כיכר השבת

תוכן גולשים: להיות חרדי זה להיות ציוני

לא מעט יהודים בעלי חזות "אנטי ציונית" מובהקת על פי הגדרות התקשורת הכללית שמם הנו "בן ציון". מעניין לבדוק מהו מספר התושבים הצעירים למשל בצפון ת"א, אזור שבו הרוח הציונית מנשבת כידוע בכל עוזה, הנושאים שם זה. מעניין לבדוק כמה מהנמנים על אותן הקבוצות המתהדרות ללא הרף בציונותן שמם הנו "בן ציון"

45
משה מור | כיכר השבת | כ"ו בתשרי | 24.10.11
נטורי קרתא. יש היוצאים מן הכלל
נטורי קרתא. יש היוצאים מן הכלל (פלאש 90)

לא לעתים נדירות מכונים רבים משומרי המצוות כ"אנטי ציוניים" , כינוי זה הפך להיות שם כמעט נרדף שלהם וכלי התקשורת הכלליים בישראל ששים ושמחים לעשות בו שימוש תדיר בכל עת שניתנת להם ההזדמנות לגרוף על חשבון צבור זה נקודות זכות כלשהן.

להלן תיעשה השוואה קצרה בין הצבור המכנה עצמו "ציוני" לבין הצבור המכונה "אנטי ציוני" מתוך נסיון לברר עד כמה ישנה הצדקה, אם בכלל, להדבקת התווית הגורפת "אנטי ציוני" לאותו צבור השואף לבסס את חייו על הוראות התורה במלואן, לפחות במידת האפשר.

ראשית, ספירה שטחית של כמות הפעמים אותה מעלה יהודי שומר מצוות את המילה "ציון" על דל שפתין מעלה כי מילה זו מוזכרת לכל הפחות 10 פעמים מדי יום - בשלושת התפילות היומיות ובעת הברכה על המזון.

יש להדגיש כי אין המדובר ביום יוצא דופן ולא באדם יוצא דופן, מדובר ביום שגרתי לחלוטין בחייו של היהודי המעצב את חייו בהתאם לספר ההוראות של העם היהודי.

נשאלת עתה השאלה המסקרנת כמה פעמים הישראלי הממוצע – זה שמדדי הרייטינג המתפרסמים תדיר מעידים על תחומי התעניינותו ועיסוקיו בשעות הפנאי – מעלה את המילה הזו על דל שפתיו? כמה פעמים אלו הנמנים על מעוזי החילוניות במדינת ישראל מזכירים את המילה ציון מדי יום?

כיוון שהתשובה לשאלה זו הנה טריוויאלית יש לתמוה מדוע אין במדד זה לקבוע באופן ברור מי הם אלו הנמנים על קבוצת הציוניים, אלו שציון חשובה להם ותופסת מקום משמעותי בחיי היום יום שלהם, ומי הם אלו שאינם נמנים על קבוצה זו?

שנית, יושבים להם ישראלים יורדים במונטריאול, לוס אנג'לס או מילאנו - כאלו ששירתו כמובן בצבא אולם חרף הרוח הציונית העזה היוקדת בהם החליטו לרדת מהארץ בגלל הפקקים, המשכורות ועוד כהנה וכהנה מרעין בישין שאבותיהם מייבשי הביצות לא חלמו עליהם - קוראים את התיאורים הצבעוניים של התקשורת הישראלית הכללית אודות חברת ה"אנטי ציוניים" ומהנהנים בהסכמה מהולה לעיתים בשנאה כי אכן מהאנטי ציוניים תיפתח הרעה.

העובדה כי במקרים לא מעטים יורדים אלו החליטו לקשור את גורלם, חלומותיהם ומושאי שאיפתם בארץ נוכריה, תוך שבמקרים רבים אין הם פוסלים על הסף נישואי תערובת עם נוכרים – אין בה כדי להכתירם בתואר המרושע "אנטי ציונים".

מנגד, עם אלו המכונים "אנטי ציוניים" מנוי וגמור כי הם וצאצאיהם יישארו בציון גם בעוד שבעים דורות בלי שום קשר לשאלה מי זה השולט בה עכשיו ומי זה שישלוט בה מחר, כמו כן יש בעבר העשיר שלהם להוכיח כי סיכוי סביר מאוד שהדומיננטיות של ציון בתמונת עולמם תישאר כזו בלי שום קשר למצבם הכלכלי או מצב הפקקים בכבישים.

מדוע חרף זאת אין בדברים אלו לערער את עמדת התקשורת הישראלית הכללית היודעת לקבוע בידענות מופלגת מעוררת הערצה מיהו הציוני ומיהו האנטי ציוני?

שלישית, לא מעט יהודים בעלי חזות "אנטי ציונית" מובהקת על פי הגדרות התקשורת הכללית שמם הנו "בן ציון", נוסף על כך, חלק מהנמנים על קבוצה ה"אנטי ציוניים" יתנו לילדיהם בבוא העת את השם "בן ציון" ללא התחבטויות המקובלות האם שם זה עומד בסטנדרטים המחמירים של אפנת השמות העכשווית או לא.

מקום בגלות, מקום זמני

מעניין לבדוק מהו מספר התושבים הצעירים למשל בצפון ת"א, אזור שבו הרוח הציונית מנשבת כידוע בכל עוזה, הנושאים שם זה. מעניין לבדוק כמה מהנמנים על אותן הקבוצות המתהדרות ללא הרף בציונותן שמם הנו "בן ציון" וכמה מהם יאזרו אומץ ויתנו לילדיהם את השם "בן ציון".

חרף העובדה שלכולם ברורה התשובה, ובכללם גם אלו המחזיקים בשופרות התקשורת הכללית, עם כל זה אין בה משום מה כדי להביא למחשבה נוספת בסוגיה זו.

רביעית, הרלוונטיות של ציון בתמונת עולמם של היהודים מאז ומעולם היתה הודות להלכה היהודית ותו לא, נטישת ההלכה ואורח החיים היהודי מביאה בהכרח לטשטוש חשיבותה של ציון בתמונת עולמו של הנוטש.

התשובה לשאלה בעולמו של איזה יהודי הדר בניו יורק ציון דומיננטית הרבה יותר, בעולמו של החרדי או בזה של היורד הישראלי הנה ברורה לחלוטין. היהודי שומר המצוות לעולם לא ישאף להפוך את מקום ישיבתו בגלות למקום מושבו הקבוע ולעולם לא ינסה להתמזג עם האוכלוסיה הנוכרית המקיפה אותו.

מנגד יתכן בהחלט כי יהודי שנטש את אורח החיים היהודי ישאף להפוך את מקום מושבו בלונדון או בסן פרנציסקו למקום מושבו הקבוע וינסה להתמזג לחלוטין בסביבתו הנוכרית, צעדים שישאירו כמובן את ציון מאוד רלוונטית בתמונת עולמו ובתמונת העולם שתיווצר אצל ילדיו.

2000 שנה של קיום יהודי בגלות וליחה של ציון לא נס והכמיהה והכיסופים אליה לא התקהו כהוא זה, לעומת זאת 60 שנה לקיומה של מדינת ישראל ורבים מהישראלים, בעיקר צעירים, מתחבטים קשות עם עצמם מדוע ללקט פירורים בזויים של העולם המערבי בגרורה חסרת הזהות והאנמית שהוקמה בארץ ישראל אם ניתן להגר ל"מוקדי האור" של העולם המערבי וליהנות ישר מהמקור.

ובכן מיהו זה שציון מהווה ערך פנימי מוחלט שאינו ניתן לערעור בתמונת עולמו ומיהו זה שציון מהווה עבורו זמני מקלט מפני האנטישמיות הרצחנית של עמי אירופה שהחליטו להקיא מקרבם את היהודים ששיוועו להיטמע בתוכם?

הפוגרומים נעלמו

באופן טבעי, עת החלה להסתמן מגמת ההתעשתות של עמי אירופה מהטירוף האנטישמי חזרו להיות עמי אירופה מושא לחיזור מצד אותם יהודים אומללים שמחד הוקאו מהיבשת האירופאית בתיעוב אך לפני מספר עשרות שנים ושמאידך החליטו לכרות את עצמם מעם ישראל ומצאו עצמם חסרי זהות עמוקה כלשהיא, קרחים מכאן ומכאן.

חמישית, מקובל כי כאשר מאן דהוא נדרש לשבח את מדינת ישראל הוא לרוב מעלה על נס את עובדת היותה של מדינת ישראל דמוקרטית, מתקדמת, טכנולוגית, ונאורה – זאת בניגוד משווע למדינות הנחשלות והמפגרות הסובבות אותה. בצל תפיסה זו גדלים ומתחנכים רבים מהצעירים במדינת ישראל בימינו.

אלא שבעקבות זאת מתבקשת התמיהה מדוע - אם החיים במדינה דמוקרטית, מפותחת, מתקדמת ונאורה הם ערך כה נעלה - יש להקיז את הדם לשם יצירת מדינה שכזאת במזרח התיכון אם אפשר ליהנות ממנעמי העולם המערבי הדמוקרטי והנאור מבלי לסכן חיי יהודים על כך? מי המשוגע שמסכן את חייו וחיי משפחתו ומחליט לגדל את ילדיו על חבית של חומר נפץ, דהיינו בלב לבו של העולם האיסלאמי, בו בשעה שישנן אינספור מדינות בעולם המציעות את כל יתרונותיו של העולם המערבי עד האחרונה שבהן ונעדרות מנגד את סכסוך הדמים המלווה את מדינת ישראל מיום הקמתה?

יהודי המערב אינם סובלים היום מאפליה וסיפורי האימים על הפוגרומים של ההמון הפולני או הרוסי המוסת כבר אין בכוחם להשפיע על צעירים שגדלו בצל "קרני האורה" של הסרטים ההוליוודיים, אם כן מה החיים במדינת ישראל מציעים לאדם הרואה עצמו בן המערב ה"נאור", "המתקדם" וה"מפותח" שאין מדינות המערב האחרות יכולות להציע?

אם כי ישנם טיעונים נוספים בעניין זה, די בכך כדי להסיק כי כל שנותר מעתה הוא למצוא הסבר מתקבל על הדעת להיפוך היוצרות המדהים הזה; היפוך יוצרות לפיו זה הרואה בארץ ישראל מקלט כפוי מפני הפחד והחרדה מן האנטישמית ובו בעת לוטש ללא הרף עיניים כלות ומלאות בקנאה כלפי מדינות המערב מכונה "ציוני", כאשר זה הרואה בארץ ישראל את ביתו היחידי עלי אדמות - לא חלילה באופן של דיעבד אלא לכתחילה, זה הרואה בציון חלק מהותי ובלתי נפרד מהוויתו בעולם הזה ויוצא מגדרו כדי להנחיל זאת ללא שיור לילדיו - מכונה "אנטי ציוני".

45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
12
מי ציוני יותר ממשה רבנו ע"ש שיתפלל מאות תפילות כדי להיכנס לא"י??? אז יש כמה כתות מוזרות עם דעות משונות ,אז מה זה נוגע השקפתם בקלוקל לעם היהודי ??
חרדי ציוני24.10.11
לוויסקי "בלק אנד וואייט". דבר והיפוכו. פעם הטלויזיא היתה שחור לבן.אבל לפחות החיים היו יפים וצבעונים.כמו אוריע שלנו.אבל היום...שלא נדע.הכל הפוך. הטלויזיא צבועה,ועשתה לנו את החיים שחור-לבן. (לתשומת לבך,בעל הפרסומת...)
"בדיחותא"25.10.11
11
כי הציונות בעליה לארץ רצתה לחסל תדת
00725.10.11
10
סאטמר וההולכים בדרכם כגון בריסק,תו"א,דושינסקי ועוד. "חרובי קרתא" (החרובים קשים לגוף.) זה לא דרכו של הק' רבי יואל זצ"ל.קראתי את ספריו. הוא לא מזכיר בשום מקום "יפה עשיתם שהרגתם" ח"ו כמו אותו מטומטם שכתב את הקונטרס "דרך הצלה".(זה לקוח ממס' נדרים המעשה עם שנים שהתלוו לר' זירא בדרכם לא"י ולפני שנכנסו,
"בדיחותא לשעבר"25.10.11
ומחדירים דיעה כאילו ארץ ישראל - ארץ אוכלת יושביה היא מבחינה רוחנית, ההיפך הוא הנכון, בסגולת ארץ ישראל אפשר להשפיע חינוך הרבה יותר טוב מאשר בארץ העמים, וההתעקשות להשאיר חלקים גדולים מעם ישראל בחו"ל מטעמים של חינוך, מדרדר את כל החינוך של עם ישראל מבחינה סגולית, כי ביאת המשיח תלויה בישוב א"י. וכאן המק
כ25.10.11

הצגת כל התגובות

9
אתם יודעים שהנושא הזה הוא נושא שכל אחד סובר אחרת.ואילו היום מה שחסר לנו זה אחדות בין כל הציבורים השונים אז תפסיקו לפרסם מאמרים/כתבים נגד הציונים. (נא להעביר את התגובה הזאת למערכת בלבד)
אביחי29.10.11
8
חילוני ובפרט שמאלני הוא לא ציוני! הוא מחריב ציון! ציון זו ארץ הקודש וירושלים .וגם הקמת המדינה והשיבה לארצנו(!) נעשתה ע"י ציונים והציונים תמכו במהלך זה.אז גם החילונים לחמו בכח ובגבורה,ייבשו ביצות,סללו כבישים,בנו קיבוצים ומושבות והפריחו את השממה בציון!ובנו מדינה ב"ה! היום,לצערנו החילונים השמלאנים הפכ
גילוי-דעת24.10.11
7
רבי חיים מבריסק זצ"ל אמר שמטרת הציונות היא שמד והמדינה היא אמצעי יש שתי שפות לשון הקודש ועברית מה זה ציון בלשון הקודש זה לא רלוונטי כרגע מה זה ציונות בעיברית זה שמד והעברה על הדת ואני בפירוש אנטי ציוני
שפוי24.10.11
או שאתה קורא כותרת וכותב את ההגיגך ? תקרא ותבין מה הרב אומר !
maorlod24.10.11
אבל הבנתי את העקרון ועל סמך זה הבאתי "גילוי דעת" למעלה.
גילוי-דעת25.10.11
6
מה עניין העובדה שאתה מעלה בתפילה את ציון עשר פעמים ביום ושהשם בן-ציון מופיע פעמים רבות בקרב הציבור. עובדה היא שהחרדי בניו יורק ובאנטוורפן לא עולה לארץ הקודש. כל דורות הגלות עלו יהודים לארץ ישראל ולא היו ציונים, ישבו אצל השולטן או הפריץ, התפללו ולא נקפו אצבע. הציונים הם אלה שהפכו תפילה לאבן בניין,
משה כרם24.10.11
5
כמה אנחנו טובים וכמה אנחנו ציונים צריך להתעסק בשלנו יש לנו הרבה מה לתקן מאשר שמה אצלהם
אשר24.10.11
4
מדבריך ניכר שאין לך מושג לחלוטין מה זה הציונות. מטרת הציונות היא עקירת והריסת היהדות. אלא שהם הלבישו את זה במצוות "יישוב הארץ". אבל זה רק הלבוש של זה. הפנים של זה הוא ברור וידוע לכל, שזה להעביר על הדת ולקלקל כל חלקה טובה ביהדות. ואת זה אמרו "גדולי הציונות" בעצמם. אף אחד מהם לא חשב שיש למישהו ספק בקש
אליהו25.10.11
לדבריך איך יש יהודים בא"י? אם כאן זה מקום של עקירת הדת. ואם תתרץ שעם המאבקים שלנו כאן, אנחנו מצליחים למנוע מהם לעקור את הדת. אז איך מותר ליהודים לגור בחו"ל? יבואו עוד יותר חרדים לארץ ישראל, וכח הדת תגבר.
ר25.10.11
שאלה : איך יש יהודים בא"י? תשובה : ארץ ישראל זאת ארץ הקודש, ואשרי מי שזוכה לגור בארץ ישראל שזאת הארץ המובטחת לנו העם הנבחר, והלוואי וכל היהודים יזכו לעלות לארץ הקדושה שלנו ולגור פה לצמיתות. אבל הציונות בסך הכל השתמשה בעיניין הזה כדי למשוך לכאן יהודים בשביל לקלקל אותם. עובדה שחזון המדינה הוא לעשות או
אליהו25.10.11
מאד לא נכון, ישיבת ארץ ישראל זה לא רק תחביב למי ש"מאד משתוקק לא"י", אלא אסור ליהודי לגור בחוץ לארץ - אם יש לו אפשרות לגור בחוץ לארץ, ועל זה נענש אלימלך ובניו שהם ירדו לחו"ל {בא בתרא צא.) ועיין עוד כתובות קיא. ועוד. וממילא חוזרת הקושיא - אם אפשר לגור בארץ ישראל מבלי להיות מושפעים מעקירת הדת (כפי שמוכ
ע25.10.11
מצד שני להיזהר מאפיקורסות זה כן חובה. כבר אלפיים שנה ישנם יהודים שזוכים להיות פה ויש כאלה שאינם זוכים. שום דבר לא השתנה בעיניין הזה בגלל המלכות הרשעה שיש עכשיו בארץ ישראל. בסך הכל יותר קל היום להגיע לארץ ישראל כי יש מטוסים. מצד שני המלכות שיש שם היא פשוט מזעזעת. לכן אתה לא יכול לחייב בנאדם איפה לגו
אליהו26.10.11
"תורה" - לא מחליטים על פי סברות בטן, אלא צריך להביא מקורות. אני הבאתי לך מקור עפ"י בבא בתרא צט וכתובות קי, ואתה חוזר ואומר לי: זה מטורף לחייב לגור בארץ ישראל כי יש כאן אפיקורסות. שים לב שאתה חי עפ"י הרגשות, "השתוקקות" "מטורף". תחזור להר סיני, ותאמר "נעשה ונשמע" מה שה' מצוה
ע26.10.11
זה לא ראייה שכל היהודים שחיים בגלות חוטאים בכך שהם אינם עולים לארץ. ה"מקור" לדברי ה"תורה" שלך הוא ה"ציונות" או הפירוש הציוני לכל דבר תורה. אמרתי דברים כל כך ברורים ונכונים שבאמת אחי היקר רק שטיפת מח ציונית יכולה לעוור את עינייך שלא להסכים עם זה. וזה שמעתי מהרבה צדיקים.
אליהו26.10.11
למה לא הערת לי שטעיתי בציון המקור? הגמרא בבא בתרא היא בדף צא. ולא כפי שציינתי בתחילה לדף צט.
טלח27.10.11
3
והסאטמרים הם משוגעים וד''ל!
יוסי26.10.11
2
לארץ ישראל, הרבה הרבה בעיות רוחניות ובטחוניות וכלכליות היו נחסכות לעם ישראל, אם כבר להעביר ביקורת אז קודם כל נבקר את עצמנו.
שולזינגר25.10.11
1
שצריך לצאת למלחמה לכיבוש ארץ ישראל, בכל דור מן הדורות?
שואל25.10.11
ומה דעת גדולי ישראל האחרים? הם לא הכירו את הרמב"ן עליו אתה מדבר?!
דודי25.10.11
במנין מצוות עשה ששכח הרמב"ם מצוה ד' , וז"ל: שנצטוינו לרשת הארץ אשר נתן האל יתעלה לאבותינו לאברהם ליצחק וליעקב, ולא נעזבה ביד זולתינו מן האומות או לשממה, והוא אמרו להם והורשתם את הארץ וישבתם בה, כי לכם נתתי את הארץ לרשת אותה, והתנחלתם את הארץ אשר נשבעתי לאבותיכם. ופרט אותה להם במצוה הזו כולה בגבוליה
כ25.10.11
אבל איך יכולים אנשים לצעוק על צה"ל שופכי דמים, בה בשעה שיש להם אילן גדול ליתלות בו, שזו מצוה מדאורייתא לצאת למלחמה בכל הדורות
ע25.10.11
וישלח,שכותב שכן צריכים לעשות עם אויבינו כמו שעשה יעקב אבינו דהיינו,דורון ותפלה,אבל לא מלחמה משום שיש בזה העברה על השלושה שבועות. תגידו שהוא היה סאטמר,ואל תגידו שבדיחותא עם-הארץ שרק מתבדח כל היום.באמת,איפה המחמאות? אוריע ידידי,זה מה שיש לך לאמר כאן? אל תצא להפסקת נס-קפה כי אין סומכין על הנס,כידוע ל
"בדיחותא"25.10.11
למה לא כולם עושים כמו הרמב"ן אבל אם אחד קים ליה כהרמב"ן, והוא רוצה לצאת למלחמה למען כיבוש ארץ ישראל, ובאים אנשים ומפריעים לו בזה, באיזה אמצעים מותר לו לנקוט נגדם מדין מלחמה (שהרי הוא צריך להילחם גם בהם בשביל לנצח במלחמה)
ר25.10.11
של הק' מסאטמר היתה שאסור לחיות תחת שלטון של מינים בא"י ולא שיצא נגד ישי' א"י ח"ו. ובאמת,כולכם צודקים אילו לא היה כאן השלטון הציוני הכפרני.(כלשונו).אי אםשר להתעלם לגמרי מכל דבריו ולהכחיש מה נעשה כאן אפי' מי שהוא לא סאטמר ולנפנף כל הזמן בביטוח הלאומי וצה"ל.אנו חיים פה ורואים את ההעברה על דת הגדולה ש
"בדיחותא "27.10.11
תוכן גולשים

חנוכה: האור הפנימי מאיר את העולם

הרב אוהד מעון | 17.12.17

דעה

העיר שחובלה לה יחדיו // נח טוניק

נח טוניק | 24.10.17

כואב לי / תוכן גולשים

תהילה. | 30.05.16

תוכן גולשים: תרומה לת"תים בפורים - ראוי?

בנימין גר | 01.03.16

כמה עלים היא עוד תקטוף? / טור כואב

במבט אחר | 22.07.15
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש

מנדי כהן | 02.02.15

אלף למטה, אלף למטה!

סטלא דקדושא | 31.07.14

הַלְּעוֹלָם יִגָּדְעוּ הַשְּׁתִילִים / שיר כאב

אסתרק | 31.07.14

החילונים קבעו: ירושלים - עיר חרדית

דע מה תשיב | 17.03.14
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

תוכן גולשים: צבא כן, צה"ל לא

א מלכה | 16.03.14

כשעץ השקד לא הצמיח פירות

אוריאל ארנון | 18.02.14

השוב"בים של ניר

יצחק פלדר | 01.01.14

יאיר לפיד הוא האשם בתקיפת החייל

גבי דניאל | 10.07.13
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

גולש 'כיכר' ללפיד: תקרא את התנ"ך

שמעון לוגסי | 09.07.13

ה"חפיפניקיות" של הרב עובדיה

יואל אבן-שם | 17.06.13

אחיי החרדים, בואו ננצח!

אבישי פרי. | 18.05.13

חיסול המחבלים? תודה לשבאבניקים

יוסי קרליבך | 04.04.13
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

תוכן גולשים: לאחי (?) החרדי

ע' ל' | 03.04.13