כיכר השבת

המודעות לאפילפסיה

הכלה חושפת: כך הרסו את חיי

אפרת, בחורה חרדית בת 23, סבלה פעם אחת בחייה מ"התקף אפילפסיה", בראיון אמיץ היא חושפת, כיצד נהרסו חייה ובוטל השידוך בשל מחלה חמורה לא פחות של חברותיה (משפחה)

320
שושי מילר | כיכר השבת | כ"ב באייר | 02.05.13
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אפרת מ., היא בחורה חרדית בת עשרים ושלוש, לאחר תקופה ארוכה של סבל אישי ומכאוב בלתי ניתן להכלה, היא מסירה את הלוט מעל סיפורה הכואב.

בעקבות שבוע המודעות לאפילפסיה שחל בשבוע שעבר, היא מתראיינת בתקווה שתצליח למנוע מהסבל שלה לשחזר את עצמו, ומדברת על נפילות קלות לעומת מעידות חמורות. על התמודדות בריאה למול החלטות חולניות. לעתים לשון רעה ומבט מוטעה הם מחלה חמורה לא פחות מאפילפסיה, ואולי הרבה יותר.

אפרת, התארסה לאחר תקופת אירוסין קצרה. בחורה מעולה בעלת נתונים מצוינים, השכלה ומקצוע, כישורים ואופי. החתן גם הוא התאים לרמתה ואופייה, והתחושה הייתה מרוממת ומלאת אושר. החתונה נקבעה לתאריך סמוך, וההכנות היו בעיצומן.

שיחת טלפון אחת שינתה הכול

היה זה בשעת ערב, כאשר בבית הורי החתן צלצל הטלפון. על הקו הייתה בת כיתתה לשעבר של הכלה, והיא ביקשה לבוא ולשוחח עם אם החתן. בבהלה רבה דחתה אם החתן את כל תוכניותיה לערב זה, וציפתה בדריכות לבואה של החברה.

החברה הנרגשת התיישבה על קצה הכסא שהוצע לה, ולאחר מספר משפטים קטועים הנחיתה את הפצצה בחדר: "הכלה שלכם, היא... היא חולת אפילפסיה".

השוויגער לעתיד, הניחה את ידיה על ראשה באי-אמון והמטירה שאלות: "אפילפסיה? אפרת אפילפטית? מאיפה המידע הזה? את חברה טובה שלה? איך זה שלא גילינו את זה בבירורים". החברה חיכתה בסבלנות לדום השאלות והשיבה.

התקף אפילפסי בודד

"בקיץ של כיתה יא', אפרת ארגנה אז קייטנה גדולה", סיפרה החברה, "יום לפני הקייטנה, בתוך הרעש והבלגן, היא התמוטטה והרופא שהובהל למקום קבע כי זאת התקפה אפילפטית. מאז אמנם, לא ראיתי התקף אפילפטי נוסף, אבל לדעתי היא לוקחת כדורים. תבדקו את זה, אם העניין חשוב לכם".

אם החתן ההיסטרית, ערכה כל הערב שיחות טלפונים עם כל חברותיה ומכרותיה של אפרת, ועשרות "דרישות שלום" תמהות פקדו את הטלפון של אפרת. "מי זה שמברר עלייך ככה? כנראה שזה שדכן שלא יודע שהתארסת, והציע אותך לאישה שחוקרת אודותייך ביסודיות", סיפרו לה.

אפרת לא הקדישה חשיבה רבה מדי לעניין, היא הייתה טרודה עד מעל לראשה בהכנות לקראת חתונתה המתקרבת והתייחסה לבירורים הקדחתניים בסלחנות ובאדישות.

השידוך נשבר

יומיים לאחר-מכן, היא לא הפסיקה לבכות. אם החתן גילתה שהיא נוטלת בוקר וערב כדור למניעת התקפים אפילפטיים והיא שידלה את בנה לעזוב את כל העניין.

כשהתבקשה לשאול רב, האם ביטול השידוך מוצדק, היא ענתה: "אין פה מה לשאול. זה לא שייך. זה לא עניין של מידות רעות שניתן לתקן, זהו חולי. חולי גנטי. ואין שום סיבה להתחתן עם אישה חולה. תבורך החברה האמיצה שהביאה לנו את המידע".

ההודעה נמסרה דרך השדכן, ואף על פי שהוריה של אפרת הביאו סימוכין לדבריהם שאפילפסיה אינה מחלה גנטית, והתפוצה שלה רבה ועומדת על אחד למאה ישראלים - מאום לא הועיל.

אפרת יושבת כיום בביתה, וכואבת את עובדת טיפשותם של אנשים, את פחדנותם ואי יכולת ההתמודדות שלהם. היו לה מספר התקפים לפני מספר שנים, ומאז היא מנהלת אורח חיים תקין ונורמטיבי.

רוע לב או צמצום חשיבתי הוא בעיה. לעתים לשון רעה ומבט מוטעה הם מחלה חמורה לא פחות מאפילפסיה, ואולי הרבה יותר.

תוכן שאסור לפספס
320 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
183
לשון הרע והרסה לבורא העולם את השידוך.ואת אפרת יקרה-ה כ ל זה מלמעלה ואפילו שנראה לרעתך זה לטובתך הגמורה.חבל שאיננו יכולים לראות ממה השם הציל אותך.אם יחשפו כמה אנשים לוקחים כדורים בדור שלנו-אף אחד לא יתחתן.אין ערובה לשום דבר בחיים.יכולים להתחתן בריאים ולהפוך פתאום לאלמנים בגלל אשה שחלתה לפתע.תתעוררו "
זוהי27.01.19
182
מורה שמדברת?!?! כלומר שמחויבת חוקית לשמור בסוד, ומפיצה כאילו זה התפרסם בחדשות
מה תגידו אם זה 23.04.21
181
ניתקלתי בסיפור הזה עכשיו באקראי. הייתי מבטלת את השידוך הזה רק בגלל שהכלה שקרנית. משהו שלוקחים בשבילו כדורים כל יום הוא משהו שצריך לספר עליו. יש לי בעיה רפואית חסרת טיפול שאתה נולדתי ושלא הזיקה לי בנעורי אבל ידעתי שאסבול ממנה בהריונות, וכמובן שיידעתי את הבחור שעמו נפגשתי והפך לבעלי אחר כך, בזמן הפגיש
הלוקחת כדורים01.10.17

הצגת כל התגובות

180
אפרתי יקרה !אני מאמינה שה' ישלח לך בן אדם שיאהב אותך ויקבל אותך איך שאת לא משנה מה ,הוא יעזור לכם ...תדברי עם ה' ספרי לו מה יושב על ליבך ..אסור לאף אחד ואחת למנוע מבחורה שרוצה להתחתן !ובמיוחד אם את רואה שהצעד הזה מתקרב אל תספרי אפילו לא לחברה עלי ותתחזקי...באהבה רבה ...אחותך מעם ישראל ❤ (נשלח באמצ
פזי12.08.16
179
קל מאוד להגיב אך שה' לא יעמיד אף אחד בנסיון כזה אפשרת יקרה אינני באה לתת לך שיעור באמונה נכון אנחנו צריכים להתחזק שהכל בידי שמים ומתי שזה יגיע זה לא יפריע לו מנסיון לא כמו שלך אך לצערי בעולם השידוכים אנשים מסתכלים סביבך על הכל מסביב חוץ ממך מוץ ממה שאתה חי אני כ"כ מבינה אותך שאין לך מושג יש לי קרובה
מבינה אותך 05.07.16
178
השאלה למה היא לא סיפרה זאת לחתנה והטעתה אותו לדעתי היא אשמה לא פחות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שילה25.10.16
אני לא יודעת למה אפרת לא סיפרה, אבל אני מניחה שיש קושי לספר בגלל חשש מן התגובה של הצד השני לידיעה. בדיוק כפי שקרה בסופו של דבר, לצערי.
אפילפטית גאה11.12.16
177
הם אשמים במיתון אשמים שאין השכלה אשמים שדם נוצרי נשחט לפני פסח אשמים שהם בטלנים ולא עובדים אשמים התקשורת תעשה כל דבר כשי להוציא אותם דוחים מכוערים לא אנושיים זומבים ואתם תקנו ותקנו את זה...יותר מאלו שמפרסמים את זה שזה האתר שהם אנטישמיים שלא סובלים אף יהודי ורק רוצים את השלום המיוחל שיגרום לנו האזרחי
חרדים והיהודים.12.11.15
176
מתארים כאן את הכלה המסכנה שבאמת עברה דבר קשה אבל האם חשבו על הצד השני? אז מה אם זה לא גנטי? מישהו היה רוצה להתחתן עם חולת אפילפסיה? ואם כן, צריך ליידע והוא יחליט!! למה להסתיר? זה ממש אסור!! הכלה סבלה מאד. אך יכלה למנוע מעצמה סבל אם הייתה מתארסת למי שהחליט מבחירתו לקחת אותה ולא מבחירתה. זו דרך לא י
תמהה30.10.15
תמהה, אני אשמח מאוד שאנשים לא יכתבו שאלות כמו: "מישהו היה רוצה להתחתן עם חולת אפילפסיה?" לצערי, אנשים, עדיין עושים זאת. לידיעתך, אנשים אפילפטיים נישאים ומקימים משפחות. אנחנו אנשים עם ערכים, רגשות, השכלה ועבודה עם אפילפסיה, זה הכל.
אפילפטית גאה11.12.16
175
הרבה אנשים תוהים למה ה' יתברך , שלח רחוקים מהדת להתחיל את שיבת-ציון והקמת המדינה. כשקוראים כתבה כזאת, מבינים למה.
שי29.10.15
מה הקשר כאילו אצל החילוני-מסרחי אין את זה? זה טבע של כל אדם להסתיר את מומו ולגלות מום חבירו. המושג מתכבד בקלון חבירו נאמר מזמן. המדינה הארורה הזאת העבירה על דת את כל יהדות ספרד ובכסף מכירת ילדי תימן בנתה ערים לטפם
אבנר02.11.15
174
אבל למה היא הסתירה את כל זה מהבחור? אם אפילפסיה היא לא מחלה גנטית ובסך הכל היא בריאה בדרך כלל, למה היא פחדה מראש להגיד לו? ואם היא ידעה שזה יפריע לו, אז זה דווקא מוצדק שמישהו יספר לו. המנהג הזה בחברה החרדית להסתיר מידע ממישהו שאתה הולך להתחתן איתו, הוא הרעה החולה. רק בגלל זה הייתי במקומו מבטלת את הש
חנה10.07.14
רשע
ישראל משה27.08.15
173
מכל זבוב עושים פיל .ןלפעמים למרות הוראת הרבנים מסתירים מידע חשוב שמפיל את הצד השני בפח.
משה10.06.13
תסגר על עצמך
דוס אחד12.06.13
172
לשאול רב מי המציא את זה שכל דבר צריך לשאול רב זה החיים של הבן אדם וההרגשה שלו אם זה מתאים לו רק החוסידים כל היום שואלים רב
להשתגע05.06.13
171
אפרת מובטח לך שהחברה הזאת תיענש מהשמיים על שעשתה לך.
זהבית19.05.13
170
כל קשר בינם לבין היהדות מקרי בהחלט
חנוך14.05.13
169
בלי שהעמוד כל רגע מתרענן מעצמו וקופץ למעלה? ממש אתר לא ידידותי למשתמש מבחינה פונקציונאלית (בלי קשר לתכנים שזה כבר סיפור אחר)
י.08.05.13
168
אני לא במטרה לפגוע אלא אני מדבר מכאב על החיים הפרטים שלי אשתי גם לא סיפרה לי את זה שהיא עם אפילפסיה. מה נראה לך שזה נגמר בלקחת כדור תקפצי הילד שלי קיבל בתורשה מושלמת מאמא שלו את זה נכון זה נדיר שזה עובר בתורשה אבל קיים חיי הם גהנום לו הייתי יודע קודם לא היתי מתחתן איתה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מזה שח
בעל של.........07.05.13
אם כל הכבוד למקרה הספציפי שלך אין סיכון יתר בהעברת המחלה מההורה לצאצאים יותר מאשר בשאר האוכלוסיה אני מכיר חולי אפילפסיה שאין אף אחד במשפחתם שחולה במחלה לכן תפסיק להפחיד את האנשים יש בורא לעולם והוא מחליט מי יהיה בריא ומי יחלה דרך אגב אתה יודע שאחד מכל שלושה יחלה במחלה הנוראה אז אולי אתה מציע שבכ
יעקב07.05.13
הנקודה כאן היא לא התורשה. על הכלה ליידע את המיועד על מחלה כזו, גם אם ילדיהם יהיו בריאים. אדם בריא רוצה לשאת אישה בריאה. זו דרך העולם, ןהיא מוצדקת.
דוס אחד09.05.13
בחלקה השני של התגובה שחיי נישואין אמורים להיות מושתתים על אמון ואי אפשר להתחיל אותם בשקר. יש חובה מוסרית לספר לפני החתונה על דברים כאלה. זו לא סתם נזלת אלרגית. יש לבן הזוג זכות לדעת עם מי הוא מתחתן ואחרת, זה מקח טעות ויתכן מאוד שמבחינה הלכתית הקידושין אפילו לא תופסים. תגידו את האמת ותזכו לבן זוג שחי
יעל08.05.13
167
לפחד,עם כל הכאב צריך לספר את האמת.
ארז03.05.13
166
להחליט אם הוא מעוניין. זה לא מוריד מערכה של הבחורה אבל עליה לספר זאת
חלי03.05.13
165
זה קרה פעם אחת בלבד שהיא התעלפה!!!!! ובהחלט יש מצב שעל סמך מקרה חד פעמי, לא בדיוק ניתן לקבוע ״אפילפסיה״.... יש הרבה סיבות שאדם יכול פתאום להתמוטט!!!,, כך שאי אפשר לשפוט את אפרת על זה שהיא לא סיפרה!!! מה שכן, אם כך נגמר הסיפור, אזי מסקנה אחת ״כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד״״״ והכל לטובה!!!
אודה לא-ל02.05.13
164
תסדרו לה "ספרדי"............
אני02.05.13
לייק
דוס אחד02.05.13
163
העינוג הנוראי בלשון הרע שהתחילה הנחש הקדמון בראשית בכן זה התענוג כה נעים ורב מאד לבניו שבינינו כה שאין להתפעל מגדולים בצדקנות ותורה אבל רואים שלשון הרע זהו אכילתם ושתייתם, כי כל תורתם רק למענה!
אוי אוי אוי 02.05.13
162
מחלת "נכפין" היא בין הדברים היחידים שחייבים לספר מראש, ואם לא סיפרו זה מקח טעות! על מי התלונות שלה?!
איש ההלכה02.05.13
קצת רגש והבנת הנקרא
איש ההטייה02.05.13
161
תשמחי שנפרדתם כי הסיבה לזה לא משנה מה שמשנה שלא התחתנתם כי זה לא הבן זוג שנקבע לך 40 יום קודם יצירתך לכן אין סיבה להצטער כלל תתפללי שזיווגך האימיתי יגיע בקרוב (כל השאר המחשבות זה עצת היצר הרע)
רחל02.05.13
160
בחפץ חיים כתוב שאסור לאדם לדבר לשון הרע גם אים זה אמץ וגם אסור זה פוגע
victor mazoz02.05.13
159
ב"ה אפרת כאדם העובד בחברה שלכם אני רוצה למור לך כי הכל הבל אתם סמים לב לעניינים סתמיים הרב הזה שאמר לך את מה שאמר הוא פשוט חמור והחברה שלך עוד יותר. כל התפיסה שלכם מטומטמת הרי אם את אשכנזיה עכשיו את יציעו לך סוג ב' ספרדי וכו' צאו מהסרט שאתם חיים בו ותתחילו לראות אנשים. תמים תהיה עם ה' . אני התחתנתי
יהודי02.05.13
158
שיודע אנא תעדכנו בתודה מראש
יהודי 102.05.13
סי' קכ שאוסר לספר אפילו ההורים עצמם.
ישראל02.05.13
157
אני חולה אפלפסיה נשואה יש שתי בנות ילדתי מהממות שלמות בזמן ההרין היתיי נוטלת תרופת וכל ברוך השם עבר בשלום אני במעקב עם פרופסר באפלפסיה והו כל הזמן אומר לי שהמחלה לא גנטית
ללא שם04.01.22
156
מה ששנוא עלייך על תעשה לחברייך.אפרת מתוקה שלי.את היית רוצה שיסתירו מימך מידע על החתן שלך??? למה להסתיר?זה ממש אסור.אין כמו האמת.וה גדול יביא לך יקרה את הזיווג שלך משורש נישמתך אמן ואמן
אסתר12.11.15
155
באמת סיפור עצוב. החתן צריך לבקש ממנה מחילה מעומק לב. ביטול שידוך הוא דבר נורא.
אור09.11.15
154
בחסדי השם אולי זה לא במקרה שאני באתר , יש אולי משהו שאם ירצה השם יכול להיות שידוך מצוין , אני לא יודע איך לתת את הפרטים אבל בעזרת השם יהיה עזר משמיה (אולי שמישהו מהמשפחה יחזיר תגובה לכתבה הזאת ונראה איך נצליח לעביר את הפרטים באופן יותר חסוי בהצלחה
J05.11.15
כמובן שמדובר בבחור ירא שמים תלמיד חכם ובעל מידות יוצאת מהכלל
J05.11.15
153
לא ישא אדם אשה, לא ממשפחת מצורעין ולא ממשפחת נכפין. והוא שהוחזק ג' פעמים שיבואו בניהם לידי כך [אבן העזר סימן ב סעיףז]
ע29.10.15
152
זכותו וחובתו של אדם העומד להנשא לעמוד מול בן זוגו המיועד בכנות גמורה ולתת לו בחירה חופשית ואמיתית מתוך הידיעה על מצבו הבריאותי ועל ההשלכות שיכולות להגרם מכך...אדם חולה אפילו הוא מטופל ונמצא באיזון פיזי על ידי תרופות חייב על פי ההלכה לידע את בן זוגו המיועד במצבו ...יש מקרים בהם האיזון משתבש כתוצאה מה
הוד לירן29.10.15
151
חקח בחורה עם מחלה , ואי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר במחלה , אולי חשוכת מרפא , המצריכה נטילת כדורים על בסיס יומי , שללא נטילתם החולה צפוי להתקפים כאלה ואחרים ,שבוודאות יעיבו על מהלך החיים של הזוג והמשפחה בעתיד הלא רחוק אז עם כל הצער שבדבר , ועם כל ההבנה , אנא ממך פני לשדכן המתעסק עם משודכים עם בעיות ,
רובי 10.07.14
ח"ו בניהול העולם. אנחנו לא מנהלים אלא את הבחירה שלנו, בחורה שבחרה להרוס את חייהם של שני אנשים, עשתה בחירה נוראית וה' בוכה על בחירה זו. אני במקומה הייתי מבקש על זה תיקון גדול מאוד. לצערינו, החברה החרדית נגועה ברכילות, באופן מזויע. ולאם החתן, חבל שיש לך ילדים!
ישראל משה27.08.15
רובי, יש אלף סיבות שבחור בריא יינשא לבחורה עם מחלה. בחורה עם טוב לב, נדיבות, יושר, משכילה ועוד.. מחלה אינה מגדירה את האדם!! אנשים שנישאו כאשר היו בריאים, ייתכן ואחד מהם יהיה חולה בעתיד, חס ושלום!! אז אל לנו לשפוט על רקע מחלה, נכות או מוגבלות.
אפילפטית גאה11.12.16
150
מי שמאמין שהכול משמים - עוד יקבל שידוך הרבה יותר טוב בסוף! אני אישית מכיר כאלו שכבר מסתובבים כמה וכמה שנים -ותוך כדי שמצפים לישועה - עושים רבות למען הכלל
pini10.07.14
149
וע"פ שאלת רב שומעת שידוכים רק עם בעיות רפואיות. ולפני שתקפצו עלי כולכם- אני לא משווה את המחלות אחת לשניה אבל ין מקום להסתיר דברים כאלו. אני כבר שלוש שנים בשידוכים ושום דבר לא הולך ומאמינה שהקב"ה שומר עבורי הפתעות גדולות. יהיה בסדר. תתעודדי.
הודי-ה09.06.13
שתמצאי את זיווגך בנקל ובקרוב , תוך 3 חודשים חתונה, אמו כן יהי רצון. ועוד בקשה מבורא עולם, שיהיה בחור בריא ושלם בגוף ונפש
צדיקה 17.06.13
מתייחסים לבנות כמו עכברימעבדה
עצה28.08.15
148
בעלי היה חולה אפילפסיה. כשהוצע לי השידוך לא הודע לי ע"כ מה שאני יכולה להגיד שאני נשואה באושר איתו. כיום הוא אדם בריא לחלוטין. כשראיתי אותו עם כדור לרגע הייתי בהלם לא הבנתי על מה , אבל מה שכן חזקה עלי דברי הרב אלעזר אבוחצירא זצוק"ל זיע"א שאמר כן להתחתן. שתדעו רק מה שנקבע למעלה זה מה שיקרה ללא עוררין
נשואה באושר05.06.13
147
תגובות קנו אותו
צרכן שלא קונה05.06.13
לייקקקקקקקקק
דוס אחד12.06.13
146
אי אפשר ללמוד מהמקרה הזה כלום לפי דברי הרופאים אין סיכון יותר גדול לחולי אפילפסיה שיהיו להם ילדים חולים מאשר לשאר האוכלוסיה אני יכול להביא אין ספור מקרים שאין כלום במשפחה ונולדים ילדים חולים ולפעמים אפילפסיה היא פחות משפעת כשהיא מאוזנת תרופתית אין לה שום תופעות לוואי ואין לה שום משמעות
יעקב21.05.13
145
הנכון הוא שהיא אחרי ההכרות לפני שסוגרים השידוך היה מספר המצב שלה בדיוק שהיא בריאה לחלוטין אלא שהיא חייבת לקחת כדור ליום לכמה שנים ויכול להיות שהיא תתרפא ותפסיק הכדורים, ואז אפילו שתבא החברה ותספר הם לא ישמעו לה כי כבר דיברו עם הרופא שמטפל בה ונתן למשפחה נתונים נכונים, על ידי זה שמסתירים יוצא שמפסידי
יוסף13.05.13
144
אני חרדית ויש לי אפילפסיה, אחרי כמה פירכוסים התחלתי לקחת תרופה והתאזנתי לגמרי והתחתנתי עם הבחור הראשון שנפגשתי איתו, חרדי לגמרי גם כן. זה לא הזיז לו בכלל. עם התרופות היום זה בכלל לא סיפור ,כנראה בסיפור הספציפי ההורים הגזימו או לא הבינו במה מדובר.
ללי05.05.13
143
בתור אחת שעברה המון בחיים, כן..גם גירושיו מבחור שאמרו עליו שהוא המתמיד של הישיבה והתברר שהיו לו בעיות נפשיות- ככשאלנו את המשגיח בישיבה- למה לא אמרו לנו שהוא עם בעיות נפשיות - הוא אמר שאלתם אותי איך הוא בלימוד ולא איך הוא במידות. היום ... לאחר יותר מעשור אני יודעת לומר שזה היה התיקון שלי... והילד
נחמי03.05.13
142
סליחה אם היא היתה אומרת את האמת אולי לא היתה מתארסת עם אותו בחור אבל בסופו של דבר אם מתפללים מוצאים את המיועד לה גם בלי שקר וכך אני עושה עם הבן שלי שהיה חולה והיום כבר לא אני אומר את האמת והוא ימצא את המיועדת לו גם בלי שקר
אבא של חולה 02.05.13
141
הכל טוב ויפה עד שזה נוגע אליכם
איש12.12.15
איש יקר! שם הכלה ה"זאת" הוא אפרת. היא אישה, בת להורים, אולי אחות וחברה ובין היתר גם אפילפטית וזה לא פשע.
אפילפטית גאה11.12.16
140
כאחד שעבר ביטול שידוך עקב התערבות של אנשים שחושבים שהם עוזרים ובעצם הורסים ומזיקים. כל שאומר ארורים הם ויתנו את הדין אין מחילה ואין כפרה למעשיהם הכאב הוא קשה מנשוא אם כי ברוך השם הקב"ה עזר לי לצאת מזה ולהצליח אבל כשזה קורה זה כאב ברמות על שיכול לגרום לנזק בלתי הפיך ה' ישמור חכמלוגים היזהרו בדבריכם
יוסף דידי10.11.15
139
צריך להגיד לפני שסוגרים עתיד של בני זוג הכל !!!! נעשתה שגיאה על ידי הכלה שלא מסרה פרטים אלו לפני הסיכומים למשפחתו של החתן כך הייתה נמנעת אי נעימות מיותרת יחד עם זאת אין בעיה כלל להתחתן עם חולת אפילפסיה חמי היה חולה אפילפסיה והביאו 5 ילדים נהדרים שאחת מהם היא אשתי ולנו יש 7 ילדים נברך את הבחורה בשי
אלי04.11.15
138
אני רוצה לחזק את אפרת ולהגיד לה נכון זה קשה וקשה מנשוא אך אם היא תקבע בליבה ממש ש"אין עוד מלבדו" והוא סיבת הסיבות וכו ,היא תבין שנכון עכשיו אולי זה קשה וכואב אבל האבא שלך הרבונו של עולם הוא יודע בדיוק מה טוב לך והיא רק שליחה לרצונו של השם ,שימי מפתחך בו תתחזקי ותזכי בלב שמח להגיד אין עוד מלבדו .ואני
תהילה27.08.15
137
אני חולה אפילפסיה וסיפרתי את זה כל הזמן היו ,שהסכימו להיות איתי והיו שלא ,שברחו אחרי ששמעו אומנם היום אני עדיין רווק ,אבל שתדעו לכם גם אילו שנפרדו ממני לא נפרדו בגלל המחלה אלא פשוט לא התאמנו אחד לשני , אגב ואני חילוני לחלוטין זה לא קשר אם אתה דתי או חילוני צריך להיות כנה ומי שלא רוצה אז כנראה זה לא
עמי 19.11.13
136
אני יודעת על מקרה חצוף שבו הורים לבעל שהתגלה כנוטל פרוזק ושעבר טיפול בעבר הרחוק דרך פסיכיאטר, ניסו לטעון בפני האשה המופתעת, שממילא מספר רב של אנשים באוכלוסית העולם נוטלים כדורים נגד דיכאון, אם כן זה מוצדק שלא סיפרו על כך מעולם! זה נראה לכם? רוצה לשמוע תגובות
תגיבו!07.06.13
4.3% מאוכלוסית העולם חולה בדיכאון בזמן נתון 15.7% מכלל האוכלוסיה יחלו בתקופת חייהם (לרוב בין גיליים 16-24 או 55-80). רוב האנשים לא לוקחים כדורים למרות שלפי הרופאים הם צריכים. כך שהכל תלוי ברמת החומרה בדיוק כמו אפילפסיה. בארה"ב נותנים פרוזק כמו אקמול, תספיקו להיות רשעים ותשפטו לגופו של מקרה
יעקב13.06.13
הבחור בריא בנפשו לגמרי, עבר טראומה חיצונית בהתבגרותו. הכלה ידעה ויודעת ורוצה אותה, מתפקד היטב ומנהל חיים תקינים לחלוטין רק האמא, הו האמא המרושעת שרוצה בטובת ביתה
שמנה19.06.13
135
אפרת יקרה, תתעודדי. מזל שזה קרה לפני ולא אחרי החתונה, נפלת על אנשים ללא לב. אך אין דבר, תתגברי, תתחזקי. זה לא חולי גנטי, חבל על הבורות. עוד יבוא רגע של אושר, שידוך מתאים עם בחור בעל מידות. יש לעדכן את המועמד על נתונים הרפואיים שממלא לא מונעים ממך אימהות וזוגיות תקינה בעתיד. את לא לבד!
מיכל23.05.13
134
כי הוא היה נכה ומגמגם, והוא היה נשוי לכושית ה' ירחם! החברה החרדית מחליאה. אתם לא מייצגים את היהדות, אתם אנטי יהדות. חסרי צלם אנוש שלא נדבר על צלם אלוהים. בושה וחרפה לכם.
שד19.05.13
133
את מתלוננת על החברה שספרה? ומה אתך שלא ספרת, איזה היתר היה לכם שלא לספר, את נוטלת תרופות, זו צריכה להיות החלטה של החתן אם הוא מעוניין או לא, ואת רצית להעמיד אותו לפני עובדה. מי הרשה לך דבר שכזה, מי הרשה לך להסתיר עניין מהותי שכזה. את לבד מודה שזו לא הייתה התקפה אחת, אלא משהו כרוני שדורש כדורים פעמי
איכפת לי12.05.13
ועוד היא מציגה את עצמה מסכנה ,היא לא מבינה שהיא הלא בסדר.
רחלי22.05.13
132
גם לי ביטלו שידוך בגלל שטות כזו, אך מאת השם, בסוף הסתבר שיש לו איזה דפיקות... לאחר מכן הכרתי מישהו מדהים שלא הפריע לו, היום אנו נשואים מאושרים + 4 ברוך השם! תהיי שמחה בסוף יגיע הנכון משמיים!
בת לחולת אפילפס05.05.13
לא פלא שביטלו שידוך
דוס אחד09.05.13
131
זו הודעה רצינית על בחור מעולה שגם באותה בעיה
חסוי03.05.13
ככל הידוע לי שלא מומלץ שאפלפטים יתחתנו עם אפלפטים
חני08.06.13
אני מאמין שאת בריאה ואם יש לך ולבעלך יש מום דומה רוב הסיכויים שלילדים יהיה לך את צריכה אחד שאין לא ראי מה כתבתי לך אברהם יוסף בתגובות
אברהם יוסף אשדו05.05.13
אשריכם!! אתם תשמחו אותה!
שירן שמעון06.05.13
130
עם כל הצער, ובאמת כואב לי הלב עליך!
דוס אחד02.05.13
129
את צריכה לברך הגומל שניצלת מהמשפחה הזאת אני יש לי עבר לא חלק {לא מחלה} איזה פגם שנולדתי אליו ובציבור החרדי הוא דפקט רציני..... נכנסתי למשפחה שמרגע האירוסים מיררו את חיי ועד היום 18 שנה אני סובלת מהם יש לי בעל נפלא נהדר ומקסים ובעצת גדולי הדור התרחקנו מהוריו לחלוטין להגיד לך שזה נחמד ונעים לא!!!!!!!!
אנונימית02.05.13
יפה אמרת. וטוב שאת מחזקת אותה. כי עדיף לסבול את צער הפרידה הזמנית-יגיע משהו טוב יותר. מאשר לחיות עם משפחה שלימה שממררת חיים. משפחה קשה-שגם אני סובלת כמוך ממנה-היא קשה עוד יותר מבעל קשה.
מבינה ללב02.05.13
מצטערת לשמוע שיש עוד שסובלות כמוני
אנונימית 07.05.13
128
הרבה יותר גדול, באיזה חוצפה לא מגלים דבר כזה, הם שאלו רב לפני שהם הסתירו את זה? שום רב לט היה מתיר דבר כזה. להתמקד בסיפור המפוברק של הצורה בה "הלשינה" החברה זה נחמד, אבל למה להפוך את אפרת לאיזה צדיקת הדור?
ריאלי02.05.13
127
זו הונאה!!!! להסתיר דברים זה הכי גרוע!!! היא היתה צריכה לספר לחתן שיש לה או שהיה לה בעיה והוא יחיטל לבד. אסןר להסתיר.
אחד שמבין02.05.13
126
תברכי בירכת הגומל במיניין שלא נפלת עם המישפחה הזו...‏ מגיע לך משהו אחר ומיוחד! בשמחות בקרוב אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליקו אשדוד02.05.13
125
מי שלא רוצה זו בעייתו למ הלהסתי רק בחברה החרדית צריך להסתיר מחלות כאילו שזו אשמת מישהו
אלי 02.05.13
בציבור החרדי שהשידוך מגיע ע"י הצעות ומבררים טוב לפני כן וגם הפגישות הם קצרות (כל חוג ודרכו) כאשר מגיע להורים מידע על מחלה הם מורידים מיד כיוון שלא רוצים להכניס ראש בריא למיטה חולה אך בציבור החילוני שם ההכרות היא בצורה אחרת ולרוב זה ללא בירורים רבים לפני ואז כאשר מוצאים חן בעיני השני ורוצים זה את זה
חרד02.05.13
124
רק אצל חרדים זורקים בחורה בכזאת כלות בגלל מחלה
חברה משוגעת08.12.15
123
ומנעה במכוון את המידע הזה מבעלה לעתיד. זה מעשה שלא יעשה!!!! היא לא היתה חייבת לומר מההתחלה. אבל אם היא ראתה שזה הולך לכיוון רציני : היה עליה לשתף את החתן, להסביר לו מה זו בדיוק המחלה הזו ובמה זה כרוך - ולתת לו להחליט. אבל היא ניסתה להעלים מהמשפחה ולכן לדעתי טוב עשתה החברה. יש לנו קרובת משפחה שה
רק אני08.11.15
122
מעניין אם היה מתחתן ואחכ אשתו הייתה הופכת לחולה מאוד מה היה עושה
משיח29.10.15
121
עד מתי יסתירו פרטים חשובים מבני זוג לעתיד? את לא חושבת שאם היית מספרת מראש בצורה נכונה את הפרטים זה היה נשמע אחרת?
קובי27.08.15
120
אני בחור חרדי, בטלתי שידוך לאחר אירוסין, לאחר כחצי שנה הציעו לי הצעה, בפגישה ראשונה אמרו לי לא לומר דבר בקשר לביטול השידוך, וכך עשיתי, לפני פגישה שניה השדכן אמר זאת לבחורה והיא היתה מוכנה להמשיך הלאה והיום אנחנו אחרי עשר שנות נישואים ברוך השם, ומפורש גם היום אשתי אומרת שאם היתה יודעת על ביטול השידוך
משו דומה ומעניין06.03.14
119
יש לי 7 ילדים יפים ובריאים. ואשתי עד היום לא יודעת על המחלה! לוקח כדור ביום כדור בלילה , ואשתי אוהבת אותי ואני אותה. היא יודעת עלי הכל חוץ מזה... זה סתם ילחיץ אותה ויביא לגירושים! האמת שאני גיליתי בסוף שהיא גם לוקחת כדורים לחשק ולכל המשק
חולה06.06.13
איזה מפגר
דוס אחד06.06.13
א. רפואה שלימה ו-ב. מדבריך נשמע שמצא מין את מינו וד"ל.
בלה בלה 05.04.15
118
מי שעשתה את זההיא פשוט רעה תעמדי בנעליים שלה בואי נראה אותך איכסססס בואי נראה שיקרה לך משו כזה חס וחלילה ואז תרגישי איזה דקירה החברה שלך קיבלה
שנינוש04.06.13
117
אני בן למשפחה בה האם חולה אפילפסיה שההתקף הראשון שלה היה בגיל 14 ואחריו לא קרה רק בגיל 38 ומאז אימי מסתובבת בחיפושים ארוכים ובהחלפת כדורים תמידית בשביל להיפטר מהמחלה ושום דבר לא עוזר אנחנו רואים את סבלה שכל שבועיים נופלת במקום אחר וצריך לחפש אחריה בחדרי מיון שונים ברחבי העיר. אז עם כל הצער וההזדהות
רוני מהגוני23.05.13
רפואה שלימה לאימך עם כל הכבוד מי שמדבר שטויות זה אתה אתה מציג מקרה קיצוני ורוצה להשליך מימנו על כל חולי האפילפסיה ולנתונים 50% מהחולים מחלימים לחלוטין ומהחמישים אחוז שלא מחלימים הרוב המוחלט לוקח טיפול מונע ואין שום משמעות למחלתו
יעקב26.05.13
116
הכל מותר כדי ללכלך על חרדים. ההונאה שהבחורה בקשה לעשות - זה בסדר ההסתרה שלה את הדבר המהותי - זה בסדר להפיל על החתן תיק מבלי שהוא יסכים - זה בסדר מי לא בסדר? החרדים!! ולמה? הם עומדים על זכותם לדעת לפני שהם מתחתנים אם אדם האם הוא חולה אם לאו? וכי בחור חילוני היה מעוניין להתחתן עם חברתו מבלי
חרדיה ואם לבנים19.05.13
הלואי שלא תתנסי ורק תדעי שיש גלגל בעולם פעם אתה בצד המאשים ופעם אתה בצד הנאשם קצת יותר אמונה ש40 יום קודם יצירת הולד מכריזים בת פלוני לפלוני
יעקב19.05.13
לאף אחד אין תעודת ביטוח כל אחד יכול להיות חולה או לעבור תאונה ולכן מה? לכן משקרים? לכן מפילים בפח? כן, גם לי יש בן חולה, ולא באפילפסיה, מחלה הרבה יותר פשוטה, ולכן מה, לא סיפרתי זאת קודם לכן? הוא מעולם לא נפגש עם בחורה לפני שסיפרנו את כל הסיפור. לא הסכים אפילו לצאת לפגישה אחת בלי לספר את האמת. הב
אם הבנים21.05.13
אפשר לבנות על האמונה של השני בשביל לשקר עליו?! זה נקרא אמונה?! אמונה זה נקרא להיות אמיתי ולא לשקר ולקוות שהשידוך יגיע בדרך האמת!
ירא אלוקים19.05.13
115
גועל נפש זאת חברה???
משה09.05.13
114
לפני זמן היה כתבה נרחבת בנושא במגזין ׳בינה׳ (מבית המודיע) באנגלית בו רואיינו אנשים הסובלים ברמה כזו או אחרת מאפילפסיה ודומיו בעניין השידוכים והעלו מס׳ נק׳ בין השאר סופר על אישה שהיה לה התקף בצעירותה ולא היה לה לאחר מכן שום התקפים ולא הזדקקה לתרופות ולכן לא חשבה לספר לבעלה לעתיד אך לאחר מס׳ שנות נישו
שרה03.05.13
113
תפסיקו כבר ללכלך על החרדים, אצל החילונים היו רוצחים אותה שהיא באה להרוס לו את החיים אז תעשו לי טובה אין כמו החרדים בעולם, הרוע הגדול הוא זה של עורך הכתבה שלא מפסיק ללכלך על ציבור יקר ישר דרך שמתנהג תמיד באחריות לעתיד ילדיו מבחינת איזהו חכם הרואה את הנולד!
שלמה02.05.13
הדברים נכונים גם ביחס לחלק מהמגיבים כאן
ffff05.05.13
112
נכון שזה סיפור עצוב. ואני מאחלת לך שתמצאי את הזיווג שלך מהר. אבל חייבים לספר את זה קודם! אני פשוט לא מבינה. להסתיר את זה זה כן טוב לעשות?? אני ממש מבינה את החתן שהוא ביטל. תסלחי לי אבל זה ממש לא בסדר שלא סיפרת מראש שאת לוקחת כדורים.
רעות02.05.13
111
אפרת, עברת דבר לא קל אין ספק תאמיני לנו שאנשים עוברים דברים יותר קשים בחיים ה' אוהב אותך במקום שאחרי הנישואין יהיה לך קשיים עם כל מיני ניסיונות ה' נתן היום קושי קטן שבעז''ה כשתתחתני יהיה לך חיים מאושרים אוהבים אותך ומחזיקים לך אצבעות.
זוג מחולון02.05.13
110
ה'''''??... מה אתם מרוויחים מזה??
עעעעעעעעעעעעעעע02.05.13
109
כאם לבנים בשידוכים אני מצפה שמצב רפואי יאמר לפני החתונה "על השולחן" וכל משפחה תחליט אם מתאים לה . אני מבינה מאוד את תגובת האם.יש הבדל בין אופן קבלת מצב רפואי שקיים לפני חתונה לבין בעיות רפואיות שמתרחשות אחרי הנישואין. חבל מאוד שמסתירים מצב בריאותי שכרוך בנטילת כדורים כרוניים. לא כל אחד מוכן
אמא 02.05.13
גם אם זאת בחורה חולה לפני הנישואין או חולה אחרי. מצווה גדולה לקחת אישה עם בעיה. כמו שה' רחמן אף אתה היה רחמן! ועל ידי החסד שלך תזכה בעולם הבא!
חולה06.06.13
108
בושה וחרפה למשפחת החתן.ואת צריכה להודות להקב"ה שלא התחתנת איתם.ובזכות הצער שהיה לך את תזכי לחתן יותר מוצלח.
יהודי02.05.13
107
שלום, אשתי סיפרה לי אחרי שהתארסנו, שהיה לה התקף בודד, החלטתי שזה לא קריטי וב"ה כיום אנחנו נשואים באושר+ 5 וה6 בדרך... מיותר לספר שזה באמת היה התקף בודד שלא חזר על עצמו ועד היום היא נוטלת כדורים ואין שום בעיה.
נשוי לאחת כזאת16.11.15
106
מה היא חושבת שהיתה אומרת לבעלה כשהיה שואל אותה מה אלו הכדורים שהיא לוקחת???
shirshur08.11.15
105
שהעינין לא הובא לידיעתם של המחותנים אחרי פגישה ראשונה/שניה ביחד עם חוות דעת רפואית כך אפשר לבדוק לשאול ולשקול את ההמשך ולחסוך אי נעימיות. כך נהגו אחד הזוגות במשפחתי והיום הזוג חי באושר וחובק ילדים!
אורית05.11.15
104
מה היא חשבה? שהם יום אחד יגלו את זה ואז ?!
מישו27.08.15
103
יש לי חבר, אישיות מפורסמת ופעילה ביבור החרדי, שהתחתן עם חולת אפילפסיה שאף אחד לא ידע עליה כלום. בוקר אחד, בחג הסוכות, כשהוא ישן בסוכה, בבוקר הוא גילה שהיא הלכה לישון ולא תקום יותר. היא השאירה אחריה בעל וכמה יתומים. יכול להיות שהחברה עשתה משהו שקל להגיד שהוא לא בסדר. אבל אולי זה המעשה הכי נכון.
מיימון10.07.14
וכי אתה אינך אומר אחרי המת "ברוך דין האמת". אנחנו לא אמונים ב"ה על ניהול העולם, בכלל לא, אנחנו אמונים על ניהול הבחירה שלנו בדרך ה' ברחמנות ועל פי התורה אשר יורוך צדיקי הדור ומנהיגיו, ולא רע-בנים מושחתים ורשעים
ישראל משה27.08.15
102
אני בהלם מעזות המצח, איך אדם יכול להתארס עם בחור ולהגיע לחתונה ולא לספר מידע מהותי שהצד השני צריך לדעת. אפילפסיה זה מחלה גנטית לכל דבר , מחלה בכלל לא קלה והיא עוברת בתורשה. כלה חצופה שמעיזה להאשים את הסביבה בכך שהיא לא הייתה ישרה.
יעל09.06.13
ומכיר את נבכי המחלה על כל פרטייה אפילפסיה זו לא מחלה גנטית שקר וכזב ולא עוברת בירושה את/ה כותב/ת שטויות והבלים
אייל10.06.13
המחלה לא עוברת בתורשה שקר וכזב ובוודאי אינה מחלה גנטית יעל את פשוט בורה ומסגנון כתיבתך ניכר שאת חיה על פי סטיגמות ובשיטחיות מצויה מאוד חבל תתעדכני תשכילי ואולי תגיעי לתובנות אחרות
יעקב10.06.13
ופעילות עצבית שיצאה מאיזון בגלל מכה או שב"צ מוחי. אפילפסיה נגרמת מפגיעות חיצוניות (לא נדירות) במוח האדם. זה כמו להגיד ששפעת היא גנטית כי היא עוברת מאם לבת. לכי ללמוד מה זה אומר גנטי בורה שמוכנה לדרוך על אנשים בשם בורות זאת.
יעקב13.06.13
אין יהודי בעולם שמסוגל לכתוב דברים כאלו מזלזלים יבוא יום ויהיה כתבה כזאת כאן על הבת שלך
אברך13.06.13
101
א] יש די מקרים שהם "חד פעמי" ב] יש המון מקרים שההתקפות הם נדירות וקלות ג] ישנם כמה וכמה רבנים שמוראים שלא חייב לספר או לא לספר עד שעברו מספר מסוים של פגישות ג] אני מכיר אישית אשה עם מחלה זו מגיל 18 שכבר הלידה 6 ילדים ב"ה והיא מטפלת בם למופת!
רב גדעון28.05.13
100
אמא,אמא יקרה, כמה שאת צודקת.קראתי ולא האמנתי.עצוב.
דניאלה19.05.13
99
לסיכום הדיון יש באפילפסיה דרגות אפילפסיה שנשלטת על ידי תרופה היא מחלה שאין לה שום השפעה על חיי היום יום של החולה לצערי למרות זאת המגזר שלנו חי מסטיגמות אני יודע שיש מגדולי ישראל שממליצים לכתחילה להתחתן עם בחורים ובחורות כאלו אשריהם ואשרי חלקם ולכל המתלהמים למינהם אני מאחל שכל ילדיהם יהיו בריאים
יעקב 12.05.13
אפילפסיב זו מחלה שמאוד לא יציבה ולאף אחד שחולה בה אין ביטוח שזה לא יחזור ובגדול רח"ל ואני אומר את זה מניסיון זה מינימום שבמינימום לספר כזה דבר
רוני מהגוני23.05.13
מי שלוקח כדורים הוא יציב! אני לוקח כדור אחד ביום במשך 39 שנה ושום דבר. הבנת? עכשיו לך תגרגר יברבור
חתול06.06.13
98
לי היה התקף אחד בעבר והיה לי שידוך ולא ידעתי אם לספר או לא שאלתי את רבי חיים קנייבסקי והוא פסק שכל זמן שלא היה 3 התקפים אין חזקה ואין אפליפסייה. אחרי החתונה סיפרתי לאשתי והיא קיבלה בהבנה ברורה את פסק ההלכה
משה05.05.13
אין להסיק מהפסק שלך למקרה של אפרת
....09.05.13
97
בואי אומר לך ישירות! טוב שלא התחתנת איתו! האיש (יחד עם האמא המפגרת שלו) היה ממרר לך את החיים שנה מהיום ודברתי נשואה באושר!! (בטח אם זה יקרה יבואו כל הליצנים לבקש ממני ברכות)
James03.05.13
96
מי לא חווה סחרחורת פעם בחיים מי לא הרגיש עוד רגע אני מאבד הכרה בגלל מחנק מחוסר אויר או דוחק או לחץ חברתי או לחץ בעבודה אני בטוח כולנו חווינו זאת כאשר אתה לא עוסק בספורט מחזק את סיבולת הלב והריאה קשה לך לעמוק בלחץ הבתים בארץ קרים כאשר קר הריאות והלב נחלשים גם מכונית לא יכולה להאיץ כאשר המנוע קר
יוסף אברהם אשדו02.05.13
95
והטענה זה רק על האופן המטונף שהחברה סיפרה. היא היתה צריכה להגיד לכלה שהיא תספר או היא ואז הכל היה נורמלי מה שגם סביר להניח שהמעצמה היתה מספרת שלא יבהלו.
אין לכם לב02.05.13
94
הסיפור לקוי ביותר וחסרים המון פרטים האם הכלה סיפרה לחתנה על כך? האם נטילת שתי תרופות ליום מבטיחה שהתקפים לא יישנו? (בפרט בהריון ולידה) - האם שאלו רב אם מותר לא לגלות? האם שאלו רב אם מותר לבטל השידוך? המון פרטים חסרים ולא צריך לעשות דרמה מכל דבר. גם החברה שסיפרה אולי שאלה רב ואולי לא. שום דבר לא מסו
עוזר דיין02.05.13
93
לשידוך צריך ללכת בתום לב. בלי להסתיר. אני מכיר מקרה שבו נישואין התפוצצו לאחר שלאשה נודע שלבעלה היו בעבר 2 התקפים אפילפטיים. היא איבדה את האמון בבעלה והזוג התגרש לאחר שכבר נולדו להם 2 ילדים.
דוד02.05.13
92
החברה עשתה עוול אני בטוחה שהיא לא התיעצה עם מורה הוראה כנראה לא פרגנה אסור לעשות צעד כזה בלי להתיעץ!!!!!!!! כמו שהיא דאגה לאושר של הבחור היא היתה צריכה לדאוג לאושר של הבחורה!!!!!!!!
מימי02.05.13
91
הבחורה היתה צריכה לספר את זה לבחור במהלך הפגישות או לפני כן, ולתת לו להחליט אם הוא מעונין.
יוסי02.05.13
90
כל מחלה חובה לומר .כן רצינית או לא כן גנטית או לא כן תורשתית או לא
אוביקטיבי02.05.13
89
יקרה שלי הכל בדי שמים האמיני לי כעת את כואבת ונכזבות עו תברכי על כך הבחור פשוט לא שווה אותך מבטיחה לך שתמצאי את הזוג המתאים לך ביותר ריבונו שלעולם עושה הכל הכל לטובה אך כמה תהיי חכמה לאחר תקופה, שפוי את דמעותיך על פרקי תהילים בע״ה תמצאי בקרוב קרוב אמן
חיה מרגלית15.11.15
88
הייתה צריכה לספר. חייבים לספר כזה דבר. מה היא הייתה אומרת לבעלה כשהיה שואל איזה כדורים לוקחת???
shirshur08.11.15
87
ממשיך לקחת כדורים: א. חבל שלא אמרת, אצלי הוא אמר בפגישה השניה ובהוראת רבנים המשכתי ואני מאושרת!!!!! אז מה אם הוא לוקח כדור כל יום??? אני הסתכלתי על התורה והמידות!! ב. בציבור החרדי זה פשוט חולני כל הנושא של שידוכים, צדקת אפרת כשאמרת שיש אנשים שהמידות שלהם גרועות יותר מסרטן אפילו!!! אני עובדת עם הציבו
א02.11.15
86
לא מבינה איך אפשר לחיות עם אנשים שלא אומרים את האמת ואם השידוך זה רוצח לשעבר אז לא לומר? בחיי הנישואין צריך להיות אמינות אחרת בהחלט הם יהיו רק זוג תרנגולים
תמר28.08.15
85
אם הבחורה חושבת שזה לא בעיה גנטית אז למה לא לספר בפגישה מתקדמת ולהביא נתוניםרופאים שמצדדים בצד שלה והבחור ומשפחתו יחליטו מה שנראה להם. ואם הבחורה חוששת שימצאו מישהו שאומר שזה כן גנטי אז וודאי שהיא חייבת לספר ואין לה לבוא בתלונות. כמובן שאין לי שום צד בסיפור ולדעתי בכל מקרה צריך לשאול רב מה לעשות האם
ישיבישער16.06.13
84
הי שושי. לחברתי הקרובה נולד ילד עם אפילפסיה. הורי הבעלה לא גילו לבנם ולכלתם שיש את המחלה במשפחה. הם לא הבינו מאיפה זה בא להם אבל ברוך ה' היה לילד התקף חד פעמי ומאז לא היה.כאשר נולדה הבת השניה, שהיום היא בת שנה וחצי, התחילו הצרות האמיתיות. הילדה מפרכסת מספר פעמים ביום ועדיין לא הגיעו לאיזון המחלה. בנ
ה' יעזור לכולם21.05.13
יש לי גם ילדה שעד גיל שנה פירכסה מספר פעמים והרופאים לא ידעו ממה זה וברוך ה׳ היום היא כבר בת שלוש ומגיל שנה היא כבר לא פירכסה, והיום אני יודע שזה דבר די שכיח אצל תינוקות. הא, ואני או אשתי לא חולי אפלפסיה. (אין בתגובה זו כדי להצדיק את אחד המקרים בכתבה)
חנן09.06.13
83
לא בגלל המחלה אלא בגלל השקר
יעל08.05.13
82
שושי מילר,הכתבת.לא הבנתי.כתוב במפורש:נפילות קטנות לצד מעידות גדולות.כתוב במפורש שבעקבות שבוע המודעות למחלה היא נחשפת.את בעצמך הבאת את כולנו להרגשה(בכל אופן אותי)שמדובר בחולת אפילפסיה=כזו שאובחנה ככזו. ופתאום מישהו מבין המגיבים(תחת הכותרת:כנסו..)כותב שזה רק פעם אחת וזה מעין עילפון וכו'. וזה נראה כמ
לא מבינה03.05.13
81
בתור אדם שמבין בתחום ,כדי שלילדים יהיה בעיה תורשתית צריך שלשני בני הזוג יהיה את המחלה הגנטית לפיכך מי שסיפרה פשוט רשעות מאידך מן הראוי לספר כי הורים שפויים לא יבטלו שדוך מאחר וזה לא תורשתי וזה שהיא אינה הולכת לרב זה גם מראה עד כמה היא שומעת לגדולי ישראל.
אבא 02.05.13
80
גנטי או לא גנטי כלל לא קשור אסור לא לאמר אמת
אהרון02.05.13
79
ברור שהחברה היתה צריכה ליידע. לא בוכים אחרי. משפחת הכלה היתה צריכה להודיע לפני והשיקול-של צד החתן. זוהי מחלה גופנית-א"א להתעלם ממנה. אין לכעוס על החברה ויש ללמוד מכך לקח לעתיד. לא לטייח! ובעיקר השדכנים צריכים ללמוד לומר את כל האמת ולא להפיל בפח ולגרום לכאבי לב וכספים-זה היה מיותר.
אחראית02.05.13
78
הרב נסים מויאל מקרית גת שגם עושה תיקונים אמיתיים עפ"י הקבלה והוא בעל רוח הקודש כידוע. הרב דוד אבוחצירא מנהריה,כנ"ל. הרב בצרי מי-ם,כנ"ל. טוב מאוד לתת פדיון לצדיקים.זה מבטל הרבה דינים מהאדם.(מוהר"ן זצ"ל)
יוסף כהן.02.05.13
77
למה שבחור הריא יתחתן עם בחורה חולה זה קצת רשעות של הורי הכלה שלא הודיעו מראש וגרמו לאכזבה לכלה מה הם חשבו שהחתן יעשה כשיגלה שהיא חולה והפילו אותו בפך אדם עם חסרון לוקח מישהו אחר עם חיסרון אחר שיודע לקראת מה הולך ולא מפתח ציפיות גבוהות מדי שמתפוצצת כשמתגלא האמת המרה זה גם יכל להיגמר בגט ואז היתה גר
מוטי02.05.13
מה עשית ממנה נכה?
דני06.06.13
76
אני יספר לך סיפור יותר יפה ומיוחד ומי שרוצה אמת די לא בזאת... חבר ותיק שלי חזר בתשובה הוא בא ממשפחה מופלאה מלאת חום ואהבה הוא היתחתן עם בת של חרדים ספרדים אנשים טובי לב ממש כמו אברהם אבינו משהו. הבחור אני מעיד עליו מופלא שבמופלאים אני אישית מכיר את הציבור החרדי ... הוא יותר ירא ש
ישראל02.05.13
75
כדורים.אמינות בקשר אישי היא הדבר הראשון בחשיבותו. וצריכים כולם לדעת זאת. אמינות. כנות. וישרות על כל דבר הכי קטן. הכרחי. גם אם זה היה בתמימות צריכים כולם ללמוד את הלקח. ובטוח שלא זה היה החתן המיועד כי משמים מכריזים מי החתן.
גלעד02.05.13
74
דעי לך המצב בציבור שלנו גרוע ביותר בנושא זה של הלשנות והסתכלות מגוחכת על החיים ובכלל, כנראה שהבחור עימו התארסת לא מתאים לך ולאישיותך. כנראה מתאים לך משהו טוב יותר. בעצם, בטוח שמגיע לך משהו טוב יותר. הפעם זה על אפילפסיה, פעם אחרת הם היו יורדים עליך על משהו אחר. מותק, תשמחי שהתפטרת מהם... היי מאושר
חנני02.05.13
א
א26.05.13
73
היית מספרת להם לקראת הווארט, הם היו בודקים כמה גנטי והאם הם רוצים או לא. נשאתי לצערי לבחור עם בעיה נפשת- בחור טוב, מידות טובות, יראה שמיים, נאה וכו' אבל נאלצתי להתגרש כי הבעיה הנפשית לא אפשרה לי להשאר נשואה אם רק היו מספרים- היו חוסכים ממני את התהליך הלא נעים הזה.. ככ חבל ציבור יקר, תספרו בשידוכים
גרושה צעירה14.11.15
72
1) החתן המיועד עשה בדיקות רפואיות מקיפות והציג את תוצאות לאפרת כדי לצפות לכנות דומה ממנה ? אולי הוא חולה במשהו חמור ובעצמו עוד לא יודע על כך וכשזה יתגלה ע"י רופאים האם הוא ילך ויספר לכולם ?
חולת אפילפסיה06.11.15
אדם צריך להיות ישר ולומר את האמת כשהוא רואה שהכיוון רציני. והחיוב הוא על מה שידוע. וכי מה את רוצה, שמישהו יגיד שהוא חולה כשהוא בכלל לא יודע דבר????? הסתרה- זה ממש איסור הונאה. באיזו זכות אפשר להסתיר מידע כזה מבן זוג? איך אפשר לגזול ממנו את היכולת לקבל החלטות? זו היתממות לשמה לטעון כזה דבר שמישהי עשת
איילה14.11.15
איילה, מניסיון אישי כאפילפטית, דברים אינם שחור או לבן. קל לנו לבוא ולומר למה היא עשתה ככה וככה, האם שמת לב לתגובת האם? לסטיגמה מסביב המחלה? פעמים רבות השפילו והפלו אותי על רקע המחלה שלי. לאפרת, הזכות לבחור מתי לספר, איך לספר ולמי לספר על המחלה שלה ולאף אחד אין הזכות לשפוט אותה ולהעביר ביקורת עליה,
אפילפטית גאה11.12.16
71
לאפילפסיה יש כמה סוגים 1. על ידי חום גורם לו לפרכס 2. שאינו חם הוא רועד בידים וברגלים מוציא רוק כלל נמנע ע"י תרופה ובמשך הזמן זה נעלם ע"י טיפול תרופתי. 3. ניתוקים קצרים במהלך היום או הלילה חוזר לעצמו לאחר זמן ההתקף אינו יכול לנסוע באופניים או להשתמש בכל כלי מסוכן צריך מנוחה רבה טיפול תרופתי בדר
ישראל28.10.15
70
לפני שנים הציעו לאחותי בחור מקסים חולה אפילפסיה, שהיה תחת כדורים ותפקד פחות או יותר בסדר. בפגישה הראשונה ברח אחרי 15 שעה אחר כך נודע שפחד מהתקף איך שלא יהיה סבא שלי אמר שעל המחלה הזו כתוב בגמרא, התרחק מהכיעור ומהקרוב אליו. מי שחולה זה משמים, אבל אי אפשר להשליך את הצרות שלהם על אחרים שיספרו את הא
אחות11.06.13
מעניין מה עוד את שומעת בקול סבא שלך בגמרא כתוב גם ש40 יום קודם יצירת הוולד מכריזים בת פלוני לפלוני אז את מאמינה או לא תפסיקו להטיף מוסר מחר זה יכול לקרוא לכם ואז פתאום סבא שלך ימצא גמרות אחרות אני לא בעד להסתיר אני בעד לראות את התמונה הכוללת ולא לצטט גמרות אלא להתיעץ אם גדולי ישראל האמיתים שיוד
יעקב12.06.13
וזו הרעה חולה בציבור החרדי. ראש מרובע שלא בהכרח נובע מיראת שמיים ולחלוטין לא קשור לעבודת ה'. אני לא בעד להסתיר כי סוף האמת להתגלות אבל אני יכולה להבין את החשש הנורא מלגלות. יש כל כך מעט פתיחות בציבור החרדי לנושאים האלו. נס שהרכבת משקפיים לא נחשבת למום כי זה היה פוסל את רב האוכלוסיה.
אחת02.11.15
עד לפני כמה שנים שאלו על זה בשידוכים רק היום הרבה מאוכלוסיה משקפפורית אז כבר לא שואלים. חוץ מזה שיש בזה גם צד תורשתי אבל יש עדיין קומץ של "גזעניים" שלא נפגשים משקפפור/ית...
אחד13.11.15
69
אצל חילונים הורי החתן או הכלה לא מתערבים בקביעה עם מי יתחתן האוצר שלהם ואין מפלים אנשים עם מחלות קלות הנפתרות בעזרת כדור.
חילוני07.06.13
68
בחורה עושה טריק מלוכלך, לא מספרת לבחור שהיא על כדורים, לא מספרת שהיא מאובחנת כחולת אפילפסיה, מתארסת אתו, מתכננת את החתונה ולא מספרת מילה. והיא עוד באה בטענות שעשו לה משהו לא בסדר עם הבחורה הזו לא כדאי להתחתן לא בגלל שהיא חולה אלא בגלל שהיא שקרנית,כי היא לא ישרה, כי היא רוצה להונות את בעלה. את מ
המומה23.05.13
מסכימה עם כל מילה!!! איזו העזה להחליט לאדם אחר מה נורא עבורו ומה לא. ועוד להאשים את כולם
נכון09.06.13
לא יודעת על החולי הזה. דוחה שכמותך!!!!!!!!!
צדיקה 05.06.13
אין שום קשר להכרות המחלה.
דוס אחד06.06.13
67
מי שפסל אותך בגלל זה לא ראוי להיות חתן שלך
מוישה זוכמיר17.05.13
66
אפלפסיה זה 100 גנטי הרמב"ם פוסק לא להתחתן עם יש את זה במשפחה ( כנראה לפני שהיה טרופות לזה )
meir09.05.13
מאיר, אודה לך מאד מאד אם תוכל להפנות אותי למקור, היכן זה רשום וכו. בתודה מראש!
איילת09.06.13
65
וחוסר הגינות. עדיף לספר לפני שמתארסים.
הילה06.05.13
64
יש שסוברים כאן שהטעות אצל אפרת ויש שטוענים שהרוע אצל המשפחה! ואני חושבת בכלל כמה רוע יש לחברה.. לא על זה שהיא ספרה.. אני לא יודעת מה הדין, אם צריכים לספר או לא, אבל אם כבר החלטת לספר.. למה לחכות שהזוג כבר לפני חתונה?? למה לא ללכת ולספר מיד אחרי הווארט.. לפני האירוסין ולגרום עוגמת נפש מרובה יותר??!!
אביגיל 03.05.13
63
שהשם ישלח לך רפואה שלמה מהרה!! ושיבוא משיח צדקנו בקרוב במהרה בימנו..נרפא מכל תחלואינו,ומהמומים ומהמחלות והעייורים יראו,והחירשים ישמעו,והעקרות יפקדו,והרווקים יתחתנו,והאלמנות יהיו שוב עם בעליהן. ב"ה שהשם יציל אותך,בכל עם ישראל! אני אוהבת אותך אחותי היקרה! אל תחשבי שאת לבד בסיפור,עוד אלפים כמוך בעם
שיר02.05.13
שחזקת אותנו כך יחזק הקבה אותך
חילוני חכם05.05.13
62
לשקר אין רגלים. וכל הכבוד לחבירה!!! עשית מצווה!!!!
נשוי באושר02.05.13
כל דבר שעושים לשני חוזר כמוברנג, הכותרת מגיע לה שלא תסתיר תרגישי א"ז באחד הימים ואז נראה מה תהיה התגובה שלך? בושה וחרפה להוסיף על הכאב, קצת להרגיש את השני
יניב17.05.13
61
אפילפסיה איננה מחלה גנטית, אמא של החתן טיפשה מהבחינה הזו. אבל אני אומרת את זה כאשה: אם אני הייתי החתן, הייתי מבטלת את השידוך מסיבה אחת: כי היא שיקרה. היא ניסתה להתחיל את הקשר שלה בחיים על בסיס שקר, ושקר גס. מה לה כי תלין? יש לנו בן דוד שני שבשנותיו בישיבה היה בן בית אצלי ואכל על שולחני. יש לו אפי
לא גנטי02.05.13
אתה תתעלף פעם בכן יוחרם משפחתיך תזמר זמירות אחרות איזה אטימות מטופשת.
זה יכול לכולם02.05.13
הוא יודע טוב ממך לקבוע דיאגנזות רפואיות, והוא מודע לכך שאלפי סיבות אפשריות להתמוטטות פתאומית. אבל הוא קבע - אפילפסיה. מסתבר שיש דברים בגו. במיוחד שהיא עדיין לוקחת כדורים.
דוס אחד02.05.13
אני מקוה שיעלו את התגובה שלי
אברהם יוסף02.05.13
לדבר על אחרים קל מה יהיה שזה יהיה אצלכם ההההההה.......
זוג מחולון06.05.13
60
מאוד מצער שבמקום ללכת אחרי יראת שמים, רגישות ועדינות, מחפשים את המחלות והסיבות לפירוק. בדיקה כזו מדוקדקת אחר הצד הפיזי, בהתעלמות מצד ברוחני מתאימה יותר לסחר בבקר, ולא לשידוך. אתם הופכים את זה לסחר בבקר... אני התחתנתי עם מישהי שסובלת מכל מיני אלרגיות, שמשפיעות עלינו לפעמים באופן חמור. אז מה ? אם יש א
yonivav02.05.13
59
מה יצא לאותה בחוקה מזה שהיא הרסה שידוך אבל אל נא תצטערי הכל משמיים אם זה קרה אז הוא לא ראוי לך והוא לא זיווגך השם ימצא לך אך המזל בקרוב התפללו והוא יושיע אותך טי שמע את תפילתך וישלח לך משהוא שירצה אותך באמת למרות שיש לך אפילפסיה כמוך כמוני אני בחורה בת 31 ואחת הסיבות שעוד לא התחתנתי כי גם לי יש בעיה
אחת שיודעת02.05.13
58
חבירה שלי התחתנה עם בחור שנראה משכמו ומלעה -- בסןף מתברר שהוא בלתי נסבל - וגם חולה נפש -- אך מענין היא מאןשרת מאד -- אי אפשר לדעת
ח- חי02.05.13
57
היא חולה???? אתם לא?????????
דודו02.06.16
56
בס"ד אני מוכן בלי נדר ובעזרת ה' להתחתן איתך במקום אותו הבחור שהפסיד אותך, אבל אני רוצה להתחתן ברבנות ולא באולם. וגם אני דתי ולא חרדי אז אני נחשב סוג ד', אז אולי זה אפשרי. מה את אומרת?
אנונימי28.08.15
55
אם החברה רוצה אי פעם להתחתן חשוב שתבקש מחילה מאפרת כי הצער שנגרם לה יכול להוות קפידה על חייה בכל מני נושאים. ולאם החתן - הרבי מלובביץ אומר שאסור לבטל שידוך בצורה כזאת אלא חובה שתהיה מחילה גמורה של שני הצדדים כי אחרת לצד שפגע יכול חלילה לא להיות ילדים בגלל זה. ואני בכלל חושבת שאם החתן טעתה טעות חמורה
ליאורה16.06.13
54
יש טוענים שממילא יכולות להיות מחלות חלילה אחרי החתונה.אז למה עוש ים מזה ענין,שלא מספרים על מחלה קימת. וכי כך תטענו כך גם על מכונית חדשה שקניתם,ועברה פעם תאונה, והסתירו זאת מכם. האם גם אז תאמרו ממילא היא היתה יכולה לעבור תאונה לאחר הקניה. חייבים לומר הכל במצב כזה!!!!!!!!!!!!!!!!!
לומר אמת07.06.13
53
לפי דעתי כדאי לבקש מבני פישר שמות של רואים שיכולים לייעץ לך מה היה לך --והאם החוות דעת של הרוא שאבחן אותך היא נחרצת הקב"ה יעזור
ס סמוך02.06.13
52
יעקב, נכון שאנשים חולים במחלות שהק"בה שלח גם בלי גנטיקה. נכון שאנשים מגלים המון מידע אחרי הנישואין/אירוסין, לטוב ולמוטב , שלא ידעו קודם על בני זוגם ומשפחותיהם. זה עדיין לא נותן היתר להסתיר עובדות ומידע רלוונטי. הסתרה היא הונאה. מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך- זו כל התורה על רגל אחת! אף אחד לא רוצה לחוש
11721.05.13
היא היתה עוברת כמה התקפים. אבל היא קיבלה רק אחד . וחלילה זה עלול לקרות לכל אחדת ובכל גיל!
צדיקה 05.06.13
לא קראתי להסתיר אבל אני כן קורא להגדיל ראש לבדוק כל מקרה לגופו במקרה של הכלה הזאת לפי מה שמתואר מדובר במחלה שנשלטת על ידי טיפול מונע ואין למחלה זו שום השפעה על החיים אז למה לעזוב שידוך
יעקב 23.05.13
גם אם הכלה נראית בריאה ובריאה לחלוטין זה גניבת דעת אמיתית, ומותר לבחור לבחור בחיים שלו אם הוא מוכן או לא לחיות עם דבר כזה, מלבד מחלות שמגלים אחרי נישואין שעל זה אין שליטה, ויש דברים כאלו
חני27.05.13
51
א. אין לה שום היתר להסתיר מיידע כזה. ב. אי אפשר להתעלם מהסיבוכים שיש בהריון לחולות אפלפסיה. ג. לאן נעלמה האמונה שפשוט כנראה זה לא השידוך.... והיא צריכה מישהו עם רקע רפואי דומה לשלה!!!! 
אבי09.05.13
50
כל הדיון ההלכתי בתגובות על האם מותר לספר או לא מראה על החשיבה העקומה של החברה החרדית. הדיון האם מותר לחברה לספר והאם לכלה מותר להסתיר נכון מותר לכלה לספר וה' ישפוט אם התכוונה לספר מכוונות טובות או מקנאה וברור שזה לא מוסרי מצד הכלה להסתיר אבל העיקר בסיפור זה העיוות של זה שמסתגלים רק על החיצוניות וא
אבי05.05.13
כמה עיוות! בציבור החילוני הרי לא סופרים חיצוניות. הפרעות אכילה, ניתוחים פלסטיים.. שם אין עתיד ואין הווה לבחורה שמנה, או בחור גמד. אז אל תדבר על חיצוניות אצלינו. אין מה להשוות נישואין עם בחורה חולה, או אישה המקבת מחלה אחרי הנישואין, שהאהבה והקשר חזקים. לא כאן המקום להאריך בהסברים על צדקת דרכינו, אך
דוס אחד09.05.13
49
אני מכירה באופן אישי משהי עם מחלה הרבה יותר כרונית ובעיתית שבהוראת אחד מגדולי הדור סיפרה לבחור בפגישה שלישית. והוא הסכים להתחתן איתה ולמרות שהוא בחור בריא לחלוטין נכון, היו כמה לפניו ששמעו את זה ונרתעו (יותר נכון המשפחה לא הסכימה) אבל כשהגיע הזיווג, הוא רצה אותה למרות הכל.
יעל05.05.13
48
לא מבינה- היא סיפרה לחתן המיועד או לא? אם לא- איך אפשר להסתיר דבר כזה? האפילפסיה פה היא הבעיה הקטנה. יותר גרוע לבנות את הקשר על בסיס של שקר. לא מבינה גם למה חברה שלה התנהגה בצורה כזאת ולא בדרך יותר נעימה. אני יכולה להבין את המשפחה של החתן, אם הייתי מגלה שבעלי לעתיד לא סיפר לי דבר כזה, אז אולי יש עוד
מביטה מהצד02.05.13
47
כי אם לא הייתה מסתירה לא הייתה מתחתנת לעולם, זה החברה החולה החרדית ,בחברה החילונית זה לא מפריע, אם יש איזה חולי מסוים לאחד מבן הזוג, כל עוד וזה לא קריטי .
דני02.05.13
היא לא הרוויחה כלום. יש אנשים עם כתפיים רחבות שמוכנים להתמודד העיקר מידות טובות ועוד מעלות, אבל היו ישרים!
אימון05.05.13
ישנם ארגונים המתמחים בשידוכים עם רקע רפואי מורכב ברמות שונות והם ב״ה מצליחים!
שרה03.05.13
נכון, חברה חולה, אבל יש צדק במקרה הזה.
דוס אחד02.05.13
46
זה הטעות שלך שנסית להסתיר אם זה שום דבר בעינייך אז למה לא סיפרת להם מהתחלה וניסית להסתיר אז אין מה להלין על הצד השני אבל אל דאגה זה לא השידוך שלך קיבלת ביזיונות לא נעים אבל זה רק לטובתך הכל מאיתו יתברך את תמצאי את הכי טוב בשבילך עכשיו כבר את לא יכולה להסתיר גם את זה שעזבת שידוך וגם את התרופות ש
אל דאגה02.05.13
45
מאחל לך הרבה בריאות ומאמין שתמצאי את החתן הכי טוב בעולם
דוד02.05.13
44
למה הם לא חשבו שצריך לספר כזה דבר לפני סגירת השידוך. מי שנוטל כדורים באופן קבוע חייב לספר על זה. יש שדכנים שמתמחים במקרים אלו ולהסתיר מידע זה לא פתרון.
שושי02.05.13
43
מאחל לך למצוא במהרה את הזיווג האמיתי שלך משורש נשמתך עד ראש השנה ושהכאב שאת עוברת ועברת יהיה כפרת עוונות ושהכול יבוא על מקומו בשלום ובשמחה א מ ן .
אהבת חינם02.05.13
42
חובה, על הכלה להודיע לחתן שהיא נוטלת כדורים באופן כרוני. אילו היתה מגלה את המידע קודם לכן, מדברת עם הרב של משפ' החתן וכו'... יתכן והיום היתה ממשכיה באושרה. די מובנת ההחלטה של אם החתן לבטל את השידוך, גם אם התקפים מסוג שיש לה היו לפני הרבה שנים. מידע שלא מסתירים. ירחם המרחם יכלה להינשא ואז יכלו לטע
ירושלמים02.05.13
41
מתמיה אותי מדוע הכלה המיועדת לא סיפרה לארוסה שהיא חולה באפילפסיה?
יואב13.12.15
40
בשידוכים כל צד מעונין לדעת שהצד השני בעל תכונות טובות ומתאימות,יר"ש, וכו'. חשוב לא פחות לגלות את אזני הצד השני באם קיימת מחלה כל שהיא או פגם גופני או גנטי.רבנים מפורסמים ביניהם גדולי הדור מחייבים לספר זאת לאחר הפגישה השלישית. הבחורה שבסיפור המכונה אפרת,הוריה העדיפו להעלים עובדה זו מהד השני,לכן אין ל
יהודה29.10.15
39
החברה הזו לא רצתה לעזור. החברה הזו קנאית. היא בטח מכוערת והחתן שהאפליפסית לקחה הוא חתיך. החברה לא יכלה להסבול את זה ולכן היא הרסה להם שלא תמצא חתן לעולם רעה מטורפת.. מייצגת את הגרמניות של העולם החרדי ..!!!!! ומי שכזה מאחלת לו שואה שנייה
רחלי03.09.14
38
אכזריות שבאה מבורות גדולה. חייבים ללמוד קצת רפואה למען נשים כאלו
יעקב13.06.13
37
יש לי קרובת משפחה שחולה האפילפסיה. זה אחד הדברים הנוראיים שאני מכירה ואני יסביר גם למה: בחיי היומיום הכל כביכול כרגיל (על אף שהתרופות ממש משפיעות - מרדימות, גורמות מידי פעם לרעידות ועוד.. כמובן כל אחד לפי גופו) אבל ברגע שיש התקף זה ניראה זוועה!! !! לא על אף אחד לחוות כזה דבר. החולה בעצמו לא מודע לאי
אילת09.06.13
על איזה מוות את מדברת??? אני בעצמי עברתי יותר מ 3 התקפים ו"כפי הנראה" אני ב"ה חי. ועוד איזה סחיטת כוחות - לאחר התקף מתעוררים וממשיכים לחיות כרגיל. כנראה עדיין יש לך הרבה מה ללמוד , אז נא לזכור לברר היטב ואח"כ להגיב. מובן???
צדיקה 10.06.13
נראה לי שמחלת הנפש שממנה את סובלת יותר חמורה מאפילפסיה כל קשר בין מה שכתבת לבין המציאות הוא מקרי בלבד
יעקב10.06.13
36
אני חושב א.שאפשר להבין את הבהלה של צד החתן שהם חוששים שאם הסתירו מהם את ענין האפלפסיה אולי יש עוד דברים שהסתירו ולכן אינם מעונינים להכנס למיטה חולה ב.ולצד הכלה אפרת אני אומר בטוח לי שזה אינו השידוך שלך שהרי אין אדם נוקף אצבעו מלמטה עד שמכריזים עליו מלמעלה ולכן אל דאגה את השידוך שלך את תמצאי וזה יהיה
יעקב24.05.13
35
שלום שלך אני חולה אפילפסיה קרו לי כבר למעלה מ15 מקרים הלכתי לשאול בעצת ר' חיים קנייבסקי מה לעשות הוא אמר לי בפגישה שלישית תספר וכך היה היה הצעה אחת שסיפרתי בפגישה שלישית הכלה התייעצה עם אביה ואז זה ירד בגלל האפילפסיה והיה הצעה אחת שאביה התנגד והכלה רצתה בכל זאת ועד היום היא אשתי רואים שהכל זה ממש סי
יוסי11.05.13
34
היא של החתן ובשום אופן לא ניתן לצד השני להחליט בשבלו תבורך החברה -עם ישראל חי וקיים
הרב הארסי לא"י09.05.13
33
על פי הלכה להודיע, איזה תביעה יש לה על מישהו, לא מובן בכלל. והאמת שאני הייתי מוותרת על השידוך רק מהסיבה הזו שהיא הסתירה זה גם יכול להעיד על סגנון של בנאדם שאני לא הייתי רוצה לחיות איתו.
grayta04.05.13
32
למה לא לספר??? זה לא הוגן ככה לרמות... באחת הפגישות המתקדמות צריך לספר את זה לחתן... אם הוא לא ירצה סימן שהוא לא באמת אוהב אותך וחבל להתחתן בלי אהבה...
אלעדית03.05.13
למה לת לבחור לחשוב דברים שאינם רלבנטייים? ספרו לפני, הציגו את המידע הרפואי, תנו למשפחה לבחור אם זה מתאים לפני פגישות יש לך זיווג משמיים אל תפחדי מניסיונות.
מדומיין?05.05.13
31
שה' ירחם עליך ותזכי לצאת לאור גדול בקרוב... ועל זה נאמר- יש דברים שאנחנו צריכים ללמוד מהדתיים-לאומיים, קוראים לזה הסתכלות בריאה יותר. זה יכול להבהיל אבל לא כולם נבהלים מהמחלה הזאת, ואפשר היה לספר עליה לפני סגירת השידוך ואולי אף לפני כן, אבל החרדים חולים קשה בשקר שקוראים לו "מושלמות"... שקר כי זה לא
ד03.05.13
30
לפני שתגיבו בקללות בואו ונסתכל בעובדות. מה הסיבה שהבחורה הסתירה את הבעיה כי היא ידעה שהשידוך יפסל כי החברה החרדית פרימטיבית ולא מבינה מה זאת אפילפסיה....זאת לא מחלה מדבקת,או מועברת לילדים ...מה שזה פעילות חשמלית מוגברת במוח..בפשטות קצר חשמלי.כשזה קורה מאבדים שליטה על הגוף. כדור יומי מונע את השנות
ירחמיאל בויאר02.05.13
29
ולבחור היתה אפילפסיה והוא לא סיפר לאחר החתונה רק גילתה את הדבר ולאחר שבע ברכות כשהתברר שהוא אינו מסוגל להיות בעל. התגרש. כלה טריה שכבר גרושה...לאחר שנים הצליחה להנשא שוב ולהביא ילדים באושר
אא02.05.13
28
בתרבות זו אין הבנה/חמלה/רחמים. אין קשר קלוש בין תרבות רעה זו לבין היהדות- הכל עניין של מידת הגאווה אותה מטפחים באופן הדוק רוב האשכנזים, למרות שאיננה שייכת לעם ישראל אלא לתרבות הגרמנית ה"נאורה" שהובילה לשואה. אני קורא לאחי האשכנזים, למענכם אנא עיבדו על עצמכם, והקיאו מתוככם מידות אכזריות של גויים.
י.02.05.13
27
דרשני. לא יתכן להסתיר נטילת כדורים באופן כרוני ולהגיד שזה לשון הרע שסיפרו זאת. זו גניבת דעת !!! ואל תבכי הרבה כנראה הוא לא שווה אותך!! בע"ה תמצאי את מי שיקבל אותך למרות הכל. כשחיים מלכתחילה מתוך סודות גדולים ההמשך לא ממש מבטיח.
...02.05.13
ולכן כנראה זה שהיא לא שווה אותו, ולא להיפך. כואב לי עליה אבל זה לא מצדיק שקר.
ציפי02.05.13
הוא מדרוב שצריך מדרובה... שימצא לו איזה גמל ויתקדם
דלידה06.06.13
26
ההודעה שלי דווקא ל"אפרת", כמה את צריכה להודות לה' שהציל אותך מהמשפחה הנ"ל, בטוח שהחתן המיועד לא ראוי לך, אני בעבר גם סבלתי מבעיות אלו, ומעדתי שלוש פעמים בימי חיי, הלכתי לרפואה אלטרנטיבית התחלתי לאכול בריא, לישון כמו שצריך לפחות 7 שעות ביממה, וכמובן המון תפילות להקב"ה שעזר לי וריפא אותי, כיום אני ל
גיא02.05.13
הרפואה המשלימה הצליחה לאזן אותך... אולי תמליצו גם לה על השיטה
מטפלת הוליסטית03.05.13
25
מה אכפת לחברה מי ביקש ממנה לעשות את זה האם כוונתה היתה לשם שמיים?
מימי02.05.13
24
בעייתי שבחורה חשה צורך להסתיר דבר כזה כי היא יודעת מה תהיה התגובה. בעייתית הבורות שגורמת לזה שכל מי שיש לו בעיה רפואית זניחה צריך להסתיר אותה אחרת יפגעו לו השידוכים 7 דורות קדימה. בעייתית התפיסה שעושה מפגמים חומריים עיקר, ולא מודדת אדם על פי הפנימיות החשובה הרבה יותר. והכי בעייתי שלרוב המגיבים פה ז
אהרון02.05.13
חכם עיניו בראשו
ד03.05.13
23
היום היא נשואה. אבל בלי להסתיר בפגישה שלישית לפני הוורט היא סיפרה לחתן. החתן התיעץ והכל נסגר ברוך ה'. אל תדאגי אפרת הקב"ה לא שוכח אף אחדדדד!!!! אנשים טיפשים ולא יודעים ולא מבינים כלום באפילפסיה. הם לא יודעים שי דרגות ומצבים וסך הכל כשההתקפיים מאוזנים אין שום בעיה וזה לא מפריע בחיי נישואין ולא אח
מוריה02.05.13
22
אם זה דבר כזה קליל למה לא סיפרה את זה בפגישה שלישית למשל? החטא שלה שלא סיפרה לו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורי02.05.13
21
אם אפרת היתה מספרת מעצמה בהתחלה אז אולי זה לא היה נראה כל כך נורא זה מידע שחייבים לספר בשידוכים וכל אחד יחליט לעצמו אם הוא רוצה להמשיך התעודדי מכון שאולי זה לא הזיווג שלך ולכן זה התבטל הכל מהשם יתברך ואולי בזיווג הבא תנהגי אחרת בהצלחה וזיווג הגון
ללוש02.05.13
20
כל כך כואב לשמוע את מה שעברת , אני אישית חי על כדורים נגד התקפים שנים וב"ה יש לנו שבעה ילדים כולם בריאים וחיים באושר ובשמחה , אני חושב שאת יכולה לשמוח על כך שלא נישאת לבעל ולמשפחה הזו שלא עשתה צעד מינימלי כדי לבדוק את מה שיש לך לפני שמפרקים , בעז"ה אני מברך שתמצאי את הבעל שיקבל אותך כמו שאת ממקום
סומך02.05.13
19
רוע לב וצמצום של שני הצדדים. איך יתכן שהבחורה לא גילתה לבחור שהיא נוטלת כדורים באופן קבוע? איזה מין דבר זה? על זה היא שאלה רב??? לדעתי נישואין כאלה שהבחור לא יודע על המצב הרפואי האמיתי של הבחורה, הם מרושעים. מצד שני, אנשים חיים חיים שלמים ונפלאים, ועושים כל דבר, גם לנהוג וגם לטוס, עם טיפול מונע לאפי
יודע להכיל02.05.13
18
לשון הרע חמור יותר מכל מחלה זו המחלה הנוראה ביותר בעולם החרדי זה מאוד נפוץ הם שאמורים להבין יותר מכל שואלים אותך גם כב חורה בת 31 מתקשה למצוא את סיעודי אחת הסיבות שגם אני סובלת מבעיה רפואית אחרת וב חורים נרתעים(לא כולם)אני בנאדם רגיל לכל דבר אין הדבר תורשתי אפשר לחיות עם זה עד 20 להתחתן ולהביא ילדים
אחת שיודעת02.05.13
17
הכותבת מציגה דברים ברובד מסוים מאוד ופשטני. האם היא ביררה את אפשרות הולדת ילדים? מידע מבוסס מאוד: כאשר נוטלים כדורים יש בעיה להרות עקב סיכון בריאותי חמור לעובר. רצוי מאוד להוסיף גם צד זה של המטבע לתוך הסיפור, וזאת עם הכאב הרב של אפרת.
סיגל13.11.15
16
את העינין לידיעת המחותנים בצורה מסודרת עם חוות דעת של רופא. אני מכירה זוג שהאשה האפילפטית נוטלת כדור ליום כשהם חובקים ילדים חמודים אלא שהעינין הובא לידיעת המשפחה ממש בהתחלה כך שיכלו לבדוק ולשאול ולשקול במתינות וללא אי נעימויות
אורית05.11.15
15
אני נשואה לבעלי שמוגדר עם מחלת האפילפסיה, למעשה רק פעם אחת בחיים שלו היה לו התקף כשהיה בחור. תקופה מסוימת הוא לקח כדורים. רק רציתי להגיד שזה שום דבר ממש!! וזה לא גנטי ואין שום סיבה לבטל שידוך בגלל זה.
אסתר27.08.15
השאלה היא אם ידעת על כך מראש לפני השידוך והחלטתך כללה את שיקול המצב הבריאותי או שבעלך הסתיר ממך- כמו אפרת שבסיפור- והתוודעת לענין האפליפסיה רק לאחר הנישואין
תשובה01.11.15
14
אני עים היה קורה גם ככה ואני אוהב אותה אני יהיה איתך עד סוף חיי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרון10.07.14
13
אלה שמרשים לעצמם שלא לספר, תוך מחשבה שזה לא כ"כ גרוע ומתוך אמונה שיהיה בסדר וכו', אולי שיאמינו קודם שהם ימצאו שידוך מתאים יחד עם אמירת האמת על מצבם???
יפי07.06.13
12
החברה שהלכה לספר היא פשוט כלבה תעמדי בנעליים שלה בואי נראה אותך מגעילה אין מילה אחרת יותר טובה מזו
שני04.06.13
11
כדאי לכלה לבדוק אם האבחון של הרופא היה נכון !!!!!
י כהן21.05.13
10
זבלים רשעים מרושעים.. הלווואי שהבחורה האת שהלשינה תתחתן עם סוג ח' או לא תתחתן בכלל.. איזה עולם מצומצם...
אנ17.05.13
אותו דבר ובריבית דריבית הבחורה טובת הלב תרגיש את זה בחיים הפרטים שלה, החיים הם ארוכים ומחכה הרבה הפתעות, ואני מאמין שלזה אין תשובה, עד שיבוא היום והיא תרגיש בדיוק מה שעשתה לחברה שלה
יעקב26.05.13
9
גם עלי דיברו הרבה , יש לי בעיה של גימגום , אכלתי הרבה דפרדעים בדרך, אבל הדמעות שלי , הגיע היישר לכסא הכבוד, והוא חיבר אותי ב"ה לבחור צדיק , שכל מה שעברתי נשכח כלא היה לעומת הצדיקות והטוב לב שלו אל תצטערי מליבך, רק שפכי תחינה לפני בורא עולם שיזמן לך את זיווגך האמיתי משורש הנשמה שלך , ובקרוב בע"ה תעמ
רננה09.05.13
8
בתור חולה אפילפסיה אני מבין לליבך וגם לי היו פרידות בגלל "הסוד הנורא" אבל צריך לומר לעצמינו שאשרינו שהקב"ה עוזר לנו אישית להגיע לבן/ת הזוג שלנו, עוזר לנו לסנן למרות שיש אנשים שיכול להיות מתאימים, כנראה שהם לא. מי שלא מתאים לו המחלה הקטנה הזאת כנראה שהוא לא מתאים לנו, לנו מתאים מישהו הרבה יותר ראוי
חולה אפילפסיה05.05.13
7
האם יש קבוצת תמיכה להורים לילדים חולי אפילפסיה בירושלים?
מיכל05.05.13
6
באם היא מסכימה להצטרף, משום שאני רוצה לבטל את החרם של רבינו גרשום...,
ישראל אפל02.05.13
5
כמו שהיא לא הייתה רוצה לגלות איזושהי מחלה / בעיה / הפרעה נפשית וכדומה אצל החתן, כך גם החתן לא רוצה לגלות אצלה. תרבות ההסתרה גרמה כבר לאלפי זוגות לאבד את הסיכוי לנישואין מאושרים.
אבי02.05.13
4
אך זיכרון חובתך תמיד לספר לא על הפגישה הראשונה אך ברור לפני חתונה לא מתחתנים לפני שמספקים ואז אם הוא לא רוצה הפסד שלו.
אחת שיודעת02.05.13
3
גיסתי גם סבלה מכזה דבר שפתאום היה לה פעם ראשונה בחיים באמצע השידוכים התקף ועוד אחד (סביר שמרוב לחץ נפשי בשידוכים), סיפרנו על הבעיה שדורשת נטילת תוסף מונע (בלע"ז כדורים רח"ל) למשך שנתיים שבהם יוכח שזה לא אפליפסיה קבועה, והיתה חתונה ויש ילדים בריאים והכל בסדר, כמו כן קרוב משפחה נוסף התחתן עם אחת עם או
יוסי02.05.13
2
לא כל כך פשוט לשבור שידוך בלי התייעצות, ולא פשוט להעלים מידע גלוי לעולם כולו. התקף אפילפטי שאירע לעיני קהל נמצא ברשות הרבים. החברה שבאה והתנדבה את המידע צריכה לבדוק מה המניע שלה. אם הייתי במצב דומה הייתי מתייעצת עם מומחים ומביאה את כל הסוגי' לידיעת החתן שיבחור הוא את אשר חפץ ולא לשבור שידוך בכוח. ו
פינצ'י02.05.13
1
היה צריך לשאול גדולי דור כדוגמת הרב שטיינמן או הרב קנייבסקי אם מותר בכלל לספר את זה!!! ה' הטוב יכפר בעד!
אהרון02.05.13
שידוכים

הם לא שמרו על ההלכה כזוג מאורס - וזה התפוצץ להם בחיי הנישואין | סיפור מטלטל

משה רבי | 04.04.24

כדי להגשים חלום צריכים קודם להתעורר

הבחור "שכח" לשלם אחרי הפגישה, והבחורה חששה שהוא קמצן | סיפור מהחיים

משה רבי | 28.03.24

ואפילו בהסתרה

ההורים הסתירו את הבעיה של בנם בשידוכים - עד שזה התפוצץ והזוג כמעט והתגרש

מרדכי רוט | 14.03.24

"שמחות לא מזיזים" 

איך חוגגים חתונה בעיצומה של מלחמה? אם החתן משתפת | ויש גם קליפ מתוק

ארי טננבוים | 14.12.23

כבוד מדומה

חני, התעקשה להתחתן עם יוני; כולם שמחו, חוץ מאבא שלה - שהחרים את החתונה | סיפור מטלטל

משה רבי | 30.11.23
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

הזינוק בגירושין | פרק שביעי

בעלת תשובה במכתב מטלטל: כך רימו אותי והסתירו את הבעיות הנפשיות

ישראל גינצבורג | 23.03.23

הזינוק בגירושין | פרק שישי

"חתונה לא פותרת בעיות"; אז מהו גיל ההתבגרות החרדי?

ישראל גינצבורג | 16.03.23

חודש החורבן

על חורבנות הבתים שלא נבנו/ רחל רבינוביץ

רחל רבינוביץ' | 29.07.22
ש

אירוע שמשאיר חותם

כך תבחרו מזכרת שתישאר לנצח

כיכר בשיתוף שמחונים | מקודם
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

טיפים חשובים!

פגישות שידוכים: למהר, או לקחת את הזמן?

ישראל גינצבורג | 24.07.22

כל הטיפים

חשוב: כך תבחרו צלם איכותי לאירוע שלכם

ארי טננבוים | 21.07.22

לבחור נכון

לחשוף סודות: 5 כללים לבירור נכון בשידוכים

ישראל גינצבורג | 19.07.22

בדקנו

בשידוכין? אלו המקומות הכי טובים לפגישות

ארי טננבוים | 13.07.22
ש

הכשרה וניסיון במינימום זמן

בוער בך לתרום? זה המסלול היוקרתי של השירות אזרחי

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

זוגות חייבים להתאים?

התאמה זוגית: האם יש רק בחנות נעליים?

ישראל גינצבורג | 12.07.22

אל תיבהלו

שידוכים: 5 צעדים לפגישה ראשונה מוצלחת

ישראל גינצבורג | 12.07.22

חשוב לדעת

הדברים שכדאי לדעת לפני פגישות שידוכים

ארי טננבוים | 05.07.22

"מרגיש לי נכון"

שידוכים: להקשיב לשכל או ל"אינטואיציה"?

ישראל גינצבורג | 29.06.22
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

פולמוס גולשים

מי צריך לממן דירה לזוג צעיר, הם או ההורים?

ארי טננבוים | 27.06.22

עולם המאורסים

תנו יד לחתן, ותפסיקו 'להדריך' אותו! / טור סוער

ישראל גינצבורג | 26.06.22