כיכר השבת

כך איראן הולכת ומכחידה את עצמה

מנהיגי איראן קוראים להכחיד את מדינת ישראל ואף פועלים להשגת המטרה הזו, לפחות על פי מנהיגי ישראל, על ידי פיתוח נשק גרעיני. אלא שדווקא אוכלוסיית איראן הולכת ומכחידה את עצמה (חדשות, בעולם)

12
יוני גבאי | כיכר השבת | כ"ג בניסן | 23.04.14
אזרחי איראן. אילוסטרציה
אזרחי איראן. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מנהיגיה הרוחניים והפוליטיים של איראן קוראים שוב ושוב להכחדת מדינת ישראל. איראן אף פועלת להשיג מטרה זו על ידי פיתוח נשק להשמדה המונית. אך דווקא איראן הולכת לקראת הכחדה. כך לפחות עולה מנתונים המתפרסמים באיראן לגביי ההאטה הדרמטית בקצב גידול האוכלוסיה במדינה.

על פי הנתונים, אחד מכל 3 זוגות בטהרן מתגרש, והצעירים לא מתחתנים, מה שמסביר את הדאגה בקרב מנהיגי המדינה לגביי הירידה בערכי המשפחה ו"חילון" המתפשטים במדינה.

על פי נתונים שפרסם משרד רישום האוכלוסין של איראן, שיעור הגירושים המשיך לעלות בין מרס 2013 למרס 2014, כאשר כ-159 אלף זוגות הגישו בקשה לגירושים - עלייה של כ-4.5 אחוזים ביחס לשנת 2013. באותה התקופה, התחתנו כ-757 אלף זוגות - ירידה של כ-4.5 אחוזים.

שיעור הגירושים באיראן זינק מ-12 אחוז ל-21 אחוז, מאז שנת 2007. ראש משרד רישום האוכלוסין, אחמד טויסרקני, אמר כי העלייה החדה בשיעור הגירושים נובעת מהתערבות של משפחות החתן והכלה, אי כיבוד של התנאים הכלכליים שבהתאם להם נישאים בני זוג, וכן מעוני ומאלימות במשפחה.

הגידול באוכלוסיית איראן צנח בשנה שנמדדה ל-1.29 אחוז בלבד. "במהלך 30 השנים הבאות, שיעור גידול האוכלוסין עלול לרדת לאפס", אמר בכיר ברשם הלידות הלאומי.

במקביל, מאמר שפורסם לפני כשבוע ב"ניו יורק טיימס" על ידי עבאס מילאני, ראש תוכנית לימודי איראן באוניברסיטת סטנפורד, וישראל ויסמל-מנור, מרצה מאוניברסיטת חיפה ופרופסור מבקר בסטנפורד, טוען כי איראן הופכת ליותר ויותר חילונית, כאשר הירידה הדרמטית בילודה ממחישה את הטענה הזו.

לדבריהם, איראן נהפכת לישראל - חילונית, בעוד ישראל נהפכת לאיראן - ימנית ודתית. "בעת שרוחות של שינוי נושבות באיראן, הדמוקרטים החילוניים בישראל הולכים ונסוגים בפני קיצוניים ימניים ודתיים שמרגישים בנוח לתקוף את ארה"ב, בעלת הברית החזקה של ישראל". כותבי המאמר מביאים את דבריהם של השרים יעלון ובנט כנגד ארה"ב כהוכחה לטענתם.

לדבריהם, "הדמוקרטים החילוניים של ישראל מודאגים יותר ויותר שעתידה של ישראל יידמה באופן בלתי נעים לעבר הקרוב של איראן".

לדבריהם, איראן נשלטת על ידי אליטה שמורכבת מאנשי דת מזדקנים שכולם גברים, בעוד ש-64 אחוז מהתארים האקדמיים במדעים והנדסה מוחזקים בידי נשים. "ככל שיותר איראנים מתונים ומנהיגים עוברים בזהירות לפרגמטיזם ולכיוון המערב, ישראלים רבים מתרחקים מגישות אלו" אומרים כותבי המאמר, "ב-66 שנותיה, ישראל עברה פעמים רבות מאידיאולוגיה יונית לנצית. היו אלו תנודות טבעיות שנבעו ממצבה הבטחוני ומהסיכויים לשלום. אולם השינוי הנוכחי מואץ בכח הדת והדמוגרפיה, ולפיכך הוא שונה באיכותו".

לדבריהם, "המפלגות האורתודוקסיות שואפות להפוך את ישראל לתיאוקרטיה (שלטון דת). עם ילודה של 6.5 ילדים למשפחה בקרב אורתודוקסים, לעומת 2.6 לשאר האוכלוסייה, החלום הזה לא רחוק מהגשמה".

"בניגוד לכך, באיראן שיעור הילודה יורד - סימן מובהק להתגברות החילוניות. מגמות דמוגרפיות אלו, לראייתנו, יתגברו על הנטיות התיאוקרטיות הנוכחיות של איראן, ויהיו חזקות יותר מנצחונות זמניים של הליברליזם בישראל".

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
6
תגידו אתם באמת מפחדים מאירן .יש לכם כזה אלהים. ואתם פוחדים אין זה אלא חיסרון באמונה
יצחק 24.04.14
5
כל הטפילים הדתיים, בעלי התרבות הערבית, המוסלמים, ושאר הלא מפותחים, שמתרבים כאן ללא הגבלה ופיקוח, ובעידוד כספי מהמדינה, לא קולטים, וגם לא מסוגלים לקלוט, שהם חיים כאן רק בגלל הכלכלה, הקידמה, התשתית, הטכנולוגיה שיצרה קבוצת מיעוט, שהיא היום אולי 20% מהאוכלוסייה, ואשר היא כמעט כולה חופשייה מדת ומקושרת לת
המנסה23.04.14
בהסתכלות השטחית שאתה מציג אכן יש מקום לדאגה. אך מה ששכחת זה שעם ישראל לא הומצא היום, עם ישראל מחובר ישירות לעבר המפואר שלו ולאדון הכל שייצר את הבריאה האדירה הזו (ואם אינך מכיר בו תזכה אחרי 120 שנה להכיר..). נביאנו הקדושים וחכמי ישראל כבר גילו לנו בעבר את מצבינו כיום, ואכן על פני השטח נראה לכאורה שהמ
איש23.04.14
אני משלכם.... עלי אתה לא תעבוד....
המנסה23.04.14
לא חילוני אלא אולטרא-חילוני והוא כתב לך דברי טעם וזה שהשחרת ואטמת את ליבך מלקבל אותם זה לא פוגע בכהוא זה בנכונותם! אולי אתה כועס או מקנא שלא תזכה להנות מהם כמו שאר ישראל הקדושים(במצבך הנוכחי-אלא אם כן תתהפך לגמרי ותחזור בתשובה אמיתית)
ל-"המנסה"24.04.14
4
שכחת לציין (או התעלמת במכוון בגלל דעות מוקדמות) שבאירן אחוז ההשכלה אצל נשים הוא מהגבוהים בעולם (בעידוד המדינה)!!! ולכן הילודה שם נמוכה. בכל העולם: כמה שהנשים יותר משכילות=פחות ילדים
אליהו24.04.14

הצגת כל התגובות

3
חרדיות אומרות על עצמן שהן אפס. אירניות מתחילות להתעורר ועוקפות את החרדיות והמסורתיות הישראליות בסיבוב. אירניות הן נשים יותר מכובדות מהחרדיות.
מכובדות מהחרדיו23.05.14
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורית09.10.17
1
החילוניות המתירנית מביאה פשיעה, מקלקלת את העם, מגדילה את תרבות הצריכה, נוקטת בהתגרות באומות ובכוחי ועוצם ידי מה שמצריך המון נשק, ההוצאות גדולות, ואז צריך לפתח ולהתפתח. הגיע הזמן לחזור אחורה, פחות לצרוך לחיות חיים טבעיים יותר וזולים יותר בלי כל המנעמים והמעדנים, ולא נצטרך להסתכל על הכול במשקפיים של כ
אוהב23.04.14
אולי גם יעניין אותך
בעולם

רבנים אזריים לישראל: "מתייחסים בכבוד, למה לא לבוא לפה?"

חנני ברייטקופף | 17:39

"בטיפול נמרץ"

ניסיון ההתנקשות ברה"מ הסלובקי: מצבו עדיין מוגדר קשה 

יוסי נכטיגל | 14:08

הנורמליזציה ורפיח 

סאליבן יבקר היום בישראל - ואלו מטרות הביקור המיוחד

ישראל גראדווהל | 13:50

העבודות של עזה 

"ק"ג סוכר ב-25 ש"ח" | הצצה לתעשייה הפיראטית של עזה 

ישראל גראדווהל | 13:22

הסיוע לאויב 

המשאית הראשונה "נחתה" על המזח הימי - כך זה נראה 

ישראל גראדווהל | 09:31
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

מחווה לישראל

גרמניה: כיכר 'בבא פלאץ' שונה לשבועיים ל'כיכר החטופים'

יוסי נכטיגל | 17.05.24

ישיר מהאג 

ישראל מול שופטי בית הדין הבינלאומי | שידור חוזר

ישראל גראדווהל | 17.05.24

בעוד הצבא הרוסי מתקרב לעיר: יהודי סומי הפתיעו את הרב במתנה מיוחדת

יוסי נכטיגל | 16.05.24

תומכי חמאס בביהמ"ש

הדיון בהאג החל | דרא"פ: "ישראל קוראת למחות את עמלק"

ישראל גראדווהל | 16.05.24
ש

מגוון הטבות לתחילת הדרך

צעירים? הכירו את המסלול שיוביל אתכם רחוק

כיכר בשיתוף פאג"י | מקודם

סיוע לאויב 

ארה"ב: המזח העזתי הוקם; תחילת הפעילות - בימים הקרובים

יוסי נכטיגל | 16.05.24

ברקע מבצע רפיח 

דאגה בישראל: בית הדין הבינלאומי מתכנס שוב - נגדנו 

ישראל גראדווהל | 16.05.24

במצב קשה אך יציב

פרטים חדשים על ניסיון ההתנקשות הדרמטי בר"מ סלובקיה 

ישראל גראדווהל | 16.05.24

צפו במעצר הדרמטי

דיווח: איימה על יהודים בסכין - ונעצרה | תיעוד מלונדון

איצלה כץ | 16.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

"לחבר שני משפטים"

זה היום שבו יתקיים עימות הנשיאים; טראמפ מיהר לעקוץ

יוסי נכטיגל | 15.05.24
ש

בשיתוף עזר מציון

מאות השתתפו בהתרמת דם המונית שקיים מד"א - הצלה פ"ת

כיכר בשיתוף מד"א | מקודם