כיכר השבת

פרסום ראשון

צביקה כהן לדרעי: "לא אתמודד לראשות אלעד"

דרמה באלעד: צביקה כהן הודיע אמש ליו"ר ש"ס אריה דרעי, כי לא יתמודד לראשות העיר אלעד. צביקה כהן לכיכר השבת: "החלטתי היא סופית, אינני מעוניין בפוליטיקה". מסתמן: צוריאל קריספל יהיה מועמד ש"ס, שיתמודד 'ראש בראש' נגד מועמד יהדות התורה ישראל פרוש. פרשנות: מהפך אשכנזי אפשרי (חרדים)

36
ישי כהן | כיכר השבת | כ"א באלול | 27.08.13
לא חוזר לאלעד. צביקה כהן עם אריה דרעי
לא חוזר לאלעד. צביקה כהן עם אריה דרעי (צילום: יעקב כהן)

דרמה בעיר אלעד: צביקה כהן, ראש העיר לשעבר, ומי שנחשב כמועמד מוביל מטעמה של ש"ס לקדנציה הבאה, הודיע אמש (שני) סופית כי לא ירוץ מטעמה של ש"ס לראשות העיר. בכך נראה, כי נסתם הגולל על מועמד מוסכם בין יהדות התורה לש"ס, וכי מערכת הבחירות הקרובה תהיה של ש"ס מול יהדות התורה.

בחודשים האחרונים סוערת העיר אלעד סביב סוגיית ראשות העיר לקראת הבחירות שבפתח. מדובר אמנם בעיר בעלת רוב ספרדי, אך בשנים האחרונות איבדה ש"ס נקודות זכות רבות על אופן ניהול העיר, כשמנגד - סגן ראש העיר ישראל פרוש, זוכה לאהדה מקומית גוברת והולכת, גם בקרב ציבור ספרדי גדול.

הטעות של דרעי

לפני כמה חודשים פנו גורמים ב'דגל התורה' לאריה דרעי מספר פעמים, בבקשה להשיב את צביקה כהן לעיר כמועמד מוסכם לראשות, אולם למרות הפניות הללו החליט דרעי כי צביקה כהן לא יהיה המועמד, זאת בשל התנגדותו האישית של רב העיר הספרדי הרב מרדכי מלכה למועמדותו.

מאז, התקדמה מועמדותו של פרוש לראשות העיר, כשלדברי גורמים מקומיים היא נמצאת כעת במצב של "אל-חזור", וכי ל'ציר' התומך בפרוש שותפים 'דגל התורה', 'יהדות התורה' ו'הבית היהודי', זאת לצד קבוצות מקומיות נוספות השוקלות אף הן לתמוך בפרוש.

נוכח מועמדותו המאיימת של פרוש, חזר דרעי שוב לאופציית המועמדות המוסכמת של צביקה כהן, אולם בדגל התורה סירבו שוב להסכים למועמדות. לחילופין ניסה דרעי להריץ את כהן כמועמד ש"ס לבדה, תוך הסתמכות על הפופולאריות הגבוהה לה זוכה צביקה כהן באלעד, ובסיוע קבוצות אשכנזיות התומכות בכהן, כמו חסידות ויז'ניץ בעיר. אולם כאמור - צביקה כהן הודיע אמש כי הוא אינו מעוניין בכך, וכי לא יתמודד לראשות העיר.

גלגל חוזר

לאור ההתפתחויות, נראה כעת בסבירות גבוהה, כי מי שיהיה המועמד מטעמה של ש"ס באלעד, הוא ראש העיר לשעבר צוריאל קריספל. במקרה שכזה, תהיה זו התמודדות "ראש בראש", אשכנזים נגד ספרדים, כאשר האשכנזים ינסו לסיים לראשונה את ההגמוניה הש"סית בעיר, ולהעביר את השלטון בה לידיים אשכנזיות.

שם נוסף שבתקופה האחרונה היה בכותרות, הוא של ראש מועצת חריש והשר לשעבר ניסים דהן, אולם נראה, כי שמו של דהן עלה בעיקר כניסיון לייצר מועמד מוסכם, וכי במצב הנוכחי, בו יהדות התורה וש"ס מתמודדות זו מול זו, ש"ס לא תסתכן בהצנחת מועמד שמעולם לא גר בעיר, ותעדיף להביא את קריספל, שנהנה מתדמית של מייסד העיר.

על פי הערכות, ישקיע דרעי את מירב כוחותיו בעיר שהפכה לסמל, ומערכת הבחירות בה תהיה עדתית לחלוטין, תוך ניסיון להעיר את הרגשות הספרדים הרדומים בעיר, ובאמצעות כך לנצח את המועמד האשכנזי.

לא למותר לציין, כי בקדנציה האחרונה של קריספל באלעד, הוא ניצח על חודן של עשרות קולות את מועמד דגל התורה דאז וחבר הכנסת דהיום הרב יעקב אשר, אולם את פצעיה של מערכת הבחירות המדממת דאז, תרתי משמע, ליקקו תושבי העיר במשך שנים.

"לא רוצה לחזור"

בשיחה עם 'כיכר השבת' אישר הבוקר צביקה כהן, את הדברים. "אכן, היו דיבורים בעניין מועמדותי לראשות העיר אלעד, אני מעריך ומוקיר את הרצון ואת האמון ובפרט את יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי, אולם אינני מעוניין להיכנס לפוליטיקה. טוב לי בעבודתי ובעשייתי המקצועית ואני מאחל בהצלחה למי שיכהן באלעד".

הודעתך היא סופית, או שעדיין נותר פתח כלשהו לחזרתך?

"הודעתי היא סופית. אינני מעוניין בתפקיד. אם הייתי מעוניין בהתמודדות, הייתי מתמודד ומנצח ללא שמץ של ספק. מסיבות שונות - מקצועיות, אישיות ומשפחתיות - החלטתי שאינני מעוניין. לא רואה מצב שהחלטתי תשתנה".

ואם דגל התורה תתמוך בך, או מרן הגר"ע יוסף יורה לך להתמודד?

"בדרך שאדם רוצה לילך מוליכים אותו, ואני לא רוצה ללכת לפוליטיקה ולא רוצה להתמודד באלעד. לכן השאלה איננה רלוונטית".

הכרעה צמודה

המצב החדש, בו לכאורה יתמודדו מפלגות ש"ס ויהדות התורה האחת נגד השנייה, מחייב בחינת תוצאות ההצבעה לכנסת, שמהוות אינדיקציה על החלוקה העדתית בעיר.

על פי התוצאות, זכתה ש"ס במערכת הבחירות האחרונה בעיר ל-46%, ואילו יהדות התורה ל-36%. הבית היהודי קיבלה 8% שמצטרפים במקרה הזה ליהדות התורה לאור ההסכם עימה. 5% נוספים קיבלה רשימת כח להשפיע של הרב אמנון יצחק, ועל קולותיהם של המצביעים הללו תהיה מערכה קשה. 3% נוספים קיבלה עוצמה לישראל, ואלו ככל הנראה קולות של כיפות סרוגות או חסידי חב"ד, שילכו לבית היהודי או לפרוש.

לאור משמעות הפילוח דלעיל, ובשילוב העובדה כי במערכת בחירות מקומית הנאמנות למפלגת האם נמוכה יותר, נראה כי באלעד צפוי קרב צמוד, וכי מהפך דרמטי וזכייה לראשונה של יהדות התורה בראשות העיר, הינה אופציה מעשית בהחלט.

דרעי יוכיח?

עבור אריה דרעי, תהיה זו בחינה מעשית של הנהגתו, ולדברי מקורביו, זו תהיה העיר בעלת החשיבות הגדולה ביותר עבורו בכל הארץ. "אנחנו ננצח, אין שום אפשרות אחרת. אריה יגיע לאלעד, יישן בה, יעשה שבתות ויעבור מדלת לדלת. יהיה דם ואש ותמרות עשן. לא נוותר על השליטה בעיר שהיא בעלת רוב ספרדי מובהק".

מקורבי פרוש מנגד, סמוכים ובטוחים בניצחונם. "הסקרים שבאמתחתנו מראים ניצחון בכל מקרה, מול כל מועמד. בוודאי כאשר צביקה כהן איננו מתמודד. ש"ס הקדיחה את תבשילה באלעד. התושבים מעוניינים בשינוי, וישראל פרוש הוכיח עשייה פורה בחמש השנים האחרונות. הוא זוכה לפופולאריות חוצת מגזרים וההערכה מקיר לקיר".

לדבריהם, "זו לא מערכת בחירות של עדות. זו מערכת בחירות של תושבים שרוצים שהעיר שלהם תתנהל כמו שעיר צריכה להתנהל. טובת התושבים צריכה להיות בראש עיניהם של המנהיגים, והגיע הזמן לשינוי באלעד".

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
אנחנו הפסדנו את צביקה כהן.חבל. עד שיש מישהו בש"ס שלא דואג לעצמו ומסדר את צאצאיו עם גגות כמו בי-ם ואשדוד ועוד מקומות.מפסידים אותו בגלל פוליטיקה נמוכה. חבל על שס.לא לעולם חוסן!!!!
יצחק02.09.13
21
חבל! צביקה כהן הוא ראש העיר הכי טוב שהיה לאלעד אי פעם! צביקה תחזור לאלעד!!!
shushuhashual0127.08.13
20
למה הוא מפחד כי המקובל מאלעד הרב בובליל אמר לחסידים שלו שצביקה לא יצליח בבחירות האלה חבל לא על הזמן
חיים27.08.13

הצגת כל התגובות

19
היום הוא יום שחור לציבור הספרדי בבחירות הבאות אצביע פורוש
אלעדית27.08.13
18
אריה היקר הפעם טעית ובגדול! רק צביקה כהן היה מביא ניצחון לש״ס הפסדת את אלעד ימים יגידו. ומי האשם המרא דאתרא רב הפוליטיקה.
הצבעתי ש״ס בעבר27.08.13
17
מי זה שרוליק פורוש ילד מושתן שעושה בלגן. צורי זכה להיות ממקימי העיר
מי27.08.13
16
כאלעדי ותיק אני אומר לכם חד משמעית קקיספל היחיד שתיקתק פה את העיר כל השטר באו לעשות קופה על הגב שלנו וללכת צורי אחד שבט לעבוד רק שגרוסמן לא יצליח להפריע לו חכו אחרי שהוא יכנס לתפקיד איך העיר תיראה!!!
אלעדי ותיק...27.08.13
15
בסקרים לראשות העיר. זו הפעם הראשונה שהקהילה התימנית באלעד מאוחדת על כל רבניה. ואשר עד היום היתה חלק מש"ס ויהדות התורה. אני ממליץ בחום לבחור בברק שהוא איש עשיה מוצלח ורב פעלים שתרם מהונו ומכוחו עבור התורה. אבל הכי חשוב!! זה שברק בעל לב ענק!! לנסות לעזור לכל מי שפונה אליו וזה מה שהיה חסר לנו בשנים האח
אלעדי27.08.13
14
במקום להעיף מסביבו את אלו שחסמו אותו ולחזק אותו בחברי מועצה חזקים ואיכותיים, הם מסתבכים ומביישים את עצמם. עידן, רוץ לראשות, כולנו אחריך.
מוטי27.08.13
13
רק צביקה ינצח לכלל תושבי אלעד אם הוא יתמודד פורוש יסיר מועמדות אין לאף אחד אומץ לעמוד מולו
אלעדית28.08.13
12
צביקה בא תחליף את הראש העיר הזה שכנראה פעם הבאה לא יהיה ראש העיר
דודי 27.08.13
11
אריה חכם הוא יחזיר את צביקה אם הוא רוצה לנצח
אלעדית ושס בדם28.08.13
10
קריספל יצא נגד הרב עובדיה אחרי הבחירות האחרונות כשלא בחרו בו
אלי27.08.13
9
אלעד, יותר לא יהיה מועמד ספרדי. הם יקבלו את הבטחון וידירו את הספרדים מכל תפקיד. אל תהיו טיפשים תושבי אלעד. אל תתנו לכעס לפגוע בראייה למרחקים.
raz200027.08.13
אני מכיר את ההתנהלות של המועמד ישראל פרוש מקרוב, אבל כאן לא אפרט יותר מדי. הוא עושה הכל כדי לדאוג רק לציבור החסידי בעיר, לציבור הספרדי הוא מתחנף בחדשים האחרונים בצורה "אגרסיבית". פתאום הוא מתפלל עם ספרדים, טס לאומן עם ברסלבים. מתחת לפני השטח הוא נשאר נאמן לחסידים בראש ובראשונה וזה מתבטא במוסדות חינו
יונתן27.08.13
8
כבר דאגנו מה יעשו לו פה.... אוהבים אותך צביקה...
אלעדית בדם27.08.13
7
ישראל פרוש ספרדי אז מה יש עם הוא גם חסיד? אין ספק שהוא מוכשר והוא עזר לכל המגזרים. אז אני וכל משפחתי ועוד המון אנשים שאני מכירים יצביעו לפרוש. כי אנחנו רוצים עיר שתתנהל בצורה טובה ולא בצורה כושלת כמו שהצנחתם לעיר שלושה מועמדים אחד יותר גרוע מהשני
ספרדי גאה27.08.13
6
זהו פורוש קיבל את העיר מדרעי
חסיד וויזניץ27.08.13
5
ברק הינו אדם משכמו ומעלה עם קבלות עשיה רבות אבל בעיקר מסתכל לאנשים בגובה העיניים ובעל נכונות תמיד לעזור בכל מה שקשור לחיזוק התורה ובכלל. ברק מקובל ואהוד גם אצל האשכנזים וגם אצל הספרדים ולדעתי מסוגל לאחד את כל הקהילות באלעד.
אביתר27.08.13
4
אחלה בחור! חבר מועצת עיריית אלעד פועל גדולות ונצורות! איש עשייה ת ו ת ח!!!!!
רובי27.08.13
בוגד בשס מתפרנס מכשרות בית יוסף ותומך פורוש
שסניק28.08.13
איש תככים לא ייצג את ש״ס באלעד
חסיד 28.08.13
3
כמה חבל שאתה לא מכיר את הציבור באלעד. הפסדת את הבחירות!
תושב אלעד27.08.13
2
יקבל מכה. המושחת הזה.
יאיר27.08.13
בעל עין צרה וחסר ראיית הנולד.
raz200027.08.13
שהוא מושחת
אייל שקד27.08.13
1
טעות גדולה מאוד של אריה דרעי כאן הוא איבד את העיר- אם היה למישהו ספק רק צביקה יביס את פורוש רוב הציבור אוהב את צביקה. גם ליטאים וחסידים.
הייתי ש״ס27.08.13
אולי גם יעניין אותך
כיכר העיר

חוטובלי: לקיים בחירות חוזרות בב"ש

יוני גבאי | 28.10.13

למה הערבים החרימו את הבחירות?

קובי רוזן | 26.10.13

לאחר הכישלון

חילונים בבית שמש: הבחירות זוייפו

ניסים פרץ | 24.10.13

ויהי אחרי הכישלון:

ליברמן: "ברקת מכר את י-ם לחרדים"

יוני גבאי | 23.10.13

פפנהיים מאוכזב: עוזב את בית שמש

יוסי נכטיגל | 23.10.13
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תושבי ביתר הביעו אמון בראש העיר

כיכר השבת | 23.10.13

אבוטבול: תודה לגדולי ישראל שתמכו

קובי רוזן | 23.10.13

תל אביב: בגוש החרדי-דתי מרוצים

כיכר השבת | 23.10.13

לאחר ניצחונו: ברקת התפלל בכותל

צילום: פלאש 90 | 23.10.13
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

נאום הניצחון של שרוליק פרוש • צפו

שאול כהנא | 23.10.13

הרשות ניתנה: התוצאות ברחבי הארץ

ישי כהן | 23.10.13

נאום ההפסד של קריספל • צפו

ישי כהן | 23.10.13

בית שמש: משה אבוטבול ניצח

יוסי נכטיגל | 23.10.13
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

ליאון הפסיד ואיחל: "בהצלחה לי-ם"

צילום: שלומי כהן | 23.10.13

השניות שאחרי: פרוש זוכה לחיבוקים

ישראל כהן | 23.10.13

תבוסה קשה לש"ס

ניצחון לישראל פרוש באלעד

ישי כהן | 23.10.13

אלעד: כל נתוני האמת מהקלפיות

ישי כהן | 22.10.13
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

כיכר העיר • עדכונים שוטפים

ליל ספירת הקולות: שלב אחר שלב

כיכר השבת | 22.10.13

אחוז הצבעה נמוך: 42.63% בלבד

ישי כהן | 22.10.13

כיכר העיר

י-ם: אחוז הצבעה נמוך אצל החילונים

יוני גבאי | 22.10.13