פוטין נגד ויקיפדיה: רוסיה תקים אינציקלופדיה מתחרה

הספרייה הלאומית של רוסיה סבורה כי המידע הנמצא בויקיפדיה חלקי ולא אמין, לכן החליטה לפתוח אנציקלופדיה אינטרנטית אלטרנטיבית שתתחרה באנציקלופדיה המקוונת (רשת, עולם)

חיים אבני | כיכר השבת |
פוטין, נגד ויקיפדיה (צילום: שאטרסטוק)

אחרי שסיים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לבנות כלי תקשורת שמשרתים אותו ואת ממשלתו ולהשתלט בדרכים מגוונות על כלי התקשורת האחרים במדינה, מצא הנשיא הרוסי זמן גם לטפל במקור מידע חשוב נוסף, ויקיפדיה.

האנציקלופדיה המקוונת הפופולרית בעולם שמעודכנת באופן חופשי על ידי כל גולש שחפץ בכך, תוך שהיא מקפידה לשמור על ניטרליות, ככל הנראה מאיימת על פוטין, מפני ששם הוא לא יכול לשנות ערכים ככל העולה על רוחו אם אלו אינם עולים בקנה אחד עם האמת.

לוגו ויקיפדיה (צילום: שאטרסטוק)

לכן, החליטה הספרייה הלאומית הרוסית, כי היא תחל לבנות אינצקלופדיה אינטרנטית אלטרנטיבית שתחליף את ויקיפדיה. הספרייה הלאומית הרוסית הודיעה כי היא החלה לאסוף את החומרים, חלקים בלעדיים, אשר יעודכנו וינוהלו בקביעות על ידי הספרייה הלאומית, והיא תציג את רוסיה ואזרחיה באופן מדויק ואובייקטיבי.

לטענת הספרייה הלאומית הרוסית, מבדיקה מעמיקה שערכה בויקיפדיה, המידע המוצג על רוסיה, כמו גם אזרחי המדינה, אינו אמין מספיק, והוא גם אינו מפורט די הצורך. האניקלופדיה של הספרייה הלאומית תהיה לעומת זאת "אוביקטיבית ואמתית" יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר