בהלה באינסטגרם: מיליוני חשבונות נמחקו מהרשת

שירות שיתוף התמונות הפופולרי אינסטגרם החל אמש (שישי) במחיקת מיליוני חשבונות משתמשים ברשת החברתית החשודים כפרופילים מזויפים או כחשבונות המפיצים ספאם. המשתמשים זועמים אך שווי החברה מזנק (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: ניסים פרץ)

מיליוני משתמשים נמחקו ברגע: הרשת החברתית הפופולרית לשיתוף תמונות, אינסטגרם, מחקה בסוף השבוע עשרות מיליוני חשבונות אינסטגרם החשודים כפרופילים מזויפים כמו גם חשבונות המפיצים דואר זבל. כזכור, אינסטגרם נרכשה לפני יותר משנה על ידי פייסבוק.

הצעד הדרסטי הגיע לאחר שבחברה הודיעו בשבוע האחרון כי בכוונתם להחל באכיפה אפקטיבית של תנאי השימוש, ולמחוק את הפרופילים המזויפים ואת החשבונות שמפרים את התנאים האחרים בשירות.

לאחר מחיקת הפרופילים המזויפים, נרשמו ירידות תלולות במספר העוקבים אחרי ידוענים, וחלק מהחשבונות רשמו ירידה של למעלה מ-3,500,000 עוקבים. גם חשבונות של משתמשים רגילים סבלו מהמחיקה המסיבית של החשבונות החשודים, והחברה מעוררת זעם רב של משתמשים ברשת.

מאז החלה אינסטגרם את המחיקה ההמונית, הוצף החשבון הרשמי של השירות באלפי תגובות נזעמות הקוראות להחזיר את החשבונות לפעילות מלאה. במחאה על התנהגות החברה, החלה להתפשט יוזמה הקוראת לחדול ממעקב אחר החשבון הרשמי של אינסטגרם, מה שגרם לירידה של למעלה מ-30% במספר העוקבים ביממה האחרונה בלבד.

הצעד הדרסטי התבקש זה מכבר. עסקים המתמחים בהפעלת אלפי חשבונות אינסטגרם מזויפים מכרו את שירותיהם לכל המרבה במחיר, מה שגרם לרשת החברתית לחוסר אמינות. גם בחברת האם, פייסבוק, המצב היה דומה בשנותיה הראשונות, ועד היום ניתן למצוא עסקים המפעילים חשבונות מזויפים שמוכרים את ה"לייקים", כשהלקוחות הם בעיקר חברות מסחריות ופוליטיקאים.

בשבוע שעבר הודיעה החברה כי השירות עבר את ה-300 מיליוני משתמשים, והיא הפכה לפופולרית יותר משירות "טוויטר" המתחרה בעיקר בפייסבוק ומציג 284,000,000 משתמשים פעילים. הצעד של מחיקת הפרופילים המזויפים נועד על מנת להעלות את האמינות של השירות ולהקפיץ את הערך של החברה. על פי האנליסטים, ערכה של אינסטגרם אכן זינק לשווי של למעלה מ-35 מליארדי דולרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר