כיכר השבת

מי באמת פגע בגר"ע יוסף? • דעה

נתי טוקר זועם על השימוש של בירה קרלסברג בתמונתו של הגר"ע יוסף, ומתפלא: למה לא נשמע קולם של העיתונאים החרדיים?

26
נתי טוקר | כיכר השבת | ד' בחשוון | 22.10.09
מי באמת פגע בגר"ע יוסף? • דעה
(פלאש 90)

תפקידו של העיתונאי כיום, מספרת הבדיחה הידועה, הוא למלא את החלל שבין הפרסומות. זו אולי עובדה מציקה. אבל היא מחריפה ביתר שאת כאשר החלל שבין הפרסומות הופך גם הוא לפרסומת, תחת ידיו הנגועות של העיתונאי.

אין כאן המקום להאריך על מצבה של העיתונות החרדית בהקשר זה (למעט יחידי סגולה). מי שרק הכניס את קצה רגלו לביצה העכורה הזאת יודע היטב עד כמה ריח באושים עולה ממנה. אבל, אם יורשה לי, כשאחרים חושפים טפח – במטרה לטפוח על פני – אחשוף אני טפחיים.

במה דברים אמורים?

לפני כשבועיים כתבתי בעיתון TheMarker ידיעה על המהלך השיווקי של בירה קרלסברג במגזר החרדי: החברה הפיצה בעיתון "יום ליום" לוח שנה שהמוטיב העיקרי בו היה תמונות ענק של הרב עובדיה יוסף. כן, בירה, אלכוהול והרב עובדיה יוסף.

הניצול הציני שעורכים אנשי פרסום בדמותם של הרבנים כבר נהפך לדבר שבשגרה: ביומון הליטאי נראים מנהלי מותג הטיטולים מוצי מקבלים את ברכתו של רב פלוני, ובשבועון המשפחתי נראה איש השיווק המבוהל של הבנק הכאילו-חרדי מטפס על הפערנצ'ס הרעועים כדי לקבל את ברכתו של אדמו"ר אלמוני (או שמא יש לומר – מצטלם כשהוא מקבל את ברכתו של האדמו"ר).

אבל שימוש בדמותו של מנהיג תורני נערץ כדי לפרסם מוצר שכל מהותו הוללות ושכרות? זה עוד לא ראינו. אינני נמצא בד' אמות של הלכה, אבל כל מי שמוקיר, ולו במעט, את חכמי התורה - אמור להזדעק.

לא רק דתיים הרימו גבה על לוח השנה החריג. מכיוון שלא זכיתי להיות מנוי על העיתון המשובח ולא נחשפתי ללוח, היה זה דווקא עורך בכיר ב-TheMarker שהפנה את תשומת לבי לעניין והטיל עלי לסקר את הפרשה. הוא, כמו אנשים חילוניים אחרים שנחשפו לעניין, הזדעזעו.

אבל אולי רק אני סובל מרגישות יתר. ליתר ביטחון הרמתי טלפון לכמה אנשי פרסום ותקשורת חרדים. "בושה וחרפה, זה מזעזע", אמר לי איש פרסום חרדי בכיר מאוד מאוד, שבעצמו עשה לא פעם ולא פעמיים שימוש בדמותם של רבנים כדי להכשיר מוצרים שונים. וכמוהו אנשים נוספים מהתעשייה.

פניתי לאיש הפרסום שעמד מאחורי המהלך. הוא, ברוב שמחה וששון, הביע עניין רב בפרסום ידיעה בעניין. הוא אף שיגר לי באמצעות המייל מידע נוסף כיצד רותמת בירה קלסברג את הרב עובדיה יוסף לצרכים שיווקיים. כי הרי ברור – החשיפה התקשורתית ב-TheMarker של המהלך השיווקי "הנועז" תעשה למשרד הפרסום שלו רק טוב, ונראה שהוא די זקוק לזה.

הידיעה פורסמה, והמסר שעלה ממנה היה ברור: אינטרסים עסקיים של גורמים שונים עשו יד אחת כדי להוציא לפועל את המהלך שביזה את הרב עובדיה יוסף. ימים לאחר מכן, בידיעות "פולו" בתקשורת התגלה לכאורה כי הקשר בין החברה לגורמים שפועלים במסגרת תנועת ש"ס עשוי להיות בעייתי הרבה יותר, עד כדי כך שכמה חברי כנסת וארגונים סביבתיים דרשו מחברי הכנסת של ש"ס להימנע בהצבעה על חוק הפיקדון (מישהו שמע בתקשורת החרדית – מעריצת בניזרי ודומיו - על המושג טוהר המידות?).

ברוב תומי, הייתי בטוח שהעיתונות החרדית תגנה בכל פה את המהלך הבעייתי של פרסומאי קרלסברג. אבל למרבה התמיהה, השבוע דווקא עיתונאי חרדי יוצא בנחרצות להגנת החברה: "אין לנו שום מילה רעה לומר על קרלסברג, ההיפך הוא הנכון. חברה מסחרית שזיהתה צורך אצל המגזר וסיפקה אותו ברוחב לב", כתב חיים גיל במדורו השבוע בעיתון "ביזנס" מבית קו עיתונות חרדית.

ובכן, לפרסומאי החרדי של קרלסברג - שכנראה נפגע מהביקורתיות בידיעה - אין לי מה להגיד. הוא אמנם ניסה להטיל רפש ולטעון שאני "שועל המחבל בכרם", אבל הוא נגוע בעניין עד עמקי נשמתו. הוא הרי חייב להמשיך לגזור את אחוזי העמלה גם על הדפסת הלוח של תשע"א. בשביל זה הוא אפילו שכר עורך דין, במטרה לאיים עלי ולפגוע בי.

אבל חיים היקר, האם אכן הידיעה שלי היא זו שהיתה "כלי לניגוח הציבור החרדי", או שמא לוח השנה המביש הוא זה אשר ניגח מבפנים? האם עיתונאי חרדי כמוך לא אמור להיות הראשון שמגן על רבותיו מפני שימוש ציני שעושים בהם לקדם מכירות של משקה אלכוהולי?

אני שמח לבשר לך, חיים, שאני לא נמצא "בין הפטיש לסדן ונקרע בין מקום עבודתו להשקפתו". למרבה שמחתי, עיתון TheMarker מאפשר לעיתונאים שלו לומר את האמת, ורק את האמת. זה עיתון שמייצג את האנשים שנמצאים בצד הלא הנכון, כפי שמגדיר זאת העורך הראשי, גיא רולניק. באינספור מקרים ופרשיות מוביל TheMarker את סדר היום הציבורי עם עמדה ברורה ונחושה לטובת הציבור, בלי להתעוור מהכסף. אני אישית עסקתי רבות בפרשיות כלכליות במגזר החרדי במטרה להציף בעיות ולהגן על חסכונותיו של הציבור.

אין זה אומר שכאדם חרדי אני מסכים עם כל השקפת עולם המוזכרת מעל דפי העיתון. אבל אני גאה להיות שייך לעיתון שבו עיתונאים הם עיתונאים, ולא משרתיהם של האדונים

לוח השנה שעורר סערה
תוכן שאסור לפספס
26 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
תמצא משהו יותר מעניין ללכוד אחריך ספרדים אגב המשרות ביום ליום תפוסות לא לאנ"ש...
ירושלמי03.12.09
22
ממש צביעות. טוקר לא סובל את יום ליום וגם לא את הורביץ. הוא מצא דרך לחסל חשבונות עם שניהם בבת אחת ועל הדרך גם ביזה וחילל את כבודו של הרב עובדיה יוסף שלא יבלבל את השכל ולא יתמם
אריה כהנוביץ24.10.09
21
טוקר אמרת בסוף הכתבה את התשובה הנכונה. כסף מעוור עיני חכמים. ביזיון כבוד התורה כאילו והרב צריך בירה כדי להתעמק יותר בסוגיא. פשוט צודק. פשוט בושה.
שמוליק24.10.09

הצגת כל התגובות

20
טלנט ועיתונאי מקצוען ביותר, לפני כמה חודשים כתב תחקיר על שארל אוריאל עמר ומהיכרות אישית עם עמר אני יכול לומר שמגיע לו צל"ש על התחקיר המדוייק, ללא שהצליחו להערים על טוקר בפרטים. עלה והצלח.
כתבה על עמר23.10.09
19
עורך בכיר ב-TheMarker מקפיד על זילות הגר"ע יוסף. מבלי להיכנס לעצם הענין, לא נראה לי שזאת הייתה הבעיה של העורך. יש כאן או תמימות היתממות.
chelem23.10.09
18
ומי לקח את החבילה עבור הפרסום? לא הבן יקיר בן הזקונים?
ברוך22.10.09
17
בלוח השנה הבא, כבר ידאגו המפרסמים להניח בקבוק בירה ליד הגמרא של מרן שליט"א, ועכשיו יהיה ברור לכולם שצריך לשתות רק בירה קרלסברג. בושה וחרפה! כל הכבוד לטוקר (למרות שהוא עיתונאי אשכנזי) ששמר על כבודו של מרן שליט"א.
שלמה22.10.09
16
אתם חושבים שהבנתכם היא ההבנה הנכונה למה לא תחשבו חיובי! כן!!! קרלסברג מימנה כולל של .... ותמורת זה הדביקו את תמונת מרן בשביל הסבתא הזקנה כסגולה. תחשבו חיובי. לא נראה שיש הרבה המעוניינים להכנס לצרות עם החברה מהקסבה הש"סניקית, ובמיוחד לא חברה כמו קרלסברג. שמקבלת כשרות ממנה (אגב שהבירה שלהם נהדרת. ) ו
ירושלמי03.12.09
15
טוקר הוא לא הגון ולא ישר. מדובר כל כולה בלוח שנה. מה ישימו בלוח שנה? תמונות של נתי טוקר? תמונות של נופי ארץ ישראל. שמו תמונות של הרב עובדיה. אין בזה שום דבר רע. אבל לעיתונאים חילוניים בעיתון הארץ השמאלני והאנטי דתי - זה מפריע. מבחינתם זה עוד סיבה ללעוג לרבנים, ליהדות ולדת. מוזר שאתר חרדי נותן במה נפ
עיתונאי?22.10.09
14
בירה קרלסברג מקבלים הכשר מהבד"ץ של משה יוסף..........!!!! עכשיו נשאר רק לבדוק מהי הקומבינה הסיבובית שנעשתה על גבו של מרן שליט"א אני לא מבין מדוע אנו לומדים מה........ רק את השחיתות והרמאות, ולא את המעלות (אפעס' הלא רבות) שקיימים בהם.......!
מומו22.10.09
13
וכדי בזיון וקצף...וכך גם היה בלוח שנה של יקבי ירושלים.ומי שאחראי לבזיון הרב ישלם על כך ביוקר..ממתי הרב נהיה דוגמן ומקדם מכירות.אני בטוח שהרב בעצמו לא מודע לכך.ממש חוצפה..וגם שוקי לרר ה"צלם המהולל" שנתן את התמונות והסכים לפירסומם בלוח שנה זה המבזה את מרן יתן את הדין על כך...
שלומי22.10.09
12
בדץ בית יוסף הוא האחראי לפרי הבאושים הזה והגיע הזמן לשים את הדברים על השלחן. מי שמנהל את הבדץ התפתה ועשות מעשה שלא יעשה, ובתאוות הממון שלו לא חס על כבודו של מרן שליט"א. זה נורא ואיום! ידוע שכמה תלמידי חכמים רצו לצאת במחאה על הענין של הלוח המכוער הזה, והם נמנעו מכך בגלל שהם מ פ ח ד י ם מהנהלת הבדץ.
אבי27.10.09
11
לא מכיר עוד הרבה עיתונאים כמו נתי טוקר, שלא עושה חשבון לאף אחד, וכותב את האמת לכולם בפרצוף. לא לחינם הוא כותב היום בעיתון, שעם כל הביקורת שיש עליו בהיבט הדתי, אבל אי אפשר לחלוק על העובדה, שמדובר בעיתון שלא עושה חשבון למפרסמים ולאנשים חזקים. כל הכבוד נתי. המשך בדרכך!
שלמה22.10.09
10
שרק כסף רואים מול העיניים.. לדעתי צריך להתחיל לקטול אותם אחד אחד.. הם רק עושים רע ובושות לציבור.. כמו כל האתרים החדשים של החרדיים. שכל דבר רע שקורה יוצאים בכותרות ענק... כיכר השבת אין עליכם עקבתי בימים האחרונים אחרי כמה כתבות נבזות שפורסמו (למשל על פוקס) שלא פירסמתם.. כל הכבוד לכם.. לא את הכל צריך ל
יודע22.10.09
9
המשנה אומרת והוה מתאבק בעפר רגליהם והוה שותה בצמא את דיבריהם. קשה לראות בשנים האחרונות איך המדיה החרדית מנסה להיות כשאר העיתונות הכללית.הגבולות הטשטשו.גם העיתונאי המבקר הכותב על עיתונאים שהם עיתונאים וגם הפירסומאי ה"נועז" עברו מזמן את הקוים וכל מה שמעניין אותם זה חשבון הבנק. לא פחות קשה איך עיתון
ezer22.10.09
8
השימוש הציני במרן שר התורה, כבובה שאפשר להשתמש בה איך שמתחשק, היא מקוממת. הנקודה שמרן אינו מודע לכך....!
לוט28.10.09
7
של הקב"ה.
גיימס הטפילד22.10.09
6
הבן אינו מתבייש מאביו, שמעתי פירוש אינו איכפתי מהבושה הנגרמת לאביו. כי העיקר למלאת את הכיס. אני ספרדי ותיק ומבוגר ואני אומר בכאב אצל האשכנזים זה לא היה קורא. לקחת ענק בתורה וכך למכור...
יעקב24.10.09
5
אפשר להראות את הפרסומת המדוברת?
אוהב ישראל22.10.09
4
עוד אחת שמחופש לחרדי עובד בעיתון משוקץ ובא נגד העיתונות החרדית.
אני25.10.09
3
לשון הרע, רכילות, ביזוי רבנים, חילול שם שמיים ופגיעה בפרנסה של יהודים אחרים. אין לכם שום בושה
גועל נפש27.10.09
2
תפסיקו, כל מי שמדבר על ש"ס לא משנה אם צודק או לא, מהר תוקפים שהוא צבוע, מחופש לחרדי וכו'... צאו מהריבוע תפסיקו להיות מצומצמים, טוקר צודק. האם אצל אחינו האשכנזים היו מצלמים את הגרי"ש אלישיב ליד בירה? תהיו אובייקטיבים תענו לעניין.
יויו27.10.09
1
נתי טוקר כתב חריף מאוד, אבל באותה מידה גם צודק בכל מילה שכתב. בשום הכשר נורמלי אחר לא היו מעיזים לעשות דבר דומה. למה דוקא את הרב עובדיה יוסף שליט"א, מגדולי הדור ופוסקיה, אפשר לעשות דבר חמור כזה?
איציק28.10.09
אולי גם יעניין אותך
פרסום ושיווק
ש

נתיב מדיה השיקו את המיתוג המרענן

כיכר בשיתוף נתיב פרו | מקודם
ש

סקר מכון 'שילוב' מגלה:

80% מהציבור החרדי נחשפים למודעות רחוב ורואים בהן ערוץ מידע חשוב

כיכר בשיתוף גיל סטריט | מקודם
ש

תודה אמא, בזכותך אני מוגן

גדו"י בקמפיין האומיקרון למגזר החרדי

כיכר בשיתוף משה"ב | מקודם
ש

חיסונים, בוסטר ושפעת

משרד הבריאות בבליץ הסברה בתקשורת החרדית

כיכר בשיתוף משה"ב | מקודם
ש

קמפיינים חדשים למגזר החרדי

חזרה ללימודים, חיסונים לצעירים ומנת תגבור למבוגרים

כיכר בשיתוף משרד הבריאות | מקודם
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם
ש

חברת הפרסום הותיקה

AIG הכריזה על כניסה והשקעה במגזר החרדי

כיכר השבת | מקודם

קידוש ה' • צפו

שליח החדשות הניח תפילין בעצרת התמיכה

איציק אוחנה | 24.05.21

דרמה בעולם הפרסום

במגרש הגדולים: המשרד החרדי פתח מחלקת דיגיטל

חנני ברייטקופף | 19.11.20

ניהול משברים

כך מנע מנכ"ל ויקטורי משבר תקשורתי גדול

מוטי רובינשטיין | 29.06.20
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

צפו

סרטון הברכה החגיגי של משרד הפרסום החרדי

כיכר השבת | 08.04.20

פתרון יצירתי

ויראלי: ככה איחל משרד הפרסום 'חג שמח'

יאיר טוקר | 07.04.20

מיזוג חדש

חטיבת 'גיל פרסום' התמזגה לתוך 'תוצאות אפקטיביות'

כיכר השבת | 24.12.19

התחדשות ושינוים

קבוצת גל אורן: שרה גל פורשת, מאיר גל יחליף

יאיר טוקר | 24.10.19
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

סערת הסתת לפיד

התסריטאי: "אנשים הגזימו עם התגובות"

איציק אוחנה | 06.08.19

בחירות 2019

'בולטון' לא ינהלו את קמפיין יהדות התורה

איציק אוחנה | 28.07.19

משרד הפרסום 'מימד' זכה בשני פרסים יוקרתיים

כיכר השבת | 11.07.19

הצטרפי להצלחה

מאמע מחפשת אותך: יש לך את הכישורים?

כיכר השבת | 28.03.19
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

הצטרפו להצלחה

דרוש/ה מנהל/ת משרד, בואו לעבוד אצלנו

כיכר השבת | 24.03.19

דרעי חשף את צוות קמפיין בחירות 2019

ישי כהן | 22.01.19

אלימות ומעצרים

הקרב הסוער על לוחות המודעות בירושלים

שאול כהנא | 18.10.18