דיווח: גוגל עובדת על מערכת הפעלה עצמאית לרכב

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת מפי בכירים בחברת גוגל כי ענקית האינטרנט עובדת על מערכת הפעלה ייחודית לרכב שתוכל לפעול גם מבלי חיבור לסמארטפון ולהתחבר ישירות לאינטרנט. עידן חדש או אסטרטגיית חדירה לתחום הרכב החכם?

חיים אבני | כיכר השבת |
אנדרואיד (צילום: גוגל)

היעד הבא של גוגל: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי בכירים בחברת גוגל דיווחו כי ענקית האינטרנט שוקדת על פיתוח גרסה מיוחדת של מערכת ההפעלה הפופולרית שלה, אנדרואיד, לכלי רכב. על פי הדיווח, מערכת ההפעלה תותאם באופן ייחודי לכלי הרכב ותזכה לעדכוני מערכת בדיוק כמו הגרסה הטלפונית שלה.

כבר היום ניתן לעשות שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד במערכת הבידור של הרכב. החברה השיקה לפני מספר חודשים במקביל להשקת מערכת ההפעלה אנדרואיד 5.0 מערכת המיועדת להתחבר למכשיר החכם שמריץ את אנדרואיד, ומאפשרת סנכרון מלא. אלא שמערכת זו תלויה במכשיר הטלפון שמשמש כבסיס שלה, בעוד מערכת ההפעלה החדשה תפעל באופן עצמאי לגמרי.

על פי התכניות של ענקית האינטרנט, מערכת ההפעלה תוכל להתחבר לאינטרנט על ידי קישוריות סלולרית שתובנה בתשתית הרכב, ותוכל לפעול ממש כמו המכשיר החכם. מערכת ההפעלה תעשה שימוש בצגים המתקדמים שהולכים ונהפכים לסטנדרט בשוק הרכב העולמי.

אלא שבגוגל לא מתכוונים להסתפק בפן הבידורי שתציע מערכת ההפעלה, ובחברה מתכוונים להתקין את מערכת ההפעלה על המחשב הראשי ברכב ודרכו לשלוט על כל הנתונים כולל מהירות נסיעה, נתוני נסיעה כלליים, אפילו לדעת כמה דלק נשאר לכם במיכל המכונית ואולי לדחוף לכם פרסומות על תחנת הדלק הקרובה למסלול הנסיעה שלכם.

בשנים האחרונות, עם ההתקדמות המטאורית בתחום הטכנולוגיה בכלל, מתחילים הפיתוחים החדשים לחדור כסטנדרט גם לשוק הרכב, אלא שהשוק עדיין נמצא בתחילת דרכו, למרות שברור לגמרי כי לא ירחק היום עד שלכל מכונית תהיה מערכת הפעלה אמתית משל עצמה.

בגוגל רוצים לשחזר את ההצלחה האדירה מתחום מערכות ההפעלה לטלפונים החכמים, שכיום נשלט באופן חסר תקדים בידי גוגל. בחברה רוצים לדעת עליכם הכל, כולל את המידע שאפשר לצבור מהרכב שלכם.

הפעם נתקלת החברה בתחרות עזה, הן מצד ענקיות הטכנולוגיה המתחרות, כמו ענקית הטכנולוגיה והמתחרה המרה אפל, שהציגה לאחרונה מערכת הפעלה משלה לרכבים. אך גם מצד יצרניות הרכב, שלא תמיד שמחות לשתף את גוגל, ומעדיפות ליצור מערכת הפעלה משלהן. למרות זאת, הספיקה החברה לחתום על הסכמי שיתןף פעולה עם מספר יצרניות גדולות, כמו יונדאי ניסאן ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר