כיכר השבת

הנער שנזרק נישא לבת ראש הישיבה. סיפור

כשהם נפגשו, ראש הישיבה נפל על צווארו של שמעון וביקש את סליחתו. שמעון חייך ואמר שהכל משמיים, הנה הוא זכה בבתו, להקים איתה בית נאמן בישראל. טל פריד עם עוד סיפור מרגש (משפחה)

167
טל פריד | כיכר השבת | כ"ה בניסן | 14.04.15
הנער שנזרק נישא לבת ראש הישיבה. סיפור
(צילום ארכיון: ישראל ברדוגו)

ראש הישיבה הוריד את המשקפיים והביט לתוך עיניו. הוא השפיל מבטו ושמע את קולו המחוספס של ראש הישיבה "זה לא המקום בשבילך, תצטרך לחפש לך ישיבה אחרת". הרב כחכח בגרונו, שם המשקפיים בחזרה והמשיך לעיין בספר שלפניו, והוא הרגיש את הגוש חונק את הגרון. ההזדמנות האחרונה שלו נסגרה.

הוא יצא מהחדר, משאיר דלת פתוחה, אולי הראש ישיבה יתחרט, יבוא אחריו, יקרא בשמו, אך לא, המציאות הייתה כואבת מאוד.

מסדרונות הישיבה הארוכים, נתנו לו זמן להזכר בדרך שעברה עליו.

הוא היה בחור שהיה לו קשה ללמוד. הוא עשה כמה שטויות, יותר נכון המון שטויות הוא עשה בחייו הבוגרים, מאז שהוא פתח את העיניים וגילה שיש חיים מאחורי המסך של בני ברק. הוא כבר הספיק לעוף משלוש ישיבות, וכעת הוריו ניסו להכניס אותו לישיבה חדשה. אבל ברגע שהראש ישיבה התוודע לקורות חייו, הוא לא הסכים בשום פנים ואופן להכניס אותו לישיבה.

עוד צעד אחד והוא כבר מחוץ לדלת הישיבה, אז הרגיש שמעון שמשהו בתוכו נשבר. הוא יצא מהישיבה ההיא ויצא גם מהדרך, התדרדר מדחי לדחי. בלילות הוא היה ער ובימים ישן. תפילות מאן דכר שמיה. את בית המדרש השכונתי הוא לא פוקד כבר המון זמן.

האם זה צעד מתריס או צעד של יאוש? או שאם כבר אז כבר...

זאת לא נדע.

שמעון התחיל לצאת למקומות מפוקפקים ולבלות שם, והתחיל לחשוב על העתיד בעידן החדש שלו. המודעה "קורס ברמנים" קרצה לו, הוא נרשם ומיד מתחיל ללמוד ולעבוד. עושה קצת כסף ומבזבז אותו על הטיפה המרה. לעתים מזמין לקוחות על חשבונו לכוס משקה. תמיד לבבי ונעים לכולם.

כמו באותו ערב, שראה אותה. בצעדים מהוססים היא נכנסה למקום בו עבד. זאת הייתה הפעם הראשונה בחייה של חוי שנכנסה למקום כזה. היא הרגישה מסוחררת מכל ערבוביית האנשים והמוזיקה הרועשת מדיי לטעמה.

היא ניגשת לבר, שאותו לראשונה היא רואה. והברמן שואל לשלומה, על ראשו מתנוססת כיפה קטנה בגודל שקל. חוי מצליחה לשים לב לזה, ושואלת אותו "אתה דתי?". והוא עונה לה בחיוך "כן, אני חרדי פרפר".

היא מתרגשת, ואומרת לו, שהיא חרדית וזו הפעם הראשונה שהיא נמצאת במקום כזה. הוא מבין את המשמעות של דבריה, ומרגיש אחריות, הוא חרד לגורלה. מי כמוהו יודע את משמעות המצב שהיא נמצאת בו...

דאגה נכנסת ללבו, הוא מפחד עליה, שלא תיפול במקום הזה. הוא ניגש לבוס, מסביר לו את המצב ומבקש להשתחרר להפסקה ארוכה.

המועדון היה צמוד לחוף בתל אביב. הם ישבו שם ודיברו על החיים. היה להם המון על מה לדבר. בתחילה הוא בעיקר הקשיב לה. היא סיפרה לו שנמאס לה מהסמינר. אז מה אם היא ממשפחה חשובה?, היא חיפשה מסגרת אחרת, אבל הוריה לא ויתרו.

היא אוהבת חצאיות קצרות, היא אוהבת איפור כבד. ככה היא מתחברת ואוהבת את עצמה. אבל בסמינר פחות אהבו את המראה שלה. והחליטו לשלוח אותה הביתה. להוריה החשובים הם אמרו, שהם לא מעיפים אותה, וכשהיא תחזור למוטב, היא מוזמנת לשוב חזרה לסמינר.

אך לחוי זה היה שחרור, זריקת מרץ ועידוד למעשיה. בבית כועסים ומתביישים בה מאוד, אולם אינם יודעים איך להתמודד עם התופעה שצמחה להם תוך תקופה קצרה... המריבות האינסופיות והויכוחים גרמו לה לקחת את הרגליים ולצאת לתל אביב קצת להרגיש חופש.

אולי גם למצוא מישהו שיבין לליבה.

הדקות חולפות ביעף, הם מצאו שפה משותפת ביניהם, כמו שלא הייתה להם לפני כן עם איש. גם הוא סיפר לה איך מכל ישיבה הוא עף. באחת תפסו אותו על פלאפון לא כשר, בשנייה הוא נתפס עם מחשב וסרטים, בשלישית, הוא סתם לא למד ולרביעית הוא בכלל לא התקבל.

הוא סיפר לה כי כשנכנס לפגישה אצל הראש ישיבה, החליט שאם יתקבל הוא עוזב את הכל וחוזר למוטב. הוא ידע שזו ישיבה טובה מאוד, אבל גם שמע שיש שם פתיחות לתת הזדמנות ולא רק למצויינים, ולכן הגיע לשם במיטב בגדיו, ובגינונים המקובלים. בעיניו עוד ראה את דמעתה של אמו כשיצא מהבית, ואיחלה לו בהצלחה, מתוך תקוה שישוב לדרך.

הוא סיפר איך ישב מול ראש הישיבה בתחנון, וביקש הזדמנות, "רק הזדמנות אחת, ואם אפול, לא אנסה אפילו לבקש שוב", והראש ישיבה לא נעתר, והסביר לו שזה לא הוא, אלא פשוט המסגרת לא בשבילו.

היא התעניינה ושאלה, איזו ישיבה זו הייתה, הוא אמר את שם הישיבה וסיפר לה על הצעדים במסדרונות הארוכים, שבכל צעד שהתרחק מחדר הרב, כך החליט להתרחק מהדרך וכחכוחו של הרב עדיין מהדהד בראשו עם המילים "זה לא המקום בשבילך". למשמע הדברים היא החווירה.

"אל תקחי קשה", הוא אמר לה, "בזכות זה שלא התקבלתי נפגשנו... אולי טוב שכך..."

ההפסקה הסתיימה, הוא חזר לעבודתו, והיא חזרה הביתה.

אולם הם המשיכו בקשר, עם המון שיחות נפש, הגיעו יחד למסקנה שרצונם האמיתי, הוא להתחזק בשמירת המצוות, וכך הם עושים ביחד, הוא מחזק אותה, מבקש ממנה להשתדל יותר בכיבוד הוריה.

הם מדברים המון, והוא מגשש על חתונה.

היא רומזת לו שהיא רוצה. היא ניגשת להוריה ופותחת בשיחה איתם, הפעם מלב אל לב, בקול נמוך ובלי חוצפה, היא מספרת להם שיש מישהו שמחזק אותה, אחד שגם התרחק וחזר. מספרת להם איך שמר עליה ומנע ממנה ליפול. אביה מכחכח בגרונו ואומר לה, "הרגשנו שאת עוברת תהליך חיובי, חששתי לומר לך מילה, כדי שלא תעצרי".

והיא משיבה "אני לא עוצרת, הוא רוצה להינשא לי".

"מה שמו?" שואל אביה. היא אומרת לו את השם, והוא מוריד את משקפיו, מישיר אליה מבט, והיא מסתכלת לתוך עיניו, מנסה לראות לתוכן. הוא ממלמל שוב את השם לעצמו, החוויר, וכמעט מתעלף.

"שמעון, שמעון... זה הבחור שלא קבלתי לישיבה. הוא הציל אותך? אני חייב לו תודה גדולה".

***

כשהם נפגשו, ראש הישיבה נפל על צווארו של שמעון וביקש את סליחתו. אולם שמעון חייך ואמר שהכל משמיים, והנה הוא זכה בבתו, להקים איתה בית נאמן בישראל.

חודש לאחר מכאן החתונה נחוגה ברוב עם, ואם שמעון חשש שלא יהיו בחורים שישמחו, אז הייתה זו טעות גדולה, באו בחורים מארבעת הישיבות... לשמח את החתן ואת הכלה. עוד בית נבנה בישראל.

מעז יצא מתוק.

תוכן שאסור לפספס
167 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
85
ויבינו כמה כח יש להם. לא כולם כמו שמעון חוזרים... ובמעשה נמהר שכזה הם פשוט מאבדים בחור ישיבה .....ואולי גם העןלם הבא!
sgg18.12.15
84
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביחי22.04.15
83
על זמן שאול?????רק כי ההורים לוחצים המשגיח כנ''ל והראש י'מושך לכיוון אחר לחלוטין. ופה הבן שואל .מה אני עושה פההההה מפני מה אני רץ וממי אני בורח???? כמובן שלאף אחד אין תשובה .ופה הבן מוסיף לשאול .למה אני נמצא במקום רק לרצות את ההורים וכו' דהיינו המלחמה נגררת למקום אחר לחלוטין. נושא הנשירה זה דב
אורי17.04.15

הצגת כל התגובות

82
אולי זה סיפור אחר אבל זה מה שאני מכיר. המדוברת שהיא בת של ראש ישיבה גאון עצום, לא רק לבשה חצאיות קצרות ואיפור כבד, אלא בעצם חיפשה בחורים ערבים וסמים קשים שם היא הרגישה שהיא מוצאת את עצמה ומתחברת לאותנטיות שלה. ואכן היא פגשה את אחמד, שהיה סוחר סמים ועבריין כבד, וכמובן שהתחברה עימו לשיחות נפש תוך כד
ירחמיאל16.04.15
מה הבעיה באיפור כבד
מישהו 16.04.15
81
אתכם במקומו... ויש גם ישיבות לבחורים שמתקשים בלימוד רק הבעיה היא של ההורים מה יגידו...
ברדוגו15.04.15
80
גלגל חוזר בעולם
אבי15.04.15
79
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי בבר15.04.15
78
וגם אצלינו זה קרה...ולא בעלי, הוא לא היה ברמן, ואני בחיי לא נכנסתי לפאב. והיום אנחנו נשואים באושר וב"ה טוב לנו!!!!!!!! אלוקים יושב בשמים ומזווג זיווגים !!! היום בעלי מלמד בחיידר חצי יום ולומד בחצי השני... ואני מחנכת בבי"ס יסודי- ואף אחד לא יודע מזה!!!!!!!!! ובחיים לא היינו "שבבניקים"....
מימי14.04.15
77
אז תבינו מעצמכם מדוע...
מימי20.12.15
ועד חיפוש חטאים. די כבר עם החפירה האיומה הזאת בכל פרט!!
אוהב ישראל24.04.16
76
שראשי ישיבות ישקלו טוב לפני שהם זורקים בחור מהישבה מבחור כאוב
אליהו כהנא03.08.15
75
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש קר20.04.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מגניבבב21.04.15
74
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף17.04.15
73
גם אם הסיפור מפוברק הרי יש לו שורשים במציאות של הנוער.בואו נעשה מאמץ להשיב לב בנים/ות לאבינו שבשמיים!!!
אבי16.04.15
72
לאותם ראשי ישיבות אל תסתכל בקנקן אלה מה שיש בתוכו מקווה שאותו ראש ישיבה ידע להעביר הלאה בדור שלנו צריך המון סבלנות כלפי הנוער .
דעה 16.04.15
71
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמר15.04.15
70
הראש הישיבה הזה אחרי הכול יצא טוב אבל חבל שלא מנסים להרים אותם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי15.04.15
69
האם הלקח היחיד הוא איזה יופי איזה מרגש? הכל משמים? הקב"ה מזווג זיווגים? ומה עם הנפשות הפועלות? בעיקר ראש הישיבה? שהוא במקרה או שלא במקרה אבי הכלה? כמה סיפורים הוא מכיר שלא הסתיימו בהפי אנד כזה? מה זה שינה אצלו לגבי תלמידים שמה לעשות לא הולכים בתלם? הוא מקבל אותם לישיבה?איך הוא מטפל בהם בתוך הישיבה?
לומד לקח15.04.15
מאז אני בטוח שכל נער שנכנס למשרדו של ראש הישיבה, מיד עלתה בראשו המחשבה ׳אילו זה היה שמעון...׳ המסר הוא לראות את הנשמות שמאחורי הלבוש המחוספס, ולדעת לקבל אותם. ורק כך להשיבם לחיק היהדות! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה16.04.15
68
אסור ליזרוק אף בחור אי אפשר לדעת מה יקרה.גם אותי זרקו והייתי אחד התלמידים הטובים .ברוך השם היום אני נשוי ואברך בכולל ולומד מבוקר עד ליל .כדי ללמוד את מה שהפסתדי ולפעמים זורקים בחורים מהישיבה והםמתיאשים היום אין להם סבלנות.אנא אל תזרקו סתם בחורים הם פשוט מתייאשים ובוחרים דרך שהיא לא דרך.וחבחל מ לכל ה
ל.ת.15.04.15
67
משתמע מזה שהעבירה משתלמת. סורי, יש דרכים פחות פנטסטיות להעביר את המסר הזה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרי14.04.15
ואפילו יותר טוב
יהודי פשוט להפליא29.02.16
שמתחיל בתשובה אין למנוע זאת ממנו. זהו לא גוי בתהליך גיור שבשלב ראשוני עלינו לנסות לרחקו, אלא בני אברהם יצחק ויעקב, שעלינו לקרבם לאביהם שבשמיים בכל מאודנו..
אברך15.04.15
66
רק חבל שלפעמים הדברים מגיעים למצב הזה, אבל הנה הכול מכוון מלמעלה.
חי14.04.15
65
תראו איך השם יתברך מסובב הכל סיפור מושלםםםם
אודליה25.04.15
64
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בקרנית21.04.15
63
וכולנו פועלים לצד זה ומתוך זה. ההורים נופלים שדודים בקרב כי הראש ישיבה מנצל את זה ע''מ לחבוט בהורים עוד ועוד.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם 17.04.15
62
סתתםםםםם... אבל אם זה אמיתי זה נחמד...מה לא?
שושקי16.04.15
61
אני נזרקתי מישיבה בגלל סכסוך אישי עם המשגיח קטן והחטא הוא מכנסי פיג'מה קצרים והחזקת פלאפון כשררר זרקו אותי לרחוב כמו כלב ואפילו ל טרחו לברר אם הסתדרתי בישיבהברר  (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר16.04.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי17.04.15
נורא ואיום!~
מישהו17.04.15
60
אני חייב לציין שאני אישית מאוד התרגשתי סיפר נפלא ויפה מאוד זה בא להראות שלכול יהודי ויהודי יש שליחות מאת ה' הנער היה שליח נאמן של בורא עולם ובסופו של דבר הבחור נהפך לחתן של ראש הישיבה וזה ברור שאם הוא היה מקבל אותו לישיבה זה לא היה קורה
ישראל15.04.15
59
אדם יראה לעיניים וה' ללב
יוסי15.04.15
58
קיצר מי שלא הולך לו בישיבה שילך להיות ברמן וה ישלח לו שידוך בת של ראש ישיבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני15.04.15
57
מן הנכון היה לעדן קצת את הדוגמאות... לא חייבים פירוט לא על איפור וגם לא על חצאית כזו או אחרת...
אמיתי14.04.15
56
ליוסי מתגובה 100 סליחה אבל זה תשובה של מתחמק שרוצה להאשים עת המעשים שלו על מישהו אחר וככה לנקות את המצפון שלו אם תיהיה כן אם עצמך אתה תודה שאני צןדקת. ואתה יודע מה אולי גם הרב יענש (לפעמים הילדים נתפסים לכל מילה בשביל מה שנאמר לעיל כך שאני לא יודעת אם זה נכון אבל יכול להיות) אבל זה לא מוריד מזכות ה
נועה הראל03.09.19
55
לא לחרוץ גורל של בחור בהורדת משקפיים מדהים ומגעיל כאחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי21.04.15
54
הבעיה הגדולה היא שבישיבות אין אנשי מקצועכמו בסמינרים. יש את המשגיח והר''י. הם חוץ מללמוד ולעשות פוזה על הבחורים לא עושים כלום כי הם לא יודעים לעשותם... מצד שיני הבחורים קולטים אותם ופה נפתחת חזית ואח''כ המלחמה נמשכת עד להכרעה סופית כשהבחור נזרק מרגיש המשגיח והר''י שהם טיפלו בבחור כהוגן והם המנצחי
אברהם17.04.15
אני מבין ללמוד מקצוע, אם בחור לא לומד. אבל צבה? אתה רוצה שהבן שלך ימות או ברוחניות או ח"וש?
אלי14.05.15
יודעים שזה חילוני אבא חרדי לא שולח לצבא מייד סיפורי סבתא
ha22.04.15
נדמה לך! עדיף שהילד יתדרדר בלא תעסוקה ובלא כלום?
באמת22.04.15
ובצבא הוא בבדאי לא יתקלקל ? אני מקיר בחורים שלא הולכים לצבא גם כשההורים שלהם לוחצים עליהם רק ביגלל שהם ראו את חברים שלהם ליפני ואחרי שהלכו לצבא
ללא שם22.04.15
זה בדיוק הבעיה. שהמשגיחים והר"י מעיפים בחורים ככל העולה על רוחם, אין שום ועדה מעליהם שמפקחת על מעשיהם, הם עושים "מה שבא להם", ומצפצפים על כולם... הם רק שוכחים שהעולם אינו הפקר, ויש דין ויש דיין, והם יתנו את הדין על כל דמעות הצער והכאב הן של ההורים, והן של הבחורים, וגם כן של המשפחה מסביב, שכואבת וסוב
אבא24.04.15
53
בסה"כ כולנו ילדים של אותו אבא..וכולנו יודעים עד כמה זה קשה להתחזק..אז בואו נפסיק למצוא חסרונות בכל דבר..ונסתכל איזה יופי שעוד זוג שבבניקים במקום להמשיך בתור חילונים או משהו כזה..הצליחו להתחזק ביחד ולהתקרב לאבא שבשמים..
jacob16.04.15
52
סיפור מאלף לא כל אחד יודע לקחת את המסר... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בתיה16.04.15
51
שהם באמת התחתנו אבל ידרדרו אחד את השני ויחיו להם בת"א בדירת חדר וחצי ליד דיזינגוף ואז ראש הישיבה יכעס פי כמה ויאמר לו בגלל שלא קיבלתי אותך לישיבה אתה הולך לדרדר את הבת שלי איתך?!?! אני לא מכיר כ"כ אבל מעריך שרוב הסיפורים נגמרים יותר דומה לסיפור שלי...
יוניק15.04.15
תמידי יהיה איזה אחד שלא מתאים לו מה שכתוב. באופי כזה לא תמיד צריך להביע דעה...
***************15.04.15
הכי צודק לטווח ארוךך
גרונם19.04.15
50
קשקוש מוחלט נוסח הפי אנד עאלק בחור שבבניק עם סרטים ופלאפון לא כשר מחזיר בתשובה בחורה מקולקלת שאוהבת חצאיות קצרות ואיפור כבד זהו תסריט הוליוודי ותו לא במציאות זה לגמרי אחרת...
פתי יאמין15.04.15
49
אבל גם לי קרה שנזרקתי מישיבות אולם בעקבות כך פגשתי את רעייתי התחזקנו וחזרנו יחד וקיום מנהלים את בתינו כבית חרדי לכל דבר מאוד התרגשתי מהסיפור תודה
מזדהה15.04.15
48
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א14.04.15
47
אחלה סיפור רומנטי
הודיה14.04.15
46
יש צורך בועד הורי ורבנים להחליט יש מצב לסלק את הרב מאחר והוא הורס נשמות
רבקה25.11.15
45
פשוט מדהיייים!!!
רחל חיה02.05.15
44
לכל אלא שחושבים שזה עוד סתם סיפור, אז לידיעתכם זה אחד מתוך עשרות, אני אישית חוויתי על בשרי ספור דומה של ראש ישיבה שזרק אותי מהישיבה רק בגלל שלא היתי ברמה של הימודים כמו כולם ולמרות שהיתי משקיע וכן עושה מאמץ אדיר עם זה ללכת לבית ושבת עם אברך שילמד איתי וגם בשעות המנוחה של הישיבה, ולא היתי מופרע או עו
יהודי17.04.15
אם אתה יהודי, אז אתה בטח יודע מה שמלמדים בגיל גן - לאדם ניתן יצר טוב ויצר רע, למה משגיח או ראש ישיבה אחראי למעשיך? אתה ורק אתה אחראי למעשיך, הגיע הזמן, מתבגרי חמד שלי, שתפסיקו להטיל את האשמה על המבוגרים, הרי, זאת אחת הבעיות שלכם - אתם מתמרדים לכל סמכות, כולל - הקב"ה ועוד מכסים את המרד שלכם בהאשמה. ק
תמיד אמא05.01.16
בושה וחרפה! שיעופו של המשגיחים, שעוד לא התחילו בכלל לחנך את עצמם. הם מבינים בחינוך, כמו שהם מבינים וחושבים שיש לטפל בחתולים. עושים "קישטע" על כל שטות. מענין, כנראה בתור בחורים הם היו קלי דעת ובעלי הפרעת קשב וריכוז ברמה גבוהה.
אסון רוחני22.04.15
43
"וביקש את סליחתו"... ושמעון סלח כמובן... איזה צדיק... שהסכים לסלוח לרב... אם לא היה מפוברק היה ממש מדהים. אה שכחתי החתונה התקיימה בפאב ועוד מלא חילונים חזרו בתשובה מהשפעת הסיפור המרטיט...
הידען16.04.15
42
הסיפור בעייתי מאד לרשות הרבים
ש. א.15.04.15
41
אני חייב לציין שהסיפור מאוד נגע לליבי, היחס המשפיל שנותנים כל אלו ש״אחראים״ ל״חינוך״ שלנו כשהם מחליטים להעיף בחור מישיבה רע. לא פלא שהתופעה של הנוער הנושר הכתה גלים כה חזקים בימינו. לכן תחנוני (בתור אחד שמטפל בנוער כזה...) אל תזרקו שום בחור לרחוב לפני שאתם מסדרים לו מקום לימודים מסודר. בחור ישיבה
בחור ישיבה14.04.15
צודק ב100% כל הכבוד! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יונה15.04.15
40
וואו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פ15.04.18
39
אשריכם ישראל חברים מספיק לשון הרע שמרו לא שמרו העיקר הכל בא על מקומו בשלום והקימו בית בישראל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי07.05.15
38
אחחח..... חולה על הפי אנד חבל שהסיפור היה קצר עוד לא סיימתי תסנדווי'ץ
סוף טוב21.04.15
37
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Good17.04.15
36
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושב פת 16.04.15
35
התרגשתי מאד
דינה16.04.15
34
מרגש עד דמעות
שלמה 77015.04.15
33
כל אלו שנקראים "משגיחים" ושאר מרעין בישין יתנו את הדין על כל בחור ובחור שזרקו מהישיבה ב"טוב ליבם", וכעת הם מדורדרים מבחינה רוחנית. איך הם ישנים בלילות על כל נשמה ונשמה שהם אחראים לה? כיצד הם מעיזים עוד להמשיך ולהיות בתפקיד אחראי זה ולהמשיך לזרוק בחור אחר בחור? ומדובר בתופעה מרחיקת לכת... הם ישבו בכף
זמן15.04.15
אם לא שמתם לב יש יותר נושרים בנים מבנות משום שבנות יותר רוחניות מבנים, ולכן בנים יותר נושרים ומאותה סיבה פחות מסלקים סמינרים מישיבות
חרדית16.04.15
משגיח צריך לראות את כל הישיבה. הוא לא יכול להפקיר את כולם בנסיון להציל אחד.
יואב15.04.15
Tאם יש להם אחריות? אתה שואל, מענין מדוע התופעה של זריקת בחורים קימת, ואילו אצל הבנות בסימנרים כמעט ואין דבר כזה? כי בסימנרים המורות מטפלות בבנות!!!!, ואילו בישיבות כשקימת בעיה, פשוט זורקים את הבחור הביתה, מדויק יותר, לרחוב, ולא טורחים לטפל ולהשקיע!!! והאחריות עליהם, כי כל חטאם של הבחורים הוא לא על ד
ג15.04.15
האם ראית מישהו שלא גיבה את צוות מחנכי ילדיו והצליח ?! מאוד קל ואפילו מתבקש להאשים את האחר .... העיקר לא את עצמינו .... מה אנחנו כהורים עשינו כדי שזה לא יקרה ? האם שמנו את עצמינו במקום שמור יותר או פחות ? ומה אנו עושים כדי שזה לא ישנה ?!! לדוגמא ! לא קיבלו את הילד למוסד כי לאבא שלו יש אייפון ול
מגידו16.04.15
אל תדון את האדם עד שתגיע למקומו ותיתפלל שלא תגיע...
דן21.04.15
כי ברור שם שבחורה שתיתפס עם פלאפון כשר תסולק סופית אז היא לא מגיעה לשם עם פלאפון בחור ישיבה יודע שיש הנחות , יחרימו לו עד סוף הזמן וכו' אח"כ הוא ממשיך לטלפון לא כשר ומשם הדרך קצרה
yoni72516.04.15
אין מה לומר אצל בנות הסינון מלכתחילה יותר גבוה וגם זה נכון שיש יותר מקצועיות וטיפול מתאים בבנות אבל שם גם לא חסר.
בוגרת סמינר16.04.15
לגמרי לא נכון~~!
מורה בסמינר16.04.15
המשגיח שיתף פעולה, ליתר דיוק, במו ידיו, לאחר שיחת תאום בנה את הבן לתפארת!
ייואב16.04.15
נדיר ביותר!
גם17.04.15
אצלי בישיבה קטנה שיעור שלם היתקלקל ביגלל כמה בחורים שלא העיפו בזמן ( העיפו החזירו וכו)
ללא שם22.04.15
מענין מי נמצא בישיבה: ההורים או הצוות של הישיבה, שיעשו "חושבים" למה קרה מה שקרה... ואל תזרקו את האחריות על ההורים שלא נמצאים שם, ידוע על בחורים שלא יודעים בכלל מה זה מכשיר טמא, ובישיבה נחשפו לזה, איפה הצוות?
בחור 24.04.15
עם גדולי הדור
E.D20.04.15
האם המשגיחים והר"י מתיעצים עם גדולי הדור. להיפך, אנו יודעים שהיו פעמים שאמרו להם איך לעודד בחורים ואיך לטפל והם לא הקשיבו. הם עוד יתנו את הדין על כל הצער והדמעות של ההורים. לאף אחד אין ביטוח. וגלגל חוזר בעולם. מי מבטיח להם שזה לא יקרה לבניהם או לנכדיהם? תזהרו~!~~
זהירות22.04.15
32
המסר הזה לראשי הישיבות נטו שיקראו ויבינו שכל נפש בישראל שווה ויפסיקו לזרוק בחורים על כל שטות וכך יהיה פחות "שבאבניקים"
פלוני15.04.15
טובים מן הסתם שנזרוק את התפוז הרקוב ולא נתחרת אחר'כ על הרקוב ומן הסתם ששואלים הראשי ישיבות את גדולי ישראל שלי"טא שבעזרת ד' לא נגיע למצבים האלה ושיהיה רק חשבונות שמים
E.D20.04.15
31
כבר אמר ר''י צדקה.לפני שזורקים בחור,תצום לפני יום שלם ואז תיגש לבחור בחיל ורעדה . כל בחור זה נשמה קדושה. כמה אני שומע על בחורים שקשה להם ןלא מקבלים כמה ימי חסד. כמה זעק על זה הגר''ח גרינמן זצוק''ל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישי15.04.15
30
ברמו שמחזק בחורה מתרחקת, שיחות נפש וכו' נשמע לקוח מסרטים. המציאות הרבה יותר מסובכת ורחוקה מכך
אברך15.04.15
הוא לא בחר את החיים האילו זה הראשי הישיבות שבחרו בשבילו מחוסרברירה הוא הלך להיות ברמן זה לא אומר שהוא חוקב שכך צריך להיות הבנת אברך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר16.04.15
מי שקיבל חינוך יהודי חזק בביתו, גם אם נשר באיזשהו שלב, הסיכוי שיחזור מאוד גבוה! גם לי קרה סיפור מאוד דומה, ובזכות החינוך שקיבלתי בילדותי, האמת הייתה ברורה לי בכל שלב וחזרתי לשורשים ב״ה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה16.04.15
29
פלונית לאלמוני 40 יום לפני יצירת הוולד מששת ימי בראשית... פשוט מדהים.זהו רק נשאר לי לאחל לעצמי שאישתי גם תבוא אליי (: ....ישועת ה' כהרף עין.
אביחי14.04.15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חדה"ק15.04.15
28
חבל על הזמן עד דמעות
אלי12.10.15
27
בישיבה הוא הרי לא היה נלקח לחתנו של ראש הישיבה, ותודה לאתר ה'חינוכי' "כיכר השבת" המעודד את תלמידי הישיבות ל 'ברמן' במועדונים
מוסר השכל25.04.15
אולי בגלל זה לצאת לעבוד בפאב כדי להינשא לבת של ראש ישיבה. כמה שטויות אתה מדבר איש חינוך יקר
אלי 17.11.15
26
בדור של היום הצוות צריך הרבה מאוד סבלנות והמון מקום בלב להכיל אותם וגם להיפתח ולהבין שיש עוד סוגים של תלמידים ולקבל אותם ולא לשנות את הטבע שלהם ואת האופי שלהם- זה מאוד מצויי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל17.04.15
25
הכל משמים סיפור יפה מאוד ומחזק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה16.04.15
24
איך אנחנו נותנים לסיפורים כאילו להתפרש אצלינו כבסדר הסיפור הזה צריך להסתובב רק ביו מחנכים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוסר15.04.15
23
שמה שנראה לנו כהידרדרות הוא בעצם חלק ממהלך שמיימי אחד גדול? לא מתאים לאתר שמציג עצמו כחרדי.
יהודה15.04.15
22
ב"ה שזה נגמר טוב אבל יש כאלו שירדו לגמרי ומי שאחראי זה מי שסילק אותו ועליו ליתן את הדין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל15.04.15
ולמה כל אחד אחרי על עצמו ואם אני לא מסקים שתבוא בבתי אז אני חייב? זה החינוך החדש שיש לו בעיה הם מפילים הכל על אחרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני16.04.15
21
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ג15.04.15
20
ממש מדהים הסיפור הזה והמסר הנוקב שבו שלא ידח ממנו נידח וה' מזווג זיווגים ממש אדיר וכל ראש ישיבה צריך לדעת שכל תלמיד הוא אוצר גדול ויהלום ולפעמים שקשה צריך ללטש את היהלום בדרך הנכונה והטובה ביותר בשבילו!!! ואז רואים אבן מושבחת שלא נראתה כמוה מעולם ממש יהלום טהור וזך!!!
אשרינו14.04.15
19
אין כמו התורה הקדושה ועולם הישיבות הקדוש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נ.ש 14.04.15
18
על זה נאמר אין לך דבר שאין לו מקום ואין לך אדם שאין לו שעה? הגרויסא סיפור....... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א16.04.15
17
וגם אני כזה. ב״ה זכיתי לחזור. רק שאיתי זכיתי להעלות נשמה יהודית טהורה שלא הכירה כלל את היהדות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה16.04.15
16
סוף יהודי לחזור להקב"ה
אבי15.04.15
15
סיפור מפוקפק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי15.04.15
14
מתוך החושך רואים אור - כל הכבוד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן כהן15.04.15
13
פשוט שהסיפור הזה לא אמיתי. זו המצאה אמנם יפה, אך עדיין המצאה, ואפשר לראות זאת בלא מעט פרטים בסיפור עצמו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף15.04.15
זה מה קורה עם כל השבבניקים, מדרדרים, מכירים, מדברים, מתחתנים . ו... מתחזקים חזרה...
גולשת15.04.15
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעדי14.04.15
11
אני זרקו אותי מישיבה כי אמרו אני לא מסדר וזה מסגרת בשבילי היום אני לא שומר תורה ומצות מתנהג כמו גוי בגלל הראש ישיבה שלי אמר לי לך לא מתאים לך ישיבה
יוסי 10.09.15
אם לשים לב למה שאומרים לך ולמצוא הזדמנות לרדת או להילחם על החיים שאתה יודע שהם יותר טובים..
חסויה02.12.16
10
תשמעו ה' מסובב הסיבות הפגיש אותם יחד להביא מסר לכולם שאסור אף פעם לזלזל באף אדם שגלגל חוזר בעולם
איתמר16.04.15
9
נהנית לקרוא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Yael15.04.15
8
זה לשון הגמרא סנהדרין ק"ז ע"ב יהושע בן פרחיה מאי היא כדקטלינהו ינאי מלכא לרבנן אזל יהושע בן פרחיה וישו לאלכסנדריא של מצרים כי הוה שלמא שלח ליה שמעון בן שטח מיני ירושלים עיר הקדש ליכי אלכסנדריה של מצרים אחותי בעלי שרוי בתוכך ואנכי יושבת שוממה קם אתא ואתרמי ליה ההוא אושפיזא עבדו ליה יקרא טובא אמר כמה
נגד זריקה 15.04.15
7
תיקחו נושאים מורכבים בחברה החרדית כמו נוער נושר, מעוכבי זיווג, גירושין, אפליית ספרדים וכו וכו ותתנו להוגי דעות מומחים לדבר במה כל שבוע ונושא חדש הציבור צמא לקרוא מאמרים על בעיות החברה החרדית מאמרים עם תוכן ועניין. בהצלחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתן15.04.15
המקום לעסוק בנושאים חשובים אלו, אינו באתרים כאלה ואחרים. הם אינם ענין ל"בעלי טורים" ובודאי לא למשאלי דעת קהל. אלו ואלו אינם יודעים באמת מה קורה, וברור שאין להם גם כלים לדון ולעסוק בהם. כללית - נכון שההשקפה המודרנית מקנה זכות לכל אדם להביע דעה, והשקפה זו מחלחלת גם לציבור שלנו, אבל היא עדיין לא יכולה
אזרח ותיק16.04.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר16.04.15
6
סיפוור מאלף ואלה שחושבים שהוא בעייתי שיפשפשו במעשיהם אשריכן ישראלללל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל15.04.15
5
גם אני מחפשת את דרכי ולא מרוצה מההחמרות של ההורים!!! אני מדינהלכת לפאב זה כדאי נכון??? גם מתחזקים וגם מוצאים שידוףך????
שרית16.04.15
4
אם כבר להמציא אז למה לא משהו מקצועי נשמע כמו פנטזיה של בחור גם לראות הכל ולהחשף להכל כולל פגישות רומנטיותעל חוף הים עם בחורה חרדית מדורדרת וגם להיות חתן שלם הראש ישיבה מדהים!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מויחל טויבעס 15.04.15
אם הראש ישיבה הוא לא בן אדם טוב אז למה הוא הלך אליו בתור איידעם (חתן)
חיים07.05.16
3
אני "שבאבניק" לשעבר, ירדו לי דמעות כשקראתי את הסיפור. מרגש מאד ומשמח לקרוא טור על הנושרים מבלי לנסות לחנך אותם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל15.04.15
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וולף14.04.15
1
כמה כואב על הנשמות הטהורות שלא מוצאים את עצמם וקת מבולבלים ובמקום לעזור להפ זורקים אותם מהישיבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמי14.04.15
אולי גם יעניין אותך
שידוכים

הם לא שמרו על ההלכה כזוג מאורס - וזה התפוצץ להם בחיי הנישואין | סיפור מטלטל

משה רבי | 04.04.24

כדי להגשים חלום צריכים קודם להתעורר

הבחור "שכח" לשלם אחרי הפגישה, והבחורה חששה שהוא קמצן | סיפור מהחיים

משה רבי | 28.03.24

ואפילו בהסתרה

ההורים הסתירו את הבעיה של בנם בשידוכים - עד שזה התפוצץ והזוג כמעט והתגרש

מרדכי רוט | 14.03.24

"שמחות לא מזיזים" 

איך חוגגים חתונה בעיצומה של מלחמה? אם החתן משתפת | ויש גם קליפ מתוק

ארי טננבוים | 14.12.23

כבוד מדומה

חני, התעקשה להתחתן עם יוני; כולם שמחו, חוץ מאבא שלה - שהחרים את החתונה | סיפור מטלטל

משה רבי | 30.11.23
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

המחלה האמיתית

איציק קרס מול עיניה של כלתו - ואז התבררה האמת האכזרית שניסה להסתיר | סיפור מטלטל

משה רבי | 24.08.23

הזינוק בגירושין | פרק שביעי

בעלת תשובה במכתב מטלטל: כך רימו אותי והסתירו את הבעיות הנפשיות

ישראל גינצבורג | 23.03.23

הזינוק בגירושין | פרק שישי

"חתונה לא פותרת בעיות"; אז מהו גיל ההתבגרות החרדי?

ישראל גינצבורג | 16.03.23

חודש החורבן

על חורבנות הבתים שלא נבנו/ רחל רבינוביץ

רחל רבינוביץ' | 29.07.22
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

אירוע שמשאיר חותם

כך תבחרו מזכרת שתישאר לנצח

כיכר בשיתוף שמחונים | מקודם

טיפים חשובים!

פגישות שידוכים: למהר, או לקחת את הזמן?

ישראל גינצבורג | 24.07.22

כל הטיפים

חשוב: כך תבחרו צלם איכותי לאירוע שלכם

ארי טננבוים | 21.07.22

לבחור נכון

לחשוף סודות: 5 כללים לבירור נכון בשידוכים

ישראל גינצבורג | 19.07.22
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

בדקנו

בשידוכין? אלו המקומות הכי טובים לפגישות

ארי טננבוים | 13.07.22

זוגות חייבים להתאים?

התאמה זוגית: האם יש רק בחנות נעליים?

ישראל גינצבורג | 12.07.22

אל תיבהלו

שידוכים: 5 צעדים לפגישה ראשונה מוצלחת

ישראל גינצבורג | 12.07.22

חשוב לדעת

הדברים שכדאי לדעת לפני פגישות שידוכים

ארי טננבוים | 05.07.22
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

"מרגיש לי נכון"

שידוכים: להקשיב לשכל או ל"אינטואיציה"?

ישראל גינצבורג | 29.06.22

פולמוס גולשים

מי צריך לממן דירה לזוג צעיר, הם או ההורים?

ארי טננבוים | 27.06.22

עולם המאורסים

תנו יד לחתן, ותפסיקו 'להדריך' אותו! / טור סוער

ישראל גינצבורג | 26.06.22