צפון קוריאה מאשימה את ארה"ב בהפלת האינטרנט; "אובמה כקוף"

מלחמת הסייבר נמשכת: דיווחים מלמדים כי רשת הסלולר הופלה בצפון קוריאה. במקביל, התייחסה המדינה לראשונה להפלת רשת האינטרנט במדינה בתחילת השבוע, והאשימה את ארצות הברית "שמתנהגת כמו ילדים מנוזלים" בתקיפה חסרת התקדים. על ברק אובמה: "הוא מתנהג כמו קוף"

חיים אבני | כיכר השבת |
"כמו קוף ביער טרופי", הנשיא אובמה (flickr / whitehouse)

המלחמה הווירטואלית נמשכת במלוא עוזה: כמעט שבוע לאחר שצפון קוריאה נפגעה בתקיפת סייבר חסרת תקדים שבשיאה נפלה רשת האינטרנט לגמרי, דיווחים בסין מלמדים כי רשת האינטרנט במדינה נפלה שוב, כשהפעם נפגעו גם תשתיות הסלולר המקומיות.

במקביל, התייחסה צפון קוריאה לראשונה למתקפה והאשימה את ארצות הברית במהלך. דובר ועדת ההגנה הלאומית של צפון קוריאה, גוף בכפוף ישירות למנהיג קים ג'ונג און, שב והכחיש את מעורבותה של ארצו במתקפת הסייבר על שרתיה של חברת אולפני סוני וטען כי מדובר בשקרים אמריקניים. עם זאת, הדובר טען כי ההחלטה של חברת סוני לשחרר את הסרט המעליב את מנהיג ארצו לפני מספר ימים, למרות שהודיעה בתחילה כי תגנוז את הסרט, באה בעקבות התערבותו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

על פי ועדת ההגנה הלאומית, הנשיא האמריקני ברק אובמה "מתנהג כמו קוף ביער טרופי, כשהוא הולך ומתנהג בצעדים פזיזיים". הדובר תקף את ההכחשות האמריקניות בדבר מעורבותה של המדינה במתקפת הסייבר שהשביתה לחלוטין את האינטרנט במדינה, וטען כי "ארצות הברית, עם הגודל הפיזי שלה, מתעלמת מהבושה ומשחקת משחק מחבואים כילדים עם נזלת, ארצות הברית החלה לשבש את פעילות האינטרנט של כלי התקשורת העיקרי של הרפובליקה שלנו".

הדובר אף איים על ארצות הברית ואמר כי "אובמה צריך לנקות אחר כל הדברים הרעים שארה"ב עשתה במסגרת המדיניות העוינת שלה כלפי צפון קוריאה, אם הוא מעוניין בשלום על אדמת ארה"ב".

במקביל הכחיש דובר ועדת ההגנה הלאומית כי צפון קוריאה הייתה מעורבת בתקיפת סייבר על כור גרעיני בדרום קוריאה, במהלכה נגנבו מאות קבצים חיוניים וקריטיים.

בימים האחרונים החליטה חברת אולפני סוני להפיץ את הסרט "ראיון סוף" הלועג למנהיג צפ"ק, למרות האיומים הרבים שהתקבלו, והוא מופץ בעיקר באינטרנט. ביום הראשון לשחרורו הוא גרף סכום של כמיליון דולרים. שחרור הסרט הגיע לאחר ביקורות חריפות שנשמעו בארה"ב על פגיעה בחופש הביטוי, ולאחר שברק אובמה קבע כי מדובר באירוע לאומי והבטיח להגיב על המתקפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר