"צאו לעבוד, פרזיטים"

חרדי סורב בראיון תעסוקה: "אנו לא צריכים חרדים כאן"

אם השם יוסף ויצמן קצת מוכר לכם, זה כנראה מהפעם הקודמת בה הוא סורב בראיון עבודה בשל חרדיותו. הפעם, הוא קורא לחברי הכנסת לעשות לזה סוף: "אני עד כדי כך מפחיד?" (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יוסף ויצמן, סורב שוב פעם בראיון עבודה (צילום: פייסבוק)

המצוקה בשוק העבודה הולכת וגוברת, מידי יום מתאספים בני אדם רבים בלשכות התעסוקה השונות בכדי שהפקיד העומד מולם יאתר להם עבודה שתוכל להביא להם פרנסה בכבוד.

בין מבקשי התעסוקה המתדפקים על דלתות הלשכות, חרדים רבים אשר משוועים לעבודה. אלא, שמלבד היחס הקר לו הם זוכים בלשכות התעסוקה, גם בעלי העסקים לא ממהרים להעסיק אותם בטענות שונות.

יוסף וייצמן, תושב העיר החרדית בני ברק, ניסה להתקבל לעבודה בחנות בקניון איילון ברמת גן, ונענה במפתיע בשלילה: "ביום חמישי זומנתי לראיון עבודה שבמרכזו משרה מפתה במיוחד, במקום אקסקלוסיבי ומהמם. בשעה היעודה נכנסתי למקום, לאחר ששאלתי מי זה המנהל. העובדים הפנו אותי אליו, נכנסתי לחדרו - הצגתי את עצמי תוך כדי לחיצת יד חמימה".

"הוא הביט בי", מספר יוסף, "ואמר באלו המילים; "אהה הגעת דרך הלשכה, מה אתה חרדי? אני לא צריך חרדים אצלי. הייתי בהלם. חשבתי שלא שמעתי, שאלתי אותו, מצטער לא הבנתי מה העניין? הוא חזר על דבריו – אני לא צריך דתיים אצלי".

יוסף מספר כי הסביר למנהל כי דבריו חריפים במיוחד ובשל כך דרש ממנו הסבר לאמירות: "אמרתי לו שהוא אומר דברים חמורים מאוד ופוגעים, שאלתי האם אפשר לקבל הסבר לדבריך? תשובתו הייתה - אנסח זאת בצורה אחרת: "אני רוצה שתעבוד בכל ימי שישי ומוצ"ש – בטח אתה לא יכול לעמוד בזה" ולאחר שנייה וחצי הוא אמר לי; סליחה אני עסוק אבל תם ראיון העבודה, זה לא רלוונטי לגבך. וזהו, הוא המשיך לדרכו".

"אינני מחפש טובות מאנשים, אינני מחפש שירחמו עלי אבל אני חושב שיש גבול כל תעלול! עד כדי כך אין דרך להתפרנס בכבוד? עד כדי כך אני מפחיד אנשים? למה לשפוט אנשים ולחרוץ גורלות עוד לפני שהוצאתי מילה מהפה? והכול על סמך חזות ויזואלית". תוהה יוסף.

לויצמן, כמו אחרים באוכלוסייה החרדית, זו אינה הפעם הראשונה בה הוא מסורב בראיון עבודה בשל חרדיותו. כעת, הוא מבקש מהמחוקקים לפעול בכדי שמקרה זה לא יחזור על עצמו שוב: "לכם שם, היושבים בכנסת ישראל, לפני שאתם מתלהמים, לפני שאתה מקצצים, לפני שאתם הורסים כל חלקה טובה שנשארה. אולי תעשו בדק בית? אולי תבדקו קודם אם מה שאתם מדקלמים בכל מקום אפשרי - האם זה בכלל מציאותי? למה להשמיץ ולכלול? מהיכן הגיע הגזענות הזו? מצד אחד אתם מקצצים בכל דבר אפשרי לכלל הציבור ואומרים "פרזיטים לכו לעבוד" "אל תאכלו לחם חינם" אך כאשר הולכים לעבוד התשובה היא "אתה, חרדי אני לא רוצה להעסיק חרדים"? דיי, זה נמאס" סיכם יוסף.

'כיכר השבת' ניסה להשיג את תגובת העסק לטענות אולם עד כה זו לא נתקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר