כיכר השבת

"מלחמה בה' ובתורתו" • העיתונים על חוק הגיוס

החוק לגיוס בני הישיבות והשלכתם לכלא בגין לימוד התורה הקדושה, עבר בקריאה ראשונה והבוקר יוצאים העיתונים החרדיים במתקפה חריפה נגד החלטת הכנסת • סיקור (עיתונות)

35
ישראל כהן | כיכר השבת | ט"ז באב | 23.07.13
"מלחמה בה' ובתורתו" • העיתונים על חוק הגיוס
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

החוק לגיוס בני הישיבות והשלכתם לכלא בגין לימוד התורה הקדושה, עבר הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת והבוקר יוצאים העיתונים החרדיים במתקפה חריפה נגד החלטת הכנסת הפוגעת במעמד בני הישיבות.

עיתון "המודיע" מדווח בכותרתו הראשית על "מחאה כאובה של הנציגות החרדית קידמה את החוק האנטי-דתי, שנועד לפגוע בציפור הנפש של הציבור החרדי", ומגדיר את יום אמש כ"יום כואב ומייסר לעם ישראל" כש"לראשונה בתולדותיה עמדה הכנסת לקבל בקריאה ראשונה את החוק לגיוס בכפייה של בני ישיבות".

במקביל מובא מאמר המערכת של העיתון בעמוד הראשון בו נכתבים הדברים החריפים הבאים: "ביום אפל שחור ומעיב עמדה אמש הכנסת להעניק לעם ישראל ולשים למרמס את הערך היהודי של לימוד התורה ולהחליט על עקירה וגירוש של לומדי התורה מבתי המדרש".

בהמשך כותב העיתון: "ממשלה יהודית במדינת ישראל החליטה לשים קץ לתופעת לימוד התורה של אלו החפצים בכך היא החליטה לקבוע מכסות שערורייתיות, הדבר האחרון שהיינו מסוגלים להעלות בדעתנו מדיניות של חינוך מחדש ועושק הייחודיות של האחר שזכורה ממקומות אחרים תהיה חלילה גם כאן".

במקביל מפרסם העיתונאי יעקב רייניץ טור פרשנות המתאר את הלילה הדרמטי בכנסת אשר בו הוא תוקף את אופן הצבעתם של חברי סיעת הבית היהודי הד"לים בעד החוק ונגד התורה.

עיתון "יתד נאמן" מפרסם הבוקר כותרת שחורה זועקת: "מלחמה בה' ובתורתו". כאשר החוק מוגדר כיוזמה שכולה שנאה איומה ויוקדת לעולם התורה כשכותרת אדומה אומרת כי הצעת החוק כוללת גיוס תלמידי ישיבות בכפייה כולל רישום פלילי והשלכה לכלא.

במאמר המערכת תוקף העיתון את מפלגת הבית היהודי ואת ראשה השר נפתלי בנט וכותב: "הצביעות של 'הבית היהודי' אינה יודעת גבולות, לומר כי הם רוצים למנוע קרע בעם ובה בשעה לתת את ידם לחוק מרושע כל כך שאינו קיים באף מדינה מתוקנת על הגלובוס זה בהחלט שיא של צביעות".

עיתון "המבשר" כותב בכותרת רחבה התופסת את כל עמודו הראשון של הביטאון "יום שחור בתולדות הישיבות היהודי בארץ ישראל" ובכותרת מודגשת נכתב: "לחרפה ולדראון: החוק המתיימר להניף כורת על עולם התורה הוגש להצבעה בקריאה ראשונה".

בעיתון מדגישים גם את ה"זעזוע ושאט נפש מחברי הכנסת של 'הבית היהודי' והעומד בראשה שיזכרו לדיראון עולם כשותפים מלאים למזימה לעקירת התורה".

במאמרי דעה נרחבים תוקפים עורכי וכתבי העיתון את הצעת החוק כשהוערך בנימין ליפקין כותב: "יש רגעים אותם אסור לשכוח. הרגע הזה, בלילה כה נורא מתייצב אדם חובש כיפה שעונה לשם נפתלי בנט ובחיוך רחב מאוזן לאוזן מצהיר מעל דוכן הכנסת: 'אלמלא קמה הממשלה הזאת אלא בשביל הערב הזה, זה היה מספיק", הוא רגע נורא ומצמרר".

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
ביתד נאמן דאגו במקביל להביא שיחה נדירה עם הגר"ש קמינצקי מגדולי ארה"ב, ודיווח מהשטח על כל החיזוק לאור דברי הגראי"ל להתחזק בתורה בכל אתר למיגור הגזירה.
יוסי בכר23.07.13
18
היום אפשר רק לחלום על חוק טל למה? למה? לא תמכו בו לו חוק טל שרד היינו היום במקום אחר
רחלי23.07.13
אין אני מסתכל אף פעם באתר שלכם מטעמים הידועים, אבל כעת בחופש הראו לי, וראיתי שאתם לא מביאים את העיתון הפלס, אני מבין את נחיצותו של העיתון, את מה ששנאתם אהבתי.
תצקל24.07.13
17
אני מפחדת שבגלל הגיוס בכפיה של בחורי ישיבות תפרוץ מלחמה בקרוב כמו שהיה מבצע עמוד ענן ורק מי יתן ולא תפרוץ צריך לדעת שבלי תורה אין קיום לעם היהודי אנא עמי היקר והאהוב התעוררו
מירי23.07.13

הצגת כל התגובות

16
האו"ם אישר רק את גבולות 67 ! וכל הזכות לכבוש מעבר לזה זה רק בגלל שכתוב בתורה שא"י שייכת לעם ישראל! המדינה לא מבוססת על חוקי התורה רוב התושבים היהודים לא מקיימים את התורה, ועכשיו המדינה מנסה למנוע מבחורים ללמוד תורה ?! תחזרו לגבולות 67! כופרים!
עוז ברנט23.07.13
בישיבות הסדר/גבוהות/מכינות קד"צ
אזרח24.07.13
אפילו אם עם ישראל אפיקורסים וגורעים מאנשי סדום, ה' מקיים את בריתו על הארץ (יחזקאל פרק טז, ופרק לו). כל יחיד יתן דין וחשבון פרטי, אבל עם ישראל בכללותו לא יגורש מהארץ. הגיע זמן גאולת משיח בן יוסף.
כובש ארץ ישראל23.07.13
15
חזל עבדו ולמדו תורה אבל מישהו התבלבל טעה והטעה כתוב לעתיד לבוא ישראל ילמדו תורה והגויים יעבדו לעתיד לבוא לא הגיע אלא עומד להגיע אתם רואים את עצמיכם כישראל והשאר גויים היום המצוות שלכם נעשת עי קבלת דבר במצוה טוב תעשו שתעבדו ותלמדו תורה ובעמל כפיכם תקנו חלות ויין היום אתם מברכים על לחם רשע ויין חמסי
חילוני חכם 24.07.13
14
לדפוק שס סתם כך בגלל שמקנאים משס בולדוזר של עשיה והצלחה בסוף דפקו כל עם ישראל הם יתנו דין וחשבון הקב''ה מחכה להם
יום הדין קרב23.07.13
13
הם התמקצעו לאחרונהו מביאים סקופים מיוחדים העיתון נהיה מהוקצע בהרבה, וכתבי שטח מובילים הצליחו להביא רוח צעירה לעיתון הזקן משהו, הרב קמינצקי היא ראיה נציחת לכך, הם היחידים שהפתיעו בכך להביא משהו ייחודי וראשוני ולא רק תיאור חי מהשטח.
יוסי אילטוב23.07.13
12
להם כאיוולתם. להעלות הצעה לבטל את כל ההתנחלויות, וזאת בסימן :איפה הכסף?". רבים מהעם בארץ נגד ההתנחלויות שהינן "מכשול לשלום" "שטח כבוש" ועוד. בנוסף, 99% מתושבי העולם נגד ההתנחלויות, וזה מספיק בשביל לדרוש את ביטולם. למה אין "שיוויון בנטל", ואנחנו צריכים לשלם מכספנו אחזקת שטחים כבושים המפריעים לשלום ?
חרדי מאז ולתמיד23.07.13
ואחר כך קרית ספר. ואז נשקול האם להרחיב את מפעל החרבת ארץ ישראל גם למקומות אחרים. שוטה. אתה מציע לעשות חור בספינה שאתה נוסע בה. הבנת?
מישהו23.07.13
11
מי יכול להסביר לנו למה יש כל כך הרבה צרות בעם ישראל? שמעתי מרב שלנו שהגזרות של החילונים נגד החרדים, והאסונות ר"ל, והטרגדיות, ומיתות של צעירים ר"ל, קורות עקב הפגם של ההפגנות נגד הצניעות, ובפרט שהפגינו ברבים נגד "נשי הצנועות" במאה שערים, בגאולה, ומיחד ב"בית שמש", כידוע לכולם שהרבנים בשם הבד"ץ העדה ה
3 דברים24.07.13
10
אש יוקדת עולה על הפסק בטלה/ ביום צבא קדשנו בטלנים מאושרים וקבצנים מכרכרים/ עת קרדום תורתנו גאולת על סגולה וישועה והצלה/ ביום צבא קדשנו דורשי הבלים בשטויות מפלפלים/ עת קרדום תורתנו הנשים מאושרות מעבדות משוחררות/ ביום צבא קדשנו ואינן אומללות כל היום עמלות/ עת קרדום תורתנו זורחת החמה וממלאת הנשמה/ ב
פיטננו23.07.13
9
א-ל נקמות ד' אל נקמות הופיע!!
..............23.07.13
8
הצרה הגדולה שהצניעות יורדת מטה מטה זה פלאי פלאים ואין מי שיעורר על זה אין קול מצפצף על זה לא שומעים כלום, הצניעות יורדת מטה מטה עד התהום, שלא היה כזה מדור המבול ואין מוחים, היום זה כ"כ גלוי לעינים עד איזה עומק זה ירד זה נורא ואיום. מצד אחד רואים היום בחוץ נשים שהולכות בצניעות הולכות עם גרבים שחורות
צרה הגדולה 24.07.13
7
מי אלו שהקימו את המדינה? מי לחם ומת על הקמתה? האם החרדים היו שותפים להקמת המדינה? האם זכות הקיום בשנים הראשונות, שבהם לא היו כמעט ישיבות, ועם ישראל ניצח במלחמות קשות היה קשור לישיבות? האם הישיבות הקדושות הצילו את עם ישראל מהשואה.? האם פעם מישהו מכם ניסה להבין וללמוד את החברה שאינה חרדית שלא מתוך ביק
משה23.07.13
אך היא הנותנת כי בגלל שהחרדים היו כאן אלף שנה לפני חזיון של הרצ' ימ"ש והם גם התנגדו להקמת המדינה המטורפת, לכן הם זכאים שלא להשתתף בנטל, כי הם מוכנים כל רגע להחזיר את השלטון לאנגליים, ולשאלתך בקשר להשואה, היות כי יש להם דעה אחרת בנידון, אתם לא יכולים לכוף עליהם את דעתכם, אם הבנת ? טוב ! אם לא אז מקומ
נאמן23.07.13
תלך לבעוט בו כשהוא מבקש ממך לשמור שבת טהרה צניעות כשרות...
א.נ24.07.13
א.שנים רבות לפני תנועת ההתיישבות והקמת המדינה, חיו חרדים רבים בארץ. בירושלים, ביפו, בצפת ועוד. כשקמה התנועה הציונית, אנשים חרדים היו חלק בהקמתה וממנהיגיה של התנועה הציונית – בארץ ובחו"ל. היו גם מושבים וקיבוצים חרדים. לדוגמה: טירת צבי. ב.כשפרצה מלחמת השחרור כתוצאה ישירה מהכרזת העצמאות, היה על כל יה
סתם אשה חרדית23.07.13
כשלמדו טוב הצליחו
א28.07.13
6
לא הבנתי את קודמי שמדבר נגד הגראי"ל ועוטף את זה בכל מיני מילא דאיתחכמותא
אברום פנחעס23.07.13
5
עיתונים הזויים שמחזירים אותנו הרבה אחורה
אהרון23.07.13
4
הצולייגרים האלה נושאים את שם ה' ותורתו לשווא ואינם מייצגים דבר מלבד העסקים הסקטוריאלים שלהם.
מאיר23.07.13
3
הפלס כנראה בעד הגיוס, כי אחרת היו מביאים אותו, אבל לא משנה, העיקר יתד, ובכן, ביתד, עושים תפילות בכנסת,חחחחחח, אפילו לא מצחיק, אולי הכותרת אמורה להיות, ובענק "ניצחנו", כן, רצינו גיוס, קיבלנו, הצלחנו, קצת בושה לא היתה מזיקה, הרי אמרתם כל הזמן ש"בדרכי שלום", נו..... וכעת...., טוב, על זה נאמר "השנאה מקל
אהודי23.07.13
ולכן קרתה הרעה הזאת
כובש ארץ ישראל23.07.13
2
החכים החרדים לעולם התורה לא קראו את החוק ולא הקשיבו לו. אין שום עקירה לעולם התורה. הטעות הגדולה של ההורים החרדים שכל אבא חושב ,שהבן שלו יהיה ראש ישיבה. החוק מיטיב עם ציבור שומר התורה ,נותן להרבה בחורים שאין להם ישבן ללמוד שעות ,לצאת לפרנס משפחה.
דנדוש24.07.13
1
תלמדו לפני שירות. תלמדו אחריו. אל תאכלו, אל משנו, אל תצאו להפסקות... זה לא מענינה של המדינה. בדיוק כמו שאינה נלחמת בלימודי יוגה. איסלם. ריקודי עם.
דוד המלך23.07.13
אולי גם יעניין אותך
עיתונות ומדיה

זה סכום הענק אותו יקבל צבי יחזקאלי מהערוץ אליו הוא עובר

יאיר טוקר | 01.05.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24

"העלתה מודעות"

אימו של החטוף נבחרה לרשימת 100 המשפיעים בעולם

יאיר טוקר | 17.04.24

יקנה לו סמכויות

סגירת הערוץ העוין; זה מה שביקש נתניהו מיו"ר הקואליציה

יאיר טוקר | 01.04.24

דרמה בעולם הטלוויזיה

בדרך לקרב משפטי: ערוץ 14 לא מקבל את התפטרות שרון גל

יאיר טוקר | 26.03.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

באולפן חדשות 12 | צפו

כשישי כהן התפוצץ: "האידיוט הקיצוני הזה מייצג אותנו?"

יאיר טוקר | 03.03.24

קמפיין הגיוס

עמית סגל תוהה: "מתבקש לשאול במה "אחים לנשק" השתנו"

יאיר טוקר | 23.02.24

הקמפיין של סמוטריץ

ידידיה מאיר: "ניסיון לסכסך בין החרדים לציונות הדתית"

יאיר טוקר | 22.02.24

"רוצים לפגוע בביטחון"

האם אל ג'זירה תפסיק את שידוריה בישראל? צפו בדיון בנושא

יאיר טוקר | 20.02.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

הזווית הפלסטינית 

"יללת החורבן": העיתונים הפלסטיניים מקוננים על נפילת עזה 

יאיר טוקר | 18.02.24

צפו בוידאו

גפני: "מעניין אותי מה ארץ נהדרת עושה?"

יאיר טוקר | 15.02.24

יוזמה חסרת תקדים

התכנית בלשכת נתניהו: להעמיד לדין עיתונאים; זו הסיבה

יוני גבאי | 13.02.24

"לחמאס יש את '13'" | צפו

הפרשן האשים את נתניהו: "הוא רוצה במות החטופים" - וחטף

יוני גבאי | 11.02.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

בעין עזתית

העיתונים הפלסטינים מקוננים: "הכיבוש מגביר את המצור"

יאיר טוקר | 31.01.24

מתוך 20 מועמדים

שר הביטחון גלנט החליט: מפקד גל"צ החדש - טל לב רם

איציק אוחנה | 31.01.24

"TOTAL VICTORY"

עם מסר ברור: התמונה שפרסם יועצו של נתניהו

יאיר טוקר | 28.01.24

הציוץ שהקפיץ את יקי אדמקר

"אתם חבורת דבילים": מה קומם את העיתונאי החרדי? 

יאיר טוקר | 28.01.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

הקונספירציה והפארסה

גוטליב תהתה: בעלה של שקמה ברסלר היה בקשר עם סנוואר?

יאיר טוקר | 24.01.24

"אין הצדקה לכך בשידור ציבורי"

בכיר ב'דה מרקר' קיבל סכום גדול מ'התאגיד'; קרעי: "לא סביר"

יאיר טוקר | 21.01.24