ייצוגית נגד אפל: עדכוני המערכת גוזלים זיכרון רב

משתמשי אייפונים ואייפדים בארה"ב הגישו תביעה ייצוגית נגד 'אפל'. הטענה: עדכוני מערכת ההפעלה "גוזלים" מקום יקר בזיכרון ומחייבים רכישת נפח אחסון ב-Icloud (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/FLASH90)

תביעה ייצוגית נגד ענקית הטכנולוגיה אפל: לקוחות חברת אפל אשר עושים שימוש באייפונים ובאייפדים שמייצרת ומשווקת החברה, הגישו אמש (רביעי) לבית המשפט הפדרלי בפלורידה בקשה לתובענה ייצוגית כנגד החברה.

הלקוחות טוענים כי עדכוני מערכת ההפעלה והגרסאות המתקדמות של מערכת ההפעלה iOS שמשחררת החברה, תופסים נפח אחסון רב, כאשר הזיכרון המוצהר הולך וקטן עם כל עדכון.

על פי כתב התביעה, מכשיר שנמכר כבעל נפח אחסון מסוים, מגיע מראש עם נפח קטן יותר, כאשר היתר נתפס על ידי חלקים ממערכת ההפעלה ועל ידי אפליקציות. אלא שבעוד שהזיכרון התפוס מראש מוצהר באותיות הקטנות ככזה, עדכוני מערכת ההפעלה, כמו גם גרסאות מאוחרות של מערכת ההפעלה שמשחררת החברה, תופסים עד ל-23% יותר נפח, כאשר הלקוח אינו יכול לעשות דבר בנושא.

התובעים מוסיפים כי חברת אפל דוחפת את המשתמשים לעשות שימוש בשירות הענן של החברה, שירות Icloud, שהינו בתשלום. כשלטענתם החברה מקשה את הסנכרון עם שירותי ענן חיצוניים וחינמיים או זולים יותר, כמו דרופבוקס, גוגל דרייב, OneDrive ועוד. כשהם טוענים שהחברה עושה זאת כדי לדחוף משתמשים לשירות בתשלום אותה היא מספקת.

למרות הטענות, ההערכות הן כי התביעה תידחה, מכיוון שככל הנראה תטען החברה כי מה שמנחה אותה הן בשחרור עדכוני מערכת ההפעלה, והן במדיניות הסנכרון עם שרתים ענן חיצוניים, הוא בטיחות המשתמשים ושמירה על רמת אבטחה גבוהה שתגן על המשתמשים. זאת למרות ששירותי ענן מסוימים נחשבים כמאובטחים יותר מהשירות של אפל, שכזכור נפרץ לפני מספר חודשים.

לפני שבועות ספורים זכתה אפל בתביעה ייצוגית גדולה ותקדימית שהוגשה נגדה, כשהלקוחות טענו כי החברה חסמה אפשרות לרכישת שירים לאייפוד דרך ספקי מוזיקה חיצוניים, לבד מחנות השירים המקוונת של החברה, אייטיונס. בתביעה טענה החברה כי אבטחת המידע של לקוחותיה הוא הגורם למדיניות הנוקשה בדבר הורדת שירים, ולא יצירת קרטל. על פי מומחים משפטיים בארצות הברית, תביעה זו דומה ביסודה לתביעה הנוכחית, מה שיכול לסייע בחברה בתביעה הייצוגית כעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר