כיכר השבת

הטור השבועי

לייט עלוב, הרס חינוכי // דב הלברטל נגד הספר על דפנה מאיר

לא היה ראוי לתת לעיתונאית יפעת ארליך להרצות בפני חיילות דתיות על דפנה מאיר. אבל הרבה מעבר לזה, אסור גם היה לספר שלה להיכתב. יש ספרים שיכולים להרוס עשרות שנות חינוך והשקעה (דעות)

80
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | כ"ד בסיון | 18.06.17
עו"ד הלברטל לצד ארליך
עו"ד הלברטל לצד ארליך (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת ומתוך "החינוכית")

בשבוע שעבר התפרסם שהרבנות הצבאית לא אשרה הרצאה של הסופרת והעיתונאית יפעת ארליך, שכתבה ספר על חייה של דפנה מאיר, בפני חיילות דתיות.

דתיות בכלל לא צריכות לשרת בצה"ל. זה חילול השם זו בושה. אבל בציונות הדתית הפמיניסטיות השתלטו על המגזר. זה כבר חסר סיכוי שם. השרות הלאומי של הבנות שם, כבר עומד לפני התמוטטות.

וזה בדיוק הסיפור עם דפנה מאיר. היא הייתה אשת חסד. אבל פמיניסטית שדיברה באופן חופשי ובוטה על כל מיני עניינים שהשתיקה יפה להם, והחדירה רוח של קלקול ורדידות להוויה הדתית. הייתה לה גם נועזות, כמו רבות מהציוניות הדתיות לייט, להתווכח בהלכה עם רבנים.

מאז הרצח הנורא של מאיר, היא ובעלה הפכו למדוברים מאוד. התקשורת המגזרית, ולא רק היא, עוקבים בדריכות אחרי כל דבר הכרוך בהם. ראיונות בעיתונות הכתובה והאלקטרונית וברשתות החברתיות.

זה נובע מייחודיותם של בני הזוג. סוג של צבעוניות מהולה באידיאליזם וברעיונות לא שגרתיים. זה גם נובע מהרקע החילוני ממנו באו. זו גם הסיבה שסיפורה של מאיר, נגע ללב וזכה לתשומת לב באופן לא פרופורציונאלי, ביחס לאחרים שנרצחו באינתיפאדת הסכינים. אותם אף אחד לא זוכר, ואף אחד לא מתעניין בהם.

הספר על מאיר, זכה להצלחה גדולה, בעמדו בראש רשימת רבי המכר. תרמה לכך גם תמונתה של מאיר על שער הספר. גם בכך ידעו לנצל את זה שמדובר באשה. זה תמיד מוכר. לפחות שם. אבל כגודל ההצלחה של הספר, גודל כישלונה של הציונות הדתית.

הריסת בית המחבל שרצח את דפנה הי"ד (דובר צה"ל)

מחברת הספר, היא בתו של מי שהיה רב ותלמיד חכם מחוגי הדתיים הלאומיים. במידה רבה, היא עצמה אישה ראויה. אלא שגם היא, כרבות אחרות במגזר זה, סחופה באווירה הליברלית והפמיניסטית הכובשת את המגזר.

ואת כל הלייט העלוב הזה, הנחילה ארליך לרבים, וממשיכה להנחיל בהרצאותיה, כי כל זה הרי גורף רייטינג. היא הפכה את מאיר לסוג של דמות מופת ומודל לחיקוי בציונות הדתית, בשעה שהייתה ראויה לכל הוקעה, מלבד האמפטיה על הטרגדיה הנוראה.

וזו הבעיה עם עיתונאיות וסופרות מהמגזר הזה, שמשנות את הד.נ.א. של הציונות הדתית לרוח של פמיניזם בוטה וליברליות, ומביאות להרס המגזר כשהגברים הסמרטוטיים שם, מפחדים מנשים אלה וסוגדים להן.

לכן בוודאי שלא היה ראוי לתת לארליך להרצות בפני חיילות דתיות, או להרצות בכלל בעניין זה. אבל הרבה מעבר לזה. אסור היה לספר זה להיכתב. יש ספרים שיכולים להרוס עשרות שנות חינוך והשקעה. ספר זה על מאיר, הוא אחד מהם.

הערת המערכת: הדברים אינם מייצגים בצורה כזו או אחרת את מערכת האתר ונכתבים על דעתו של הכותב ובאחריותו בלבד.

תוכן שאסור לפספס
80 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
49
ולא תמיד אני מצדיקה אותו.
סתם22.06.17
48
לא ראוי לדבר ככה על נפטרת!!!
אחות18.06.17
47
דב הלברטל פשוט בכיין וחושב שכולם צריכים לחשוב בדיוק כמוהו
אוייש28.10.19

הצגת כל התגובות

46
בדיוק ככה! גברים סמרטוטיים מפחדים מנשים וסוגדים להן. גברים אמיתיים יודעים להשתיק את נשותיהם במתינות או באלימות, מילולית או פיזית, הכל לפי הצורך. הציבור הדתי לאומי מלא בגברים סמרטוטיים: הם נותנים להן אפשרות להרצות בציבור, לכתוב ספרים, ואפילו - לא עלינו - להיבחר לכנסת. רק בציבור החרדי נמצא גברים אמיתי
דוסית21.06.17
רוב מוחלט של המגיבים, בפרט על הטורים הפרובוקטיביים של הלברטל, צריכים לחזור לכתות הנמוכות בביה"ס, לשם חינוך מחדש להבנת הנקרא. רק טיפש יכול להבין שהלברטל מתכוון ליחס שבין האדם הפרטי לאשתו הפרטית (שתודה לאל, גם החרדים וגם הדתיים אינם זקוקים להכשר של מישהו בנושא זה...), ובכלל לא על הציבור הדת"ל הנפלא הז
גבר פחדן22.06.17
כאדם שמעורה בציבור הדת"ל, ונמצא לא מעט גם בקצה הליברלי שלו, אני יכול לומר שרוב מוחלט של הרבנים שהכרתי (ורק מתוך זהירות אני לא כותב "כל הרבנים"), הם יראי שמיים ועובדי השם. ניתן לחלוק עליהם, ואף אני הקטן הולך לפי רבותיי, אבל הם בהחלט לא סמרטוטים ולא שמאלנים. התורה חשובה להם, עם ישראל חשוב להם, ורצון ה
החופר הזקן23.06.17
45
הלברטל כבר התקיף את כל מה שזז. בקיצוניותו הוא הוציא לעצמו שם כל כך רע, שאנשים רק רואים את שמו ומקבלים נוגדנים. לכן כאשר הוא צודק - עדיף לו ולמטרתו שלא יכתוב על זה, כי אנשים עלולים אוטומטית לחשוב להפך, רק בגלל ששמו חתום בראש הדברים. זה הזוי, אבל לפעמים המציאות הזויה.
ראו בפנים21.06.17
44
הרי פרשת מהמגזר הזה לפני שנים רבות. אתה ליטאי אנטי-ציוני. תתרכז בבעיות של המגזר שלך, ולא חסר כאלו...
דבש, ירושלים21.06.17
43
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלברטל?21.06.17
42
יש לכם את זה ביותר חשוך מעורך דין הלברטל.
עורך דין21.06.17
41
בעיון במגילות של הנ״ך רואים נשים פמניסטיות חזקות שלא התביישו להתווכח עם גדולי הדור, או סתם להתחיל איתם.. אולי הגנוז את המגילות הקדושות שמקלקלת את הדור ומכניסות רוח פמניסטית רחמא ליצלן לדור?! מסכימה למשפט אחד- הגברים הסמרטוטים מפחדים מנשים אלו ומוסיפה משפט- אבל גברים אמיתיים לא מפחדים מנשים אלו ואף
נעה פמיניסטית גאה09.07.17
40
בידי נער ערבי בפתח ביתה לעיני ילדיה. סברתי שגם דב גריזלי יירתע מלהעלות את שמה הקדוש על דל שפתיו. היתה אחות רחמניה בבית חולים, בעלת סגולות מיוחדות. עודדה ועזרה להרבה נשים שהיו במצוקה. = הדוב המתנשא הזה יש לו אפס הבנה לנפש אשה. עד כאן ולא אוסיף
יהודי מבין בנפש21.06.17
39
הפוסל במומו פוסל כנראה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליס20.06.17
38
אבל מה פתאום כל איזה ישהו שיש לו יכולת דיבור או כתיבה נהיה "מאן דאמר" ובעברית "דובר"
אביכ20.06.17
37
זה הוקם לכלאיים וממילא שום דבר נורמלי לא יוצא משם לא חרדי ולא חילוני נורמלי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יובף20.06.17
36
הספר עצמו פוגע בדפנה הרבה יותר, זה צהבון שמבליט כמה שיותר את הצדדים השלילים שהיו בה (כמו שיש בכל אדם) במקום לשים דגש על חסד יש בו התמקדות במריבות קטנוניות ופרובוקציות בתחום הצניעות, כל מי שזכרה של דפנה חשוב לא צריך לצאת נגד הספר הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף20.06.17
35
אתה אדם חולה וזקוק לטיפול בהקדם, עצוב שניתנה לך במה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שגיא20.06.17
34
תודה דב הלברטל
מעוז19.06.17
33
בס"ד היום בתוך אלו שקוראים לעצמם "ציונים דתיים " ישנם כאלו שמנסים להרוס כל דבר ביהדות המסורה לנו מדור לדור עד משה רבינו. הם יותר גרועים מהרפורמים, מי בכלל מחשיב בארץ את הרפורמים לשומרי דת משה ? אבל כאשר באים אנשים שהולכים עם "כיפה" וכאילו שומרים שבת ( אולי כן ) לפי מה שהם מבינים . אולי יש א
צבי23.06.17
32
די מספיק להעלות משוגעים עזבו אותנו תנו לנו לחיות ההלברטל הזה נמאס כבר
רחמים20.06.17
31
רק על הזרם שאליו אתה משתייך. יכול להיות שאתה רוצה מקום מיוחד כעורך דין מעורר מחלוקת , רכילות , לשון הרע , הוצאת דיבה כל אלה כל כך שנואים בשמים . כל כך שנואים. יש דבר אחד שאתה לא מסוגל להגיד על דפנה מאיר שחזרה בתשובה בכל מה שהיא יכלה ומהמקום שממנו באה - משפחת אומנה- זה שהיא לא אמרה לשון הרע , והיא
בת ישראל 19.06.17
30
הוא בוטה וקיצוני והאמת איפשהו באמצע.
יהודי19.06.17
29
נראה כמו איזה לא יודע מה עם על השיער הזה, יודע בדיוק מה נעשה איפה ובאיזה מדיות ובא להטיף. כל אחד נהיה רבן של כל בני הגולה.
דניאל22.06.17
28
היה יכול לכתוב מבלי להזכיר את דפנה הי"ו. או לפחות ברמז... רגישות אין כאן...
אחת22.06.17
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי19.06.17
26
"כשהגברים הסמרטוטיים שם, מפחדים מנשים אלה וסוגדים להן".
תייר19.06.17
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים19.06.17
24
הבן אדם הזה יצא נגד כל דבר, העיקר שישמעו שקיים דוב הלברטל, והוא נמצא במצב שלא אכפת לו אם יוצאים נגדו או ממש יחרימו אותו העיקר שנדע שהוא קיים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דובלה 19.06.17
23
זה נשים שחושבות שהן "באבות" מסוג חדש, וכל כבודה בת מלך פנימה, זה שייך לעבר. רפורמים, קונסרבטיבים, לייטים למינהו, חרדונים מודרנים, ושאר נאורים ומתקדמים - כולם מהווים חידוש אחד: הנשים שם מובילות את הקרנבל. ומאחר שזה לא ממש רצון השם, מה שיוצא זה.. קרנבל.
לולי25.06.17
22
למה אתה לא יוצא נגדה בשצף קצף ????
הפלס 18.06.17
21
החינוך החרדי ממש פנטסטי--ראה התגובות למאמריך ולמאמרים של אחרים-טול קורה...
שלמה18.06.17
20
במה שכתבת על הפמיניזים וכו.. יש דברים שלא כותבים כי לא מרכלים על המת.
....18.06.17
19
כל הכבוד
גל18.06.17
18
לא קראתי את הספר על דפנה הי"ד. אבל ,אם הגדרותיו של עו"ד הלברטל נכונות ,איני מבין ,מדוע המערכת חוששת כל כך וממהרת כ"כ להדגיש שהיא לא אחראית על דעותיו .זה אגב חייב להיות נכון בכל כתבה ,ואין צורך לפחד להביע דעות .בלי קשר לעצם הצער הגדול על רציחתה .אגב לא ברור לי האם באמת אחרים שנרצחו כמוה [על פתח הבית
אהרוני 18.06.17
17
את ליקוק השפתיים וההנאה המרובה מהדג השמן שהצליח אלברטל למשות מן המים וכי יש לך יותר גן עדן עלי אדמות מלהשתלח באופן נטול רסן בציונות הדתית מה עוד שזה גורם לו להגדיר את עצמו כ"חרדי" בלי צורך לענות על השאלות הקשות נו... יבוא יום ואלברטל יהיה עסוק בענינים יותר חשובים העומדים ברום עולם
ש18.06.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם19.06.17
15
על קידוש השם! ועוד שקרים! על מגזר שלם! אין לזה מחילה
יהודי19.06.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נ18.06.17
בזמן האחרון הוא דיבר כמה פעמים לעניין וזה לא הפעם הראשונה..שימשיך ככה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ששי18.06.17
13
יש כלל יהודי עתיק שאומר שאחרי שמישהו נפטר מספרים על מעשיו הטובים, על מידותיו הטובות על הקניינים החיוביים שהשאיר, ולא מדברים על חטאיו. קל וחומר אישה שמתה על קידוש ה' קל וחומר כשמדובר בטרגדיה נוראה לפי כל קנה מידה, אין לי אלא לומר לך,הפעם הגזמת לפי כל אמת מוסר אפשרית, ומן הראוי שתבקש סליחה!!!
מישהי18.06.17
הוא דווקא מציל אותה מהחטאת הרבים שנענשים עליו גם בעולם האמת, וככל שיוחטאו יותר, העונש שלה רק יגדל
מישהו19.06.17
12
מדבר על מעקפים להלכה באמצעי מניעה וחתירה נגד שבעת נקיים, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי כהן18.06.17
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם18.06.17
מאמרים על מתים . נראה לי שאתה הרברטל והגבת לעצמך.
1234 18.06.17
10
אני שומעת ילד פגוע ונעלב שאותו לא שמים בכוכבים, ועליו לא כתבו ספרים, והוא לא נחטף מראש כל מדף. יכולה ממש להבין אותך, להכיל ולתת מקום לרגשות שלך, תוריד את המסיכות ותראה לנו את הפנים האמיתיות - ילדון מיבב שהוא לא קיבל גם.
שירי18.06.17
הוא מדבר לעניין. התגובה שלך ילדותית ובכיינית
ש19.06.17
שירי כתבה אמת. סתם צומי.
123420.06.17
9
עוד פעם משתלח במשפחת מאיר, בושה וחרפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי18.06.17
8
בושה וחרפה לכתוב כך על אישה שמתה על קידוש ה'.
פ.ס.18.06.17
כבודה במקומה במונח תחת כסא הכבוד. אבל אם תקראו בעיון את הביקורת בכתבה תבינו שהיא נכונה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רזי18.06.17
את הלברטל השמאלן הרדיקל אך אסור לדבר כך על נפטרת שהיתה מחפשת האמת התמידית, הנני מתנחל ושייך למגזר החרדלי ולצערי לאחרונה אני רואה תופעה של ירידה מהדת ורפורמה וחושש לעתיד החברה החרדלית ובמיוחד מהלייטיות,לעומת זאת בחברה החרדית בעיקר במגזר הליטאי[אנטי ליטי] הרבה הולך לפי חיצוניות ולא לפי האמת והכל בשם ה
יוסף18.06.17
7
לא יודע אם הייתי מעיף מבט על הספר בלי לקרוא את הכתבה אבל עכשיו בטוח אני רץ לקנות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי18.06.17
זה בעיקר לנשים.
מנחם19.06.17
6
סופסוף הלברטל מדבר לעניין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דתית לאומית18.06.17
5
הספר מלא תוכן לא יאה ובמקום להעצים את אישיותה וייחודיותה של דפנה, הוציאו את הכביסה המלוכלכת החוצה בכל תחום. מה חבל שזה מה שחושבים שיעלה את הנשמה של הנפטרת...
מאוכזבת18.06.17
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד18.06.17
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני18.06.17
2
הבעיה היא שלא היה צדיק בסדום כאילו לא שופטת אותך אם אתה קצת בואו נגיד במילים עדינות לא יודע ואם לא יודעים עדיף לא לדבר ועוד משהו על הכתבה אל תדון את האדם עד שתגיע למקומו אין הוא צריך להוכיח את דפנה מאיר על ההתנהגות שלה אם היה מגיע למקומה ולכל מה שעברה אז ורק אז אולי היה לו קצת לא זכות דיבור לדבר כך
לתגובה 2 א22.06.17
1
נעצרתי בשלב שזה היה כבר מוגזם. זה לא קורה הרבה אבל אני נאלץ להסכים איתו כמעט בכל מילה
ד"ל18.06.17
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך

דוד הכהן | 16:36

אלו המצוות

חוסמים את הסיוע לעזה? הרב שמואל אליהו חיבר לכם תפילה

דוד הכהן | 14:13

"כניעה מוחלטת"

"העסקה תסכן חיים של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"

דוד הכהן | 13:01

טל ומטר

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 07:49

עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל הלוי אישר את תכנית הלחימה בעיר רפיח; ממתינים לתשובת חמאס על העסקה 

כתבי כיכר השבת | 07:00
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

סערה בערד

ראש העיר זועם על בן גביר בעקבות פינוי המפגינים והחסידים

כיכר השבת | 26.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

ליל הקרב בהר דב

תעלומה בצה"ל: איך ידע חיזבאללה את מיקום המשאית? 

כיכר השבת | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24