עו"ד רוני פאלוך: לא קיבלו אותי לעבודה בעבר בגלל הלבוש חרדי

עורך הדין החרדי רוני פאלוך, חשף לאחרונה כי לא התקבל בעבר לעבודה במשרד עורכי דין בת"א, זאת עקב חזותו החרדית. "כולם רוצים שחרדי יעבוד אבל לא אצלי, אלא אצלך" אומר פאלוך בשיחה עם 'כיכר השבת' (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עו"ד רוני פאלוך (צילום: ארכיון כיכר השבת)

חרדי? לא אצלינו: חרדים שאינם מתקבלים לעבודה בגלל חזותם - זו כבר תופעה שכיחה. ככל שהזמן חולף, התופעה עצמה לא רק שאינה חולפת אלא אף צוברת תאוצה. חרדים רבים מתלוננים על-כך שאילו המעביד הפוטנציאלי היה בוחן אותם לפי כישוריהם ולא לפי חזותם, הם היו נמנים על עובדיו.

עו"ד רוני פאלוך המתמחה בתחום התעבורה, ניסה להתקבל למשרד עורכי דין הנחשב לאחד מ-10 הגדולים בתל אביב, טרם הגעתו, סיכוייו היו גבוהים אלא שחזותו החרדית סגרה בפניו את הדלת. "באתי להתקבל למשרד עורכי דין, טרם הגעתי דיברו אתם לא מעט אנשים בכדי שאלה יקבלו אותי. כשהגעתי לשם והם ראו אדם חרדי הם נכנסו באמת להלם. אני לא מאשים אותם".

את הפגישה עצמה מתאר הפרקליט החרדי ככזו שהרמז במהלכה לאי הנוחות ממנו היה עבה במיוחד: "הוא שאל אותי, אתה יודע שאין כאן מזוזות, אתה יודע שעובדים כאן בשבת, אתה יודע שאין כאן אוכל כשר, אתה יודע שעובדות פה נשים? בקיצור חוץ מלהגיד לי לך מכאן, הוא אמר לי הכול".

התשובה השלילית שלא הפתיעה אותו כלל, הגיעה מיד בתום הפגישה. והסיבה - אם תהיתם - הייתה כתובה על הקיר: "דיברו אתם אנשים באמת טובים שעובדים עם המשרד שנים רבות. בעצם זה היה מכור שאני מתקבל, אבל איך שהם ראו אותי זה הפך להיות מכור שאני לא מתקבל. כי הם ראו חרדי, באתי עם החליפה וכל הפוזה". סיפר פאלוך בשיחה עם "כיכר השבת".

ויש גם חלק חיובי בסיפור, לאחר שאותו משרד לא קיבל אותו לעבודה בשורותיו, פרקליט אחר דווקא קיבל אותו, וזאת למרות תדהמתו מחזותו החרדית של פאלוך. השניים, הפכו לחברים לעבודה: "המאמן שלי שבסוף התמחתי אצלו, תחילה אמר לי - אני מעולם לא אימנתי אדם חרדי, אז אמרתי לו בא תן הזדמנות. בסוף הצלחתי לשכנע אותו ועד היום אנחנו עובדים יחד".

את הסיפור שלו, הסכים פאלוך לחשוף רק עכשיו - זמן רב אחרי שהתרחש, וזאת משום שלידיו הגיעו סיפורים רבים מעין אלו: "אני מכיר את הסיפור הזה מעוד הרבה מקומות כשאני מנסה להכניס חרדים למקומות עבודה אבל כשזה מגיע לרגע בו הם מבינים שיהיה להם "דוס" חמוד במשרד הם נכנסים ללחץ".

עו"ד פאלוך מתרעם על כך שהעובד החרדי הפך ל'מטלה' כביכול לעומת זה החילוני: "עדיין הם רואים חרדי ומתחילים לחשוב במה זה יגביל אותם. אף אחד לא מעז לחשוב כשהוא רואה אישה עד כמה זה יגביל אותו, כך למשל בזה שהיא נכנסת להריון ועל פי החוק מותר לה להאכיל את הפעוט באמצע העבודה, וזה בסדר. אבל לא לרצות חרדי זה מותר".

"כולם רוצים שחרדי יעבוד אבל לא אצלי אלא אצלך". מסכם עו"ד פאלוך.

אביגדור רבינוביץ, מנהל הסטארטאפ החברתי "עבודות לחרדים", אסף בתקופה האחרונה מקרים של עשרות חרדים המחפשים עבודות ונענים בסירוב. סיפורו של פאלוך לא הפתיע אותו במיוחד.

"לצערנו הרב" אומר רבינוביץ, "שוב נתקלנו במקרה חמור של אפליה על רקע דתי לאחר תקופה שבה הצלחנו בסייעתא דשמיא להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי ואכן ראינו נסיגה בהישנות של מקרים כגון אלו, סיפור כזה מטיח את האמת בפרצופה של החברה הישראלית".

"אנחנו סוגרים עכשיו שנה של פעילות שבמהלכה מצאנו פתרונות תעסוקה ללמעלה מ-500 עובדים חרדים שחיפשו מקום עבודה" אומר רבינוביץ, "לאורך כל השנה נלחמים בכל הכלים האפשריים - החל בתקשורת וכלה במערכת המשפט - נגד מעסיקים שמפלים עובדים על רקע דתי. לצערנו הרב אין מודעות מספקת במגזר החרדי לזכויותיו של העובד ואנשים שמופלים לרעה לא יודעים שזכותם ומחובתם להתלונן נגד המעסיק". סיכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר