כיכר השבת

למרות ההתבטאות

ראש המינהל מגבה: "לא מתכוון לפטר את יחיאל לוי"

ראש המנהל הקהילתי יובלים, רוני שרון, התייצב לצד המנהל יחיאל לוי ואמר: "אני מגבה אותו. זו פליטת פה וייתכן כי הוא יינזף, אבל אני מגבה אותו ולא מתכוון לפטר אותו" (אקטואליה)

10
קובי רוזן | כיכר השבת | כ"ה בשבט | 21.02.17
קריית יובל. ארכיון
קריית יובל. ארכיון (צילום: Abir Sultan/Flash90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

ראש המנהל הקהילתי יובלים, רוני שרון, התייצב הבוקר (שלישי) לצד מנהל המנהל יחיאל לוי שהוקלט בפרשת "לחנוק את החרדים" ואמר: "אני מגבה אותו. זו פליטת פה וייתכן כי הוא יינזף בשל כך אבל אני מגבה אותו ולא מתכוון לפטר אותו".

בראיון למרדכי לביא בתוכנית 'מהדורת הבוקר' ברדיו 'קול חי', טען שרון כי ההקלטה ארוכה יותר, "ההקלטה ארוכה יותר חבל שלא השמעתם את כולה" אמר ולשאלת המראיין סיפר כי אינו יודע עם התקיימה השיחה בה התבטא יחיאל לוי. אני לא יודע עם מי התקיימה השיחה".

אנטישמיות בירושלים • עוד בנושא:

לעצם ההקלטה של לוי, הגיב שרון "אין להנהלה כוונה לייבש את החרדים. האיש צריך להישאר בתפקיד, זו פליטת פה וכנראה שיקבל נזיפה אבל אני מגבה אותו במאה אחוז. לכולם יכולה לקרות פליטת פה כזו. זה לא טוב שהוא אמר את זה וזה לא קורה פה" הוא ניסה להסביר את דבריו של לוי "הוא ניסה להסביר משהו לגבי הבר ולקחו קטע מסוים מההקלטה וזה מה שפרסמו"

כשעודכן תוך כדי שידור כי שר החינוך נפתלי בנט ביקש לזמן את האיש לשיחה וכי יש חברי מועצה חרדים שאמרו שהמינהל לא יקבל שקל, ענה שרון: "הם מאיימים כבר שלוש שנים, זה לא חוקי שלא נקבל שום תקציב. לא דיברתי עם ברקת הבוקר עדיין, אני חושב שחיפשו אותי מלשכתו. אני לא עובד עירייה ואף אחד לא יכול לשלוט עלי.

"אני מתנדב ונבחר ציבור, נבחרתי לפני 4 שנים על ידי הציבור. בעיות של חרדים חילונים יש בכל העיר לא רק ביובלים. אתם לא מנהלי מינהלים אתם מפיצים רק מה שעוזר לקדם את האג'נדה שלכם וזה בסדר".

כשנשאל האם הוא בעד בנית בית כנסת בקרית יובל, ענה במה שנראה כהתחמקות "אם יש צורך, למה לא". אך עם זאת כשנשאל על בתי ספר וגנים חרדים הוא טען שזה לא בתחום אחריותו אלא רק באחריות העירייה: "אנחנו פותחים עכשיו בית ספר ממלכתי דתי וזה מספיק" ומשם זה הגיע למשפט הבא "בתי"ס וגני ילדים בשום פנים ואופן לא ולא בגלל שזה חרדי או חילוני אלא כי קודם כל צריך לפתוח לציבור הנוכחי שגר בשכונה ואחר כך אם יש מקום אז לחשוב על זה".

בהמשך טען כי הסיבה לאי מציאת פתרון נעוצה בחברי המועצה החרדים "אם חברי המועצה החרדים לא היו דוחפים את האף שלהם, היינו מסתדרים. בגלל שהם דחפו את האף ולא הסכימו להגיע לפשרות, זה המצב היום והמצב היילך ויחמיר לפי מה שחברי המועצה אומרים" כשנשאל האם ראש העיר גם יאמר את המשפט הזה לגבי חברי המועצה החרדים, אמר "כולם יודעים את זה. אם הם לא היו דוחפים את האף שלהם הכל היה בסדר היום בקרית יובל וזה היה מקרין לכל העיר".

עם זאת הוא הסתייג: "הם עושים עבודה מצוינת אבל בקטע הזה של חרדים חילוניים הם מלבים את האש במיוחד החבר הנהלה החרדי שיושב אצלנו שבא לשרת את האינטרסים החרדים. אם הייתי בצד שלו הייתי עושה את מה שהוא עושה".

על הטענות כי ישנם סרטים המוקרנים בסמוך לבית רב השכונה הוא אומר "מאז ומעולם היו הקרנות סרטים בבית טיילור. אני תומך במנכ"ל שלי. הבעיה היא לא רוני וחברי המועצה אלא הציבור החילוני והחרדי שחיים פה. הכי אני רוצה שיקרה, שיחיו בהרמוניה ויפסיקו להאשים אחד את השני ויפסיקו להתערב באיך שהשני חי. זה אומר שאם תרצה ללכת לבית הכנסת אף אחד לא יגיד לי מילה וחצי מילה וכך גם מי שהולך לסרט. אני לא רואה סיבה להפסיק את הסרטים בשבת".

לסיום הוא אומר "אני שומר מצוות ושומר שבת אין פה עניין של דת. כשמור שבת יש לי בעיה רגשית עם זה שיש סרטים בשבת אבל יש צורך של הציבור" אמר.

ח"כ יעקב אשר, אמר בתגובה לדברים: "מברך את ברקת על דרישתו לפיטורי מנהל המתנ"ס. העירייה מחויבת להשעות אף את יו"ר יובלים רוני שרון שמלבה שנאה ואף גיבה את ההתבטאות המחפירה. הדג מסריח מהראש...".

שלמה גליק מסר בתגובה: "כל מה שרוני שרון אמר, שקר וכזב. השמצה מסכה ובזויה מתוך מטרה לסלף את דברים ברורים. היתה החלטת הנהלה לפני שנה להפעיל סרטים בשבת. אם זה היה מאז ומעולם, לא היה צריך החלטה חדשה. המינהל הקהילתי לא נותן שקל לציבור החרדי בהחלטת הנהלה והכל מגובה בפורטוקלים. רוני שרון עושה דברם של תנועות 'קרית יובל חופשית' ו'ירושלים חופשית' ששמו למטרה להילחם בחרדים בגיבוי ניר ברקת".

תוכן שאסור לפספס
10 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
6
יש אלוהים בשמיים וכל אחד מקבל את מנת חלקו.. זו רק ההתחלה של הקריסה של החלאה הזה.. אני אישית אמשיך להתפלל שירבה בתאונות ושברים בכל רמ״ח אבריו ושסע גידיו.. מעולם לא איחלתי רע לאף אדם. אבל האיש הזה, התעלל באמא שלי מאז כניסתו לתפקיד מנכל יובלים. אמא שלי עובדת המנהל 25 שנה.. בקרוב יתגלו עוד הרבה סיפור
ללא שם25.02.17
5
לא מפטר אותו????? בושה וכלימה לעיריית ירושלים!!!!! היכן כל הנציגים החרדים?? נא לצאת בבקשה מהמאורות ולעזוב לזמן מה את הכסא המרופד החם!!! צאו להילחם!!!!!! עכשיו כשהעם החרדי שבחר בכם זקוק וצריך אותכם יותר מתמיד אתם שותקים ונחבאים אל הכלים??? לא ולא!!!! זה הזמן להשמיע את קולכם הרם ולהגיש בגצ״ים!!!! (נש
שולי חן21.02.17
4
הוא שכח שכל אוצר המדינה נמצא בידי גפני החרדי, וברצותו משחרר כסף ציוני, וברצונו עוצר הכסף הציוני.ולא ביבי, ולא ה' בשמים כי לא בשמים היא, לא יוכלו לגפני.
דן סגל21.02.17

הצגת כל התגובות

3
שרון חילוני שלא רוצה חרדים בקרית יובל מתבטא כך שנים בפני מקורביו. לקקן וכאילו נחמד יכול לסובב את כל העולם על הציפורן שלו. לא שומר שבת ולא בטיח קשקשן שקרן ושטלתן. מי שמלבה את הענינים זה הוא.
פלוני22.02.17
2
כחילונית איש לא יתן לי לחיות דקה בשכונה חרדית. בקריית היובל הפלורליסטית החרדים התקבלו בעין יפה. המציאות היא שהם החלו לכפות את אורח חייהם על תושבי השכונה. להכנס לבית כנסת בוילה בין וילות חילוניות. לאסור פעילות תרבותית בשבת. על לוחות המודעות אין זכר לתמונת אישה כבכול לוח מודעות בעיר. על הכל אנו שוץ
מזרחי אורנה21.02.17
1
כאילו אתם לא מדברים בגנות על כל אלה שהם לא כמוכם. ואני לא מדברת על חילונים אבל השומרי מצוות מסוגים אחרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהובה21.02.17
אולי גם יעניין אותך
בארץ

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

209 ימים למלחמה

תקיפה ישראלית בדמשק - לראשונה מאז החיסול

כתבי כיכר השבת | 02.05.24

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 02.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24

"אין מילים להוסיף"

לראשונה במלחמה: זה המעבר שנפתח להכנסת סיוע לעזה

חזקי שטרן | 01.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

שוחררו בתנאי אחד

שני קרובי משפחה של חטופים נחקרו במשטרת תל אביב

דוד הכהן | 01.05.24

גבוה משמעותית מהערוץ הקודם

זה סכום הענק אותו יקבל צבי יחזקאלי מהערוץ אליו הוא עובר

יאיר טוקר | 01.05.24

"האזרחים זכאים לתשובות"

המבקר לנתניהו והרמטכ"ל: "שתפו פעולה עם חקירת ה-7.10"

בני סולומון | 01.05.24