כיכר השבת

הרשם הראשי מדבר

"'מירפלד' קיבלה ספרדים, אבל אל תציין בכתבה; זה יזיק לי"

אורי זלזניק, שמוכר כ'רשם הראשי' של עולם הישיבות, מכחיש כי דרש תשלום בתמורה לשיבוץ בחורים ספרדים בישיבות אשכנזיות. על מירפלד: "קיבלה השנה יותר ספרדים, אבל אל תציין את זה" (חרדים)

156
אבי רבינא | כיכר השבת | ד' באב | 16.07.18
(באדיבות: כאן, תאגיד השידור הישראלי )

סדרת הכתבות על עולם הרישום שפורסמה כאן ב'כיכר השבת', פתחה תיבת פנדורה ועוררה דיון ופולמוס בין כותלי בתי המדרש. אמנם לא מדובר על "חידוש" של השנה האחרונה, אך התמסחרות עולם הרישום עושה את שלה - ונחשפת מעל גבי התקשורת ביתר שאת.

הערב (שני) נחשף מימד נוסף של התופעה על ידי אוריה אלקיים ב"כאן". בכתבה נחשפה הקלטה ממנה עולה כי הרשם המוכר אורי זלזניק, לכאורה ביקש סכום כסף גבוה מהורה ספרדי - על מנת שבנו יתקבל לישיבה שבה חפץ.

על פי הדיווח ב"כאן", בשליחותו של זלזניק, נכתבה רשימה שחיסלה לצעירים חרדים רבים את החלום ללמוד בישיבה שבה חשקו. הרשם א', קטין חרדי, אסף את המידע על הבחורים בשליחות זלזניק, שמוכר כ"בכיר הרשמים במגזר החרדי", ועל דעת עצמו אף מכר את הרשימות הללו לישיבות נוספות.

מאז פרסום התחקיר, התקבלו ב"כאן" פניות מהורים ספרדים שטענו כי זלזניק ביקש מהם כסף כדי שבנם יתקבל לישיבה שרצה. כך נשמעה שיחה עם אבא ממוצא ספרדי, שהתבקש לשלם כסף בעבור בנו:

"יש לי בן כבר נשוי, הוא התקבל לישיבה אשכנזית. שבוע לפני שהוא מגיע ללמוד... אומר לו זלזניק 'תגיד לאבא שלך שלא התקבלת'. בקיצור, מה מתברר? שאנחנו לא נתנו מספיק שוחד לאותו זלזניק".

"אני ספרדי, למה אני צריך לשלם את הקטע הזה של הכסף, למה אתה דורש את זה ממני?" מספר האבא, "הוא אומר לי, "זה הפרנסה שלי", אמרתי לו טוב, קח אלף דולר, קח אלפיים דולר... "לא, מאה אלף שקל". בשיחה עמו, זלזניק הכחיש בתוקף שביקש לעצמו כסף, אך מאשר שהציע לבחורים המתוסכלים "לתרום לישיבה".

אורי זלזניק: "איך שאני מכיר את המפה של הישיבות - הכל סגור, אין מה לעשות, ואם אתה בכל זאת כל כך רוצה, אולי אתה תתרום? אני אף פעם לא ביקשתי מאדם כסף לעצמי, אין כלום..."

כאן חדשות: "כמה הוא צריך לתרום? כי ח"י שקלים לא יספיקו לו".

אורי זלזניק: "אני לא יודע, לכן אני לא מתערב בזה. לך למשרד, תשאל אותם, אולי יעזור לך תרומה לזה... לא יודע".

השנה, שכרה את שירותיו של זלזניק ישיבת מיר ברכפלד במודיעין עילית. המטרה - לייקר את מעמדה בעולם הישיבות. מהתיעוד ב"כאן", עולה שביקורת כלפי זלזניק נשמעת גם מצד התלמידים בישיבה.

בנוסף נשמע זלזניק, האחראי לרשימות השחורות, אומר כי לישיבה שקיבלה אחוז גבוה של בחורים ספרדים כי "אין סיבה להיות גאה". את המשפט הזה ביקש זלזניק לא לפרסם בכתבה.

אורי זלזניק: "אצל החרדים הם לא רוצים לקבל יותר מארבעים אחוז ספרדים... אגב בישיבה שאני עובד קיבלנו השנה הכי הרבה ספרדים ממה שהיה, סתם שתדע..."

לחצו כאן

כאן חדשות: "מיר ברכפלד"

אורי זלזניק: "כן. אל תפרסם את זה כי לישיבה זה לא מוסיף... עשה טובה אל תשים את המשפט הזה, זה יעשה לי נזק".

כאן חדשות: "אין דבר כזה שבחור ספרדי נכנס לישיבה אשכנזית בתמורה למאה אלף שקל?"

אורי זלזניק: "יכול להיות שיש, אני אסביר לך גם את ההגיון בדבר. פעם שאלתי ראש ישיבה למה אתה מקבל את הבחור... בלי כסף לא היית מקבל אותו, ועם כסף כן תקבל אותו?".

"אז הוא אומר לי אני אגיד לך את ההגיון, הוא אומר תראה אני לא גומר את החודש בישיבה הוא אומר תקשיב אני נוסע לחוץ לארץ בשביל לאסוף כסף, אני בתקן לא הייתי מכניס אותו אבל אם זה יחסוך לי נסיעה, אז הוא אומר לי, יכול להיות שזה שווה". דברי זלזניק.

תוכן שאסור לפספס
156 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
85
כאדם שלא נמנה על מחזיקי הרשתות הטכנולוגיות שבדכ טעונות בלשון הרע רכילות אך ודכן היטב בנעשה מבית מחוץ הגיאו לאוזניי שמועות על אחד ממקימי עולם הישיבות וממרבי קנאת סופרים בדורנו איש יקר ישר ורב פעלים . הרב אורי זלזניק. מעדות אישית אני יוכל להעיד על הגינותו שבשכתוב הספרים היא מתאימה להנהגץ גדולי הדורות
מ.העסיסי18.07.18
84
באיזו ישיבה לומדים בכל יום מוסר וחסידות? מי מחנך למידות טובות? מי בורח מגאווה וכבוד?
רבייוחנן הסנדלר17.07.18
83
או ליתר דיוק א'גרויסע נבעיילע
אידישיסט17.07.18

הצגת כל התגובות

82
אני יגיד לכם אמיתי עכשיו אני חצי ספרדי וחצי אשכנזי מהאשכנזי זה בית חסידי ומהספרדי זה בית רגיל אם הגזענות שיש היום בחוץ אני לא אומר שאני ספרדי בכלל אני מתכחש בזה וגם מי שיודע שאני ספרדי אני תמיד אומר נכון אבל אני גם חצי אשכנזי זה בושה מה שהולך בחוץ בגלל שהאברך הזה קורא בסידור שונה אנחנו במדינה אחת אנ
אנונימי17.07.18
81
הוא היה מישיב שלי בישיבה קטנה ידעתי שלהיות רשם זה עבודה סרוחה אבל לא ידעתי עד כמה כי הוא באדיותו אדם מקסים
אבי צייט17.07.18
80
תופעת הרשמים קיימת לא מהיום. והיא באה בהזמנה מגורמים המנהלים את הישיבות ומעוניינים ברישום איכותי. זה שהספרדים נדחפים לישיבות אשכנזיות, גם זה בחירה שלהם, ובעצם העובדה שהם לא נרשמים לישיבות ספרדיות, ששם מקומם הטבעי, הם נותנים לגיטימציה לדרישת תמורה. בהכירי את הרב זלזניק, אני יכול להעיד שמדובר באיש הכ
יוסי ארלנגר17.07.18
79
אני מכיר מאות סיפורים שזלזניק עזר לספרדים בחינם ובמסירות נפש די להשמצות על צדיק אמיתי זה
דויד17.07.18
78
נקמה מתוקה של ישיבת סטפנסקי!!!!! שבכל מקום אפשרי לכלך זלזניק על הישיבה בטענות שקריות שהאבא כבאי ומה שמתברר שהאבא אחראי רק על המחשבים בכבאות!!! ועוד כהנה וכהנה דברים שקריים שפוגעים בבחורים באופן אישי כגון "בעיה בדיבור" מה אם הלבנת פנים! מה אם לשון הרע! נקווה מאוד שהאדם המנוול ההוא ימצא את דינו מהר מ
ח16.07.18
77
ספרדי. כן אני מחפש ישיבה אשכנזית, זה הסגנון שאני אוהב עבור בני. זה סוג חשיבה, תרבות, מנטליות. אפשר להתווכח, אפשר לאהוב, אף אחד לא מכריח אותך להכניס את בנך בדווקא לישיבה אשכנזית. אני בפירוש לא אכניס בישיבה עם רוב ספרדי. אגב: אני ספרדי טהור.
אבא16.07.18
צר לי לאכזב
אני17.07.18
76
אחת גדולה גועל נפש כמו שוק עבדים
איציק16.07.18
75
אז מדוע הוא פרסם
יהודה16.07.18
אדם כזה צריך לשבת בכלא שיגיד תודה שעשו לו רק כתבה.
b16.07.18
74
זה עונש על שביזו אבותיהם הקדושים, כאשר המירו לבוש הגלימה של אבותיהם, בלבוש הגויים האשכנזי השחור.
דן סגל16.07.18
כי הם מסודרים עם הילדים שלהם במוסדות ליטאיים. והליטאים לוקחים את כל המבריקים והפרוטקציונרים וכך המוסדות הספרדים לא מתרוממים. וכל שנה זה חוזר על עצמו.
חיים16.07.18
73
עדין חולם ללמוד בברכפלד ככל שהיה לי יותר קשה להתקבל בסוף זה יגיע ואני יגשים חלום ללמוד שם כאשכנזי שכויח
יצחק כהנוביץ09.09.18
72
תפסיקו לבלבל את המוח כולנו יודעים שצריך עזרה אמיתית שאורי יעזור גם ב 2 בלילה מנסיון אישי ללא הבדל גזע מין וגיל תצאו מהאשליות קבוצת נחיתיים על מה חרב הבית אם לא אנשים שכמותכם!!!
ישיבישער 19.07.18
71
אל תתפללו איתם אל תלמדו איתם היו גברים איש על מחנהו ואיש על דגלו
ס''ט גאה ב''ה18.07.18
70
לכל האנשים שמאמינים לכל רכילות והוצאת דיבה שמוכרים בכלי התקשורת, אני זועק אלכם אל תדברו בלי לדעת את העבדות כהווייתן, אני מכיר את זלזניק מגיל צעיר הוא גם היה משיב שלי בישיבת תורת רפאל בירושלים ולרגע לא הפסיק מלעזור לאנשים מכל סוגי המגזרים בציבור החרדי בכל תחום שהוא ובפרט בנושא הישיבות יש לי מספר חברי
יהודי מאמין19.07.18
69
השנוררים שבאים לדרום אמריקה, ברזיל, פנמה, מקסיקו, ארגנטינה...וכו' שאני רואה אותם חוזרים כל פעם מחדש...למי דופקים את הדלת??? לאחינו הספרדים. אם התורמים ידעו את האמת היו מפסיקים לתרום. כי העשיר הספרדי אפילו שהוא לא דתי הוא מכבד את התורה ולומדיה... האשכנזי הרחוק מהיהדות מה לו ולתורה???? אז יוצא שבדרך
חוצניקית18.07.18
הם והלימוד שלהם הכל ויטרינה אין תוכן
לכי לטיפול19.07.18
68
אני לומד בישיבה לטאית ורוצים בחורים למיר ברכפלד מתחננין הלים שיבא לישיבה וכולם אולחים או לנדאו מאור התלמוד וכו הטןבים לחברון ולפסון פונביז ו
יהודי18.07.18
עם כאלה שגיאות לא בטוח שאתה יודע אתה גר אז ששששששששששש
אימלה05.08.18
67
ישיבה תיכונית,לצאת עם בגרות וללא פגיעות בנפש בגלל גאווה אשכנזית וגזענות בוטה.
ד17.07.18
66
מתוכן התגובות כאן נשמע שהבעיה במוסדות הספרדיים הם שכל האיכותיים הולכים למוסדות אשכנזים-והמוסדות הספרדיים נשארים עם הבינוניים ומטה. אם כן-צריך לאסור על קבלת ספרדים לחלוטין במוסדות אשכנזיים וכך המוסדות הספרדיים יהיו באותה רמה כמו המוסדות האשכנזים
מיכל17.07.18
65
המלקקים הם מיעוט קטן שעדיין רודפים אחרי ישיבות ליטאיות רוב רובו של הציבור הספרדי לא מעוניין להכנס לישיבות אשכנזיות לספרדים יש מספיק ישיבות מצויינות בחורים ספרדים מרגישים גאווה ללמוד בישיבות ספרדיות אם עובדות אי אפשר להתווכח מי שרוצה שיעשה סיור ויראה את האיכות ויראה כמה הספרדים מרוצים וחבל שלוקחים מי
משה17.07.18
64
מה שנכון נכון ''מיר ברכפלד'' חזרה להיות כאחת הישיבות המבוקשות ביותר ומה שיפה זה שלכל הישיבות הטובות ביותר תמיד מוצאים מה לדבר עליהם ולחפש אותם כגון בחברון שאוהבים לדבר ועכשיו מנסים גם במירפלד אבל אין מה לעשות הטובים תמיד ישארו בראש.
אליהו17.07.18
63
שאלוקים יקח אותך
נועה17.07.18
62
בתחילה חשבו שתהיה מהישיבות המובילות נוכחו לדעת שנהפכה לאחת הישיבות הנחשלות,שכרו את שרותיו של אורי כדי להרים את הרמה השפלה לא משנה ספרדים אשכננזים העיקר לא הזיבורית של הישיבות הקטנות,הספרדים במיר טובים יותר מהאשכנזים,
מיררברכפלדר17.07.18
61
בימים בהם אנו קוראים את הפסוק ''שריך שוררים חבר גנבים'' צריך להיווצר מצב, בו ישיבה שמשלמת לרשם, נחשבת כמו ישיבה המעסיקה יצאנית. הלוואי וזה יקרה. ואז נזכה ''ואשיבה שופטיך כבראשונה וגו' אז תקראי קרית צדק''
יעל17.07.18
60
זה פשוט מגעיל הגזענות הזאת ואני אשכנזיה
איזו גזענות 17.07.18
59
צריך לשים בכלא את הגזענים האלו. לא יודע אם אפשר לקרוא להם יהודים
עידן17.07.18
58
ויקמיו מוסדות איכותיים בדרך של מרן
גואל נפש נמאס כבר 17.07.18
מתי שחברי הכנסת של שס יהוו דוגמא אישית וישלחו את ילדיהם למוסדות ספרדיים. בינתיים הם צועקים מעל הדוכן על גאווה ספרדית ועולם התורה הספרדי שהקימו. ועל כך שהם לא צריכים טובות מהאשכנזים . ובפועל זה הפוך. את ילדיהם שולחים למוסדות אשכנזיים . להם לא יעשו בעיות.... זה נקרא צביעות במיטבה
יהודה17.07.18
אחרי הגדוייילים הליטאים בב"ב , ושס תפסיק לחכות להוראות מדגל ותילחם באומץ באפליה
איציק17.07.18
57
מה הקטע שלהם לעבור את כל הבזיון הזה?? יש להם ישיבות שיסתדרו איתם, שיפסיקו להיות נחיתיים
משהיא..17.07.18
דווקא חשבתי שעם אחדות יבוא המשיח הרי כולנו עם אחד, אולי הייתי נאיבית מידי לחשוב כך אבל מתגובתך כנראה מתברר כי אינך מתברך ביר"ש אמיתית ואולי בכלל אתה מהערב רב שעלו עם אבותינו ממצרים, חבל שכך!! אני מאחלת לך רפואה שלימה ולא יותר מכך!!!!!!!!!!!!
ספרדיה גאה17.07.18
כמו שאת מבינה שספרדים וליטאים לא הולכים לישיבות חסידיות וכן להפך בגלל תרבויות ודרכי עבודה שונים כך גם ספרדים שילכו למוסדות שלהם יש להם מסורת מפוארת משל עצמם והם לא צריכים להיות נחיתיים לליטאים (משתכנזים)
ספרדי גאה17.07.18
לצערי הרבה מהספרדים הולכים לאשכנזים ואז לנו נשאר הבינונים או חלשים
יהודי17.07.18
56
אם היו בני אדם מרגישים במתיקות וערבות טוב התורה היו משתגעים ומתלהטים אחריה. את זה לא כתב אשכנזי אלה מרוקאי טהור האור החיים הקודש. שילכו כפרה כל האשכנזים לא מגיעים לכף רגליהם של חכמי הספרדים לא הראשונים ולא האחרונים. סתם ככה רק להזכיר. שהרשבא הריטבא הריף הרמבם הרי מיגאש רמבן רן נימוקי יוסף היו ספרדים
Dj avi swisa16.07.18
55
כל הבנים והבנות של ח"כ ועסקני ש"ס מתחנכים במוסדות ליטאים לתפארת החזרת עטרה ליושנה, טיפש מי שנותן להם כח להמשיך בהשפלת יהדות ספרד.
רון16.07.18
במקום שהגזען יענש אתה מאשים את שס איפה השכל?
חיים17.07.18
ושס אשמים שהוא גזען זה תסמונת שטוקולהום
חיים17.07.18
54
כל כך מביש מתנהגים למזרחיים כחבורת בבונים עלובים..הכי עצוב שהטיפשים משתפים פעולה כמו כושים בשוק העבדים..פשוט דוחה
שלמה16.07.18
הספרדים רודפים אחריהם כמו עבדים כושים למה אתם מאשימים את האשכנזים?
ספרדי17.07.18
53
מה שבטוח זה שמירפלד בעיקר בתקופות האחרונות נחשבת כאחת הישיבות מהפותחות ביותר ולכן כל הלכלוכים האלה שטויות הרי בין אם זה נכון שקיבלו יותר ספרדים או פחות זה לא הנושא מה שחשוב זה שבתור אדם שיודע היה רישום עם הצלחה מעל המצופה וגם מי שנכנס בכסף חייב להיות בחור מצוין כי אחרת זה כבר פוגע בכבודו של זלזניק.
אדם מציאותי17.07.18
באמת יש הרבה צדק בענין ש''מיר ברכפלד'' חזרה לימי תפארתה וחזרה לאחת הישיבות המבוקשות ביותר מה שיפה זה שלאחרונה על כל הישיבות הטובות ביותר מוצאים איזה דברים להשמיץ אם זה בחברון ואם זה במירפלד שמנסים אבל אין מה לעשות הטובים תמיד ישארו בראש.
אליהו17.07.18
52
הרי הזלזניק הזה לא היה שווה כלום אם ראשי הישיבות לא היו קונים את המידע הזה. הבעיה זה לא מאכער כזה או אחר הבעיה זה המנהיגי הציבור: העסקנים, ראשי הישיבות וגם 'הגדויילים'. התורה קרדום לא לחפור בה, תיקון עולם לא מעניין את החרדים רק כסף וכבוד
דני17.07.18
51
יהודי עובד ה' אמיתי הוא מי שעוזב את כל המוסכמות שהאנשים המציאו (כמו סוגי כובע וחליפה וכדומה) ופותח את השלחן ערוך לומד סעיף סעיף ומקיים.
משה בן אברהם17.07.18
50
יש לי חברה מהמשפחות הטובות הספרדיות כולם שם ראשי ישיבות במקומות ספרדים ליגה ליגה בקיצור הבת שלה בשידוכים ומה נדהמתי לפני שבוע שמעתי אותה אומרת למישהי לא מה פתאום שניקח בחור מישיבה ספרדית אם היא תהיה שנתים בשידוכים ותקועה אז...אבל עכשיו ממש לא .מה זה אם לא שינאת עצמך?בחיים אני לא אבין זאת .!!!
שרון17.07.18
כיוון שהליטאים מקבלים את החלק האיכותי מהספרדים [כמובן שיש איכותיים שלא נכנסים עקב המיכסה...] וזאת מתוך מטרה לשמר את עליונותם והשפעתם הפוליטית על הספרדים שללא זאת אין לליטאים שום כח על הציבור הספרדי[עיינו ערך הזחילה של שס ודרעי אחריהם]טבעי שהמצויינים בחלקם הגדול יהיו בישיבות אלו, עובדות נטו.
לשרון17.07.18
49
זה בגלל הספרדים שלומדים בישיבות האשכנזיות ולא רוצים שיהיה מדי הרבה ספרדים בישיבה שח"ו לא תהפוך לישיבה ספרדית!
משה17.07.18
48
גועל נפש .
עדנה 17.07.18
47
אבל רוצה שוחד:לחו"ל הוא ייסע בכל מצב:מכירים את הברנשים האלה:רוצה גם וגם
פ16.07.18
46
הספרדים כ"כ נדחפים למוסדותיהם? ועוד מוכנים לשלם ע"כ מאה אלף ש"ח?!
נקודה למחשבה16.07.18
45
חחח הצחיק אותי עם המשחק המדהים שלו. הרי בדיוק הישיבה הזאת החליטה השנה לא לקבל אף בחור ספרדי מישיבה ספרדית, אז הוא מנסה לחפות על כך עם המשפט הזה שלא לפרסום? מתוחכם הבחור. ללא ספק.
יוסי16.07.18
הוא חשף שם שקבלה הישיבה שלו הכי הרבה בחורים השנה... אין לך אוזניים???
עצבני17.07.18
44
כמו ההגיון של דיין אביון הדן בדיני נפשות ונוטל שוחד כדי שלא יצטרך לפשוט יד.
רפאל16.07.18
43
כל כך התרגלתי למצב, שלא מזעזע אותי עצם עניין האפליה, אלא זה שמודים בה בפה מלא ובלי להתבייש... בא לי לבכות
חרדית16.07.18
אבל זה לא יעזור....רשעים ארורים כל סוחרי העבדים הלללו
מחמיר17.07.18
לספרדים יש מוסדות מצוינים ולא צריך לרדוף אחרי המוסדות של האשכנזים ועוד לשלם כזה הרבה כסף אז נראה לי שגם הספרדים אשמים בזה
יובל17.07.18
42
כתבה שקרית ומשמיצה. כאברך ספרדי שקשור עם אורי זלזניק מעל 15 שנה אני יכול להעיד על היהודי הזה על כל העזרה ללא תמורה שהאיש הרעיף ומרעיף על נערי ישראל באשר הם (ואני מתוכם) את תופעת הרשמים לא זלזניק המציא ומספיק עם ההיתממות. אין ישיבה שלא מחזיקה רשם ! ולא עורכת בירורים! וזלזניק הוא רק אחד מתוך 300 רשמים
ספרדי שמכיר17.07.18
כמה הוא שילם לך?
אריק כהן17.07.18
41
אני מחשב מסלול מחדש מחדש רבנים שונאי בצע
ארי17.07.18
זה נראה שלאנשים כ"כ משעמם ברגע שנותנים להם אפשרות להגיב בעילום שם הם מאבדים את הצפון, ככה לזלזל ברבנים.. בושה!!
משהיא17.07.18
40
אורי זלזניק הוא אדם נפלא, טוב לב ומיוחד, סתם נטפלים אליו בתואנות שוא, אני מכיר את האיש כבר עשור, חבל שיודעים לפרסם רק את החלקים הזה שבהם הוא מתעסק ולא דברים נפלאים אחרים שהוא עושה למען בחורי ישראל גם בתחום הרישום, זכורני שהיינו הולכים בשעות הקטנות של הלילה להתדפק על דלתות ראשי ישיבות שיקבלו בחורים,
תלמיד ספרדי16.07.18
39
ישיבה שבונה את עצמה על השקר הזה שקוראים לו זלזניק היא לא תצליח לעולם, מה שבטוח שאת הקופה שלו הוא עשה, מסכנים הבחורים הצעירים התמימים שמאמינים לו לסיפורים שלו, הם לא יודעים שהוא עובד לפי גולגולת ולפי הסחורה שיביא, ואם כן האם יש לצפות ממנו שיגיד אמת, מי שיודע יודע שזה מאפיה של שקרים ומעללים, כת של שקר
יוסף16.07.18
38
כמה חילול ה' אוי ואי חורבן היהדות על זה נחרב בית מקדש=שנאת חינם ה' בבקשה תסלח להם ותחזק אהבת חינם בעם ישראל
RAFI16.07.18
37
מר זלזניק עפת על עצמך יותר מדי אתה וכל הרשמים המרושעים שחוץ מלהתעלל באנשים לא עושים כלום
יאיר16.07.18
36
פושעים גזלנים סוחרי נשמות
רחמים 16.07.18
35
אנחנו יודעים מספיק טוב שעולם הישיבות מושחת . שגדולי שונאי ישראל מבלים את ימיהם בעולם ה"תורה". זה מה שגידלנו ואנו ראויים לכל הביזיון וחילול ה' הזה. הרווחנו את חילול ה' ביושר. נכתב מתוך כאב לב ולא כדי להרגיז.
דב16.07.18
34
הרי כל הראשי ישיבות של שס לוקחים חתנים מישיבות אשכנזיות החתן של הבת של חכם שלום שליט"א לקחה בחור מישיבה אשכנזית... דרעי למד בחברון וכן גם הרשל"צ שליט"א וכן גם אטיאס והבן שלו למד במירפלד... אז אל תדברו איתי אל גזענות אשכנזית ... מי ביקש מכם לבוא לישיבות אשכנזיות מלכתחילה... אלא מאי תכלס' ישיבות אשכנז
יהודה17.07.18
33
רפורמה בישיבות ולהתחיל לבנות אותם בצורה שתהיה לטובת האינטרס הציבורי ולא לטובת משפחות חזקות... הלאה המשפחות החזקות... אברכי כל העולם התאחדו... לא ייתכן שכל אידיוט ישלוט בנו לדורי דורות... אני קורא למרד!!!!!!!!!
בוגר מיר ברכפלד17.07.18
32
מה תפקידם? מי ממנה אותם? למה ישיבה תרצה שמישהו חיצוני יבחר את התלמידים עבורה?
יואב17.07.18
31
בתשעה באב כל אחד מקונן על המקדש. אז תפסיקו אתם גורמים לחורבן.
חיים17.07.18
30
לכם כמה דורעי אוהד אותם ומעוניין בהם ומשרת אותם ע"י הקולות שאנחנו !! כן כן אנחנו הבאנו לשסניקים האומללים כמו דרעי והכנופיה שלו . ולך אדון רשע מרושע רשם טיפש מטופש מאחל לך את כל הרע שבעולם . צאו כבר מהידים של העסקנים האלה . צאו ומהר שום דבר טוב אין בהם .
טוביה16.07.18
29
אצלנו בישיבה בחורים אפילו לא מכירים את המושג ספרדים ואשכנזים או גרוזינים ובוכרים!!!
חבדניק16.07.18
טוב את המושג הזה... אבל אכן בתחום החינוך המצב טוב בהרבה מאשר בשאר המוסדות החרדיים, וזו תעודת כבוד לחב"ד.
טודרוס נעוולער19.07.18
28
למרות שהיום בציבור הכללי, בני עדות שונות מתחתנים ולא מתייחסים לעדות, בציבור החרדי זה לא קורה!!! הגזענות הזאת מופיעה רק בציבור החרדי ואולי זה קשור גם להפרדה היומית בשימור צורת התפילות. בתי כנסת נפרדים לעדות השונות. אולי צריך להפסיק להפריד. אמנם התפילות לא יהיו כפי שגדלנו, אבל נתאחד!!! מה זה משנה מאי
מחשבה17.07.18
27
זוג שהורס את הישיבה
יצחקי17.07.18
26
נבלות, רוצחים, עלוקות ומוצצי דם, יש עדיין מקום בגיהינם גם לכולכם...
שיתביישו להם17.07.18
25
ישיבת דעת חיים שילמה לך הרבה ומה יצא ממנה ??????
ישראל17.07.18
24
החרדיות פשטה את הרגל. הקונספט הנוכחי בן 70 שנה, וזה הסוף שלו. החזו''א זצ''ל תיקן תקנת שעה אחרי השואה, וכרגע היא הגיעה לסיומה. זהו. נגמר. אין חרדים. יש רק תחפושות. אנשי האמת כבר יוצאים מהחרדיות והופכים אינדבדואליסטיים.
אורי16.07.18
23
שלא יכול להתנתק מהאדון שלו הגזעני והפשיסטי שלמד משונאיו בארופה החשוכה של המאות הקדומות ולכן ורצע את אוזנו רק שכבר אין מספיק מקום לאוזנים מרוב חורים שצריך
בני הפרנק16.07.18
22
הייתי נוכח במו עיני בדברים כאלו שביקשו מהורים כסף ולאו דווקא ספרדיים
א.א 16.07.18
21
זה התוצאה שבוחרים להשתכנז, בסוף לא רואים אותך ממטר, אולי רק את הכסף שלך. חבל, צאו מהסרט הזה!
אברהם כהן - אנטי מגזרי שומר הלכה!16.07.18
20
כזאת יקרה בזכות התרומות של אחינו הספרדים היקרים למה לעבוד קשה!? צודק הרה"י שליט"א
הגיוני ביותר16.07.18
ולא את הבחור... על זה ראוי לבכות!
אני17.07.18
19
צריך להעביר את זה למשטרה ומהר. שהזבל הזה זלזניק וחבר מרעיו ישבו מאחורי סורג ובריח.
דוב16.07.18
18
אני אישית מכיר כמה עסקנים שבע כסף מסנבר אותם ואת הקשרים שלהם מביעים תמורת כסף מאברים החיים את היום יום בושה יש יהודי אחד שלא אחשוף את שמו שיכול לעשות הרבה כסף מרישום אבל הוא לשם שמיים הרבו כמותו אין הרבה כמוהו (יוגי)
ינקי נתיב16.07.18
17
והאמת תהיה נעדרת צריך להרבות באהבת חינם יש הרבה מה לתקן בבן אדם לחברו צריך לצעוק משיח
רבקה 16.07.18
16
למעשה, רחוק מזה
ולא כזה מאליין כמו שעושים ממנו16.07.18
אדם בזוי כזה מצוה למסור אותו למס הכנסה. עכשיו אני אשב ואכתוב להם מכתב עם העתק מהכתבה.`` ויתמו רשעים מן הארץ``
mike17.07.18
מלשן...
משהיא17.07.18
בצורה איומה כזאת!
אני17.07.18
15
אז מדובר בניגריה
james16.07.18
14
ואת הספרדים הוא ישאיר ,בגלל שאתם משחקים בנשמות ישראל אוי לכם ואוי לנפשיכם מה יהיה לכם לעתיד לבוא
יעקב17.07.18
13
גועל נפש! ריבונו של עולם!!!! איך נבנה את ירושלים עם השנאת אחים הזאת??? גם בבית המקדש יהיה מחלקות של אשכנזים, ספרדים וכו'? למה להרוס לעצמיכם? ואז מתפלאים על הטילים, על הרעידות אדמה, וכל כל מה שקורה
אני17.07.18
שני משיח שני כהן גדול שני וכו'
שכוי17.07.18
12
שבציבור הכללי שאין שם לא תורה ולא גדולי ישגאל שידריכו אותם בדרך ישרה, שוררת אחווה בין העדות, ואילו אצלנו, שיש לנו תורה ויש לנו גדולי ישראל שידריכו אותנו בדרך ישרה שנאת אחים אוכלת בכל פה?
רפאל17.07.18
11
התקווה האחרונה של ש"ס היא הכרזה מצד רבניה ונציגה שלא ישלחו את ילדיהם למוסדות ליטאיים יותר. ושרבנינו לא ילכו אחרי רבניהם. קצת עמוד שידרה. ובלי ענווה פסולה. אם זה יתקיים עולם התורה הספרדי יפרח עשרות מונים על עולם התורה הליטאי והם יהיו בטלים לנו היום המצב גרוע ביותר הם לוקחים את כל החזקים ולשאר פותחי
אברהם18.07.18
תכלס' חכם שלום לקח כחתן לנכדתו אחד ממירפלד... וגם דרעי למד בחברון...
ינון19.07.18
10
האסון של הדור שלנו זה לא גזרת הגיוס ולא האינטרנט זה אנשים מושחתים ורשעים כמו זלזניק מסרסר בנשמות טהורות ולפי הסגנון שהוא רושם על בחורים הוא פוגע בכולם ללא הבדל אשכנזים וספרדים כאחד ביהמק נחרב בגלל אנשים כמוהו וכל עוד יש אנשים כמוהו בציבור ביהמק לצערנו לא יבנה.המשגיח הצדיק הגאון ר מאיר חדש אמר
שמואל 17.07.18
9
אפליית הספרדים זה חינוך מובהק שקיבל הציבור הנורבגי מהמנהיג האחרון שלו...
שפוי אחרון16.07.18
8
אנחנו בוכים בתשעה באב על חורבן המקדש? אנחנו טיפשים.. לא בוכים כי ירושלים שוממה או כי התמעטה תורה.. תכלס, יש יותר תורה ויישוב יהודי בירושלים מכל הדורות בהיסטוריה! רוצים סיבה לבכות? שהאופי שלנו הוא כזה עדתי כמו בכתבה! גזענות לשמה.. שנאה, שנאה, שנאה.. ועם כל הכבוד לתלמידי חכמים שבדור, איפה המחאה על
כל האמת16.07.18
7
יש להם עולם ישיבות איכותי ועשיר, למדני וירא שמים, אבל הם מנסים בכוח לדחוף את עצמם לישיבות אשכנזיות. אז שיאכלו אותה.
אשכנזיה16.07.18
6
זלזניק מצטייר כמנווול סרוח, ואם נכון שהוא לקח לעצמו אפילו אלף מתוך המאה אלף אז לא ייצא מגהינום לעולם. אבל באפליה אשמים רק הספרדים למה? כי הם עצמם לא מוכנים לשלוח את בניהם לישיבה שאין רובה אשכנזים, פרט שהוא חובה לדעתם. הם עצמם יוצרים את האפליה.
יוסף16.07.18
למה אי אפשר ללמוד ספרדים ואשכנזים ביחד בלי מכסה של כמות? למה אי אפשר ללמוד יחד כי פשוט אוהבים אחד את השני? למה הגענו למצב שבחורים אשכזים "יעופו על עצמם" ויכנסו עם הפרוטקציות שלהם, ואחיהם הספרדים יצטרכו לשלם בגלל העובדה שהם נולדו ספרדים? אני חושבת שבאמת כדאי לעשות קצת סדר בדברים, ופשוט לאהוב אחד את ה
אני17.07.18
5
שום דת שום יראת שמים... פלא שהנוער נושר ?
מאיר16.07.18
4
למדו להיות כמו הנאצים שנאת האחר מהם השונה מהם כל אחד מקבל עוד בעולם הזה מה שמגיע לו אלוקים עם רשעים כאלו לא מחכה לעולם הבא הם סובלים עוד פה הם והראשי ישיבות
יונתן16.07.18
3
אשמים ראשי הישיבות שמשתמשים בו ומסתתרים מאחוריו
מישהו16.07.18
2
שיתביישו להם....
שוחד16.07.18
1
אין לנו את בית המקדש בגלל שנאת חינם!!! עצוב מאוד
חורבן16.07.18
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24