סוני נכנעה להאקרים: תגנוז סרט הלועג למנהיג צפון קוריאה

טרור סייבר: אחרי איומים שמומשו על ידי צפון קוריאה ולאחר פריצה חסרת תקדים לשרתי חברת אולפני סוני, החליטה החברה לגנוז את הסרט הלועג למנהיג צפון קוריאה (אינטרנט)

חיים אבני | כיכר השבת |
דגל צפון קוריאה (צילום: שאטרסטוק)

האיומים עבדו: בצעד חסר תקדים הודיעה חברת סוני העוסקת בהפקת סרטים, כי תגנוז את הסרט העוסק בניסיון בדיוני של צמד עיתונאים לחיסול מנהיג צפון קוריאה, ולטענת הצפון קוריאנים לועג למנהיגם. הסרט היה אמור לצאת בימים אלו להקרנות בארצות הברית נגנז ולא ייצא לאור.

גניזת הסרט נעשתה כאמור באופן חסר תקדים בשל איומים מתמשכים שהגיעו מכיוון צפון קוריאה בחודשים האחרונים, ולאחר פריצה לשרתיה של חברת אולפני סוני לפני מספר שבועות, במהלכה נגנב מהשרתים מידע יקר ערך שגרם לחברה נזקים בהיקפים עצומים.

בנוסף, נחשפו תכתובות דואר אלקטרוני רבות ומביכות בין בכירי החברה. כמו גם תכתובות אימייל רבות של בכירים מאוד בתעשיית ההייטק בארצות הברית, מה שגרם מבוכה רבה לבכירים בתעשייה.

בחברת אולפני סוני הודיעו בתחילה כי הם עומדים מאחורי היוצרים ולא יוותרו על חופש הביטוי האמנותי, אך לאחר שממשלת צפון קוריאה איימה כי תפגע קשות בכל מי שיקרין את הסרט ולאחר שמספר רשתות הודיעו כי לא יקרינו אותו, הודיעה הלילה החברה כי היא תגנוז את הסרט וכי אין בכוונתה להוציא את הסרט בעתיד.

במקביל, במהלך הלילה פורסם כי בכירים במערך האכיפה של ארצות הברית שחקרו את המתקפה על חברת אולפני סוני, הגיעו למסקנה כי המתקפה בוצעה בוודאות על ידי ממשלת צפון קוריאה. גורמי ממשל בצפון קוריאה הכריזו מוקדם יותר כי הם אינם עומדים מאחורי הפריצה וכי יתכן שמדובר ב"אוהדי" הממשל הצפון קוריאני.

כזכור, לאחר הפריצה לחברה, פורסם דו"ח סודי של ה-FBI שמזהיר מפני וירוס קטלני וחדש שהוחדר למחשביהן של מספר חברות בארצות הברית, ואשר יכול לגרום למחיקה טואטלית של הכוננים הקשיחים, לגנוב מידע רב ולבצע נזקים בלתי הפיכים במחשבים.

על פי ההערכה גם מאחורי ווירוס המתוחכם הזה עמדו האקרים צפון קוריאנים שביקשו להטיל פחד על החברות הרלוונטיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר