כיכר השבת

עו"ד וינרוט מדבר ● מיוחד

"מאז החלה החקירה נגדי אני לא חי, נושם או אוכל"

עורך הדין החרדי ר´ יעקב וינרוט, המואשם במתן שוחד, נשא נאום גלוי לב בבית-המשפט ● "ההתנהלות שלי בפרשה היתה הכי גלויה בעולם; כל הנתונים מצביעים שלא היה כאן שוחד", אמר ● "היום אני מבין עד כמה מצלמות התקשורת, הן ´מדקרות חרב" ● בפנים: סיקור מלא (חדשות)

20
חן מענית, גלובס | כיכר השבת | י"ב בחשוון | 20.10.10
ויינרוט. נאום גלוי-לב
ויינרוט. נאום גלוי-לב (פלאש 90)

"לפי גישת הפרקליטות בתיק שלי, הייתם צריכים להכניס לכלא את כל העולם. שוקי ויטה הכיר לי טובה כי ייצגתי אותו, אבל יש מרחק עצום בין הכרת טובה לבין עבירה פלילית" - כך אמר רמש (ד´) עו"ד יעקב וינרוט, לתובעת, עו"ד שרון כהנא, עם תחילת חקירתו הנגדית במשפט בו הוא מואשם במתן שוחד לפקיד שומה דן לשעבר, רו"ח שוקי ויטה.

הפרקליטות טוענת כי בין וינרוט לויטה התנהלה מערכת יחסים מושחתת, שבמסגרתה טיפל ויטה כפקיד שומה בלקוחות של וינרוט, בהם ארקדי גאידמק ומיכאל צ´רנוי, וכרת עבורם הסכמי מס מיטיבים. בתמורה, נטען, העניק וינרוט לויטה שכר-טרחה מופחת עבור ייעוץ משפטי שהעניק לו, בנוגע להסרת מכשולים שעמדו בפני קידומו המקצועי ברשות המסים.

וינרוט אמר היום כי "ויטה לא החליט לבד בענייניהם של גאידמק וצ´רנוי, הוא היה חלק מחבורה שלמה של מקבלי החלטות שהיו מעורבים בכך, וזה מוריד עוד יותר ממצב ניגוד העניינים. ויטה לא יכול היה להחליט לסגור הסכם עם מלבין הון בעצמו. כל רשויות החוק היו שם".

אמירותיו של וינרוט נאמרו בתגובה לדברי התובעת, שטענה בפניו כי "כאדם רציונלי, אינטליגנטי ומתוחכם", הוא צריך היה לדעת כי ויטה הכיר לו תודה בעת שפנה אליו. וינרוט השיב בכעס: "גם שופט ששולח את הבן שלו להתמחות אצלי הוא אסיר-תודה. זה לא אומר שאני פסול מלהופיע בפניו. לרוב שופטי המחוזי עשיתי טובות הרבה יותר גדולות מלויטה. אסירות-תודה איננה מהווה ניגוד עניינים פסול. יחס של אמפתיה איננו פוסל בן אדם, גם לא שופט. בוא ניקח את עו"ד דוד ליבאי, דן שינמן ונבות תל-צור (הסנגורים של וינרוט - ח.מ.) ונשלח אותם לחו"ל - הרי לפי גישת הפרקליטות בתיק שלי, הם לא יכולים לעבוד בארץ"."טבע העולם"

וינרוט, שעדותו היתה נרגשת, הוסיף כי גם לאור הלכות העליון, מערכת יחסיו עם ויטה לא היתה אסורה. "כשמשרד יגאל ארנון ייצג את (אהוד) אולמרט ובמקביל הופיע מול אולמרט בבקשה לפטור מהיטל השבחה, אמר העליון כי בדבר הזה אין ניגוד עניינים ממשי. אלה הן הנורמות שבהן אני חי. כך היה גם בענייננו. אם אני עושה טובה למישהו, אז הוא חייב לי, זהו טבע העולם", אמר. "גם אם הייתי לוקח מויטה שכר-טרחה, הוא היה מכיר טובה ומעריך את העבודה שלי. אני חי בעולם שאין בו פרנויות, וכאשר מדובר באיש ציבור אני משוכנע שהוא יפעל כדין. לא כל אימת שאדם חש סימפטיה כלפיי, אז אסור לו לדון בתיק של לקוח שלי".

מוקדם יותר סיימה עו"ד איריס ניב-סבאג, ממשרד שינמן-נגב-ניב, את חקירתו הראשית של וינרוט. באחת התשובות לשאלותיה התייחס וינרוט לחקירתו במשטרה וטען כי האשמת השוחד נפלה עליו כ"רעם ביום בהיר" וכי מצבו הנפשי, כשזומן לחקירה, היה קשה.

"למרות שהייתי ביאחב"ל המון פעמים בתור עורך דין, כשזומנתי בעצמי לחקירה, ממש התבלבלתי בדרך לשם", סיפר וינרוט. "פתאום חטפתי את האשמת השוחד, ו´הגג נפל עליי´. ב-3 השנים האחרונות אני לא חי, לא נושם ולא אוכל. רק היום אני מבין עד כמה מצלמות התקשורת, שרגיל הייתי לראות בדיונים בהם ייצגתי, הן ´מדקרות חרב´", העיד וינרוט הנרגש.

"זה חורה לי"

עם תום חקירתו הראשית, ובאופן חריג, ביקש וינרוט להוסיף ולומר כמה מלים לשופט - ונשא מעין נאום סיכום של עדותו בחקירה הראשית. "ההתנהלות שלי בפרשה היתה הכי גלויה שיש בעולם", טען. "רצתי לרשויות וסיפרתי להן על ההסדרים שאנחנו מנסים לעשות עם ארקדי גאידמק ומיכאל צ´רנוי. ב-2007, כאשר עוכב המינוי של ויטה לתפקיד הממונה על הכנסות המדינה, הוא הגיע אליי לטיפול משפטי, רק אחרי שפנה לעו"ד ליבאי ולעו"ד בועז בן-צור. כל הנתונים הללו והמאורעות הללו מצביעים על כך שלא היה כאן שוחד. זה ממש חורה לי".

"גם ´הניגון´ של התביעה על כך שקיבלתי 30 מיליון שקל שכר-טרחה מגאידמק חורה לי מאוד. למה הם הביאו את הנושא הזה? הרי גם אם לא הייתי מקבל אגורה אחת מצ´רנוי וגאידמק, מעצם הייצוג שלהם היה לי אינטרס שהם יקבלו הסדרי מס טובים. יש משרד עורכי דין בארץ שקיבל על ייצוג בישיבת שימוע של גאידמק 600 אלף דולר, ועוד 5 מיליון דולר שכר מותנה בתוצאות השימוע (הכוונה היא לעורכי הדין אילן שביט ודן מרידור שייצגו את גאידמק בשימוע שנערך לו לפני שהוגש נגדו כתב אישום הפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים - ח.מ.). כשאנחנו מייצגים אנשים כמו גאידמק, מותר לנו לקחת כסף".

תוכן שאסור לפספס
20 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
8
מגיע לו כי הוא לא בירך בכוונה על הקפה שלו בבוקר, קיטרגתי עליו ולא היה לו עורך דין טוב. ביי ביי..
השטן. 20.10.10
7
יעקב נתן מאונו והונו עבור מטרות חסד כל השנים ואף לא דרש מילת תודה, ובנוסף יעץ לאנשים רבים ולי בתוכם ללא כל תמורה, ותמיד במאור פנים משהו ממש התבלבל וחיבר בין חסד לשוחד וחבל. חזק ואמץ
ידיד20.10.10
6
אדם יקר, צנוע מאוד!
דבשיה20.10.10

הצגת כל התגובות

5
כנראה שיותר מידי עסקת בחולין ולא מספיק בלימוד התורה לעומק. השם מעניש רק את הצדיקים בעולם הזה, לרשעים נותן להם כל טוב ומאבד אותם לעולם הבא.
א. לוי20.10.10
במקרה אני מכיר אותו אישית, ואתה לא בדיוק יודע כמה הוא לומד תורה. סייג לחכמה שתיקה
מישו נורמאלי20.10.10
אתה רוקד על הדם, במקום לעודד, אתה מצביע עליו כאשם מאחר והתעסק מדי בחולין. לא חכמה לתת סוכריה בנוסח: ה' מעניש את הצדיקים... אני מציע לך שתיקח כדור ותלך לישון.
א. א. א.20.10.10
מי שלומד תורה לעומק יודע שכל מכה שמקבלים משמים זה כדי להתעורר ולהתעלות. מאחר והכל מהשם ואין רע מהשם, אז הכל לטובה. וכמו כשמברכים על הטוב מברכים על הרע, כי נסתרות דרכי האל ולא ידוע לאדם, לאיזו התעלות הוא מגיע לשמים כשעובר כזה דבר. כמו יוסף הצדיק שנכנס לכלא, כמו משה רבנו ע"ה שהיה בכלא 10 שנים
א. לוי21.10.10
4
הכל לטובה. אני אישית נהנה מאוד לקרוא את הראיונות שהוא נותן, הכחמת חיים והפילוסופיה שלו קולעים למטרה. הוא מצטנע אבל הוא למדן לא קטן.
יוסק'ה20.10.10
3
בתור אדם שמכיר את יעקב מקרוב אני רוצה להגיד לכם שהוא אדם שעושה אין סוף טובות (בלי תשלום)לאנשים -הוא באמת אדם מיוחד.
דניאל21.10.10
2
העוול הנוראי שעושים לאדם יקר עו"ד ויינרוט זועק לשמיים,הציבור החרדי חייב לו רבות כדאי שהעתונות החרדית ובפרט העיתונים המובילים יתד וכו יצאו בכתבות ענק על העעל שנעשה לויינרוט ולסיום אין מה לומר על השופטים נבלות שהולכים יד ביד עם העורכי הדין השקרנים כולם שמה מושחתים
רועי24.10.10
1
הם ממש מלאכים עורכי הדין האלה כמה לימוד תורה מושקע בכל ישותם אינם נהנים כלל מן העולם הזה. בתי מלון מפוארים אינם מסיחים דעתם מעבודת הבורא כסף במליונים עבור עבודה מלקוחות כגאי דמאק לא מדבר אליהם כלל כל עסקיהם רק חסד ולעשות טוב לעולם אין להם שום חסכונות בשום בנק. כל נצרך מקבל מהם חצי ממשכורתם. הכבוד לא
מישאל21.10.10
אתה חושב שאתה יודע הכל ,אה?? הרבנים מכירים אותו טיפלה יותר ממך... תחשוב על זה
מ121.10.10
אולי גם יעניין אותך
בארץ

אין גבולות? בכיר באוני' ת"א: חבל שנתניהו לא היה על המסוק

יאיר טוקר | 19:09

בתקציב של 120 מיליון

נחתם: 15 אלף יחידות דיור חדשות בשש ערים - במרכז ובדרום

בני סולומון | 18:14

מזג האוויר השרבי

נהג אוטובוס התייבש בנסיעה - והתנגש בעמוד בכיכר

מישאל לוי | 17:55

דיווח ראשוני

שריפת ענק בדרום ירושלים; החלו בפינוי קו הבתים הראשון

מישאל לוי | 15:38
ש

ברוכים הבאים

מגמת הצמיחה נמשכת: אלפי מצטרפים ל'מכבי' במעבר האחרון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם
ש

מדד ידידותיות הבנקים לעסקים קטנים לשנת 2023

מרכנתיל – הבנק הידידותי ביותר לעסקים 3 שנים ברציפות, דורג שוב במקום ה-1

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

נזק רב, ללא נפגעים

שריפה פרצה הלילה במתחם צימרים במושב כחל

קובי רוזן | 07:33

כביש 25

הרוג וארבעה פצועים בתאונה עם מעורבות שני כלי רכב

קובי רוזן | 07:16

מזג האוויר

התחזית: ירידה קלה בטמפרטורות, אך יוסיף להיות חם מהרגיל

כיכר השבת | 06:22
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"תמתינו, אנחנו נעשה"

גלנט: "הנזק ומספר המחבלים שחוסלו הם בסדרי גודל אחרים"

יוני גבאי | 17.05.24

גוש עציון

מבצעי הלינץ' שוחררו; עשרות תושבים הפגינו בכניסה לכפר

כיכר השבת | 17.05.24

ההסלמה נמשכת

זוהו 75 שיגורים מלבנון; 2 פצועים קל; צה"ל תקף משגרים

ב. ניסני | 17.05.24

"הוא יורד מהפסים"

'היום שאחרי' על פי יואב גלנט: ישראל תיתן נשק לתושבי עזה 

יוני גבאי | 17.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

צה"ל מתחקר

אירוע חריג: פצצה במשקל חצי טון נפלה ממטוס קרב במושב

ב. ניסני | 17.05.24

נחסמו בדרך

שבוע לאחר פיגוע המטען שסוכל: תפילת הודיה בהר עיבל

דוד הכהן | 17.05.24

בית המשפט:

ארגון שמאל יפצה בעשרות אלפי שקלים בעל חווה שהוכפש

דוד הכהן | 17.05.24