כיכר השבת

"לא רוצה להתגייר כי יגידו שאני פרענק" • תכירו את ה'גוי של שבת' הכי ישיבישער • וידאו

בואו להכיר את ה"גוי של שבת" הכי ישיבישער • "לא רוצה להתגייר כי יגידו שאני פרענק" • וגם, על המחבלים ושונאים בפוניבז', מה יש לו נגד המודיע ומה יהיה בש"ס? • צפו בוידאו (אנשים)

58
חזקי שטרן | כיכר השבת | י"ז בניסן | 17.04.14
(צילומים: כיכר השבת)

במלון "המצודה" שבלב העיר העתיקה בצפת, יש תופעה ייחודית ונדירה. ה"גוי של שבת" של המלון, המשרת את האורחים החרדים, שולט היטב בנעשה במגזר החרדי על שלל פלגיו ועדותיו, רבניו ומפלגותיו.

"חמודי", זה הכינוי שלו, בקריצה שובבה הוא מוסיף כי שמו המקורי זה "נחמן", בסעודות הוא משרת את האורחים ובמהלך הלילה יושב על המשמר להיענות לכל בקשה.

בשיחה עם "כיכר השבת", הוא משתף אותנו במעט מהידע הרב, החל ממאבקי המחבלים והשונאים בישיבת פוניבז', חצרות החסידים ועד למאבק האחרון בקווי הנייעס ואיחול לבבי לקראת חג הפסח.

"חמודי" מספר מדוע הוא מסרב להתגייר: "אם אני יתגייר זה פדיחה לעצמי, יגידו שאני פרענק, זה אוי ואבוי. אם אני יילך ברחוב יגידו שאני פרענק, רואים שאני ספרדי".

"אולי אני יתגייר בשביל דבר אחד, להיות משגיח. אני בא לעשות חביתה וללכת הביתה", הוא מוסיף, "זה הכי טוב".

"חמודי" מספר לנו כי הוא אוהב את הרב דוד כהן, ראש ישיבת חברון, למרות שלא מכיר אותו. "הוא שומר על הילדים שלו, הצ'יביצ'ער (ישיבישער. ח"ש), יש לו ישיבה, הוא שומר על הילדים שלו, אני מכבד אותו".

שאלנו אותו מה קורה בישיבת פוניבז', והוא משיב: "אסון שמה, כמו פתח וחמאס אצל הערבים. איך יש בעיות תמיד, עד היום יש את הדבר הזה. הייתי שם ועזבתי תוך חודשיים. הלכתי שם לריב, שונאים מחבלים, אבל הם כבר לא מספקים את הסחורה, לא מביאים לבן, לא מלפפון, לא עגבניות, זה לא עבודה".

מה קורה בויז'ניץ, נשאל "חמודי". "גם שמה לא משהו, הרבה ווזבוזים", הוא משיב ומוסיף בחיוך: "נתנו לי עבודה לשמור על הסיר של חמין ביום שישי".

"עכשיו יש בעיה", מפתיע "חמודי", "קווי נייעס, שמתקשרים בטלפון של החדשות, הערבים אומרים קווי נייעס, עכשיו כל הרבנים הולכים נגד זה".

"חמודי" גולש ב"כיכר השבת" (צילומים: כיכר השבת)

בהמשך, "חמודי" מפתיע עם השליטה שלו בהלכות שבת, כשמספר בקריצה על הקומבינה הפרטית שלו. "אני אומר להם (לאורחים. ח"ש) בשבתות שסבתא שלי מצד האמא יהודיה, שלא יגידו לאף אחד, 'אז תביא לנו גוי אחר'", הוא מצטט את תגובתם המופתעת.

אורח שמעיר לו כי אם ככה הוא יהודי, נענה תגובה: "אני אומר להם ככה בכוונה, סבתא מצד אמא לא יהודיה היא ערביה, אבל למה אני אומר את זה? שלא יגידו תדליק לי חשמל, אין לי כוח".

"השם הוא מפרנס", מוסיף חמודי.

כאשר נשאל איזה חסידים הוא הכי אוהב, הוא אומר כי אלו חסידי סאטמר, ומספר כי הרב'ה שלהם נתן לו ברכה כשהיה במלון אריסטון בטבריה. כשנשאל מי הרב'ה שבירך אותו הוא משיב: "יש לו שם קשה מפה עד תל אביב".

בהמשך השיחה, "חמודי" מספר כי קיבל ברכה גם ממרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. "היה פעם ש"ס", הוא מנפיק פרשנות פוליטית משלו, "היום אין, כל אחד רוצה את הכסא הראשון, אריה דרעי ואטיאס משפחה - אסור לו להגיד לא, זהו, מאז שהרב עובדיה נפטר אין ש"ס, כמו הערבים כל אחד יש לו מפלגה".

איזה עיתון אתה קורא? התעניינו. "המבשר", הוא משיב. "אל תזכיר לי את המודיע. הוא מביא דברים לא טובים", הוא מוסיף בחיוך, כרומז על הקו השמרני של המודיע.

(צילומים: כיכר השבת)

כשנשאל למי הוא מצביע בבחירות, הוא משיב: "מוחמד ברכה. אומרים לי אתה עובד עם דתיים תן לש"ס. על מה אתן לש"ס? הנה התפרקו, רבים אחד עם השני".

"חמודי" מביע זעם על ביבי ולפיד בשל המצב במדינה, "זה אסון, הכל ביוקר, דירות ביוקר".

"עכשיו אני הולך למירון, ר'ב שימען, אחר כך לטבריה, רבי מאיר בעל הנס, אני אתפלל שם חזק, שייתן כוח, שישמור על עם ישראל. נעשה שם מלווה מלכה, קצת ריקודים, ואלך הביתה. איך אומרים? לכל שאבע'ס, יש מוצאי שאבע'ס".

ומי הזמר שהוא אוהב? יעקב שוואקי. "אין עליו", הוא טוען.

ל"חמודי" יש מילה טובה על אתר "כיכר השבת": "אני כל יום נכנס לאתר הזה, בשבת אסור שיהיה פתוח האתר, אתם מביאים חדשות חבל על הזמן, זה האתר הכי מוצלח בארץ, במדינה, כיכר השבת מספר אחד בעולם".

"שיהיה לכם חג שמח, פסח כשר, ברכה ופרנסה והצלחה", הוא מאחל לסיום.

תוכן שאסור לפספס
58 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
חמוצי מפתה אתכם, לא מריח לי טוב.
חמוצי08.05.14
27
הסבר..מישהו?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני20.04.14
כשהוא לא רוצה לעבוד כגוי של שבת הוא אומר שסבתא שלו יהודיה..ואם הוא יהודי אז אסור לו לחלל שבת, ואז יעזבו אותו.
תשובה22.04.14
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
האחד17.04.14

הצגת כל התגובות

25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדי גאה!!!!17.04.14
24
צר לי על התגובות שנאמרות ,,רחמיי על אותם אלו שאינם חשים סלידה מעצמם כשהם מגנים בכזו קלות בלתי נסבלת,כאילו והייה שיח בין שני נאצים בגרמניה. אני לא המומה,אלא מרחמת! יש בעם ישראל ערב רב ולעתיד לבוא ,מי שחלקו בעם ישראל הקדוש,הוא מי שאוהב ישראל ועושה עימו חסד. לכן כל שונאי ישראל ,אשר אינם מזרע יעקב
ציפורה19.05.14
23
עודני זוכר את חלונות ביתו של הרב אליישיב מנופצים על ידי אשכנזים עודני זוכר את גלגלי רכבו של הרב שטיינמן מפונצ'רים בסמיכות למתנ"ס של שכונת רוממה בירושלים ע"י אשכנזים. עודני זוכר את כסאו של הרב שך נזרק מהחלון של ישיבת פוניבז' ע"י אשכנזים. עודני זוכר את דלי השופכין של ישיבת פוניבז' מכסה את ראשו של הרב
ס''ט גאה ב''ה20.04.14
אל תקרי אשכנזים אלה ערב רב
לוי יצחק פיש24.04.14
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי18.04.14
21
להתגייר אמנם לא כדאי לך כי תיהי גר ותיהי פרענק... ועוד סיבות... לא קל להיות יהודי... אבל כדאי לך להמשיך לאהוב ולאהוד את הציבור הזה מבחוץ זאת השליחות שלך וזה הייעוד שלך בעולם והלוואי שתצליח להשפיע על הסביבה שלך וזאת ההכנה שלך לביאת המשיח... יהי רצון שתצליח במעשיך ותכוון לשם שמים
מישהו משהו17.04.14
וכמו שאמרת לא כדאי להתגייר אפילו לא חושב 1% כי לפי הדת זה אסור פשוט אני נמצא הרוב של הזמן עם דתיים ועובד איתם בגלל זה יודע כל זה
חמודי18.04.14
אתה מתבלבל כי היהודים האלה שכל כך שומרים על עצמם איך הם נותנים לעצמם לריב כמו הפתאח והחמאס שלא קיבלו 613 מצוות ? ומה עם ואהבת לרעך כמוך ?זאת מצוה ענקית שהרבה מהיהודים נכשלים בה לצערינו! מצד שני אתה רואה גם את הטוב והעדין ואת אהבת השם האמיתית אצל היהודים ולמה שלא תרצה להתגייר באמת ? בין היהודים יש
עזית08.05.14
20
אם המשיח יהיה ספרדי, תעדיפו להשאר בגלות???????????????????
שירה17.06.14
19
ותפסיקו לעשות סיפור מהמילה פרענק. (כשהיהודים עלו ארצה מגרוש ספרד, שאלום בני המקום מי אתם, והם ענו 'פרנקוס' שזה בעצם 'ספרדים' בשפה הספרדית.)
מקובל!24.04.14
המילה פרענק היא כינוי ליהודים בני צרפת כמדומני שמוזכר מספר פעמים בשו''ע וכן בעוד מפרשים ומעולם לא שימשה מילה זו לכינוי גנאי עד שבא מי שבא והפך אותה לכזאת.
אשכנזי25.04.14
כשאומרים לפרענק-אתה פרענק! אז הוא נעלב. כשאומרים לדוס-אתה דוס! אז הוא לא נעלב. הסיבה היא פשוט שפרענק מחפש להיות מן הנעלבין וזהו זה.
נאור08.05.14
הכוונה לספרדים. זהו כנראה בשפת היידיש או משהו דומה. ללא גנאי חלילה.
אליהו יוסף אבטה27.04.14
18
מה הקשר לעשות כתבה על ערבים?! אח״כ שהוא יתעלל בבנות ישראל שמילצרו איתו או שעבדו בחנות שרק הוא ניקה. נראה אם יהיה לכם חיוך על הפנים. בושה לאתר שנקרא חרדי? חרד לדבר ה׳ לא יבזבז את הזמן שלו על כתבה כזאת. במקרה נכנס לאתר הזה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טליה20.04.14
17
כל עם ישראל אחים דתיים חילונים כיפות סרוגות מזרחים אשכנזים... בואו נחפש ונראה את הנקודות הטובות של כל יהודי באשר הוא ללא קשר למוצא שלו או לזרם שהוא משתייך אליו. בסופו של דבר כל יהודי הוא חלק אלוק ממעל ובכל אחד יש ניצוץ קדושה שייחודי רק לו. עצם זה שאתם עדיין עושים את ההפרדות האלה אתם מעכבים את הגאול
פרנק גאה18.04.14
16
אם היו כמה אלפים כמוהו, היה אפשר לבנות גשר קטן של שלום
ארליך25.04.14
15
הוא מדבר שטויות רק בשביל המצלמה!
תהילה היפה01.05.14
14
איך אמר רבי שמעון ראיתי עליונים למטה תחתונים למעלה עולם הפוך לפני משיח הם ישלטו שיבוא משיח יהיה הפוך
לעתיד לבוא18.04.14
13
כל הנייעס של האשכנזים החמרים פוווויייי גיפה!!!!
רונית18.04.14
12
בגלל שנאת אחים מיותרת ??????????? לא מתו מספיק מתוכינו ? ועל מה צבועים שכמוכם אתם מתאבלים ????????? תגלחו את הזקנים שלכם על מי אתם עובדים ? על הקב"ה ?
גילה08.05.14
11
החרדים נופשים בבתי מלון, וגויים של שבת ערבים משרתים אותם. החרדים בזים לערבים המסכנים. אבל לא יודעים כי יותר משהחרדים בזים לערבים, הערבים בזים לחרדים על התנהגותם. לכן ראוי שיעשו חשבון נפש, שהרי כתוב "כי היא חכמתכם ובינתכם,,,ואמרו רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה."האומנם???
דן סגל17.04.14
10
ראיתי אותו עם כל אחד הוא מדבר על זה
דודי27.04.14
9
אותך גוי כמוהם 50 אחוז מהם ערב רב הספרדים 100 אחוז יהודים צאצאי השבטים
ספרדי שפוי17.04.14
8
כתבה משעשעת ביותר, בפרט בזמן החג. אוהב את הרב מסאטמער? כמה מפתיע. בטח הוא יודע סימנים שלמים בהלכות שבת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי היהודי17.04.14
7
וכבר אמר מי שאמר: אני שונא את הערבים כי הם דומים לפרענקים...
יוסי17.04.14
פרימיטיבי זה מה שאתה זה שהעולם התהפך והאשכנזים חושבים שהם שולטים על העולם מסכנים אתה בן אדם מגעיל עם רגשות נחיתות
שני עמר17.04.14
אגב מהתגובות פה יש גם המון גזענים ספרדים לא יודע למה מקובל בקהילתנו להיות גזעניםץ...
יוסי18.04.14
והערבי הזה עדיף לנו עליך פי כמה...אין לך חלק בעם ישראל אתה בטח מזרע עמלק.
רוני17.04.14
מי שאין לו אהבת ישראל לא יוכל לזכות למשיח גם אם אתם לומדים כל היום ''תורה''
שיזכו ואלה שלא17.04.14
6
אין עליו בעולם הוא משלנו
עלי מוסה17.04.14
5
והאשכנזים יש סיכוי גדול שהם גויים עולם הפוך אבל אמיתי
שר הכיכר17.04.14
השכנזים
אמת17.04.14
4
ערבים לא מתגיירים🎺 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם17.04.14
3
הוא גרוע ביותר, יותר מכל המחבלים
יד-לאחים08.05.14
2
אני מכיר אותו באופן אישי הוא הורס בנות יהודיות
יד-לאחים08.05.14
היזהרו ממנו!!!
יעקב07.07.14
1
מסכנים, זה מה שעשיתם כל השבת?.............לא חבל? תספרו עוד משהו חוץ מהשבת גוי! אני כשהייתי ילדה חינכו אותי לשמור מרחק ממתחנפים כאלה והיה מתאים שלא יראו בכלל דברים כאלה, חוץ ממה שזה מדרבן אותו וכל החברים שלו להמשיך ואני כמעט בטוחה שהוא מתחנף גם לילדים שלכם כשאתם לא רואים, אילו הייתי מנהלת המלון
רונן08.05.14
אולי גם יעניין אותך
אנשים

השדרן עמי מימון עבר תאונת דרכים ופונה לבית החולים

איציק אוחנה | 01.05.24

תזוזות בתקשורת

צבי יחזקאלי עוזב את ערוץ 13; זה המקום שאליו מצטרף

איציק אוחנה | 30.04.24

עבר ניתוח

גנץ נפצע ברכיבה על אופניים בחג - ופונה לבית החולים

יאיר טוקר | 29.04.24

חשוב לציבור?

"הסירו אותי"; הבקשה החריגה של אבנר נתניהו מויקיפדיה

יאיר טוקר | 21.04.24

חשף את שמירת המצוות

כשכוכב הזמר המזרחי נשאל על חזרה בתשובה: "100 אחוז כן"

איציק אוחנה | 21.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

 בענבי הגפן

הבן של המשב"ק של הבבא ברוך התחתן עם נכדת הבבא סאלי | תיעוד

חזקי שטרן | 16.04.24

"צריך את תמיכתכם ועזרתכם"

פילבר עושה מצ'ינג - עשרות אלפי שקלים נתרמו עד עכשיו

בני סולומון | 09.04.24

"מתייעץ עם הרבנים"

הזמר חשף את התקרבותו ליהדות: "קידוש, כשרות, מצוות"

איציק אוחנה | 06.04.24

בחופה החגיגית

הריקוד של רבי דוד אבוחצירה והמיליארדר החרדי  | צפו

איציק אוחנה | 01.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

אחרי שהתגלה בקע

הסתיים הניתוח בהרדמה מלאה של נתניהו; מה מצבו כעת?

יאיר טוקר | 01.04.24

פריימריז ב'יש עתיד'

הירידה של קרעי על יאיר לפיד: "התקשרתי לברך אותו"

יאיר טוקר | 28.03.24

"שמחה שאתה מתחזק"

כששרה נתניהו הזמינה את השחקן המתחזק לשיעור תנ"ך עם ביבי | צפו

איציק אוחנה | 26.03.24

"פוליטיקה מכוערת"

האקדמיה התקפלה וחזרה בה; הכתב החרדי יקבל את הפרס 

יוסי נכטיגל | 18.03.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

"נפל לי האסימון"

כוכב הילדים "יובל המבולבל" תרם עמדת תפילין | זו הסיבה

איציק אוחנה | 17.03.24

ההדלפה מהכוורת המצומצת

בלגן בלשכת נתניהו; ניסיון ל"סיכול ממוקד" לאחד הדוברים?

יאיר טוקר | 17.03.24

"בשביל אחדות עם ישראל"

הקומיקאי גיא הוכמן: "מתכוון לשמור בפעם הראשונה שבת"

איציק אוחנה | 17.03.24

"פונתה עם חיוך"

החולה הופתעה: שר הבריאות אוריאל בוסו הגיע לטפל בה

יאיר טוקר | 15.03.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם