כיכר השבת

המדור השבועי

מנתחים קמפיין: תקשורת במהירות הבזק

חיים קליגר מנתח את הקמפיין הנוכחי של בזק, המציע לחרדים קו טלפון, חבילת אינטרנט ומחשב במתנה. מה הוא אהב, ואיזו הערה יש לו לצרכן החרדי שמעוניין בחבילה? (פרסום ושיווק)

4
חיים קליגר | כיכר השבת | ל' באב | 15.08.15
לוגו בזק
לוגו בזק (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

חברת התקשורת בזק הוקמה בשנת 1984 כחברה ממשלתית המספקת שירותי תקשורת, החברה הוקמה במקום שירותי התקשורת שסופקו עד אז לאזרחי ישראל ע"י משרד התקשורת.

כמו כל חברה ממשלתית שהוקמה מתוך מסגרת ממשלתית החלה החברה בחשיבה של חברה עצמאית, האחריות על התנהלות ורווחיות החברה הייתה על מנהליה, הם הקימו את החברה בצורה של חברה מודרנית, יצרו בה נקודות רווח ובדקו אפיקי פעילויות רווחיים לחברה, עד מהרה נכנסו בבזק לנושא האינטרנט ובזק נהפכה גם לספקית אינטרנט.

כמי שהייתה חברה שסיפקה תשתית טלפונית לכל אזרחי ישראל, וכמי שכל אזרח בישראל היה לקוח שלה, היה לבזק יתרון יחסי מול כל חברה שנכנסה אחריה לתחום. מצד שני בזק לא הייתה רגילה למתחרה, היא הייתה רגילה לפעול בשוק התקשורת בבלעדיות, לוותיקים שביננו זכורים בוודאי שינויים דרמטיים שהיו בעשורים האחרונים בתומי המחירים של השיחות הן בארץ והן לחו"ל, אם פעם לפני כל חיוג לחו"ל היה הלקוח מחשב את מילותיו ומתכנן מה הוא הולך לומר כדי לא להגיע למחיר מטורף בשיחה של כמה דקות, כיום, מחירי השיחות לחו"ל הינם מחירים נמוכים עד מאוד. כבר לא לדבר על הזמן שהיה לוקח להזמין קו טלפון ביתי בתקופה של טרום בזק, כיום תוך כדי שיחת ההזמנה כבר יכול כמעט הלקוח לחייג בהקו החדש, כן, ככה זה כשאתה צריך להיות תחרותי!

הצרכן החרדי בבזק

הצרכן החרדי אינו שונה מכל הצרכנים האחרים בכל מה שקשור לטלפוניה, הוא מדבר בטלפון, הוא רוצה לשלם כמה שפחות ולקבל שירות טוב יותר, חשוב אולי כן לציין את השיחות לשירותים אסורים, כאן בזק השכילה לעשות "חסימות" לקווים הללו ומי שבכל זאת חפץ בהם צריך לבקש לפתוח אותם, היו כן נסיונות לעשות "קומות כשרות" גם בטלפון הנייח אבל לא נראה שיוזמה זו מידיי צלחה.

היכן כן יש ייחודיות לצרכן החרדי בשירותי בזק? בכל מה שקשור לעולם האינטרנט, כאן יש לצרכן החרדי דרישות ייחודיות, וכאן בזק מבינה את הצרכן החרדי ובונה מיוחד עבורו מסלולים ייחודיים, במקביל ליצירת שפה פרסומית ייחודית וקמפיינים עם מבצעים מיוחדים המתאימים לצרכן החרדי, כמו הקמפיין האחרון שנבנה במיוחד לצרכן החרדי, הן מבחינת התוכן שלו והן מבחינת הנראות שלו.

רגע לפני שנדבר בכמה מילים על הקמפיין הנוכחי של בזק, חשוב לכתוב על כמה פעילויות ייעודיות שבזק עושה במהלך השנים לצרכן החרדי, בראש ובראשונה חשוב להזכיר את תחרות הלכות לשון הרע שבזק מקיימת כבר מספר שנים, יש כאן לכאורה אנטי תזה למטרת הפעילות של חברה כמו בזק, המטרה של בזק הינה שאנחנו הצרכנים נדבר בטלפון כמה שיותר, ומה לעשות שלצערנו חלק גדול מהשיחות נסובות סביב לשון הרע ורכילות, ובזק באה ואומרת לנו, חברים, רוצים לדבר? בשמחה, אבל לא לשון הרע! יש כאן אמירה מאוד מעניינת וחשובה המלמדת על הבנת הצרכן, הבנה היכן נכון לדבר אליו, ציבור של אמון על שמירת הלשון, אנחנו נדבר אליו למקום הזה, למרות שזה כאילו נוגד את האינטרס הכלכלי שלנו, השתתפתי כמה וכמה פעמים בחידונים הללו של בזק וכל פעם מחדש הערכתי את הנהלת בזק ואת אנשי השיווק שלה על "האומץ" של המהלך הזה.

הקמפיין הנוכחי

וכעת, לקמפיין האחרון שזה עתה נמצא באוויר. כמי שכאמור מוכרת לנו גם טלפוניה וגם אינטרנט מנסה בזק בקמפיין הנוכחי לחבר בין שתי השירותים שלה ולתת ללקוח מבצע בתנאי שהוא יקנה ממנה גם שירותי טלפוניה, שיתחייב על מספר דקות שיחה וגם על חבילת אינטרנט.

כמובן שבבזק לא שוכחים להזכיר במודעה את נושא האישור לשימוש באינטרנט אך ורק לצרכי פרנסה ובמודעה הנושא הזה מקבל ביטוי חזק בשני מקומות בולטים, שוב ניתן לראות את ההבנה של החברה לאופיו הייחודי של הלקוח. גם המבצע והמתנה ייעודיים לצרכן החרדי, מחשב לוח תורני, מוצר המתאים לצרכן החרדי.

הקמפיין עלה ב: עיתונות, וידיאו, רדיו, דיגיטל ושילוט חוצות.

הערה בשולי הקמפיין

אני רק מציע ללקוח להיות חכם ולבדוק בטרם הוא נכנס להתחייבות הזו מה המחיר של המוצר שהוא מקבל לו הוא הולך לרכוש אותו לבד, מה מחיר חבילת התקשורת המוצעת לו ואז לראות עם עסקת החבילה הזו אכן כדאית.

(על הכותב: המדור נכתב מידי שבוע ע"י חיים קליגר מנכ"ל מגזין "זמן" ובעלי משרד היעוץ חיים קליגר אסטרטגיה תקשורתית ושיווקית. לפניות kligerc@gmail.com)

4 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
2
הם יקרנים ויש להם שרות טרחני מידי ומסורבל
דוד15.08.15
1
בגלל שאי אפשר להסתכל בסרטונים באתרים החרדים, אלא אחרי הסתכלות על פרסומת ארוכה יחסית של בזק, בלי שאפשר לדלג או לכהפ"ח לזרז את הפרסומת.
כ15.08.15
פרסום ושיווק
ש

נתיב מדיה השיקו את המיתוג המרענן

כיכר בשיתוף נתיב פרו | מקודם
ש

סקר מכון 'שילוב' מגלה:

80% מהציבור החרדי נחשפים למודעות רחוב ורואים בהן ערוץ מידע חשוב

כיכר בשיתוף גיל סטריט | מקודם
ש

תודה אמא, בזכותך אני מוגן

גדו"י בקמפיין האומיקרון למגזר החרדי

כיכר בשיתוף משה"ב | מקודם
ש

חיסונים, בוסטר ושפעת

משרד הבריאות בבליץ הסברה בתקשורת החרדית

כיכר בשיתוף משה"ב | מקודם
ש

קמפיינים חדשים למגזר החרדי

חזרה ללימודים, חיסונים לצעירים ומנת תגבור למבוגרים

כיכר בשיתוף משרד הבריאות | מקודם
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

חברת הפרסום הותיקה

AIG הכריזה על כניסה והשקעה במגזר החרדי

כיכר השבת | מקודם

קידוש ה' • צפו

שליח החדשות הניח תפילין בעצרת התמיכה

איציק אוחנה | 24.05.21

דרמה בעולם הפרסום

במגרש הגדולים: המשרד החרדי פתח מחלקת דיגיטל

חנני ברייטקופף | 19.11.20

ניהול משברים

כך מנע מנכ"ל ויקטורי משבר תקשורתי גדול

מוטי רובינשטיין | 29.06.20
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

צפו

סרטון הברכה החגיגי של משרד הפרסום החרדי

כיכר השבת | 08.04.20

פתרון יצירתי

ויראלי: ככה איחל משרד הפרסום 'חג שמח'

יאיר טוקר | 07.04.20

מיזוג חדש

חטיבת 'גיל פרסום' התמזגה לתוך 'תוצאות אפקטיביות'

כיכר השבת | 24.12.19

התחדשות ושינוים

קבוצת גל אורן: שרה גל פורשת, מאיר גל יחליף

יאיר טוקר | 24.10.19
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

סערת הסתת לפיד

התסריטאי: "אנשים הגזימו עם התגובות"

איציק אוחנה | 06.08.19

בחירות 2019

'בולטון' לא ינהלו את קמפיין יהדות התורה

איציק אוחנה | 28.07.19

משרד הפרסום 'מימד' זכה בשני פרסים יוקרתיים

כיכר השבת | 11.07.19

הצטרפי להצלחה

מאמע מחפשת אותך: יש לך את הכישורים?

כיכר השבת | 28.03.19
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

הצטרפו להצלחה

דרוש/ה מנהל/ת משרד, בואו לעבוד אצלנו

כיכר השבת | 24.03.19

דרעי חשף את צוות קמפיין בחירות 2019

ישי כהן | 22.01.19

אלימות ומעצרים

הקרב הסוער על לוחות המודעות בירושלים

שאול כהנא | 18.10.18