ישראל מתקדמת לאינטרנט מהיר; הדור הרביעי האמתי מגיע לישראל

לאחר חודשים שחברות הסלולר עושות שימוש בשירותי דור 4 חלקיים בלבד שלא מנצלים את הטכנולוגיה, הודיע משרד התקשורת כי מכרז תדרי הדור הרביעי המלא יצא לדרך (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

העתיד מגיע לישראל: משרד התקשורת הודיע היום (חמישי) כי מכרז התדרים לדור הרביעי הגיע לשלב הסופי כאשר שישה חברות סלולריות נמצאו כשירות להשתתף במכרז, שיערך ב-12 בינואר 2015.

המכרז יאפשר לחברות הסלולריות הישראליות לספק שירותי דור רביעי באופן מלא, בניגוד למצב כיום בו החברות מספקות שירותי דור 4 חלקיים בלבד בעקבות הרצועה הצרה במיוחד שמשמשת את החברות לתדרי ה-LTE (דור 4).

על פי הודעת משרד התקשורת, היום הסתיים שלב בחינת ההצעות להשתתפות במכרז הקצאת התדרים לדור הרביעי על ידי וועדת המכרזים בראשותו של מנכ"ל המשרד אבי ברגר. הוועדה מצאה את שש החברות הבאות כשירות להשתתף במכרז: סלקום ישראל בע"מ, חברת פרטנר תקשורת בע"מ, פלאפון תקשורת בע"מ, גולן טלקום בע"מ, הוט מובייל בע"מ
ומרתון 018 בע"מ.

כזכור, בתחילת יולי פרסם משרד התקשורת מכרז להפעלת רשתות הדור הרביעי בסלולר, במטרה לאפשר אספקת שירותים ויישומים מתקדמים בקצבי גלישה גבוהים ואספקת שירותים חדשניים. אלא שכאמור הרצועה שסופקה היא ברוחב של 5 מגה הרץ בלבד, מה שגרם לכך ששירותי הדור הרביעי הנם חלקיים בלבד.

למרות זאת, מרבית החברות הסלולריות החלו להציע את שירותי הדור הרביעי ללקוחותיהן, אך באזורי קליטה מוגבלים בלבד. בעקבות המכרז החדש צפויות החברות השונות להתחיל בשבועות הקרובים באספקת שירותי דור 4 באופן מלא ללקוחות, מה שיאפשר ללקוחות גלישה במהירות של עד 75 מגה ביט לשנייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר