כיכר השבת

הסגר יוקדם?

נתניהו: 'המגפה גובה חיים רבים; צריך להטיל מיד סגר מלא'

בישיבת הממשלה העלו את ההצעה להקדים את תחילת הסגר ליום חמישי, אולי כבר בשעות הבוקר • ראש הממשלה: "המוטציה הגיעה לישראל וגובה חיים רבים; אנו צריכים מיד להטיל סגר מלא" (בארץ)

25
כיכר השבת | כ"א בטבת | 05.01.21
(צילום: רועי אברהם / לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מפרסם הערב (שלישי) תוך כדי ישיבת הממשלה על הטלת הסגר, סרטון בו הוא אומר: "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית שמתפשטת במהירות שיא עם המוטציה הבריטית. היא הגיעה לישראל וגובה חיים רבים".

"אנחנו צריכים מיד להטיל סגר מלא. אנחנו בישיבת הממשלה ואין לי ספק שהממשלה תאשר את זה והכנסת צריכה להעביר את זה מיד".

נתניהו הוסיף, "כל שעה שמשהים, המחלה מתפשטת עוד יותר מהר והיא תגבה מחיר יקר. לכן צריך כאן לא רק את שיתוף הפעולה של שרי הממשלה ויש אותו, צריך שיתוף פעולה של אזרחי ישראל ואני בטוח שגם אותו יש לנו. אנחנו צריכים שהכנסת תעביר את זה ללא דיחוי, מיד. מדובר בהצלת חיי אדם, לא פחות מזה".

במהלך ישיבת הממשלה דנו בזמן תחילת הסגר. אם מראש חשבו כי הוא יתחיל מיום שישי, הוחלט להקדימו ככל הנראה ליום חמישי בשעות הערב.

אחרים אמרו כי אם מתחילים את הסגר ביום חמישי, יש להתחיל אותו בשעות הבוקר ולא לגרום לכאוס בשעות הצהריים המאוחרות.

השר אופיר אקוניס אמר: "יום חמישי על הבוקר חייב. לא בחמישי בערב. את הסגר הקודם התחלנו ב-17:00, דבר שהוציא את האנשים מדעתם וגרם לפקקים אדירים ולכאוס, ויהיה גרוע יותר ביום חמישי בערב".

השר יובל שטייניץ אמר בדיון: "עשינו שגיאה גדולה שהבאנו מטוסים של אזרחים לארץ. צריך עכשיו לעצור כניסה של כל אדם לישראל, כולל אזרחים ישראלים עד שנדע שהמוטציה מדרום אפריקה לא עמידה לחיסון".

"מוכרחים לאסור עכשיו כניסה של כל אדם ששהה בדרום אפריקה והמדינות השכנות לה עד שנלמד מהם המאפיינים של המוטציה שהתפתחה שם. אני יודע שהמשפטנים לא תומכים בצעד הזה, אבל אין ברירה. אסור לקחת סיכון כמו זה שלקחנו עם המוטציה הבריטית שבגללה הגענו לרמות התחלואה הנוכחיות ולצעדים הקשים שאנחנו נוקטים כעת".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "לא צריך לשכנע אותנו על ענף כזה ואחר או תחום כזה ואחר, הכל חשוב, אבל אני חוזר ואומר לגבי היום – אפס החרגות – בצורה הכי קיצונית. אם אנחנו פוגשים מישהו ברחוב שאינו לובש מדים צריך לשאול אותו מה הוא עושה מחוץ לבית".

ראש הממשלה הסכים איתו. "כשהפעלנו סגר מיד זה הוריד את התחלואה. יצאנו מזה, הגענו לגל השני אך על פי שזה היה מאוחר הפעלנו סגר כללי וזה עבד. הסיבה שאפשר לאכוף סגר כללי יותר טוב היא כי האפקט הפסיכולוגי עובד ואז יש משמעת של כל אדם על עצמו. ניהלנו את זה נכון כי ידענו להפעיל את האקורדיון בזמן. לפתוח ולסגור בזמן ועכשיו אנחנו מביאים גם את החיסונים וזה יעזור. מטיפים לנו בשיח התקשורתי, זה שיח עקר וזה פשוט לא נכון. אכיפה לא עזרה ולא הבדיקות – רק סגר עזר".

אדלשטיין גם התייחס להפגנות. "לא מבין למה צריך לאשר הפגנות? גם ככה נפלה הממשלה. אפידמיולגית ההפגנות הן סכנה. אבל אני לא ממליץ בכל זאת לאסור את קיום ההפגנות כדי לא לפגוע באמון הציבור. אם נבוא עם הצעה להגביל את ההפגנות שזה עדיף רפואית, התקשורת תפמפם שזה סגר פוליטי וחלק מהציבור ישתכנע מזה. אני הצלחתי להתנהל ללא חשש שעושים צעדים פוליטיים. הלוואי והייתי יכול גם לעצור את הבלגן הזה של ההפגנות - אין ספק שיש שם הדבקה".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הציע גם הוא לאסור הפגנות בסגר: "בימים אלו ההפגנות מתקיימות על ידי כל פלגי האוכלוסייה אז זה לא דבר פוליטי. כל אחד שירצה לצאת לפעילות שאיננה מאושרת יגיד לשוטר במחסום אני בדרך להפגנה. אני רוצה לקבל את ההחלטות הנכונות ולעמוד עליהן. אני בעד סגר הכי מהודק ברמה הכי משמעותית".

תוכן שאסור לפספס
25 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
עשייה והבאת חיסונים! ערך החיים הוא העליון ביותר!!!!! אתה לא אשם בכלום אתה עושה למען האזרחים !!!!!!!!!! לכאורה נראה שגנץ מפריע מאד ולא רק הוא נזכיר את שפע ,סער והחברה שלו ראשי העיריות ליברמן ,לפיד הם ימשיכו בתחככים ומזימות וזה לא יעזור להם בכלום נבוא חשבון ביום הבוחר עם כל אלה שמפריעים היום !
צמח05.01.21
24
סגר אמיתי זה הצעד הנכון בעת הזאת. מי שמתנגד לא מבין את ההשלכות של נגיף הקורונה. ביבי חושב לטובת האזרחים ויש צעדים טובים שהם קשים אבל חייבים לעשות וכך מנהיג טוב נמדד. אנחנו איתך בהחלטה הקשה שבסוף הגיעה
יצחק05.01.21
23
חזק ואמץ!!! אוהבים אותך!!!
פוקס05.01.21

הצגת כל התגובות

22
תפטרו כבר את שאשא ביטון, ותעיף לעזאזאל את גנץ ושאריות כחל"ב.
נוח05.01.21
21
למה חיכית שהמגפה תתפרץ ?? צבוע
אתה פושע05.01.21
20
מזל שיש מבוגר אחראי על ההגה , תאמין לי אנחנו צריכים להודות לך על ההבלגה והגישה הבוגרת מול כל המתנגדים, ככה זה, לכל הגדולים היו מתנגדים, גם למנהיגים וגם לרבנים.
טרבלסי05.01.21
19
סגרו את כל המדינה! אנשים מתים, בתי החולים קורסים, סגרו הכל לפחות לחודש, כדי שהגל הראשון של המתחסנים יקבלו את המנה השניה ועד שנקבל עוד חיסונים. נכון, אנחנו מצפים מכולם לעמוד מאחוריי המדינה, ולתמוך בסגר כולל, שירגיע את המצב בבתי החולים ויחסוך חיי אדם...
איציק05.01.21
18
אם מה שמתפרסם עכשיו בתישקורת ע׳י אהוד ברק ביחס לחברת פייזר נכון, אז זה פשוט שערוריה אחת גדולה!!! ולדעתי זה צריך לבוא חשבון עם ביבי בבחירות הקרובות שבע׳ה לא יהיו כי כבר משיח בא...אסור לעבור על זה לסדר היום .. כול ההמשלה החולה .. וכול החברי כנסת שידעו על כך, צריכים לשלם את המחיר וללכת הבייתה ומייד!!!
הלו משהו פה השתגע05.01.21
17
לכל אלו שטוענים שמכניסים מדינה שלימה לסגר בגלל שיקול פוליטי זה קישקוש מוחלט!!! עובדה שלפני הסגר הראשון בני ברק ועוד ישוב חרדי (לא זוכר את שמו) היו בסגר לפני פסח ולמרות זאת המדינה נכנסה לסגר בפסח
אבי05.01.21
16
במבחן התוצאה: כל מה שאמרתה, צדקתה! אנחנו תומכים בהחלטות שלך, ומגבים אותך, תתעלם מרעשי רקע של פופוליסטים
צחי05.01.21
15
שמאלן: מה שביבי עשה זה פשוט פשע, תביני, הוא מכר אותנו לפייזר. אנחנו עכברי מעבדה. עושים עלינו ניסוי בבני אדם, זה מפחיד ממש, תחשבי על זה - אנחנו בעצם הניסוי בבני אדם הגדול ביותר שמתקיים היום בעול.. אני: התחסנת? שמאלן: כן
דואק05.01.21
14
רק לך יש את האומץ, הכח ואת יכולת ההקרבה להחיל את המהלך שהוא האנטיתזה הטהורה של הפופוליזם, כשם שעשית בגל שני. גם אז כולם תקפו אותך ולאחר מכן הצעידו , וזה גם מה שיקרה הפעם . יש לך את גיבוי רוב העם השפוי העומד כחומה בצורה ואיתנה מאחוריך
נתן05.01.21
13
החיסונים הם אלה שעושים את המחלות. בהצלחה לכל מי שלקח הולכים כמו כבשים למשחטות
מיי06.01.21
12
זה כולל גם הפגנות?
ה הוא המלך05.01.21
11
רק סגר מלא יוציא אותנו מהקורונה
עובד05.01.21
10
מנהיג אחראי בעולם של פוליטיקאים קטנים
מזרחי05.01.21
9
שיעשו את הסגר מעכשיו!!!! אבל אם הציבור ימשיך לזלזל, זה לא יהיה יעיל.
צריך גם אכיפה!!05.01.21
8
ראש הממשלה דואג רק לעצמו. *מעצמת סייבר. *מעצמת הייטק. *משיג לנו מליוני חיסונים לפני כל העולם כולו. *מקום ראשון בעולם בחיסון הציבור. *4 הסכמי שלום והיד עוד נטויה. *השקל מהמטבעות החזקים בעולם. *מעלה את דירוג באשראי לAA. *מחסל את בסיסי אירן בסוריה. *מביא את ארה"ב להכרה ביו"ש ובגולן. *מוריד לאפס את הגינ
בנו05.01.21
7
תעשה ותצליח מבורכים הם צעדיך, אנו הראשונים מבחינה חשובה ביותר וזה שזכינו למנהיג אחראי אופטימי שואף לחיובי למרות כל האווירה השלילית. אתה נכון לעכשיו האור בקצה המנהרה לא אף אחד אחר. האזרח והמדינה צריכים את התבונה והפוליטיקה שלך. יישר כח פלא אדם
מלכה05.01.21
6
צודק אדוני ראש הממשלה לסגור כולל בית ספר לחסן ולשחרר
טל05.01.21
5
תודה לך אדוני ראש הממשלה! אל תתן להם להרפות את ידך. ישר כח.
יוסי05.01.21
4
צודק בכל מילה חייבים סגר מלא
ב05.01.21
3
אני בעד מה שהולך זה: ק-ט-ס-ט-ר-ו-פ-ה!!!!! שלי הייתה בת אחת חולה אבל התחילו לספר סיפורים שהיא כיתה מקדמת וזה.. היום יש 2 מורות חולות 5 בנות מאומתות (לפחות!) ורק אתמול נזכרו להכניס לבידוד! העיקר עושים עצרת תפילה 3 שעות... ראש בקיר!
יעלוששששששששששש05.01.21
2
בע"ה ...אנחנו אתך באש ובמיים מה שתחליט הוא בטוח לטובת כולנו רק סגר מלא יציל אותנו .
רונן05.01.21
1
ישר כח כבודו עשייה מבורכת הלוואי ושיבינו את כובד האחריות שמוטלת על כתפיך.
נחמן05.01.21
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך

דוד הכהן | 28.04.24

אלו המצוות

חוסמים את הסיוע לעזה? הרב שמואל אליהו חיבר לכם תפילה

דוד הכהן | 28.04.24

"כניעה מוחלטת"

"העסקה תסכן חיים של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"

דוד הכהן | 28.04.24

טל ומטר

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 28.04.24

עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל אישר את תכנית רפיח | ממתינים לתשובת חמאס

כתבי כיכר השבת | 28.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

סערה בערד

ראש העיר זועם על בן גביר בעקבות פינוי המפגינים והחסידים

כיכר השבת | 26.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

ליל הקרב בהר דב

תעלומה בצה"ל: איך ידע חיזבאללה את מיקום המשאית? 

כיכר השבת | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24