טרור, מחלות ומטוס מלזי: זה מה שחיפשתם בגוגל ב-2014

מה חיפשו הישראלים בגוגל בשנת 2014 ובמה התעניין העולם. רמז: ספורט, מלחמות, מחלות וטרנדים וויראליים. גוגל מציגה לציבור את מצעד החיפושים השנתי ל-2014. כל הפרטים (ברשת)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

זה מה שמעניין אתכם: כמידי שנה, ענקית האינטרנט גוגל מסכמת את השנה האזרחית במנוע החיפוש של החברה.

במצעד האירועים שעניינו את הישראלים בשנת 2014 ניתן למצוא כמובן אזכור למבצע צוק איתן שהתרחש בקיץ האחרון, ושלח את פיקוד העורף לראש הרשימה ולמקום הראשון באירועים של 2014 לפי גוגל בישראל. ארגון הטרור הרצחני דאעש הגיע למקום השלישי באותו מצעד.

במקום השני במצעד אירועי 2014 ניתן למצוא את אירוע המונדיאל שהתרחש בשנה החולפת בברזיל והצליח כמובן לתפוס גם מקום מכובד ברשימת האירועים הבולטים השנה בעולם כולו.

מזג האוויר הצליח להשתחל למקום השמיני במצעד החיפושים של ישראל. האייפון 6, שהושק בחודש ספטמבר, הצליח להשתחל למקום העשירי בדירוג החיפושים החמים בישראל, ככל הנראה גם בגלל הבאזז שנוצר סביבו עוד לפני שהושק.

במצעד האירועים הבולטים בשנה החולפת, ניתן למצוא גם את שעון החורף, שהוארך בשנה הקודמת בשלשה שבועות ומוצב במקום הרביעי במצעד האירועים הבולטים של השנה האחרונה. מיד אחריו, במקום החמישי, נמצא חוק הלאום השנוי במחלוקת שהוביל בפועל לפירוק הממשלה הקצרה של נתניהו-לפיד-לבני.

גם הקונפליקטים החרדיים-חילוניים זכו לאזכור מרומז באירועים הבולטים של השנה. מתחם הסינמה סיטי בירושלים, שעורר מחאה חרדית בגין חילולי שבת שתוכננו לכאורה להיעשות במקום, הגיע למקום השישי במצעד אירועי 2014. מקום אחד לפני ה"בלאק פרייד" שגרם גם בישראל לשבירת שיאי המכירות באינטרנט.

את רשימת האירועים הבולטים לשנת 2014 בישראל סוגרת מגיפת האבולה המשתוללת באפריקה וגורמת לאלפי הרוגים ולשיבוש מוחלט של סדר החיים התקין ביבשת. האבולה הגיעה לצמרת רשימת האירועים והחיפושים הגלובלית, עם מקום ראשון באירועי החדשות ומקום שלישי בחיפוש בעולם.

מחלות, טרור, מלחמות, מהומות ומטוס מלזי אחד; זה מה שחיפשו בעולם

את רשימת האירועים הבולטים בעולם פותחת כאמור מגפת האבולה, שהיא כאמור גם החיפוש השלישי בעולם. מיד אחריה ניתן למצוא את ארגון הטרור דאעש (ISIS), שהוגדר כאירוע השני המשמעותי בעולם כולו, אך במקום השמיני במצעד החיפושים העולמי.

תעלומת המטוס המלזי MH-370 הזניקה את חברת התעופה מלזייה איירליינס למקום השלישי ברשימת האירועים, ולמקום הרביעי ברשימת החיפושים העולמית. כאשר מיד אחריה, במקום הרביעי ניתן למצוא את המלחמה המתנהלת עד עתה בחצי האי קרים בין הממשלה האוקראינית לחמושים פרו רוסיים.

את המקום החמישי תופסות המהומות בפרגוסון מיזורי, שם נורה צעיר אפרו אמריקני בידי שוטר לבן, מה שהוביל למהומות ענק במיזורי ובארצות הברית כולה ולהתקוממות נגד כוחות המשטרה מצד הקהילה האפרו-אמריקנית.

מבצע צוק איתן עניין את העולם קצת פחות והגיע למקום השישי במצעד האירועים החדשותיים, מקום אחד מעל משאל העם שאיים לפלג את סקוטלנד ולפרק את הממלכה הבריטית ושני מקומות מעל משפטו של האצן קטוע הרגליים אוסקר פיסטוריוס.

במצעד החיפושים העולמי ניתן לראות בבירור את כוחם של הטרנדים הוויראליים, כאשר משחק ה"פלאפי בירד" שנחשב לקוריוז אך צבר מספר מדהים של עשרות מיליוני הורדות, הגיע למקום השישי, כאשר מעליו, במקום החמישי ניתן למצוא את אתגר דלי הקרח שנוצר על מנת להעלות את המודעות למחלת ה-ALS. האתגר המוזר גם זוכה למקום של כבוד בסרטון הסיכום של גוגל, כמו גם בסרטוני הסיכום של פייסבוק ויוטיוב.

אפל בראש, סמסונג וגוגל מזדנבות

גם המוצרים האלקטרוניים זכו לדירוג, כאשר את ראש הרשימה קוטפת כצפוי ענקית הטכנולוגיה והיריבה המרה של בעלת הדירוג, אפל, עם האייפון 6. אפל הצליחה לתפוס גם את המקום השמיני עם השעון החכם שמתוכנן לצאת בקרוב לשווקים ואת המקום העשירי עם האייפד אייר. מיד אחריו תמצאו את סמסונג עם הגלקסי S5 במקום השני ועם הפאבלט שלה נוט 4 במקום החמישי.

גוגל עצמה נמצאת רק במקום השלישי בדירוג, עם הנקסוס 6 שהשיקה לאחרונה בלי רעש וצלצולים, ובמקום הרביעי עם המוטו G של מוטורולה שהייתה בשליטת החברה עד שנמכרה בחודשים האחרונים ללנובו. טביעת האצבע של גוגל עדיין ניכרת על גבי המוצרים של חטיבת המובייל של מוטורולה.

LG הצליחה להשתחל לדירוג עם מקום שישי למכשיר הדגל שלה, G3, שזכה לתשבחות רבות בעולם. נוקיה של מיקרוסופט זכתה למקום התשיעי עם הנוקיה X, ומיקרוסופט במקום השביעי עם קונסולת המשחקים Xbox One.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר