קטן ולבן: מדוע כדאי לכם להכניס את האורז לתפריט

האורז הוא מרכיב מזון בסיסי עבור מחצית מאוכלוסיית העולם. אז מה יש בגרגרים הקטנים הלבנים האלה שהופך אותם לפופלאריים ברפואה הסינית ובריאים כל כך עבורנו? (אוכל)

קטן, לבן ובריא (צילום: shutterstock)

לאורז הלבן יתרונות רבים שהופכים אותו לרכיב מזון בסיסי עבור מחצית מאוכלוסיית העולם ולתרופה טבעית מומלצת לפי הרפואה הסינית.

הנה רשימה ראשונית: האורז מכיל 108 קלוריות בלבד בחצי כוס אורז לבן מבושל שרובן פחמימות מורכבות, האורז דל בשומן ונתרן, אין בו כולסטרול או גלוטן כלל והקיבה מקבלת אותו בברכה ומעכלת אותו בקלות.

האורז בריא ללב

כדי להימנע ממחלות לב רצוי לאמץ דיאטות דלות בשומן רווי וכולסטרול. כיוון שהאורז עשיר בפחמימות ודל בשומן ואינו מכיל כלל כולסטרול, הוא זוכה למקום של כבוד באורח החיים הבריא. המרכיב הבריא באורז נמצא בסובין - קליפת הגרעין שבאורז החום. לפי מחקרים, בסובין האורז קיים שמן המסייע להורדת הכולסטרול הרע (LDL) ושומר על הכולסטרול הטוב (HDL).

האורז בריא למערכת העיכול

באורז ישנם סיבים תזונתיים רבים המונעים עלייה בסיכון למחלות במעי הגס, כמו עצירות, דיבירטיקולוזיס (כיסים בדופן המעי הגורמים לדלקת ולכאבים) וסרטן. הסיבים התזונתיים מאיצים את תהליך הוצאת הפסולת מהגוף וכך מסייעים בשמירה על בריאות המעי.

האורז נגד השמנה

מצד אחד האורז דל בשומן, מצד שני - עשיר בעמילן. שילוב מנצח כדי להעניק תחושת שובע ופחמימות מורכבות במינימום קלוריות. זו הסיבה שתזונאים רבים ממליצים על הכנסת האורז לתפריט הדיאטה.

התרופה של הטבע

לפי הרפואה הסינית, לאורז תכונות מרפא רבות, והוא מסייע בעיקר בחיזוק הטחול והקיבה ומונע בעיות עיכול ושלשולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר