כיכר השבת

מה ההבדל בין איש עסקים בבני ברק לאיש עסקים בפריז?

על ההבדלים בין איש עסקים בפריז לאיש עסקים בבני ברק, היובש בפרסום החרדי וגם: הצעה מפתה במיוחד לאנשי פרסום חרדים • הטור השבועי של חיים קליגר (פרסום ושיווק)

2
חיים קליגר | כיכר השבת | ח' בחשוון | 21.10.15
אז מה ההבדל בין איש העסקים מבני ברק לזה מפריז?
אז מה ההבדל בין איש העסקים מבני ברק לזה מפריז? (צילום: פלאש 90)

לפני שנים רבות, באחת משיחותיי עם דודי ע"ה שהיה טס רבות לפריז, ניתחנו ביננו את ההבדל בין איש העסקים החרדי מבני ברק לאיש העסקים הפריזאי.

איש העסקים הבניברקי רוצה לפתוח עסק, הוא יוצא לרחוב רבי עקיבא בבני ברק, עושה רשימה של כל העסקים הנמצאים ברחוב, גם זה הפריזאי, יוצא לשדרה המרכזית בשאנז אליזה וממלא את הדף עם החנויות הנמצאות ברחוב, שניהם חוזרים הביתה ועוברים על הרשימה, הבינברקי יראה אלו חנויות יש הכי הרבה ברחוב, וכזו הוא יפתח כי "אם לכולם הולך למה שלי לא ילך?" הפריזאי ינסה לאתר מבין כל החנויות איזו אין בכל השדרה ואותה הוא יפתח, כי זה בעצם מה שחסר ברחוב!

למה נזכרתי בסיפור הזה? אני מעלעל בעיתונים בשבועות האחרונים, כן, אלו של אחרי החגים, ואני רואה את היובש המשמים של הפרסום, שקט... ישנים, שנת ישרים. ואני תוהה עם עצמי, איפה הם הפרסומאים היצירתיים? היכן הם אנשי העסקים עם החושים החדים? הרי כשמרכז הבמה צפוף כל כך וכולם מפרסמים אתה צריך לריב על המיקום, לנסות להיות מאוד אטרקטיבי וזכיר בפרסום שלך כדי שמישהו בכלל יזכור שפרסמת, הכל כל כך צפוף, ועכשיו, כשמרכז הבמה שקט ורגוע, כשאין אף אחד (כמעט, חייבים לציין כי בבולטון פוטנציאל כן יודעים תמיד לנצל נכון את התקופות האלה) במקום לנצל את היובש הזה ולהעלות בקמפיין שיתן לך את מרכז הבמה ותקבל את כל הפינוקים שהמדיה יכולה לתת אתה יושב בשקט?

אז נכון, ישנם עסקים שמה לעשות, תקופות הלחץ הם התקופות שלהם ואז הם צריכים להיות באוויר, אבל ישנם עסקים שבהחלט נכון להם לנצל את הדממה הזו כדי למנף את עצמם ולקבל כמעט במה ריקה לפעילות תדמיתית ומכירתית שיכולה לעשות עבורם עבודה מדהימה בימים אלה.

פלח שוק נוסף שלדעתי נכון לו לפעול בימים אלה הם העסקים המוכרים מוצרים הרלוונטיים לימי החורף, אז נכון, כשבחוץ יש 25 מעלות קצת קשה לדבר על מעיל פרווה חם, אבל אתם מכירים את המושג של "היפוך ארוחות", אז גם כאן, תחשבו קצת מחוץ לקופסא חברים, במקום לעשות מכירת סוף עונה דקה אחרי שהעונה מתחילה, כי רוצים למלא את הקופה בקצת מזומנים, תציעו את המבצעים במחירי "טרום עונה" תניעו את הלקוחות לקניה במחירי מבצע בתחילת העונה, הלקוח מחפש הזדמנויות, הוא יודע לזהות אותן, אם תתנו לו אותן כעת הוא ינצל אותן כעת.

ואם יורשה לי, אז גם לכם מנהלי השיווק של המדיות השונות אני רוצה להציע משהו, קראתם את מה שכתבתי עד כאן, גם אתם צריכים להיות קצת יצירתיים, גם אתם צריכים לחשוב מחוץ לקופסא, קחו את הרעיונות הללו, תבנו חבילת פרסום אטרקטיבית ללקוח, בואו אליו עם הצעה מפתה כשאתם גם מציעים לו מה לעשות איתה "ותגרו" אותו להעלות כעת בקמפיין, הוא יהנה לקבל עסקה במחיר אטרקטיבי והוא גם יהנה מפרסום שיביא לו משוב טוב, כי מה לעשות, הוא יהיה מהיחידים שמפרסמים בימים אלה...

בעולם העסקים מה שהכי מדבר זה "ניצול הזדמנויות", אני למדתי שעסק טוב הוא עסק ששני הצדדים נהנים ממנו, אתם יכולים ליצור כאן את המפגש הזה שבין ההזדמנות שלכם להזדמנות של הלקוח, כששני הזדמנויות נפגשות יכולה להתבשל עסקה טובה. והנה גם אני מצטרף לחגיגה הזו, הקמפיין שיעלה בעקבות הכתבה הזו יקבל בעז"ה סיקור במדור שלנו, אתם מוזמנים לכתוב לי לכתובת המייל שלי.

בהזדמנות זו נתפלל לימים שקטים ושלווים על כולנו, אמן!

(על הכותב: המדור נכתב מידי שבוע ע"י חיים קליגר מנכ"ל מגזין "זמן" ובעלי משרד היעוץ חיים קליגר אסטרטגיה תקשורתית ושיווקית. לפניות kligerc@gmail.com)

תוכן שאסור לפספס
2 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
1
בפרסומות לשוק האפור ולהשקעות מפוקפקות....
צ'יקו22.10.15
אולי גם יעניין אותך
פרסום ושיווק
ש

נתיב מדיה השיקו את המיתוג המרענן

כיכר בשיתוף נתיב פרו | מקודם
ש

סקר מכון 'שילוב' מגלה:

80% מהציבור החרדי נחשפים למודעות רחוב ורואים בהן ערוץ מידע חשוב

כיכר בשיתוף גיל סטריט | מקודם
ש

תודה אמא, בזכותך אני מוגן

גדו"י בקמפיין האומיקרון למגזר החרדי

כיכר בשיתוף משה"ב | מקודם
ש

חיסונים, בוסטר ושפעת

משרד הבריאות בבליץ הסברה בתקשורת החרדית

כיכר בשיתוף משה"ב | מקודם
ש

קמפיינים חדשים למגזר החרדי

חזרה ללימודים, חיסונים לצעירים ומנת תגבור למבוגרים

כיכר בשיתוף משרד הבריאות | מקודם
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם
ש

חברת הפרסום הותיקה

AIG הכריזה על כניסה והשקעה במגזר החרדי

כיכר השבת | מקודם

קידוש ה' • צפו

שליח החדשות הניח תפילין בעצרת התמיכה

איציק אוחנה | 24.05.21

דרמה בעולם הפרסום

במגרש הגדולים: המשרד החרדי פתח מחלקת דיגיטל

חנני ברייטקופף | 19.11.20

ניהול משברים

כך מנע מנכ"ל ויקטורי משבר תקשורתי גדול

מוטי רובינשטיין | 29.06.20
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו

סרטון הברכה החגיגי של משרד הפרסום החרדי

כיכר השבת | 08.04.20

פתרון יצירתי

ויראלי: ככה איחל משרד הפרסום 'חג שמח'

יאיר טוקר | 07.04.20

מיזוג חדש

חטיבת 'גיל פרסום' התמזגה לתוך 'תוצאות אפקטיביות'

כיכר השבת | 24.12.19

התחדשות ושינוים

קבוצת גל אורן: שרה גל פורשת, מאיר גל יחליף

יאיר טוקר | 24.10.19
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

סערת הסתת לפיד

התסריטאי: "אנשים הגזימו עם התגובות"

איציק אוחנה | 06.08.19

בחירות 2019

'בולטון' לא ינהלו את קמפיין יהדות התורה

איציק אוחנה | 28.07.19

משרד הפרסום 'מימד' זכה בשני פרסים יוקרתיים

כיכר השבת | 11.07.19

הצטרפי להצלחה

מאמע מחפשת אותך: יש לך את הכישורים?

כיכר השבת | 28.03.19
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

הצטרפו להצלחה

דרוש/ה מנהל/ת משרד, בואו לעבוד אצלנו

כיכר השבת | 24.03.19

דרעי חשף את צוות קמפיין בחירות 2019

ישי כהן | 22.01.19

אלימות ומעצרים

הקרב הסוער על לוחות המודעות בירושלים

שאול כהנא | 18.10.18