כיכר השבת

עסקה עם קצף

הישראלי מאחורי ה'אקזיט': נשבר לי מחרדים

מנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום עשה ביממה האחרונה 'אקזיט' של מיליארדים, כשמכר את החברה שבבעלותו. בטקס החתימה הוא התגאה באביו, חובש הכיפה השחורה, אבל הנה מה שאמר לפני זמן לא רב על החרדים • מקומם (חדשות)

36
אלי רוטמן | כיכר השבת | י' באלול | 21.08.18
דניאל בירנבאום, אתמול
דניאל בירנבאום, אתמול (צילום: Flash90)

איש העסקים הישראלי דניאל בירנבאום, מככב בכותרות כל כלי התקשורת בארץ, מאז אתמול כשחתם בטקס רשמי על 'אקזיט' מוצלח: מכירת חברת סודהדטרים שבבעלותו לקבוצת פפסיקו העולמית, תמורת 3.2 מיליארד דולר.

• 'אקזיט' ישראלי: פפסיקו רוכשת את סודהסטרים ב-3.2 מיליארד דולר

מעניין לבדוק מה חושב היזם הישראלי המצליחן, שהעביר תקופה קצרה מילדותו לצד ילדים חרדים במרכז קליטה בכפר חב"ד, על האוכלוסייה החרדית והתנהלותה כיום בישראל. מתברר, כי בירנבאום היה ממובילי תמיכת החברות העסקיות במחאת הפונדקאות של הקבוצה המנוגדת לחיי משפחה המקובלים על פי התורה והאנושות הנורמטיבית.

בבואו לנמק את פעילותו הנמרצת בענין זה, הסביר לפני מספר שבועות מנכ"ל סודהסטרים, בראיון ל'כלכליסט': "היתה פה חקיקה מפלה, שגדשה את הסאה, אחרי רצף של חקיקות ואירועים שנמאסו עלינו - כפי שהם נמאסו על כל הציבור: חוק הגיוס, האירועים באל על, חוק המרכולים, ההדתה בצה"ל, מתווה הכותל והמונופול של החרדים על הכשרות, הנישואין, הגירושים והקבורה. יש פה אפקט מצטבר של תחושת מיאוס ומחנק".

כשנאמר לבירנבאום, על ידי העיתונאית דיאנה בחור ניר, כי רוב מנכ"לי החברות מעדיפים לשבת על הגדר ולא לנקוט עמדה כדי לא להסתבך עם הציבור החרדי, הגיב המנכ"ל: "נוח לשבת על הגדר. זה הכי בטוח. אבל אנחנו בסודהסטרים אף פעם לא היינו טובים בזה, ותראי את התוצאות העסקיות שלנו. זה עשה לנו שירות מצוין".

בירנבאום מציג את אביו לנשיא 'פפסיקו' לגוארטה (צילום: מוטי קמחי, ynet)

יש אינטרס עסקי בלקפוץ על העגלה אחרי שכמה בתי עסק כבר עשו זה? נשאל בירנבאום, והשיב: "כל אחד ושיקוליו. יש מנכ"לים מופנמים יותר, יש מי שלא מערבבים דעות אישיות עם ייצוג של חברה ויש כאלה שהדירקטוריון שלהם לא יאהב את זה. אני לא כזה".

"יש עסקים שרגישים יותר לחרם של ציבור מסוים. למשל אל על שפוחדת מהחרדים פחד מוות. אני לא יכול להיכנס להם לשיקולי הרווח וההפסד. לנו יש את השיקולים שלנו. אנחנו שמים את האינטגריטי לפני דו"ח הרווח וההפסד. אני לא חושב שמנהל יכול לבחור מתי להיות מוסרי. אם אתה מוסרי - אתה מוסרי"...

אתה באמת לא מבין את מי שמשקשק מהציבור החרדי ורואה בו כוח צרכני גדול? הקשה העיתונאית, אך מנכ"ל סודהסטרים לא נסוג: "אני לא יכול להזדהות עם זה כי אני לא הייתי יכול לשחק את המשחק הזה. לא הייתי מוכר את הערך שלי בשביל להרוויח עוד פרוטה. אולי בגלל זה אני לא מנהל את החברה שלהם".

מחזה יוצא דופן בהפגנה נגד גיוס חרדים (צילום ארכיון: 'אנשי הדממה' / 'מחאות החרדים הקיצונים')

"קשה לי להבין איך אפשר להיכנע בפני האוכלוסיה החרדית שהיא אחוז קטן ממדינת ישראל ולתת לה לכפות את הדרך שלה. אין לה שותפות גורל איתנו. מילא זה שהם לא שולחים את הילדים שלהם לצבא, אבל אי אפשר ללכת לשירות לאומי?".

"הם תופסים את כולנו, ואנחנו מתקפלים. מה שקורה כאן זה שהקהילה העסקית אומרת די. נשבר לנו. נגמר", סיים בירנבאום, שבמעמד החתימה אתמול על עסקת הענק, הציג בגאווה בפני רמון לגוארטה, נשיא פפסיקו והמנכ"ל הנכנס של הקונצרן האמריקני, את אביו חובש הכיפה השחורה.

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
יש חרדים מקסימים שתורמים המון לעם ישראל ויש שפחות. יש חילונים שתורמים המון ויש שפחות.ההכללה הזאת לא כל כך במקום. בדיוק כמו שיש ערבים מחבלים שרוצים במותינו שאותם צריך לחסל. ויש ערבים שלא.
צביקה23.08.18
18
זה החטא החמור ביותר שיש עליי אדמות יותר מרצח יותר מהכל...ועוד על הציבור היהודי שומרי התורה והמצוות לומדי תורתו הקדושה שהם היקרים ביותר בעיני השם יתברך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ש21.08.18
17
מבחינתי בשביל זה ירדתי לעולם. דניאל אתה עוד תחזור לאבא בע''ה. בהצלחה הקב''ה נתן לך כסף בשביל שתעשה איתו דברים טובים (יענו בצד הקדושה)
חב''דניק21.08.18
ברור שכואב לך על הכשלון עם ילד שלמד בחב"ד. אני לא אתן את הלחי השנייה, מי שמזלזל בציבור החרדי לא יראה את הכסף שלי!!!!!
אני21.08.18
א. מענין לי ת'2יץה שהוא למד בחב"ד (לא מדד לכלום במקרה הזה מבחינתי) ב. זה קשור ל-א' - אני אוהב אותו כי הוא יהודי (ואני ממש שונא את החילוניות שבה הוא לבוש כרגע לצערי) ג.האמירה הזו של מי שמזלזל בחרדים לא יראה את הכסף שלי - מגלה אצלך את חווית הפילוג מיהודי אחר. מה שמעלה שאלה על התפילות שלך.. אם אתה יודע
חב"דניק22.08.18
אשריך !
ל-121.08.18
אדם שנולד לבית חרדי/דתי אין הוא תינוק שנשבה
חוזר בתשובה21.08.18
כזה דבר "חוזר בשאלה" - אם כבר אז הוא מומר לתיאבון. באמת יכול להיות שאין לו את הגדר ההלכתי של "תנוק שנשבה" - אני חושב שזה דבר שלא ברור היום באמת לגמרי כ המציאות היא מורכבת - אבל זה פשוט שהחילונים מתנהגים כגויים לתיאבון ולא להכעיס - לפחות כשלא מקשרים את זה לפוליטיקה. קיצר שהשם יעזור
חב"דניק22.08.18

הצגת כל התגובות

16
בלי דת במדינה?!מה יש לנו לחפש פה?
דוד21.08.18
15
הפסקנו להתרגש מכל האקזיטים הללו כל אחד מקבל את מנתו אם לטוב ואם לרע. רבי אבהו היה צדיק ועשיר ומקורב למלכות ובכל זאת לפני פטירתו חשש שכבר קיבל שכרו בעולם הזה...ומה יגידו בעלי האקזיטים.. השנאה לחרדים היא טבעית ואינה שונה במהותה משנאת עמלק לישראל.
יודל21.08.18
14
נמס לו מהחרדים, צריך אדם כזה להתבייש, עוד קורא לעצמו יהודי, יש לי שכנים גויים וערבים שאני עובדת איתם הם מכבדים את הדת היהודית ואת התורה וחוקיה יותר מאחד כזה שכל מעיינו זה כסף ועוד פעם כסף, גם במשטרים אפלים היו יהודים שהתבוללו וחייו כגויים ואם אדם כזה "עשיר" בכסף מתנשא ומדבר סרה באחיו היהודים. כנ
יהודיה21.08.18
13
את מי זה מענין?מה אומר ומה חושב המנכ"ל המתגאה של סודה סטרים היום הוא גדול מחר הוא קטן ככה זה הולך.
אבי21.08.18
12
שמגישים אוכל בכוח גם עם הוא הכי טעים (לא נעים לאכול אותו) לעומת זאת שמגישים אוכל בצורה נעימה ומכובדת גם עם האוכל לא הכי טעים כיף המרגש וכל מה שמסביב גם האוכל מקבל טעם טוב . אותו דבר מסורת/ דת עם הייתה מוגשת בנועם ייתכן שהיו יותר דתיים כל דבר שבכפייה/ כוח סופו להתבטל.
איש 21.08.18
11
לאחר שנים של רכיבה על יהדות מודרנית (שקראתם לה חילוניות , רפורמיזם וכד'.... טוב להמציא שמות לדברים שאין לכם מושג מה זה ) . היהדות מפנה אליכם גב , כן כן לכם המתנתקים מהמציאות , בורחים מהיהודים .
משה21.08.18
10
הקב"ה נתן לנו אותה במתנה בתנאי שנשמור על התורה, הציונים שהשתלטו בכוח רק סכסכו בין היהודים לערבים וגרמו לנזק של עשרות אלפי הרוגים ומאות אלפי פצועים.
רועי21.08.18
אם ארץ ישראל שייכת רק לחרדים, מדוע זה התנגדו החרדים ליישובה, והגיעו רק בעקבות הציונים למדינה החדשה שהוקמה? נכון, היו מעט מן המעט יהודים ב'יישוב הישן'; רובם ככולם התנגדו לעלייה ההמונית לארץ, ואף לא העיזו לחשוב על הקמת מדינה יהודית עצמאית. כל ההשקפות החרדיות החדשות הצצות לבקרים, רק מוכיחות את העובדה
חנן .ב.21.08.18
9
האבא שלו עם הכיפה אמר שהוא רב קונסרבטיבי
איציק 21.08.18
8
אין ברירה זאת המציאות
רם26.08.18
7
אילו הייתה חברה אחרת הייתי עובר לחברה האחרת אבל אין. מה לעשות???
חיים שטרן21.08.18
6
החרדים הם אחוז קטן מהאכלוסייה. אתה צודק. יש מליארדי גויים בעולם שטוענים שהיהודים הם אחוז קטן בעולם ,אשר כופים את דעתם הציונית וכו על מנהיגי העולם. רק דע לך שככל שהאיכות והכמות לא תמיד הולכים ביחד... אגב:אם אתה ממש מרגיש מחנק ,יש מאות מדינות בעולם,תשקול מעבר לאחת מהם.
צביקה21.08.18
5
.
שנה ופירש הכי גרוע.21.08.18
4
הגדרות נכונות יותר הן "מעורר מחשבה", "דורש בדיקה, ואולי גם תיקון", "מעלה שאלות קשות" או "מדליק נורה אדומה". חברה שאינה יודעת לקבל ביקורת, אינה מסוגלת להתקדם לשום מקום. אם כל כך הרבה אנשים מכל כך הרבה זרמים, מבקרים את החרדים, אולי יש בזה משהו? אולי לא כולם אנטישמים ושונאי הדת?
חנן .ב.21.08.18
3
הוא הראשון שסגר מפעל שנמצא מאחורי הקו הירוק בגלל איום על חרם
ידען21.08.18
2
הקב"ה הטיב עמו כנראה שיש לו זכויות, הוא איש של מוסר! כל הכבוד לו במאבקיו השונים , אנחנו תומכים ומוקירים את פועלך
חננאל22.08.18
1
וחיללו ומחללים את השם בפרסיה ובסתר.
יוסי22.08.18
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ירושלים: פצועים חולצו משריפה שפרצה בבניין מגורים גבוה

דוד הכהן | 10:08

אכיפת עבירות התנועה

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 09:51

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 07:56

כל עדכוני המלחמה

חשש בעסקת החטופים; הנייה חזר לקטר; הרוגים בעיר רפיח

כתבי כיכר השבת | 07:00

בשורה נוראה

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

אירוע חריג

ניסה לתקוף את שיירת ראש הממשלה בתל אביב - ונעצר

יוני גבאי | 02.05.24

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24