כיכר השבת

בלשכת הגיוס | תיעוד

שערורייה: בחורי הישיבות מחכים שעות בלי אוכל ושירותים

בדיקת 'כיכר השבת': בחודשים האחרונים נאלצים אלפי בחורי ישיבות, לחכות שעות בלשכת הגיוס ללא כל תנאים אלמנטריים בסיסיים וללא כל סיבה הנראית לעין; "ומתפלאים ש'הפלג' לא מתייצב" (בארץ)

84
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ה' באדר ב' | 08.03.22
בחורי הישיבות ממתינים מחוץ ללשכת הגיוס בתל השומר (צילום: ללא קרדיט)

תופעה בלתי נסבלת: על פי בדיקת 'כיכר השבת', בחודשים האחרונים, בחורי הישיבות המגיעים ללשכת הגיוס בתל השומר, נאלצים לחכות בתת-תנאים, ללא כל סיבה מוצדקת הנראית לעין.

על פי החוק הקיים, בחורי ישיבות שמעוניינים לקבל דיחוי מהצבא ולהמשיך לשקוד על חוק לימודם בישיבה, מחויבים לבוא מדי חצי שנה ללשכת הגיוס בתל השומר ולהציג את הדיחוי החתום בידי עורך דין, המוכיח כי תורתם אומנתם.

הסדר זה נהוג שנים רבות, ועד לא מכבר, היה ניתן להציג את הדיחוי גם בלשכת הגיוס המיתולוגית בירושלים, אלא שבשנים האחרונות, רשויות הצבא החליטו, כי הדיחוי יתבצע רק בלשכה בתל השומר.

מבדיקת 'כיכר השבת', עולה, כי מאז הקורונה בחורי הישיבות המגיעים ללשכת הגיוס בתל השומר נאלצים לעבור קודם הגעתם למדור ישיבות - מדור של גיהינום.

אחד מבחורי הישיבות שהגיע אתמול ללשכת הגיוס, מספר ל'כיכר השבת', מה התרחש שם, לדבריו, "מאז התפשטות נגיף הקורונה בישראל, המצב בלשכת גיוס - נהיה נורא". לדברי הבחור, "לפני הקורונה, הבחורים היו נכנסים לבית הכנסת בלשכת הגיוס, יושבים בפנים במקום מוצל או מוגן מגשמים, לומדים ומחכים שיקראו בשם שלהם להיכנס לתוך הלשכה, כדי להציג את הדיחוי".

"גם אם היה עומס בבתי הכנסת, הבחורים היו יכולים להיכנס לתוך המתחם ולשבת שם - ואף לרכוש ממכונות החטיפים והשתייה ואפילו לא ייאמן לעשות את הדבר האלמנטרי ביותר - וללכת לשירותים".

לדברי הבחור: "מה שקורה היום זה קטסטרופה, להגיע לפה זה נהיה סבל בל יתואר, בחורי הישיבות נאלצים לעמוד בקור, בגשם בחום הלוהט ולהמתין בחוץ שעות רבות - סתם. הרי אפשר להכניס אותנו בפנים אבל משום מה, הצבא החליט שלא - הבחורים יסבלו בחוץ".

בחור אחר מאר ל'כיכר השבת': "זו פשוט התעללות לשמה אין לכך שום הסבר הגיוני - העולה על הדעת. הם משאירים אותנו בחוץ כמו עדר עיזים".

בחור נוסף מספר: "אני הגעתי בשעה עשר בבוקר ללשכת גיוס ועד השעה 14:00 לא נכנסתי ונאלצתי לעמוד בשמש הקופחת ולהמתין. למה? למה להכניס כל רבע שעה עשרה בחורים?".

עוד בחור מספר: "אתמול אף נוצרה פה אנדרלמוסיה גדולה, מכיוון שיש בחורים שצריכים שירותים או שחייבים לקנות שתייה, וכאשר פותחים את הדלת לעשרה בחורים, אותם בחורים מנסים להיכנס פנימה בכל הכוח ומתחיל בלאגן ומכות. זה קורה כי אנשים כבר מאבדים סבלנות ונראה שלאף אחד לא אכפת. אתמול אפילו הגיעה משטרה בניסיון להשליט פה סדר".

אותו בחור מוסיף בציניות: "אחר כך מתפלאים למה 'הפלג' לא מתייצבים ועושים הפגנות. ברור, הם צודקים, אם ככה מתייחסים אלינו - שלא עשינו שום דבר ואנו פועלים לפי החוק, אז למה הם מצפים?!".

כזכור, לפני יותר משנה, בזמן הקורונה, דווח לראשונה ב'כיכר השבת', על כך שבצבא מכריחים מאות בחורי ישיבות לבוא ביחד ללשכת הגיוס ובכך נוצרה מסיבת הדבקה המונית.

תגובת דובר צה"ל: "מדור בני הישיבות פועל בתיאום מלא מול ועד הישיבות, ומאזן בכל יום את מספר הישיבות שמתייצבות באופן מרוכז ובזמנים קבועים מראש. על מנת למנוע אי-סדר, נעשים מאמצים רבים בכדי שהכניסה למדור תעשה בצורה מבוקרת. לעיתים לאור אי עמידה בזמנים של המזומנים, נוצרים עומסים המביאים להמתנה".

"נציין כי המדור דואג לרווחתם של בני הישיבות ומספק מענה מותאם. במידה וההמתנה נעשית בחוץ, ישנה אפשרות להיכנס למדור ולקבל מענה של מזון, שתיה ושירותים. המענה הינו דינמי, ונעשה לאור הצרכים שעולים. בחורף מוקם אוהל מסודר על מנת לאפשר המתנה נוחה במקרה הצורך, וכנ״ל בשעות החמות מוקמת ציליה".

תוכן שאסור לפספס
84 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
מי זאת הצדקת מרים שמחכה כ"כ יפה לאחיה או לבנה. מהממת.
ירושלמים09.03.22
46
מה הם רצו ????טשולנט!!!!!!!
קוגל איטריות תפו"א וכ"ו08.03.22
הם רוצים גם תזמורת ומזגן, אה וגם נס קפה, כמו בכוילל.....
תזמורת08.03.22
רצו קצת כבוד יא דוחה
מיכי08.03.22
45
לא חדש. גם לפני כ-27 שנה הכריחו אותי להיסחב כל יום לבקו"מ עם קיטבג במשך שבועיים ולחכות "עד שיקראו לך לשיבוץ" עד ששיבצו אותי בבסיס נידח בדרום. הייתי בעתודה ב' אקדמית. ביזיונות.
חוגר ישן חום08.03.22

הצגת כל התגובות

44
הבחור לא הבין מעולם למה הפלג לא מתיצב אבל הוא צודק למה שיבין כשהפראבדה של התקשורת רק מסבירה לו שהם מחפשים עקשן... בכל אופן אי ההתיצבות של הפלג היא לא בגלל ענינים טכנים כאלו או אחרים אלא כאי ציות לחוק שמטרתו לחייב את עולם התורה להביא יעדים מה שאומר שאני פוטר את עצמי במכירת דמו של חברי וכפי שאמר הרב
י08.03.22
43
הייתי שם לפני שבוע והיחס של החיילים נורא
אברך08.03.22
42
אני 3 שנים שירתתי בצבא בשטחים, ומסרתי את נפשי, ואתם לא יכולים כמה שעות לעמוד בתור כדי לקבל אישור להשתמטות, ודורשים אוכל ופינוקים, חוצפנים. אני מתבייש שהייתי פעם חרדי
אורי08.03.22
גם אני מצטרף לדבריו אתה באמת מסכן אורי רואים כיצד שטפו לך את המוח וטימאו אותך במאכלים במראות מחשבות ביטול תורה מה יהיה אתך אורי מתי תזכה להאיר ולחזור בתשובה באמת בלי חרטות כי מי שמתחרט על המצוות שעשה מאבד את כל המצוות והשכר שלו חבל עליך
אורי המסכן08.03.22
כולנו מתביישים בך על זה שהייתה חרדי דבר ראשון אם הייתה חרדי אתה אמור להבין אולי אפילו קצת מה זה תורה ומה זה צבא ולהבין את השוני ביניהם וכה זה חמור דבר שני היה עדיף שתסתום את הפה ולא תגיב כמו תינוק.....ועוד אתה אומר שעשית צבא ולא הייתי נותן לך אפילו לא כיתה א' יסודי עם תגובה כזו
אין על החרדים09.03.22
לא היית מעולם חרדי מזל שקיבלו אותך לצבא
יש 09.03.22
כל כך נכון...
דני08.03.22
כמה שאתה טיפש עוד יבוא יום ותבין אתה חלשלוש לא יכולת להתגבר על כל התאוות שלך ולהישאר בן תורה אתה כזה חלשוש מה הגדולה לעשות שרירים ולהיות בשטחים תכל'ס מה יצא לך מזה כלום אפס תגיע לעוה"ב יגידו לך עכשיו אתה הגיבור של המדינה יגידו לך אתה לא מגיע לקרסוליים של האברך שאין לו אפי' קצת שרירים והיה בשטחים וכו
ליטאי גאה 08.03.22
דפקת רק את עצמך
זלמן ליב09.03.22
אויי אורי המסכן, הדרדרת ממש לשיא הטומאה, עכשיו שאתה שמאלני חילוני אתה קורא למלאכים משתמטים...? מה מסרת את נפשך...??? אתה באמת מאמין לשקר שלך? היית משגיח כשרות שבוע שבוע בצריפין... אבל הצבא טימא אותך , מתפלל עליך שהשם יערה עליך חוט של חסד ותחזור להוריך האבלים.
אברום08.03.22
אם אתה מתבייש מכזה דבר אז אתה בכלל לא חרדי ולא הייתה חרדי עובדה שהיית שם אתה שירתת בצבא וקיבלתה פול הטבות ולא למדת אילו הבחורים גם גרמו להם ביטול תוירה וגם לא מקבלים בזה שום הטבות כמוך וגם הרעבו אותם ועינו אותם ולפחות אל תגלה את סרחונך בושה עכשיו תתבייש שדיברת כך
תתבייש08.03.22
חחחחחחחחחחחח חרדי מסתלבט
שלום08.03.22
41
זה שהצבא מתנהג נורא זה מחדל אבל מ פה ועד להבין את הפלג המושחת יש עוד דרך ארוכה . אגב כל אלו שהמתינו בשמש הקופחת זה בקטנה מול ההמתנה בפקקים בגלל הפלג...
יוסי08.03.22
הפלג פשוט ראה את הנולד
בתיה אדלר08.03.22
40
באמריקה, במלחמת וייטנאם, הסרבני גיוס הפגינו בסיסמה : HELL NO WE WON'T GO!
נפתלי08.03.22
בוז לכם! במלחמת ויטנאם אמריקאים מלחמו בשביל מדינה אחרת כאן נלחמים על הבית
דני08.03.22
בחורי הישיבה הם שומרים על הבית. בזכותם קיים העולם. מי הכניס לך בראש שטויות שהחיילים שומרים, אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי.
יוסי09.03.22
39
לא דבר חדש לצערי וחבל שהחכי״ם לא פועלים בעניין
נטע08.03.22
38
תודה שאתם מציפים את הנושא כי גם אני הייתי שם לאחרונה וזה היה פשוט בלתי נסבל... יישר כוח
ללא שם09.03.22
תתייחס לזה כאילו ביצעת שירות צבאי של יום רַחֲמָנָא לִצְלַן. בתור פריבלג שלא מתגייס, נא לא להתלונן.
עמיר09.03.22
37
מי שמתייצב כנגד הוראת מרנן ורבנן שאסרו להתייצב לא מגיע לו שירותים
נתי08.03.22
אתה חושב שתקבל מקום בגן עדו וזה בגלל שאתם חוסמים כבישים וגורמים לאברכים ולאמהות ולרבנים ליתקע שעות בכביש ונראה לעכם שע'ז תקבלו גן עדן גורמים צער ועגמת נפש וגזל זמן גמור מי ימחל לכם ע''ז מה אנו אשמים למה אנחנו משלמים ולמה אנחנו צריכים לסבול בגלל ההוא שלא רוצה לחתום בסה''כ לחתום אני לא נכנס ח''ו לדע
עצניק/מחבל08.03.22
צודק
טוויטו08.03.22
36
למה לא להתעלל בדוסים????
f08.03.22
למה לא לתפוס אותך באמצע הרחוב ולעשות לך לינץ'? ואחר כך לאשפז אותך?
g08.03.22
למה לאשפז אותו? נשאיר אותו שם לאנחות....
אפרת גילבוע09.03.22
35
ממש על הכיפאק יש כבר מה כביכול לרצות את הרשעות של כת הפלג השחצני הארטילריה רועמת ורועשת טובחת עשרות אלפי אנשים נשים וטף והעולם נדהם ומפארת את הערבות הדדית והאחדות של כלל ישראל והשטן שולח שליחיו להתפרע בכיכרות העיר לחלל ש"ש
גיוואלד08.03.22
אין קשר בין משפט למשפט!!!!!!!!!!!!!!!!!!! זה?? - פואמה?????
דיידי08.03.22
34
הרוצה את הרב יבוא אליו... וכשזה יקרה יכבדו את החיילים מכל טוב המטבח של הישיבה.
נביא אמת08.03.22
33
השערורייה האמיתית היא הבחורים עצמם. חוצפנים. הצבא לא מאפשר כניסה למתחם סגור בגלל הקורונה. האם עמי הארצות האלו לא מבינים זאת. זה גיהינום? זה מצדיק הפגנות של הפלג? מה כל כך נורא אם אין להם גישה למכונות חטיפים? לא יכולים להביא חטיפים מהבית? מדובר בחוצפה שערוריתית של ממש.
אלי08.03.22
גם שירותים יביאו מהבית???????????????????
אריאל08.03.22
32
נכון מאד. התייצבתי לפני כמה חודשים. החיילים בכוונה משאירים שעות בחוץ בלי שום הצדקה. מתייחסים בגועליות. טוב מאד שפרסמתם!!!
בחור ישיבה09.03.22
31
מעולם לא הביאו לשם מזון אולי יש שם ברז מים. וזו התעללות לשמה שמכל הארץ צריכים להגיע לחכות שעות בשביל שני דפים מסמורטטים .... לא מבין את הקשר לפלג הרבה יותר גרוע לחכות שעות בגלל ההפגנות שלהם תחת השמש הקופחת
כיפה08.03.22
30
והיכן כל הנציגים ששילשלנו את פיתקם לקלפי??
מתי08.03.22
29
ערי ליטא מחוז דונייצ'ק הפגזות ביום ובליל
חבל בנימין 08.03.22
28
הצבא הזה… ממש לא בסדר! במקום לעמוד 4 שעות פעם בחצי שנה תתגייסו ותעמדו 4 שעות פעמיים ביום בשמירות, ללא שירותים ואוכל
ממש רחמנות08.03.22
איפלו לא פעם בחצי שנה פעם בשנה וגם לזה הם אף פעם לא באים בזמן
בוא נשווה 09.03.22
מה זה במקום להתגייס, מי החליט שצריך להתגייס ויש במקום. בני הישיבות שומרים עלינו, הם מתגייסים יום ולילה, הם לא צריכים לעזוב את הישיבה אפילו פעם בשנה. מספיק עם השטויות של עמי הארץ
יוסי09.03.22
27
בושה שהנציגות החרדית לא מסדרת הגשת דיחוי בלשכת הגיוס בירושלים כך שכל אלפי הבחורים הירושלמים צריכים להיטלטל שעות ארוכות על מנת להגיע לתל השומר ולשלשל את הטופס באשנב החלון.
ישיבישער09.03.22
26
אני נסעתי היום מהצפון הגעתי ופתאום סגור לא פועל היום מדור בני הישיבות ללא הודעה מוקדמת ממש עולם שלישי
איש פשוט08.03.22
איזה מסכן אתה, נרשמה תלונתך, עוד תלונות?
איזה מסכן08.03.22
25
זה נורא והבעיה שזה גם אברכים נשואים עם משפחות עד גיל 26 כמוני שצריכים להמתין כל כך הרבה זמן!! סיוט ועוד תחבורה נוראית למקום
יהודה08.03.22
24
מאות אלפים צבעו עיר ה' בשחור לבן מעבר חציה וגשר אנושי בוא יבוא מלך הכבוד ומי הוא זה מלך הכבוד , ה' צבאות הוא מלך הכבוד בא לשפוט את הארץ .
מלכות דרעא יגון08.03.22
23
הם ממש חצופים הייתי שם לפני בערך חודש וירד גשם עמדנו שם מאות בחורים ביקשתי מהשומר לנסות להיזדרז והוא רק צחק עלי ועל כולם זה פשוט הזיה
יעקב08.03.22
יעקב, מה אתה אומר? האם למדת בישיבה על חפצא ששמו "מטרייה"?
אלי08.03.22
מטריה לא תמיד עוזרת
אין על החרדים09.03.22
למדת, על דבר שנקרא ביטול תורה. למדת, על שנאת עמי הארץ לתלמידי חכמים. למדת בכלל.
מבסוט09.03.22
שכח להביא
החוזה בכוכבים09.03.22
22
ועד הישיבות - הם הכתובת
איש פשוט09.03.22
21
ממש כמו שמחכים שיפתח החדר אוכל בישיבה.... למה שבתל השומר יהיה יותר טוב????😅
נחת08.03.22
20
אם אף אחד לא יתייצב, אז הצבא יבזבז ימים ושבועות בחיפוש אחרי כל אחד. בסוף ירימו ידיים. שיתחילו לגייס ערבים.
נפתלי08.03.22
19
זה לא חדש... אבל זה מראה את הרמה של צה"ל... מי שחושב שאחרי הגיוס היחס ישתנה, אז שידע, שיקבל אותו יחס גם אחר כך
אריק08.03.22
18
אנחנו ישיבה מהצפון הגענו בשעה 9:30 בבוקר וייצאנו משם בסוף היום שזה אומר 16:30 בגלל שאחד אמר לחייל שהוא טיפש עשו לנו בלאגן וכמעט החזירו חצי מהישיבה חזרה לצפון כאילו זה רבע שעה נסיעה אין מים אין שירותיים ואין היתיחסות בושה שככה בחורי ישיבה צריכים לסבול
בחור ישיבה08.03.22
17
חצוף מי שמעז לדבר עליהם רע! בושה שככה צריכים להתנהג אליהם כאילו הם לא בחורים צעירים עם רגשות, אין טיפת כבוד. גועל נפשששששששששששש
ללא שם08.03.22
16
מציע לדובר צה"ל להגיב כך: שמענו בכאב רב את בחורי הישיבות היקרים. הוחלט, להקים במהירות אוהל ענק, באוהל יהיה מתחם לימוד מסודר עם ארון קודש ספר תורה ספרי קודש וכד', כמובן ספסלים נוחים ועוד. כמו כן יוקם מטבח, וכן שירותים ושאר הדברים הנצרכים.. לצורך הקמת המתחם, צה"ל יוציא באופן מיידי גדוד לוחמים מיו"ש
משה08.03.22
אתה משתמש בסטיארוטיפ זול ומשווה בין צרכים בסיסיים למפונקות. סתם גיבוי לשונאיינו
מתי08.03.22
האמת, זה מה שהיה צריך להיות, הבחורים האלו הם יחידת העילית של עם ישראל,ממיתים עצמם באוהלה של תורה, כל הבריה לא נועדה אלא לשרת אותם, עליהם עומד העולם,
יהודי09.03.22
זה מה שהיה צריך להיות, הרי נאמר ועמדו זרים ורעו צאנכם. אבל אנחנו בגלות. איך לא מתביישים אנשים לדבר כך על לומדי תורה שעליהם עומד העולם. נכריז בגאוה, כן כן. בחורי הישיבות הם הכי חשובים, מגיע להם הכל וממש הכל.
יוסי09.03.22
15
בזמן הגאולה נאמר יראי חט ימאסו .כנראה שהכותבים פה ממש שונאים את הבחורי ישיבות .אז לכותבים פה תחזרו בתשובה מהר כי הנבואה שכתובה כבר מימשתם אותה
אוהב את עם ישראל08.03.22
14
זועתעולם מה שהולך שם חיכתי שם למעלה מ3 שעות
מאיר14.08.22
13
אין גבול לעזות מצח שלכם. נראה אתכם עומדים 4 שעות בשמירה ללא אוכל ושירותים. תגידו תודה רבה שיש לכם בכלל פטור. מה הקשר שאתם אברכים? אסור לכם לעמוד בתור? מה קרה ? רוצים טשונט וקיגל ??? מציעה שתבקשו משרות חדשות ממשרד הביטחון כרכזי חרדים , כמו בקופות חולים.
הרצחת וגם ירשת?08.03.22
תגיד תודה אתה אומר חצוף אומלל כל התורה שלהם היא ורק היא מגנה על כל העולם'' ביטול תורה מביא לאסונות כל העולם עומד על התורה חבל שאין לך מושג ולו מעט מהי תורה אבל אף פעם לא מאוחר ערוץ הדברות אתה מכיר ערכים לב לאחים איילת השחר חבל על כל רגע בלי התורה כי בלי הקדוש ברוך הוא אין כלום אבינו שבשמיים ממתין ל
יש 09.03.22
12
מסתבר שהשקפתו של הרב אוירבך הייתה למרחקים
כל מילה מיותרת08.03.22
11
מה הקשר אוכל?? כל הזמן צריכים להפריס
יהודה08.03.22
10
עדה חרדית ואסירי הפלג צורו על ספרא עת הגאולה כאן .
מלכות דרעא יגון08.03.22
9
שכחתם לציין שלא פעם ולא פעמיים הבחורי ישיבה שבאים דוחפיםומקללים את החיילים העושים את תפקידם.וגם הקללה נאצים חוזרת פעמים רבות.אתם בני ישיבה,תתנהגו ככאלה לפני שאתם דורשים מאחרים
ללא שם09.03.22
8
אפשר לעשות בצד. ובוודאי יוקם בקרוב ארגון להסעדת המסכנים ונתחיל לקבל צינתוקים מטלפניות
צבי יהודה08.03.22
7
הפלג אינו מתייצב גם אם היו תנאים נאותים כולל ארוחת צהרים על חשבון הבית ויין ישן נושן מימות אחשוורוש. הסיבה פשוטה מאוד - לא משתפים פעולה עם מי שרוצה לרצוח אותך. וזה יותר חמור מרצח כפי שקבעו גדולי ישראל.
מוחמד אייזנבאך08.03.22
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 קרעת אותי מצחוק על השם שלך
א.ס.08.03.22
6
הכריזו עיר ה' אוטונומיה עצמאית אין ערל זר ומצורע באים בשעריה .
מלכות דרעא יגון08.03.22
5
מי ייתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור הקפיץ לכל הבעלבתים והחילונים פה את הפיוז אין עליכם בחורי ישיבות אתם הגאווה שלנו!!! אתם שווים הרבה יותר מכל חייל ושומרים עלינו הרבה יותר ביעילות
אחת נואמלית08.03.22
4
בחורים יקרים❤️ עם ישראל גאה בכם!!! תשמרו על עצמכם מעריכים אותכם ומתפללים לשלומכם בהצלחה בישיבות! אהובים❤️
נועה ושי08.03.22
עם ישראל בז להם..
ישראלי08.03.22
אולי העם הישראלי עם ישראל האוטנטי שעוד נשארה בו טיפת אמת מצדיע להם בזכותם עומד העולם
טני08.03.22
3
חוק הגיוס גזעני ולא חוקתי. מגייסים רק יהודים ולא ערבים - שהם שולטים בממשלה של בנט. אם כל החרדים יסרבו להתייצב, זה יהיה סוף לחוק גיוס חובה.
נפתלי08.03.22
2
מה הם רוצים קיגל רוגעלך צ'ולנט זה לא טיול ולא מגיע לחרדים את העולם.
וו08.03.22
אתה מבין. שרותים זה טשולנט ורוגאלך. יפה, על זה נאמר השקר אין לו רגלים. תענה שטויות, ואתה עוד חושב שאתה צודק.
מבסוט09.03.22
נגיד לך מגיע לשרת בקרבי ולמות עם הערבים.....תכבד גם את השני לא יקרה כלום הם לא ביקשו אוכל הם ביקשו תנאים אנושיים וקצת הכבוד שמגיע להם
אין על החרדים09.03.22
1
אני שמיועד להתגייס חיכיתי גם הרבה שעות על כלום ואז שלחו אותי הביתה ואמרו לי תבוא במועד אחר וחוזר חלילה
מלש"ב30.11.22
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

סקירה היסטורית

"מי שלא לומד – שיתגייס?" | שלוש נקודות מבט מעמיקות על ה'השקפה' של עולם הישיבות

יעקב מתן | 28.04.24

התמוטט בביתו

תפילות בעולם הישיבות לרפואתו של בן הגרמ"ד סולובייציק

חנני ברייטקופף | 28.04.24

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24