כיכר השבת

אלו עיקרי ההסכמות

איום השביתה - הוסר: הושגו הסכמות בין האוצר והמורים

במסגרת המשא ומתן בין משרד האוצר למשרד החינוך והסתדרות המורים - הושגו הסכמות, בעקבותיהן - איום השביתה בפתיחת שנת הלימודים - הוסר, סכסוך העבודה יבוטל וצווי המניעה יימשכו מביה"ד | עיקרי ההסכמות: העלאת השכר ועבודה גם באסרו חג, בל"ג בעומר ובתענית אסתר (אקטואליה)

31
קובי אטינגר | כיכר השבת | ד' באלול | 31.08.22
גן ילדים; אילוסטרציה
גן ילדים; אילוסטרציה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

בתום דיון ממושך בין משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים, הצדדים סיכמו הבוקר (רביעי) את עקרונות ההסכם הקיבוצי החדש של עובדי ההוראה, ובעקבות ההסכמות איום השביתה בפתיחת שנת הלימודים - הוסר, סכסוך העבודה יבוטל וצווי המניעה יימשכו מביה"ד, כך נמסר בהודעה משותפת למשרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים

עיקרי ההסכמות:

  • העלאת שכר לעובד הוראה המתחיל ל-9,000 ש"ח ותוספות של - 1,100 ש"ח לכל הפחות לעובד הוראה. כמו כן, יינתן מענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת.
  • העלאת שכר המנהלים המתחילים ל- 19,000 ש"ח.
  • התאמת לוח החופשות: מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האיסרו יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה.
  • עידוד מצויינות: יינתן סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי 400-1000 ש"ח בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים. כמו כן, מתן אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת.
  • שיפור שכר בגין תפקידים נוספים:
  • גמול חינוך לא יפחת מ-1,000 ש"ח או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים
  • גמול ריכוז שכבה וסגן מנהל שני לא יפחת מ-1,100 ש" או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים
  • גמול ניהול גן לא יפחת מ- 1,500 ש"ח או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים
  • הגדלת גמול הייעוץ מ-12% ל-18%
  • הוספת גמול למחנכות ומנהלות גן המשלבות בכיתתם ילדים עם צרכים מיוחדים
  • העלאת שיעור המשרה המינימלי עד ל100% בהדרגה
  • ייעול בהליך הפיטורים
  • הארכת התקופה לקבלת קביעות לשלוש שנים.
  • שקט ומיצוי עד 31.12.2026.

לאור ההסכמות, כאמור, איום השביתה לפתיחת שנת הלימודים מחר - הוסר, סכסוך העבודה יבוטל וצווי המניעה יימשכו מביה"ד. הסכם מפורט, יסוכם בימים הקרובים. שר האוצר הודיע שנושא המקור התקציבי למימון ההסכם יובא לדיון והחלטה בממשלה ולאחר מכן תחל עבודת ניסוח ההסכם.

בנוסף, משרד האוצר הודיע על כוונתו להאריך את ביה"ס של הקיץ עד ליום 31.7 והרחבתו גם לכיתות ד'.

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר כי "שנת הלימודים תיפתח מחר כסדרה עם מערכת חינוך חזקה יותר ואיכותית יותר. לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן הצלחנו להביא לשינויים עמוקים שלא נראו מעולם במערכת החינוך בישראל. בראש ובראשונה, שונה העקרון מתגמול אך ורק על פי ותק לתגמול גם על מצוינות, השקעה והישגים. ההסכמות כפי שהושגו שמות במרכז גם את המורים, אבל גם את התלמידים, ההורים ומתחשבות במשק הישראלי כולו. הצלחנו להביא לסנכרון ימי חופשה בין אלו של התלמידים לאלו של ההורים ומדובר בצעד ראשון בדרך לסנכרון עמוק יותר. ממחר, למנהלים תהיה גמישות ניהולית רחבה יותר שתתבטא בשימור עובדי הוראה איכותיים ומתוגמלים בהתאם. הצלחנו לצמצם באופן דרמטי את פערי השכר בין מורים מתחילים למורים ותיקים באמצעות העלאה בעשרות אחוזים של שכר המורה המתחיל. אנחנו מסכמים תקופה מורכבת שבסופה אנחנו מעניקים ודאות להורים ולתלמידים לפחות לארבע השנים וחצי הקרובות.

"אני מודה לשרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, למזכ"לית הסתדרות המורים, גב' יפה בן דויד, להנהגת ההורים הארצית וכמובן לדרג המקצועי במשרדי שעשו לילות כימים, התעקשו על מתן מענה הולם לצרכים במערכת והתנהלו באחריות תקציבית בתקופה המאתגרת שהמשק הישראלי חווה. אני מאחל לכל תלמידי ישראל שנת לימודים פורייה ומוצלחת".

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון אמרה כי "לאחר מאמצים רבים הצלחנו להגיע להסכם מיטבי שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים ויבטיח את היציבות לשנים הבאות. הסכם זה, לצד תהליכים מקצועיים שקידמנו בשנה האחרונה, יחזקו את מערכת החינוך ויציעדו אותה קדימה. מערכת חינוך חזקה, יציבה, עם עובדי הוראה איכותיים היא אינטרס של כולנו למען עתיד הילדים שלנו. אני רוצה להודות לשותפיי להסכמות החשובות, שר האוצר, מנכ״לית משרד החינוך, מזכ״לית הסתדרות המורים והממונה על השכר באוצר וכל צוותי המשא ומתן".

הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן אמר כי "מדובר בהסכם פורץ דרך עבור מערכת החינוך בישראל. ההסכם משנה מקצה לקצה את מעמד המורה המתחיל, מקדם את מנהלי ומנהלות בית הספר, הן בשכר והן בכלי גמישות ניהולית, מקדם מצויינות על-ידי סל גמולי תפקיד למנהל והעסקה על-ידי חוזים אישיים, ומשדרג את השכר של כלל המורים. ההסכם מקדם את התאמת ימי החופשה במשק ובנוסף שורה של נושאים שישפרו את איכות החינוך בישראל".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד אמרה כי "אחרי מאבק ארוך הצלחנו להביא בשורה אמיתית לעובדי ההוראה, לשמר את תנאי ההעסקה שלהם ולשפר את שכרם לטובת מערכת החינוך. זה רק צעד ראשון שאנו מציינים בטיפול שורש שמערכת החינוך בישראל זקוקה לה".

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר: "ההסכם מביא בשורה לאנשי החינוך, עליית שכר משמעותית לכלל עובדי ההוראה בשירות המדינה, שמירה על אופק קידום לאורך כל שנות הקריירה, תוך מתן דגש מיוחד לעובדי הוראה המצטרפים למערכת. בהסכם התייחסות ייחודית למנהלים שמובילים את מערכת החינוך, הקושר בין מעמדם והאחריות הרבה בתפקידם לשכר ראוי ומתגמל. ההסכם תומך ביעדי החינוך, נותן פתרון ליועצות, רכזים חברתיים, מורות מחנכות המשלבות בכיתתם ילדים עם צרכים מיוחדים. ההסכם מקדם מצוינות בית ספרית לצד גמישות למנהל. אני מאוד לשותפיי הנאמנים בהסתדרות המורים ובמשרד האוצר על עבודה מאומצת ונחושה שהובילה להישג זה".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בתגובה להסכם עם הסתדרות המורים אמר כי "שר האוצר מחזיק את המדינה במשך חודשים ארוכים תוך פגיעה בהיערכות לפתיחת שנת הלימודים, ותוך כדי איומים על הוצאת צווי מניעה על המורים והמורות. כשבסופו הוא מעלה את השכר למורים כפי שהיה נדרש בהתחלה, ופוגע בסממנים היהודים כדוגמת לימודים באסרו חג, כולל אסרו חג פסח וסוכות.

"אני חוזר ואומר, כל הסכם חייב לכלול בתוכו על פי חוק את עובדי ההוראה החרדים".

תוכן שאסור לפספס
31 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
מה עם המורות של בני יוסף, זה כולל אותן?
אפר31.08.22
19
לימודים באסרו חג זו לא ״פגיעה בסממנים יהודיים״. אין איסור מלאכה באסרו חג, ואין בו שום פן הלכתי השונה מיום כמו ראש חודש או טו בשבט, למשל, שלא מאפשר יום לימודים (זה רק היה קצת יותר נוח למורים שומרי המצוות, ״לקפל״ את ענייני סוכות ופסח). כל הגזמה כזו, שהופכת זבוב לפיל, היא בבחינת קריאת ״זאב זאב״, שאחריה
לס31.08.22
18
מסכימה עם מגיב 9, מה הקשר בין לימודים באסרו חג ו"פגיעה בסממנים יהודיים"? למיטב ידיעתי רוב תושבי המדינה לא חוגגים יום טוב שני של גלויות וזה יום חול מבחינתם ואין שום בעיה ללמוד וללמד. וכן, אני באמת מורה! למגיבה 11 - גם הגננות כלולות בהסכם, יש סעיף שמתייחס לגמול ניהול גן. לגבי המורות והגננות במגזר החר
מורה31.08.22
כל מילה בסלע!
שירה31.08.22

הצגת כל התגובות

17
רק לי קשה להאמין שהם יעמדו בהתחייבויות????
....31.08.22
16
ומה עם המגזר הדתי תינוקות של בית רבן לא קבלו כלום התורה והמורים והתלמידים בבתי המדרש והכוללים בושה למשרד החינוך פח אשפה של ממשלת מעבר תומכי טרור ערבי ומחבלים שמחנך לבצע כסף ושנאת חינם לתורה ולבתי המדרש
יהודי31.08.22
15
גם מי שתחת החינוך העצמאי? זה חל גם עליו? כאילו על החינוך החרדי:(?
יואלי31.08.22
זה חל רק לעובדים הנכללים בהסכם הקיבוצי עובדי החינוך העצמאי מקבלים תקציב חלקי יתכן ויעלה להם מעט יתכן ולא
יונה31.08.22
14
מה קורה עם המשפחתונים האם גם הם יקבלו את הדרישות הצודקות שלהם לאחר ש13 שנה לא היתה עליה בשכר, הגיע הזמן להטבת התנאים של המטפלות לאור יוקר המחיה הבלתי אשרי
פלוג01.09.22
13
האוצר הכל דיבורים. שום דבר לא יעלה. האוצר לא יעלו את השכר באמת הם שקרנים ורמאים. אני לא מאמין להם
צדיק המסיכות31.08.22
12
החינוך החרדי לא כלול בהסכם... עכשיו נראה את גפני עלוב הנפש שדוחף לפילוג מסוכן, מבין שאם יצטרף לקואליציית השמאל- ערבים כפי שהוא מתכנן, המורים החרדים יקבלו את התוספות עם לימודי ליבה...
חנן31.08.22
11
הכל טוב ויפה, אבל מה עם רוב העובדים בישראל שמועסקים כשכירים פרטיים ללא תנאי העסקה מיוחדים, עובדים שעות רבות ומקבלים פירורים, מתי יעשה הצדק עם כלל האוכלוסייה, עד מתי העוגה תתחלק באופן לא שוויוני...
חיים31.08.22
צודק!!! לכל העובדים צריך להיות גוף הסתדרותי חזק עם תותח בראשו (ע''ע יפה בן דוד) שישגע את המדינה ויערוך שביתה עד שיעלו את השכר והתנאים לכאלה שאפשר לחיות איתם במדינה היקרה הזאת
משה31.08.22
תצטרף להסתדרות אם אין מי שמייצג אותך אתה מייצג את עצמך יקיר
יוני31.08.22
10
עובדי החינוך החרדי. תתעוררו ותתחילו לדאוג לזכויותיכם!!! לחץ לחץ לחץ על נציגי הציבור החרדי בלי הפסקה!!!!!
המעורר31.08.22
9
מריחים ריח של בחירות באופק.ליברמן חושב על מנדטים ותו לא. אם היה מודע לכך שיתוגמלו גם עובדים חרדים, היה נלחם אחרת...אבל כנראה שהוא מתכנן עם לפיד לא לחתום על פרוזבול ואז אירי ראש השנה יאמר שההסכם מבוטל עם המורים,
מורה בישראל31.08.22
8
האם מישהו כבר יהיה אמיץ ויאגד את כלל עובדי ההוראה של רשתות החינוך החרדיות להסתדרות המורים הכללית שבאמת תדאג לעובדים?!האם מישהו מוכן להרים את הנושא בלי לפחד מה יעשו לו? זיכרו אף אחד לא ידאג לכם אם לא תדאגו לעצמכם! אשמח לתגובותיכם!
מוטי כהן31.08.22
היכן מנהיגנו??
יישר כח31.08.22
אל תצפה מהנוכלים האלה שידאגו לך המורים החרדים צכים לעשות בלגן והנציגים החרדיים לא עושים כלום
נוגה31.08.22
7
העמותות ברשת בני יוסף של "המקורבים" בש"ס יגנבו יותר
אריאל31.08.22
6
מה עם הגננות והחרדים..האם הם עובדים זרים?
הסכם???31.08.22
5
מה יתן גולדקנופף?
גננת31.08.22
השאלה היא כמה יקבל !
השאלה היא כמה יקבל !31.08.22
4
ומה עם הגננות??? שעוסקות בחינוך ומקבלות שכר זעום??? ואם כבר העלו - מה עם צוות החינוך המיוחד -גננות שילוב ושיח שגם הם עובדות קשה???
תסכול...31.08.22
נכוןןןן בושההה הגננות מוסרות את נפשן לטפל בילדים זו עבודה סיזיפית וקשה שהבנאדם חוזר ממוטט בושה בושה השכר שהן מקבלות לא תואם את העבודה תגידו מטפלות במעון גם להן עשו העאלה? אני הייתי מטפלת במעון וואי וואי איזה עבודה ותמורת שכר מינימום בושההההההההההההההההההההה
נוגה31.08.22
3
מה עם אנשי הקבע, וגמלאי צה״ל? לא יכולים לשבות ולכן לא מקבלים כלום. פרשתי לפני 13 שנה והגמלה נשארה כמו שהיא. מאמינים???
דוד31.08.22
2
הדילוג על עובדי ההוראה החרדים הוא עוד פרי באושים של התנהלות הפוליטיקאים החרדים שהפקירו את בוחריהם למען נתניהו וסרבו לכל השפעה אפשרית על הממשלה הנוכחית.
בני ברק31.08.22
1
נו עכשיו בוא נראה מה המורות והגננות החרדיות יקבלו מזה אם בכלל
אילה31.08.22
למה לא דואגים גם לציבור החרדי כמו גננות וסייעות
ניסו31.08.22
כי אנחנו מוכר שאני רשמי וגם השכר שלנו מוכר שאינו רשמי מפטרים מחזירים וכו
מלי31.08.22
כלום, כי המנהלים יכניסו את זה ישר לכיסם הפרטי כרגיל.
מורה31.08.22
אולי גם יעניין אותך
בארץ

הפעילים ניצלו בנס: מטען חבלה הוטמן במזבח יהושע בן נון

דוד הכהן | 10.05.24

לא ייאמן

בעלי מפעל פלסטיני לא חוקי למיגוניות: קצינים בכירים לשעבר

יוני גבאי | 10.05.24

זמן כפול

חמאס הציג דרישה חדשה שהובילה למכשול בשיחות המו"מ

דוד הכהן | 10.05.24

מזג האוויר

התחזית: היום ישרור שרב ברוב הארץ. הלילה יירד גשם מקומי

כיכר השבת | 10.05.24

בעקבות מזג האוויר היבש

בשעה האחרונה: 2 שריפות בשטחים פתוחים סמוך לבית שאן

יוני גבאי | 09.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

יום תבוסת גרמניה

בלתי נתפס: 250,000 חיילים יהודים נפלו בקרב מול הנאצים

ב. ניסני | 09.05.24

ספוילר: תכינו גנרטורים 

"הכל בסדר, אבל..." | האם יהיו לנו חשמל ומים במלחמה כוללת? זו התשובה 

ישראל גראדווהל | 09.05.24

בטקס השנתי

בן גביר שיבח את השוטרים, אך דרש יד קשה עם המפגינים

קובי רוזן | 09.05.24

זה "שנזף" בראש"ל

נציב תלונות הציבור סיים את כהונתו; זה המכתב החריף ששלח

קובי אטינגר | 09.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

כך זה קרה לה

הורים, שימו לב: נערה נכוותה באורח קשה בגלל... ספריי שלג

דוד הכהן | 09.05.24

הלחץ המדיני

נתקעו הדיונים מול האמריקאים על המשך הפעולה ברפיח 

יוני גבאי | 09.05.24

ר"ח אייר - בליל ההילולה

התפללו לשחרור החטופים | אלפים נכנסו הלילה לקבר יהושע

דוד הכהן | 09.05.24

בכפר כיפל חארס | תיעוד

להחזרת החטופים: המונים בתפילה המונית בקבר יהשע בן נון

דוד הכהן | 09.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

עוכבו במשך שעות

אחרי חסימת כביש 1: משאיות הסיוע נחסמו ליד אילת | צפו

קובי אטינגר | 09.05.24

מזג האוויר

התחזית: ייעשה חם ויבש מהרגיל עד שרבי | בשבת: הקלה

כיכר השבת | 09.05.24