כיכר השבת

האסון במודיעין עילית

המתנדב שטיפל ביהודה הפעוט: "אמו ראתה הכל - וצעקה"

שעות ספורות אחרי הטרגדיה הנוראית במודיעין עילית - מותו של הפעוט יהודה וורנר שנשכח למוות ברכב - סיפר אחד מהמתנדבים החרדים שניסו להחיותו, על הרגעים הנוראים, הקשים לתיאור (ארץ)

42
חיים גולדברג | כיכר השבת | עודכן ב-י"ט בתמוז תשע"ט | 22.07.19
הכתבה פורסמה ב-י"ט בתמוז תשע"ט | 22.07.19
כיסא התינוק שנפטר, בתוך הרכב הלוהט
כיסא התינוק שנפטר, בתוך הרכב הלוהט (צילום: משה מזרחי)

אחד מכונני הרפואה, שהוזעק היום (שני) לזירה הקשה במודיעין עילית, בה נמצא הפעוט יהודה וורנר בן החצי שנה בתוך רכב לוהט - ובהמשך נקבע מותו - תיאר בפני חבריו את הרגעים הקשים מכל.

כזכור, יהודה הפעוט נשכח בידי בני משפחתו בתוך הרכב, כבר בשעה 10 בבוקר. כך שהוא שהה בתוך החום הכבד במשך לא פחות משלוש שעות, בהן התייסר באורח נוראי.

האסון אירע ברחוב חזון איש, בשכונת גרין פארק שבמודיעין עילית, וכפי שדווח ב'כיכר השבת' - אמו של הפעוט היא שגילתה ראשונה את הזוועה.

לאחר מאמצי החייאה ממושכים, בשטח ובבית החולים אסף הרופא בצריפין, לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו של הפעוט - בן למשפחת וורנר מלוד, שהגיע עם אמו לביקור במודיעין עילית.

איש מד"א, בזירת האסון (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

וכך כאמור כתב המתנדב החרדי, תושב העיר, שהיה שותף למאמצי ההצלה של הפעוט: "ההרגשה לעשות החייאה על תינוק כזה, כולו רותח מחום, עם כתמי מוות בידיים... כואב מאוד...".

"אתה עובד כמו רובוט, מנסה לחסום את הרגשות שלך... והדמעות חונקות אותך...", ממשיך הכונן הרפואי ומתאר. "האימא עומדת בצד, צועקת ורואה הכל... הכאב של האימא, הזעקה לעזרה, הדמעות בעיניים... אי אפשר להכיל דבר כזה...".

המתנדב המסור והמתוסכל סיים במלים הבאות, בקריאה נואשת: "עשו לנו טובה, תשמרו על הילדים שלכם!".

בהודעה שפרסמה בדקות האחרונות קהילת 'רמת אשכול' בעיר לוד, בה חברה המשפחה השכולה, נכתב: "בכאב עצום ובדמעות רותחות אנחנו מודיעים על הסתלקותו למרומים של הילד הזך והטהור יהודה ורנר ז"ל. ההלוויה תתקיים ככל הנראה הערב בסביבות 20.00 בהר הזיתים בירושלים. בנחמת ציון וירושלים ננוחם".

התיאור של המתנדב הרפואי

בתוך כך, ככל שחולף הזמן הולכים ומתבררים פרטי הטרגדיה, מהם עולה, כי היא התרחשה כאשר האם, עובדת במעון בעיר לוד, החליטה היום לקחת את הפעוט עמה לקניות במודיעין עילית, במקום למשפחתון, ונכנסה בשעה 10 בבוקר לחנות בעיר.

בשעה 13:00, כשהיא קיבלה את התזכורת היומית הקבועה במכשיר הסלולרי, להוציא את הפעוט מהמשפחתון, הבינה האם כי היא שכחה אותו ברכב.

מוכרת בחנות בה שהתה אימו של התינוק תיארה לכתב ynet את הרגעים הקשים: “האם החלה בקניות בחנות מהשעה 10:00 בבוקר, ואז בשעה 13:00 נשמעה תזכורת בטלפון והיא החלה לצעוק: ‘הילד שלי, הילד שלי’. רצתי איתה לאוטו ופתחנו אותו. הילד היה מחוסר הכרה, בלי דופק, מאוד יבש בפה וכולו לוהט. מיד הזמנו אמבולנס”.

"ניסיתי להרטיב אותו קצת, ואז הגיעו כוחות ההצלה. האם אמרה לי שאתמול הוא היה במעון ומחר היה צריך להיות במעון, והיום החליטה לעשות לו טיול כדי שיהיה עם אימא. היא אמרה ‘אני לא אסלח לעצמי'”.

תוכן שאסור לפספס
42 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
באיזו חנות שוהים 3 שעות ? שאלה לא סתמית היא היתה אמורה לחזור למכונית ולהניח את השקיות עם הקניות.באיזו חנות שוהים 3 שעות ?
רננה25.07.19
30
הנהג יכול להוריד את הנעל שלו ולהניח אותה ליד הבוסטר של הילד וברגע שיצא מהרכב וידקר מאיזה מקל ... אז יזכור איפה הנעל שלו ואז יזכר בעיקר החשוב לו מכל הילד!!!
שירוש22.07.19
על זה נאמר נעל אבוק או נעל אומאק רעיון אדיר
רחלי ממנוביץ23.07.19
טיפש! מי שלא זוכר תינוק חי וחמוד בן חצי שנה, על אחת כמה וכמה לא יזכור נעל חסרה! אין לו ראש. הוא בניתוק.
מנצ23.07.19
29
סליחה מה קונים 3 שעות בחנות ?
שלומי 22.07.19

הצגת כל התגובות

28
צריך בכל רכב כמו שמצפצף אם לא שמים חגורה שיהיה בלוח שעונים סימן של ילד ברגע שמנתקים את הרכב. שמוציאים מפתח וגם שהשלט לא נותן לסגור את הרכב או אי אפשר להוציא מפתח כל עוד יש מישהו במושב אחורי רק ככה אנשים לא ישכחו לצערנו אי אפשר לדון שכחה זה דבר לא נשלט הדרך היחידה זה פשוט להבין שאוטו שיש בו ילד לא
קובי22.07.19
27
כאשר היו לי ילדים קטנים. והייתי נוסעת איתם לבד/בלי אחים נוספים שיושבים מאחורה. הייתי מקפידה שכסא התינוק יהיה במושב הקידמי. ( עם הפנים נגד כוון הנסיעה לפי החוק). כך הסיכוי לשכוח תינוק קטן. רחוק יותר...
מקורב22.07.19
26
שלא תדעו עוד צער רק שמחות ובורא עולם רחם עילנו שלח את הגאולה תגאל מתחננים אליך
שלומי22.07.19
25
ברוך דיין האמת !!!
מיכאל הכהן22.07.19
24
תן כוח ומנוח לאם האומללה!
אוי אלוקים!22.07.19
23
זה קורה כל הזמן פשוט עצוב אנשים הראש שלהם מעופף לא שאני דן מישהו חס ושלום כולנו מעופפים צריך שיהיה חובה בכל רכב משהו שיצפצף שידעו שהילד שם אני פשוט לא מבין איך לא המציאו עדיין משהו כזה ואם יש אז למה זה לא חוק!!!
יוני22.07.19
22
תחשבו שהיא רגילה שכל יום הילד שלה במעון בשעה כזו והרגל נעשה שילטון... אז לא נוכל לדון ואפשר מאוד להבין את השכחה.... זה כמו שתגיד לעצמך לחשוב בלי הפסקה על הילדים גם תוך כדי עבודה- הגיוני?
אני23.07.19
21
ברוך דיין אמת. אל תדונו, טעות אנוש קשה מאד שיכולה לקרה לכולם. לא על אף אחד ,אמן. הורים יקרים סבים סבתות וכול נהג. א. תשאירו את הטלפון ליד כסא התינוק. ב. תשאירו את הנעל השמאלית. ג. את התיק. אני קניתי לילדים שלי חבל עם מחזקים .קצה אחד לתיק שלי וקצה שני לכסא התינוק. גברים שאין להם תיק לחגורת הבטיחות.
רחל23.07.19
20
רבונו של עולם רחם על עמך ישראל, כל יום צרות
ללא שם22.07.19
19
מזעזע
חלי הירט22.07.19
18
איזה מסכנה!! נשמעת אמא אוהבת ואכפתית שטעתה טעות אנוש. שה' ימלא חסרונה!
יעל22.07.19
17
כל הורה חייב לשאול את עצמו איזה פעולה הוא עושה שהוא יהיה בטוח גם באם הוא שכח את הילד שהפעולה תזכיר לו, תעצור אותו הרי כולם בטוחים שלהם זה לא ייקרה והם לא ישכחו ובסוף שוכחים כי אנחנו בני אדם לכן מחובתנו לעשות פעולה !!!! למשל אני לא משאיר באוטו מושב לתינוק אין מצב לצאת מהאוטו ונישאר מושב גם באם לא ה
יעקב22.07.19
16
אני יושבת ובוכה בלי סוף. טאטעעעעכע. מתי יבוא המשיח????מתי????.
אוייי22.07.19
15
יש בעזר מציון בכל הסניפים מכשיר שקוראים לו תפצפה זה שלט עם חגורה את החגורה שמים או על הילד או על המושב הבטיחות ברגע שאחד מההורים עוזב את הרכב ומתרחק ממנו עשר מטר השלט מתחיל לצפצף חזק מאוד אני חושב שמבחינת ההשתדלות מחובתו של כל בעל רכב עם ילדים לדאוג לעצמו כזה שלט
חיים 22.07.19
14
א .שלא ידעו עוד צער.ב.אין צורך לפרט ..
קובי22.07.19
כן יש צורך לפרט ולזעזע וגם להעניש. אם היה לאמא אלף דולר במכונית לא היתה שוכחת. אחרי כל המיקרים אין יותר תרוץ ,ומות הילד לא יהיה העונש.במשך שנים הייתי פותח את הדלת האחורית כאשר הילדים היו קטנים לפני ואחרי כל נסיעה.אפילו שלא אני הייתי לוקח אותם לגן או מעון,שמא חד הילדים נכנס לרכב אפילו שלא היה הגיוני,
mike22.07.19
אתה טיפש. גם אלף דולר שוכחים ,וגם 10 אלפים.
למייק22.07.19
13
בדרך כלל זה קרה כשלא היו רגילים לקחת את הילד באותה שעה או בכלל .היום יש הרבה הסחת דעת עם הטלפונים ובמיוחד עם הוואצפים למינהם. אם יש לך תינוק ולקחת אותו איתך בזמן לא שיגרתי כבה את הטלפון ושים חלק ממך כמו חגורה או נעל או כיפה במושב האחורי ליד הילד .או בכלל במצב כזה רצוי שהילד יהיה קדימה ליד הנהג - א
שלום22.07.19
12
גבור המרחם על הבריות': זה יכול לקרות לכל אחד, גם לך! עדיף שתבלום את פיך.
יוסי22.07.19
11
הלב נקרע
יוסי22.07.19
10
מתנדב יהודי מקסים ומיוחד למי זה משנה אים הוא חרדי דתי לאומי חילוני וכו,,, והעיקר שיהיו בשורות טובות לכלל עם ישראל
מרדכי22.07.19
9
למה חשוב להדגיש מתנדב חרדי?
חרידי22.07.19
8
נשמע פרימיטיבי לחלוטין, אבל צריך לחזור לרכבים שאין חלונות אוטומטיים... שאם רוצים לפתוח או לסגור חלונות, צריך לגלגל אותם ידנית וזהו, ככה שבאופן קבוע יישאר חלון אחד או אפילו כמה פתוחים קימעה או לרווחה (כן, כן גם בחורף...). לנו הייתה טויוטה סטרלט לפני כמה שנים כזאת, והחלונות היו פתוחים... נכון לפעמים ג
אפרת23.07.19
7
אל תשפטו הורים! אתמול גם הם חשבו שלהם זה לא יקרה ולא הבינו איך אפשר לשכוח..
ל22.07.19
6
למה אנשים דנים אנשים במצב כזה?? אני לא מבינההה ברור שכל אחד צריך להיות אחראי ולעשות הכל כדי לא לשכוח אבל אחרי שכבר קרה?? למה לדון ? וזה קרה לאנשים אחראיים מאדד האישה הזו לא תסלח לעצמה בחיים! אין לה יותר חייםםם!!! מתפללת עליה שאלוקים יתן לה כח אמן!!
מה קורה פה??23.07.19
5
זה פשוט גזירה . ה' ירחם ויתן כוח להורים
דור22.07.19
4
הרחמים האלו גובים עוד ועוד קורבנות לא מבין למה רשלנות כזו היא לא פשע אמא או אבא שלא זוכרים מהילד שלהם עכשיו שהוא מתבשל בשמש למה מחר כן אפשר לסמוך עליהם שיהיו אחראים שיתר ילדיהם לא יקפחו את חייהם שוב בשוגג מה זה שונה מתאונה שאדם עושה והורג אחר ותירוצים וסיפורים יש לא עד השמים
המרחם על הבריות22.07.19
אכן מהצד זה נראה לא הגיוני לשכוח ילד ברכב אבל מה לעשות שבורא עולם ברא את השיכחה בשביל שכך תלך נשמה זו לעולמה ודווקא בעקיפין עי' בני המשפחה זה לא סתם שאומרים שזה יכול לקרות לכל אזרח/ית
אחי22.07.19
אתה בנאדם חסר רגשות, טמבל לחלוטין, זה מה שיש לך להגיד??! כאילו לא מספיק לאמא (שאגב אני מכירה מקרוב ויכולה להיות עדה) הרגשות אשם והכאב על האובדן של הילד היא צריכה גם להתמודד עם ההערות שלך?! מה אתה רוצה שיקרה? שישימו אותה בכלא? זה יעשה לך טוב שוחר הצדק והאמת?
מישו22.07.19
אתה מנווול כל מילה מיותרת
אבי22.07.19
3
לך תלמד א ב ותיהיה קצת יותר מאופס
יאיר22.07.19
2
מצער מאוד הורים תהיו ערים עזבו את הפלאפון זכרו ילדים זה יותר מהכל
חבר22.07.19
1
רק להרהר בתשובה
יהודי23.07.19
אולי גם יעניין אותך
בארץ

נתניהו לשורדי השואה על החטופים: "נחושים להחזיר את כולם"

יוני גבאי | 16:21

לא ייאמן

ומי יושב סביב שולחן המו"מ עם ישראל? הנציגים של ארדואן

יוני גבאי | 15:47

לא היה רוב

ראש המוסד וראש השב"כ נגד ההצבעה על סגירת אל ג'זירה

כיכר השבת | 14:16

בשכונת גילה

ירושלים: פצועים חולצו משריפה שפרצה בבניין מגורים גבוה

דוד הכהן | 10:08

אכיפת עבירות התנועה

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 09:51
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 07:56

בשורה נוראה

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

אירוע חריג

ניסה לתקוף את שיירת ראש הממשלה בתל אביב - ונעצר

יוני גבאי | 02.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 02.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24