מחקר חדש טוען כי ספורט עלול להזיק לשיניים

מחקר חדש טוען כי פעילות גופנית מאומצת פוגעת בשיניים. על פי המחקר, בזמן הריצה כמות הרוק הולכת ומתמעטת, הפה מתייבש וההרכב הכימי של הרוק משתנה (ספורט)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

על פי מחקר חדש ומפתיע שפורסם בעלון הסקנדינבי לרפואה ומדע בספורט, פעילות גופנית מאומצת מזיקה לשיניים. על פי המחקר, אימון ארוך עלול לתרום להיווצרות בעיות שיניים.

החוקרים דגמו 35 אתלטים פעילים ו-35 בני אדם שאינם עושים ספורט באופן קבוע. ולקחו מהם דגימות רוק והמתנדבים מילאו שאלונים על תפריט התזונה שלהם, כולל צריכת משקאות איזוטוניים וחטיפים נוספים, הרגלי התעמלות והיגיינה.

15 מתוך האתלטים רצו 35 דקות, שבמהלכן נאספו מהם מספר דגימות רוק. החוקרים השוו בין הדגימות שנאספו משתי הקבוצות וגילו תוצאות שונות.

האתלטים הראו מידת שחיקה גדולה יותר של שכבת האמייל והנטייה לבקעים בשיניים הלכה וגדלה עם זמן האימון. על פי המחקר, ככל שזמן האימון גדל, כך עולה הסיכון שהאתלט יסבול מחורים.

בזמן ששתי הקבוצות נחו לא נמצאו הבדלים בדגימות הרוק, אך כאשר קבוצת הספורטאים רצה, כמות הרוק שהפיקו הלכה והתמעטה, פיהם התייבש, בין אם צרכו מים או משקאות אחרים במהלך האימון, וההרכב הכימי של הרוק השתנה אף הוא ופיתח יותר אלקלין ככל שהאימון נמשך. הימצאות אלקלין ברוק נחשבת לתורמת להתפתחות אבנית ובעיות נוספות.

על פי החוקרים, "חשבנו כי למשקאות איזוטוניים והרגלי תזונה יש את ההשפעה הדרמטית ביותר על התפתחות מחלות שיניים, אבל לא ראינו קשר ישיר ביניהם".

דווקא דגימות הרוק שנאספו תוך כדי אימון היו אלו שהבדילו בין האתלטים לחברים בקבוצת הביקורת. על פי החוקרים, לרוק יש תפקיד מגן משמעותי עבור השיניים. מחסור או הבדל בתרכובת הכימית כתוצאה מאימונים עלולים להיות בעייתיים.

למרות הדברים, עדיין לא ברור האם פעילות גופנית ברמה סבירה מזיקה לשיניים, זאת מאחר והספורטאים שנבדקו מתאמנים באופן מאומץ במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר