כיכר השבת

ראיון מיוחד מראמללה

ג'בריל רג'וב לכיכר השבת: 'הרב עובדיה יסייע לשלום'

המשא ומתן יצא לדרך: כתב כיכר השבת ביקר בראמללה דיבר עם התושבים והתרשם מהתחושה האופטימית השוררת ברחוב הפלסטיני • וגם: פגש את ג'בריל רג'וב ששיבח את תנועת ש"ס: "תמכה בהסכמי אוסלו" ואת דרעי: "איש הגון", על הגר"ע יוסף: "מצפה שלעת זקנתו יתניע את תהליך השלום" (פוליטי)

77
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ב באב | 29.07.13
כתב כיכר השבת עם ג'בריל רג'וב על רקע העיר רמאללה (צילום: כיכר השבת )

הבוקר יוצא לדרכו המשא ומתן המדיני בהשתתפות שרת המשפטים ציפי לבני וסאיב עריקאת. אמש (א') החליטה ברוב דחוק ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו על שחרורם של מחבלים פלסטינים וזאת כמחווה בעקבות פתיחת המו"מ בוושינגטון.

כתב כיכר השבת סייר בעיר רמאללה והתרשם מהתחושות החיוביות ומהאופטימיות השוררת בקרב רבים מהתושבים וזאת על רקע חידוש המשא ומתן.

"מקווה שהרב עובדיה יסייע לשלום"

במהלך מפגש עם ישראלים שוחח ג'יבריל רג'וב מי שכיהן בעבר כראש הביטחון המסכל ואחד האנשים החזקים בפת״ח כיום, המקורב אישית לראש הממשלה הפלסטיני אבו מאזן שאמר בשיחה לכיכר השבת כי הצפייה שלו הנה דווקא מהציבור הדתי והחרדי המקפיד על המסורת היהודית שיבינו את הצורך הגדול בשלום אמתי בין העמים.

"אם תבדקו בהיסטוריה תיווכחו לדעת כי מעולם בעבר לא היו בעיות מיוחדות ליהודים עם המוסלמים כך שאת הכל ניתן לפתור. אני מקווה ומייחל שהרב עובדיה יספיק לעת זקנתו לברך ולסייע להסכם שלום בין העמים".

רגו'ב גם החמיא לתנועת ש"ס והסביר כי תמכה בהסכם אוסלו והגדיר את מנהיגה אריה דרעי כאיש הגון. רג'וב הבהיר כבר בתחילת השיחה כי אצל הפלסטינים התקבלה החלטה אסטרטגית לשוב לשולחן המו״מ ולנסות פעם נוספת את דרך ההידברות.

הוא מודה: "האמון שלנו בבנימין נתניהו אינו גדול אך כרגע אנחנו לא מדברים ישירות עם הישראלים, אלא ההתנהלות שלנו הנה מול האמריקאים שנתנו לנו הבטחות שיצרו אצלנו אמון מחודש בתהליך המדיני. לדברי רג'וב. נתניהו נקלע למצב דיפלומטי בעייתי ביותר מול ארה״ב ואירופה והוא הבין שאין לו ברירה רק להתקדם למשא ומתן רציני".

רג'וב הסביר בשיחה כי כל העיכובים שהיו בתהליך המדיני עד היום היו בעיקר באשמת הישראלים. אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, שתי מדינות לשני עמים בגבולות מוכרים ובטוחים. עליכם להבין כי בלי זה לא יהיה ביטחון. אי אפשר להמשיך ולכבוש עם שלם ללא לשאת בתוצאות של הדבר.

מתעלם מהטרור

רג'וב מתעלם משנות הטרור ומאשים דווקא את הבנייה של ישראל במשך השנים בהתנחלויות בתקיעת המו״מ וטוען כי זאת הבעיה העיקרית של מדינת ישראל. אנחנו לא רוצים להתערב לכם בהחלטות אבל אתם צריכים לקחת אחריות ולהחליט אם אתם אמיצים ומוכנים לסיים את הסכסוך או שלא.

אל תשכחו שהיו פה שני מנהיגים אמיצים שהובילו תהליך של שלום ופיוס בין העמים האחד יצחק רבין והשני יאסר עראפת ובשניהם אתם הישראלים פגעתם וכך חיסלתם את תהליך השלום. רג'וב תוקף את ההתבטאויות של נפתלי בנט ודני דנון ומגדיר אותם כמבישות. יש לכם בצד השני פרטנר אתם רק צריכים ללכת לקראתו. הוא מסביר.

רג'וב בוחר להתעלם מהעובדה שלבני ואולמרט הציעו לפלסטינים הצעות מרחיקות לכת ומי שדחה אותם לבסוף היו הם ואומר כי אולמרט כבר היה בדרך החוצה מהתפקיד ולא היה ניתן לסגור מולו שום דבר.

הוא גם קורא לנתניהו לשחרר את כל האסירים שנעצרו מלפני תקופת הסכם אוסלו ואומר כי זהו דבר שיש להשאיר מאחור. צריך היה לסגור את הסיפור הזה ממזמן עוד מיד אחרי החתימה על הסכם השלום אולם טוב מאוחר מלעולם לא.

המתנחלים הם מטורפים

כשאנו שואלים אותו לסיום האם היה מעדיף לראות בממשלה הישראלית את המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה על פני המפלגה של בנט. אומר רג'וב כי אמנם מדובר בעניינים פנימיים של ישראל אך על הממשלה ועל הציבור הרחב לדעת שהמתנחלים הם מטורפים וממשלה אתם היא התאבדות לאומית.

רג'וב נזכר בהתרפקות בפסק ההלכה של מרן הגר"ע יוסף בעניין מסירת שטחים תמורת שלום ואומר כי זה בלי זה היה קשה לרבין בזמנו. אני יודע שדרעי הוא איש הגון וניתן לדבר אתו וש"ס תמכה באוסלו מסכם רג'וב את תקוותו לשינויים במבנה הקואליציה של בנימין נתניהו.

לסיום הוא יוצא בקריאה לציבור החרדי לפעול למען עשיית שלום תוך הכרה בזכותו של הצד הפלסטיני להגדרה עצמית. "אני מקווה שהרב עובדיה יוסף עוד יזכה לעת זקנתו לתמוך ולסייע לעשיית הסכם שלום בין העמים", אומר רג'וב.

רחובות רמאללה
המוקטעה
העיתונאים נדב פרי ערוץ 10 ועמית סגל ערוץ 2
כתב כיכר השבת עם ג'בריל רג'וב
תוכן שאסור לפספס
77 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
שישראל כהן הוא כתב של קול הציבור של מרכז העניינים ושל כיכר השבת
שמולמול30.07.13
40
אני מאחלת לו את כל קללות דוד המלך מפרק ק"ט.
בת ישראל29.07.13
39
הכלב הזה אמר בראיוןלערוץ ערבי כי אם היה לו פצצת אטום הוא היה זורק אותה על ישראל
אבי31.07.13

הצגת כל התגובות

38
או מרכז העניינים????
יוסף29.07.13
37
שאתם מוכנים אפילו להתחבק עם רוצח יהודים בושו
הילה29.07.13
36
החיבוק של אחמדינגאד כלפי נטורי חארתא על זה נאמר היזהרו מן הצבועים די לחכימא ברמיזא
אלי הגרוזיני29.07.13
35
והאח של דרעי - ג'בריל רג'וב... מה עדיף?...
ללא שם29.07.13
34
נו, באמת. את מי מהחרדים מעניין מה אומר אבו-רג'וב או אבו-שמנדריק?!
דוד29.07.13
33
אני מציאותי
ספרדי29.07.13
32
אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה
שלמה29.07.13
31
עם השנאה שלו לחרדים בליווי ההוא משינוי הוא רק משמן כניסת יריביו החרדים לממשלה לדראון מדינת ישראל ולדראון יו''ש
חבל ששמתי טב29.07.13
30
וזה ברור שהוא בורח מאחריות. כדי להשאר על הכסא.
שועל חרדי31.07.13
29
הלך העורב אצל הזרזיר
מאיר29.07.13
28
ראשי מרצחי היהודים מעודד את ש"ס איזה התרגשות , וכאילו מה רוצים מאנשי נטורי קרתא שנפגשו עם אחמדניגד הכלב בן כלב?
ג'וג'ו29.07.13
הציונות הדתית אשמה בשפיכות הדמים
שועל המדבר31.07.13
27
כשהמתנחלים יקבלו קצת בראש, אולי הם יתחילו להבין (עד כמה שעמלק מבין) מה החרדים כל היום צועקים! מערכת לא לצנזר בבקשה!
דוד 129.07.13
26
רק שתקבלו סטאטוס שהתראיינתם ע"י רג'וב"? אתם מציינים כל הדברים מהם הוא התעלם, אבל למה לא היתה אפילו שאלה אחת שיצטרך להתמודד בה קצת? למשל: "מר רג'וב, אתם אומרים שישראל מפעיל מדיניות של אפרטהייד בזה שמנסים לגרש פלסטנאיים מהשטחים, אך מאזן לא מתבייש להצהיר שבמדינה פלסטינאית לא יהיה אפילו אזרח יהודי אחד,
חסיד שפוי01.08.13
25
אני לא מבין למה כשנטורי קרתא הולך לערבים אסור להם ומגנים אותם בכל לשון של גנאי וכו ואתם מותר לכם לעשות מה שרוצים הרי לדעתכם זה אסור סימן שאתם שקרנים ושונאי ישראל וקנים סתם מי שיש לו תשובה בבקשה
רבינו29.07.13
24
אם הוא אומר שהמתנחלים הם הסכנה - כנראה האמת נמצאת שמה!
ללא שם29.07.13
23
שלום וברכה שם רשעים ירקב למה הלכו אליו לדבר האיש רוצח ושונא ישראל הערבים מאמינים שאין זכות קיום ליהודים אתם יהודים אבל אין לכם אמונת חכמים מי שהולך לאוייביו ונותן להם מיקרופון ובמה חוטא כלפי ארץ ישראל וכלפי עם ישראל תראו מה קורה באזור אביב ערבי זה לא אביב חמסין עם של חמסנים רוצים עוד ועוד לעלוקה שתי
אליק29.07.13
22
סיבה לפשפש במעשיי
הילה29.07.13
21
רק שמישהו יזכיר למג'נון הזה שש"ס כבר לא רלבנתי ואף אחד (פרט לפלטינים )לא סופר אותם !
סרוג על הראש 29.07.13
20
איזו כימיה נפלאה. בטוח במליון % שאם הרשות תעביר לש"ס כמה מליונים הם יתמכו בכל הסכם שלום בכל מחיר.
יוסף המספר29.07.13
19
ומי שהולך עם ג'יבריל רג'וב שהבטיח לפני כמה חודשים השמדה מוחלטת שלנו ע"י פצצת אטום וכינה אותנו כלבים(אפשר לראות ביו טיוב) הוא ודאי צדיק וילך לגן עדן
צוות פותחן ראש29.07.13
18
כל פעם שדיברו איתם בתקופת אוסלו התפוצצו אוטובוסים. הרבי מלובביץ' הזהיר ובכה . למה לא שומעים לו ??
מענדי29.07.13
17
הוא אוהב ארץ ישראל השלמה. ונראה שזה גם דעת מרן הגר"ע יוסף שליט"א אילולי היה לידו דרעי שהביא עלינו את אוסלו .
ישראל29.07.13
16
לא מפתיע כלל. זו שס האמיתית שעזרה לשונאי ישראל מאז הסכמי אוסלו הארורים שבהם נהרגו 1600 יהודים. והוא עוד חושב שהסרוגים עמלקים ושאין חלק לעולם הבא חחחחחחחחחחחח
בן תורה29.07.13
15
אמור לי מי משבחיך ואומר לך מי אתה
יהודי29.07.13
14
יש רק לבוז לו על כך
ללי29.07.13
13
עצוב לי וזה למה? מפני שאתם שמתהדרים בכתר התורה נותנים במה לארחי פרחי המתכנה בשם ג'יברל רגוב (מיותר לציין שאם הייתם משרתים בצה"ל בתפקידי לחימה לא הייתם מעיזים לראיין את העלוב הזה.)ולעניין המחמאה של דרעי מהמחבל לו אני הייתי דרעי זה היה מטריד אותי.
יהודי29.07.13
12
אוהבים אותך מרן רבינו עובדיה שליטא פוסק הדור , אוהבים אותך ג'יבריל רג'וב שליטא אהוב ליבנו, תן בראש למתנחלים ימח שמם ולמנהיג הנאלח שלהם בנט, ויחד נגדיל תורה ונשמור על התורה ורק על התורה בזכות מרן ובזכות אריה דרעי היקר שהוא איש שמאל הגון ונביס את בנט הימני קיצוני שהורס את התורה שכתבה שצריך לשמור על אר
שונא בנט מקצועי29.07.13
11
הוא שונא יהודים והוא מזכיר את הרב עובדיה יוסף "שיגמור את החיים שלו שיתמוך בשלום" מה שבטוח רג'וב ימות לפני כולנו אינשאללה
חיים29.07.13
10
יידיש לא ידברו שם...
רב חן29.07.13
9
הסכם אוסלו בתמיכתו של ש"ס הוביל ליותר מ 1600 יהודים שנרצחו ואלפי משפחות שנהרסו ועוד עשרות אלפי שנפצעו קשה ונפשי לכל החיים !!
פשעי אוסלו לדין29.07.13
8
לאיזה רמה ירדתם גוי מבין מה שאתם לא יכולים להבין העזים שבאומות ישראל שיורדים יורדים עד התהום. אבל יש תשובה פשוט תחזרו בתשובה תלמדו שאין דבר כזה להיות כמו חילוני בכל דבר רק לעשות את זה עם כיפה . עצה אישית מבעל תשובה תהנו תעשו מה שבא לכם ושימאס לכם יש דרך חזרה אבל באמת! חצי חצי לא שווה כלום
יוסי29.07.13
מציב אתכם בבעיה. לא את בנט. עיניים להם ולא יראו...
עמ"י חי29.07.13
7
איך אמר הרב עובדיה לפני חודש? אם בנט ולפיד שהם (כהגדרתו) שונאי תורה תומכים ברב סתיו, סימן שהרב סתיו שונא תורה. אז כן דרעי איש ישר, אמר ג'יבריל רגו'ב. ש"ס, הייתי מתבייש במקומכם לקבל ברכות מהאיש הזה.
מויש29.07.13
6
ש"ס מצאו את האחים, איזו כימיה, איזלו מחמאות לדרעי ולרב עובדיה... פשוט מחמם את הלב. העמלקים הדלים מטורפים, ש"ס זוכה להכשר. כעת נשאר רק פגישת פסגה בין הרב שלום כהן למופתי של רמאללה לתפארת עם ישראל ותורתו...
אלי29.07.13
5
מדרש:כל המזכיר רשע ואינו מקללו עובר בעשה שנאמר שם רשעים ירקב אבו מאזן- ימח שמו, רג'וב- ימח שמו וכו'
oren29.07.13
4
לפני מספר שבועות הוא התארח בתכנית של חמאס ואמר שאם הייתה לרשות הפלתינאצית טיל כימי הם היו שולחים אותו לעבר ישראל בלי היסוס ומוחקים את המדינה!!!!!!!!!!! בושה וחרפה. אני מקווה שהרב עובדיה שליט"א יקלל אותו קללה נמרצת אותו ואת כל המרצחים שנמצאים ברשות הפשלתינאצית!קשתם תבוא בליבם וקשתותם תשברנה!
דניאל29.07.13
אבל אם הוא ח"ו יתמודד על משרה ברבנות , או משהו שיהיה בניגוד לאינטרס של ש"ס ו/ או הבד"ץ בית יוסף אז הוא יחטוף קללות נמרצות !
חסיד דן סגל29.07.13
3
זה כבר אומר הכל
אזרח29.07.13
2
בעוד שאצל החרדים חלק מקבל פסיקותיו של מרן וחלק לא. הרי שאצל הערבים אין מחלוקת שמרן הוא פוסק הדור, וכל אימרותיו דעת תורה.הם זוכרים לו חסד נעורים כאשר בזכותו קבלו לשליטתם חלקים גדולים מיהודה ושומרון, וכן נשק רב להגנה עצמית.
דן סגל29.07.13
1
כל מי שנתן יד לאסלו יחטוף את עונשו בשמים במיוחד אריה דרעי שבגללו נרצחו יהודים!!! 1500 יהודים נרצחו ועתידים כל המסייעים לרמח לחטוף את עונשם
מתנחל29.07.13
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"יש הצעה על השולחן"

הרצוג נפגש עם בלינקן: "שחרור החטופים - בעדיפות עליונה"

יוני גבאי | 01.05.24

סקר חדש

כרבע ממצביעי גוש הימין: רה"מ נתניהו צריך להתפטר מיידית

ישי כהן | 01.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"אין לכך תקדים"

פוקס מגיב ללימון: "דרישה לא חוקית, ניסיון לכפות הפרדה"

יוני גבאי | 30.04.24

נסיעה "מבצעית"?

נהגו של בן גביר ייחקר באזהרה; השר ימסור "עדות פתוחה"

יוני גבאי | 30.04.24

קרב מוחות

"עימות או עסקה" | דריכות בירושלים לקראת תשובת חמאס 

יוני גבאי | 30.04.24

צפו בדברים המלאים

רה"מ על לכוונה להעמידו לדין: "יהיה זעם בממדים היסטוריים"

בני סולומון | 30.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הרסן השתחרר

כך הגיבה בתו של ארדואן לפיגוע הבוקר שעשה תייר טורקי

יוסי נכטיגל | 30.04.24

בסרטון מצולם

נתניהו מתחייב: נכנס לרפיח, צווי האג - שערורייה היסטורית

יוני גבאי | 30.04.24

פונה לנתניהו ומזהיר

סמוטריץ בנאום חריף: "סינוואר תכנן להגיע בדיוק לנקודה הזו"

יוני גבאי | 30.04.24

מאיים על ראש הממשלה

בן גביר: נתניהו מבין מה תהיה המשמעות אם זה לא יתקיים

יוני גבאי | 30.04.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

ביקורת ציבורית

טלי גוטליב לנתניהו: "סינוואר מוריד אותך על הברכיים"

יאיר טוקר | 30.04.24