שוב: יצרנית סמארטפונים סינית מחדירה וירוסים למכשיריה

יש לכם סמארטפון סיני? כדאי שתתחילו לדאוג לפרטיות שלכם. חברת אבטחת מידע ישראלית חושפת שוב וירוס שהוחדר למכשיריה של יצרנית הסלולר השישית בגודלה בעולם על ידי החברה עצמה. הוירוס יכול לגשת לכל המידע של המשתמש ולהוסיף, למחוק ולשנות תכנות ומידע. אז האם כדאי לקנות מכשיר סיני בזול?

חיים אבני | כיכר השבת |
סמארטפון של Coolpad (צילום: אתר החברה)

שוב זה קורה: חברת אבטחת המידע פאלו אלטו נטוורקס הישראלית הודיעה אמש (ד) כי מצאה פרצה חמורה במכשיר הדגל של יצרנית הסלולר Coolpad, ה-"Dazen". חור האבטחה שנבנה במיוחד כ"דלת אחורית" במכשיר הסלולר, מאפשר ליצרנית המכשיר לגשת לכל המידע המאוחסן על המכשיר ולהעבירו לשרתיה.

תוכנת הדלת האחורית שזכתה לכינוי "CoolReaper" הושתלה בכוונה תחילה במכשירי הסלולר של החברה, הנחשבת לחברה השישית בגודלה בעולם בתחום הסלולר, ומסוגלת להוריד, להתקין ולהפעיל יישומים ללא ידיעת המשתמש. כמו כן הדלת האחורית מסוגלת להסיר ולהשבית יישומי מערכת של אנדרואיד, להודיע על עדכונים מזוייפים שיגרמו למשתמש להתקין רוגלות במקום האפליקציות המקוריות, לצפות בהיסטוריית השיחות וההודעות ולבצע שיחות והודעות.

על פי חברת אבטחת המידע, נעשה מאמץ רב על מנת להסתיר את הפרצה החמורה והמכוונת במכשירים ולהסוות אותה על מנת שתוכנות האנטי וירוס לא יזהו אותה. למרות זאת, כבר לפני חודשיים מצא חוקר אבטחה חלק מן הפרצה ופרסם אותה.

על פי החברה, הטלפון שנבדק היטב הוא מכשיר הדגל האמור, אך גם במכשירים רבים אחרים מבית החברה ניתן למצוא את הדלת האחורית. בפאלו אלטו ממליצים למשתמשים לבחון היטב את המכשירים ולשקול אם אתם מוכנים לתת אמון ביצרנית הסלולר שלכם. היצרנית לעומת זאת טוענת כי מדובר בתוכנה המיועדת לעדכוני מערכת ההפעלה.

האם הטלפונים הסיניים בטוחים?

זו איננה הפעם הראשונה בה נחשפה וירוס במכשירי טלפון חכמים סיניים, לפני מספר חודשים דווח כי מכשיר ה-STAR N9500 שהציע מפרט שלא היה מבייש את מכשירי הדגל של מיטב היצרניות במחיר של כמאה וחמישים דולרים, נמכר גם הוא כשהוא נגוע בווירוס מכוון שהושתל במפעלי היצרנית והעביר מידע אישי רב לשרתים מרוחקים בסין.

גם בתחום המחשבים נשמעו בעבר טענות דומות וענקית התכנה מיקרוסופט טענה בעבר כי מחשבים של לנובו נמכרו כשהם נגועים בווירוסים ובתכנות מסוג דלתות אחוריות.

ההערכה היא כי הממשל הסיני הוא שעומד מאחורי תוכנות הריגול, וכי מדובר בביטוי להתעצמותה של סין בתחום הסייבר. המכשירים הסלולריים החכמים מכילים מידע אישי רב, וארגון ביון אשר יצליח להחדיר תכנות כאלו למכשירי סלולר חכמים, יבטיח לעצמו מידע רב ובאיכות גבוהה.

מקור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר