוכן לשבת בכלא? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יפה יוסף05.08.15
18
ממש לא ראוי!!
אפרת12.08.15
17
זה סיפור ארוך אבל בנצי פשוט לא מבין שאנו חיים עם העולם שעזר לנו להקים המדינה כדי שנשמור על מקומות קדושים וזהו חלק מהסכמות בכתב שבנצי גופשטיין נשמע כמו תינוק נובח וחייב להוסיף שכ10 פעמים התקשרתי לאפיפיור יוחנן לפתרון בעיות וגם לכנסיה הסלאבית ברוסיה, קיבלנו גם תקציבים שמנים מאד והיה יותר קל לדבר עמם מ
במסגרת צבא מזמן09.08.15
16
הראשון ללכת לשרוף כנסיה אין לא בעיה עם מה שהוא מאמין בו
דניאל06.08.15
15
איזה פחד אוחז באנשים המכובדים הללו כשהם שומעים דבר כזה.
דוד05.08.15
14
תקשיבו בעצמכם ותראו עד כמה.
דוד05.08.15
13
פסוקים מפורשים בכל התורה כולה גם רבינוביץ לא יכול להיתכחש לזה גם אם לפי חוקי המדינה זה אסור ביו דין ויכולת לקיים את הדין יש עוד דינים וזה ענין לשאול גדולי תורה בישראל
ששון12.08.15
12
להודות שהויכוח הוא עקרוני, מי הסמכות הריבונית פה במדינה, הדת או המדינה. והגיע הזמן להודות שהם בלתי ניתנות לגישור אמיתי. לא נותר לנו אלא לשמר את הסטטוס קוו
משה05.08.15
11
אתה נמצא עם חברים קרובים - מי שבישל את העוגה שיאכל אותה .
רק בישראל05.08.15
10
דיעות כוזבות ראשית צמיחת גאולתינו וזה גורם לכל הדברים והשפיכות דמים
בנצי 07.09.15
9
הלכה זאת הלכה, נו ואז? אז הרמבם אומר שאם ראית עמלקי מצווה להרוג אותו, עכשיו תאשימו את כולנו בהסתה? חחח מזל שחילונים לא קוראים את כל ספרי ההלכות. בקיצור, הלכה זאת הלכה, אבל לא ראיתם אף אחד שהולך להצית כנסיות, אז מה ההסתה פה? ואותו תלמיד? יקבל את עונשו, על הרכילות, לשון הרע, הוצאת שם רע, ובמיוחד
מודאג07.08.15
8
אשריך בנצי! שלא מפחד לומר את האמת, בכל הדורות היו כאלה שפחדו מ"מה יאמרו הגויים" (או במקרה שלנו- המדינה), חבל שרבני הציבור החרדי שכחו שחוץ מהמאבק על השבת והפריצות (שחס וחלילה מלזלזל בהם) יש עוד מאבקים וד"א למי שטען פה התגרות באומות- שלושת השבועות "לא" נפסקו להלכה!!!!! לעומת זאת כל הפסוקים הל הורשת הג
יאיר06.08.15
7
אתם מחממים את האוירה יכלתם לפנות למשטרה בשקט טיפשים מטופשים הנזק שאתם עושים גרוע פי כמה...
אבי05.08.15
6
אם כל הכבוד לאתר ויש כבוד לא כל דבר שנאמר באיזה שהוא פורום כזה או אחר צריך לפרסם זה גורם לשינאה פירסום מיותר ומכפיש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מני05.08.15
5
כל מה שהרמב"ם כותב זה כשיש שלטון יהודי ובראשו עומדת מלכות בית דוד, רק אז מותר לעשות זאת. החמור הזה, כן החמור הזה מביא קלון על יהודי הגלות. הגויים יעשו מידה כנגד מידה וישרפו בתי כנסת בגללו.
יניב05.08.15
והוא כתב את זה, כי זאת ההלכה. מה שאפשר לעשות מבחינה טכנית, זה ענין אחר, ועל זה גם ר' בנציון לא דיבר. הפושע הוא מי שהדליף את השיחה התורנית הזאת.
הר הבית06.08.15
4
אם אכן זו באמת ההלכה, ואתם מייצגים את עצמכם כנאמנים להלכה, איך אתם לא מתביישים לחשוף את ההקלטה הזאת, שלצערנו הרב, במצבנו העכשווי אכן יכולה לגרום לו לשבת בכלא 50 שנה??!! פשוט בושה!!
חנה17.08.15
3
איזה טיפשות כל בן תורה יודע שיש דברים שאסור שישמעו בחוץ שאין דעת בסיסית של תורה איך אפשר לצתת ולהשמיע פשוט חוסר אחריות מוחלט
daniwl daloya08.08.15
2
"פסילי אלוההים תשרפון באש"
ל06.08.15
1
וְהוֹרַשְׁתֶּם אֶת-כָּל-יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ, מִפְּנֵיכֶם, וְאִבַּדְתֶּם, אֵת כָּל-מַשְׂכִּיֹּתָם; וְאֵת כָּל-צַלְמֵי מַסֵּכֹתָם תְּאַבֵּדוּ, וְאֵת כָּל-בָּמוֹתָם תַּשְׁמִידוּ. נג וְהוֹרַשְׁתֶּם אֶת-הָאָרֶץ, וִישַׁבְתֶּם-בָּהּ: כִּי לָכֶם נָתַתִּי אֶת-הָאָרֶץ, לָרֶשֶׁת אֹתָהּ. וְאִם-לֹא תוֹרִישׁוּ א
צביקה05.08.15
למ
מעוות לא יוכל ל05.08.15
אולי גם יעניין אותך
בארץ

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 07:49

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

סערה בערד

ראש העיר זועם על בן גביר בעקבות פינוי המפגינים והחסידים

כיכר השבת | 26.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24

0.3 מעלות יותר

נשבר שיא החום בתל אביב | השיא הקודם נקבע לפני 85 שנה

יוסי נכטיגל | 25.04.24

דפק בקבוק זכוכית על ראשו

תיעוד: תקף קשיש שהעיר לו ברחוב ואיים; אני חייל של מולנר

בני סולומון | 25.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

בשל הוצאת צווי מעצר בינ"ל

סמוטריץ' לנתניהו: "לנתק כל קשר עם הרש"פ ולהפיל אותה"

קובי אטינגר | 25.04.24