באג באמזון גרם להפסדי ענק ולפשיטות רגל, הקונים דווקא נהנו

באג במנגנון המסייע למוכרים באמזון גרם לכך שמאות מוצרים הוצעו למכירה במחירים נמוכים של עד פני אחד בלבד. הלקוחות שקפצו על המציאה קנו וקנו עד שהתקלה תוקנה (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חשבתם שהמחירים שמציעים הקמעונאים בבלאק פריידי הם זולים? חשבו שוב: באג במערכת המכירות של ענקית הסחר המקוון אמזון גרם לחלק מהמוצרים שנמכרו דרך הסניף הבריטי להימכר במחירים מצחיקים במיוחד, של עד פני בודד (כשש אגורות). התקלה נמשכה כשעה, במהלכה נשברו שיאי המכירות בסניף הבריטי של אמזון, אך לאחר כשעה התקלה תוקנה והמחירים שבו לרמה הרגילה.

הבאג אירע במערכת ייחודית של אמזון שנועדה לקבוע מחירים באופן אוטומטי ויכולה לזהות ירידת מחירים של מוצרים שונים ולהתאים את מחירי המוצר של קמעונאי אחר לזה של מתחרהו. הבאג גרם לכך שהמחירים האוטומטיים נקבעו על סכומים מגוחכים שכאמור קבעו את מחיריהם של מאות מוצרים על פני בודד.

ענקית המסחר המקוון מאפשרת לעסקים למכור את מרכולתם ישירות ללקוחות, כשהם עושים שימוש בפלטפורמת המסחר המקוון שמציעה החברה, בדומה לשירותים דומים של איביי ועלי אקספרס, כאשר המוכרים מחויבים לספק את הסחורה במחיר הנקוב - גם אם מדובר היה בתקלה של המוכר.

בשעה בה חוו המוכרים את התקלה במלא עוזה, עברה השמועה על המחירים ההזויים ברחבי הממלכה בריטית והתפשטה כאש בשדה קוצים, מה שגרם לשבירת כל שיאי המכירות של אמזון בבריטניה ולכך שמאות מוצרים אזלו לחלוטין מהחנויות הווירטואליות.

מי שלא שמח על הבאג, היו המוכרים שהחלו לדווח דרך הרשתות החברתיות על הפסדי ענק של עשרות ומאות אלפי לירות שטרלינג באופן ישיר והפסדים לא מבוטלים נוספים בשל השבתת החנויות עד חידוש המלאי.

באמזון מיהרו להתייחס לסיפור ובחברה מצהירים כי הם שוקדים בשעות האחרונות על ביטול העסקאות שנעשו בשעת התקלה. בחברה הצהירו כי הם לא יקנסו את המוכרים שיחליטו לבטל את העסקאות הללו, כמו כן החברה הצהירה שתטפל במוכרים שלא יכולים לבטל את המכירות בעקבות הזמן שעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר