כיכר השבת

הרשימה המלאה • התפללו

לקיים בנו חכמי ישראל: רה"י והמשגיחים שנדבקו בקורונה

ההתפשטות המדאיגה של זן האומיקרון, הגיעה גם לראשי ישיבות והמשגיחים • 'כיכר' עם הרשימה המלאה, והשמות לתפילה • רה"י שנדבקו בפעם השנייה ורה"י שאביו אסר עליו להגיע לישיבה (ארץ)

34
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ז' בשבט | 09.01.22
ראשי ישיבות נדבקו בנגיף קורונה
ראשי ישיבות נדבקו בנגיף קורונה (צילום: אלי קובין, מוטי גרין)

משבר הקורונה לא פסח גם על עולם הישיבות, שם יש אלפי בחורים שנדבקו, חלקם בפעם השנייה, גם אלו שחוסנו. במקביל, ראשי ישיבות רבים נדבקו אף הם בנגיף קורונה.

כפי שדווח מוקדם יותר היום, ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין בן ה-98, נדבק בנגיף הקורונה, למרות הזהירות המפולגת בה נקט ושלושה ימים לאחר שהתחסן במנת החיסון הרביעית. הציבור מתבקש להתפלל לרפואתו השלימה של הגאון רבי ירחמיאל גרשון בן מרים לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

ראש ישיבת באר יעקב הגאון רבי דוד שפירא, אומת גם הוא היום - בפעם השנייה לנגיף קורונה. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי דוד יצחק בן ציפורא פייגא.

ר"י חברון: הצעירים לא פוחדים מהמחלה, אלא מהקפסולות (צילום: איחוד בני הישיבות)

ראש ישיבת בית מתתיהו, שהחלים לאחרונה מהמחלה הידועה ונשמר אף הוא מאוד, אומת הבוקר לנגיף קורונה, גם משגיח ישיבת בית מתתיהו הגאון רבי שלמה ברויאר, אומת אחר הצהריים לנגיף קורונה.

הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור ראש הישיבה הגאון רבי ברוך בן צביה, והמשגיח הגאון רבי שלמה בן שמחה פרדכע.

מי שנזהר לאורך השנתיים האחרונות מאוד מהנגיף, הוא ראש ישיבת חברון, הגאון רבי דוד כהן, שזן האומיקרון לא פסח גם עליו (ראש הישיבה נדבק לפני כשנה, לאחר שנטל את החיסון הראשון. ח"ב), והיום הוא נמצא חיובי לנגיף הקורונה. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי דוד בן אסתר.

הגר"ד לנדו לבני הישיבות: 'המבנה שחייתם בו - עובר זעזוע' (צילום: דוד זר )

ראש ישיבת מאור התלמוד וחבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי אברהם יצחק קוק, נמצא אף הוא לפני הצהריים מאומת לנגיף הקורונה. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי אברהם יצחק הכהן בן בלה רחל.

ראש ישיבת סלבודקא הגאון רבי דב לנדו, שנזהר מאוד בשנתיים האחרונות מנגיף קורונה ומיעט ביציאה מביתו, נדבק אף הוא בסוף השבוע האחרון. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי אפרים דב בן דבורה.

הקפות שניות בישיבת מאור התלמוד ברחובות, עם רה"י הרב קוק • תיעוד (צילום: ט. ברונר)

משגיח ישיבת קול תורה בשכונת בית וגן בירושלים, הגאון רבי יצחק ירוחם ברודיאנסקי, נמצא בשעות האחרונות כחיובי לנגיף קורונה. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי יצחק ירוחם בן הניה.

משגיח ישיבת קול תורה לצעירים ומי שמכהן גם כאדמו"ר מדרוהוביטש, נדבק אף הוא היום בנגיף הקורונה. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי אביעזר זעליג אשר בן רחל.

ראש ישיבת 'מן ההר', הגאון רבי חיים מן ההר, קיבל אף הוא היום תשובה כי הוא מאומת לנגיף המדבק. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי חיים יהודה בן מתילדה.

ראש ישיבת נחלת שלמה הגאון רבי אברהם ארלנגר, אומת בפעם השנייה כחיובי לנגיף הקורונה. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי אברהם בן ציפורה רחל.

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו התגלה כחיובי לקורונה בבדיקה ביתית ומצבו טוב, במקביל רעייתו ונהגו האישי נדבקו בנגיף. שמו לתפילה - הגאון רבי דוד ברוך בן חיה איטה.

הפוסק הצעיר מבני ברק, הגאון רבי עמרם פריד, נמצא בשעה האחרונה חיובי לנגיף הקורונה. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי עמרם בן בתיה.

יצוין, כי ראש ישיבת נתיבות חכמה, הגאון רבי דניאל וולפסון, הפסיק להגיע בזמן האחרון לישיבה וזאת בשל התפרצות הקורונה בישיבה. ל'כיכר השבת' נודע, כי אביו של ראש הישיבה, אמר לו את ההוראה לא להגיע לישיבה, עד שהתחלואה תיפסק.

זן האומיקרון לא פסח על עולם הישיבות, וכפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', בישיבת 'נתיבות חכמה' יש עשרות בחורים שנדבקו, כמו גם ב'בית מתתיהו' שם יש כעשרה בחורים חולים. בישיבת איתרי - 15 בחורים. ב'עטרת ישראל' - 4 בחורים. ב'לנדא (היכל יצחק) - 5 בחורים, ב'סילבר' (דרך חכמה) - 2 בחורים ובישיבת מיר ברכפלד כ-30 בחורים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי לאור החלטת הממשלה לא לתת בדיקות קורונה סתם, במכונות השתייה המוצבות בעולם הישיבות, החלו למכור בשבוע האחרון בדיקות אנטיגן במקום פחיות שתייה.

ביום שישי פורסם מכתבם של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בעקבות הגל החמישי של הקורונה, בו נכתב כי ‏"כאשר שוב מתרגש עלינו הנגיף המפריע, זאת ועוד צרות רבות ורעות יותר מהרגיל הי"ר, ודאי צריכים הכל להתחזק בתפילה ובשקידת התורה, ולא להכנע לעצת היצר שרוצה להפריע ללומדי התורה, אלא כל או"א ‏יתחזק בסדרי הלימוד.

"‏ובפרט בעת כזאת שעולם כמנהגו נוהג באין מפריע, לא תהא כהנת כפונדקית לפגוע ח"ו רק במוסדי העולם, ‏ועל כל הלומדים ובכללם בני ובנות ישראל הלומדים תורה ויראת השם, לזכור כי התורה היא מגנא ומצלא ‏יותר מכל ההשתדלויות וחלילה לבטל הלימודים.

"‏אמנם צריך להשתדל בכל דרכי הטבע שלא להדביק אחרים ח"ו, וגם להתחסן כל אחד לפי מצבו, ונעתיר בתפילה ותחנונים כי בזכות התורה יסר השי"ת מעלינו את הנגע הזה ויושיענו מכל הצרות".

תוכן שאסור לפספס
34 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
יש מי שחושב שיש ראשי ישבות שעומדים בתור להידבק.
מגוחך.10.01.22
24
החיסון מועיל נקודה סוף פסוק. באחוזים החולים קשה והמתים ברובם מחוסנים. הלא מחוסנים זוכים בחסינות ובריאות איתנה!! חיזרו בתשובה והשליכו את אלוהי המסכה
ללא שם10.01.22
23
החיסון מועיל?......
א ליידיגע וועג09.01.22
החיסון גורם לכך שהמחלה תהיה קלה יותר. בדוק לפי המצב של החולים. מי שלא מחוסן מקבל את המחלה קשה יותר. תהיו בריאים.
רחל09.01.22
מכיר כמה שהתחסנו ב3 ויש ב4 חיסונים, וקיבלו את זה קשה. מהם שלפני החיסון הראשון קיבלו את זה קל. אז למה סתם לבלבל ת'מוח לנאשים?
דוד10.01.22
להזכירך הרב קנייבסקי נדבק בשלב מוקדם, עוד בטרם היה חיסון. הוא נדבק ללא חיסון. כך שגם התיאוריה הזו, זה כמו אילו לסבתא היו גלגלים. מה היה קורה אלמלא חוסנו? בוא נשאל שאלה יותר נכונה. מה היה קורה אם הרבנים היו פוסקים לסגור את נתב"ג, במקום לפסוק להתחסן. או לפחות להימנע מלטוס לחו"ל. היה הרבה פחות תחלואה
יצחק 10.01.22

הצגת כל התגובות

22
משגיח ישיבת איתרי הגר"ז גצל זאב זליג בן שושנה רייזל לרפו"ש
תלמיד10.01.22
21
מה עם הרהג ר יהושע עישל אייכנשטיין
רי יד אהרון10.01.22
20
אמלה איזה פחד
רינוש10.01.22
19
שם של ר"י מאור תלמוד: אברהם יצחק הכהן בן בלה רחל
אוסטפנקו09.01.22
18
אם מתפללים על רב גאון כלשהו, אבל כשמזכירים את שמו לתפילה לא אומרים את המילה גאון לפני כן נגיד "לרפואת רבי דוד בן אסתר" בלי "הגאון", התפילה עדיין מועילה לבן אדם הזה? או שאז התפילה עלולה בטעות להועיל לרבי דוד כלשהו שאינו גאון?
מח"ש09.01.22
ואף גם זאת, בהזמנה לחתונה רושמים את הורי החתן והכלה כפלוני ורעייתו, והיאך כאן מזכירים את שם אמו של החולה, והלא ראוי היה להתפלל על פלוני בן רעייתו של פלוני.
שמיל09.01.22
גם האשכנזים מזכירים את שם האם בתפילה כי כך נהוג על פי קבלה.
מי שיודעים10.01.22
תלוי אם אתה אשכנזי או ספרדי
אשכנזים כותבים רעיתו אז בתפילה אומרים את10.01.22
למח"ש: העיקר כאן הוא הכוונה. אין צורך לומר גאון... ותפסיק להתלוצץ.. לשמיל: המנהג שלא להזכיר את שם האישה בהזמנה הוא אכן מגוחך. ואולי גם בספר הטלפונים יכתבו: ורעייתו?? בתורה לא מצינו שימחקו שמות נשים וגם לא בש"ס. אין כאן אלא מנהג חניוקים.
זצ"ל בצל10.01.22
17
ומה עם מרן הגאון הגדול מרן שר התורה והיראה הצדיק רבי עמיאל שטרנברג שליט"א ראש הישיבה המרכזית ישיבת הר - המור ??? שחכתם את גדולי הדור האמתיים השם לתפילה מו"ר מרן הרב עמיאל בן ריבקה
יוחנן שטרן 10.01.22
16
גם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו התגלה כחיובי לקורונה בבדיקה ביתית. הרב חש בטוב וישהה בביתו עד לתום תקופת הבידוד.
שלי09.01.22
15
מתעדכן
יואב10.01.22
14
לכל המגיבים המתלוצצים,מי שמכיר את המצב באמת יודע שהחיסון מועיל כדי שלא תהיה מחלה קשה,ולשומעים יונעם. יש מספיק גדולי ישראל שביררו את זה,ויש להם דבר שאין לאלה שיושבים על המקלדת, זו "סיעתא דשמיא"!
אברהם09.01.22
13
מי שהתחסן באמת לא פלאצבו זה אשמתו אם חס וחלילה ימות מברך אותם לרפואה שלמה וזה לא ארובה שלא תידבק אם אתה מחוסן. אלה שלא התחסנו אם ישמרו על עצמם נכון לא יקרה להם כלום אם הוא אדם בריא.
ללא שם10.01.22
12
אין על ר' דניאל!!!
יאיר10.01.22
11
כולם מחוסנים כדעת תורה! החיסון לא מועיל כלום! אפס. מה הוא כן עושה? לא יודע.
ללא שם09.01.22
החיסון מועיל מאוד ואגיד לך במה. מונע ממשרד הבריאות לשבת על הוריד של הציבור החרדי ולהפוך אותם למפיצי מחלות. ככה באים למשרד הבריאות ואומרים לו, הרבנים הורו להתחסן. עשינו את שלנו.... זה הדבר היחיד שזה עושה. טוב עשה ליצמן שהתפטר ידע היטב שהמקום הפך להיות בעייתי.
דוד 10.01.22
10
כל חברי מועצגה"ת דדגל.. לא דנו בשנים אחרונות בנושאים הטראגים קשים ובוערים על אמת ציפור נפשה של יהדות צרופה וקידוש שם שמים, אלא עסוקים בענינים שנשגב מבינתינו טפל ולא עיקר בטענה (שאין לנו עסק בנסתרות) ראשית סיגרו את השופר המבוזה יתד הלא נאמן וכל המשוחדים סביבו בשמות וועדות ועסקנונים למינהם, זו תורה וז
ללא שם10.01.22
9
אל נא רפא נא להם! רבש"ע ישלח להם רפואה שלימה ממרום! והן קל כביר לא ימאס תפילת רבים.. בשורות טובות! (ואל תשכחו לעדכן אותנו בבשורות הטובות)
.10.01.22
8
ומה עם מרן הגאון הגדול מרן שר התורה והיראה הצדיק רבי עמיאל שטרנברג שליט"א ראש הישיבה המרכזית ישיבת הר - המור ??? שחכתם את גדולי הדור האמתיים השם לתפילה מו"ר מרן הרב עמיאל בן ריבקה
צבי יהודה 10.01.22
7
לא הבנתי .... גלצעםציזראלצחולה בקורונה .... רבים רבים מה איתם?
james10.01.22
6
כמה שיותר מתחסנים יותר נדבקים. עובדה. אבל לכו להתחסן. מגוחך.
עלמא דשיקרא09.01.22
5
אין צורך להגיב כאן ולתת שיעור מוסר לגדולים מאיתנו למה ואיך קרה להם כל עם ישראל חולה כל חברי הכנסת חולים ולא חסר לצערינו זה זמן שכל אחד יפשפש במעשיו ויבדוק מה אצלו לא בסדר ולא מה אצל השני זה מגיפה ציבורית היום השכן מחר זה אתה הכל ענין של זמן
תפילה10.01.22
4
תשנו כבר את המספרים שלכם! זה בדיחה! המספרים הם לפחות פי מאה מזה!
אלי09.01.22
מספר הנדבקים בישראל הוא יותר ממיליון. לדעתך יש בישראל מאה מיליון תושבים?
מר בחור10.01.22
3
לשואלים מה החיסון מועיל... כן הוא מועיל בקבלת המחלה בצורה קלה ביותר אף לזקנים וחולים (לדוגמה ר' גרשון) לא רוצה לחשוב מה היה המצב לולי החיסון (אלפי חולים קשה ועשרות נפטרים ל"ע) אז אולי הוא לא מונע לחלוטין את הקורונה אבל הוא מציל חיים!! ככה גם אנשים מחוסנים טבעית וגם מחוסנים ממחלה קשה מאוד
הגיון לבי09.01.22
2
ומה עם מרן הגאון הגדול מרן שר התורה והיראה הצדיק רבי עמיאל שטרנברג שליט"א ראש הישיבה המרכזית ישיבת הר - המור ??? שחכתם את גדולי הדור האמתיים השם לתפילה מו"ר מרן הרב עמיאל בן ריבקה
צבי יהודה 10.01.22
1
תכתבו אותי בבקשה
שלום בער סורוצקין09.01.22
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24