מהעתק הדבק ועד הפעלת רכיבים: כל קיצורי המקלדת שאתם חייבים להכיר

אם גם אתם עובדים שעות מול המחשב, כמו רוב העובדים בעולם המפותח, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הזו. כל קיצורי המקלדת שיהפכו את החיים שלכם בעבודה לקלים ופשוטים יותר • לגזור ולשמור (מדריכים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם גם אתם, כמו רוב העובדים בעולם בעולם המפותח, מבלים שעות רבות בעבודה מול מסך המחשב, כדאי לכם לשמור את הכתבה הזו במועדפים, כדי שתוכלו לשנן היטב את קיצורי המקלדת שיסייעו לכם בעבודה מול מערכות ההפעלה מסדרת Windows של מיקרוסופט. אספנו לכם את כל קיצורי המקלדת, החל מהעתק הדבק, ועד לפקודות שיסייעו לכם לפתוח את החלקים הנסתרים של ווינדוס.

להעתיק ולהדביק, למחוק ולבחור בהקשת מקלדת - למתחילים

למשתמשים המתקדמים והמנוסים יתכן שהחלק הזה לא יחדש הרבה, אך למתחילים שביניכם, מומלץ לקרוא ולשנן. אם עד היום על מנת לבצע את פקודות גזור - העתק - הדבק, פתחת את התפריט, תוכלו לעשות זאת מהיום בעזרת הקיצורים הבאים. Ctrl+X על מנת לגזור את הפריט, Ctrl+C על מנת להעתיקו Ctrl+V על מנת להדביק את הפריט היכן שתרצו.

על מנת להעביר פריט לסל המחזור, תוכלו ללחוץ על כפתור הDelete שנמצא בכל מקלדת, או להקיש את הצירוף הבא: Ctrl+D. על מנת לדלג על סל המחזור ולמחוק את הפריט כליל מהמחשב תוכלו ללחוץ על צירוף המקשים Shift+Delete.

על מנת לבצע רענון של הדף בו אתם נמצאים, תוכלו ללחוץ על מקש ה-F5 או לעשות שימוש בצירוף Ctrl+R.

על מנת להסתיר את כל החלונות הפעילים בשולחן העבודה תוכלו ללחוץ על מקש כפתור ה"התחל" במקלדת יחד עם D, אם תרצו להציג שוב את החלונות, לחצו שוב על הצירוף.

אם תרצו לסגור את החלון עליו אתם עובדים, לחוצו על הצירוף Ctrl+W, על מנת לסגור חלונות מרובים באותה התוכנה, למשל דפדפן אינטרנט, תוכלו לעשות שימוש בצירוף ‏Ctrl+Shift+W. על מנת לפתוח חלון נוסף בדפדפן שלכם, לחצו על Ctrl+T.

אם תחפצו לבחור את כל התיקיות והקבצים בחלון הפתוח, תוכלו ללחוץ על הצירוף Ctrl+A, על מנת לבצע בחירה מרובה סלקטיבית, תוכלו ללחוץ על המקש Ctrl ובעוד המקש לחוץ סמנו את הקבצים והתיקיות אותם אתם רוצים לבחור. אם תרצו לבחור תיקיות הנמצאים בסדר רציף סמנו את התיקיה או הקובץ הראשון אותו אתם מעוניינים לבחור, לאחר מכן לחצו על הצירוף Ctrl+Shift (או על כפתור ה-Shift בלבד)וסמנו את הקובץ האחרון אותו תרצו לבחור.

Alt+Shift ישנה לכם את שפת המקלדת, בחלונות 8 גם מקש ההתחל + רווח יעשה את אותו הדבר.

Ctrl+P להדפסת המסמך עליו אתם עובדים.

מעבר בין חלונות, נעילה שינוי שם וחיפוש - למתקדמים

גם למשתמשים המתקדמים יותר אולי נוכל לחדש כמה קיצורי מקלדת חדשים שטרם ידעתם עליהם.

על מנת לעבור בין החלונות בשולחן העבודה, תוכלו ללחוץ על כפתור ההתחל+T. גם Alt+Tab יוביל אתכם לסיור בין האפליקציות, כשהצרוף Alt+Shift+Tab ב-Windows 7 יעשה את אותו דבר בעיצוב מגניב יותר.

Ctrl+Z לביטול הפעולה האחרונה.

חלונות+E לפתיחת "המחשב שלי".

F2 לשינוי שם הקובץ עליו אתם עומדים.

F3 לחיפוש בתוך החלון בו אתם עומדים, תוכלו גם לעשות שימוש ב Ctrl+F.

F10 לפתיחת תפריט ההגדרות בחלון, גם לחיצה על Alt תספק לכם את התפריט.

חלונות + R לפתיחת "הפעלה".

חלונות + L לנעילת המחשב.

Ctrl+Shift+Esc לפתיחת מנהל המשימות.

Alt gr+Ctrl+חיצים לשינוי כיוון תצוגת המסך.

‏Ctrl+Shift+N ליצירת תיקיה חדשה.

מכירים עוד קיצורי מקלדת חשובים? טקבקו לנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר