בישול ידידותי: אישה, גבר, מטבח ומה שביניהם

עבודות מטבח זו תורנות שלא נגמרת לעולם. מה עושים כשתהליך הבישול לא מהנה כלל?

רינה כספי | כיכר השבת |
כולנו היינו רוצות שהמטבח שלנו יראה כמו מבטח בתוכניות בישול: יפה, מבריק, מלא מכשירים ומצרכים, והאוכל בו מוכן בן רגע. אבל כשאנחנו מתרוצצות עם סירים כבדים, מנסות לנחש מה אפשר להכין לעשרה אנשים כשכל אחד מהם מסרב לאכול משהו אחר, הבעת הפנים שלנו לא ממש מזכירה את פרצופו המאושר של השף.

כמובן, רגעי הלחץ זה לא הזמן הטוב ביותר להתחיל להתיידד עם האוכל והמטבח, אבל כשיש לנו קצת יותר זמן, זה הרגע המושלם להתחיל להרשות לאהבה לבישולים לחדור ללבנו. איך עושים את זה?

בלי כפפות

ראשית, תלמדו היטב את האוכל שלכם. זה נשמע אולי מגוחך, אבל בימינו המטבחים מלאים בכל כך הרבה אביזרים ומכשירים שרבות במאתנו בקושי זוכרות את המרקם, הריח והטעם של חומרי גם רבים.

אנחנו עוטפות את ידינו בכפפות, לוקחות בקצות האצבעות את המצרכים וזורקות אותם למערבל מסוג כלשהו שיכין אותם לשלב הבא בבישול. נכון, זה שומר על עור הידיים וחוסך זמן, אבל הניכור בין האוכל לטבח אף פעם לא מיטיב עם טעם של המאכל.

תורידו את הכפפות, תורידו מהשולחן את כל האביזרים חוץ מכמה סכינים וקולפנים ותתחילו למשש, להריח, לטעום... ככל שנוגעים יותר במצרכים הבסיסיים כך לומדים גם לזהות את איכותם עוד לפני שהם מגיעים לתוך המאכל.

בישול מגוון

שנית, תתחילו לגלות עולמות. כשמכינים אותו שניצל מדי יום, לא פלא שכעבור מספר שנים מתחילים לשנוא את המראה שלו, גם אם בסופו של דבר הוא יוצא השניצל הטעים ביותר בעולם. הרשו לעצמכם לנסות משהו חדש והפיגו את השעמום במטבח.

נסו מתכונים וסגנונות חדשים. גם אם המשפחה שלכם שמרנית במיוחד, נסו להכניס כל פעם משהו קטן לתוך המאכל הרגיל: ניחוח אסיאתי, רוטב צרפתי, תבלין איטלקי וכו'. ככל שתהליך הבישול הרגיל יזכיר יותר משחק מאתגר, כך תיהנו ממנו יותר.

סדר פעולות

תחשבו על סדר פעולות ורשימת מצרכים זמן סביר לפני שאתם ניגשים לעבודה. תפשירו את כל מה שצריך להפשיר, הכינו מראש ותצננו את כל מה שצריך לצנן.

ניסיונות נואשים לשבור חתיכת בשר קפוא לא נעימים לידיים ולרוב באים לידי ביטוי בטעם הבינוני ומטה של התבשיל המוכן. ואילו הניסיונות לשפוך נוזל חם מדי לתוך חומרי גלם אחרים יכול להרוס את המאכל כולו, במיוחד כשמדובר באפיה.

כמובן, רגעי הלחץ זה לא הזמן הטוב ביותר להתחיל להתיידד עם האוכל והמטבח, אבל כשיש לנו קצת יותר זמן, זה הרגע המושלם להתחיל להרשות לאהבה לבישולים לחדור ללבנו. איך עושים את זה?,בלי כפפות,ראשית, תלמדו היטב את האוכל שלכם. זה נשמע אולי מגוחך, אבל בימינו המטבחים מלאים בכל כך הרבה אביזרים ומכשירים שרבות במאתנו בקושי זוכרות את המרקם, הריח והטעם של חומרי גם רבים.,אנחנו עוטפות את ידינו בכפפות, לוקחות בקצות האצבעות את המצרכים וזורקות אותם למערבל מסוג כלשהו שיכין אותם לשלב הבא בבישול. נכון, זה שומר על עור הידיים וחוסך זמן, אבל הניכור בין האוכל לטבח אף פעם לא מיטיב עם טעם של המאכל.,תורידו את הכפפות, תורידו מהשולחן את כל האביזרים חוץ מכמה סכינים וקולפנים ותתחילו למשש, להריח, לטעום... ככל שנוגעים יותר במצרכים הבסיסיים כך לומדים גם לזהות את איכותם עוד לפני שהם מגיעים לתוך המאכל.,בישול מגוון,שנית, תתחילו לגלות עולמות. כשמכינים אותו שניצל מדי יום, לא פלא שכעבור מספר שנים מתחילים לשנוא את המראה שלו, גם אם בסופו של דבר הוא יוצא השניצל הטעים ביותר בעולם. הרשו לעצמכם לנסות משהו חדש והפיגו את השעמום במטבח.,נסו מתכונים וסגנונות חדשים. גם אם המשפחה שלכם שמרנית במיוחד, נסו להכניס כל פעם משהו קטן לתוך המאכל הרגיל: ניחוח אסיאתי, רוטב צרפתי, תבלין איטלקי וכו'. ככל שתהליך הבישול הרגיל יזכיר יותר משחק מאתגר, כך תיהנו ממנו יותר.,סדר פעולות,תחשבו על סדר פעולות ורשימת מצרכים זמן סביר לפני שאתם ניגשים לעבודה. תפשירו את כל מה שצריך להפשיר, הכינו מראש ותצננו את כל מה שצריך לצנן.,ניסיונות נואשים לשבור חתיכת בשר קפוא לא נעימים לידיים ולרוב באים לידי ביטוי בטעם הבינוני ומטה של התבשיל המוכן. ואילו הניסיונות לשפוך נוזל חם מדי לתוך חומרי גלם אחרים יכול להרוס את המאכל כולו, במיוחד כשמדובר באפיה.,,לחץ, אכזבות, כוויות או אצבעות קפואות – כל אלה נזקים שאפשר למנוע אותם ולעבוד במטבח בנחת ובעונג. כל מה שצריך זה לתכנן את העבודה מראש.,מטבח נקי!,אין דבר שמשפיע יותר על מצב הרוח של הטבח מאשר רמת הניקיון במבטח. השתדלו להשאיר אחריכם מטבח נקי ואל תתפתו להתחיל לעבוד כל עוד המטבח אינו נקי לחלוטין.,לפעמים הלחץ של זמן גורם לנו לפנות קצת מקום, לשטוף רק את הכלים הנחוצים ולהכין משהו מהיר על אותו הקצה הנקי של המשטח שפינינו לעצמנו. בסופו של דבר אנחנו מתרגלים למטבח שהוא אף פעם אינו נקי לגמרי, מתרגלים להכין מתוך רוגז ולחץ, וכל זה מוצא את ביטויו גם בבישול שלנו.
אם יהיה לך מטבח מצוחצח כמו שתכנית בישול, יהיה לך חשק לבשל (shutterstock)

לחץ, אכזבות, כוויות או אצבעות קפואות – כל אלה נזקים שאפשר למנוע אותם ולעבוד במטבח בנחת ובעונג. כל מה שצריך זה לתכנן את העבודה מראש.

מטבח נקי!

אין דבר שמשפיע יותר על מצב הרוח של הטבח מאשר רמת הניקיון במבטח. השתדלו להשאיר אחריכם מטבח נקי ואל תתפתו להתחיל לעבוד כל עוד המטבח אינו נקי לחלוטין.

לפעמים הלחץ של זמן גורם לנו לפנות קצת מקום, לשטוף רק את הכלים הנחוצים ולהכין משהו מהיר על אותו הקצה הנקי של המשטח שפינינו לעצמנו. בסופו של דבר אנחנו מתרגלים למטבח שהוא אף פעם אינו נקי לגמרי, מתרגלים להכין מתוך רוגז ולחץ, וכל זה מוצא את ביטויו גם בבישול שלנו.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית