כיכר השבת

"סקופ! אמא של הכלה פרענקית" - טור נוקב על לכלוכים בשידוכים

לאחר חודש מייגע, הצליח איש השיווק אבי בנטוב להביא לסגירת עוד שידוך, מה שהופך אותו לשדכן של קרוב למניין זוגות. דבר אחד הוא לא ישכח מהעבודה על השידוך הזה: יש כאלה שמסוגלים לרצוח - במשיכת חוטם או בעיקום פנים, וגם: מה עשה צד מסויים מבני הזוג לאחר שהואשם במוצא מזרחי • טור אישי ונוקב (שידוכים, דעה)

195
אבי בנטוב | כיכר השבת | כ"ב באייר | 02.05.13
"שומע?, אם המשודכת היא ספרדייה"
"שומע?, אם המשודכת היא ספרדייה" (צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

בחודש האחרון התעסקתי באיזה שידוך, נהייתי שדכן לעת מצוא, זה לא השידוך הראשון שאני עושה בחיים, עשיתי כבר שמונה, עם השלמת השידוך הזה אני מתקרב למניין שידוכים.

בעיני, עולם השידוכים, דומה לעולם המכירות, להבדיל אלף אלפי הבדלות, אבל יש כאן, התאמת מוצר/בן זוג, יש כאן שימת דגש על היתרונות של המוצר/בן הזוג, תאום ציפיות בן הצדדים, דיון מאוד מעמיק בנושא התשלום, כמה כל צד נותן, בשידוך אתה כשדכן משמש כסוג של פושר, דוחף את העגלה כלפי מעלה, לעבר המטרה, לעבר סגירת העסקה, סגירת השידוך.

לפני כשנה, נתתי הרצאה בסיום קורס שדכניות, השתתפו בהרצאה כארבעים נשים צדקניות, הרוצות לעסוק במקצוע השדכנות, רק השאלה שניקרה במוחם כל הקורס, איך הן מקבלות את דמי השדכנות בסוף השידוך, ולהרגיש שהכסף מגיע להן, והן לא צריכות להרגיש כעניות בפתח, שדוחפים להם מעטפה, ועל מה שיש בתוכה צריך לומר סוג של תודה, הסברתי להן מה שהסברתי, לא כאן המקום לפרט, אבל דבר אחד ברור, שדכן שעושה מלאכתו נאמנה, צריך לדאוג שלשידוך תהיה התאמה מלאה, ולא רק מעצם היותם זכר ונקבה, הוא, השדכן, מחובתו לטפל בכל השלבים, מאלף ועד ת, אמור להיות אכפת לו שיבנה בית בישראל, ולא רק שהוא יוכל לקנות עוד בית, כך כל הצדדים ירגישו מטופלים, וישלמו לו בכיף.

די במשיכת חוטם כדי להרוג איש

הנקודה שאני רוצה לכתוב עליה, זה לא איך עושים שידוך, או איך נוטלים דמי שדכנות באלגנטיות מעושה, אלא אני רוצה לציין פסוק מחומש בראשית פרשת ויחי, "כי באפם הרגו איש" [מ"ט,ו'], לפעמים די במשיכת חוטם אחת כדי להרוג איש, לפסול מועמד למשרה, לתפקיד, הקלות הבלתי נסבלת של הזזת החוטם היא נוראית, אנשים לא חושבים מה לומר ואיך להגיד, כמו שיש מצווה לומר, יש גם מצווה לא לומר.

נכון, שמחובתם של ההורים לעשות את מקסימום הבירורים, בכדי למנוע תקלות בעתיד, למצוא התאמה בין הצדדים, בעיות גנטיות, מידות באופי ובגוף, יחוס, כסף, הכול צריך להיעשות בצורה מבוקרת של השואל והנשאל, החוקר והנחקר, לפעמים המשטרה מנהלת חקירה "סמויה" אבל כל העולם יודע, אפילו החשוד משתף פעולה עם המשטרה, ומודה שהחקירה עליו סמויה.

אנשים מגיעים לבניין ששם מתגורר החתן/הכלה, ושואלים שכן שכן "מי עושה אצלם את הקניות לשבת, האבא או האימא, ומי סוחב את הקניות למעלית, האם הם משתמשים בשרות משלוחים, תגיד הם מקבלים הרבה דואר, לאיזה עיתון הם מנויים, נו באמת, זו חקירה סמויה, זה רלוונטי לעתידם המזהיר של הזוג. אנשים איבדו פרופורציה בבירורים, הרי עצם הבירור אצל מכר, קרוב, הוא מתלבט מה עליו לומר ומה עליו לא לומר, סוג של שאלה מכשילה, העונה עונה כהבנתו, ולפעמים נכשל בלשונו שלא באשמתו.

ה"מידע הסודי": אימא של אחד הצדדים - ספרדייה

אבל, נוכחתי לדעת, שישנם נשמות טובות, חלקם מאינטרס, חלקם מטיפשות, והכי שעצבנו אותי, זה אלו שפעלו מרוע עם טיפשות, שזה אומר, לומר דברים שלא היו ולא נבראו, אחד מהידענים התקשר לאחד הצדדים עם סקופ, מידע סודי, ולחש לתוך השפופרת, שאימא של אחד מהצדדים היא מבית ספרדי, השם ישמור, עמלתי קשות להכחיש מידע חיוני זה, אני רוצה לדעת ולהבין, איך אתה ישן בלילה מלכלך קטן שלי, איך אתה לא נירדם, כשאתה ישן על דם רעיך, אני יכול לומר בברור, שאין אדם שאין לו שעה, אין אדם שאין לו איזה תיק קטן, שאפשר לנפח אותו, ולהוציא דברים מהקשרם, אין משפחה שלא מרוחה לה חמאה על הראש, אז אתה, מלכלך קטן שלי, קטן אמונה, אתה מנסה להפריע לבורא עולם, שמשעת בריאת העולם, הוא, האדון ברוך הוא, מזווג זיווגים, מה חשבת, שבינך או ביתך, כשיגיעו לפרקם לא תקבל מידה כנגד מידה.

בקשתי ותחינתי לכל קורא שורות אלה, כל השנה בכלל, ובימים אלה בפרט, שהינם ימי ספירת העומר, המגיפה הנוראה הכתה בעשרים וארבעה אלף תלמידי רבי עקיבא, שלא נהגו כבוד אחד בשני, עדיף שכולנו נרבה באהבת חינם, במקום בשנאת חינם, ראוי הוא, שכל אחד מאיתנו יחשוב טוב, על הדמעות הרבות שהורידה אותה אם "ספרדייה" על שנחשדה על מוצאה המזרחי ח"ו, בגלל הוצאת לשון הרע מיותרת, ביודעה שסבא וסבתא נהרגו על קידוש השם באוושויץ.

כדאי הוא, שלפני שכל אחד המחייג בכדי לומר לשון הרע מיותר, שירעדו לו הידיים, ושיזכור לומר לעצמו שלשון הרע לא מדבר אליו, ואלי, אשרי ואשרי חלקי שזכיתי להתעסק בשידוכים, השידוך שהתעסקתי בו החודש נסגר בשעה טובה, לשמחת ההורים, הזוג, והמשפחות המכובדות, ולמגינת לבם של הנשמות הטובות, הקב"ה עשה את השידוך הראשון בהיסטוריה, בכך ששידך בין אדם הראשון לחווה, אומר החוזה מלובלין, כל העוסק בשידוכים זוכה לבנים תלמידי חכמים, ונדבק בדרכיו של הקב"ה, ורואה פירות בעולם הזה, ובעולם הבא.

תוכן שאסור לפספס
195 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
82
דיי לשנאת חינם עם ישראל כוללם אחים
שדכנית לא גזעני10.10.17
81
כי יעקב היה אשכנזי!!!!!!!!!!!
דניאלה ביאנקי26.08.13
כיוון ועבד עבור רחל אם היה אשכנזי לבן היה נותן לא סידור מלא
אליהו25.02.16
80
תפסיקו עם הטפשות הזו ותתחילו לראות בני אדם ולא את הכיסויים החיצוניים שלהם, וזה לא רק בעדתיות
פלוני 23.01.16

הצגת כל התגובות

79
רבותי אל תשכחו שהתורה נתנה בסיני ולא בלבוב או ויזניץ , אז תתבישו לכם אשכנזים כוזרים
יצחק10.02.14
78
אתה צודק בהחלט במה שכתבת על אותן נשמות טובות כביכול אבל מה שצרם לי מאוד מתוך המילים שלך זה החשדות ח"ו שהאם היא ממוצע מזרחי, לא הבנתי מה כל כך רע בלהיות מזרחי? ומה זה השטויות אלה שאם האם ממוצע מזרחי אז לא ניגשים לשידוך? זה עולם מגעיל מאוד אני אומנם אשכנזיה וגם סבותי נהרגו בשואה אבל זה שאני נשואה ב
אשכנזיה שגאה לה06.06.13
77
כל כך מלוכלך להיות ספרדי הא??
מזועזע26.05.13
76
אנכי בת לעדת אשכנז מכל כיוןן אפשרי אז מה ? ב״ה אחים שלי נשואים לבנות עדות מרוקו למינהן מקסימות ומתוקות ידעניות חמות וחכמות וב״ה לאט לאט העולם החרדי לומד לקבל אחרים לתוכו ולדעתי גם החסידויות השונות דינן להיפתח אחת לשניה ולעולם היהודי הנרחב. לאחרונה ישבתי עם בחור ממוצא פרסי שסיפר שאביו היה בן דוד
עזית14.05.13
75
לספרדים. מכיון שידוע שהספרדים יותר מיוחסים ואין בהם גירים, וממזרים. ואילו באשכנז ובארצות אירופה הייתה מכת התבוללות, בתקופה של לפני כחמש מאות שנה , וכן לפני כמאתיים שנה. הרבה מהאשכנזים הם צאצאים של עמים שהתגיירו [ע' בספרי המחקר וערכו חיפוש קל באינטרנט]. הקב"ה סיבב את השנאה הזאת לשמור על הגזע הטהור
סיבה למסיבה06.05.13
74
אשכנזיות יפות אין מה לעשות
אלי05.05.13
תשובה : בשביל להיות מכוערים. חחחחחחחחחח
משה חי02.06.13
אלי,מה קרה התחלת לכתוב מי יותר יפה? האם זה צנוע? האם אנחנו עובדי התאוות? האם אתה חרדי?
איפה הצניעות24.05.13
שם תקבל הבנה מחודשת בעניין
י' איש שלום06.05.13
ואני רואה שחוץ מעל אמא שלך הפולניה אתה לא מסתכל על בנות בגלל זה אתה בתוך ריבוע... תפקח את העינים חביבי יש פה עולם...עולם יפהה!!!
שרוש~!03.06.13
קרעת אותי.... וברור שיפה להיות שזופים... בנות בהירות עושות הכל כדי להשתזף.
Efratush06.06.13
73
בשידוכים שואלים שאלות מפגרות ובעיקר לא רלוונטיות!!! אנשים לא בודקים את העיקר מחפשים את הכסף.. שכל צד יביא בדיוק מה שהצד השני הביא!!! הורים מוכנים להפוך את ילדם למסכן ובלבד שלא יביאו עוד 10,000 יותר (וזה בזמן שיש להם)!!!! רחמנות, הופכים בחורות לאומללות ע"י דיבורים כוזבים!! המילים אולי נוקבות אך לגמרי
לאה כהן02.05.13
72
אבי ידידי, אתה קטן אמונה אם אתה חושב שהמלכלך (והלכלוך הוא: שהאמא של הכלה פרענקית... אתה נורמלי?) יפריע לקב"ה...
מושיקו02.05.13
71
להגיד על מישהי שהיא ספרדיה זה לשון הרע, נקרא "ללכלך" , הוצאת שם רע, עלבון
אני02.05.13
70
תתבייש לך שדכן שאומר שזה כ"כ רע להיות ספרדיה. הדמעות הרבות שהורידה אותה אם "ספרדייה" על שנחשדה על מוצאה המזרחי ח"ו,תתבייש לך שככה אתה כותב בושההה
שדכנית לא גזעני10.10.17
69
אחותי מעליי התחתנה עם מזרחי
אשכנזי בשידוכים05.08.14
חרטטן קטן צא מהחלומות שלך, הסיטואציה שהעלת פה לא קיימת
אשכנז לא בכאילו19.12.15
68
אם ברצונכם לדעת מהי השקפה חרדית בצורה עמוקה ומקיפה, קיים פורום מחקרי מדעי-היסטורי שדן בכל הנושא הזה ועוד. שמו של הפורום "גאולה בהיסח דעת" בהייד פארק. תרשמו בגוגל את המילים "גאולה בהיסח דעת" ותגיעו לשם. ישנם הרבה נושאים מרתקים ומעניינים בכל הנושא הגדול הזה. חובה לבקר שם!!!
בני07.06.13
67
די! צאו! כל ישראל אחים!!!!! מה נסגר זה פשוט תינוקי. הזוג הכי חמוד שאני מכיר זה אחותי- אשכנזיה טהורה ובעלה תימני ולי לא יהיה שום בעיה להתחתן עם ספרדי, ואני אשכנזי לבן לבן לבן רק בחבד אין את הבעיות האלו!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חבדדדדדדדדדדדדד30.05.13
כתוב בתגובה:"רק בחבד אין את הבעיות האלה." זה נכון. בחבד יש אהבת ישראל,נטו! הבעיה מתחילה מהליטאים. ממשיכה אצל החסידים וחוזרת לספרדים שמתביישים בעצמם בגלל הליטאים. וכולם מנסים להתחנף ולהידמות לליטאים. ולבסוף- מקבלי סטירות לחי. כי רק הליטאים לא מתערבבים.(ברובם)
חצי חצי06.06.13
אף ספרדי לא מתבייש בזה!! האשכנזים רבים עם עצמם..
אחת12.06.13
66
האשכנזים שחיים בתחושה של גאוה שידעו : אנחנו לא רוצים אתכם. אין כזה דבר לשמוע שיש צד אשכנזי רחמנא ליצלן ואנו נמשיך עם השידוך. לא יודעת על מה גאוותכם, מה חסר לנו הספרדים? אל תשכחו שהתורה ניתנה על הר סיני בגלל ענוונותו................
ספרדי עם גאוה11.05.13
65
חסרים אנשים מוצלחים כמוך בתחום הזה אלפי רווקים ורווקות מחכים לישועה אבל השדכנים עדיפים לעבוד אם חומר צעיר ודל דרישות כך הוא עושה עבודה קלה ורווח נאה הגיעה הזמן שיבינו ששדכן צריך לעבוד קשה.
נחמן06.05.13
64
מי שמתחתנ,ת עם אשכנזי כאילו מתחתנים עם נוכרי. יהודי מזרע ישי לא יראה כמו זרע הגרמנים.מלבד אם הוא כוזרי, או משפחתו התערבבה בגוים.רק הספרדים טהורים.
יהודי מזרע ישי 02.05.13
בשום פנים ואופן לא תקח ספרדיה אשכנזי ולא יקח ספרדי אשכנזיה ולשומעים יונעם
זרח התרח03.05.13
מסכנים, האשכנזים יותר מהם בספק יהודים מאשר וודאי.... הכל בלבולים של הדור הזה שכך הם איכשהו הגיעו למעלה... אבל בעיניים של אמת, רואים שאתה צודק לא שאני נגד אשכנזים... רק טיפה רחמים יש עליהם...
א03.05.13
אני לא יודע במי התערבבו יותר גוים אבל זרע גרים הוא כשר לגמרי ולא כגוי חלילה. כנ"ל גם זרע של גוי עם יהודייה(בדור הראשון פסול לכהן אבל בדורות הבאים אין בעיה כלל. זרע של יהודים וגויות מן הסתם נשאר בדר"כ גוי גם בזהות
אריק11.06.13
63
אתם יודעים איזה שכר יש ליהודי על הביזיון שהגויים מביישים אותו על היותו יהודי ??? מכאן תבינו מה השכר של הספרדים על הניכור וההשפלה שהבזובזים מביישים אותם במיוחד על היותם פי אלף יותר טובים מהבוזובזים . חחח ספרדים יהודים הרבה יותר אמיתיים ללא גרים וללא ערב רב . וזה טבעי שהם יהיו מתבזים על ידי ערב רב
ס"ט02.05.13
62
לא תמצאו ספרדי אחד שיתפלל בבית כנסת רפורמי.לא תמצאו רב ספרדי רפורמי..רק אשכנזים.כי הם או כוזרים,או מתבוללים,או מהערב רב.. אם הם רוצים להתחתן עם ספרדי הם צריכים לעבור גיור לחומרה נקודה.כך אמרתי לבני שרצה להשתדך עם אשכנזיה
יהודי אמיתי02.05.13
61
אם האמא ספרדייה האם זה פוסל אותה ,האם חתן ספרדי הוא פחות טוב מחתן אשכנזי, כלה ספרדיה היא לא שוות ערך לאשכנזיה עד מתי הגזענות הזאת תמשיך?
חרדי מודאג02.05.13
אבל במשוואה הזו אכנזי = אשכנזיה ספרדי = ספרדיה למה האשכנזים לא מתלוננים שהספרדים לא רוצים אותם אלא התלונות מגיעות מהכיוון ההפוך? ולמה אתם רוצים דוקא באלו שלטענתכם הם גזענים מגעילים. לא עדיף שימצא מין את מינו ובא לציון גואל ושלום לשיראל?
ציגלמן02.05.13
כל אחד ימצא את מינו אבל אם יש התאמה למרות העדות השונות אז למה לא? למה צריך להתייחס באופן נחות ומזלזל על מי שלא בן עדתך?? אז האמא ספרדייה נו נו העובדה הזו רק מאששת את מוצאו היהודי של הבחור/ הבחורה כי אם האמא אשכנזייה לך צדע אם היא יהודייה אחרי כל ההתבוללות בארופה.....
אני05.05.13
אם הוא אשכנזי, לא משנה שיהיה בור ועם הארץ-לא מתחילים בכלל לשמוע אם הצד השני לא מביא דירה ומארגן וחצי חתונה. בושה לאנושות!
שון02.05.13
60
כל אלה שהלכו בגזענות ישרפו באורו של משיח שהוא ממוצא מזרחי וליתר דיוק בא ממרוקו תזכרו ותרשמו ...
אור חיים20.10.16
59
אני ספרדיה ולמדתי בילדותי בבית יעקב. חויתי שם גזענות ובנעורי הפכתי לדתית לאומית.התחתנתי עם אשכנזי. בני מתעניין שוב בעולם החרדי אבל אם יש סיבה שלא אסכים שיהיה חרדי-זאת הסיבה! הוא תמיד יהיה סוג ב'.עצוב לראות שמה שחשוב לבנטוב זה ש"מעלילים עלילה נוראה" על אם שהיא ספרדיה בעוד שהיא אשכנזיה טהורה. מה שהי
דנה06.08.14
יוצא מדברייך שההפרדה הגזעית מתרחשת רק בעולם החרדי. האם המצב שונה בעולם הדתי לאומי? אני לא חושב. חרדי,דתי לאומי או חילוני, בכל אופן הספרדים תמיד יצטרכו להתמודד עם האפליה הכ"כ לא מוצדקת הזו.
אורי28.06.15
המצב בכלל אני דת"ל לשעבר והתחרדתי והדבר הזה גורם לי חלחלה כל פעם ואם הייתי יודע כך לא הייתי מתחרד..... אצלנו בישיבה התיכונית לא הייתי יודע בכלל מי אשכנזי ומי ספרדי לעולם זה לא עניין אותנו ולא דיברנו על זה רק אחרי שנכנסתי לעולם החרדי התחלתי לחשוב שהחבר ההוא היה אשכנזי וכו' זה לא קיים שם וזו מעלה עצומ
אור20.07.15
58
היא נובעת מאינטרסיים עלומים ועלו בים שלצערינו אנחנו האשכנזים יודעים מה הן אך נראה לי מוזר שהכתב הוא ספרדי שבחר כותרת המשפילה את עצמו בעיני אותם אינטרסנטים כאמור
דוד הורביץ12.06.13
57
יש גזענות בצבור החרדי אבל זה לא רג בין אשכנזים לספרדים זה גם בין האשכנזים לאשכנזים ובין הספרדים לספרדים איזה מרקואית תתחתן עם תימני? איזה חלבי יתחתן עם מרוקאית? איזה פרסי יתחן עם פרסי שהיא מהאזור הפחות מיוחס? איזה עיראקי יקח תימני? כולם גזענים אז מה פתאום מתנפלים רק על האשכנזים שלא רוצים ספר
אשכנזיה26.05.13
אצל הספרדים זה לא קיים. אני בוכרי נשוי למרוקאית ואני בכלל לא היחיד אשתי שתהיה בריאה מכינה גם אושפלוב וגם קוסקוס
יהודי02.06.13
חחח זה היה ממש מצחיק עכשיו ... אני דור שלישי בארץ חרדי ממשפחה חרדית ואני עירקי תוניסאי ומרוקאי נשוי לחצי ספרדיה חצי תימניה באושר גדול,(ילדים מעורבים יוצאים הכי יפים!) וגם בשידוכים אצל ספרדים אין גזענות ,כן מבררים מוצא אבל לרוב הרבה מעורבבים או שזה לא משנה..
אין על ספרדי!!!18.05.18
בס"ד מצפים למשיח וכולנו ניהיה סוף סוף "ויחן העם"....
נוות בית30.05.13
56
אפשר להתבלבל כשקוראים את הכתבות שלך שאתה איזה רב או בן בנו של רב... תרגיע ומהר! ואין מה לעשות פרענק אצל אשכנזים זה מינוס. (נקודה)
המושיע05.05.13
55
כי הספרדים הם היהודים האמיתיים הם לא יתבוללו בגלות והאשכנזים רובם גויים אז הקב'ה עשה חסד כזה שהם ישנאו אותנו ולא יתחתנו איתנו כי הם גויים לא מזרע ישראל חסד עשה השם עם הספרדים
אלי02.05.13
למרות שה קצת עצוב, כי אי אפשר לדעת מי מהם באמת יהודי, ומי שיהודי הוא ללא ספק חלק מאיתנו. זה עצוב שצריך לחיות איתם בספקות... ממש ערב רב הגר בתוככם... שהכל יתבהר מהר.... רחמנות
ס03.05.13
הפרנקים רובם ערבים, חלקם מחבלים כמוך. ואגב, מדוע צריך את החסד הזה? אתם מיוזמתכם אמורים להמנע מלנסות להתקרב אלינו, ללמוד בסמינרים שלנו, וכדו'. וכיכר - מותר לכם לסנן תגובות אנטישמייות.
דוס אחד02.05.13
54
3 ציטוטים מתוך מאמרך: 1. אם אחד הצדדים היא מבית ספרדי השם ישמור 2. מלכלך קטן שלי 3. נחשדה במוצאה המזרחי ח"ו על פניו בנטוב נשמע לי ספרדי, אז אולי מותר לך בסוג של הומור עצמי להתבטא ככה. מ"מ יש ציבור ספרדי מכובד שהיית צריך לשים בשבילו את המילים. "השם שמור", "מלכלך" ו"ח"ו" במרכאות כפולות ומכופל
טנטוש1102.05.13
53
גועל, תבין מה עובר על הספרדים, ואחרי זה לראות אנשים מזעזעים כמו מוטקה בלוי אומרים לפני הבחירות הספרדים הם חלק ממנו, הספרדים בני התורה שייכים לגימל
התגובה ה10123.04.20
52
התגובות כאן רק מראות כמה הגזענות מוצדקת. צריך ליצור הפרד'ה מוחלטת בין האשכנזים לספרדים! אין מה לעשות ההבדלים עמוקים וגדולים מדי, וסתם חבל שיהיו חיכוכים.
גזען גאה06.05.13
51
והאשכנזים לא נעלבים שהספרדים לא רוצים אותם (או שמאוד רוצים אותם) בד"כ מי שנעלב סימן שהוא מאוד מאוד רוצה אשכנזיה אז שילך לישון ויחלום חלומות נעימים... לא נורא אולי בגילגול הבא תהיה אשכנזי ואז יהיה לך אשכנזיה לא צריך לעשת כזה טראס'ק גדול ולהגיד דברים שאתם עצמכם לא מאמינים בהם כמו: ספרדי גאה וכו' תחי
אשכנזי חמוד05.05.13
שם תקבל הבנה מחודשת בענין החלוקה ספרדים ואשכנזים
י' איש שלום06.05.13
50
עצמי עד שקר בזוי בעיני משלחיו
מכלוף05.05.13
49
תפלתו לא מתקבלת אז שכנזים לא יקרים שימו שטריימל פראק שחור כמו מלאך המות צומו 40 יום נדנדו 50 יום גדלו זקן עד הטבור ותפילתכם תפילת שוא
אוהב ישראל03.05.13
48
אז הביטו: בנטוב לא חושב שמדובר בכלל בלשון הרע, אבל מה? זה שלוחש לתוך השפורפרת סובר לדעתו הנמוכה שמדובר בלשון הרע, ולכן גם רואה צורך ללחוש זאת לתוך השפורפרת. למה הוא סבור כך? הו, ת'אמת? אנחנו הספרדים, אשמים בכך לא מעט. קנינו זאת ביושר. התדמית הזו, היא בזכות התנהגותם של חלק לא-מבוטל מהציבור שלנו. ה
רפאל02.05.13
47
זה נשמע כאילו אתה אומר שאם באמת היא היתה ספרדיה זה "לכלוך" שאסור שיקרה, אבל פה זה סתם היה חשד...
השדכנית02.05.13
46
הכותב עצמו הינו גזען אשר עמל קשות לשכנע את הגזענים שהאם מגזע לבן טהור.מזכיר ימים אפלים בהסטוריה של עם ישראל.לכו קראו מאמריו של הרבי מלובביץ שתיעב את הגזענות הזו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדיה גאה10.05.15
45
כי אם הייתי כזו לא הייתי יכולה לזכות בבעל צדיק וירא שמים והייתי מבזה את סבא וסבתא ניצולי השואה
יעל לווינסקי25.08.13
אין לך זכות תגובה ילדותית
כד06.07.16
44
אתה צודק בהחלט במה שכתבת על אותן נשמות טובות כביכול אבל מה שצרם לי מאוד מתוך המילים שלך זה החשדות ח"ו שהאם היא ממוצע מזרחי, לא הבנתי מה כל כך רע בלהיות מזרחי? ומה זה השטויות אלה שאם האם ממוצע מזרחי אז לא ניגשים לשידוך? זה עולם מגעיל מאוד אני אומנם אשכנזיה וגם סבותי נהרגו בשואה אבל זה שאני נשואה ב
אשכנזיה שגאה לה06.06.13
באיזה אזור של בני ברק את גרה? מכאן מתחילה השאלה. כי אני חצי אשכנזיה מצד אבי. התחתנתי עם חצי אשכנזי מצד אביו. המנהגים שלנו בבית-כמו האבות האשכנזים. מתפללים בבית כנסת אשכנזי. לא אוכלים קטניות בפסח. ועם כל זה קשה לנו. חלק מהשכנים והמכרים מחשיבים אותנו לספרדים. כי אנו גרים באזור בעייתי בבני ברק
חצי חצי06.06.13
נו, מה הסיפור שלך? מה, הם מעליבים אותך?? אין שום סיבה שיהיה לך קשה עם זה אלא אם כן את גזענית בעצמך.
יהודי18.05.18
43
שמעתם כבר על זייעליג בדיחי, יחיא רוזנבוים, שמר'ל אלמוזנינו וסעדיה קורנווסער (ולמי שלא הבין - תוצאה של חצי חצי) מידי פעם כשמשעמם לי אני נכנס לטור הזה, קורא את התגובות וזה פשוט "קובץ בדיחות" שלא מצחיק אפילו פיל שמדגדגים אותו בבית השחי. מה יש לכם??? אשכנזים, ספרדים?? יאללה תתבגרו כבר! תבינו שלכל א
שיינדל'ה סעדון29.05.13
שחרדים לא יודעים לכבד את תרבותו של האחר היא משום ששכלם מצומצם מאוד ואין הם נחשפים לאדם השונה מהם. כיוון שהם לא עובדים ההתעסקות שלהם בדברים טפלים ולא מהותיהים (כעדתיות) היא בצורה אובססיבית
חרדי מבוייש30.05.13
אצל הליטאים
כת הליטוואקס02.06.13
42
ככה שלכם האשכנוזים אין חלק בעם היהודי. תזכירו לי מאבותינו מי היה שכנז..?
אשכנזי12.05.13
אתה באמת חושב שהיהודים נשארו בחרן או איפשהוא תמיד?????????? הם גלו לכל חור בעולם וגם לאשכנז ולהונלולו
ספרדיש16.05.13
41
אני ספרדי גאה טוב לי עם עצמי, אני קם כל בוקר עם חיוך, וכך הולך לישון גם בלילה. אני מאושר כי: אני לא נראה כמו החסידים בלבוש גלותי,אלא אני מתלבש כמו יהודי נורמלי ושפוי. אני מאושר שאני לא 'חסיד שוטה' של איזה רבי, שהוא רבי בזכות אביו, ושהחדירו לי מגיל אפס שצריך להעריץ אותו, וכו', דבר שגורם ביטול הדעה ה
אגוטע פרענק06.05.13
יהודי נורמלי ושפוי לובש את הבגדים שלבשו אבותיו ולא מחליף לחליפה מערבית כמו שהספרדים עשו כשהגיעו לארץ, אימצו קוד לבוש אירופאי וגאים בזה... אם כבר אימצתם את החליפות כי זה "יפה ושפוי" אז קדימה, תתלבשו כמו המזרוחניקים איך שבא לכם אבל אל תצאו בראש חוצות עם אמירות "יהודי שפוי"
יהושע12.05.13
בלבוש ערבי א"כ אף החסידים עצמם משנים
ערבי30.05.13
וכסף וממון. הכל רושם, קניית מותגים להרשים והתקמצנות על חינוך למשל. השקעה חומרית במקום ברוח. חתונות רהב במקום השקעה בתרבות וחינוך. לא פלא שאכנזים כל כך נדהמו. ולגבי אימא אשכנזיה ,שמעת על ידשע מאמע - היא אימר חכמה שחיברה ,אהבה ,גוננה ודחפה את ילדיה להיות פרופסרים ולא שרברבים.
חנה10.05.13
תשעים אחוז מהחרדים לא יודעים abc וכנראה גם הילדים הקרחים שלך על מה את מדברת חרדית מדומינת
רחמים30.05.13
ראי כמה שנוררים גידלה האידישע מאמא תעשיה שלמה
את חנונית16.05.13
ממש ככה, אצל האשכנזים אין פרטיות, הם מרירים, קרים, לא מפרגנים, החסידים הולכים בעיניים עצומות אחרי האדמו"ר שלהם שבכלל הייחוס המשפחתי שלו הוביל אותו לזה, ולא תמיד ראוי לזה.
shay157118.06.13
למה זה עדיין שוה???? זה סופר שוה ואין מה להשוות רק תוסיף דבר קטן ברוך שלא עשני שכנזי וברוך שלא עשני מרוקאי כי גם אצלם יש הרבה קנאה תחרות וככככככככככככככבודדדדדדד
הבנת?08.05.13
חזק וברוך ישר כח להחזיר עטרה ליושנה
יהודה08.05.13
40
השום בזמן מלחמת העולם השניה בעיני אירופה הנאורה והארית שהם כול כך גאים שהם הגיעו משם. אשכנזים תמיד חיו בסרט שהם שווים יותר מכולם מאז קום המדינה,זה בדם שלהם. העיקר לשים כיפה על הראש וציצית מתחת לחולצה, העיקר התחפושת אבל בפנים הם טינופת רוקבה שנוצרה במשך שנים של גזענות ושנאת ספרדים ובכלל,כול מי ששונ
גילה דיצה ורינה06.05.13
39
מה קורה להבנת הנקרא שלנו? מישהו כאן כתב או ביזה את הספרדים? מישהו כאן כתב שספרדיה זה שיקצה? מישהו כאן הגיב בצורה בוטה שהוא לא מוכן לשבת באוטובוס ליד ספרדי? מישהו כאן הגיב בחריפות נגד ילד ספרדי או בחור ספרדי? למה התגובות כאלה נזעמות? כאלה מתגוננות? למה כל התגובות יוצאות מנקודת הפליה? דברים יצ
חצי חצי05.05.13
כל הזמן וחושב שכולם אומרים את זה (גם כשלא...) אז איך אומר הפתגם על ראש הטיפש בוער הכובע ו...מה שחכם חושב הפרענק אומר וכמובן שכל כותבי המוסר לאשכנזים נובע מקנאה שהם אף בהם לא יוכלו להתערבב עם האשכזים
אשכנזי אוהבישרא05.05.13
אוהב ישראל זה לא תואר זה עבודה יומיומית לאהוב באמת את עם ישראל ולא לכתוב על עצמך אוהב ישראל ולכנות יהודי או 'קהילה שלימה' בשמות גנאי.
משה 03.06.13
נכון שהכותב השתדל מאוד להדגיש את הגבול בעומק הבירור לשידוך. אך כשהגיע לעדה, דאג להדגיש היטב ומס' פעמים ש"הוציאו לעז" על אם אחד הצדדים וחשדו בה שהיא ספרדיה ל"ע כשהיא מורידה דמעות בלי סוף על כך שהוריה מתו על קידוש ד' באושוויץ! אז אלה הדברים כהווייתם ואין לטאטא אותם ולצפותם במילים יפות של אהבת חינם וכד
מעורבת06.05.13
38
אם מישהו אמר שהאמא ספרדי' זה נקרא ללכלך? בנטוב לא נשמע לי הכי אשכנזי בעולם. אני בשוק! גילוי נאות: אני אשכנזי
פריינק?02.05.13
37
אני חושב שספרדים ן"אשכנזים" לא צריכים להתערבב
אבי02.05.13
36
איך יהודי יכול לקרוא ליהודי פרענק אני הגעתי למסכנה שהאשכנזים אלו הם הערב רב הם לא יהודים הם גויים שיצטרפו לעם ישראל רובם ולכן גוי יכול לשנוא יהודי עשיו שונא ליעקב ספרדים הם ודאי יהודים לכל הדיעות
מני02.05.13
לאירופה,כאן זה מזרח תיכון. מטומטמים. נו,נו,איפה כל האשכנזים שיגידו שאני פרענק שמקלל??
shay157106.05.13
35
תגידו חשבת פעם מאיפה בא אברהם אבינו יצחק, יעקב וכל השאר? איפה התרחשו כל סיפורי הגמרא? בבל! בבל זה אשכנזים??חמודים כולנו מזרחיים!!!! אבותינו היו ממצרים לא מפולין או מגרמניה!! לאחר הגלויות הרבות שהיו, עמ"י התפזרו לכל העולם והיתה התבוללות נוראית באירופה. זאת אומרת שהרבה מהאשכנזים הם צאצאי גויים... אז ב
אברהם היה מזרחי14.02.17
34
לרגע חשבתי שבנטוב הצליח במשימתו והביא את השידוך לידי גמר למרות האמא הספרדיה אבל לא - - - המזל שלו היה שהאמא האומללה שנחשדה בהיותה ספרדיה, הצליחה להוכיח שהסבים שלה נהרגו באושוויץ. איפה אנחנו חיים? בזה צריך לשמוח? על זה צריך לקונן, לבכות ולהתייפח ולתלוש שערות, על זה שאם היא כן היתה ספרדיה אזי הש
גזענות בוטה06.08.14
33
אני ספרדייה ומזה השטויות האלה????? אין שום רע בספרדים ולא נעליים ואלה שמדברים פה על יופי זה שטויות כי באשכנזיות יש מכערות וגם בספרדיות וכן להפך אז חאלס
הילה12.06.13
32
תגידו,כל הגולשים כאן ספרדים? או שמתאימים עצמם לכתבים? מספיק להעלות כאן תגובות לא רציונליות,לא משקפות אמת לאמיתה. תכל'ס,הספרדים מתביישים בזה שהם ספרדים! האם ספרדי יגש לחיידר ספרדי כדי לרשום את הבן שלו כשיש לו אופציה להיכנס לחיידר אשכנזי? האם ספרדי ילך מלכתחילה לישיבה ספרדית? האם תלמידה מצויינת
תכל'ס18.05.13
ששמח שהוא ספרדי וממש לא מתלהב משכנזים כמו פעם מוסדות לימוד ספרדיים איכותיים הולכים ומתרבים כשבד בבד חינוככם הולך ונהיה רקוב ראה מה הולך בפונובז
מסעוד19.05.13
מה פשר המילים:"חינוככם"? על פי מה החלטת שאני אשכנזי/ת? אני לא. אני חצי חצי. ומתוך היכרות של2 העולמות מבפנים-אני מגיעה למסקנות. והם: הצד הספרדי-ודווקא הוא! הוא זה שנלחם בציפרניים להתקרב כמה שיותר לצד האשכנזי. צדקת בכך שיש חלקים לא טובים גם אצל האשכזנים אבל:מה הרוב? מה הקו ? על זה מסתכלים.
חצי חצי19.05.13
ממש גזען בצורה גועלית! אני ספרדייה, בחיים אבל בחיים אני לא אמצא את עצמי דופקת בדלת שלכם! אני גאה במה שאני! אוהבת את מה שאני ! יש לי מלא חברות אשכנזיות שאני ממש מכבדת...חבל שיש אנשים כמוך שאוהבים ללכלך אחד על השני, שמדברים לשון הרע! חזור בך! ושה' יחזיר אותך בתשובה שלמה!
שרוש~!30.05.13
31
לקרוא את התגובות של החרדים כאן ולהקיא. גם מצד הספרדים וגם מצד האשכזים. חברים - אתם מתנהגים כאילו יצאתם לפני שעתיים מהמערות. אין לכם לא תורה ולא יראה!! כולכם!!! תתביישו לכם שזו התורה שלכם! ואחרי כל הזבל שיוצא לכם מהמקלדת תתפלאו למה החילוניים שונאים אתכם. איכסה.
יוסף המספר07.05.13
30
בימי ספירת העומר, הדגשת וחיזקת את העדתיות השגויה הקיימת במחוזותינו.
אשכנזיה נשואה ל05.05.13
29
בעייה היא ש"ספרדיה" נחשב לגנאי!!!! אם זה היה אצל הכיפות הסרוגות האמא לכל היותר הייתה מגחכת, כולם היו מספרים על זה בדיחות ושלום על ישראל (תרתי משמע). רק על עצם התגובה וההיסטריה אפשר ללמוד על המשפחה המדוברת. שאין להם אהבת ישראל, שהם מתנשאים וגזענים. אולי זה מה שרצו "המלשינים" להראות? צודקים שכדאי לבטל
בושה03.05.13
קראתי את הכותרת...המשכתי לקרוא את הכתבה והייתי המומה מה הקשר... שירכלו...אבל שהאמא ספרדייה זו בושה??? זה גאווה!!!
חצי-חצי03.05.13
למה להתגאות אה?! אנחנו האשכנזים והקב"ה לא יכולים לדור בכפיפה אחת עם גאווה בגלל אנחנו לא רוצים להתחתן עם "פרענקים
אשכנזי עניו05.05.13
28
אני עכשיו מבין מדוע שונאים אותנו כי אנחנו שונאים את עצמנו פשוט בושה-
ילד02.05.13
27
חצי חצי, ואנשים שלא מבינים בזה וחושבים שזה חסרון, לא שווה להתלכלך עליהם, הם לא שווים את זה, כמובן שצריכים להיות רגישים ומי ששומר את זה בסוד , לא צריך לפרסם את זה.
חצי חצי02.05.13
להיות מזרחי שלם(ולא ספרדי-מזרחי)!!!!!!!!!!
shay157106.05.13
עם ישראל בזמן בית המקדש בוודאי לא ידע מכל השטויוות הללו מהגזענות הארורה חיו ביחד בשלום ואהבה יהודי הוא יהודי
ללא שם03.07.13
26
לא שנאת חינם יש פה כנות .ספרדים אין להם מה לחפש אצל האשכנזים.אחד מאלף או חמש מאות הרבה אכזבה ומפח נפש .בדוק ההיתבוללות של האשכנזים עם הספרדים בערך סטטיסטיכמו ערבים ויהודיות(כמובן בכלל אזרחי ישראל לא רק דתיות)
עמוס הראל29.12.17
25
בתור אדם שמסתכל מבחוץ - אתם נראים פשוט מזעזע! יהודי זה יהודי! חבורה של גזענים. פשוט עלוב ובושה ליהדות.
אסף17.06.13
24
אם זה מה שאתם יונקים באהלה של תורה מוטב שנבטל לכם את הפטור מגיוס כדי שתעשו צבא - גזענים אפסים. הכותב אפילו לא חשב שיש משהו גזעני בדבריו והרשה לעצמו לרדת לפרטים ולתאר כיצד אותה אם שנחשדה על מוצאה המזרחי הזילה דמעות. מציע לו לבקר בבתי הקברות הצבאיים שם יימצא קבריהם של חללים רבים ספרדים ואשכנזים כאחד ש
ניר01.09.15
23
אשה גזענית !בוכה שאמרו לה שהיא ספרדיה, תתביש לה!
שרה23.07.15
22
למה הכתבה הזו עדיין כאן? ככל שמתעמקים בה יותר-כך מוצאים את בעיותיו של הכותב בפנים... וד"ל
הבנת הנקרא12.06.13
21
מאוד כדאי לכם לא להיגרר למריבות עם האשכנזים כי הם אוכלים את עצמם טוב יותר הם שונאים אחד את השני ולא מאמינים אחד לשני עיין ערך פונוביז ויש דוגמאות מפה ועד גרמניה אז הם מעדיפים להסית את האש לכיוונכם אנא אל תיגררו הם יאכלו את עצמם לבד
שר הכיכר18.05.13
20
האם אבי בנטוב לא נמנה עם עדות המזרח???????לערכתי הוא כתב דברים מליבו איך העיזו לרכל על "ספרדיה"??????????שהרי הוא לא רואה בזה פגם ולהפך,(למעט שנות נעוריו שהשתוקק לאשכנזיה) באמת הגזמתם, למה ערב רב הזה? כל עדה במקומה מונחת גדולי החכמים באו מספרד (הרמב"ם וכו') אם תפנימו את השוני והמנהגים ותכבדו אחד את
מיכל06.05.13
19
אבל ספרדים שמציעים להם לא מסכימים, כי הם אומרים אם אשכנזי רוצה ספרדיה, בטח יש לו איזה בעיה נפשית.
שרולקה 16.05.13
שאתה מתחכם עם התגובה שלך ויורד על הספרדים
רוצה אשכנזיה05.06.13
תשאיר טלפון. ברצינות. תודה
...17.05.13
בכלל לשמוע על בחור אשכנזי..רק אני אבדוק טוב טוב אם יש לו גרגר של גזענות אני לא רוצה!
שרוש~!30.05.13
םעוןם
ןוםעןו01.03.16
נכון, אולי אתה טוב אבל על פי רוב אשכנזי לא יחפש ספרדייה אם לא ש...
משה21.11.14
אתה לא אשכנזי שמוכן לכלה ספרדיה אתה רק רוצה להתסיס את המצב בדרך די מתוחכמת אבל מסתבר שיש אנשים יותר חכמים ממך (אם יש כזה דבר)
יעל14.12.14
ולמה אתה באמת רוצה ספרדיה? כדי שיהיה מעניין. לך יקראו שרולקה ולה יקראו פורטונה? דרך צלחה. ורפואה שלמה.
חצי חצי16.05.13
את נשמעת ילדה בת 16 מתפתחת סלחי לי! מה מבין חמור בסלט ירקות?! פשוט תלכי ותחפשי חיים....
שרוש~!30.05.13
18
מהמאמר זה נראה כאילו הבעיה היא שמישהו שיקר שהיא ספרדייה, הבעיה האמיתית היא שהמישהו הזה (וכמו שזה נראה גם אבי בנטוב חושב ככה) שהבעיה היא שהאם ספרדייה!!! אתם מקשיבים לגזענות שיוצאת לכם מהפה?!?!
סתם אחד05.05.13
17
חברה שבה פוסלים אדם בשל מוצאו הינה חברה חולה מיסודה. אבל כמובן שחרדים לא עושים חשבון נפש.
klozone05.05.13
16
לכו ללמוד מהכיפות הסרוגות ומאחינו האחרים שמה שחשוב זה המידות ולא החיצוניות והתחפושות ואז אולי תבינו את הקיטוב והשנאה.
יעקב05.05.13
15
א- תמיד חכמי ספרד מצטטים חכמי אשכנז אבל אצלם מצטטים חכמי ספרדים אחד מתוך עשרה דרשנים ב- מעולם לא תמצא חזן או מוהל או רבאיי ספרדי בב''כ רפורמי או קונסרבטיבי אבל כל הקר''ח קונסרבטיבי רפורמי חילונים זה בא מהם
האמת כואבת05.05.13
הרבנים האשכנזים אינם מעריכים לדעתך את הרבנים הספרדים ולכן אינם מזכירים אותם ולהיפך ברבנים הספרדים.... מכאן והילך לא ברור מה הקשר לערב רב אלא"כ כל הפוסל.. במומו פוסל
אשכנזי חמוד06.05.13
תבדוק בכל ההרצאות של רבנים אשכנזים אולי אולי אולי תמצא שם איזשהו הזכרה של רב ספרדי!!
קשורר14.02.17
רק בגלל השוני זה אדם חולה נפש. וזה קיים בכל הדתות ואם הוא גם טוען שהוא "יהודי" חייב לבדוק אחריו.
אילן יוחסין03.06.13
14
שמעתי בעצמי דברים יותר גרועים בהרבה, על משפחה שלא הסכימו לשידוך מפני שאחת הסבתות היתה ספרדיה! לאן הגענו? לגרמניה הנאצית? ה' ירחם!
מיכאל03.05.13
13
שם פול מוזיקה מזרחית ושם פס על כולכם ווזווזים נאלחים
ב''ה05.05.13
12
תקראו בספרי היסטוריה מה רק לא עברו אחינו אשכנזים רדיפות , פוגרומחם, היו אונסים את הנשים כפרים שלמים וזה זה לא פלא שיש שם הרבה מחלות טייזקס ועוד מה שקשור לגנים כי כניראה גנים היהודיים אינם טהורים ולאומת הספרדים עולם אחר הרבה יותר בריאים בגוף ובנפש ולא עברו את מה שעברו אחינו האשכנזים לא שיש לי מהשהו
RAFI02.05.13
מחלות גנטיות הן מאפיין של קבוצות עם חוסר גיוון גנטי. יהודי אשכנז לא התחתנו עם אנשים מבחוץ ולכן חלק מהקהילות לא היו מגוונות גנטית וכך יכולות להיווצר מחלות גנטיות. אם טי זקס היה תוצאה של התבוללות עם גויים, אזי היינו אמורים לראות טי זקס גם אצל גויים באשכנז. המחלה הזאת נדירה שם ולכן הטענה שלך לא נכונה.
פסיכוביולוג05.05.13
דיסאוטונומיה משפחתית.
shay157106.05.13
פרס הנובל- אתה פשוט קנאי זה הכל. יש ספקדי אחד ממאות זוכי פרס הנובל היהודים האשכנזים, שלא נדבר על שאר השפעות ותרומת היהודים לעולם -תקשורת, ספרות, מתמתיקה, רפואה וכו . הצלחה גורמת לקינאה אצל הגוים והספרדים.
חנה10.05.13
והרבה מנוולים רפורמים וכל מיני מחלוקות שנאת חכמים ושנאת חינם ללא גבול ויש אומרים גם שואה שוה???? לא שוה מי אמר שפרס נבל זה כבוד ת''ח זה כבוד אין כבוד אלא תורה מטומטמת כמוך חושבת שכבוד זה פרס נבלה
את נבלה16.05.13
שתיכם לא צודקים! גם וגם, באמת הצלחה גורמת קינאה אבל זה לא הבעיה הגזענות היא לא על רקע כזה.
משה21.11.14
11
גם אני בת לאמא ספרדיה והתחתנתי עם חצי חצי. אבל כאן דוקא מתחילות הבעיות. האשה-חצי אשכנזיה מצד האבא האשכנזי ויש לה אמא מעדות המזרח. הבעל-חצי אשכנזי מצד אביו האשכנזי-עד כאן-הכל טוב. הבעיה מתחילה מהאמא-האמא של החתן גם היא מעדות המזרח-אבל לא תמיד מוצאים מאותה עדה... אמא מרוקאית לעומת אמא תימניה-המנט
חצי חצי02.05.13
10
אם היא באמת הייתה ספרדייה אז כן פגם???
שפרה02.05.13
9
שלהגיד על מישהי "ספרדיה" זה אכן כינוי גנאי???
ספרדיה~02.05.13
8
ישנו ראש ישיבה שכיום הוא מהחשובים בארץ ויותר לא אפרט. שיש לו שיטה מעולה לחסל בחורים כדלהלן. אפשר לברור על בחור פלוני ? בודאי! הוא בחור מצוין מתמיד מוכשר בעל מידות טובות, ומה לא. עד כאן נפלא! תשמע זה שאומרים עליו שהוא בטלן, זה שקר! זה שאומרים עליו שהוא קם בצהריים, זה שקר, זה שאומרים עליו שהוא אידיוט,
שכחתי מהנושא 02.05.13
7
בני גלות.
ת"ר02.05.13
6
אני רוצה להקיא עליכם את כל מה שאכלתי מהיום שנולדתי. אם זה העולם החרדי שמייצג את רצון האל עלי אדמות היה עדיף שלא יהיה עולם בכלל.
ג7510.06.13
5
הספרדים כווווולם רוצים להתחתן עם אשכנזים?? לא ולא! גם אתם לא תמיד מעוניינים באשכנזים או אשכנזיות. וגם לכם לפעמים מפריע הסבא האשכנזי שלא קשור בכלל לחפאלה ולא מבין בניואנסים המרוקאים. הלאה, ספרדים ותימנים הולך ביחד???? מרוקאים וטוניסאים הולך ביחד??? תימנים, בלאדים ותימנים שאמים הולך ביחד??? רוצים
טנטוש1106.05.13
להיפך הספרדיות הרבה יותר יפות ואם כבר מדברים על זה אז הגברים האשכנזים אולי באמת יותר יפים מגברים ספרדים (כמו האמריקאים..)
הנסיכה מהאגדה10.05.13
אין ספרדי או אשכנזי יפה יותר או פחות תלוי אם אתה מרוצה ממה שזימן לך הקב''ה או לא בטן רשעים תחסר אף פעם לא מרוצים
לא נחיתי16.05.13
4
מאמר הזוי. מה הפואנטה? להמציא על אישה שהיא ספרדיה? אוי גיוועלד. והיא בכלל דור שלישי לשואה. זה פשוט התעללות בזכרם של ניצולי שואה, להמציא על ילדיהם שהם פרענקים. סתם הם עברו את כל שבעת מדורי הגיהינום כדי שאח״כ בארץ הקודש הם ייחשדו בפרענקיות. ועוד לשווא? אני למשל כבר שנים נחשדת בפרענקיות. זה נורא פ
פרענקיסטן04.05.13
3
כמו ששנאת הגוי ליהודי זה מתנה משמיים בהר סיני כדי שלא יתבולל בגויים אותו דבר שנאת הבוזבוזים זה כדי שהיהודים האמיתיים לא יתערבבו בהם
שי02.05.13
2
די לשנאת החינם נו אז הכלה מצוינת מה הבעיה שהאמא ספרדית אוווופס שחכתי שהגאוויעה רבי אומר שיש בזה שעטנז ממש ויש כאלו שאף מכנים את זה כדבר שאסור לאומרו כי הוא בהכרח לשון הרע וקלוחומר בעיני שידוכים שאז יש זה ממש פרצה ואין לעבור על כך אז אם אכן יש במשפחה גן מקולקל מסוג ספרדי שיעשו שאלת רב או יגידו ואם
ה' ירחם02.05.13
1
אם אנשים שטוענים שהם בני תורה שמקפידים על קלה וחמורה ובכל זאת רומסים ברגל גסה ערכים תורניים כמו "לא תשנא את אחיך בלבבך" ועוד מתוך אידאולוגיה, סימן שכל "תורתם" היא בלוף ואכן החרדים הם בלוף בלוף בלוף.................... שיש ציונות דתית ככה יש עוד תקווה לתורת משה
מיזרוחניק02.05.13
אין להם אהבת ישראל,לא ואהבת לרעך כמוך!!! הם ידועים בשנאתם היוקדת למזרחיים,הם גזעניים ולימים. הם הוציאו שם רעה לכל החרדים! חניון קרתא( מקווה שכך כותבים) זריקת אבנים בשבת על חלונים,רק הם מרביצים,צועקים.חיות, אנטישמים,לבנים,כוזרים, נאצים,חיוורים,אוכל דלוח!!!
shay157106.05.13
אבל צינונות דתית יש עוד תקווה.....חחחחחח הצחקתני,זה הכי הכי חרטא, בייי מזוייף גדול שלי.
אלון03.05.13
או "לא תשנא את אחיך בלבבך" או לקרוא לציונות הדתית "חרטא". אי אפשר שניהם
סותר את עצמך05.05.13
אולי גם יעניין אותך
שידוכים

איך חוגגים חתונה בעיצומה של מלחמה? אם החתן משתפת | ויש גם קליפ מתוק

ארי טננבוים | 14.12.23

כבוד מדומה

חני, התעקשה להתחתן עם יוני; כולם שמחו, חוץ מאבא שלה - שהחרים את החתונה | סיפור מטלטל

משה רבי | 30.11.23

המחלה האמיתית

איציק קרס מול עיניה של כלתו - ואז התבררה האמת האכזרית שניסה להסתיר | סיפור מטלטל

משה רבי | 24.08.23

הזינוק בגירושין | פרק שביעי

בעלת תשובה במכתב מטלטל: כך רימו אותי והסתירו את הבעיות הנפשיות

ישראל גינצבורג | 23.03.23

הזינוק בגירושין | פרק שישי

"חתונה לא פותרת בעיות"; אז מהו גיל ההתבגרות החרדי?

ישראל גינצבורג | 16.03.23
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

חודש החורבן

על חורבנות הבתים שלא נבנו/ רחל רבינוביץ

רחל רבינוביץ' | 29.07.22
ש

אירוע שמשאיר חותם

כך תבחרו מזכרת שתישאר לנצח

כיכר בשיתוף שמחונים | מקודם

טיפים חשובים!

פגישות שידוכים: למהר, או לקחת את הזמן?

ישראל גינצבורג | 24.07.22

כל הטיפים

חשוב: כך תבחרו צלם איכותי לאירוע שלכם

ארי טננבוים | 21.07.22
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם

לבחור נכון

לחשוף סודות: 5 כללים לבירור נכון בשידוכים

ישראל גינצבורג | 19.07.22

בדקנו

בשידוכין? אלו המקומות הכי טובים לפגישות

ארי טננבוים | 13.07.22

זוגות חייבים להתאים?

התאמה זוגית: האם יש רק בחנות נעליים?

ישראל גינצבורג | 12.07.22

אל תיבהלו

שידוכים: 5 צעדים לפגישה ראשונה מוצלחת

ישראל גינצבורג | 12.07.22
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

חשוב לדעת

הדברים שכדאי לדעת לפני פגישות שידוכים

ארי טננבוים | 05.07.22

"מרגיש לי נכון"

שידוכים: להקשיב לשכל או ל"אינטואיציה"?

ישראל גינצבורג | 29.06.22

פולמוס גולשים

מי צריך לממן דירה לזוג צעיר, הם או ההורים?

ארי טננבוים | 27.06.22

עולם המאורסים

תנו יד לחתן, ותפסיקו 'להדריך' אותו! / טור סוער

ישראל גינצבורג | 26.06.22
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם