כיכר השבת

מסתערת מול המצלמה

עליזה בלוך: "המשמיצים וגורמי המחלוקת - אחרונים בתור"

כשברקע נשמעת הביקורת מצד 'דגל התורה' ועשרות אברכים יצאו להפגין נגדה, ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך מתייצבת לראיון מיוחד וטוענת: מדובר בחבורת אנשים צעקנית ומשמיצה (בארץ)

68
אבי רבינא | כיכר השבת | ח' באלול | 08.09.19
(צילום: כיכר השבת)

חודשים לאחר בחירתה של עליזה בלוך לראשות העיר בית שמש, הצליחה בלוך לגבור על המהמורות הפוליטיות ולשלב בקואליציה את אויביה הפוליטיים מ'דגל התורה'. אך למרות זאת לא חמקה ממלחמת עולם שניהלו נגדה קבוצה ליטאית בטענה לאפליה בשכונה החילונית הוותיקה 'בר אילן'.

כעת, מתייצבת בלוך מול המצלמה וחושפת את האמת שלה באשר לשכונה החילונית הוותיקה 'בר אילן'. בשיחה מקדימה מבהירה בלוך כי הפגנות והשמצות לא ינהלו אותה, וכי יגרמו דווקא את ההיפך.

בימי בין הזמנים יצאו עשרות חרדים הנמנים על תושבי בר אילן להפגין נגד עליזה בלוך והעירייה בשל הסירוב להעניק הקצאה למבני גן בשכונה. יצוין כי מדובר בשכונה חילונית וותיקה, והמדיניות של העירייה לטפח את השכונות החרדיות הקיימות, אך לא לגרום לשבירת הסטטוס קוו והמרקם העדין בשכונות הקיימות.

"קיבלתי עיר שחסרות בה אלף כיתות לימוד. חלק גדול מהילדים החרדים לומדים בקראוונים בדירות שכורות ומבנים לא ראויים". פתחה עליזה בלוך. "סימנתי לעצמי אתגר שיותר ילדים ילמדו במבנים, אך אין ילדים עם דם כחול. זה שחבורה של אנשים צעקה השמיצה ודיברה לא יפה לא הפכה את הבקשה שלה ללגיטימית. מי שצועק ומדבר לא יפה לא יקבל שירות".

בלוך מוסיפה למתוח ביקורת על אותה חבורה שהפגינה נגדה: "היה ניסיון להפוך את הקושי לקרב חרדים חילונים. ברור לי שהייתה עסקנות שחשבה שהיא מרוויחה מההפגנות. יש עסקנים שחשובים שמטרור ורעש יש רווח. מרבית הציבור החרדי בבית שמש לא הצטרפו לקולניות הזו והוקיעו אותה".

לדברי בלוך "בחרתי לפתח אטימות לצעקנות ולקולניות אין אף תושב בעיר שירצה שראש העיר תקבל החלטות כי יש מישהו שצועק. מהרגע שהם הבינו שאין סיבה לצעקות כולנו מגויסים לעזור ואכן ניתן פיתרון, כשאתה צועק אתה לא קיים".

ראש העיר הסביר את מדיניות העירייה באשר לשכונה הוותיקה: "שכונת בר אילן היא שכונה חילונית גרות בה גם משפחו חרדיות. התפקיד שלי כראש עיר לספק לכל תושב את המקסימום בבית שמש. יש מספר גדול של שכונות חרדיות. אעשה הכל שהם יהיו מצוינות השכונות הללו".

"אני עסוקה בלהגיד לציבור החילוני יש לכם מקום בבית שמש. ולכן אעשה הכל לעזור לכם לשמור על צביון השכונות. בבית שמש מותר שתהיה הרקדה מעורבת, היכל תרבות ובית מדרש. יהיה הופעות בהפרדה והופעות מעורבות".

"המודל שאני מפתחת הוא מודל הכרחי למדינת ישראל אנחנו ערב בחירות. בשביל להיבחר לא צריך לייצר שנאה וקצוות אף אחד לא הולך ללכת מפה".

באשר לנושא קבלת בנות לסמינרים, בלוך משנה טון ומבהירה: "אחד הדברים שסימנתי לעצמי שלא יהיו לנו ילדות שלא מקבלות שוויון אמיתי. עוד לא נודלה הילדה בעולם שלא מגיעה לה לקבל חינוך אני סימנתי את הסוגיה הזאת כשנבחרתי לתפקיד שיבצתי את הבנות שלא היו משובצות.

"בנינו ועדה עם צוות של רבנים, לאורך כל הקיץ הבנות האחרונות שהיו בעיות שובצו. כעת יש לי ילדה אחת לשבץ אותה, היא שובצה במקום שנסגר, 850 בנות כיתה ט שאמורות להתחיל את התיכון שלהם שובצו בבית שמש".

"המוסדות הם לא עסק פרטי שלנו. אמרתי גם למנהלי ומנהלות הסמינרים אני מצפה שתקבלו את הילדה באהבה, כי ילדה צריכה להרגיש רצויה", הוסיפה בלוך.

תוכן שאסור לפספס
68 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
44
אני שואל, לחילונים והדתיים יש גם מחסור ?
נ08.09.19
43
צריך לדעת גם לפרגן על עשייה ברוכה.
טל09.09.19
אתה שקרן ונוכל
אתה 09.09.19
לא ידעתי שלהגיד עובדות שאפילו ילד בן שנתיים וחצי יודע זה נקרא שקרן ונוכל
תושב כאוב09.09.19
בטח תותחית היא הרסה כבר כמה בתי כנסת עם התותחים שלה
תושב כאוב09.09.19
42
המשיכי כך, זו הדרך. ומי שקונה שטחים ותגובות אלו אנשי בר אילן
תושב09.09.19

הצגת כל התגובות

41
אין על ראש העיר ד"ר עליזה בלוך. דואגת לכולם וכל הזמן מחפשת לעשות רק טוב. מאחלת לה הרבה הצלחה
מרים08.09.19
40
נורא ואיום לסבול אותה עוד 4 שנים
בית שמש09.09.19
39
This woman is such a rasha.
Israel09.09.19
38
כאילו שזה רכוש שלה פרטי... העיר שייכת לכולם ואת רק המנהלת של זה. אחרון בתור?! חוצפה!!! איפה היועמ"ש כשצריכים אותו באמת?
שלמה שלמה09.09.19
37
יישר כוח לעליזה בלוך. תותחית על. לא מתקפלת בפני כמה פישרים בריונים. מתגעגעים לאבוטבול? למה רק עכשו יש בעיות? רק עכשו עברתם לבר אילן??? היא עשתה יותר בשביל החינוך החרדי בכמה חודשים מאשר הרבה אחרים. אני ואפסי זה המוטו שלכם.
רחל08.09.19
מה בדיוק היא עשתה חוץ מכלום ? אנשי עליזה - דברו בעובדות ולא בסיסמאות.
חי חי חי09.09.19
36
אין על ראש העיר שלנו .אשה שקולה חכמה ומנהלת את העיר בצורה יוצאת דופן .
יצחק08.09.19
באמת יוצאת דופן. אין הרבה ראשי ערים אטומים ומגלומנים, שמתעללים בילדי גן, רק כי הם רוצים לנקום בהורים שלהם, כי הם זלזלו בכבוד המלכה החכמה.
חי חי חי09.09.19
35
גב' בלוך מנהיגה אמיצה וחכמה. חיזקי ואימצי
שמש08.09.19
עליזה שמענו אותך. תמשיכי לקנות שטחי פרסום בכל עיתון ואתר, ולהפיץ את שמך בכל מודעות העיר. אולי אז תצליחי לשכנע את עצמך שאת הכי חכמה ואמיצה.
תושב בית שמש08.09.19
34
עליזה בלוך עושה עבודה טובה, אבל זה לא סותר את זה שלבית שמש יש עוד הרבה מה להשתפר. היא קבלה את העיר במצב רע והגיוני שיקח לה זמן לשקם אותה. אלה שמצפים שתוך שנה הכל ישתנה- טועים, יש המון שינויים שצריך לעשות בבית שמש וזה לוקח זמן
ע08.09.19
מעניין שבזמן אבוטבול עם בית שמש "ההרוסה" כדברי השקרנים מבית עליזה, לא היו כדברים הללו. וכל בעיה הייתה נפתרת. לא צריכים את ה"שיקום" מבית עליזה. רק צריך שלא תהרוס את מה שאבוטבול בנה. עושה עבודה טובה בפטפטת בשחצנות וברדיפת חרדים.....
תושב בית שמש08.09.19
33
מה קורה עם האלימות המילולית והקולניות של דגל התורה ? בפתח תקוה הם התרסקו ... בבית שמש המחנכת עליזה עשתה להם בית ספר...וגפנוני התקפל.. רק בבני ברק בחסות עיריית דגל ממשיכים בגזענות ... הגיע הזמן לעליזה בבני ברק ולבוסו בירושלים לללום באלעד ודגל תישאר עם היתד בריצפה בלי ה''דגל'' של השתלטנות והפלגנות..
דוד08.09.19
32
צודקת בהחלט
חיים דרוק08.09.19
31
למה אבוטבול לא דאג לכל הבעיות האלה בזמנו?! בדיוק אחרי שבלוך נבחרה התחיל להיות צפוף?! די לצביעות!
חרדי08.09.19
עוד שקר שעליזה חוזרת עליו שוב ושוב. אבוטבול מאוד עזר לקהילה, והחל בתהליך הקצאה, שאותו עליזה עצרה.
אין מילים09.09.19
30
משה מתגעגעים אליך
שמואל08.09.19
כי אני לא מתגעגע לאף אחד מהם
לאיזה משה?08.09.19
ברור שחילוני לא מתגעגע אליהם. מה החידוש בדבריך ?
חי חי חי09.09.19
29
בושה לעיר בית שמש
שמואל08.09.19
28
בבחירות הבאות ,,,היא לא תעבור אחוז חסימה !
בחירות08.09.19
27
המפלגות החרדיות לאופוזיציה. זו ההזדמנות להעברת חוק רישום איזורי לסמינרים ות"ת.
חרדי לומד ועובד08.09.19
26
העסקנים מוכנים לקבור את הציבור למען המטרה. אין שום בעיה לחצות את הכביש אל עשרות תתי"ם שנמצאים בשכונה הצמודה. הרצון לפגוע במוסדות החינוך הכללי מעביר חלק מהעסקנים על דעתם.
יואב08.09.19
25
שירבו כמותך בישראל
שלמה08.09.19
24
מספיק לראות את הכביש בשדרות לוי אשכול, שמעון גולדברג הצטלם והתייהר בעיתון חדש שהשיג תקציב של מליונים לשיפוץ הכביש ולא עשה כלום.. היכן הכסף? השאירו עירייה עם גרעון מטורף, עובדים שמזלזלים בתושבים, וכעת- מחלקות העירייה משתקמות, יש מענה טלפוני, יש יחס, יש שיפוץ נרחב של כבישים- ומי שלא רואה את זה סימן שא
בית שמשניק10.09.19
23
החברה מבר אילן מחרחרי ריב.היא ראש עיר מעולה והלוואי וירבו כמותה .
דויד08.09.19
כשהילד הקטן שלך יהיה בשמש בגלל עליזה - אז נראה אותך עכבר מקלדת.
חי חי חי09.09.19
22
ראיון חצוף ומחוצף. מי שידבר נגד בלוך ומי שיפגין נגדה. היא תעניש אותו, ולא תיתן לו שירות!!! העירייה של אבא שלה ? האם זה חוקי למנוע שירות עירוני ממי שדיבר נגדך ??? מה זה פה בית שמש הקומוניסטית עם ראש העיר ד"ר פרופסור סטאלין ???
אין מילים08.09.19
21
היא כבר הוכיחה שהיא כשלון גדול
אפשטיין חרדק08.09.19
20
אבל אין מקום בכיתות!!! פניני חן עם כיתה של 46 בנות ואין תמיכה של העיריה לחלק את הכיתה לשתיים. אז יופי שלעולם יש מקום אבל זה לא הכל!! גם הן לומדות בקרוונים בצפיפות איומה. תורת משה בעיר גם קרוונים עם עכברים וגופים כי הקרוונים מתפרקים. איפה העיריה??
גודי08.09.19
19
צריך שיהיו הרבה ראשי עיר כמותה היא עושה את האי ייאמן זו משימה קשה מאד לנוכח האתגרים בבית שמש
מייקל08.09.19
מה היא עושה בדיוק חוץ מלהזיק ? אתה גר בבית שמש ?
תושב בית שמש08.09.19
בתור אדם חרדי שחי פה בימי השחיתות של מונטג וחבריו שחילקו אדמות למרבה במחיר.... סוף סוף ראש עיר ישרה שלא מחלקת אדמות בשוחד. מכניסה בנות לסמינרים ולא עושה חשבון למנהלים שבימי אבטבול חגגו ועשו כל שבא על ליבם.
האמת07.10.19
אי ייאמן שהיא ראש העיר של העיר הזאת כל מה שהיא עושה זה אי ייאמן.
ממש אי ייאמן08.09.19
18
אהלן כולם, אני חושב בית שמש ב21 שנים האחרונות ובטעות הגעתי לכתבה פה, אני לא אדם חרדי, עליזה בלוך היקרה, בהצלחה לך בעבודתך! נהדרת ומצוינת, עושה את העבודה כמו שצריך! ולגבי בר אילן אין מה לעשות גם צריך להיות ריאליים.. איך היא אמרה בראיון " יש מלא שכונות חרדיות בבית שמש" לעומת השכונות החילוניות בבית שמ
תושב בית שמש09.09.19
ברור שבתור חילוני תהיה מרוצה. כי כל מי שמציק לחרדים זה טוב. ושתי הערות שגם חילוני יבין. 1. גם מי שגר בבר אילן מגיע לילדיו גן. הוא לא משנה את השכונה הוא לא מונע משהוא מאחרים. הוא רק שולח את ילדו לגן. מה דעתך אם העירייה הייתה סוגרת גני דת"ל בא' ובג' בגלל שרוב השכונה חרדית? 2. לצאת למלחמה בציבור החרדי
חי חי חי09.09.19
פרט בדיוק מה הם מפעלותיה. כי הציבור ברחוב לא רואה כלום. לא נהדרת ולא מצויינת.
אין מילים09.09.19
17
ראש עיר מצויינת .
אהרון08.09.19
16
היא עושה עבודת קודש,תעזבו אותה בשקט ותנו לה לעבוד!אתם גורמים לשם רע לבית שמש ומתנהגים ממש לא תרבותי!
אליסה08.09.19
ממתי להתעלל בילדים קטנים נקרא עבודת קודש ? רק בשכל העקום של מאמיני עליזה - זה יכול להיות.
תושב בית שמש08.09.19
זו בדיוק הבעיה, שהיא *לא* עובדת! לא ממלאה את תפקידה במעשים, אלא מרבה בצילומים ודיבורים נבובים. ואת השם הרע היא יוצרת לעצמה. אליסה היקרה, כשהילדה שלך תלמד בשמש הקופחת תוכלי לטעון טענות על תרבותיות...
עבודת קודש???08.09.19
15
המפלגות החרדיות לאופוזיציה. זו ההזדמנות להעברת חוק רישום איזורי לסמינרים ות"ת.
אברך לומד ועובד08.09.19
14
לא נקבל כלום אם נשתוק. שיהיה ברור. למרות המילים היפות
תושב בר אילן08.09.19
13
חוץ מלפרסם את השם שלה בכל מקום וללכת לאירועים שהיא לא הוזמנה ואין לה קשר אליהם היא לא עושה כלום, ברחוב שלי אי אפשר כבר ללכת בגלל שהעצים נפלו משום שהרבה זמן לא גזמו אותם אז תפסיקו לבלבל את הסכל לא ראש עיר מוצלחת ולא נעלי בית, חוץ מזה לא ידעתי שלחלל ולהרוס בתי כנסיות ובתי ספר נקרא הצלחה פשוט בושה וחרפ
תושב כאוב09.09.19
שכל, אברך חמוד
יניב07.10.19
12
עליזה מנסה להשליט דיקטטורה וסותמת לנו את הפה. "מי שידבר או יתלונן יהיה אחרון", בל את זה שניסו בדרכי נועם להיפגש איתה או ליצור שיח היא לא מספרת לכם. אל תקנו את המילים שלה. עשינו הכל על פי דעת תורה ויצאנו למאבק רק כשלא נותרה ברירה, ונמשיך איתו בכל העוצמה ברגע שנקבל תשובה שלילית לדרישותנו הצודקות. אנו
שרה08.09.19
צודק ב100%!!!!!!!!!!!!!!!!
as08.09.19
רק לפני פחות משנה, ישב על הכסא הזה משה אבוטבול לאחר כהונה של עשר שנים. כמה נאבקתם אז?
שני08.09.19
הוא נתן מה שהיה צריך. לא היה צורך להיאבק. בושה לעליזתך שצריך להיאבק כדי להשיג ממנה משהוא. ואם נתנה משהוא צריך להוציא לה מודעות ליקוק בעיתונים.
חי חי חי09.09.19
11
בזכות הגישה היא צריכה להיות ראש ממשלה
RAFI08.09.19
10
אסור לראיין כזו אשה שמתנהגת באטימות ורשעות.
בושה 08.09.19
9
בושה שזו ראש עיר. כשלון מהלך, חוץ מתמונות לא עושה כלום
יוסי08.09.19
8
קרית יובל מס' 2 חוצמזה 90% מהדברים זה פועלו של ר' משה למרות גולדברג אולי מישהו יודע מה היא הוסיפה לאזור החרדי אני עוד לא ראיתי
תושב רמה ב09.09.19
7
כל המסיתים לא יעזור לכם.יש לנו ראש עיר מצויינת
אהרון 08.09.19
6
איפה אתה? משה אבוטבול רוצים שתחזור!
משה אבוטבול08.09.19
5
מכבסת המילים הקבועה של ראש העיר!!! הרי לילדים עדיין אין פתרון!!! הילדה שלי לומדת שם: ביום ראשון שעבר הילדים היו בגן התפוח עד שהיה בלתי אפשרי בגלל החום. ביום שני הורים מהקהילה נידבו את הבתים שלהם כדי שיהיה איפה לשים את הילדים. בימים שלישי- רביעי-חמישי הילדים היו במתנ"ס ברמה א' בלי שום כיתה נורמאלית,
אבא של ילדה בגן08.09.19
תיאורים שמעלים זכרונות מימי רה"ע דני וקנין הזכור ל... בושה לכל התמימים שבחרו בה והאמינו כי תנהג בשיוויון. המלחמות הללו משרתות אותה היטב, כך היא יכולה להמשיך לעשות שרירים לחרדים, והצטייר כמושיעת העיר עבור הדת"לים והחילונים. נמאס מהסיגנון הדידקטי, את *ראש עיר* ולא מורה. זה תפקיד אחר, גבירתי. עלייך לס
עצוב ומזעזע08.09.19
4
אין כמו ד"ר עליזה בלוך לבית שמש!!
אברך תושב08.09.19
3
הלוואי שיהיו לה את הכוחות והאומץ להמשיך כך ולא להישבר בפני הבריונים הצעקנים. חלק (לפחות) מהחרדים התרגלו לחשוב שדרך האלימות היא הנכונה, הגיע הזמן שיעמידו אותם במקום. בהצלחה
זושא08.09.19
גב' עליזה היקרה בבקשה אל תמשיכי כך כי אם תמשיכי כך אין סיכוי לקדנציה נוספת תדברי מהראש ולא מהבטן שיהיה לך הרבה הצלחה
נועם09.09.19
2
בלה בלה בלה בלע
דבורה08.09.19
1
כל שקרני עליזה [כנראה מדובר בשקרן אחד עם הרבה שמות שקריים] שמפיצים פה תגובות פבלוביות וסיסמאות פורחות [ראש עיר מעולה, מצויינת, תותחית ושאר בלה בלה] ללא כל כיסוי. התושבים כבר יודעים מי זו עליזה ואיזה כישלון היא. אפילו הרחובות מלוכלכים כרגיל. אז אותנו כבר לא תשכנעו. אולי אם תשפריצו הרבה תגובות תצליחו
תושב בית שמש08.09.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"יש הצעה על השולחן"

הרצוג נפגש עם בלינקן: "שחרור החטופים - בעדיפות עליונה"

יוני גבאי | 01.05.24

סקר חדש

כרבע ממצביעי גוש הימין: רה"מ נתניהו צריך להתפטר מיידית

ישי כהן | 01.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

"אין לכך תקדים"

פוקס מגיב ללימון: "דרישה לא חוקית, ניסיון לכפות הפרדה"

יוני גבאי | 30.04.24

נסיעה "מבצעית"?

נהגו של בן גביר ייחקר באזהרה; השר ימסור "עדות פתוחה"

יוני גבאי | 30.04.24

קרב מוחות

"עימות או עסקה" | דריכות בירושלים לקראת תשובת חמאס 

יוני גבאי | 30.04.24

צפו בדברים המלאים

רה"מ על לכוונה להעמידו לדין: "יהיה זעם בממדים היסטוריים"

בני סולומון | 30.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הרסן השתחרר

כך הגיבה בתו של ארדואן לפיגוע הבוקר שעשה תייר טורקי

יוסי נכטיגל | 30.04.24

בסרטון מצולם

נתניהו מתחייב: נכנס לרפיח, צווי האג - שערורייה היסטורית

יוני גבאי | 30.04.24

פונה לנתניהו ומזהיר

סמוטריץ בנאום חריף: "סינוואר תכנן להגיע בדיוק לנקודה הזו"

יוני גבאי | 30.04.24

מאיים על ראש הממשלה

בן גביר: נתניהו מבין מה תהיה המשמעות אם זה לא יתקיים

יוני גבאי | 30.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

ביקורת ציבורית

טלי גוטליב לנתניהו: "סינוואר מוריד אותך על הברכיים"

יאיר טוקר | 30.04.24