5 טריקים שיהפכו את השימשו שלכם בג'ימייל לתענוג • מדריך

אתם חושבים שאתם יודעים על חשבון הג'ימייל שלכם הכל? זהו שלא, חיים אבני מביא לכם 5 טיפים שיקלו עליכם את השימוש בג'ימייל ויעזרו לכם לאבטח את החשבון שלכם (מדריכים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock, עיבוד: כיכר השבת)

שירות הדור הפופולרי בעולם, Gmail, של ענקית האינטרנט גוגל, ללא ספק שינה את עולם הטכנולוגיה. כאשר הציעו בגוגל בשנת 2004 לראשונה שירות דואר אלקטרוני, שהגיע עם נפח של 1 ג'יגהבייט, חשבו כולם כי מדובר במתיחה לכבוד יום המתיחות, האחד באפריל, היום בו השיקה גוגל את השירות.

אך מאז שנוכחו כולם כי ממש לא מדובר במתיחה, הצליחה גוגל לשנות את הסטנדרטים בתחום. ואם עד לאותו רגע הוצע למשתמשים שירותי דואר אלקטרוני במחירים גבוהים, ובנפח מינימלי של כמה מגהבייטים בודדים. כיום התיישרו כולם לסטנדרט החינמי של ענקית האינטרנט.

אך למרות הפופולריות הרבה של שירות הדואר, רבים אינם מודעים לתכונות שיכולות לסייע לכם בהתנהלות היום יומית. אנחנו ב"דיגיטל" מביאים לכם מדריך שילמד אתכם כיצד לנצל במלואו את התכונות הגלומות בדואר האלקטרוני.

לעקוב אחרי המייל

אם יצא לכם לשלוח מייל חשוב מאוד, וכססתם את הציפורניים עד שווידאתם שהנמען אכן קרא את הדואר האלקטרוני ששלחתם. בוודאי תשמחו לדעת כי תוספים שנוים יוכלו לעשות לכם את העבודה, ולספר לכם בדיוק מי קרא ומתי נקרא המייל שלכם.

כך למשל תוסף לדפדפן גוגל כרום, בשם "MailTrack", מביא לכם את עיצוב 2 ה-V המוכר משירות המסרים המידיים,ווסטאפ, לדואר האלקטרוני שלכם. לאחר שתתקינו את התוסף, ותאשרו אותו בחשבון הגוגל שלכם, הוא ישלח לכל מיל קוד אשר יעקוב אחרי המייל.

באשר יגיע המייל לתיבת הדואר של הנמען, הוא יסומן ב=V בודד, וכאשר יקרא אותו הנמען הוא יזכה לשימון של V נוסף. אם תרצו לדעת מתי נקרא המייל, וכן כמה פעמים הוא נקרא, כל שעליכם לעשות הוא להעמיד את העכבר על סימוני הוי, והוא יפרוס לכם את רשימת הכניסות למייל. נציין, כי התוסף עלול לא לעבוד בשליחת דואר אלקטרוני למשרדי ממשלה מאובטחים, בעקבות חסימת הקוד מטעמי אבטחת מידע.

כתובת מייל וירטואלית

יחד עם התפשטות הדואר האלקטרוני בעולם, ועם הפיכתו לצורת תקשורת נפוצה כל כך, מצאו לעצמם עברייני האינטרנט כר פורה לשליחת הודאות זבל, כמו גם ניסיונות לביצוע תרגילי עוקץ, על גבם של משתמשים תמימים. גוגל שכבר נטלה על עצמה את המלחמה בשירותי הספאם והונאות הדיוג, ואף ספגה לא מעט התקפות על שרתיה בעקבות כך. גם דאגה לפתרון חלקי, אשר משום מה אינו מוכר דיו.

אם אתם נדרשים להכניס כתובת דואר אלקטרוני באתר שאתם אינכם סומכים עליו. במקום להחזיק חשבון דואר המיועד לאתרים כאלה, תוכלו להשתמש בכתובת הדואר האמתי שלכם. אלא שבמקום שכתוב את החשבון הרגיל שלכם, עלים להוסיף לאחר שם המשתמש שלכם + ולאחריו איזה תו שתרצו.

כך למשל אם כתובת הדואר שלכם הוא abc@gmail.com תוכלו לעשות שימוש בכתובת הבאה abc+1@gmail.com. כאשר לאחר סימון ה+ תוכלו להוסיף תווים כראות עיניכם. כאשר הדואר שנשלח לכתובת עם התווים הנוספים, יגיע לתיבת המייל שלכם.

באם גיליתם כי מדובר בדואר זבל, או בניסיון הונאה או דיוג, תוכלו להגדיר על ידי המסננים בממשק הדואר. כי כל דבר דואר אשר מגיע מהכתובת abc+1@gmail.com למשל, ימחקו מיד, או יעברו לתיבת הספאם.

במעבדות של גוגל

עמוק בתוך ההגדרות של Gmail, אם תעבירו את שפת הממשק לאנגלית, תוכלו למצוא את תווית ה-Labs. שם תוכלו להוסיף פיצ'רים מועלים, שמסתתרים שם בגלל שבגוגל החליטו כי מדובר בשירותים ניסיוניים. אך רבים מהתכונות המועילות ביותר שם, כבר שוכנות שם שנים רבות, ומשמשות בבטחה מיליוני משתמשים.

כך למשל תוכלו למצוא שם את האפשרות לביטול שליחת המייל, למספר שניות לאחר ששלחתם אותו. כך שאם כתבתם מייל ללא מחשבה רבה, ושניה לאחר שלחצתם על כפתור השליחה, אתם מוצאים את עצמכם מתחרטים. תוכלו ללחוץ על כפתור ביטול השליחה, שיופיע לכם בחלק העליון של ממשק הדואר האלקטרוני.

בתוך כרטיסיית ה-Labs, תוכלו למצוא עוד תכונות מועילות. כך למשל אלה מביניכם שעושים שימוש תכוף בדואר האלקטרוני, ומשאירים אותו פתוח בכרטיסייה בדפדפן. תוכלו להגדיר כי אייקון המייל שמופיע בסימון הכרטיסייה, יספר לכם מתי הגיע הודעה חדשה לחשבון הדואר שלכם, על ידי סימון ספרתי מיוחד.

על מנת להוסיף את הפיצ'ר לחשבון המייל שלכם, עליכם להיכנס כאמור לכרטיסיית ה-Labs (תוכלו להיעזר במדריך המצולם המופיע בקישור לעיל). שם עליכם לגלול עד שתראו את "Unread message icon", ותסמנו אותו ב"Enable". אל תשכחו לשמור את השינויים.

לבדוק שלא פרצו לכם לחשבון

פריצות לחשבונות המייל אינם נדירות היום, לצערנו. האקרים יכולים להניח ידיהם על חשבון המייל שלכם בשיטות מגוונות. אם על ידי דפי נחיתה מזויפים שנשלחו עליכם, או על יד פריצה למחשב, ובעוד דרכים שונות ומשונות.

לצורך כך, בגוגל הוסיפו בתחתית משק הדואר האלקטרוני, פרטים על מתי נעשתה הכניס האחרונה לחשבון המייל שלכם. כאשר מתחתיו תוכלו ללחוץ על קישור ה"פרטים". מה שיפתח לכם טבלה על הכנסיות האחרונות לחשבון הדואר האלקטרוני, בתוספת לכתובות הIP מהם בוצעו הכניסות, והמדינות בהם שוכנות כתובות ה-IP.

אם תראו פעילות חשודה, תוכלו לבחור ב"יציאה מכל הפעולות האחרות", ולהחליף את הססמה באופן מיידי. לבעלי המכשירים החכמים שעושים שימוש בדואר האלקטרוני הטלפון, עליהם לשים ליבם לעובדה כי בטבלת הכניסות יופיעו כניסות שנעשו על ידי שרתי הדואר הניידים, אשר משמשים חלק מאפליקציות הדואר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר