כיכר השבת

תוכן גולשים: נקודה למחשבה על "גזירת הגיוס"

גזירת הגיוס מתממשת לאיטה, ויש צורך בהתעוררות כללית של הציבור החרדי בארה"ק להיות יותר מאוחדים אשכנזים, ספרדים, תימנים. להפסיק את הפילוג שיש בציבור כמו סיומי ש"ס נפרדים לאשכנזים וספרדים. בארצות הברית התכנסו 100,000 לומדי תורה וסיימו את הש"ס וכאן אצלנו בארה"ק הסיומים עדתיים, כל עדה והסיום שלה. (תוכן גולשים)

26
רוט | כיכר השבת | י"ט באב | 07.08.12
תוכן גולשים: נקודה למחשבה על "גזירת הגיוס"
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מסופר על המשכילים בגרמניה, שבתיאטראות שלהם הציגו מיצג המדמה מלחמה על פי התורה הקדושה. במיצג הופיעו הגאון מווילנא זצוק"ל והשאגת אריה זצוק"ל, הקוראים לציבור הלוחמים - שלא היו אלא קומץ למדנים מבית המדרש - מי בנה בית ולא חנכו ישוב לביתו וכו'. עד שהגיעו למי האיש הירא ורך הלבב, ולא נשאר כי אם השאגת אריה והגאון בלבד.

ההצגה גרמה כמובן לצחוק ובוז בקהל. ובאמת הלכו לגאון וסיפרו לו את המעשה, וענה על כך ואמר שההצגה נכונה מאד, אך המציגים שכחו להוסיף פרט אחד מעניין שלבסוף שני הרבנים המבוגרים שנכחו על הבמה הם אלו שניצחו במלחמה.

ערכי צה"ל וכן רוח צה"ל בנויים על כוחי ועוצם ידי כפשוטו. צה"ל הוא בעצם צבא של אותם משכילים. צבא בימינו על פי התורה צריך שיונהג על ידי גדולי ישראל בתורה ולא גדולים בתכסיסי מלחמה.

ואם נביט בדבר נראה, שהכתוב אין כוחם של ישראל אלא בפיהם מתממש לאורך ההיסטוריה. הדוגמה הטובה ביותר שכולנו מכירים זה בזמן היוונים, שהמכבים ניצחו אותם רבים ביד מעטים חלשים ביד חזקים. אין ליהודי שומר תורה ומצוות מה לחפש בצה"ל.

גזירת הגיוס מתממשת לאיטה, ויש צורך בהתעוררות כללית של הציבור החרדי בארה"ק להיות יותר מאוחדים אשכנזים, ספרדים, תימנים. להפסיק את הפילוג שיש בציבור כמו סיומי ש"ס נפרדים לאשכנזים וספרדים. בארצות הברית התכנסו 100,000 לומדי תורה וסיימו את הש"ס וכאן אצלנו בארה"ק הסיומים עדתיים, כל עדה והסיום שלה.

אם נביט לרגע מבחוץ נבין עד כמה זה עצוב שיש סוגים של סיומים ולכל סיום מגיעים רבנים של מגזר מסוים כמובן שבטדי הגיעו גם אדמו"רים אבל נראה שהיו בקהל אשכנזים מעטים ואין צורך להרחיב. מי שרוצה בכל זאת לדמיין שקיימת אחדות שיסביר למה באותו לילה צריכים להתקיים כמה מעמדי סיום.

כולנו תפילה שיבוא משיח יבנה את בית מקדשינו ויגאל אותנו הן מאויבנו המאיימים עלינו מבחוץ והן מאויבנו המפלגים אותנו מבפנים.

תוכן שאסור לפספס
26 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
14
לא נוותר לכם פרזיטים אוכלי חינם!
david08.08.12
13
כן לאהבת חינם!
אני08.08.12
12
כי נוח להם בגאוותם על הנחותים מהם. מה לעשות העולם היהודי היום משתכנז. הספרדיות נהיית עתיקה (התפילות המנגינות) והיום אין עדה שלא מנגנים חסידי בשמחותיה. ואם כבר יש מוזיקה ספרדית/ תימנית זה חלק שולי בשמחה. אז אשכנזים תפסיקו להתלהב ותתחילו לחזור בתשובה באמת!! אמת אמת אמת.
א16.10.12

הצגת כל התגובות

11
זה שונה ,בדיבור (היא באמת לא מובנת לי בשמיעה רגילה),בהנהגות(יותר מדי החמרה),בהסתכלות(המון עולם הבא ופחות העולם הזה למעשה) ,והכי במציאות הכלכלית ,המילה היא "גלות" וכך השם חפץ. מעניין איך היו נראים היהודים בזמן בית המקדש?!
ספרדי07.08.12
10
התורה שהיתה בפולין וברוסיה לא בדיוק הצילה את אותם המליונים שמתו בשואה. די עם הדמגוגיה, כשאדם חולה הוא הולך לרופא, הוא לא מתפלל שמישהו אחר יעשה את העבודה שלו. בלי קשר אם המדינה היא ערך או לא עובדה היא שרבים קמים עלינו להורגנו, גם אלה הלומדים צריכים באותו הרגע לסגור את הגמרות ולהילחם כי פיקוח נפש דוחה
ויוצאים לעבוד?07.08.12
וקוראים מי לה' אלי ולא מתגייסים במסגרת שאין בה יראת שמים כלל כי אז זאת מצווה הבאה בעבירה
יהודי08.08.12
בס"ד מדובר פה על פיקוח נפש!! אתה מחלל שבת במצב של פיקוח נפש??? אולי תאמר שלא תתקשר לאמבולנס בשבת? אולי אני אעשה מצווה ואציל יהודי, זו מצווה הבאה בעבירה כי אני צריך לחלל שבת.. פוקח נפש דוחה את כל התורה כולה. אם תיכנסו לצבא תשנו את יראת השמים שם, ואת הקדושה שם. בוספו של דבר, אתם תראו איך החילונים מתח
יוחאי07.06.13
9
הנה היא רוח צה"ל, ולך יש המון מה ללמוד ממנה, הלוואי שהערכים האלה היו אצל כל החרדים: רוח צה"ל" יונק מארבע מקורות: מסורת צה"ל ומורשת הלחימה שלו כצבא ההגנה לישראל. מסורת מדינת ישראל על עקרונותיה הדמוקרטים, חוקיה ומוסדותיה. מסורת העם היהודי לדורותיו. ערכי מוסר אוניברסליים המבוססים על ערך האדם וכבודו.
קולזון08.08.12
אולי בשירת נשים שקיימת שם....
רוט08.08.12
אנחנו כבר מתקדמים הלאה אתם נשארים מאחור.
6608.08.12
8
אין ספרדים בה ולכן הכל ביחד
אמריקאי07.08.12
7
דוברי אמת בפיהם ובליבם מקנן שקר של כבוד והתכבדות בקלון אותם בחורים שהם דוחים מללמוד תורה, ללא סיבה אמיתית, וכן אותם בחורים שהם זורקים בשאט נפש מהישיבה ולא מסיבה אמיתית אלא מסיבה של כבוד וכו.... וד''ל .
raz200008.08.12
6
לא הבנתי באיזה מלחמה בדיוק ניצחו הגאון מווילנה והשאגת אריה? מי היה האויב וכמה נהרגו לו? לא הבנתי למה הוא חושב שבית חשמונאי היו דומים באיזה שהוא אופן לתלמידי הישיבות? מודיעין היה כפר חקלאי ומתיתיהו ובניו היו חקלאים שעבדו בידיים בחום של שפלת יהודה. הם היו רועי צאן שנלחמו בזאבים ובאריות הם נלחמו בשודד
משה כרם19.08.12
5
כן להתגייס,כן ללמוד מקצוע,כן להתפרנס בכבוד, כן לשמור ולקיים מצוות. בהצלחה, יהושוע בן נון
ס בכבוד07.08.12
4
אחרי יציאת מצרים וקבלת התורה, עשו המרגלים מה שעשו וקבעו את ט' באב כיום בכיה לדורות. ממה פחדו המרגלים? במדבר ירד מהשמים מן בלי שום טרחה, לא היו צריכים לעבוד לפרנסתם, ולא עסקו יותר במלחמות. כל היום היה פנוי ללמוד התורה. לקראת הכניסה לארץ ישראל הבינו המרגלים שיצטרכו לכבוש את ארץ ישראל במלחמה ואחרי הכנ
יהושע וכלב08.08.12
3
שורקות סביבך...וזה אומר,עוד מתנגד שפוי נגדו. מ"מ,יישר כח.רק צריך לדון לכף זכות ולאמר שהסיומים השונים במקומות השונים היו בגלל שברוך ה' הרבה עשו סיום וזה גם ממילא הרגשה אישית וטבעית של המסיים שרוצה לבטא את עצמו. בסיום שלנו,יש ב"ה גם ספרדים וגם אשכנזים ופתוח לכל דכפין.
shlomi05208.08.12
2
כי על פי ההיסטוריה שלו עם ישראל אין כוחו אלא בפיו, כפי שהיה במלחמה עם היוונים. שם נפסקים לימודי ההיסטוריה בישיבות, לכן לא שמעו כלל על השואה.עוד בור ועם הארץ מתוצרת הישיבות הקדושות.
דן סגל08.08.12
לידיעתך למדתי 5 יחידות בגרות היסטוריה אם אתה בכלל יודע מה זה. ולגבי השואה גם היום עם הצבא יש הרבה מאוד נרצחים מפיגועים מלחמות וכדו' על אף הצבא המהולל שלנו אפי' גירוש ע"י צבא "היהודים" מתקיים ומול האיום האיראני אנו הולכים בעניים עצומות וממשיכים את החיים כרגיל ממש כמו בתקופה שלפני השואה שלמיטב ידיעתי
רוט08.08.12
1
את תכסיסי המלחמה שיהודה המקבי הפעיל נגד היוונים שכחת... הרבנים הם מומחים לתורה וצריכים להביע דיעה הלכתית, אך אוי ואבוי אם הם אלה שיובילו חיילים בשדה הקרב ללא ידיעה בסיסית בלחימה. כשם שאף אחד לא ייתן שרב יעשה לו ניתוח רק בגלל שהוא רב, כך אין זה תפקידו להיות מפקד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה08.08.12
מלחמה, החשמונאים לא היו לוחמים ולא אחזו חרב מעולם לפני המרד שלהם ביוונים, כל נצחונם היה ניסי ופלאי, חלשים מול חזקים מעטים מול רבים וכו.....
raz200008.08.12
החשמונאים היו חקלאים ורועי צאן. שום חקלאי ושום רועה צאן לא ישרוד באיזור נטול משטרה ללא מלחמה מתמדת!!! הם ידעו להילחם באריות ובזאבים. הם ידעו להילחם בשודדים ובליסטים. תקרא את תיאורי הקרבות שלהם. לא חוכמה לתכנן מהלך צבאי מתוחכם. המכבים הלכו בשטח קשה וסבוך עשרות קילומטרים בקצב ריצה הגיעו לעמדת שליטה ו
משה כרם20.08.12
למה בכלל יהודה המכבי נלחם ולא הסתפק בבתי המדרש? מי זה בדיוק יהודה המכבי החרדי של היום? אולי נוותר על עבודה כי הכל יבוא מהשמים? אתה חושב שאתה חי בעידן הפילים של היונים הא? לא פלא שאינכם מסוגלים לא להקים ולא לנהל מאומה, אתם חושבים שהכל יבוא לכם מהמשמים ואתם תמשיכו לשבת רגל על רגל עד שיבוא הגוי ויטבח
אודי08.08.12
ברור שבמקרה מלחמה יש לצאת ולהילחם אבל אסור להתקרב לצבא הקיים כיום שזה נחשב כטובל ושרץ בידו
יהודי08.08.12
אולי גם יעניין אותך
תוכן גולשים

חנוכה: האור הפנימי מאיר את העולם

הרב אוהד מעון | 17.12.17

דעה

העיר שחובלה לה יחדיו // נח טוניק

נח טוניק | 24.10.17

כואב לי / תוכן גולשים

תהילה. | 30.05.16

תוכן גולשים: תרומה לת"תים בפורים - ראוי?

בנימין גר | 01.03.16

כמה עלים היא עוד תקטוף? / טור כואב

במבט אחר | 22.07.15
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש

מנדי כהן | 02.02.15

אלף למטה, אלף למטה!

סטלא דקדושא | 31.07.14

הַלְּעוֹלָם יִגָּדְעוּ הַשְּׁתִילִים / שיר כאב

אסתרק | 31.07.14

החילונים קבעו: ירושלים - עיר חרדית

דע מה תשיב | 17.03.14
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

תוכן גולשים: צבא כן, צה"ל לא

א מלכה | 16.03.14

כשעץ השקד לא הצמיח פירות

אוריאל ארנון | 18.02.14

השוב"בים של ניר

יצחק פלדר | 01.01.14

יאיר לפיד הוא האשם בתקיפת החייל

גבי דניאל | 10.07.13
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

גולש 'כיכר' ללפיד: תקרא את התנ"ך

שמעון לוגסי | 09.07.13

ה"חפיפניקיות" של הרב עובדיה

יואל אבן-שם | 17.06.13

אחיי החרדים, בואו ננצח!

אבישי פרי. | 18.05.13

חיסול המחבלים? תודה לשבאבניקים

יוסי קרליבך | 04.04.13
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

תוכן גולשים: לאחי (?) החרדי

ע' ל' | 03.04.13