5 מאכלים שיגרמו לכם להירדם מהר וטוב יותר

מתקשים להירדם? יתכן שאתם אוכלים את המזון הלא-נכון. ממש כמו שקפאין מעורר, ישנם מזונות המכילים חומרים כימיים המסוגלים לעזור לכם להירדם מהר יותר. ולא רק זה, הם אף מסייעים לשינה טובה יותר (מדריך, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
אפשר למקסם את התוצאה ולטחון בבלנדר חלב ובננה (צילום: shutterstock)

מתקשים להירדם? יתכן שאתם אוכלים את המזון הלא-נכון. ממש כמו שקפאין מעורר, ישנם מזונות המכילים חומרים כימיים המסוגלים לעזור לכם להירדם מהר יותר. ולא רק זה, הם אף מסייעים לשינה טובה יותר:

בננה

הבננות עשירות בסרוטונין, מוליך עצבי המשפיע על מנגנוני השינה, תורם לשנת לילה ארוכה וטובה יותר ומסייע לגוף לשמור על זמני שינה סדירים וקבועים.

מאכלים עם מאפיינים דומים: דבש, ענבים ודובדבנים.

שיבולת שועל (דייסת קוואקר)

אין צורך לשמור אותה לארוחת הבוקר בלבד, אכלו קערה של שיבולת שועל מבושלת או בשמה העממי יותר - דייסת קוואקר, כמה שעות לפני השינה ותרוויחו שנת לילה איכותית וארוכה. מלבד העובדה ששיבולת השועל עשירה במלטונין (הורמון החושך) וטריפטופן, הפחמימה הזו גם מעודדת שחרור של סרוטונין במוח והעובדה שהיא מתעכלת לאט, שומרת אתכם שבעים לאורך הלילה.

מאכלים עם מאפיינים דומים: אורז, דגנים מלאים, תפוחי אדמה.

דגים

בדגים כמו בקלה, סלמון, פורל, והרינג (דגים מלוחים) נמצאת בשפע חומצת האמינו טריפטופן שהגוף ממיר לסרוטונין ומלטונין המסייעים לשינה טובה יותר ותורמים שומנים חיוניים לתפקוד המוח.

מאכלים עם מאפיינים דומים: עוף הודו, חלבון ביצה

חלב חם

בנוסף לכך שחלב חם מכיל טריפטופן, הוא מעלה את טמפרטורת הגוף, מרגיע ומאט את תגובותיו (מה שמזכיר את התפקוד שלנו ביום קיץ חם או כשאנחנו ממש עייפים) ואף מרגיע אותנו פסיכולוגית.

מאכלים עם מאפיינים דומים: תה חם, שוקו חם, יוגורט.

חומוס

גרגרי החומוס עשירים בוויטמין B6 המסייע לגוף להמיר את חומצת האמינו טריפטופן לסרוטונין ומלטונין. החומוס הוא תערובת מעולה של חלבון ופחמימות המתעכלת לאט ומשביעה את הגוף לאורך לילה שלם. אם אתם רוצים לחטוף משהו לפני השינה, נסו חומוס וקרקרים מקמח מלא.

מאכלים עם מאפיינים דומים: שקדים, אבוקדו, אפונה ירוקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר