כיכר השבת

הכצעקתה?

מרדכי בן דוד - "צעקה": ביקורת אלבום

מבקר המוזיקה של "כיכר השבת" בטור ביקורת על אלבומו החדש של גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד. האם הוא משחזר את הצלחות העבר או שכבר חלף זמנו ונס ליחו? (מגזין מוזיקה)

66
נתנאל לייפר | כיכר השבת | י"ב בסיון | 06.06.17
מרדכי בן דוד  -  "צעקה": ביקורת אלבום
(צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

אוהדיו של גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד, חוגגים השבוע את הוצאת אלבומו החדש "צעקה", כשהם מתרפקים על זיכרונות הילדות שלהם ולהיטי העבר שלו כמוהם וכבבואתם יתקשו למצוא באלבום החדש.

נוסטלגיה גורמת לנו תחושת מתיקות, מה שהכרנו מהעבר מרגיש לנו פעמים רבות נכון ומדויק יותר, כשאנו שוכחים פעמים רבות כי גם המוכר היה לנו פעם חדשני ונועז. כש"משיח" יצא, השיר הוחרם לחלוטין מהחתונות החרדיות לאור הקצביות המוגזמת שלו, ונושא המשיח שהיה אז בכותרות בעימות בין חב"ד לבין הליטאים.

אחרי זה הביא לנו מרדכי בן דוד את "תמיד בשמחה" שגם היה "פרוע" מידי אל מול המוזיקה שנחשבה באותם ימים לראויה ומתאימה ולהיטים רבים שחלקם הוחרמו לחלוטין בעולם הישיבות. אם תשמיעו את השירים האלה כיום למי שאינו מכיר אותם, הם יישמעו לו מיושנים להפליא עם החצוצרות הצווחניות ברקע גיטרות הדיסטורשן של סינגולדה, אך עדיין עם לחנים שגם כיום היו הופכים ללהיט.

באלבום החדש שמשיק בן דוד, העטיפה המוזיקלית ברובה חדשנית ומתקדמת אבל הלחנים הרבה פחות חודרים ומשמעותיים.

מרדכי בן דוד באלבום החדש, ובכלל בשלושת האלבומים האחרונים שלו (צעקה, כיסופין, כולם אהובים), המשיך הלאה מבחינה מוזיקלית ונטש את הכישרון הכי גדול שלו מלבד שירה - זיהוי להיטים. מרדכי הפקיד את מלאכת ההפקה בידי בנו הזמר יידל ורדיגר כשהוא מסתמך עליו לחלוטין כפי שמעידה עטיפת האלבום בה הוא מודה ליידל שהפתיע אותו עם שיר מוכן שהלחין יצחק פוקס וכתב ליפא שמלצר על אביו ר' דוד ורדיגר ז"ל שהלך לעולמו לאחרונה.

שלא תבינו לא נכון, מרדכי בן דוד שר נפלא גם באלבום החדש. הוא מגיש את השירים בקולו שקשה לשמוע בו את אותות הגיל המתקדם ועם אנרגיה שצעירים ממנו היו שמחים להתברך בה. הוא עדיין אחד המגישים הטובים ביותר אם לא הטוב שבין זמרי המוזיקה החסידית, אך האוכל המוגש הרבה פחות עמוק ועשיר בטעמו.

האלבום נפתח באחד השירים הגרועים באלבום, שיר אותו הלחין מרדכי בן דוד בעצמו - "כל הנשמה". החזרתיות על המילים והלחן הדל עליו מנסים המעבדים לחפות במעבר בין מקצבים לטיניים, טוויסט, רגאיי ורוקנרול לא יוצרים את האפקט ששיר פתיחה אמור לתת לאלבום של זמר שידע גם ליצור ולהלחין להיטים גדולים פי כמה וכמה.

טעימות משירי האלבום

באופן כללי, גם שני השירים הנוספים אותם הלחין בן דוד לאלבום, אינם פסגת היצירה שלו (אם כי אני חייב לציין שאהבתי את השימוש בצליל הזורנה הכורדית בשיר "בואי כלה" אותו הלחין לחתונת נכדתו), כשאת השיר שחותם את האלבום "הבל הבלים", שיר במקצב הרגאיי שהוקלט לאלבום "אפשר לתקן" ומאז נגנז (בצדק) היה בהחלט צריך להותיר ב"כספת" כפי שמכנה זאת בן דוד על העטיפה ולא לעשות בו שימוש בטח לא כשיר שאמור להותיר טעם טוב בסיום האלבום.

כמגמה, הימר הפעם בן דוד הימור מעניין, כשחמישה משירי האלבום הלחין המעבד הצעיר והמוכשר אלי קליין. מלבדם יש שני לחנים של המלחין המיתולוגי יוסי גרין, ביניהם השיר הטוב והמרגש של האלבום - "הנני רופא לך", אחד היחידים שאזכור מהאלבום. שני לחנים של יצחק פוקס, אחד מהם קאבר לשיר ישן שלו "הנה ימים באים" שזוכה לביצוע מחודש ולחן אחד משותף ליידל ובן טיפוחיו, ברוך שלום בלסופסקי - "אשרי האיש". שיר שזכה להפקה מוזיקלית נועזת יחסית גם למוזיקה החסידית היום, כזאת שאם בן דוד היה שומע אותה לפני כמה שנים, היה עושה קריעה.

גם בתחום העיבודים עשה בן דוד הימור של ממש ובחר בצעירים - הצמד אלי קליין ואיצי ברי, לעבד את רוב שירי האלבום, לצד שני שירים למעבד צעיר נוסף יואלי דיקמן ורק שיר אחד הופקד בידיו של האיש שפעם היה יד ימינו של מרדכי בן דוד – מונה רוזנבלום, מה שאולי מצביע על המגמה המוזיקלית המודרנית יותר של האלבום.

אחד השירים הטובים באלבום הוא "כבשה אחת" אותו הלחין אלי קליין על מילים המתבססות על המדרש ועיבד יחד עם שותפו המוזיקלי איצי ברי. השיר שזכה לעיבוד פאנקי עם נגיעות אלקטרוניות, מעניין ומושך את האוזן.

כאמור, השיר המרגש של האלבום הוא ללא ספק "אני רופא לך" של יוסי גרין שמזכיר את ימיו הגדולים של גרין. השיר שזכה לגרסה ראשונה איתה הודלף לרשת, עובד מחדש כשנעשה בו שימוש בהקלטות חדשות וישנות כאחת של ארבעת המעבדים שנטלו חלק בהפקתו (אלי קליין ואיצי ברי, עמי כהן ואלי לישנסקי). העיבוד ומעבר הגיטרה האקוסטית נשמע מעולה כשבן דוד מרגש בשירתו המתחננת.

שיר מרגש נוסף, "פתח לנו שער" - בסגנון הקומזיצי בלחנם ועיבודם של איצי קליין ואיצי ברי. בשיר מארח מרדכי בן דוד את הזמר מוטי שטיינמץ איתו שיתף פעולה פעמים רבות בשנים האחרונות. שיר נוסף מרגש ויפה הקשור לימים הנוראים - "יעלה" אף הוא בלחנו של קליין.

לסיכום, למרות שהאלבום עדיין נשמע נהדר ונעים לאוזן, התאכזבתי. כנראה שאם לא הייתי מצפה ממרדכי בן דוד לשחזר לי את החוויה המטורפת מתקופת "אין עוד מלבדו" , "תמיד בשמחה", "משיח", "האלבום הכפול" ועוד, יכול להיות שהחוויה שלי הייתה שונה. מרדכי בן דוד עדיין נשמע מעולה (אם כי פחות מפריד אם אתם ממש מתעקשים לדעת), הסאונד מעולה, העיבודים נשמעים עשירים, אבל הלחנים הרבה פחות משמעותיים משציפיתי, אם התעקשתי להתעלם מהאכזבה גם מאלבומו האחרון 'כיסופין' שכמעט ולא כלל שירים חדשים.

אני מודע לכך שכשזמר בסדר גודל של מרדכי בן דוד מוציא אלבום, מעריציו יאהבו ויתלהבו מכל דבר אותו הוא יגיש להם וירצו לסקול אותי, בטח כשלא מדובר במוצר רע או לא נעים לאוזן, אלא ככזה שגודל הציפיות ממנו מותיר אותי מאוכזב מעט. אם אצטרך לתמצת את הביקורת לכמה משפטים: זהו אלבום של יידל ורדיגר שמיתן את הנועזות הרגילה שלו לפחות בחצי ויצר מוצר פרווה מידי שהשם "צעקה" מרגיש מוזר בעבורו.

בעבור המעבדים הצעירים שבאלבום, מדובר בשדרוג של ממש שמציג את יכולותיהם המוזיקליות ובהחלט מדובר בהחלטה יפה מצדו של מרדכי בן דוד להעניק את השרביט לכוחות הצעירים שעכשיו נותר להם להתאמץ יותר גם בתחום הלחנים.

וכמו בכל אלבום שלו, תמיד עולה השאלה האם זה האלבום האחרון... מרדכי בן דוד שהודיע כבר על פרישה (וחזרה) יותר מפעם אחת, מראה באלבום החדש ובסדרת ההופעות המוצלחת שלו בישראל בשנה האחרונה שיש לו עוד הרבה מה לתת למוזיקה החסידית.

הוא כנראה רק צריך לרצות יותר.

תוכן שאסור לפספס
66 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
48
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.06.17
47
עדיין אני אומר שהשיר היחיד שהוא לקח את מונה זה השיר שמעובד הכי נכון והכי טוב
יעקב02.06.19
46
מי שלא מבין את השיר הבל הבלים אינו מבין במוזיקה לחלוטין. מדובר בעיבוד גאוני ברמה גבוהה מאד. רק הציבור שלנו הדרישות והמושגים כל כך נמוכים, מה שגורם למעבדים להתאים את עצמם לדרישה הנמוכה של הציבור. אלי לאופר אתה גאאאאאאון אין מילים לתאר את עמקות העיבוד שמסביר את גאונות הלחן. הכל בסדר תמשיכו לאהוב עיבוד
א15.06.17
איזה עוצמה של עיבוד אלי מתים עליך!!!
איתן 17.06.17
רק לעיתים נדירות אנו מקבלים טעימות מהעוצמה של המשפחה המוזיקלית. כואב הלב שהדור שלנו לא זוכה לקבל את מה שהמשפחה הזאת יודעת לתת...
ישיבע בוחר17.06.17
כל כך נכון שזה כואב. אלי לאופר כשרוצה מכניס את כולם בכיס הקטן אחורי. כבר הרבה זמן לא פגשתי בשיר שכל כך סותר את שמו... אלי היקר חזק ואמץ רוצים ממך עוד והרבה. הקהל הנאמן יודע להמתין אבל רחם עלינו ואל תייבש אותנו כל כך.
ב17.06.17

הצגת כל התגובות

45
אבל הכל נשמע לי יפה.. לא כל אלבום צריך להיות מקפיץ! ואין, אין כמו הקול שלו והשירה שלו לא נס ליחם!!! בלי להפחית מקולו ושירתו של אברהם פריד
יוסי15.06.17
44
העיקר בשיר זה ה"חידוש" שבו, ומהבחינה הזאת יש בדיסק הרבה מן החידוש, קודם כל הדיסק מושקע מאוד מכל בחינה, הן מבחינת השירה העוצמתית והמרגשת, והן מבחינת העיבודים המצוינים (למרות שמדובר ברובו במעבדים צעירים, בכל זאת העבודה והגימור יוצאים מן הכלל, וגם זה חידוש), והדיסק כולו נעים מאוד לשמיעה ולא נמאס לשמוע
אחד שמבין09.06.17
43
תדעו לפרגן בלי ביקורת , מרדכי בן דוד הוא אמן השירה האגדי. שנים רבות מתענגים על קולו האדיר ונעימותיו המרגשות. אין כאן נתינת ציון נמוך לאחרים אך מרדכי בן דוד יש רק אחד !!!!!!!!!!!!!!!!
חרדי חרד09.06.17
42
הדיסק מקסים , הלחנים נעימים ויפים ומרגישים את הנשמה של מבד בכל שיר... סוף סוף דיסק יהודי יפה...
מישהי09.06.17
41
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרי09.06.17
40
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי06.06.17
39
הקול של מרדכי משתבח כמו יין ישן
שימי06.06.17
38
מזמר ענק... תודה לך ר מרדכי על כל העשייה שלך כל השנים, אתה פס קול של רוחניות ולהט יהודי בשבילי ובשביל אלפים ורבבות אחרים, הרבה רגעי חיזוק, תשובה, השתוקקות וכיסופים הגיעו אלי בעקבות האזנה לקול האריה שלך שמאחוריו נשמה ענקית. תמשיך הלאה בעז"ה ותזכה לשיר "ימים על ימי מלך תוסיף" למלכא משיחא. אמן. (נשלח
ארי06.06.17
37
הוא מקפיץ ואנרגטי, והלחן עמוק ויפה, וההגשה... נו טוב זה MBD.
מסקנה אחרי חודש18.07.17
36
מרדכי בן דוד הוא זמר מספר 1 של המוזיקה החסידית. אי אפשר להשוות אותו לאף אחד אחר, אתם מדברים פה על דורות של חזנים ומוזיקאים. הוא מגיע לטונים שאחרים לא מגיעים בחלומות שלהם. מי שחושב שהקצב או הלחנים לא בסדר לא מבין כלום במוזיקה!!
אלמוני20.07.17
35
כמה שטויות במאמר כתוב זה מדהים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל04.11.17
34
זה לא האלבום המבריק והמדהים כמו שהמכורים מנסים להציג, ולא כ"כ גרוע כמו שהמבקר כאן בכתבה מציג, האלבום נעים ונחמד לשמיעה עם איכות מיקסים טובים ועיבודים רעננים ושונים כמו שרק יידל יודע להגיש באלבומיו האישיים ובאלבומים שהוא מפיק, הקול וההגשה של מרדכי השתפרו לאין קץ ביחס לאלבומים האחרונים שלו וזו הייתה ה
אברהם17.06.17
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי02.07.17
32
אני רוצה לאמר לך אדון מבקר שאתה סתם מבלבל את המוח ואתם סתם מקשקש ומברבר. וחושב שאתה יודע הכל... אתה סתם מקנא... מורדכי בן דוד לא רק שלא נס ליחו הוא רק משתבח ומשתבח ותמיד ישאר המלך של המוזיקה החסידית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל ק16.06.17
31
השוואה לפריד? מי זה פריד (עם כל הכבוד) ליד מרדכי? מישהו זוכר שיש בינהם עשרים שנה כמעט הבדל בגיל? נראה את פריד (מאחל לו רק טוב והצלחה) בגילו של מרדכי ואז תשווה בושה לבקר אמן בקנה מידה כזה
גל חדש21.06.17
ומכאן ההשוואה המכובדת ביניהם (עם כל הכבוד). ההבדל בין מ.ב.ד. לפריד מבחינת גיל הוא 8 שנים בלבד!!! מרדכי נולד בתשי"א ואברהם פריד בתשי"ט, ומבחינת הפריצה לעולם המוזיקה אברהם פריד פרץ לעולם המוזיקרה רק 5 (!) שנים אחרי מרדכי.
אברהם24.06.17
30
שיר מהממם😍😍😍
ענת14.09.18
29
מחק לו דיסק בהינף מקלדת. מי התיר לכתוב "ביקורת" על יצירה של יהודי? מהיכן האוירה החילונית הזאת? הרי כל ביקורת על יהודי היא איסור דאורייתא של לשה"ר, ובפרט שזה מופץ ברבים. באופן אישי, אהבתי מאד את "יעלה". שיר יהודי טוב ופשוט.בקולו הנעים של מבד.
יהודי09.06.17
28
98 אחוז מבחירת החומר גרועה כל הלחנים הקיצביים מזעזעים !! בטח לא בשביל מבד .בשביל כל זמר חתונות סביר כן בשקטים יש 3 אולי 4 שירים טובים ובזה נגמר ומסתכם כל הדיסק !! ועוד נקודה לא כל מי שמלחין טוב יודע לעשות מוזיקה ועיבודים בצורה טובה זו דעתי האישית על כמה שירים מיותרים בדיסק
ציקי09.06.17
27
נתחיל מהתחלה, כל הנשמה שיר פתיחה נחמד ותו לא, ודאי שלא משתווה לשיר פתיחה כמו "עתיד" מאפשר לתקן, או אפי' "כולם אהובים", "פתח לנו", מהשירים היותר יפים באלבום, אבל ללא כל ספק עיבוד לאופרי קלאסי היה מרים את השיר הזה לרמה אחרת, צעקה, שיר דווקא יפה אבל המסר של המילים קצת לא מובן, "מזמור לדוד" אולי השיר הי
ישי08.06.17
אמן בסדר גודל כזה, לא צריך שינתחו את האלבום שלו או ידונו על עיבוד כזה או אחר, זהו מכלול! הרדידות היום ניכרת ככל שמפרטים יותר את ה"איכויות..מיקס..קרדיטים או מעבדים.."
חך21.06.17
חבל לא צריך להמעיט ולרדת על מעבד זה או אחר, מספיק שתשבח את מי שכן מצא חן בעינך.
איציק09.06.17
26
מרדכי בן דוד היה תותח עכשיו הדור הצעיר אוהב מוזיקה חדשה!!!
עדידה07.06.17
25
לאורך כל הטור ניתן לראות שהמבקר חיפש משהו מקפיץ מרענן ומדליק עד כדי ניתור הרגליים בטבעיות על הקרקע. ובזה הוא צודק! אין בדיסק שיר שהוא להיט היסטרי וסוחף כמו משיח, מאמינים בני מאמינים ועוד להיטים. מתוך הנחת בסיס זו, ניתן להבין מדוע בשירי הערגה והרגש בהם הלב כוסף ומשתוקק להגיע למה שמעליו, דווקא שירים י
אבי06.06.17
24
אם אני משווה לאחרונה מכירות של אברהם פריד או אפ' שוואקי, אז המצב קשה מאוד!!! לא שייך להפיק אלבום ב 10 דולר!!! אין תחליף כיום לישראל לאם, לאופר, יוחאי בריקסמן, מונה, רובי בנט, וכמובן הגדול מכולם יובל סטופל. אלא שממוצע שיר עולה אצלהם 15 אלף דולר לעומת 2000 דולר ופחות. אצל המעבדים כיום. יחי ההבדל
מתעסק בתחום.06.06.17
23
עושה רושם שהביקורת נכתבה טרם שמיעה מספיקה של האלבום, אחת ההוכחות לכך היא הקביעה החד משמעית שהשיר הנני רופא לך הוא המנצח באלבום. השיר ׳ואנפהא׳ עם נותי פוקס, הביצוע העמוק והמרגש של ׳הנה ימים באים׳, העוצמה והרגש ב׳יעלה תחנונינו מערב׳ לא פחות מוצלחים מ׳הנני רופא לך׳ שגם הוא מיוחד, ׳כבשה אחת׳ גם חדשני, מ
איש פשוט06.06.17
הכותב את הכתבה עושה מיד משפט למרדכה מבלי לשמוע לעומק את האלבום , אז ככה א. אלבום באמת יפה ומרענן ומוצלח כמו שמרדכה יודע לעשות לטעמי זה יותר יפה משל פריד האחרון ( שגם של פריד זה אלבום יפה אבל לא כזו ברמה של אברהם פריד) ב. נראה לי שהתקופה של פעם עם אלבום הכפול , משיח , תמיד בשמחה , וכו מה שהכותב ציין
חיים21.06.17
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק06.06.17
21
טאנץ עם סילסולים זה מזכיר את כבשה אחת
פפללוונניית07.06.17
20
its an amazing CD
Dovid 06.06.17
19
מגיל 22 עד 30 , מגיל 30 עד 45, ומגיל 45 עד היום 66, תקופת תור הזהב שלו היא התקופה האמצית, אז היה לו קול מפותח וחזק מאוד, כי בשביל סגנון שירתו צריך קול חזק ואנרגטי, ואז הוא היה נותן בראש בכל הגבהים וגם הנמוכים שלו היו מטריפים ומדוייקים, היום יש לו עדיין קול הכי יפה שיש בעולם, אבל מה שהיה לא יחזור, לג
מומחה למרדכי בן דוד06.06.17
18
שמעתי שיר אחד פתח לנו שער מזמן לא התרגשתי ככה
מוזיקאי 06.06.17
17
האלבומים הטובים של מרדכי בן דוד הם כך לפי סדר ההוצאה. ג'אסט וואן שבת הולד אן מעגל השנה לט מי פיפל גו כולנו יחד מהרה יבנה המקדש האלבום הכפול משיח תמיד בשמחה זכרון מנחם ואני בחסדך הופעה האסק 1 עד 7 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתמר07.06.17
16
כל שיר ושיר באלבום פצצה. היהלום שבכתר לדעתי זה יעלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי06.06.17
15
אבל המכורים כמובן לא יהיו מוכנים לשמוע, כמו הדיסק כיסופין שאף אחד לא נהנה ממנו, אבל המכורים אמרו שהם נהנים מכל תו. טוב מה מצפים ממכורים. בקיצור יש דיסקים טובים יותר בשוק
כבר לא מה שהיה06.06.17
14
מסכים אם כל מילה, ודוקה כמעריץ שרוף (יותר מפריד........).
נתי06.06.17
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה06.06.17
12
הכלבים נובחים והשיירה עוברת. כן אולי לא כל השירים הם להיטים אבל כזמר הוא עוקף את כולם. אין בכלל מה להשוות. ושימותו הקנאים
גרשון06.06.17
11
כל הנשמה לדעתי שיר ענק ולטעמי הכי מוצלח באלבום, אחריו יעלה. מסכים שיכל להיות יותר טוב אבל היי, עדיין זכינו לשירים חדשים של גדול הזמר החסידי בכל הזמנים (לא רואה מישהו שיתקרב לקרסוליים שלו בזמן הקרוב..) אז אין תלונות!!
מיוחד07.06.17
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי 06.06.17
9
לא היה כמוהו ולא יהיה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רן06.06.17
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם06.06.17
7
ללא ספק שאין לו מתחרים הוא מלך בלתי מעורער (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוחנן 06.06.17
6
מרדכי ורדיגר, הוא לא רק זמר גדול. הוא מלחין בחסד, וכותב שירים שהרבה מלחינים לא מגיעים לקרסוליים שלו.. אבל ברגע שהוא עזב את מונה רוזנבלום, משם איכות השירים והלחנים ירדו ברמתם ובאיכותם חבל, שהוא מסתמך על אחרים במקום על עצמו..
רז06.06.17
5
אי אפשר להעביר ביקורת עד שלא מחוברים חזק לאלבום ,לדעתי צריך לחכות לפחות חודשיים אם לא יותר וודאי לא להגיע כ"כ מהר למסקנות.
יענקב06.06.17
4
צריך להתחשב במגבלות הגיל. הבן אדם התבגר וקולו אינו עמוק וחזק כבעבר. אין לו את עוצמות העבר. איננו מסוגל לייצר שירים כמו "קדוש" או כמו "בך בטחו אבותינו" וכדומה. וחבל שהוא ממשיך להחזיק בקרנות המזבח ושר ונותן את הקטעים הקשים למקהלה או למוטי שטיינמץ וכיוצ"ב. אני מאוד רוצה ומתגעגע למבד הישן והטוב, אבל לכל
ללא שם06.06.17
3
כזו ביקורת רדודה ולא מקצועית לא שמעתי מזה עידן. דווקא את השיר הכי פחות קשור בדיסק שהוא כבשה אחת שבו מרדכי מנסה להתחכם למוזיקה העכשווית הוא הכי פחות יפה. הדיסק מעולה ועם כל ההימור על מוזיקאים צעירים הם לוקחים את הדיסק לרמה גבוהה מאוד. נכון שזה לא מונה והכל אבל לחפש חסרונות תמיד אפשר. הדיסק מושקע מוזי
יעקב 06.06.17
2
כל נשימה שיר מוצלח בהחלט!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
קרן06.06.17
1
כנראה שזה מה שהציבור הרחבבבבב רוצה לשמוע. או שבשביל לחנים טובים צריך לעבוד יותר.... ומבחינתו, למה לעבוד אם העיבודים עושים כבר את העבודה בלי התוכן, וגם במחיר ששום לא ייזכר בעוד שבוע.
חיים06.06.17
אולי גם יעניין אותך
מגזין

האם ארי גולדוואג מצליח לשפר את רמת העברית בפופ החסידי?

נתנאל לייפר | 28.03.24

מגזין 'כיכר'

בואו לרקוד עם ה-AI: אלבום פורים מתנה לגולשי 'כיכר השבת'

נתנאל לייפר | 21.03.24

מגזין 'כיכר'

כשפריד דוחף 40 שנה - בשעתיים וחצי | המופע שאסור לפספס

נתנאל לייפר | 14.03.24

מגזין 'כיכר'

מוטי שטיינמץ שר בישראלית ונותי ליברמן תופס אומץ // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 07.03.24

מגזין כיכר

"חלום": כשהמלחין חושף  יצירתיות ומקוריות יוצאת דופן

נתנאל לייפר | 29.02.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

מגזין 'כיכר'

תופעת הקליפים במוזיקה היהודית; מי בכלל צריך את זה? // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 22.02.24

כמעט אותו קול

ה'ממשיך' של רבי אלתר - נחשף: הרבי מפלורידה שמנגן בגיטרה

ארי טננבוים | 15.02.24

מגזין כיכר

הסינגלים שאסור לכם לפספס והמילים בעברית שצריך למחוק // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 15.02.24

מגזין 'כיכר'

בפטירתו של רבי אלתר - נסתם הגולל על עולם היצירה לילדים // טור פרידה

נתנאל לייפר | 08.02.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

מגזין כיכר

כאב, תפילה, תקווה וזיכרון • 60 שירי מלחמה החרדים

נתנאל לייפר | 25.01.24

מגזין 'כיכר'

לא לפחד לעשות קליפ עם רעיון // ביקורת קליפים

נתנאל לייפר | 18.01.24

מגזין 'כיכר'

האסק 37: כשהגימיק הופך לביזיון מכוער במיוחד // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 11.01.24

מגזין 'כיכר'

"הגויילם מפראג" | המהפכה המפתיעה שמשנה את עולם המוזיקה

נתנאל לייפר | 04.01.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

מגזין כיכר

"כוכבים בינלאומיים", אבל באמת; והזמר שהצליח להפתיע // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 28.12.23

מגזין 'כיכר'

כשיואלי דיקמן מבטיח לקהל את "ענקי הזמר" // ביקורת מופע

נתנאל לייפר | 21.12.23

מגזין כיכר

האם 'עקרב' עדיף מ'עטלף עיוור'? // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 14.12.23

מסיבת חנוכה

הזמר שלום למר בשירת "אוֹי חֲנוּכָּה" בבית הלבן | צפו

איציק אוחנה | 12.12.23
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם