כיכר השבת

מאמר מטלטל: השוחד שעיוור את עיני יתד נאמן

הרב יעקב בצלאל חרר כואב את הפגיעה ברבו, הרב שלמה משה עמאר, ומניח את הקלפים על השולחן: איך מעורב "יתד" בתעשיית גיורי השקר?

74
הרב יעקב בצלאל חרר | כיכר השבת | ח' בחשוון | 16.10.10
אילוסטרציה
אילוסטרציה (פלאש 90)

בעקבות מכתב ומחאת הרבנים בענין הגיור - בירור דברים

(בראש הענין הנני מוצא אל נכון להבהיר שכל הדברים הכתובים כאן הם על דעת הכותב בלבד)

כהרבה אנשים גם אני קראתי את המכתב שנתפרסם ביתד נאמן, ולצידו מאמר מערכת הזועק על אישור גוים כיהודים, דבר שיתד נאמן מנסה לתלות במורי ורבי גאון ישראל מרן הראש"ל הגרש"מ עמאר שליט"א, והרי לכם נוסח המכתב: רוח עועים שבה וחזרה לאשר גוים כיהודים, והננו פונים לכל מי שבידו למחות ולמנוע פריצת כרם בית ישראל, ולסכל אישור לגיור שאינו כהלכה בלא קבלת מצוות וכו´ וכו´.

קראתי את המכתב ותמהתי, מי הם המוחים, ונגד מה הם מוחים? הדבר הזה קומם אותי, את עיני מי מנסים לאחוז בהפצת מכתב זה, כביכול מרן הראש"ל הוא המיקל בענין הזה. מה שאינו נכון כלל ועיקר. לדעתי הם היו יכולים ללכת ולהחתים גם את מרן הראש"ל הגרש"מ עמאר שליט"א וגם הוא היה חותם ברצון על מכתב זה.

המכתב הזה נעשה ע"י עסקנים נלוזים המנסים לאחז את עיני הבריות, לבלבל את הצבור, כאילו מרן הראש"ל מקיל ביסודות היהדות הללו.

אני מבקש בזה להראות לצבור דברים שכתב מרן הראש"ל שליט"א בשו"ת שמע שלמה ח"ו חלק יורה דעה סי´ י"ב בשנת תשס"ד. וזה לשונו, בהא סליקנא ובהא נחיתנא, דקבלת המצות היא עיקרה של הגירות, ואם לא קיבל עליו מצוות, או שקיבלם בפני עצמו או בפני אחד או שנים אינו גר, עד שיקבלם בפני שלשה כשרים. וזה אפילו לדעת התוספות וסיעתו, דסברי מרנן שבמילה וטבילה מהני בדיעבד, אפילו שלא בפני שלשה, מ"מ הם מודים שבקבלת מצות שהוא עיקר הגירות, בעינן בפני שלשה כשרים דוקא, וזה מעכב אפילו בדיעבד. וק"ו להרי"ף והרמב"ם ז"ל, דאפילו במילה וטבילה, סבירא להו דבענין שיהיה בפני שלשה דוקא, וק"ו בן בנו של ק"ו לקבלת מצות, שצריך שיהיה בפני שלשה כשרים דוקא, ואם לא קיבלו מצות בפני שלשה כשרים אין כאן גירות כלל. וכל זה מבואר להדיא בדברי מרן ז"ל בש"ע הנ"ל.

ועל אחת כמה וכמה שאין מקום להעלות על הדעת ח"ו שקבלת מצות אינו מעכב, לא להרמב"ם ולא לפוסקים אחרים, כי זה הוא המהות והנשמה של הגירות, וכבר הוכחתי מלשונו הזהב של הרמב"ם ז"ל, שהוא מכנה את קבלת המצות, בשם גיור. וכן מבואר להדיא בדברי רבינו דוד עראמה ז"ל, ואין בזה שום פקפוק.

כה דברי המצפה לישועת ה´ בבא לציון גואל, ושב ה´ שבות עמו ברינה ושמחת עולם, וישבתם לבטח בארצכם, והשבתי חיה רעה מן הארץ, יגל יעקב ישמח ישראל בב"א. ( - מקום החותם). עד כאן דבריו מילה במילה בלא שינוי תג ואות, ובלא סילוף. והדברים מדברים בעד עצמם. ומאירים כעמוד אש לפני המחנה.

וא"כ אינני מבין נגד מי בדיוק נכתב המכתב, ומהם כוונת העסקנים העומדים מאחריו הלא אין החי יכול להכחיש את החי, דברים כתובים עלי גליון וספר זה כמה שנים. אבל נניח לזה כעת ונמשיך לפרט את השתלשלות העניינים.

מה באמת עומד מאחורי הגיורים הצבאיים?

יש עוד נדון אחר, באדם שלמד את הלימודים ונערך לגירות, ועבר גירות בפני בית דין, ותיכף אחר הגירות חזר לסורו, אם הגירות חלה או לא חלה. ובזה האריך מרן שם בסי´ י"ג לבאר את הדברים היטב, ולגבי גר כזה ההסתכלות עליו היא כ"מומר" שהרי בגיור שלו לא היה פקפוק, שהרי קיבל עליו עול תורה, אלא שאח"כ חזר לסורו. ובאמת מי האיש אשר בכחו לבא ולפסול גירות מעיקרא, ולומר על גר כזה שקידש אשה שקדושיו אינם קידושין, ולהוציא אשת איש בהיתר לשוק. חלילה חלילה!

ועתה נחזור שוב למכתב שכתב מרן הראש"ל שליט"א בענין הגיורים הצבאיים. מרן כתב שם שאי אפשר לבא להכליל ולשלול את כל הגיורים שנעשו בצה"ל. משום שהמגיירים פעלו כב"ד ועמדו בקשר עם הרבנות הראשית לישראל בכל דבר. וכיצד נבא אנחנו ונבטל למפרע כל גיור שנעשה בבתי הדין הצבאים (ואין בזה שום הכשר והסכמה לגיורים - אלא פשוט הוראה שאין להוציא את המתגיירים מכלל ישראל, ולנהוג באחריות בענין כבד שכזה, ותול"מ). והדברים ברורים לכל מבקשי האמת והצדק.

ועתה למכתב שנתפרסם! בואו ונראה מי עומד אחר המכתב, ואז תבינו בדיוק מהי כוונת העסקנים העומדים אחורי המכתב.

לפני שאסביר את דברי אקדים דבר קצר, הרב הראשי ה"יחיד" שטיפל בצורה היסודית ביותר בענייני הגיור הוא מרן הראש"ל הגרש"מ עמאר שליט"א. מבלי לפגוע ולהזכיר שמות, היחיד שתפס את כל הענין היה הוא.

ואכתוב לכם דברים שאני יודע בבירור גמור! מרן שליט"א ראה לפני כמה שנים את הנזק שנעשה מכורח המציאות בארצנו, שיש פה מאות אלפי גוים שעלו מרוסיה ומשאר ארצות והינם כסילון ממאיר וכנגע נורא המאיים להרוס ולעקור את כרם בית ישראל. כיום המצב הוא שגויים אלה לא מוסדרים ואין להם זהות מלאה, אינם רשומים לא כיהודים, לא כנוצרים, ולא כמוסלמים, ואין להם מעמד של אזרחים מן השורה. אינם יכולים לינשא בארץ כלל ועיקר, וחייבים להסדיר את מעמדם. והפועל היוצא מזה היא הנהירה ההמונית שלהם להתגייר, ועל ענין זה מבטיחות להם המפלגות כמו "ישראל ביתנו", שהם יסדירו את מעמדם, הן ע"י הפרדת דת ממדינה, הן ע"י "ברית הזוגיות" או ע"י גיורים המוניים.

יהדות התורה הכשילה את מהלך הגר"ש

מרן שליט"א שהוא רועה נאמן וצופה לדורות, הבין את הנזק הנוראי לדורות שענין זה טומן בחובו, וביקש לחוקק חוק שגויים אלו שאינם משתייכים לשום דת, יוכלו לבא ולהינשא לגויים כמותם בלבד, והרישום יעשה ע"י הרבנות הראשית לישראל בלבד, שתפקח על הענין היטב ותרשום לנישואין רק את הגויים הללו, וכך לא יחפצו להתגייר, ולא ירצו להסדיר את מעמדם ע"י התחברות עם יהודים וכדו´. והתקנה הנפלאה הזו היתה פותרת את כל הבעיות הניצבות לפתחנו, הן במספר המבקשים להתגייר בצבא, הן בכל עולי רוסיה החפצים להתגייר, הן במנסים לקעקע את חומת הדת ולבקש נישואין אזרחיים.

ומי לדעתכם הכשיל את כל המהלך הזה, שמעו נא רבותי! יהדות התורה הכשילה את המהלך, וסחבה אל הענין גם את ש"ס שנמנעה מלפעול למען החוק הנפלא הזה, וכך מאות שעות של עמל ויגיעה ודמעות, וזיעת דם, ירדו אל הטמיון, אהה! אהה על קדושתן של ישראל, אהה על בני אברהם יצחק ויעקב! אהה על כרם בית ישראל.

ובכן עכשיו נבא לענין ועדי הגיורים "כהלכה" למיניהם, המתיימרים לייצג את היהדות הנאמנה, והם הלוחמים ומנסים ללא הרף לפגוע במרן הראש"ל כדי להרפות את ידיו שלא יגע עוד בענין הגיור, ואז הגיורים יעברו לידיהם.

ידע הציבור נאמנה, כי אותו רב ....... המתיימר לעמוד בראש מערכה זו נגד מרן הראש"ל שליט"א ומצייר את עצמו כלוחם מלחמות ה´ ברמה, הוא ולא אחר ביקש להשתלב במערך הגיורים שמטעם הרבנות הראשית ומשלא נענה יצא למלחמת חרמה מלאה בשקרים וכזבים ועלילות שפלות ביותר. רב גדול המכהן ברבנות בעיר חשובה מאד בארה"ב סיפר על מעלליו, ואותו רב אומר בפה מלא שאם הוא יחזור לשם הוא יפנה למשטרה... הרב ....... עורך גיורים בכל מיני מקומות... על דעת עצמו. הכרתי את האיש ואת שיחו כשהשתתפתי בכנס רבנים בעניני גיור. האיש הזה פשוט היה דופק ומתלהם וצועק, מדבר בבריונות ובבוז לבני שיחו. וכשהוא דיבר קמו רבנים ועזבו את האולם, דברים אלו ראיתי במו עיני (והנני אומר את דברי אלה באחריות מלאה).

חגיגת הגיורים של "יתד נאמן"

כשהקורא רואה את הדברים שאני כותב אינו מבין כל כך מה המלחמה הזו על הגיורים, אבל כדי לפקוח את עיני הקורא, צריך לדעת שענין הגיור טומן בחובו המון כסף! כמה שזה יראה לכם אבסורדי.

בארץ הגיור הוא מטעם הממשלה, אז גופי הגיור רואים ממנו הרבה כסף. ודעו לכם שאם הממשלה מעוניינת שהעולים יתגיירו ומממנת את התהליך, עליכם להבין שאין זה רק טבילה במקווה, אלא מדרשות ואולפנות לצורך הגיור, שהעומדים בראשן עומדים ומפעילים מערכת שלימה של מרצים, וחונכים וחונכות, ומנכלי"ם, וסמנכלי"ם, ועוזרים, ועוזרי עוזרים, ומכוניות, וכו´ וכו´. ואת זה בדיוק רוצים לוחמי מלחמת הקודש ...

אספר בקצרה את תולדותיו של ארגון אחר הארגון הזה הוקם בחו"ל. שתבינו היטב, תעשיית הגיורים בחו"ל ובארה"ב בעיקר יכולה להביא המון כסף, בעיקר מצד יהודים עשירים שנשאו גויות ורוצים להסדיר את מעמדם ושהאשה והילדים יהיו מוכרים כיהודים גם בקרב הציבור האורטודוקסי, ותמורת זה הם מוכנים לשלם הרבה מאד כסף.

מייסד הארגון הזה גייר כמה מן העשירים, והדבר הזה הכניס לו מליונים רבים, לא אפרט הרבה, אך לו הייתם יודעים איך האדם שעמד בראש הארגון הזה "קנה" את הרבנים בארץ הייתם נופלים מן הכסאות! כל הרבנים החשובים הם ובניהם ומשבקיה"ם קבלו סכומי עתק לידיהם לטובת מוסדותיהם, וכסף לעשות כרצונם. הזמינו המון רבנים ודיינים מהארץ ומהעולם (ולאלה שבאו מחו"ל שולמו גם כרטיסי הטיסה), למלון מפואר לשני ימי עיון שלא דובר בהם על כלום, רק מפגן כח. גם אני הוזמנתי לשם, בתחילה לא הבנתי לשם מה הוזמנתי, ולא הבנתי מה יש ללמוד בענייני גירות בבית מלון, אך לאחר התייעצות עם ידיד החלטתי ללכת כיון שבאמתחתי חיבור שהתחלתי לכתוב בענייני גירות, ורציתי לדון בכמה עניינים עם רבנים מוסמכים. ומה אומר לכם ידידי הקוראים כל הכינוס עסק רק בדבר אחד, התלהמות ושלילת כל הגיורים הנעשים בארץ, ואז כולם מבינים שהגוף היחיד המוסמך הוא הארגון...

כל המי ומי היו שם, כל פמליית כתבי יתד נאמן באו הם ונשיהם ובניהם (שהרי הדוד מאמריקה משלם...) וכן כתבי יום ליום, וכתבי המודיע.... כולם באו ליומיים של חילוץ עצמות. מנכ"ל הארגון סובב באולמות כמלך בגדוד... מוקף בחבורות מלחכי פינכא, המצפים ומייחלים שמא יתמזל מזלם ויפלו לצלחתם כמה עצמות, כמה עוזרים ועוזרי עוזרים הסתובבו שם כשדש מוצמד לבגדיהם. מורי ורבותי! אחד היה... אחד יחיד ומיוחד שלא הלך אל המקום הזה, הוא רבינו הגדול מרן הראש"ל הגרש"מ עמאר שליט"א אשר בעיניו הפקוחות הבין לאשורו לאן הענין הולך. (אגב-אותו מנהל הארגון היה לפני כן בכינוס של רבנים באירופה וכשהיה נושא את דבריו הפסיקו אותו כמה רבנים והתווכחו עמו, ואז בסערת הוויכוח הוא הוציא מכיסו צ´ק ואמר אתם רואים זה צ´ק ע"ס 150,000 דולר, שרציתי לתת לכם, עכשיו לא תקבלו כלום....). כמובן שבעיתונות החרדית קשרו כתרים למעמד נורא ההוד של קידוש ה´ אשר היה בימי העיון האלו. עד כמה גדול כחו של הכסף.

לא עברו ימים הרבה ונתגלה קלונו של מנהל הארגון לעיני כל, ומעתה יש לחוש לגיורים שלהם שמא מגירי ע´ריות הם (וד"ל).

אלו הם הארגונים המנסים ללחום ברבנות הראשית, אשר כל מטרתם אינה טהרתן של ישראל, אלא כסף וכסף וכסף.

הגירות ברבנות עם כל מגרעותיה הריהי טובה לאין ערוך ממה שיהיו הגיורים נתונים בידי כל מיני עסקנים שיגררו את הענין לאן שירצו, ולכן צריך לחזק את הרבנות הראשית לישראל שתהיה היא הגוף היחיד המבצע גיורים, ובמקום להלחם בהם יש לעזור להם להעמיד גדר הדת על תלו.

אגב אכתוב דבר נורא אשר בדידי הוה עובדא. לפני שנה, פנה אלי בחור בעל תשובה מחו"ל אשר שם משפחתו "כהן" והוחזק ככהן ועלה לתורה ראשון, ולדוכן לברכת כהנים. ובפי הכהן הזה בקשה מוזרה, הוא הלך לאיזה שיעור תורה ופגש שם בבחורה גויה בתהליכי גיור.... הוא החליט שהוא רוצה להתחתן איתה. דא עקא! הוא כהן, וכהן אסור בגיורת.

הנ"ל סיפר לי ששוחח עם אמו, ויצא לו לפי דבריה שהיא היתה אסורה לאביו הכהן (לא גרושה), ואז ממילא הוא אינו כהן. ואז פנה אלי שאסדיר לו מסמך שאיננו כהן ושיכול לשאת אותה. אמרתי לו ידידי! הענין הזה חמור מאד, יהיה פה חילול ה´, הרי אתה עלית לדוכן רק אתמול ופתאום אינך כהן כדי לשאת אשה שעדיין נמצאת בתהליכי גיור שזה גם פוגם את הליכי הגיור שלה.... אך הוא בשלו, שוחחתי עם מרן הראש"ל בענין, ומרן אמר שלא יתכן לתת לו מסמך כזה, אלא אם תהיה גביית עדות בבית הדין שבעיר מגורי הוריו, והם ילכו וימסרו הענין בפני בית דין, ורק אז ידון בדבר אם ניתן להאמין להם.

ככה היה המעשה. מסרתי לבחור את הדברים והוא התאכזב. לאחר מעט זמן בא לארץ הלך ללמוד באיזו ישיבה שבוע ימים בלבד! מצא אברך מקושר שיעשה לו טובה, ונכנס עמו לאחד הרבנים הגדולים שחתום על מכתב המחאה הנזכר למעלה, ואותו רב תוך חמש דקות כתב לו אישור שאיננו כהן. הבחור בא אלי בשמחה, אמר לי אתה רואה איזה מזל שיש לנו את בני ברק. אני הייתי המום לחלוטין. ואז הבנתי כמה חשוב לנו לבצר את מעמד הרבנות הראשית לישראל, ושהכל צריך לעבור בדברים מסודרים.

הציבור אינו יודע כמה גיורי אינסטנט נעשים ע"י רבנים חרדים, גיורים בשבוע ימים, ללא ידיעה הלכתית של המועמדים לגיור, אלא ע"י המלצה של רבנים בחו"ל או כל מיני "מקורבים" למיניהם, האומרים שהם בקשר רציף עם המשפחה ושהמשפחה מתחזקת. והרבנים המגיירים סומכים על מה שילמדו בעתיד.

לאחרונה רב בבני ברק גייר אשת גביר מחו"ל והשיא אותה תיכף ומיד לבעל אשר הוא כהן אך שם המשפחה שלו שונה, כשהלכו למשרד הפנים שינפיק להם אישור נישואין לפני חזרתם לחו"ל, הפקיד בדק את השמות בדרכון וזעק איך יתכן גיורת לכהן, וכדי שלא יהיה חילול ה´, התחננו בפני מרן הראש"ל שיסדר גט מיד. ומרן הראש"ל עשה זאת על אף שאותו רב מגייר ביזה אותו ברבים.

יראה הציבור וישפוט! ואל יאזין לדברי בלע של עיתון יתד וחבורת מרעיו, אנשי אינטרס מובהק.

ואל רבנו הגדול קורא אני! רבנו הגדול! הרב הדומה למלאך ה´ צבאות, אתה אשר אין על גבך אלא ה´ צבאות, אתה אשר לבך אמיץ וחזק בגבורים, חזק ואמץ, אל תערוץ, ואל תחת, כי עמך ה´ אלקיך בכל אשר תלך.

הכותב בלב קרוע ושותת דם

יעקב בצלאל חרר

תוכן שאסור לפספס
74 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
45
אם נכרים דברי אמת חל על האתר חובה מוסרית לפרסם את השמות! הגיע הזמן להלחם בחורמה נגד העיתון הכפרני הזה והעסקנות הזולה!!!
אובייקטיבי03.11.10
העיתון הכי מלוכלך שריאתי זה יתד לא נאמן שעושים ככל העולה על רוחם בחוצפה נוראה, ה' יתברך יעזור ויוקיע אותם ואת כל עוסקיהם במהרה בימינו אמן
אליהו כהן14.02.11
44
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשכנזי17.10.10
43
כסף ובסוף הם שרים הוא זכאי מדברים על גיור הם צועקים כסף מדברים על סמינר הם צועקים כסף מדברים על ישיבות הם צועקים כסף ובכוף הם הולכים אחד אחד למעשיהו רק ביגלל כסף
דוד16.10.10

הצגת כל התגובות

42
היום בניגוד ללפני כמה שנים שכל הציבור היה אומר קדוש קדוש אחרי יתד, היום אפילו הציבור הליטאי בכוללי בני ברק כבר לוקח בערבון מוגבל את דברי השיטנה בצהובון יתד נאמן אשר עיתים לבקרים יוצא למסעות הצלב ובקול וקרא למען קידוש ד' כמובן
ג16.10.10
41
אנו צריכים רבנים כמוך שלא פוחדים לומר אמת ולהוכיח את מי שצריך , וכמעט בטוח ששס לא התייעצה עם מרן מלכא להצביע נגד מה שרצה הרב עמאר נתראה בבחירות בעז"ה
אריק16.10.10
כל דבר נגד נגד אוף....נמאסתם! למה יש את ש''ס, כל דבר אתם מדברים נגדה אולי תגידו דברים טובים אולי??? מה הקשר לש''ס? וחוץ מזה הרב עמאר נעזר בש''ס, {אם אתה לא יודע}
איתמר שרעבי16.10.10
40
בדידי הווא עובדא בגר שבא בבית דין של הרב ווזנאר בבני ברק ושאלו אותו כמה שאלות ואני הייתי המתרגם מעברית לברזילאית (פורטגזית) ואני ענית מה שנכון אע"פ שהגר לא ידע ותוך כמה דקות קבל תעודה שהוא גר .בושה וחרפה אם זה גיור של בני ברק.
חיים כהן16.10.10
מעבר לכל דברי הבלע השטויות וגסות הרוח, שמאפיינים את מגיבי האתר, שאין טעם לענות עליהם. יש דברים שחייבים למחות עליהם. זו הוצאת לעז נוראה שבב"ד חשוב של הרב ואזנר מקבלים גרים בצורה שאתם מצטט, זה שקר מוחלט!
בן ציון20.10.10
עצם זה שאתה קורא לזה "ברזילאית" מראה שאתה לא יודע את השפה, ומממילא מוכח שהכל שקר.
חכם17.10.10
ממה נפשך אתה שקרן. אם מה שסיפרת הוא לא נכון אז אתה שקרן. ואם מה שסיפרת כן נכון אז אתה שקרן כי שיקרת לבית הדין....
דובר אמת16.10.10
39
הרב עמר אחד האנשים הכי אמיתיים
זלמן16.10.10
38
יתן נאמן והמודיע נמאסתם!!!!!!!! דייי עם כל החילול השם שאתם עושים 24 שעות ביממה! דיייייי!!!1
עמי16.10.10
37
..
מדפיס מקומי 28.10.10
36
סוף סוף מי שהוא חשף את האמת! מכל ההשמצות והאשמות הסרק (תוכיח אחוז אחד ממה שכתבת!) לא הבנתי את הטענות. א. אין חולק שכל הגיורים שתחת הצבא או המינהל לגיור חסרי ערך לחלוטין. ב. אין שום פוסק רציני שיתייחס כלל לגיורים אלו. (לא פוסק אשכנזי או ספרדי למי שאוהב לשרבב את הנושא לכל מקום!) ג. אין ת"ח של ממ
מנחם17.10.10
הכל דמגוגיה פשוטה. לא כתבת בנקודה אחת מדוע הרב טועה. הוא פשוט כותב שכל המכתב הזה יצא בגלל אינטרסים של עסקנים
בני17.10.10
35
שהרי כל מי שקורא עיתונים גם הוא בכלל שופכי דמו של הרב עמר שהרי כל העיתונים כולם מפחדים לכתוב את האמת מאימת אנשי יתד
דודי17.10.10
34
לגייר את יתד ומהר .
מנחם 17.10.10
33
זה דבר פשוט. הליטאים רוצים את כל המינויים לדייני הגירות. הם לא יודעים לחלק עוגה שווה בשווה. אז עושים דה לגיטימציה לרב עמר. זה לא יעזור כלום. כאשר ייענו אותו כן תרבה התמיכה ברב עמאר. הם אומרים פו ואנו אומרים כן... הפדיחות הגדולות של החצר ברחוה חנן 10 על המינוי של הרב מצגר הוא עצום אז למזער נזקים הם
הבנה פשוטה16.10.10
32
יפה מאד מה שנכתב כאן, וצריך להעמיד את הרשעים הללו על מקומם, אבל, וזה אבל גדול, מכתבה כזו יכול לצאת הרבה מאד חילול ה'. וצריך להזהר.
בני ברקי16.10.10
31
הרב עמר מגדולי הגדולים שעמדו לנו בדורות האחרונים
ג'ק16.10.10
30
, לא יעזור כלום, משקלו הסגולי של העתון עובר בהרבה את תפוצתו, כיון שעיקר השפעתו הוא בזה שכל מי שקורא אותו יודע שזוהי דעתם של גדולי ישראל. לכן זה כל כך מפחיד אתכם, ולכן אתם לא מתייחסים לכל מה שכתוב ביום ליום או בשבועון אחר, וזהו כחם של גדולי ישראל.
מוטי17.10.10
כמבון עוד אחד שחושב את עצמו חכם, מצא מין את מינו, לא מצא במי למוך רק בחבורת הרשעים הללו
אליהו כהן14.02.11
29
גיורי הצבא קודם כל קרא את "בקהילה" פרשת לך לך ואח"כ תגיב הקורא את כתבתו של יעקב ריבלין ושחשף למה שמלמדים את התלמידים המתגיירים מבין מה שכתב הרב אלישיב שליט"א. כל הנכתב כאן הוא רכילותי בלבד ללא הכרת מצב המתגיירים לאשורם. הכותב מבזה רבנים גדולים בטענות סרק, כל המתבונן בדבריו מבין שפשוט אינו יודע מ
יהודי17.10.10
האם גם אתה ראוי לתואר "יקה" = יהודי קשה הבנה. הרב חרר מעולם לא כתב שגיורי הצבא כשרים. הוא רק הסביר את עמדת רבו שאי אפשר לבא ולכלול את כל גיורי הצבא ולומר שאינם גיור. לדבריך? האם גר צבאי שקידש אשה נחשב כגוי והאשה יכולה לינשא לאחר ללא גט? אז במטותא מימך תקרא את הדברים ואח"כ תתלהם.
יצחק.17.10.10
28
אינני מבין את הכותב. את שמו של הרב עמר מפרסמים ומבזים לדבריו בראש כל חוצות. מאחורי אותו מסע בזיונות עומדים אנשים אינטרסנטים המופעלים על-ידי אותו מנכ"ל ארגון. וזה אינו עסק פרטי אלא ציבורי. מדוע לא לכתוב את שמו באופן מלא ומסודר ???!!! א. שהציבור ידע את שמו ב. ע"י פרסום שמו ניתן יהיה לבר
מיקי16.10.10
27
ראו נושא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב סויסה16.10.10
26
שום ראיה שום כלום יכול ליהות אמת ויכול ליהות הבל הבלים כפי שמסתבר לנוכח המציאות באתר
יעקב19.10.10
25
ממש מילים כדורבנות, קהילת יתד חושבת שהחכמים הספרדים הם "רבנים של פעם" שטחו עיניהם מלראות את העתיד, ואת ה"עתיד" רק יתד יודעת?! חכמי הספרדים הצליחו בכל מדינותיהם: צפון אפריקה, ואסיה וכו' להביא לכך שרוב רובם של היהודים ישארו יהודים בלבד!!!! ואילו אצל אשכנז ראה איזה בלאגן בין העדות, חסידי צאנז לא יכו
אריה פז17.10.10
24
חזור בך מהאשמות שכתבת בכותרת. זה עלול לעלות לך הרבה כסף. תקלל את יתד כמה שאתה רוצה אבל אל תכתוב שהם קיבלו שוחד. חבל עליך. בתביעת דיבה אחת יתד יכולים לרושש אותך.
יתדניק16.10.10
23
נראה שכתכבת דברים נכונים שבאים מהאמת שלך, אולם עצה אישית אם אתה מעוניין שיקבלו את דבריך ברצינות, תפסיק עם ההגזמות המזרחיות של "רואה מסוף העולם " וכיו"ב, הרי ברור הרב עמר תלמיד חכם וגאון אך לא בעל רוח הקודש ואף לא נזרקה בו נבואה. בהצלחה
צחי16.10.10
22
חבל שביום ליום לא פירסמו את המכתב. ואני מבקש ממך, תאסוף כמה מאות שקלים, אני וחברי נתרום לך, הדפס כמה אלפי עותקים ופזרם, יש חברות של החרדים מסודרות שעושות את זה.
משה16.10.10
21
ראו נושא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב סויסה16.10.10
20
סופסוף מישהו אומר את האמת!!! ידועה דרגת אמינותו של עיתון הנ"ל.
ח.ע.17.10.10
19
עושים להם מבחן .האם הם יודעיעם מה ההבדל בין יתד להמודיע.
פיני17.10.10
18
מי שמאמין ליתד את האמונה מאבד ולנו יש את מלך העולם והוא שומר אותנו מכולם
מני16.10.10
17
כל המי ומי היו שם, כל פמליית כתבי יתד נאמן באו הם ונשיהם ובניהם (שהרי הדוד מאמריקה משלם...) וכן כתבי יום ליום, וכתבי המודיע.... כולם באו ליומיים של חילוץ עצמות. מנכ"ל הארגון סובב באולמות כמלך בגדוד... מוקף בחבורות מלחכי פינכא, המצפים ומייחלים שמא יתמזל מזלם ויפלו לצלחתם כמה עצמות, כמה עוזרים ועוזרי
יוסי16.10.10
16
שהדברים לא חדשים החבורה הנל מבזה גדולי ישראל מימים ימימה ומתכסים באיצטלה של קדושה הם עוכרי ישראל כופרים ומרימים י(ת)ד בתורת משה
שי16.10.10
15
בלי להכנס לעניינים האישיים והחוגיים המטופשים. יש כאן כמה עקרונות שאין עליהם שום ויכוח בציבור החרדי: א. כל עניני ההלכה שייכים רק לפוסקים המוסמכים וכדרך התורה מאז ומעולם. ב. ולא נכלל בזה בשום אופן: לא רבנות צבאית, לא רבנות ראשית (ללא קשר לרמתם התורנית של הרבנים), ולא שאר "רבנות מטעם". אין דבר כזה בע
ישראל יעקב20.10.10
אל תדחוף את אפך בין הרים, חבל מאוד והיזהר בגחלתן, אתה חושב שאתה יותר גאון ות"ח ממרן שליט"א, נא לשמור על הפה והידיים וה' יצילנו
אליהו כהן14.02.11
14
מישהו מתי שהוא צריך לתת להם על ראש ולגלות את קלונם ברבים. הרב חרר יישר כח!
רז17.10.10
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פישל16.10.10
12
שפוער פיו כנגד הרב ווזנר והרב אלישיב ושאר גאוני ישראל גור לך מים הדין רק בעיקבתא דמשיחא חוצפה יסגא יכול מכתב זה להתפרסם.
דובר אמת הלבבו16.10.10
מדוע לא טרחו גדולי ישראל לקרוא לרב עמאר ולשמוע מפיו ואחר כך לכתוב......? כרצו להיכנם לקואליציה הסכים מרן הרב אלישיב בתנאי שיצא מכתב בנושא הגיור מהרב עמאר. אז הוא היה טוב והיום לא? וד"ל
שלמה17.10.10
11
אני לא פוסל שום דיעה לכאן ולכאן, {אני לא מוסמך להיות באיזה שהוא צד} אבל זה שיתד צריכיים להתערב ולבזות גדול בישראל בר לקישא תלמידו של מר4ן מאור ישראל הרב עובדיה יוסף שליט''א זה כבר קו אדום. וע''ז אני מוחה נמרצות. ''ויתד תהיה על אוזנך''
אוריע16.10.10
10
אומנם באיחור ,אבל הבנתי. בחדרי אתר אשכנזי שם רוב התגובות נגד המאמר. ופה אתר ספרדי שונא ש"ס-וכל התגובות בעד.. אני הולך לרשום את תגובתי שם....בי.......
wer17.10.10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף טל17.10.10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף טל17.10.10
9
חזור בך מהאשמות שכתבת בכותרת. זה עלול לעלות לך הרבה כסף. תקלל את יתד כמה שאתה רוצה אבל אל תכתוב שהם קיבלו שוחד. חבל עליך. בתביעת דיבה אחת יתד יכולים לרושש אותך.
יתדניק16.10.10
8
1.אם רק חצי מדברי הכותב נכון-אוי ואבוי לנו! ולא יועילו כל גדולתם של כל המרנן וכל הרבנן! האם אנחנו עובדים את ה' או את הגדולי תורה? 2.אי אפשר שלא להיזכר במלחמתו של הרבי הקדוש מליובאוויטש בענין "חוק מיהו יהודי".שהיום אנו אוכלים את פירות הבאושים על כי לא שמענו לקולו. חייבים לומר אחת ולתמיד:הרב שך הכשי
שחור כתום17.10.10
7
אני מקווה שהאתר הזה שהוא חד צדדי ישים תגובתי: בקיצור: א) מה שהרב טוען לגר שחזר לסורו אינו דומה כלל וכלל לנידון, כאן ידוע מראש שאין כאן שום קבלה כלל וכלל. ואם הלה טוען שזה מה שהתכוון בשמע שלמה א"כ בוודאי שטענותם של גדולי הפוסקים נכון 100% שהרב עמער סובר "קבלת מצוות" אינו צריך להיות רציני ומספיק פט
יוסף17.10.10
כנראה שהבנת הנקרא שלך שואפת לאפס. או ההתלהמות שלך להשיב. לך לקרוא שוב את הדברים שכתב הרב חרר
יצחקי17.10.10
האם גם אתה ראוי לתואר "יקה" = יהודי קשה הבנה. הרב חרר מעולם לא כתב שגיורי הצבא כשרים. הוא רק הסביר את עמדת רבו שאי אפשר לבא ולכלול את כל גיורי הצבא ולומר שאינם גיור. לדבריך? האם גר צבאי שקידש אשה נחשב כגוי והאשה יכולה לינשא לאחר ללא גט? ולידיעתך ראש הארגון ההוא ביצע יותר מגירות אחת. שכן הב"ד רק
יצחק17.10.10
עוד אחד שחושב את עצמו לדחות ולדבר על מרן, האם בכלל פתחת פעם בחיים שלך הלכות גירות, וכי אתה יודע משהו בנושא, העיקר לחפש קינטורים, ויתמו חטאים מן הארץ אמן
אליהו כהן14.02.11
6
אומרים שרבנים נגד השבועונים, למה לא היה אף מכתב מרבנים עם חתימות, כל המכתבים לכאורה שמופיעים ביתד, הם ממנהלי חיידרים וסמינרים.
בוב16.10.10
הם כבר ככה מספיק מבולבלים מכל השאט והזעזוע ומכל הכתבים לענייני הלם ותדהמה. יש לציין שלאחרונה ייתד הפסיק לכתוב בנוסח ההלם והזעזוע. כניראה שהם קוראים את האתרים החרדייים. אחרת, איך אפשר להסביר את פשר העניין?
מעניין16.10.10
5
לא בטוח שכל המאמר נכון אבל ניכרים דברי אמת וכסף כבר אמרה תורה מסלף ומשחית אכן אם יש ממון בעניין הכל יתכן גם כשמדובר בסובבי מרנן רבותינו שליט"א עכ"פ ההגנה הטובה היא התקפה חסרת מעצורים וזה מה שהעיתון עושה ככל הנראה יש לו ממה לפחד....
מבין בכסף16.10.10
4
אשריכם ישראל שיש לנו סוף סוף אנשים עם שכל ישר, וכבר נודע היתד הלא נאמן בכתבותיו שרובם ככולם דברי הסתה וכפירה בכל רבותינו הקדושים לפי האינטרסים שלהם תמשיכו ככה
אליהו כהן14.02.11
3
לפני כ25 שנה פורסמה מודעה ב"המודיע" . המודעה קראה להגברת הילודה ועליה היו חתומים רבנים חשובים. ביניהם הרבי מלובביץ', בבא סאלי הרב אלישיב , רבנים ואדמורים אחרים . שום דבר יוצא דופן לא היה במודעה חוץ מהעובדה שלרבי הוצמד התואר "ראש גולת אריאל" . אחד מהרבנים בבני ברק לא אהב את התואר שהוצמד לשמו של
חבדניק17.10.10
2
חייב לכבד רבנים (אמיתיים הכוונה) מכל חוג ועדה, ומשום מה לכת ליטאית קיצונית זה עדין לא ברור. יישר כח לרב אלחרר.
לא רב עם אף אחד16.10.10
1
ועל זה נאמר קשים גרים לישראל כספחת. והם עוד מדברים על כרם בית ישראל כאילו שהם בני אברהם יצחק ויעקב...
אריה16.10.10
בס"ד איך אתה מעז לקבוע עובדה כזאת? הרי זה שנוי במחלוקת! בנוסף, גם דוד המלך היה מצאצאי גרים ובעצם משיח בן דוד גם יהיה מצאצאי גרים וגם רבי עקיבא ועוד רבים וטובים....
יוחאי19.07.11
ראו בספר "השבט השלושה עשר" ההסטוריה הכוזרית ומורשתה הוצאת מאזניים תרגומים ומחקר תש"ס 1999
כוזרי16.10.10
אולי גם יעניין אותך
תוכן גולשים

חנוכה: האור הפנימי מאיר את העולם

הרב אוהד מעון | 17.12.17

דעה

העיר שחובלה לה יחדיו // נח טוניק

נח טוניק | 24.10.17

כואב לי / תוכן גולשים

תהילה. | 30.05.16

תוכן גולשים: תרומה לת"תים בפורים - ראוי?

בנימין גר | 01.03.16

כמה עלים היא עוד תקטוף? / טור כואב

במבט אחר | 22.07.15
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש

מנדי כהן | 02.02.15

אלף למטה, אלף למטה!

סטלא דקדושא | 31.07.14

הַלְּעוֹלָם יִגָּדְעוּ הַשְּׁתִילִים / שיר כאב

אסתרק | 31.07.14

החילונים קבעו: ירושלים - עיר חרדית

דע מה תשיב | 17.03.14
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

תוכן גולשים: צבא כן, צה"ל לא

א מלכה | 16.03.14

כשעץ השקד לא הצמיח פירות

אוריאל ארנון | 18.02.14

השוב"בים של ניר

יצחק פלדר | 01.01.14

יאיר לפיד הוא האשם בתקיפת החייל

גבי דניאל | 10.07.13
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

גולש 'כיכר' ללפיד: תקרא את התנ"ך

שמעון לוגסי | 09.07.13

ה"חפיפניקיות" של הרב עובדיה

יואל אבן-שם | 17.06.13

אחיי החרדים, בואו ננצח!

אבישי פרי. | 18.05.13

חיסול המחבלים? תודה לשבאבניקים

יוסי קרליבך | 04.04.13
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

תוכן גולשים: לאחי (?) החרדי

ע' ל' | 03.04.13